Jump to content

Moto Zajednica

Ko se razume u aparate za varenje?

Recommended Posts

  • Drug član, 1710 postova
pre 16 minuta, antir3ality je napisao:

Zapravo sam svoju situaciju od juče mogao najbolje da opišem onom starom dobrom:
"Ja ga varim, var se lije,
Kad skinem šljaku - ni za k***c nije!"  :D

Imam ja taktiku, varim, brusim, varim preko, pa opet u krug i opet ruzno na oko ali smatram da je sada vec jako e onda pustim jedan var preko i ne skidam sljaku:lol3:.

  • Haha 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3012 postova
  • Lokacija: Beograd, Tresnja
  • Motocikl: CBR 1000F - Bedevija

Prvo, važan je polaritet. Nije isto kod rutilne i bazične elektrode. Ako se radi sa 6013 onda elektroda ide na minus pol. Sa 7016 elektroda je na plus polu. Sve to i još mnogo više na prilično razumljiv i "običan" način je objašnjeno u klipu

 

 

Inače, na njegovom kanalu možete mnogo toga da naučite, da se informišete i da se usavršite. Kao i kod vožnje, ništa vam ne vredi da odgledate, ukoliko nemate praksu. Moj savet: nađite hrpu starog gvožđa, isecite ga na razne komade i zavarujte. Zavarujte, potrošite nekoliko kilograma elektroda. Probajte sa raznim jačinama da biste otkrili kako ne valja. Šarajte elektrodom po površini da napravite lep var a da ne progorite materijal. Probajte razne pozicije, pozicije elektrode. Vežbajte štapićem umesto elektrodom da ga vodite. Obratite pažnju na to da var mora da penetrira, a ne da samo zalepi dva dela. Priprema materijala je izuzetno važna. Da nema cunka, da nema masnoće. Ostrugati "na belo". Teoretski, zavaruju se materijali iste debljine. U praksi, deblji i tanji. Opet, vežba. Gde se duže zadržati, koji samo pretrčati. 

 

Meni je neverovatno zanimljivo i uživanje mi je da zavarujem. Igram se. Verujte, uzmem neki otpad i zavarujem. Kao kad šarate po pairu dok ste dokoni. Sve je to vežba. 

 

Lep var je i dobar var.

  • Sviđa mi se 2
  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1928 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: CF Motor 450MT; ex: Yamaha XT660Z Tenere

@misa-pei moram i ovako - hvala na ovom lepom i detaljnom postu. Krigera pratim odavno, a naravno i vežbam pre svakog zavarivanja, ali nije baš da sam istrošio kilo elektroda :D
Ovo za polaritet sam zaboravio moram da proverim. Doduše i ne znam gde je kod mene minus, imam pozicije I II i III, pa se tako menja i opseg amperaže.
edit: ovakav aparat koristim:


clipboard_image_230dba04b02.png.385566715051f54ec9706b23b28acf72.png

 

Promenio član antir3ality

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3012 postova
  • Lokacija: Beograd, Tresnja
  • Motocikl: CBR 1000F - Bedevija
2 minutes ago, antir3ality said:

@misa-pei moram i ovako - hvala na ovom lepom i detaljnom postu. Krigera pratim odavno, a naravno i vežbam pre svakog zavarivanja, ali nije baš da sam istrošio kilo elektroda :D
Ovo za polaritet sam zaboravio moram da proverim. Doduše i ne znam gde je kod mene minus, imam pozicije I II i III, pa se tako menja i opseg amperaže.

Plus i minus menjaš zamenom kablova na izlazu. Na prekidaču je samo jačina struje. Jasno je obeležen plus i minus na mašini, samo zavisi kako se prikače kablovi. Svi kažemo da je štipaljka masa (minus), a upravo je obrnuto kod 6013.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1928 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: CF Motor 450MT; ex: Yamaha XT660Z Tenere

@misa-pei hm, verovatno je onda kod mene ova pozicija I masa, dakle tu treba da ide elektroda ako je 6013. Vrlo moguće da me je to zezalo. Proveriću posle.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3012 postova
  • Lokacija: Beograd, Tresnja
  • Motocikl: CBR 1000F - Bedevija
1 minute ago, antir3ality said:

@misa-pei hm, verovatno je onda kod mene ova pozicija I masa, dakle tu treba da ide elektroda ako je 6013. Vrlo moguće da me je to zezalo. Proveriću posle.

Ne, ne, ne... Nema veze prekidač sa pozicijama 1, 2, 3 sa masom. On samo reguliše jačinu struje. Kablovi menjaju mesto! Levi desno, desni levo. Onaj sa elektrodom ide na obeleženi - na izlazu iz aparata, onaj sa štipaljkom koja se kači na materijal koji se zavaruje ode na + izlaz iz aparata. Za 6013. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1928 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: CF Motor 450MT; ex: Yamaha XT660Z Tenere

@misa-pei pogledaj sliku koju sam postavio naknadno gore. To su svi izlazi. Znači u ta tri idu oba kabla. Ako stavišu I i II onda imaš od 50 do 80 A , a ako staviš u I i III onda imaš od 90 do 130 A .
Pretpostavljam da je pozicija I minus.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3012 postova
  • Lokacija: Beograd, Tresnja
  • Motocikl: CBR 1000F - Bedevija

E, da... Nisam video sliku :D

Jeste, to je to. Jer, uvek ti daje da njega moraš da koristiš, u zavisnosti od toga koliku jačinu hoćeš.

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1928 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: CF Motor 450MT; ex: Yamaha XT660Z Tenere

@misa-pei aj samo dva glupa početnička pitanja: ako ja stavim štipaljku na plus - jel treba nešto posebno da obratim pažnju što se struje u štipaljci i kutiji tiče? Ne bi trebalo da ima struje dok se ne napravi luk ?
I da li na svakom aparatu može tako da se promeni polaritet, neće ništa da mu bude ?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3012 postova
  • Lokacija: Beograd, Tresnja
  • Motocikl: CBR 1000F - Bedevija

Ne i da :D:D :D 

Aparat će se isto ponašati, sve radiš kao i uvek sa aparatom. Da, svaki aparat ima način zamene polariteta. Kod nekog na jedan, kod nekog na drugi način, ali baš iz tehnoloških razloga (različitih vrsta elektrode), mora da ima opciju zamene polariteta.

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1928 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: CF Motor 450MT; ex: Yamaha XT660Z Tenere

I ajde čisto neki follow up .
Ja sam verovao da je @misa-pei uboo pravu stvar i da je 100% problem u lošem polaritetu. Reko sad kad odem u radionicu i zamenim polove pa kad počnem da puštam varove samo tako :D :D
U radionici hladan tuš. Polovi su bili kako treba. Tu sam se malo igrao, i što je najčudnije ja ne primetim nikakvu razliku kad okrenem polove. Probao par predloženih tehnika - ništa - i dalje isti problem kao juče.

Rekoh da se ne zezam više, pozovem u pomoć ujaka koji zna da zavaruje.

Posle prvog vara mi je rekao da lepo počnem, ali da onda povećam ugao, i da menjam dužinu luka sve vreme odnosno udaljim previše elektrodu, ili je ne približim na vreme kako gori.


I to je sve, prosto i jednostavno.

I ako sam ja u teoriji znao da ide ugao od 45 stepeni i da elektroda treba da bude na ~2mm od metala, i mislio da tako i radim - trebao je neko ko zna da pogleda sa strane i da mi kaže da zapravo ne radim ono što mislim da radim. I odmah su varovi postali bolji. Nisu idealni, ali to je sada već stvar vežbe, iskustva i nameštanja ruke.
To je to društvo, hvala svima na pomoći.

Promenio član antir3ality
  • Sviđa mi se 4

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1555 postova
  • Lokacija: BGD
  • Motocikl: ljuta Aprilia Sportcity 200
On 6.11.2022. at 15:22, gebee&co je napisao:

nntom  ne zameri,ali zašto ,,bilmezi",malo smeta.Ako ti je cena odgovarala,onda je ok,čemu takva kvalifikacija.Jer odmah povlačim paralelu,ako kupiš povljno dobar motor,prodavac je ispao bilmez.:stabre:

Nema problema, tako si shvatio. Elem, zoveš, ono firma. Pitaš gde vam je firma, "Dođi na pumpu, tj iza pumpe". Pojavim se, (iza pumpe) zovem, dolazi stravičan lik, 120 kila, tetovaže, masan...Firma? haha "Mogu li ja da probam aparat gospodine?" - "Ako ne valja, vrati!" "Namam ja godpodine vremena ni volje da se vozikam.Odvedite me do firme, ima negde utičnica!" Malo mu je bilo neprijatno što sam drzak i samouveren. Odveo me do nekog zida u Kineskom TC gde sedi isto tako veoma naočit gospodin kojem isto nije bilo jasno kako sam se usudio da sumnjam u njihovu uličnu kompaniju. Našli su mi nekako utičnicu. Displej radi, štipaljke varniče. Doviđenja i bez dovidjenja. Brate moj, kad bi video likove, pobegao bi. Ajd, i izvini što ne odgovorih odma, nema me. 

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1710 postova

Prilicno sam siguran da sam jos negde smarao sa pitanjima oko inverter aparata sa kp ali ne mogu da nadjem. Villager od oko 13 000 kazu da lepo radi i radi na agregatu, dok smo na mom agregatu probali neki sivi sa kp (tipa 70e) i agregat izbacuje povremeno ali smo zavrsili posao. Probati taj neki od 70e npr (i koji) ili uzeti villager (taj od 120a za oko 13000 din). Namena, povremena upotreba da se zavari recimo cev 2 cola (debljina oko 3 mm ja mislim) i tako nesto "sitno". CO2 u planu ali daleko za sada. Ima i onaj crni Kzbur oko 70-80e ja mislim, ima li ga ko?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 311 postova
  • Lokacija: Nis
  • Motocikl: Sprint Prince 125

Imam kzubr 500 (realnih 130-140A), oko 3 god, placen 9000 din, otplatio se nekoliko desetina puta do sada. Dva puta radio na agregatu, po pola kg eletroda, odradio junacki, bez greske.
Mane- tanki kablovi uz njega sto dolaze, pa ih topi brzo, pogotovo za masu i stipaljka je slaba, i displej veze nema sa pokazivanjem- fokusiras se na potenciometar, racunas 140A i ne gledas displej.
Dobra strana: 2,5 elektrodu mozes bez prestanka da przis, nece da izbaci, izgori, nikad ga nisam preopteretio. 3,25 radi samo dok je tanji materijal u pitanju, kad ga zapnes u 5mm, ne progoreva lepo, nema si veze.
Za 15000 din imas hugong 160A, koji je 3 klase iznad, a imas cak i besplatnu dostavu na sajtu tehnonisa, alatni centar. I ne zezas se sa kablovima, stipaljkama + garanciju imas.
be5d7e6536bc6233fafe06a274bee000.jpg

Sent from my 2201117PG using Tapatalk

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1710 postova

A jel ima neke razlike crveni, crni itd? Ma elektroda 2,5 mi je samo potrebna i nikakvo narocito przenje. Imam ja stari neki aparat kada treba nesto kao sina za progu da se topi, nego to ko zna da topi:)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 311 postova
  • Lokacija: Nis
  • Motocikl: Sprint Prince 125

Za to ce da vrsi pos'o. Sve je to isto s***e, samo drugo pakovanje, crveni, crni. Imas na youtube Mancica, servisera, ima dosta recenzija od najjeftinijih do najskupljih, sigurno ce pomoci u odabiru.

https://youtube.com/@aparati?si=g5K2SA5ZYhwqFVuN

Njegov kanal:4c6e3c21f0b1e5656dcba4e5ab570ae7.jpg

Sent from my 2201117PG using Tapatalk



Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Enduraš, 6373 postova
  • Lokacija: Paracin
  • Motocikl: CRF300L

Preporučujem svakom ko ima mogućnosti da nabavi CO2 aparat, za hobiste prava stvar jer se lakše nauči, sa vrlo malo iskustva mogu jako lepi varovi da se naprave. Bitno je samo dobro podesiti brzinu žice i amperazu za materijal koji se zavaruje, posle je pesma. Jedina mana je što su gabaritni i teški, pa nisu baš za nošenje po terenu i ako se radi napolju mora da bude mirno vreme bez vetra. Mana je i što su skuplji od klasičnih inverter aparata.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2927 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Super Tenere 750
A jel ima neke razlike crveni, crni itd? Ma elektroda 2,5 mi je samo potrebna i nikakvo narocito przenje. Imam ja stari neki aparat kada treba nesto kao sina za progu da se topi, nego to ko zna da topi
To na pocetku i 1.5 radi odlican posao ali vremenom kako ucis apetiti rastu

Послато са Redmi Note 8 помоћу Тапатока

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1070 postova
  • Lokacija: Novi Sad-Sabac
  • Motocikl: Suzuki DR-Z400, KTM 790 adventure
14 hours ago, aca-pn said:

Preporučujem svakom ko ima mogućnosti da nabavi CO2 aparat, za hobiste prava stvar jer se lakše nauči, sa vrlo malo iskustva mogu jako lepi varovi da se naprave. Bitno je samo dobro podesiti brzinu žice i amperazu za materijal koji se zavaruje, posle je pesma. Jedina mana je što su gabaritni i teški, pa nisu baš za nošenje po terenu i ako se radi napolju mora da bude mirno vreme bez vetra. Mana je i što su skuplji od klasičnih inverter aparata.

Ovo potvrđujem, od kada sam kupio CO2 elektrodu nisam pipnuo, neuporedivo lakše i kvalitetnije. Mana, mora biti u radionici na kolicima pa da se pomera samo u okviru prostorije

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1010 postova
  • Lokacija: Južna Bačka
  • Motocikl: Honda VT750 ACE

Ima stvari koje treba variti elektrodom a ima koje "co2" aparatom tako da ne mora značiti da je kvalitetnije ali za domaću upotrebu to u glavnom nije od značaja.

Sent from my M2006C3MII using Tapatalk

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1710 postova
On 9. 10. 2023. at 19:42, aca-pn je napisao:

Preporučujem svakom ko ima mogućnosti da nabavi CO2 aparat, za hobiste prava stvar jer se lakše nauči, sa vrlo malo iskustva mogu jako lepi varovi da se naprave. Bitno je samo dobro podesiti brzinu žice i amperazu za materijal koji se zavaruje, posle je pesma. Jedina mana je što su gabaritni i teški, pa nisu baš za nošenje po terenu i ako se radi napolju mora da bude mirno vreme bez vetra. Mana je i što su skuplji od klasičnih inverter aparata.

Ne mora Aco da bude komplikovan i tezak. Drugar donosio Kzbuz co2, lagan kao pero i lepo radi, jedino boca sto je teza i pomeras sve to ali manja boca, prakticno bas. Radi na agregatu lepo i agregat mnogo manje izbacuje nego na inverteru ...kraft tako nesto koji smo takodje probali. Ali za sada takav ili slican co2 samo u planu jer je oko 220e, plus boca i manometri verovatno oko 100+ tako da sacekace jos malo da resim prvo grejanje kuci evo vec 'ladno nocu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Enduraš, 6373 postova
  • Lokacija: Paracin
  • Motocikl: CRF300L

Ima brat taj Kzbrz ili kako već 2 u 1 i CO2 i klasičan u jednom. Klasičnom elektrodom lepo vari, CO2 ne baš, mada završava posao. Ja imam Varmig 1700 10tak godina i mnogo lepše vari. Doduše na mom aparatu su brzo pocrkale diode, pa su stavljene neke ogromne ruske od 200A i od tada radi bez greške vari od 1 do 5-6mm (deblje nisam probao) lim bez problema. Koristim Žicu 0,8mm

Promenio član aca-pn

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1710 postova

Pa u nekim oglasima i naglasavaju da su kao ruski aparati. Verovatno je to kao bolje nego kineski a sve je i bolje verovatno nego kinesko jer vidim da oni toliko na svim uredjajima stede na bakru kao da je suvo zlato. Em neka legura sa malo bakra em minimalne debljine. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja