đunta 4192 Napisano Septembar 9, 2013 Ne silazi, 6561 postova Lokacija: Singidunum Motocikl: đački pešački Prijavi odgovor kao problematičan Nakon 2 godine od uzimanja motora najzad reših da zamenim remen alternatora koji mi jednako dugo stoji u soški. Verovatno ga ni sad ne bi menjao al su ventili morali da prođu kroz moje šake,("majstor" densi je i to prčkao katastrofalno naravno), pa kad se skida prednji dekl da bi se okretao motor ajd i ovo. U suštini sam bežao od zamene jer nije bilo naznaka da je to potrebno a najviše "uplašen" komplikovanom španovanju i navodnoj potrebi za specijalnim alatom. Kad sam detaljnije pogledao sklop odma sam zaključio da je smeška za zamenu i podešavanje krajnje prosto. Ako sam dobro upamtio, manual kaže zamena na 50K i ja bih dodao na 5 godina jer kaiš počinje da se krti i tad je sklon fronclanju i ako se razdvoji odma kida instalaciju HAL glava a u grubom kvaru i lomi ih plus se parčad uvlače u kućište čije rasklapanje je pozamašno. Kaiš košta ispod 10€, ne mora da bude OM, naprotiv, rad je oko sat-dva. Ja sam izabrao prugasti remen, mada postoje i sa poprečnim člancima, jer smatram da naj stabilnije naleže na izbrazdane remenice plus ima najmanje mikro vibracije koje se prenose na ležaj alternatora koji se i ne skida baš jednostavno zbog ABS pumpe i ECU centrale. Usput, po mom saznanju alternator ne crkva, odnosno izuzetno retko. Najveće zezanje je skidanje prednjeg poklopca koji se lako odvije na 4 imbus šrafa. Izvlačenje je knap i ne može da prođe bez češanja čiji tragovi se vide. Svlači se na dole i u desnu stranu motora tik ispod kreš bara i izduvne cevi ali ne popstoji opasnost od loma. Pojedini agregati imaju rasteretni vod koji mora da se skine na 2 holendera. Iziskuje malo pažnje, povlači se paralelno prema napred da se ne bi zakrivio u priključcima, nema ulja. Gornji se ne vidi a donji je tu odma. Potom idu 3 imbus šrafa, desni, odnosno levi na slici,lako pristupačan, gornji traži ravnookasti ključ ili snalaženje, kovani viljuškasti. Oni su pomerljivi-špan šrafovi i ne iziskuju kontra ključ na glavi. Levi, desni na slici je noseći ili fiksan i on traži kontra imbus ključ al je lako dostupan. On se otpusti tek da može da se vrti alternator koji kliza na desnom i gornjem. Alternator sa po desnoj strani motora spusti na dole, vidi se klizna rupa i kaiš se svuče sa gornje manje remenice i izvadi napolje. Gornja remenica je malo oksidisala, motor stoji nekoliko meseci. Za nov kaiš se valja to malo očistiti, šmirgla,nož i na kraju brejk kliner i krpa. Zanimljivo je da nigde nema ni trunke masnoće,samo malo obične prašine a postoje škrge na poklopcu plus je otvoreno sa strane alternatora. Stari kaiš, krt, počeo da ispucava i sa ostacima oksida od dugog stajanja ali bez da i jedno parčence fali, krajnje vreme za zamenu. Nov Dayco kaiš, ni jedna šifra ne odgovara po OM listi, ubedili me trgovci da je to to, i stvarno leže normalno. Samo španovanje je krajnje prosto. Noseći šraf, levo na motoru, sa zadnje strane, glava, se napne kratkom gedoricom, vidi se na gornjim slikama, i time se praktično podigne alternator u vis i priteže kaiš. Sila na kratkom kraku male gedorice je sasvim dovoljna. Pritegne se potom donja desna matica i tad je alternator fiksiran. Zategnu se gornja i noseća sa kontra ključem i to je to. Sama zategnutost se pre stezanja proveri stiskanjem oba kraja remena empirijski i na kraju jednostavan način. Naime, svaki kaiš bi na predviđenom mernom ili najdužem mestu trebao da se zaokrene za 90°. Za to postoje alatke kao i OM moment dodatak a u svojoj režiji dovoljan je priručni "alat", vadilica za osigurače koja stoji u kutiji za alat ispod sedišta. Uvek je bolje da bude labav nego da preteže. Kad je otpušten on se bezopasno čuje ko škripa a kad je pretegnut, čuje se ležaj a tad je prekasno. Po manualu postoje kaiševi koji nemaju istezanje i ne traže dotezanje nakon nekoliko K. Ovo što sam metuo ne znam šta je ali u svakom slučaju bi bilo koji isproveravao. Na kraju poklopac koji će sutra da dobije inox šrafove, opran detaljno, 3 x silkonsko mleko i profi maža za spoljne plastike.(u mom stilu ) 1 7 Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
srrdjan 315 Napisano Septembar 10, 2013 Нек иде живот, 858 postova Lokacija: Beograd Motocikl: Vulkan 800 некада био Keeway Supershadow 250 Prijavi odgovor kao problematičan Свака част педантно , детаљно , сликовито Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Sr3ck0 2224 Napisano Septembar 10, 2013 Drug član, 2329 postova Lokacija: Wien/Požarevac Motocikl: MZ ETZ 250, Suzuki GS 450L Prijavi odgovor kao problematičan Odlicno uradjeno i lepo prikazano , ali, ima tu previse slika - te imbus slikan sa jedne strane te slikan sa druge strane... Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
đunta 4192 Napisano Septembar 10, 2013 Ne silazi, 6561 postova Lokacija: Singidunum Motocikl: đački pešački Prijavi odgovor kao problematičan drugari. Tema je postavljena zarad onih, gde sam i ja spadao, koji zaobilaze nužnu zamenu kaiša. Sistem je isti ili sličan za sve BMW boksere. Fotografije ne znače mnogo ako se nema predstava o sklopu i osnovnoj mehanici ali su dovoljne da se okuraži. Naleteo sam na neki klip gde mehos jedno petnaestak minuta demonstrira teoriju zamene kaiša i bukvalno mi ništa nije bilo jasno i učinilo mi se nemogućim, zato sam i eskiviro ovoliko dugo. Na BMW-u su 99% imbusi i po neki toreks pored par velikih šrafova koji se skoro nikad ne diraju, bar ne u tekućam održavanju. Sad, da objašnjavam koji je koji imbus ne ide baš. Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
slavisa978 104 Napisano Septembar 10, 2013 дипл.инж.саобраћаја, 157 postova Lokacija: Lazarevac Motocikl: R 1150 GS Prijavi odgovor kao problematičan pretpostavljam da je zatezanje (napinjanje) kaisa moglo i drzeci moment kljuc napet na 8 Nm na podesavajucem zavrtnju, dok ne prihvatis ostala dva, u originalnom user manualu i ne stoji nikakav specijalan adapter za moment kljuc. ali i ovako je posao dobro odradjen. na putu obicno nema moment kljuceva pa je ovaj vid podesavanja i kontrole zategnutosti odlican. Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
đunta 4192 Napisano Septembar 10, 2013 Ne silazi, 6561 postova Lokacija: Singidunum Motocikl: đački pešački Prijavi odgovor kao problematičan Tačno tako, fabrički manual predviđa za svaki šraf bukvalno moment zatezanja i to je sasvim ispravno mada po mom poimanju preterano i ponekad čak opasno. Problem je što na malim silama kilo ključevi greše bez obzira što su deklarisani za taj radni opseg. Pravi ključ za tu namenu košta više stotina € tako da verovati u ove jefine od 30-50 € nije stopostotno. Dalje, svi momenti podrazumevaju novu,čistu i suvu frkcionu površinu sklopa. Lično,kilo ključ koristim isključivo inad 2,5-3 kile i to samo kad je potrebno uravnotežiti nešto. Standradna radionička procedura za kontrolu zategnutosti remenja je okretni ugao uz upotrebu namenske alatke slične ala vadilici osigurača. Može se moment ključem uraditi konkretna zamena naravno ali zbog mogućnosti omaške valja provera na "prostački" način, uvrtanjem. Nisu ni svi kaiševi jednaki, neki mekši, neki krući... tako da je uvek korisno koristiti osećaj. Najvažnije je da se izbegne pretegnutost konkretno. Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...