icatenej 2435 Napisano Decembar 3, 2018 Duh Bez Sekire, 1037 postova Lokacija: Beograd - Miljakovac, Ljubovija Motocikl: Yamaha XJ600N, Cagiva Canyon 600, Husqvarna TE 250 Prijavi odgovor kao problematičan Podeliću ovde iskustvo sa popravkom i preradom zadnjeg amortizera na mojoj Cagivi za koji fabrika nije predvidela održavanje/popravku. Znači, što se fabrike tiče, kada amortizer posustane u radu, baci se i kupuje novi... Mislim da je to slučaj i kod velikog broja drugih motora pa nije zgoreg podeliti iskustvo kako ipak ne baciti takav amortizer. Inače je zadnja suspenzija na motociklima verovatno najviše zanemaren deo, pa čak i kada je amortizer takav da je fabrika predvidela njegovo redovno održavanje, malo ko to stvarno radi (osim eventualno takmičara). Takav je slučaj bio i na mojoj Cagivi. Od kad je izašla iz fabrike zadnji amortizer nije pipnut. Posle 20 i kusur godina, uz poslednje dve godine teranja skoro isključivo van asfalta, ispustio je dušu Video sam da je počeo da gubi ulje, a kako je bilo vreme i da zamenim semeringe i prekontrolišem ležajeve zadnje vile, odlučio sam da o "istom trošku" sredim ceo zadnji deo. Amortizer na Cagivi je marke SACHS, preteča nešto novije ZF serije - ovakav: Radi se o uljno-gasnom amortizeru "de Carbon" tipa, sa razdvojnim klipom između uljne i gasne komore u samom telu amortizera. Na ovom linku imate jako lepo objašnjeno sve o tipovima amortizera:http://www.racetech.com/page/title/G3S Shock Types Većina enduro motora danas ima zadnji amortizer "de Carbon" tipa - ili sa originalnom konstrukcijom gde su u telu amortizera obe komore, ili sa varijacijom na temu u vidu spoljnog rezervoara u kome je razdvojni deo između ulja i vazduha. Pojedini, poput KLR-a imaju uljno emulzioni tip kod koga ulje i gas nisu razdvojeni u posebne komore. Suština je da su skoro svi oni reparabilni u "kućnim" uslovima bez obzira da li je fabrika to predvidela ili ne... Evo ovde i link ka temi na ADV forumu gde je odlično opisana prepravka baš SACHS amortizera sa dosta propratne teorije i prakse: Rebuild the Unrebuildable Sachs ZF Shock - GasGas & Other | Adventure Rider ADVRIDER.COM If you are going to use this thread to do your own work on the peculiar Sachs shock read all of the thread. I had a learning experience regarding... Još pre skidanja opruge, skinuo sam poklopac, pri čemu mi je odmah postalo jasno da reparacija neće ići potpuno lagano - klipnjača je bila vidno oštećena... Rasklapanje kreće od skidanja opruge. Kod ovog je potreban alat za natezanje opruge, kod mnogih to nije potrebno. Nakon skidanja opruge potrebno je probušiti rupu u gasnom delu da izađe gas (4 mm burgija je sasvim ok za ovo, kasnije se ova rupa može dovesti na potrebnu meru u skladu sa tipom ventila koji budete hteli da stavite). Posle ispuštanja gasa potrebno je malo potisnuti zaptivnu glavu ka unutra i osloboditi žičani osigurač iz tela amortizera kako bi glava mogla da se izvadi napolje. Ovaj SACHS ima dva žičana osigurača jer je fabrička glava konstrusana kao sendvič koji stoji upravo između ta dva osigurača (biće detaljne fotke dalje u tekstu). Ove žičane osigurače treba pažljivo vaditi da se ne izgrebe unutrašnjost cilindra amortizera. Ovako izgleda ceo kupus nakon rasklapanja (ulje crno i nikakvo, za divno čudo, još ga je bilo "dovoljno" u smislu da karika na klipu ne drlja na suvo po zidu cilindra): Unutrašnjost amortizera je bila ispravna - nema vidljivih riseva, fabričko honovanje i dalje prisutno... Vidi se na dnu razdvojni klip između uljne i gasne komore... Prvi problem - osovina je, kao što sam i pre rasklapanja video, oštećena: Drugi problem je fabrička zaptivna glava: Ova glava je vrlo proste konstrukcije. Nema presovanu kliznu čauru i ima samo jedan semering koji je ujedno i o-ring presovan između dve polutke glave... Otvor kroz koji prolazi klipnjača je dobio previše lufta a ovaj tip semeringa je potpuno nestandardan i nabavka je komplikovana (sam semering je cca 15 EUR u Italiji, ali uz poštarinu to izađe na više od duplo). S obzirom da mi je ideja bila da amortizer bude jednostavan za svaki budući servis, odlučujem da napravim novu zaptivnu glavu u koju će ići semerinzi, čaura i o-ring standardnih i lako nabavljivih dimenzija. Da napomenem da postoje i komercijalno dostupne aftermaket zaptivne glave (RaceTech, SKF, Showa, Olhins. KYB itd.) u dimenziji 14x46 (14mm je nazivni prečnik klipnjače a 46mm je nazivni prečnik cilindra amortizera - kucajte u google "seal head 14x46" i sve će vam se samo kasti...). Cena im nije da se padne u nesvest (cca 30-50 EUR), ali meni je bilo daleko brže i cenovno jeftinije da projektujem i napravim glavu po svom dizajnu. U prilogu imate PDF fajlove sa mašinskim projektom ove glave, a ako neko poželi mogu da mu pošaljem i CAD fajl u željenom formatu da može da prepravi dizajn za sopstvene potrebe. Dok sam čekao na strugara da mi "odelje" glavu, rešavao sam pitanje ventila. Na Bubanj Potoku, subotom, u onom delu preko mostića ima nekoliko tezgi sa svim mogućim i nemogućim tipovima Schrader ventila za industrijske primene (traktori, radne mašine, razna hidraulika itd...). Problem je što nisam našao ni jedan sa nekim standardnim navojem (recimo M8) već su svi bili sa nekim colovnim navojima. Mogu da se nađu ureznice za sve te dimenzije navoja, samo je mene mrzelo S obzirom da svi ti ventili dolaze sa svojim zateznim maticama, jednostavnije mi je bilo da ubušim dovoljnu rupu da prođe ventil, a onda iznad navarim njegovu originalnu maticu. U praksi to je na kraju ispalo ovako: U međuvremenu stigla je i glava od strugara... Sama glava je od aluminijuma a poklopčić je od čelika. Na fotki sam upisao dimezije potrošnih delova (na fotki je čaura već upresovana u glavu). Semerinzi su po 100 din, čaura 74 din, o-ring nemam pojma (isto oko 100 din koliko se sećam, moguće i manje), seger osigurač je 30 din... Na kraju je došlo na red i pitanje osovine/klipnjače... Srećom, to je vrlo jeftino rešiv problem. Naime, možete na metar da kupite hidraulične klipnjače u rasponima prečnika od 3-300mm nazivnih dimenzija. Tražite indukciono kaljene i tvrdo hromirane klipnjače. Konkretno, metar klipnjače fi 14mm je cca 700 din. Seku na onoliko koliko ti treba. Od metra klipnjače može recimo da se izdelje minimum 4 osovine za moj amortizer. Ima ih na više mesta a ja sam poručivao odavde: Klipnjače i cevi WWW.HIDROMEHANIKA.CO.RS Proizvodnja, remont i prodaja hidrauličkih uređaja, uređaja kočne i industrijske pneumatike, delova i ostale prateće opreme. Tolerancija je ISO F7 (u minus), debljina hromiranog sloja min 20 mikrona itd... Znači isto ili bolje nego što se trpa kao OEM u ove naše amortizere. Tvrdo hromiranje postupkom metalizacije pa svođenje na meru je mnoooogo skuplja varijanta i nisam siguran da ima smisla to raditi. Barem ja nisam našao ekonomsku računicu za taj postupak a okrenuo sam X mašinskih radionica... Bolje da ne znate kakvih sam se priča naslušao o svemirskim tehnologijama, specijalnim obradama i zašto se majstoru ne isplati ni da mi uzme moje rođene pare... U praksi - kupljena klipnjača od 14mm ima u mikron isti prečnik kao ova OEM mereno na delu koji uopšte nije radio i savršeno ulazi u čauru 14mm, što je, jelte, i normalno jer joj je to namena Obrada krajeva (narezivanje navoja) je u bilo kojoj mašinskoj radionici smešno jeftino. Klipnjača se isporučuje sa svojom fabričkom zaštitom: Pošto je glava koju sam projektovao bila 3.5mm duža nego fabrička, klipnjaču sam takođe produžio za ta 3.5mm kako bih dobio ukupno istu dužinu amortizera. Evo je uvrnuta u donju ušicu i spremna za nizanje ostaka "hardvera" Ovo crveno na vrhu je mali "hack" da se ne oštete semerinzi kad se niže zaptivna glava na klipnjaču - to je u stvari izolir traka namotana do same ivice radnog dela klipnjače. Na taj način, kad stavljate zaptivnu glavu ona samo sklizne preko oštre ivice (imaju posebni fensi-šmensi alati za istu namenu - tzv. "seal bullets" kao na slici ispod, ali i izolir traka savršeno radi posao) Ovako izgleda razdvojni klip između uljne i gasne komore sa svojim o-ringom. Ovo je hidraulični klip sa svojim podloškama (ovde je prisutan vrlo prost set podloški - ili što bi se na amerikanskom engleskom reklo "shim stack"). Klip je projektovan tako da su na kompresionoj strani otvori značajno veći nego na povratnoj. Za klasičnu enduro namenu, to je ok... Evo ga kupus napakovan i spreman za sklapanje. Telo amortizera ofarbano cink sprejem... Usledilo je konačno sklapanje: Postupak je vrlo jednostavan, bitno je raditi pedantno i bez žurbe. Ako ste izbijali razdvojni klip potrebno ga je vratiti na početnu poziciju. Ta pozicija je određena dužinom klipnjače koja fizički može maksimalno da uđe u telo amortizera kada je poklopac zatvoren bez montiranog gumenog dampera (to je praktično pozicija do tačke gde klipnjača ulazi u donju ušicu). Na taj način ste sigurni da hidraulični klip ni teoretski ne može da udari u razdvojni klip. Naravno, u praksi, klipnjača NIKADA ne može da uđe u telo amortizera toliko duboko. Za ovaj tip amortizera, kao i za bilo koji drugi tip gde su razdvojeni gas i ulje, nije potrebno znati tačnu količinu ulja. Podatak o potrebnoj količini ulja važan je kod uljno-emulzionih amortizera kako se ne bi desilo da hidraulični klip prođe skroz kroz ulje i uđe u vazdušni deo. Takođe je bitan i kod tzv. twin-tube amortizera, ali njih na enduro motorima nema ni u tragovima Kod uljno-gasnih amortizera bitno je znati i primeniti tačan način za odzračivanje. U ovom slučaju ulje se sipa do cca 2.5 cm od kraja tela amortizera. Zatim se uranja spremljena klipnjača i više puta lagano i konstantno gura gore-dole kako bi izašao vazduh koji se zadržao u otvorima u hidrauličnom klipu, između podloški itd... Očekujte da će pri tom postupku nešto ulja da izađe napolje pa spremite krpe, ubruse i slično. Nije loše pri svemu tome malo i kuckati nečim telo amortizera. U svakom slučaju, radite to sve dok ne dobijete konstantan osećaj kretanja u oba smera i dok ne budete sigurni da više ne izlaze ni najmanji mehurići vazduha. Zatim nalijte ulje bukvalno do vrha i počnite da uranjate zaptivnu glavu. Sad će daleko više ulja da izađe napolje pa se spremite na tu činjenicu Uranjajte zaptivnu glavu lagano kako ne bi zaostalo vazduha. Ulje će da izlazi sve dok spoljni o-ring na glavi ne uđe u telo amortizera. Kako dalje budete uranjali glavu spoljni o-ring će preći preko žleba u koji ulazi žičani osigurač i u tom trenutku će se ispustiti poslednje količine ulja i vazduha. Glavu je potrebno uroniti malo ispod nivoa žleba za osigurač (milimetar-dva) kako bi mogli da stavite osigurač. Ujedno će za tih milimetar-dva potisnuti razdvojni klip dublje u telo. Imate na youtube more klipova ozbiljnih i manje ozbiljnih majstora gde je snimljen ceo postupak za mnoge tipove amortizera, a imate i ovde u temi o Yamahi XT 600 link ka RaceTech Suspension Bible knjizi gde je celokupna problematika i prednjeg i zadnjeg vešanja objašnjena u sitna creva i bez ikakve mistifikacije. Elem, nakon ubacivanja zaptivne glave i postavljanja osigurača, može da se pumpa vazduh. Ovaj moj amortizer se pumpa na cca 10 bar (oko 150 PSI), ali može manje ili više što zavisi od konstrukcije shim stacka i drugh faktora. U svakom slučaju 10 bar je odlična polazna tačka... Ako imate pristup odgovarajućoj aparaturi za pumpanje azota u amortizere (bez gubitka pritiska), napumpajte azot, ako nemate, pumpajte u suvoj sredini običan vazduh namenskom pumpom za amortizere. Možete takve pumpe da nabavite u prodavnicama biciklističke opreme - one na sebi imaju precizan manometar, obično pumpaju do 20 ili više bara, imaju mehanizam za spajanje i odvajanje sa ventila bez gubitka pritiska i imaju dugme za finu regulaciju pritiska. Čitava suština gasa pod pritiskom je u tome da spreči kavitaciju u ulju prilikom kompresionog ciklusa. Naći ćete na netu more tekstova o tome da li može "obični" vazduh da se pumpa u amortizer ili MORA neki od inertnijih gasova i da sad ne razglabam bespotrebno, ali suština je da će obični vazduh napumpan u suvoj sredini raditi apsolutno isto kao i azot, helijum ili nešto treće... Mnogi, posebno u fazi testiranja neke promene na suspenziji (recimo promene shim stack-a, ili tipa ulja), testiraju sa običnim vazduhom i kad su zadovoljni postignutim, za konačni setup pumpaju azot... Znači, po volji vam... Kad krenete da pumpate, primetićete kako zaptivna glava izlazi milimater-dva napolje sve dok je ne stopira žičani osigurač. To vam je ujedno i dokaz da je razdvojni klip krenuo da potiskuje ulje. Nakon što ste napumpali amortizer, probajte više puta snažno da ga sabijete. Otpor bi morao biti konstantan, bez naglih popuštanja ili "zidova" i klipnjača bi trebalo da postojano i konstantno svaki put izađe napolje. Evo ga amortizer spreman za ugradnju opruge: Kao što sam na početku napisao, kod ovog amortizera je za montažu opruge potreban alat za sabijanje opruge. Ima raznih konstrukcija alata za tu namenu, a ja sam napravio sebi ovakav: Sastoji se od navojne šipke M14, četiri produžene matice M14 (od toga dve razbušene na fi 14 da mogu slobodno da klizaju po šipci) dve obične matice sa podloškama M14 i malo flaha 2.5mm. Ima ovakvih stega da se kupe za automobilske amortizere, ali se može desiti da zbog veličine ovih kukica ne mogu da se iskoriste za moto amortizere, pa obratite pažnju ako kupujete gotovo... I to je to - amortizer spreman za ugradnju zaptivna glava 1.pdf zaptivna glava 2.pdf zaptivna glava poklopac.pdf 28 21 6 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
vidakn 1787 Napisano Decembar 3, 2018 Drug član, 1354 postova Lokacija: Beograd Motocikl: Suzuki DL 1000 2014 Prijavi odgovor kao problematičan Svaka cast na objasnjenju!Sent from my SM-G900F using Tapatalk Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
severian 17683 Napisano Decembar 3, 2018 Integrisan, 8365 postova Prijavi odgovor kao problematičan Odličan tekst, bravo! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
lord_oblivion 1372 Napisano Decembar 3, 2018 Ne silazi, 6288 postova Lokacija: Meljak Motocikl: KLX250S efi klot, GV 2.0 ADV edition Prijavi odgovor kao problematičan Odlično prikazano ! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Krmco 2672 Napisano Decembar 3, 2018 Drug član, 1009 postova Lokacija: Beograd,Zvezdara,Ub Motocikl: yamaha super tenere 1200 Prijavi odgovor kao problematičan Svaka čast. Ovo je tekst za moto forum.Послато са SM-J730F уз помоћ Тапатока 2 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Gliga 4440 Napisano Decembar 3, 2018 Advanced Member, 1975 postova Lokacija: Novi Sad Motocikl: KLE 500/Aprilia Tuareg 660 Prijavi odgovor kao problematičan Fantastično štivo! Svaka čast. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Sr3ck0 2224 Napisano Decembar 3, 2018 Drug član, 2329 postova Lokacija: Wien/Požarevac Motocikl: MZ ETZ 250, Suzuki GS 450L Prijavi odgovor kao problematičan Ала си га оправио свака ти част...!!!! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
el classico 6077 Napisano Decembar 3, 2018 Drug član, 4154 postova Lokacija: CH-HR-BiH Motocikl: 2002 K1200RS-1989 XTZ 750 Chesterfield- 1989 XTZ 750 FarawayBlue, 1985 Honda XLV750-RD01 Prijavi odgovor kao problematičan Bome!!!!I sve lipo podilija s nama.Zbog ovakvih stvari volim forum!!Lp Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
dtesic 372 Napisano Decembar 3, 2018 Svrati ponekad, 428 postova Lokacija: Mladenovac Motocikl: kavasaki kle, BMW K 1200RS Prijavi odgovor kao problematičan hvala ! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
đunta 4192 Napisano Decembar 3, 2018 (promenjeno) Ne silazi, 6561 postova Lokacija: Singidunum Motocikl: đački pešački Prijavi odgovor kao problematičan Moram malo da se umešam jer smo vodili prepisku koja je možda Icu i navela na ovaj poduhvat. U načelu je tehničko zanatski sve kako treba. Osvina-klipnjača punog preseka u ovom slučaju može da se uzme kao gotova, ali kod većine amortizera je šuplja celom dužinom kroz koju prolazi igla podešavača, kod nekih postoji dodatni umetak na jednom kraju tako da se bojim da naknadno razbušivanje i obrada nisu razumni, odnosno, revitalizacija je verovatno racionalnija i bez rizika bilo kakve greške. Dalje, podaci o montažnom zazoru između osovine i ležaja imaju +/- toleranciju i ne retko se fabrički desi da bude u minusu, nekad je osovina u pitanju ali i sama šolja, odnosno kućište u glavi, a sve se to revitalizacijom da dovesti u idelanu meru. Naravno, nema previše mesta gde to može da se uradi i košta, sat brušenja je recimo 15€, na stranu metalizacija i idi mi dođi, odnosno, trošak vremena i živaca. Svaki gas se ponaša isto i tu nema neke razlike ko što se misli i može se naći neka tvrdnja, problem sa vazduhom je što sadrži vlagu koja se pretvara u paru i pritisak raste, takozvani hidro šok, za probni rad i ja koristim običnu elekto pumpu za gume, finalno azot preko prave amortizer punilice. Punjenje gasom mora da bude sa nepovratnim ventilom, sve drugo je apsolutno netačno. Kod "de carbon" razdvajanja klipom, mora da se zna tačna pozicija, odnosno, zapremina gasa jer mora da se ispoštuje neka zakonitost koja je projektovana, praktično snaga koja prizilazi iz stepena sabijanja, odnosno promene pritiska i to važi za svaki amortizer bez obzira na tip, inicijalni uduvani pritisak ne daje istu performansu u različitim komorama. Tehničkih podataka uglavnom nema, o načinu utvrđivanja ispravnosti takođe ništa, ali svakako je rezultat u odnosu na izdahnuli uvek evidentan. I što se tiče delova, bezobrazno su skupi originalni i to samo zato što se rade u nestandardnim merama i zato je ovaj vid prepravke pravo rešenje, prvi put košta al zato je sledeći servis malte ne besplatan i brz zbog nabavke delova. Da dodam, kod pojedinih amortizera su prečnici osovine neparnih vrednosti, ili čak na 0,5mm a ležajevoi gotovi su uvek na parnim merama tako da i to traži dodatno angažovanje i snalaženje. Spoljašnost je uglavnom galvanozovana, ređe plastifikovana zbog vitoperenja, cink sprej, kao ni bilo koji, nije ništa posebno i otire se benzinom, bolje je farbanje 2K bojom, mada je galvanizacija pravo rešenje ali i to izskuje zezanje. Promenio Decembar 3, 2018 član đunta 1 2 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Astral 6236 Napisano Decembar 3, 2018 I'm the fear addicted, a danger illustrated !, 3919 postova Lokacija: Lyon Motocikl: Klx650,a Tdm u srcu. Prijavi odgovor kao problematičan @icatenej majstorski. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
srbac 2442 Napisano Decembar 3, 2018 Andragog, 5008 postova Lokacija: On off road Motocikl: BMW K25 HONDA PD05 KTM RFS Prijavi odgovor kao problematičan Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
brdy 2099 Napisano Decembar 3, 2018 Ja sam FAP mašina, 755 postova Lokacija: Leskovac, Srbija Motocikl: apn 6 i Transalp Prijavi odgovor kao problematičan Ti bi mogao ovo profi da radis i da zaradjujes.Послато са CUBOT_NOTE_S уз помоћ Тапатока Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
lord_oblivion 1372 Napisano Decembar 3, 2018 Ne silazi, 6288 postova Lokacija: Meljak Motocikl: KLX250S efi klot, GV 2.0 ADV edition Prijavi odgovor kao problematičan Da upotpunim još nekim referencama: Oil Viscosity Explained WWW.KEWENGINEERING.CO.UK Comparative Oil Weights Table - Transmoto TRANSMOTO.COM.AU Buying the right oil for your bike is very important as it can effect performance and the amount of wear-and-tear your bike receives. Peter Verdone Designs - High Speed Damping WWW.PETERVERDONE.COM How to make a shock fill tool and fill station - DIY Moto Fix WWW.DIYMOTOFIX.COM Have you ever wondered what is needed to make your own shock fill tool and nitrogen fill station? In this post I'm going to go into detail and discuss what... BG Hidromatik - hidraulika, pneumatika, kočna tehnika, zaptivke, hidroizolacija | Home WWW.BGHIDROMATIK.COM Program "Prve Petoletke", hidraulika i pneumatika, industrijska pneumatika, kočna tehnika, zaptivke, o-ring gumice / prstenovi, prateći proizvodi... http://www.racetech.com/page/title/Emulators-How They Work Koga ova tema zanima, preporučujem za pročitati. Izuzetno interesantan materijal. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
vortex4borg 391 Napisano Decembar 4, 2018 Zainteresovan, 893 postova Lokacija: Skoplje Motocikl: Honda CBR 1000f Prijavi odgovor kao problematičan Ica, a da ti otvoris servis za repariranje? nije sala, ne svako od nas moze da izvede ovo, a za neke modele motora je mnogo papreno da se kupi novi amortizer. 2 1 2 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
RadicM 1076 Napisano Decembar 4, 2018 Hard Enduro, 1532 postova Lokacija: Beograd Motocikl: Honda Africa Twin 750 '01, Honda Dominator 650 '01 bili nekad Suzuki TS 125 R i Tomos ATX 01' Prijavi odgovor kao problematičan Svaka cast bas dugo nisam video ovako korisnu temu! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
srrdjan 315 Napisano Decembar 4, 2018 Нек иде живот, 858 postova Lokacija: Beograd Motocikl: Vulkan 800 некада био Keeway Supershadow 250 Prijavi odgovor kao problematičan Алал ти ћуфте Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
doktor 4788 Napisano Decembar 6, 2018 Ne silazi, 5560 postova Lokacija: Kraljevo Motocikl: XT1200Z Super Tenere Prijavi odgovor kao problematičan Svaka cast na majstorskom radu i volji da sve dokumentujes i podelis! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
severian 17683 Napisano Decembar 7, 2018 Integrisan, 8365 postova Prijavi odgovor kao problematičan Igor je veliki moto erudita i vrlo uporan i spretan čovek. I srčan enduro vozač, verujte na reč! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
mradomir 3056 Napisano Decembar 8, 2018 8-bit, 1882 postova Lokacija: Beočin Motocikl: KTM690 | Freeride 250R | Burgman 650 Prijavi odgovor kao problematičan Pre 12 sati, severian je napisao: Igor je veliki moto erudita Ne poznajem čoveka, ali nemoj tako, nije lepo. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Alp 2247 Napisano Decembar 8, 2018 Drug član, 1030 postova Lokacija: Svud po malo.. Motocikl: Brdo i šuma.. Prijavi odgovor kao problematičan Bravo Ico! Stajem u red za reparaciju. Poverenje se ne može dovoljno platiti. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
streetbiker 481 Napisano Decembar 8, 2018 Svrati ponekad, 443 postova Lokacija: Novi Beograd Prijavi odgovor kao problematičan @icatenej lepo urađeno i lepo predstavljeno, verujem da će ova tema postati "zlatno štivo" za sve vlasnike "DeCarbon" amorta u narednom periodu, ovde na forumu. Dao sam par komentara na XT600 temi vezano za Lordovo servisiranje XT amorta, ukratko i ovde: 1. Kod Sachs amort ima mesta za ugradnju ventila i ti si to odlično uradio. Kod XT amorta je, zbog velikog hoda i uopše veličine amortizera, neophodno (ako se ugrađuje od gore) kresanje gornjeg okca amorta. To meni nije bilo prihvatljivo rešenje pa se tokom reparacije mog XT amorta - prošle godine, nisam upuštao u tu prepravku (iako je bilo priče sa kolegom Đuntom). Mislim da se time svakako kompromituje tačka spoja amorta sa ramom, te sam operaciju odložio dok se ne nađe bolje rešenje. 2. Izvlačenje nekog pneumatskog pancir creva na pristupačnije mesto bi bilo idealno rešenje. Ako bi i ceo ventil u tom slučaju imao niži profil onda bi bilo lako montirati ga na XT bez kresanja okca. 3. Sadržaj gasnog punjenja - mislim da je tvoj predlog da se u fazi eksperimentisanja radi sa vazduhom a finalno napuni azotom potpuno OK. Inače nisam za varijantu "trajnog" punjenja vazduhom pogotovo kod motocikala sa intenzivnom i zahtevnom upotrebom suspenzije. Iako "DeCarbon" tip amortizera ima odličnu disipaciju toplote, tj. slabe su šanse prekomernog zagrevanja, ipak bih finalno punjenje uradio čistim azotom. 4. Složio bih se sa kolegom @djunta oko toga da treba da bude tačno određena zapremina azota. To je info koji je skoro nemoguće naći na netu, pogotovo što je to specifična vrednost za određeni tip amortizera. U svakom slučaju odlična tema, naročito pravljenje zaptivne glave umesto skupog semeringa SJAJNO , imaš +hvala od mene. 2 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
hard_rock 7449 Napisano Decembar 8, 2018 Ne silazi, 6084 postova Motocikl: GS1250Adv curi ulje na semering Prijavi odgovor kao problematičan Blenem ko tele u sarena vrata al do jaja je 2 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
đunta 4192 Napisano Decembar 9, 2018 Ne silazi, 6561 postova Lokacija: Singidunum Motocikl: đački pešački Prijavi odgovor kao problematičan Pre 2 sati, streetbiker je napisao: 1. Kod Sachs amort ima mesta za ugradnju ventila i ti si to odlično uradio. Kod XT amorta je, zbog velikog hoda i uopše veličine amortizera, neophodno (ako se ugrađuje od gore) kresanje gornjeg okca amorta. To meni nije bilo prihvatljivo rešenje pa se tokom reparacije mog XT amorta - prošle godine, nisam upuštao u tu prepravku (iako je bilo priče sa kolegom Đuntom). Mislim da se time svakako kompromituje tačka spoja amorta sa ramom, te sam operaciju odložio dok se ne nađe bolje rešenje. Uvek je problematično raditi prepravku bilo koje vrste, umsto ventila, postoji nepovratni čep koji se puni putem igle, nešto je manji ali opet mora da se pravi kvalitetan zaptivajući spoj. 2. Izvlačenje nekog pneumatskog pancir creva na pristupačnije mesto bi bilo idealno rešenje. Ako bi i ceo ventil u tom slučaju imao niži profil onda bi bilo lako montirati ga na XT bez kresanja okca. Jednako važi i za crevo, mora da se spoji sa telom amortizera jednako ko i ventil. 3. Sadržaj gasnog punjenja - mislim da je tvoj predlog da se u fazi eksperimentisanja radi sa vazduhom a finalno napuni azotom potpuno OK. Inače nisam za varijantu "trajnog" punjenja vazduhom pogotovo kod motocikala sa intenzivnom i zahtevnom upotrebom suspenzije. Iako "DeCarbon" tip amortizera ima odličnu disipaciju toplote, tj. slabe su šanse prekomernog zagrevanja, ipak bih finalno punjenje uradio čistim azotom. Prednost razdvojenog gasa je suštinski u smanjenju penušanja ulja u kom ne sme da bude vazduha uopšte, kod emulzionog se sa povećanjem pritiska penušanje eliminiše dosta dobro ali je ipak u nekoj meri prisutno, a grejanje je u bilo kojoj varijanti neizbežno, jedino što dodatni rezervoari imaju veću sposobnost disipacije zbog veće ukupne površine celog sistema. Međutim, gubitkom negog medijuma, emulzioni i dalje ima neku pasivnu snagu dok ovima drugima osetno oslabi. Vazduh zbog vlage ne sme da bude u amortizeru, osim za test ili prvu pomoć. 4. Složio bih se sa kolegom @djunta oko toga da treba da bude tačno određena zapremina azota. To je info koji je skoro nemoguće naći na netu, pogotovo što je to specifična vrednost za određeni tip amortizera. Odnos ulja i gasa mora da bude u određenom relativno jednostavnom odnosu, uvođenjem pritiska i njegovom promenljivišću, ceo setap se drastično usložava i nije dovoljano siguran računski proračun već je potreban empirjski kontrolnik iz koga se zaključi da li je dobijena snaga puna kao i ostvarenje optimalnog odnosa ulja i gasa za uduvani pritisak, praktično se radi o 4 nepoznate. Obično se samo navede u koji položaj treba klip da se postavi a ostalo napuni uljem, a ako nema podatka onda mora proračun da se radi. Kod membranskog razdvajanja je nešto lakše zbog ograničene definisane zapremeine gasne kese, ali pri montaži nimalo lako nije to postići pa opet mora empirijska kontrola. Kod emulzionog je sve enigma, mada svi parametri praktično proizilaze iz njegove konstrukcije. U svakom slučaju odlična tema, naročito pravljenje zaptivne glave umesto skupog semeringa SJAJNO , imaš +hvala od mene. Ne mora da se pravi nova glava, u većini slučajeva se da postojeća prepraviti i uglaviti uobičajenih dimenzija manžetna, to je stručan naziv za takav tip semeringa, za 3-5€ umesto 15 i kusur. Takođe od mene pohvala za sažet tutorijal, suprotno mojoj "disertaciji", doduše, tamo su obrađeni svi tipovi amortizera i sve moguće i nemoguće opcije, zato i mnogima nerazumljive. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
NedeljkoG 430 Napisano Januar 3, 2019 Svrati ponekad, 110 postova Lokacija: Graz Motocikl: BMW R1100 RT Prijavi odgovor kao problematičan Jednostavno odlično opisano i urađeno, svaka čast! Koliko znanja i vremena se tu krije, koliko kontakata za rezervne dijelove. Au! Mislim da jedan vlasnik servisa za amortizere sa ovakim znanjem može samo ređati uspjehe i širiti posao. 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...