Jump to content

Moto Zajednica

2 kuma na 2 Stroma u Zemlji lijepih konja

Recommended Posts

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Dan 1. – 23.10.2025. – ā€œKume, krećem!ā€

Ā 

*(Kapadokia-Kapadocia-Kapadokya - "zemlja lijepih konja" prevod sa perzijskog jezika)Ā 

Ā 

Kratka poruka iz garaže u 8:15. Sat podeÅ”en na 000 i prve brojke nultog kilometra se okreću. Uzbuđenje na vrhuncu, ruke mi ne trebaju ni rukavice, u meni temperatura bar sto stepeni. Većinu svojih puteva vozim bez plana i cilja, krenem pa kud zapadnem, ali ovaj put nije takav. Osmomjesečna priprema, od februara – gledam, mjerim, zapisujem, pratim. Do te mjere da otvaram Google mape i ā€œÅ”etkamā€ do restorana da vidim Å”ta nude i po kojim cijenama. To viÅ”e jer sam "poguzija" nego iz organizacije, ali eto imam i vremna na poslu pa da ga iskoristimšŸ˜….

Uglavnom, nikad spremniji, nikad informisaniji.Jedna od pametnijih stvari koje sam uradio pred put je Å”to sam pokrenuo temu na forumu tražeći savjete oko E-sim kartica, HGS putarina i ostalih stvari vezanih za Tursku. Opet se pokazuje koliko srce imaju bikeri i sa kojom ozbiljnoŔću pristupaju "problemu". 3 stranice savjeta, zlata vrijednih. HVALA SVIMA KOJI SU PISALI! šŸ’ŖšŸ‘šŸŗ

Na put krećemo Kum i ja – dvojica s planom, ali i s torbama punim ā€œza svaki slučajā€ stvari. Dogovoreno: nema dupliranja – ja nosim alat, kompresor, lijekove i set za gume, Kum vuče sve ostalo. Kod mene originalni Suzuki koferi – taman za dvije majice i jedan par čarapa, a kod Kuma Givi – u njih može stati pola ovce i joÅ” ostane mjesta za flaÅ”u rakije. Zadnji kofer čuvam da je prazan jer planiramo dosta usputnih obilazaka, pa da mogu ostaviti kacigu, jaknu i tank torbu.

Doduse, nabavio sam sa Aliexpresa one torbe Ŕto se montiraju na crash bar-ove. Vrijede zlata na putu. 

Usput, ako je neko zainteresovan: prodajem originalne Suzuki kofere! šŸ˜…

Ā 

Dva motora, dva Strom-a – 650 i 1000. Mali ko mina, utegnut, spreman. Veliki se zadnjih dana malo zeza s paljenjem. Nema vremena za ozbiljan pregled, pa improvizujem – pomjerim ga pola metra naprijed-nazad, malo cimnem ćopavu, upali. Mislim da je do senzora, očistio sam ga kontakt sprejem, možda i bolje radi, a možda se ja samo tjeÅ”im. Nema veze, vozi pa dokle dogura, rjeÅ”avat ćemo kad se vratimo.

Put do Zagreba standardan – autoput, ravnica, misli lutaju. Pola puta preletim u razmiÅ”ljanju o vinjetama, hoće li važiti i za povratak. Pauza od desetak minuta za protezanje i već sam u Zagrebu. Kum radi joÅ” danas do 17h, a ja dogovorio kafu s njegovom sestrom Lejlom, napola i mojom sestrom.

U 15h imam zakazan termin za promjenu guma – nove Pirelli Scorpionice čekaju montažu. Prije toga pokuÅ”avam da se oÅ”iÅ”am. BezuspjeÅ”no. Obiđem sedam frizerskih salona i svi puni. U Zagrebu je, čini se, lakÅ”e naći žiranta nego slobodnog frizera. Zaključujem da ću u Tursku malo čupaviji, ali koga briga – bitno je da idem. I da, imamo brkove. Obojica. šŸ˜…

Tetka Lejla, svjetska putnica, dijeli savjete o hrani, rutama i ā€œmjestima koja se ne smiju preskočitiā€. Radi za neku globalnu agenciju (Booking) , pa svako malo leta od Finske do Gruzije i izmedju. Jadnica Å”ta je sve neće snaći šŸ˜…. Al sve Å”to nama vrijedi na putu, ona već zna. Prava logistika.

ZavrŔavamo kafu i ja odlazim do vulkanizera. Pirelli Scorpion je marka novih kopački na Suzani i sad je 100% spremna da istrči na teren.

Polako idem ka Kumu kuci, veceras gledamo Dinamo (konferencijska liga ili liga europe, kako se to vec sad zove) u nekom pub-u sa druŔtvom, koje sam detaljnije opisao u mom prvom putopisu ovdje vezanom za jug Italije.

Kuci Kum, kuma, djeca, kafa.. Zadnji dogovori pred put, slikanje dokumenata i slanje na mail (valjda neće trebati). Upoznajem ga sa putem za sutra, kažem mu promjenu da ćemo u povratku svratiti u Beograd kod jarana Peđe da se vidimo, jer sutra ne možemo obzirom da je Peđa otisao u Portugal gldati Zvezdu,te da je to 01.11.dan kad su zakazani veliki protesti (misleći da su u BG), pa se malo brinem

E hajmo polako u kafanu sa jasnim dogovorom - NEMA PIVE!

Ma da, gemist ćemo. Jebo karakter ako nije labilan. Po jedan samo!Ā  Dečko daj nam litru i litru, da nazdravimo. Uglavnom, Dinamo u sudijskoj nadoknadi zabio za 1:1,meza top, drustvo jos bolje, mi napeti utakmice se ni ne sjećamo, kao da sutra idemo na svadbu, a ne na put od 6.000 kilometara.

Razlaz odmah po utakmici. Dogovor: ustajanje u 6, kafa i polazak do 7.

Ā 

PS. Možda sve ovo izgleda kao previÅ”e nepotrebnih detalja, ali i meni treba da se slegne. Tek pet dana otkako smo se vratili, a ja bih opet sve ponovio – isti put, iste ceste, isti osjećaj. Bilo je savrÅ”eno. Ali o tome viÅ”e u nastavku. Danas – ā€œservisni danā€. Sutra – ā€œtransportni danā€ do Sofije.

Ā 

Passau (DE) - Zagreb 490 km.Ā 

IMG_20251022_191503.jpg

IMG_20251023_081606.jpg

IMG-20251023-WA0002.jpeg

  • Sviđa mi se 23

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Dan 2. – 25.10.2025. – Zagreb–Sofija (870 km)
Transportni dan

Iako je dogovor bio da se budimo u Å”est, ja sam već u pet bio budan. Mogu se vaditi na uzbuđenje pred put, ali istina je da kako starim – spavam sve kraće. Od korone to postade pravilo, ali nije bitno za ovu priču. Bitno je da sam na miru popio kafu prije nego Å”to je kumu zazvonio sat.

Ko nije doživio jutarnju kafu s mojim kumom, ne zna Å”ta znači brzina. Ne puÅ”i, kafu srkne u dva gutljaja i već vuče za rukav: ā€œHajmo!ā€ A ja, klasični puÅ”ač – pregledam vijesti, forume, mreže… Ako me iÅ”ta može izbaciti iz takta, to je kad me ujutro požuruju. Zato imamo dogovor – ustajem sat ranije, popijem kafu u miru, zapalim, saberem misli. Samo da me u to vrijeme ne gura, zove, požuruje. I moram priznati – kum se držao dogovora. Mada, nakon Å”est minuta od prve gutljaja kafe, već mu noga cupka-radi ga ADHD il Å”ta li već.

ā€œMogo sam ja snijeti kofere dole, pa ću se vratiti da ti pomognemā€, kaže on, a ja ga prekinem: ā€œNe moraÅ”, sve sam spremio, ustao sam u pet, čak i sa kafom zavrÅ”io.ā€

Ā 

Krećemo iz Zagreba oko sedam. Vrijeme oblačno, ali bez kiÅ”e, desetak stepeni, dobro smo obučeni pa zimu ne osjetimo. Na prvoj pumpi sipamo do čepa – dogovor je da uvijek punimo zajedno, bez obzira koliko ima u rezervoaru. Podesili smo i radio-komunikaciju, tako da možemo pričati bez telefoniranja. Prvi put koristim tu funkciju i stvarno radi odlično. Kineski BT uređaji s Aliexpressa, ali funkcioniÅ”u besprijekorno.

Put kroz Hrvatsku i Srbiju – ravan, monoton, temperatura lagano raste. Na komunikaciji se zezamo, prepričavamo planove. Stajemo na zadnjoj pumpi pred granicu, sipamo gorivo i pijemo kratku kafu s nogu. Motor i dalje ima svojĀ  ritual paljenja– moraÅ” ga malo cimnuti naprijed-nazad, nekad spustiti ćopavu dva-tri puta, pa onda upali. Nije niÅ”ta straÅ”no, ali svaka paljevina ima svoj mali performans.

Na granici dogovor – ostavljamo komunikaciju upaljenu, da čujemo jedan drugog dok prolazimo. Čujem carinika kako pita kuma kud ide. Kum mrtav-hladan: ā€œU Tursku.ā€ Bez objaÅ”njenja, kao da ide do Å abca il Å ida na kafu. Ja dolazim za njim, carinik me pogleda, a ja dodam: ā€œKum ide u Tursku, mene kuma poslala da ga čuvam.ā€ Nasmija se i pusti me bez riječi.

Bez problema ulazimo u Srbiju i nastavljamo prema Beogradu. Dogovor je da jedemo negdje iza grada. Mislim da je to onaj izlaz kod Ikee – restoran ā€œBalkanā€, etno-stil, konobari ljubazni, atmosfera domaća. Naručujemo Å”iÅ”-ćevape u kajmaku za dvoje, ali po količini može i za joÅ” jednu krupniju gospođu biti dovoljno. Poslije takvog ručka, viÅ”e bi nam treba dekica nego motor, ali put zove, valja poć'.Ā 

Ā 

Autoput prema NiÅ”u – prvih tridesetak kilometara malo zakrpljen, a onda savrÅ”en. Po prvi put vozim tim dijelom Srbije, uživam u predjelima. Negdje između NiÅ”a i Pirota stajemo na pumpi da dospemo gorivo i popijemo kafu. Pored nas se parkira Å vicarac, motor Husqvarna Norden – izgleda kao da je izaÅ”ao iz Mad Maxa. Nekakve torbe je omotao krpama, pa to visi, na njemu kiÅ”no odijelo, sve blatnjavo, visi. Poprilično apokaliptican izgled. Kaže da ide za Istanbul, pa će odlučiti hoće li dalje uz Crno more ili nazad preko Grčke. Ima 10 dana odmora. Priča da je proÅ”ao cijeli Balkan, zna sve planine napamet i da pije rakiju gdje god dođe – ā€œrakija spaja ljudeā€, kaže. OduÅ”evljen ljudima, jos nas zove jugoslovenima kad priča, bez obzira na državu. Rastajemo se uz ā€œsretan putā€, i svako svojim putem.

Do Sofije joÅ” neka dva sata. Granica s Bugarskom prolazi bez ikakvih problema. Odlučujemo da pustimo Google Maps da nas vodi kroz centar, da barem malo vidimo grad. Sofija na prvi pogled – siva, umorna, bezvoljna. Hotel nije niÅ”ta bolji, ali ima tri ključne stvari: parking za motore koji se zaključava, doručak i koliko-toliko pristojnu sobu. Po tom redoslijedu smo ga i birali.Ā 

Ā 

Osoblje bez trunke emocije, odrađuju posao. Soba čista ā€œna prvuā€, ali da ne ulazimo u detalje. Umorni smo i odlučujemo da ne idemo u centar, već da večeramo negdje u blizini.

Na 300 metara od hotela – etno restoran s dobrim recenzijama. Ulazimo, konobarice nas ljutito gledaju kao da smo dužni od proÅ”li put. PokuÅ”avamo s osmijehom: ā€œKoje vam je najbolje bugarsko pivo?ā€ Tip za Å”ankom nas ni ne pogleda: ā€œSva su dobra.ā€šŸ˜‚šŸ˜‚ Nastavlja da toči pive, a nas fino ignoriÅ”e. Nakon Å”to nas i konobarica odbije jer nemamo leve – ā€œne primamo eure ni karticeā€ – dižemo sidro.

Nastavljamo dalje, Å”etamo i tražimo neÅ”to pristojno. Ulazimo u restoran pun ljudi, pitamo odmah: ā€œMože kartica?ā€ – ā€œMože sveā€, kaže konobar. Eto, prvi osmijeh u Bugarskoj!

Menu pola turski, pola evropski, ali barem toplo i s osmijehom. Cijene europske. Naručujemo jelo i pivo. Kad su stigla jela, pogledasmo se i uglas naručismo joÅ” neki kebab dodatno. Porcije smijeÅ”ne, tri zalogaja i gotovo. Sreća, sis-ćevap iz Beograda nas joÅ” drži i garantuje da ćemo dočekati jutro.Ā 

U razgovoru uz večeru, odlučujemo da u povratku Bugarsku samo odvozimo i da idemo pravac Pirot ili NiÅ”.Ā 

Bugarska nece imati drugu priliku Ŕto se nas tiče. Jednostavno, ljudi su nekakvi tužni, melanhonični. Vecinom nisu neljubazni, ali ih je nesto ubilo u pojam, a i sam grad izgleda otuzno za jednu Eu prijestolnicu.

Pojeftinio roaming, al poskupio kajmak čini mi se.

Dečko daj joŔ dvije točene i ponesi račun. Mi smo svoje ovdje zavrsili. Možda samo nismo znali naci prava mjesta, dopustam da je do nas.

Stižemo u hotel, zaspivamo u letu, nakon danasnjih 870 km voznje.

Transportni dan gotov i neka je.

Od sutra krece zanimljiviji dio puta i ulazak u Tursku.

Ā 

Hotel Brod 55 € noćenje sa doručkom.Ā 

Ā 

IMG_20251024_121818.jpg

IMG_20251025_070909.jpg

IMG_20251025_085825.jpg

IMG_20251024_103335.jpg

Promenio član Papa del Camino
  • Sviđa mi se 13

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Dan 3 – 26.10.2025. Sofija – Canakkale (680 km)

Jutro, sedam sati. Budimo se optimistični, valjda jer smo sve bliže Turskoj – naÅ”oj konačnoj destinaciji. Brzinska kafa ispred hotela, kratki pregled motora (da nije Å”ta slučajno zakačeno za nas da prevezemo) i doručak. Gospođe od recepcije do restorana – klasično namrgođene, ali to im je izgleda u opisu radnog mjesta. Navikli smo već. Å to su one mrzovoljnije, to se mi viÅ”e smijemo i glupiramo.

Doručak u stilu boljih sindikalnih odmaraliÅ”ta na Makarskoj rivijeri početkom osamdesetih – otužan. Mislim da smo postavili rekord u brzini odjave, pakovanja i izlaska iz Sofije. Bez trunke tuge, gasiramo najkraćim putem van grada. Nema nikakvog žaljenja – iza nas ostaje siva pozadina i hladna jutarnja magla.

Izlazak na autoput, sipanje goriva po 1,3 eura po litri – konačno neÅ”to Å”to nam se svidjelo u Bugarskoj. Ne znam, možda sam previÅ”e kritičan, ali realno – sve nam je u Bugarskoj bilo nekako bezveze. Od atmosfere, ljudi, hotela, do samog grada.

Nedugo nakon Sofije penjemo se autoputem prema Edirneu i prelazu Kapikula. Osjeća se hladan vjetar sa planina desno od nas – vrhovi su im prekriveni snijegom. Temperatura četiri stepena, ali ne smeta – troslojne jakne (stepana, kiÅ”na i glavna) rade posao. Poslije dva tunela počinje silazak prema Plovdivu, toplije je, uskoro smo na tropskih Å”esnaest stepeni.

Ā 

Granica Bg-Tr

Ā 

Dolazak na granicu – jedno stajanje za kafu i aktiviranje eSIM kartica. Izlazak iz Bugarske brz, a na turskoj strani pravi doživljaj. Slika za raju pred carinom – da poÅ”aljemo dokaz ā€œnevjernim Tomamaā€ koje smo ostavili u Zagrebu. ā€œVi ćete se vratiti iz Sofijeā€, ā€œdalek vam je to putā€ – samo neke od riječi podrÅ”ke koje su nam dale dodatni stimulans. A mi za tu priliku sprecijalno pustili brkovešŸ˜…

Turska carina ima tri kontrole. Prva – pasoÅ”ka. SilaziÅ” s motora, slika te kamera dok carinik gleda pasoÅ”. Dvadeset metara dalje druga kućica – provjera tablica i papira od motora. Treća – carinska. Sva vozila pregledaju, pa i mene. Otvaram zadnji kofer – prazan, osim Å”teke cigareta, jedne od dvije koje imam. Druga je u bočnom koferu. U Turskoj su e-cigarete zabranjene za prodaju, pa sam ih ponio sa sobom. Carinik zastane, gleda, a ja odmahujem rukom: ā€œma to nisu cigarete, to su elektronske, ne važi se toā€ – i zatvaram kofer kao da niÅ”ta nije bilo. Nekad je pametbo ne davati legitimitet drugoj strani. Osim, ako be insistira. Ovaj nije šŸ˜…

Kaže nam da idemo na ā€œD beÅ”ā€. Nabrajam u sebi: ā€œbir, iki, uč, dort, beÅ”ā€ – to je sve Å”to znam brojati na turskom. Sreća, nije rekao veći broj od 5. Dolazimo do hangara za RTG pregled vozila, tu je i Å”alter. Ne znam ni Å”ta su tražili, vjerovatno dokumente od motora. Nakon toga nazad do istog carinika. U međuvremenu dajem kumu steku cigara da prebaci u tank torbu, čisto da nestanu iz mog kofera. Otvaram ponovo, nalazi drugu Å”teku, ja odmahnem rukom: ā€œma to si već vidio, nije to bitno.ā€ Malo pogleda, pa nas pusti. Sve ukupno zadržavanje oko sat i po.

Prva pumpa u Turskoj – mjenjamo neÅ”to para. Kurs 4850 lira za 100 eura. Najveća novčanica 200 lira, pa doslovno vezeÅ” pare gumicom. Osjećam se bogato🤣. Pitamo i za HGS karticu za autoput, ali kažu da ne treba, možemo plaćati direktno.

Nastavljamo prema

Ā 

Edirne

gdje nas čeka prvo pravo tursko iskustvo – grad starih sokaka, bazara i čuvena Selimija džamija. Djelo genijalnog Mimara Sinana, podignuta u 16. stoljeću, za sultana Selima II. Sinan (čitao sam o njemu, genijalan arhitekta i zanimljiv lik) je ovu džamiju smatrao svojim životnim remek-djelom, i s pravom. Kupola joj je veća od one u Aja Sofiji. Kad uđeÅ” unutra – ne znaÅ” gdje da gledaÅ”. Svjetlost, proporcije, mir. Edirne je nekad bio prijestolnica Osmanskog carstva, a Selimija njegov dragulj.

Nakon kratkog obilaska – pravac

Ā 

Galipolje, ili Gelibolu

Ā 

mjesto gdje svaka stopa nosi krvavu istoriju. Poluotok dužine stotinjak kilometara, Å”irine tridesetak, na obali Dardanela – tačno tamo gdje se Evropa pruža prema Aziji. More mirno, galebovi kruže, a vjetar nosi miris soli i tiÅ”ine.

TeÅ”ko je zamisliti da je ovo nekad bilo jedno od najkrvavijih bojiÅ”ta Prvog svjetskog rata. Ovdje su ginuli Britanci, Francuzi, Australci, Novozelanđani i Turci. Bitka je trajala od proljeća 1914. do januara 1916. – pet stotina dana, pola miliona mrtvih. Po hiljadu ljudi svaki dan. StraÅ”no!Ā 

PokuÅ”avamo stići u muzej bitke, onaj s hologramskim prikazima i 3D projekcijama, ali zakasnili smo – radi do 16 sati, a mi stigli u 17. Nastavljamo do ANZAC Cove, gdje su se iskrcale australijske i novozelandske trupe. Ovdje danas vlada mir. TiÅ”ina, Å”um valova, galebovi. Svake godine na ANZAC Day dolaze potomci poginulih da u zoru pale svijeće. Ovdje nema pobjednika ni poraženih – samo sjećanje i poÅ”tovanje.

Na viÅ”e mjesta prolazimo pored grobalja – sve uređeno, zastave, tablice s opisima bitaka bez ijedne riječi revizionizma iliĀ  propagande. Turska zaslužuje svaku pohvalu zbog načina na koji se odnosi prema poginulima, i svojim i tuđim.

Krećemo dalje prema Čanakaleu. Nebo tamni, more se prelijeva u zlatno. Pred nama se izdiže

most 1915 Ƈanakkale

najduži viseći most na svijetu, raspon 2023 metra, simbol stogodiÅ”njice Republike Turske. Izgrađen upravo na mjestu gdje su se 1915. vodile bitke.

Dok prelazimo motorima, osjećam se kao da vozimo kroz vrijeme – iz rovova i blata u čelik i budućnost. Turska je ovom konstrukcijom ispričala priču o ponosu i napretku.

Stižemo u Čanakale, pravo na trg uz luku gdje stoji replika trojanskog konja – poklon filmske ekipe iz filma Troy s Brad Pittom. Naravno, parkiramo motore odmah uz konja. Å ta će nam slika konja ako se ne vide motori!

Umorni smo, slike su ispale tamne i loÅ”e, ali svejedno – imamo uspomenu. Hotel Temizay je blizu luke, osoblje izuzetno ljubazno. Dečko s recepcije čak sjeda s kumom na motor i vodi nas do garaže. Rastovara motore, nosi kofere, usput nas slika, savjetuje gdje da večeramo... Mi odmah u gard: ā€œsigurno nas hoće negdje zavrnutiā€, ali ubrzo shvatimo da je jednostavno ljubazan i pomaže. Sjetimo se bugarki iz hotela i onih dan prije iz restorana dje nas izbaciÅ”e jer ne primaju eure i kartice.. Odmah popadaÅ”e sve barijere prema mladom Turčinu.Ā 

Soba skromna, ali čista, osoblje odlično. TuÅ”, večera, pivo. Kum bi joÅ” malo da Å”eta, ja jedva stojim na nogama. Razlika od devet mjeseci starosti među nama večeras se itekako osjetilašŸ˜…šŸ˜….

Od večere do jutra – niÅ”ta se ne sjećam. Ne od pive, nego od umora.

Ā 

Hotel Temizay noćenje s doručkom: 57,60 Eura.

IMG_20251025_110959.jpg

IMG_20251025_130035.jpg

IMG_20251025_165856.jpg

IMG_20251025_170104.jpg

IMG_20251025_170052.jpg

IMG_20251025_170042.jpg

IMG_20251025_170111.jpg

IMG_20251025_171838.jpg

IMG_20251025_171912.jpg

IMG_20251025_171930.jpg

IMG_20251025_171948.jpg

IMG_20251025_171958.jpg

IMG_20251025_172012.jpg

IMG_20251025_172131.jpg

IMG_20251025_172200.jpg

IMG_20251025_173230.jpg

IMG_20251025_173340.jpg

IMG_20251025_173824.jpg

IMG_20251025_191748.jpg

IMG-20251025-WA0040.jpg

IMG_20251025_214457.jpg

  • Sviđa mi se 7

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Pozdrav drustvo, trebam pomoc.

Htio bih da uz tekst ubacujem slike, pa da opet nastavim tekst. Kako to funkcionise? Mislim da bi puno jasnije bilo da uz opise mogu ubaciti pripadajuce slike, nego da ih samo iskrcam sve, kao do sad

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1054 postova
  • Lokacija: BiH
  • Motocikl: -
Pre 2 sati, Papa del Camino je napisao:

Pozdrav drustvo, trebam pomoc.

Htio bih da uz tekst ubacujem slike, pa da opet nastavim tekst. Kako to funkcionise? Mislim da bi puno jasnije bilo da uz opise mogu ubaciti pripadajuce slike, nego da ih samo iskrcam sve, kao do sad

Otkucaj tekst, postaviÅ” kursor tamo gdje hoćeÅ” da ti bude fotka i klikni insert (ako stavljaÅ” direktno preko forum).Ā 

Ista stvar je i sa spoljnim linkovima

  • Sviđa mi se 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000
pre 47 minuta, nuk je napisao:

Jedino da kačiÅ” naĀ https://postimages.orgĀ ili neki sličan servis pa ubacujeÅ” linkove između teksta

Ā 

E to ne umijem. Pisat cu dio po dio u zasebne cjeline, pa kaciti slike. Jest da ce biti more postova, al nema veze. Zelim vam pribliziti napisano i slike

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 463 postova
  • Lokacija: NS
  • Motocikl: Voge SR3, Aprilia Scarabeo 125, Voge DS625X

Nema Å”ta da ne umeÅ”, uđeÅ” na sajt, klikni izaberi sliku, nađi sliku iz telefona koju hoćeÅ” i dobijaÅ” nekoliko linkova, iskopiraÅ” onaj gde piÅ”e direktan link za forum gde hoćeŔ 

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Dan 4. Canakkale-Troya-Pergamon- Asklepion-Selcuk

Ā 

26.10.2025 - 410km

Ā 

Ƈanakale, buđenje malo prije 7 h. Mi u biti pojma nemamo koliko je stvarno sati kod nas. Bugarska je +1 sat, kao i Turska, ali se tih dana pomjerilo vrijeme, Å”to Turci ne rade, pa je kod njih +2. Praktično izgleda ovako – na telefonu jedno vrijeme, na motoru drugo, a digitalni sat na ruci iz nekog razloga nije sinhronizovan s telefonom, pa pokazuje treće vrijeme. Ustajemo s miÅ”lju da je 6 ili 7, nema veze, možemo kafu popiti ako je 6 i sačekati doručak.

Silazimo na recepciju, ipak je 7 h, tamo druga ekipa za razliku od one sinoć, ali isto tako ljubazni i nasmijani. Poslužuju pravi turski doručak, čaj, 6–7 vrsta sira, neke prilicno bljutave salame, deset vrsta marmelada i džemova, hrenovke, med, jaja, masline i joÅ” more nekih stvari kojima ne znam ime. Turski doručak je inače poseban ritual. Kahvaltı (doručak) nije samo obrok nego dobrodoÅ”lica – Å”to je sto raznovrsniji, to ste viÅ”e poÅ”tovani kao gost.Ā 

Da napomenem i to: nakon onoga Å”iÅ” ćevapa iza Beograda, jedemo ujutro i navečer. Između neki snack, čokoladica, turski čaj-kafa, upravo zbog toga da se možemo kretati i voziti. Da ne bude zabune, jelo je bilo top, ali previÅ”e, pa smo od Beograda do NiÅ”a ā€œkunjaliā€ na autoputu, te smo se dogovorili da ručak izbjegavamo, ali zato za večeru bude lom šŸ˜….

Doručak, kafa, pakovanje i pokret prema Pergamonu antičkom gradu. To je nekih 230 km od Ƈanakalea. Ranije smo planirali posjetu Troji, ali je bila otpala, Å”to zbog nedostatka vremena, Å”to zbog njezine, prema riječima posjetilaca i članova foruma, neatraktivnosti u odnosu na druge atrakcije u blizini.

Brzo dovozimo motore iz garaže, tovarimo, pozdravljamo se na recepciji i pravac Pergamon. Usput sipamo gorivo i polako izlazimo iz Ƈanakalea. Nakon grada vozimo se uz naselja vila i apartmanskih kompleksa uz plažu, izgleda novo i lijepo. Cesta se počinje penjati uz neko brdo, pa nalazimo dominantnu tačku da se slikamo i snimim video jer se odlično vidi moreuz Dardaneli, most i brodovi koji furaju sa svih strana.

ā€œKume, prolazimo tri kilometra od Troje! Imamo džaba ulaz, Å”teta da ne svratimo pa makar na 20 minā€, javlja se kum u komunikaciju.

Fakat, ima smisla, hajmo vidjeti, Å”teta da prođemo kad je već tako blizu i uz put.

Parkiramo motore i po prvi put isprobavamo Museum Card – sve funkcioniÅ”e. Taman posla da za 165 eura ne funkcioniÅ”e šŸ˜‚.

Na samom ulazu u kompleks je maketa trojanskog konja. Dalje idemo drvenim mostićima pored iskopina koje datiraju iz različitih perioda. Troja je u stvari slojevit grad – postoji devet glavnih slojeva i viÅ”e od 40 pod-slojeva. Svaki sloj predstavlja novi grad izgrađen na ruÅ”evinama prethodnog. Od prahistorije, preko bronzanog doba, pa sve do rimskog perioda. Zbog toga arheolozi danas znaju reći da je Troja viÅ”e ā€œistorijski kolač od devet etažaā€ nego jedan grad.

Naučno gledano, postojanje Homerove Troje joÅ” nije 100% potvrđeno, ali ogromna većina arheologa vjeruje da se rat iz Ilijade zaista vodio ovdje ili u neposrednoj blizini. JoÅ” uvijek ima puno neotkopanog terena, i mnogo artefakata stoji složeno na livadi i čeka restauraciju. Na info tablama je sve jako lijepo objaÅ”njeno, osjeti se duh antike.

Legenda o lijepoj Heleni kaže da su Grci godinama opsjedali grad, ali nisu mogli probiti zidine. Tek kad su ostavili drvenog konja ispred utvrde, u kojem su bili sakriveni najbolji ratnici, uspjeli su prevariti Trojance. Pod okriljem noći izaÅ”li su iz konja, otvorili kapije i ostatak vojske je uÅ”ao i osvojio grad. Danas postoji i teorija da ā€œkonjā€ možda nije bio bukvalni konj, nego opsadna naprava, ili metafora za zemljotres – jer je Posejdon bio bog konja, ali i bog zemljotresa. Bilo kako bilo, duh proÅ”lih vremena lebdi iznad iskopina, a mir ovog mjesta je očaravajući.

IMG_20251026_075437.jpg

IMG_20251026_082230.jpg

IMG_20251026_082241.jpg

IMG_20251026_082402.jpg

IMG_20251026_082538.jpg

IMG_20251026_082735.jpg

IMG_20251026_082739.jpg

IMG_20251026_082753.jpg

IMG_20251026_082843.jpg

IMG_20251026_082905.jpg

IMG_20251026_082926.jpg

IMG_20251026_082931.jpg

IMG_20251026_083017.jpg

IMG_20251026_083029.jpg

IMG_20251026_083045.jpg

IMG_20251026_083056.jpg

IMG_20251026_083104.jpg

IMG_20251026_083117.jpg

IMG_20251026_083407.jpg

IMG_20251026_083420.jpg

IMG_20251026_083427.jpg

IMG_20251026_083934.jpg

IMG_20251026_084125.jpg

IMG_20251026_084135.jpg

IMG_20251026_084333.jpg

IMG_20251026_084753.jpg

IMG_20251026_084758.jpg

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Pergamon

Ā 

Zadržavamo se u Troji oko sat i nastavljamo put u pravcu primorskog grada Ayvalika cestom uz more. Opčinjavaju nepregledna polja maslina. Turci jako puno koriste maslinovo ulje u ishrani, a o samim maslinama da ne pričam. Uobičajeno je da uz obroke konzumiraju masline, a posebno se to odnosi na doručak. Mi nismo nigdje doručkovali da je bilo manje od 5–6 različitih vrsta maslina na Å”vedskom stolu. Crne, manje, veće, gorke, pikantnije, punjene, začinjene... to je standard.

Područje oko Ayvalika i Edremita se smatra ā€œturskom Toskanomā€, masline su svuda, a mnoge od njih stare su i po nekoliko stotina godina. Turci su među najvećim proizvođačima maslina na svijetu, Å”to se osjeti već pri samom prolasku kroz ovaj kraj – sve miriÅ”e na more, masline i smolu bora.

Stajemo u neki restoran koji se nalazi u masliniku da se osvježimo. Ispostavit će se da je uz restoran i shop sa proizvodima na bazi maslinovog ulja. Kupujemo kozmetiku i začine za poklon – za viÅ”e nema mjesta u koferima.

Dalje nastavljamo prema jugu, magistralnom cestom. Inače magistralna cesta u Turskoj je uglavnom ono Å”to mi zovemo autoput. Dvije trake plus zaustavna traka. Odličan asfalt, nigdje rupa, osim kad se ulazi u gradiće – tu se brzina sa 120 spuÅ”ta na 40–60 km/h

Ā 

Polako se približavamo mjestu Bergama gdje su smjeÅ”teni Pergamon i Asklepios. Ulazimo u grad i prolazimo kroz novi dio, sa modernim zgradama i shopping centrima. Moderan grad, Å”iroke ulice, sve uredno. Dalje nas cesta vodi kroz stari dio sa živopisnim drvenim kućama, obojenim u razne boje. Zanimljivo, kao da prelaziÅ” iz jednog vijeka u drugi u roku od nekoliko kilometara.

Dolazimo do parkinga na kojem se zaustavljaju posjetioci. Pergamon je smjeÅ”ten na vrhu brda. Do vrha vodi gondola. Čovjek koji radi na parkingu bi nas tu smjestio, a vozač autobusa iza njegovih leđa nam samo pokazuje rukom da gasamo uz brdo. Mi ga posluÅ”amo i nakon deset minuta serpentina, uskih asfaltnih puteva, dolazimo do zidina grada. Na foru ako nas ne opomenu, parkiramo najblize Å”to se može – bukvalno uz kapiju antičkog grada Pergamona. Niko nas ne opominje.

Na susjednom Å”tandu udaljenom 5m od motora, kupujemo magnete, čisto da se ā€œsjaranimoā€ sa prodavačem, da pripazi na motore. Ionako smo planirali negdje kupiti.

Inače, Pergamon je atipičan staroantički grad. Njegovi vladari su, za razliku od drugih velikih centara tog vremena, umjesto u vojske, ratnu opremu i osvajanja, ulagali u obrazovanje, nauku, medicinu i kulturu. Bili su avangarda antičkog svijeta. Ovdje je nekad stajala Pergamska biblioteka, druga najveća antička biblioteka nakon Aleksandrijske, sa navodno oko 200 hiljada svitaka. Kažu da je Kleopatra dobila dio pergamske biblioteke kao poklon od Marka Antonija, da nadoknadi ono Å”to je izgorio u Aleksandriji.

Najimpresivniji dio Pergamona je amfiteatar – jedan od najstrmijih na svijetu. Prima 10 000 posjetilaca. Uklesan u stijenu pod nevjerovatnim uglom, pa kad staneÅ” na vrh tribina, imaÅ” osjećaj da se pred tobom otvara cijeli Bersama. Vjetar puÅ”e, pogledi pucaju na sve strane, a ti stojiÅ” na mjestu gdje su se prije 2200 godina održavale predstave, rituali i politički skupovi.

Jedan zanimljiv historijski detalj: Pergamon i Egipat su u jednom periodu ā€œzaratiliā€ oko papirusa. Egipat je obustavio isporuku, računa – bez papira nema knjiga. Ali Pergamanci su onda patentirali pergament, materijal od životinjske kože. Po njemu je danas pergament i dobio ime. To im je omogućilo da nastave svoje zapise, knjige i naučni rad.

Zeusov žrtvenik je bio jedan od najvažnijih arhitektonskih kompleksa ovdje, ali originalni reljefi se danas nalaze u Berlinu, u Pergamon muzeju. Ovdje su vidljivi temelji, ali kad znaÅ” Å”ta je tu nekad stajalo – dovoljno ti je da maÅ”ta radi. Takodjer, u Pergaminu su Afroditin i Dionisov hram, čije smo ostatke obiÅ”li.Ā 

Zbog posjete Troji jutros, nedostaje nam dodatni sat da malo detaljnije istražimo grad, jer nam je plan da joÅ” danas obiđemo Asklepijevo svetiÅ”te, odnosno antičko lječiliÅ”te koje se nalazi u podnožju Pergamona, na samo tri kilometra od Bergame.

SpuÅ”tamo se strmom cestom u grad. Google Maps nas vodi najkraćom mogućom rutom do Asklepiosa. Prolazimo kroz, blago rečeno, tursku favelu – uske strme uličice omeđene visokim zidovima skromnih kuća. Ljudi žive jako skromno, ali su nevjerovatno ljubazni i susretljivi. Čovjek kojeg smo pitali za put – jer realno, nismo vjerovali da ćemo tim uličicama stići do antičkog lječiliÅ”ta – izaÅ”ao je iz auta i hodao ispred nas stotinjak metara da nam pokaže gdje trebamo skrenuti. Ako to nije ljubaznost i dobrota, ne znam Å”ta jeste.

Iz dvoriÅ”ta djeca maÅ”u i smiju se, mi uzvraćamo. Ja žalim Å”to mi je kamera u zadnjem koferu i nije na kacigi, jer ko bi nam vjerovao? Jednostavno ne mogu opisati favelu kojom smo proÅ”li, kao ni dobroduÅ”nost ljudi kojih smo sreli, al bukvalno svi su ljubazni i nasmijani. Nisam imao takvu sliku o Turcima.Ā 

IMG_20251026_131619.jpg

IMG_20251026_130645.jpg

IMG_20251026_130734.jpg

IMG_20251026_130740.jpg

IMG_20251026_131409.jpg

IMG_20251026_131628.jpg

IMG_20251026_131952.jpg

IMG_20251026_125951.jpg

IMG_20251026_125229.jpg

IMG_20251026_123302.jpg

IMG_20251026_124831.jpg

IMG_20251026_125222.jpg

IMG_20251026_130006.jpg

IMG_20251026_130013.jpg

IMG_20251026_130556.jpg

IMG_20251026_130608.jpg

IMG-20251026-WA0050.jpg

IMG-20251026-WA0053.jpg

  • Sviđa mi se 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Asklepion

Ā 

Malo po izlasku iz favele dolazimo do Asklepiosa. Nekada pravo antičko lječiliÅ”te, mjesto na koje su ljudi dolazili da potraže lijek za svoje bolesti. Kada zakoračiÅ” u Asklepion u Pergamonu, ulaziÅ” u prostor koji je u antičko doba važio za jednu od najboljih bolnica na svijetu. Ovo nije bio običan medicinski centar – ovo je bila kombinacija hrama, lječiliÅ”ta, univerziteta i duhovnog utočiÅ”ta, posvećenog bogu zdravlja Asklepiju.

Ovdje je djelovao i čuveni Galen, jedan od najvažnijih doktora u historiji čovječanstva. Njegova medicinska učenja i metode dominirale su evropskom medicinom viŔe od hiljadu i po godina nakon njegove smrti, Ŕto dovoljno govori o tome koliko je Asklepion bio napredan za svoje vrijeme.

Liječenje u Asklepionu nije ličilo na bolnicu kakvu danas poznajemo. Pacijenti su najprije prolazili kroz ritual pročiŔćenja – kupanje, posebnu dijetu, lagane tjelesne pokrete i pripremu tijela i duha. Tek nakon toga su ulazili u samo lječiliÅ”te. Liječnici su bili sveÅ”tenici koji su kombinovali molitvu, dijetu, pročiŔćenje i smirivanje uma kako bi pacijenta doveli u stanje u kojem bi mu, prema njihovom vjerovanju, u snu mogao doći Asklepije i otkriti lijek za bolest.

Posebno impresivno djeluje podzemni tunel kroz koji su pacijenti prolazili ili jednostavno sjedili na klupama ispod kojih je tekla voda. Mali svjetlarnici na stropu razbijali su tamu, a sveÅ”tenici su u polutami Å”aptali molitve. Mogu samo zamisliti kombinaciju tame, umirujućeg zvuka vode, Å”apata i aromaterapije ljekovitog bilja (najčeŔće timijana) koje su palili kako bi pacijenta opustili prije nego Å”to uđe u okruglu prostoriju namijenjenu odmoru i spavanju – trenutku kada se čekalo ukazanje Asklepija u snu i njegov ā€žreceptā€œ za ozdravljenje.

Po izlasku iz tunela dolazi se do malog amfiteatra u kojem su se održavale predstave, uglavnom komedije, jer su smijeh smatrali važnim dijelom terapije i ljekovitim sredstvom.

Asklepion je bio mjesto gdje su se, mnogo prije savremene medicine, primjenjivale metode koje i danas smatramo terapijskim:

hidroterapija
muzička terapija
terapija snom
dijete i fizičke vježbe
biljni lijekovi
masaže
inhalacije

Asklepion u Pergamonu bio je simbol medicine prije medicine – mjesto gdje se jednako poÅ”tovalo i tijelo i duÅ”a. Kad pogledaÅ” sve to, teÅ”ko je ne pomisliti koliko su zapravo bili napredni i koliko su razumjeli ljudsko zdravlje. Ili možda joÅ” bolje pitanje: Å”ta su oni tada znali, a Å”to mi danas joÅ” uvijek ne znamo?

Ā 

IMG_20251026_161103.jpg

IMG_20251026_161118.jpg

IMG_20251026_161329.jpg

IMG_20251026_161348.jpg

IMG_20251026_161404.jpg

IMG_20251026_161430.jpg

IMG_20251026_161806.jpg

IMG_20251026_161809.jpg

IMG_20251026_161825.jpg

IMG_20251026_161914.jpg

IMG_20251026_161955.jpg

IMG_20251026_162038.jpg

IMG_20251026_162228.jpg

IMG_20251026_162236.jpg

IMG_20251026_162251.jpg

IMG_20251026_162408.jpg

IMG_20251026_162419.jpg

IMG_20251026_162818.jpg

IMG_20251026_162827.jpg

  • Sviđa mi se 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 62 postova
  • Lokacija: Passau/Sarajevo
  • Motocikl: Suzuki DL 1000

Selcuk

Ā 

Nakon obilaska Asklepiona, spuÅ”tamo se nazad do grada i nastavljamo prema jugu. Cesta nas lagano izvodi iz Bergame, a onda se spajamo na Å”iroki autoput koji vodi prema Izmiru.Ā Cesta se Å”iri prvo na 3, pa na 4, i na 5 traka. Izmir, treći najveći grad u Turskoj, ima 4,5 miliona stanovnika. Star, velik, značajan, lijep prema onome Å”to sam vidio na slikama i čitajući o njemu, ali nažalost za njega nemamo vremena ovaj put. Prilazimo autocestom i ne vjerujemo kolika je to gradusina. Kad pomislimo ā€œposlije onog brda Å”to se vozimo prema njemu nema viÅ”eā€, tek onda nikne Izmir i nove zgrade i tako 1-1,5h. Tu se polako smrkava, Å”to je rezultat izgubljenog sata u Troyi.

Pridržavamo se satnice zadržavanja po atrakcijama, sve kako bi zavrŔili vožnju prije 19h svaki dan, obzirom da se u Turskoj smrkava u ovom periodu oko 7h-pola 8.

Po mraku stižemo u SelƧuk, naÅ”e idrediÅ”te gdje ćemo prenociti i sutra posjetiti Kuću Djevice Marije i Efes, najbolje očuvani antički grad na svijetu. Hotel mali, duguljasta polukružna građevina na sprat. U sredini dominira bazen koji i krajem oktobra privlači da se okupamo. Osvijetljen u neku plavo-zelenu boju i zaista mjestu daje poseban Å”arm. Vlasnik nas je dočekao, ljubazan i nasmijan stari roker, sa sijedom kosom vezanom u rep i nekim bikersko-rockerskim kožnim prslukom. Soba onako, niÅ”ta specijalno, ali nama bolje ni ne treba. UopÅ”te, ovo je jedini hotel gdje nemamo doručak, ali nam to i odgovara jer želimo već u 7h biti u Kući Dj Marije/Meyrem, kako bi izbjegli more hodočasnika koji svakodnevno dolaze na ovo mjesto, pa ćemo poslije posjete negdje u grad na doručak.

Uglavnom, mjesto SelƧuk je poznato po Ƈƶp Şiş Kebapu, to su male kockice začinjene janjetine na Å”tapiću koje se peku na roÅ”tilju.

Nakon smjeÅ”tanja u sobu i tuÅ”iranja, sjedamo na motore i odlazimo u grad na večeru. Naručujemo mezu, 2 porcije Ƈƶp Şişa, janjeće kotlete sa roÅ”tilja, salatu i kola (restoran ne služi pivu, poÅ”tujemo. Snaćit ćemo se poslije večere). Poslije večere potvrdjuju se mije sumnje, kum dobija dijagnozu! Definitivno seĀ  navukao na Künefe! Nije mu prvi put u Turskoj! Kunefe je desert koji liči na naÅ” kadaif, sa tim da je u sredini sir koji se razvlaci kao žvaka kad želiÅ” da odvojiÅ” komad od mase. Služi se u vrelom limenom tanjiru koji je netom iz peći. Jede se vruće, ima milion kalorija i ubija kako je dobro. Ja uzimam malo, a on jede ostalo, sa onim nekim čudnim sjajem – da ne kažem ludjačkim 🤣🤣.

Poslije večere krećemo prema hotelu bez namjere da idemo ugdje dalje. Umorni, najeli se, samo da se dobacimo do kreveta. Stajemo samo da kum kupi vodu u nekom marketu. Dok čekam na motoru, primjećujem reklamu: Efes! Piva! Sama se ruka paÅ”i diže – može dvije, silazim. Konobarica donosi pive, a kum ugledavÅ”i mene u kaficu za stolom, sjeda kao da smo se samo to dogovarali čitav dan.Zaledjene čaÅ”e, svidja mi se Selcuk!Ā 

JebeÅ” karakter ako nije labilan šŸ˜‚.

Nakon vitamina B blago odumirem. Vozimo u hotel, parkiram motor na najviÅ”oj tački parkinga, zbog moje jutarnje ritualne gimnastike – paljenja motora. Inace, paljenje se produžilo na već respektabilno grananje inodgurivanje, na parkinzima, pumpama i slično. Upali on, al treba ga malo pomjerati. To malo postaje sve viÅ”e i viÅ”e.

Laku noć.

Ā 

Hotel u Selcuk - Atillas Getaway 32,40Eur (cijena za obojicu!)Ā 

Screenshot_2025-11-16-23-10-34-566_com.booking~2.jpg

7751c11e24a744f09be5315f9c7ca4a7.jpg

IMG_20251026_192103.jpg

IMG_20251027_123510.jpg

Promenio član Papa del Camino
  • Sviđa mi se 3

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

MožeŔ sada da napiŔeŔ svoj odgovor, a kasnije da se registrujeŔ. Ako imaŔ nalog, uloguj se i napiŔi svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   1 član



Ɨ
Ɨ
  • Create New...

Važno obaveŔtenje

Nastavkom koriŔćenja ovog sajta prihvatate Pravila koriŔćenja