Jump to content

Moto Zajednica

XT660Z Tenere

Recommended Posts

  • Drug član, 1467 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: Yamaha XT660Z Tenere

Vezano za moj prethodni post o Kev modu, i ubrizgavanju: za one koji bi voleli da malo više uđu u problematiku oko FI kod Yamaha motora, open loop, closed loop itd. - ova dva videa kreirana od strane Yamahe su odlični:
 


 

 

Promenio član antir3ality

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1467 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: Yamaha XT660Z Tenere

Ogibljenje

 

na ovom motoru je vrlo osnovno, ako tako može da se kaže. Napred je standardna teleskopska viljuška od 43mm sa 210mm hoda, vrlo jednostavna i uobičajena kod mnogih motocikala. Pozadi je Sachs amortizer (za koji nije predviđeno servisiranje) koji pruža 200mm hoda. Moguće je podešavati samo preload i napred i pozadi. Ali opruge su toliko mekane da će svako preko 80kg verovatno staviti preload na max, ali i to neće biti dovoljno.

U praksi, ovo ogibljenje može odgovarati osobi od oko 70kg koja vozi isključivo sama. Ostali će verovatno iskusiti jako izraženo propadanje napred pri kočenju, a nazad pri ubrzavanju - kao i česti "bottom-out" pri svakoj malo zahtevnijoj vožnji van puta. Ove dve stvari sam primarno želeo da rešim kada sam odlučio da pokušam da unapredim oslanjanje.

 

Postoji više načina da se to uradi. Mnogi tvrde da se samo ubacivanjem gušćeg ulja i/ili veće količine dobija bolje ponašanje. Takođe, instaliranje progresivnih hyperpro opruga napred i pozadi je često rešenje. Ali svako ko zna kako radi teleskopska viljuška sa klipom (dampper rod-om) verovatno razume da ove promene rešavaju samo deo problema - način na koji viljuška radi ostaje isti.

Moje mišljenje je da je najbolja opcija ugradjivanje Andreani ketridža napred i odgovarajućeg amortizera pozadi (Ohlins recimo). Ali ovo je i najskuplja opcija, i kod nas bi ovo verovatno koštalo preko 1000 evra.

Popularna opcija je i ugrađivanje bolje, polovne viljuške sa nekog drugog modela, recimo Yamaha WR , ali to onda povlači i zamenu točka, prednje kočnice, modifikovanje mostova a na kraju i ubacivanje odgovarajućih opruga i servisiranje te viljuške. Sve ovo teško da može da se postigne za manje od 500 evra.

 

Posle dosta istraživanja odlučujem da postavim odgovarajuće opruge za moju težinu i da instaliram emulatore ventila. Budžet mi je bio ograničen , a cilj da dođem do nekog za mene optimalnog odnosa uloženo - dobijeno. Prijatno sam se iznenadio kada sam saznao da kolega @RadicM izrađuje ove ventile po dosta povoljnijoj ceni, a i da kod nas postoji firma koja se profesionalno bavi izradom opruga - o čemu sam detaljnije pisao u posebnoj temi.

 

Šta je ideja sa emulatorom ventila ?

 

Prosto rečeno - da preuzme ulogu klipa viljuške odnosno "damper rod"-a . To je u suštini cev koja na jednom kraju ima klip, a na telu nekoliko malih rupica kroz koje pri kompresiji i rebound-u prolazi ulje i na taj način vrši prigušenje (damping) oscilacija opruge:

0-02-05-bb5b2dbb587b32c5441a05f0ec3241d290b009fa9002dd3d383f2a30e86f9f1d_1c6dabc587faf1.thumb.jpg.b5ec8a96c6ddf17504c7353a2f3ad19b.jpg

 

Glavni problem sa ovim rešenjem je što ne ostavlja nikakvu mogućnost podešavanja rada. Jedini način je promenom gustine ulja, ali to utiče na sve aspekte rada amortizera (brza kompresija, spora kompresija itd.). Zato je, kao što sam već rekao, jako teško dobiti neko poboljšanje na ovaj način.

 

Enter catrige valve emulator !
 

image.png.a1d60596bab76590defac0ac9e15f217.png

 

image.png.d3dd67ecabb266ced878213dcfd5d248.png

 

Dakle ovaj ventil u suštini donosi podešavanje kompresije, i to brze (prelazak preko ivičnjaka, kamena) natezanjem opruge ventila, i spore ( recimo kompresija pri kočenju) - brojem i veličinom rupica na pokretnom delu ventila koji drži opruga. Samim tim - moguće je podesiti rebound gustinom ulja, a da onda podesimo kompresiju kako nam odgovara. Više o RaceTeach emulatorima ventila, podešavanju istog i načinu rada standardnih teleskopskih viljuški:
https://www.racetech.com/page/title/Emulators-How They Work


Šema emulatora:
image.thumb.png.3583197767218744ddcb0fd9486fc916.png

 

Da bi ovaj ventil mogao da preuzme svoju ulogu - rupice na klipu odnosno damping rod-u se povećavaju i buše se dodatne, kako više ne bi uticao na protok ulja. Za to je sada zadužen emulator.
0-02-05-696fed2d2534df93caccc3ab8446e2a8365b82310161e8963af1474aada2f6ce_1c6dabc47234d5.thumb.jpg.fd01c0bcdbf038eb411b7dc6909b38de.jpg

 

Emulator naleže na gornju stranu damping roda, a za ovaj model motora je bilo potrebno napraviti i adapter:

image.png.f0ac57aead2cfa046f3e10c4d43b5762.png

 

 

Na gornju stranu emulatora naleže opruga. Ovako to stoji na kraju:

0-02-0a-f03c49bf36105b13ba7d129d4b063e7462bee7d95e222e02acf905f8aacf4430_1c6dabc4731596.thumb.jpg.ebeef51819ec5dbb9f7332fcf68f3f07.jpg

 

Jedina mana ovog pristupa je to što podešavanja nisu dostupna od spolja. Potrebno je izvaditi emulator. Sreća u nesreći je što je na mnogim motorima ovo moguće uraditi bez skidanja viljuški: odvrne se čep štapa, pažljivo izvade distanceri i opruge, a sam ventil najlakše je izvaditi malim teleskopskim magnetom. Naravno - ideja je da se jednom podesi kako treba, i da se više ne dira.

Fabričke opruge napred su koeficijenta krutosti 4.4 N/mm, u prodaji su obično 6 N/mm, a ja sam odlučio da probam sa 6.2, s obzirom da sam težak oko 95kg. Svetlije opruge su fabričke, a tamnije su rađene po narudžbini:
0-02-05-8c1b35fce645709cfd53de5122d802a71dba5a2fd09cbfb9c5172b43c8c69ed7_1c6dabc461530a.thumb.jpg.420ac388adcce3353f275ebebbef5759.jpg

Na osnovu iskustava sa stranih foruma, a i iskustva kolege Radića koji je radio ventile - odlučujem se da probam Silkolene RSF 10 ulje, za početak.

0-02-0a-363d41364be2cce508a5e99fadbb58db9a48cc8e05ede0d57561c063b6d55751_1c6dabc46e11de.thumb.jpg.1124335126bb42cc96834d58a6a8b71d.jpg

 

Sve je spremno za ugradnju:

0-02-05-9e2aebb56242aab140317df8e1a9af50fd7f7491b8b34a8479ebac3742481a2e_1c6dabc46e20c1.thumb.jpg.5c8faf0c007428dbd75d82249d8bbc4e.jpg

 

Ništa bez alata sa alija :)
image.png.735aaf4b85f000a9716210a776906621.png

I to je to. O podešavanju i ponašanju u vožnji ću pisati, nadam se, kada malo više budem istestirao ovaj mod.
image.thumb.png.b1d3eda2804b39ffef96b6af70432147.png

 

Promenio član antir3ality
  • Sviđa mi se 7
  • Hvala 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1467 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: Yamaha XT660Z Tenere

U prethodnom postu nisam napisao bitnu stvar - a to je da je budžet za ovo sređivanje ogibljenja bio 200 evra. Takođe, da bi bilo mesta za emulator ventila i da bi preload opruge ostao isti - potrebno je spejsere skratiti za visinu ventila, što je u mom slučaju bilo 21 mm.

 

Što se tiče zadnjeg amortizera - tu nije bilo mnogo opcija, pa sam odlučio da samo promenim oprugu, s obzirom da sam već naručivao opruge za prednji amortizer. Na netu nisam našao mnogo iskustava vezano za ovo, pa mi je bilo malo teže da odredim koeficient krutosti. Po specifikaciji, fabrička opruga je 70 N/mm, a ja sam prvo mislio da probam sa 90 - 95, ali sam na kraju spustio na 85 N/mm. Sada posle par vožnji mislim da je moglo da bude i manje - 80 N/mm za moju kilažu od oko 95kg.
Prepoznatljiva žuta boja povećava sve karakteristike amortizera za +1 :)

0-02-05-a5fbe72c3c64c019e2bdab20ac8544ebe9b3a4170c8b7bdfdb181c522715d964_1c6dabd856e30b.thumb.jpg.ce859ea0b2935cb48556c12c67e3c2c7.jpg

 

0-02-05-60bed40c1309ccff38639c985ad21f5a57dcef531b7e4c724af875848c058eba_1c6dabd856f283.thumb.jpg.55d6e981e285b64a6871d20435c34de4.jpg

 

Idealna prilika je bila je da se provere i podmažu ležajevi zadnje viljuške i spone sa koskama (linkage), što je preporučljivo raditi češće na motorima koji se voze van puta po svim uslovima. Na žalost - prethodni vlasnici to nisu radili, i desilo se da su stradali neki klizni ležajevi i iglicasti ležajevi, pa su morali biti zamenjeni. Ostalo je očišćeno i dobro podmazano, i neki što se toga tiče - miran sam u nekom dužem periodu:
0-02-05-5d329d52c3aebeb605e0a0e0580d9c88e2ccb291a7d929fbea008fde3a586c72_1c6dabd85b3e49.thumb.jpg.29635bbec4cabb2a67e96bdf00eade3f.jpg

 

0-02-05-41bdd18f8edae9fa03e95396eb43cee8b8e8db3307e0174b4bdca4c8244a9468_1c6dabd858cf5d.thumb.jpg.39fbea11d4abe6d1422cf6c7a096d74e.jpg

 

0-02-05-655a27ff9c13ab80d7600fbb5844f87a711f12aad12814e4132b86ff384e4588_1c6dabd858dfef.thumb.jpg.d0d74892479d48fe24835c66632bc8b6.jpg

 

0-02-05-941ef1b0f4d3c52a4f88b0d68bbaffdbfc660af06bdae8a23db27321ecd93ec0_1c6dabd858ef89.thumb.jpg.c792abfa84711b0c5aeb4f0b18b665d4.jpg

 

Čišćenje i ugradnja:
0-02-05-9890a78e16e54b1b233ad93491f82408b02769e461210aa186924cd4dd92e4c4_1c6dabd858fee6.thumb.jpg.179eadef14367a6d9017316758b1863a.jpg0-02-05-b2b3755d193eb32176fce8a0a34a3aaa003800528dfc9af81bfb357122482ce5_1c6dabd85989a4.thumb.jpg.ec03ab2c04ab2cd1afed96121bd4249f.jpg
0-02-0a-110ae967395d1c42338ecf0b365918e67c3a2b02fa037d65184d277349b5dc7d_1c6da9abef48ef.thumb.jpg.329137e7846b4ace1332e7f73a8a77c4.jpg

0-02-05-7cc6b77986c59fa749cc5cfd1ddbdab41b5f369d8723218b7f501aacae7c5054_1c6dabd85999af.thumb.jpg.1ef12a7d8679c4b41e45d2aaa97736ee.jpg

0-02-05-dcbb8748298cf542e9017060e72470f17d7ac66d10b7fb58b897e4c9ab1cc440_1c6dabd8595723.thumb.jpg.3501479824f65340045f04a4a6e72ab2.jpg0-02-05-599eb60e90b5ecc8125954265071cdc7c315adf69057e5e393828b9ad5de0e97_1c6dabd859b75a.thumb.jpg.976834ea899142c507358a2b9fc46d19.jpg

Rezultat:

0-02-05-12a56959049f8523f7ede9e9fa2621fd3af9c8b7c9aebfc31b336801fc52313c_1c6dabd844faa6.thumb.jpg.2e49ba0a47a58adea0c00b7dad327951.jpg

 

0-02-05-cba8d1c979eed63b32e3e2947d984c0955b00fb8fadb53fad7ced8149772cabb_1c6dabd8448b20.thumb.jpg.938369440823c914ef34d2c3f7904e39.jpg

Ovaj sređivanje ležajeva zadnje viljuške je bilo vrlo "pipkavo" i dosta vremena sam utrošio (jer i inače volim da radim lagano i temeljno), ali mislim da je vredelo i da me je spasilo nekih nepotrebnih troškova u budućnosti.

Promenio član antir3ality
  • Sviđa mi se 7
  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Tractorce XT660Z

 Bogami drugar, ti si se ozbiljno angažovao oko motorčeta. Drago mi je da imaš i znanja a i hrabrosti da one viljuške raskupusaš i središ, a posebno ako postigne čovek i cilj. Jesi li menjao koske kad si sad to servisirao ? Ja se sad  setio kad sam ih video, izv......

I ja sam se malko angažovao oko bicikle, promenio sam vizir i odmah uradio i zaštitu fara, nije loše ispalo a nije ni skupo, radio mi je Ivan i jedno i drugo .

277005644_10228519233033826_2278625944906281631_n.jpg.44ebdb6a3daacf2605151ba2822d9511.jpg

277465934_10228519238473962_6186187483468772611_n.jpg.799b762caec3be64714612e6e0b840a7.jpg

  • Sviđa mi se 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Tractorce XT660Z

Da,pre par dana kako je krenulo ovo malo lepše vreme osetio sam neko čudno vrckanje pozadi, otvorim danas zadnji točak i imam šta da vidim, jbg.....

IMG_20220329_155008.thumb.jpg.056ead66bdc1305eac7e56d77a96b6eb.jpg

 

Izgleda da im više spasa nema jer je već neko poturao koješta, a i guma je promenila osobine.

Zovnem ove u Barelu kažu mogu da naruče pa kad stigne, od 15 dana do unedogled........

Jel ima neko, nekog, negde, i hahahaaa, da je to kupovao bez tog čekanja, reko sam im javiti sutra dal da naručuju ili ne????

Hvala unapred 

Promenio član nebica933

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1467 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: Yamaha XT660Z Tenere

@nebica933 Baš lepo ispao vizir! Koliko je koštao, ako nije tajna ? Može i na pp.

 

Što se tiče ovih dampera - ublaživača: meni ne izgledaju toliko istrošeno, moji su istrošeni još više ali sam ubacio ukrojenu unutrašnju gumu od auta i nemam nikakvih problema. Mnogi vlasnici to rade jer će svakako i novi koje uzmeš vrlo brzo da se istroše. Kažu da se uklapaju i od starijeg modela, i da malo duže traju, ali pravo rešenje ima neki lik iz Australije koji ih pravi od poliuretana i kažu da se oni neuporedivo duže traju. Mada i tu je pitanje koliko će trebati da stignu.
Ali iskreno - ni ne deluje mi da oni mogu da izazovu vrckanje koje pominješ... Bolje proveri lagere i gumu. Kad ovi ublaživači stradaju možeš da osetiš cimanje pri ubrzavanju, i kada voziš nekom konstantnom brzinom kao da malo cima napred nazad, ali ne vrckanje (levo - desno).
Ovako sam ja uradio:
image.png.6bf0f7e54725a82a189b3ba9cfca4a46.png

image.png.eb2b6d9cf7a1aa75962dbff2ed126379.png
 

Pozdrav!

Promenio član antir3ality
  • Hvala 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Tractorce XT660Z

Ležajevi dobri jer nema lufta ni malko kad je na centralnom, al guma može da bude ako je ostarila, džaba šara, i još ovaj hladan put. Baš ću joj pogledati sutra DOT. Znači motanje sa unutršnjom mi ne gine za cimanje.Sve je za ljude......

Vizir sam platio 6000din sa sve onom zaštitom fara, nema nikakvih tajni, to je to. Jedino me iscimao zbog farai zaštitnika da mu donesem i masku al svakako je dooobro odradio. Moj vizir stari je još kod njega nikako da svratim i da ga pokupim, pa ako hoćeš iscimaj ga da ti napravi i pošalje dok je vreme.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 561 postova
  • Lokacija: Skopje
  • Motocikl: SV650A

Dobar predlog. Ja sam to radio plus namazem silikonskom mascu gume i smanjim trenje. Na prvoj voznji izbaci se visak i ode na zadnju gumu, tako da pripazi malo, a taj visak se lako opere vodom. I onda nema problema, produzis im znatno vek.

  • Sviđa mi se 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1467 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: Yamaha XT660Z Tenere

@Petre Da, video sam na fb da i to ljudi rade i zaista kažu da duže traje tako. Ja nisam probao.

@nebica933 Što se ovih dampera tiče - svakako ne može da škodi da ih zameniš, ali u međuvremenu stavi ovu gumu, ali obavezno od auta da bude. I ako tada nema lufta u lančaniku to je to - neće ništa bolje biti sa novim ublaživačima. Znači da tražiš problem negde drugde. Ne znam, možda se zadnja guma pokrivila od stajanja ?
A za vizir nisam još odlučio šta da radim, razmišljam da napravim samo nastavak po meri i da mogu da ga skinem. Jer koliko mi viši vizir znači na putu - toliko mi smeta kad krenem van puta da vozim.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 561 postova
  • Lokacija: Skopje
  • Motocikl: SV650A

Ne drzi me za rec, iako nije bilo tako davno, ubaci u brzinu i gurni malo motor. Gledaj deo sa lancanikom u odnosu na tocak. Mozda prethodno flomasterom udaris crtu. Ako pri tom guranju motora vidis "luft" koji je veci od 3mm, ja bih ubacio parce unutrasnje gume.

Prvi set mi je otisao negde na 8000 km, drugi na 15000km, pa ubacio gumu i trajalo do 25000km. Treci set je skoro odmah dobio ojacanje sa gumom plus silikon i trajao 30000km. Posle sam prodao motor ali verujem da su jos trajali. 

Edit

ne znam za poliuretan, bojim se da nema istu elasticnost i da bi tako prenosio udare na menjac cime se gubi funkcija dampera.     

Promenio član Petre
  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Tractorce XT660Z

Dobro bi bilo da se čuješ sa Ivanom oko te nedoumice, deluje iskreno i hoćeda predloži iz iskustva neke stvari,drugar je sad radio za ovu novu Hondu aFtomatik i oduševljen a pri tom mu je i kaciga loša pa je šuštaoooo..

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Tractorce XT660Z

Hvala P. Da, to je rešenje dokazano i po mnogim forumima i ista priča, sa gumom su prešli 5 puta više nego sa orginalom . Samo sutra ću da zovem nekog u pomoć kad budem rasturao, jedva sam vratio točak jer sam se zimus ugojio 10tak kg, ma sam sam se sebi smejao :ups:

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 561 postova
  • Lokacija: Skopje
  • Motocikl: SV650A

:) 

Kad ubacis "napakovan" lancanik u leziste, stavi 2/3 plasticne vezice koje bi ga drzale na mesto dok ne ubacis tocak. Zna da se uzjoguni pa da ispada iz lezista.

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 228 postova
  • Lokacija: Mostar, BiH
  • Motocikl: Honda NC 750X
On 2/1/2022 at 9:19 PM, antir3ality said:

Kev Mod

Retko ko se susretao sa bilo kojim xt660 modelom a da nije čuo za Kev-a i njegove modove. Kev je bio suosnivač i master mechanic vrlo poznatog i popularnog foruma - xt660.com . Iz imena je jasno kojim modelima se bavio ovaj forum :) Ogromna količina korisnih tekstova i materijala je nastala na tom forumu, a za Z model je, od strane korisnika foruma, mnogo toga pretočeno u jako korisnu knjigu - "XT660Z Mod Book" - koja je potpuno besplatna i može se skinuti ovde: https://kickstarter.org/files/users/jav/XT660_Z_Mod_Book.pdf

Jedna zanimljivost je da su se osnivači foruma u nekom trenutku 2019-e godine zamerili sa nekim korisnicima, i pazite sad: odlučili da ugase i obrišu forum! Forum je u tom trenutku bio dosta aktivan, i imao mnogo članova. Bilo je nekoliko i više nego korektnih ponuda da se forum otkupi , ali osnivači su odlučili da isteraju svoje - forum je ugašen i sav sadržaj je obrisan. Jedini svedok svega ovoga je ova stranica na kojoj se nalazi kratko objašnjenje, backup foruma i mirror - koji i nije baš funkcionalan: https://xt660z.co.uk/

 

Elem, Kev je još od 2005-e radio na tuning-u motora, a posebno xt660 modela. Glavni problem kod njih je bio takozvani "surging" - seckanje, čak i pri konstantnim brzinama, i on-off osećaj na gasu. Najveći razlog zašto se ovo događa je što su motori fabrički bili podešeni da prave posniju ("lean") smesu zbog normi o izduvnim gasovima. PowerCommander je odlično rešenje za ovaj problem, ali kupovina i podešavanje su i sada skupi, a kamoli tada. U medjuvremenu su se pojavili i drugi proizvođači sličnih modova i rešenja, ali Kevinovi su i dalje najpoznatiji i najpovoljniji.  Dakle da skratim dugu priču, Kevin je dugo proučavao fuel injection kod ovih motora i usavršavao svoje modove. Testirani su u međuvremenu na stotinama primeraka i definitivno su jedan od češćih modova na ovom motoru. Kevin ih i dalje prodaje na austraijskom eBay-u. Evo njegovog objašnjenja fuel mod-a:
 



 

Ono što je bitno je da postoje dva moda: O2 kontroler i Fuel mod. Fuel mod je moguće lako napraviti za minimalnu cenu - tipa 400 dinara, i to je lepo objašnjeno u Mod book-u koji sam postovao. Sa druge strane O2 kontroler nije moguće napraviti u domaćoj radinosti, a njegova cena je oko 100 evra + poštarina i carina.

Zato u oglasima (uglavnom sam to viđao u stranim) često piše da motor ima Kev mod, a ispostavi se da ima samo Fuel mod. Ovi modovi su više nego poželjni ako se menja usis (DNA filter i poklopac filtera) ili/i izduv. Oba moda se postavljaju lako i lako se skidaju.

O2 Kontroller sam kupio direktno od Kevina, i on je napravio najveću razliku u ponašanju motora. Kači se između O2 senzora na izduvnoj grani i ECUa motora. Fuel mod sam napravio sam, i o ovom modu je više puta pričano na ovom forumu. U suštini to je varijabilni otpornik koji se kači između senzora temperature (NTC Thermistor) i ECU-a i sa povećanjem otpornosti ECU dobija signal da je hladnije nego što jeste i zbog toga obogaćuje smesu. Kada se otpornost vrati na nulu - ponaša se kao da ga nema - ne utiče na rad motora. Da budem iskren - ovaj mod kod mene nije napravio tako osetnu razliku kao O2 konroler, ali razlika može da se oseti, a i vidi po boji svećice , koja posle ovog moda dosta bolje izgleda.
Evo kako je izgledala provera da li radi kao što se očekuje - očitavaju se vrednosi za temperaturu na džeku ECU-a (znao sam i karakteristiku ugrađenog NTC otpornika pa samim tim i tačnu temperaturu koju ove vrednosti predstavljaju, ali sam to negde zagubio). Podešava se po pozicijama - na 12h je vrednost 0 Ohm i ide do 10 kOhm. Kod mene obično stoji na  4 ili 5:

 


Potenciometar je zapakovan u vodootporno kućište:
0-02-05-3b8e86f5fef27413deea814af37e704abf608c891f1a54ae4b7a492a17f2652b_1c6daa31a73d28.thumb.jpg.5361b3301190bd89765ad27b5a938b57.jpg

 

Treba još i reći da postoje ljudi koji tvrde da je sve ovo nepotrebno i da se isti rezultati postižu podešavanjem CO vrednosti na motoru. Nažalost, za razliku od xt660 R i X modela , gde je ovo bilo moguće podešavati direktno na tabli, bez posebnog alata - za Z verziju su to ukinuli i potreban Yamaha FI diagnostic tool, koji košta oko 100 evra, i to nisam uspeo da isprobam, a rado bih kad bih našao ovaj alat.

Ja verujem da nekim primercima verovatno nisu potrebni ovi modovi, jer su valjda kasniji modeli, 2014, 15, 16 fabrički dosta bolje podešeni što se tiče ubrizgavanja, ali kod mnogih ljudi, uključujući i mene - razlika je bila i više nego očigledna.

Aprilia Pegaso Strada 660 iz 2008 (koju sam posjedovao 2015-2019) ima istu mashinu i omjer CO vrijednosti se mogao podesavati na displeju kada se udje pomoću koda u manuel mod.

U pravu su svi koji tvrde da je to dovoljno. Nakon što sam uradio prvo podešavanje sa kojim sam bio prilično zadovoljan uštelio sam se i uspio da to uradim i u vožnji i potpuno eliminisao sjeckanje. Tu i tamo se samo ponekad čulo bulbanje iz auspuha - znaš na šta mislim

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 18 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: XT660Z Tenere, 1200GSA

Da li neko ima predstavu zašto mi ne rade sva 4 zmigavca?

Skinuo sam fabričke i montirao neke sa kp. Nisu led već obični, 21w kako kaže prodavac.

Posle svakog koji sam montirao, probao sam da li rade levi, desni i sva 4 i radilo je kako treba dok nisam postavio treći zmigavac. Nakon toga radi samo levo i desno a sva 4 nešto neće.

Video:



Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1467 postova
  • Lokacija: Niš
  • Motocikl: Yamaha XT660Z Tenere

@windofchange nikad nisam čuo za nešto slično a i ne deluje da je ovo neki problem specifičan za ovaj model.
Probaj da postaviš pitanje u ovoj temi (veće su šanse da dobiješ dobar odgovor :) )
https://forum.bjbikers.com/topic/24952-moto-elektrika-i-elektronika-pitanja-i-odgovori

 

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 18 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: XT660Z Tenere, 1200GSA
@windofchange nikad nisam čuo za nešto slično a i ne deluje da je ovo neki problem specifičan za ovaj model.
Probaj da postaviš pitanje u ovoj temi (veće su šanse da dobiješ dobar odgovor )
https://forum.bjbikers.com/topic/24952-moto-elektrika-i-elektronika-pitanja-i-odgovori
 
Postavio sam tamo. Inače 2500 je originalan u Yamahi, neki dan sam bio

Sent from my M2003J15SC using Tapatalk

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Tractorce XT660Z
On 22.7.2022. at 12:32, antir3ality je napisao:

@nebica933 i šta bi, jel si rešio taj problem sa vrckanjem zadnjeg točka? Pozdrav!

Stavio novu zadnju E07 i milina, jedino što sam srce operisao pa ove sezene dok grudni koš ne zaraste nema vožnje......Jbg 

  • Tužan 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 3 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Yamaha XT660ZA Tenere

Pozdrav svima, mašinu sam sam kupio zimus i od tad često posećujem ovu temu jer ima dosta korisnih saveta, pa sam rešio da se registrujem na forum. :) Motor je 2016-to godište sa ABS-om, prešao je oko 30K kilometara, u dobrom stanju tako da ništa nisam morao da radim na njemu posle kupovine. Od dodatne opreme koju je stavio predhodni vlasnik ima Renthal korman, Touratech štitnik fara i Oxford grejače. Kappa štitnik kartera sam naknadno kupio, a proširenje stopice i nosač za torbu je DIY. Sve ostalo je fabričko. Prešao sam sa njim oko 4k kilometara, pokazao super na seoskim i traktorskim putevima, nemam iskustva pa se još uvek ne upuštam u zahtevniji offroad (trebaće mi bolje gume).Kad se završi sezona i krenem da ga sređujem verovatno ću imati gomilu pitanja. :) U svakom slučaju radujem se druženju i razmeni iskustva...

image.png.c434db0e563c374ff89e9d3d620cba5c.png
image.thumb.png.a03b8e0dc83a5250bd68ed88902eae9d.png
image.thumb.png.a975ed03911bd08db71271c0d31172f5.png

  • Sviđa mi se 8

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 3 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Yamaha XT660ZA Tenere

DIY nadogradnja fuzastera

 

Gledam već neko vreme da zamenim fuzastere, pošto su mi fabrički previše mali. Došao na ideju da probam da nadogradim postojeće, a da zadržim gumeni umetak da bih smanjio vibracije kad vozim po putu. Inspirisan postovima @antir3ality :) koji su mi bili jako korisni, rešio sam da napišem proces izrade ako još neko želi da proba. Nemam mnogo znanja iz obrade metala, srećom imam sam pomoć i savet kolega na poslu. Vaši saveti i sugestije su takođe dobrodošli.
Dimenzije za zube fuzastera su iskopirane sa fabričkih. Zubi su napravljeni od rupa prečnika 7mm, a razmak između njihovih centara je 9,5mm. Zub na sredini je širi i višlji za 2mm, to sam želeo da iskopiram na nadogradnju. Nažalost sam pogrešno izmerio razmak za srednji zub na 15mm (vidi se na slici). Kupljena su i isečena dva prohromska flaha 400x30x3mm. Od gornje ivice je markirana osa centra rupa na 5mm (trebao sam 7mm da bi srednji zub bio višlji).

image.png.c27a64061c3252f949c3792d7189e33d.png

Flahove smo savili na cev prečnika 54mm, potom sabijali na stegi i ispravljali čekićem. Savijanje je ubedljivo najpipaviji deo gde će vam trebati pomoći i puno strpljenja. Sa odsečenim krajevima dužina nadograđenog dela po sredini je 100mm, a širina 60mm.

image.png.724adf889cb53756431d291fc25bec2a.png

Da bih se nadogradio na postojeći fuzaster iskorišćene su četiri rupe sa strane čije su dimenzije 10mm. M10 matice i šraf ne bi stali pošto su rupe previše blizu , pa je stavljena je M10/M6 reducir čaura/distancer dužine 15mm i prečnika 13mm. Rupa je tako prilagođena M6 inbus šrafu dužine 65mm. Lakše rešenje bi možda bilo da se sve rupe prošire na 11mm i da se stave zakivne matice M8 na originalni fuzaster i nadogradnju. U tom slučaju ne bi bilo potrebe za distancerom jer bi sa svake strane šraf držale matice.

image.thumb.png.d3e332ed6d4b4eff285a3c729e03becd.png

image.thumb.png.bd4acd4742427d03292bd4867b761632.png

Evo kako izgleda na motoru.

image.thumb.png.5c1bb52e544164eeb3d6803798c9d8ca.png

image.thumb.png.cd69ac26e5c189f94150cf8dcd30ea8e.png

Popeo sam se na samu ivicu da tesiram nadograđeni deo i ništa se nije pomerilo niti iskrivilo. Motor sam provozao na kratko i nisam primetio bilo kakav problem. Detaljno ću testirati za vikend :). Evo kako izgleda sa gumenim umetkom:

image.thumb.png.42e466a557607509f46b7b76e9b5b00d.png

  • Sviđa mi se 5
  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja