Papa del Camino 293 Napisano Novembar 6 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Dan 1. ā 23.10.2025. ā āKume, kreÄem!ā Ā *(Kapadokia-Kapadocia-Kapadokya - "zemlja lijepih konja" prevod sa perzijskog jezika)Ā Ā Kratka poruka iz garaže u 8:15. Sat podeÅ”en na 000 i prve brojke nultog kilometra se okreÄu. UzbuÄenje na vrhuncu, ruke mi ne trebaju ni rukavice, u meni temperatura bar sto stepeni. VeÄinu svojih puteva vozim bez plana i cilja, krenem pa kud zapadnem, ali ovaj put nije takav. OsmomjeseÄna priprema, od februara ā gledam, mjerim, zapisujem, pratim. Do te mjere da otvaram Google mape i āÅ”etkamā do restorana da vidim Å”ta nude i po kojim cijenama. To viÅ”e jer sam "poguzija" nego iz organizacije, ali eto imam i vremna na poslu pa da ga iskoristim. Uglavnom, nikad spremniji, nikad informisaniji.Jedna od pametnijih stvari koje sam uradio pred put je Å”to sam pokrenuo temu na forumu tražeÄi savjete oko E-sim kartica, HGS putarina i ostalih stvari vezanih za Tursku. Opet se pokazuje koliko srce imaju bikeri i sa kojom ozbiljnoÅ”Äu pristupaju "problemu". 3 stranice savjeta, zlata vrijednih. HVALA SVIMA KOJI SU PISALI! Na put kreÄemo Kum i ja ā dvojica s planom, ali i s torbama punim āza svaki sluÄajā stvari. Dogovoreno: nema dupliranja ā ja nosim alat, kompresor, lijekove i set za gume, Kum vuÄe sve ostalo. Kod mene originalni Suzuki koferi ā taman za dvije majice i jedan par Äarapa, a kod Kuma Givi ā u njih može stati pola ovce i joÅ” ostane mjesta za flaÅ”u rakije. Zadnji kofer Äuvam da je prazan jer planiramo dosta usputnih obilazaka, pa da mogu ostaviti kacigu, jaknu i tank torbu. Doduse, nabavio sam sa Aliexpresa one torbe Å”to se montiraju na crash bar-ove. Vrijede zlata na putu.Ā Usput, ako je neko zainteresovan: prodajem originalne Suzuki kofere! Ā Dva motora, dva Strom-a ā 650 i 1000. Mali ko mina, utegnut, spreman. Veliki se zadnjih dana malo zeza s paljenjem. Nema vremena za ozbiljan pregled, pa improvizujem ā pomjerim ga pola metra naprijed-nazad, malo cimnem Äopavu, upali. Mislim da je do senzora, oÄistio sam ga kontakt sprejem, možda i bolje radi, a možda se ja samo tjeÅ”im. Nema veze, vozi pa dokle dogura, rjeÅ”avat Äemo kad se vratimo. Put do Zagreba standardan ā autoput, ravnica, misli lutaju. Pola puta preletim u razmiÅ”ljanju o vinjetama, hoÄe li važiti i za povratak. Pauza od desetak minuta za protezanje i veÄ sam u Zagrebu. Kum radi joÅ” danas do 17h, a ja dogovorio kafu s njegovom sestrom Lejlom, napola i mojom sestrom. U 15h imam zakazan termin za promjenu guma ā nove Pirelli Scorpionice Äekaju montažu. Prije toga pokuÅ”avam da se oÅ”iÅ”am. BezuspjeÅ”no. ObiÄem sedam frizerskih salona i svi puni. U Zagrebu je, Äini se, lakÅ”e naÄi žiranta nego slobodnog frizera. ZakljuÄujem da Äu u Tursku malo Äupaviji, ali koga briga ā bitno je da idem. I da, imamo brkove. Obojica. Tetka Lejla, svjetska putnica, dijeli savjete o hrani, rutama i āmjestima koja se ne smiju preskoÄitiā. Radi za neku globalnu agenciju (Booking) , pa svako malo leta od Finske do Gruzije i izmedju. Jadnica Å”ta je sve neÄe snaÄi . Al sve Å”to nama vrijedi na putu, ona veÄ zna. Prava logistika. ZavrÅ”avamo kafu i ja odlazim do vulkanizera. Pirelli Scorpion je marka novih kopaÄki na Suzani i sad je 100% spremna da istrÄi na teren. Polako idem ka Kumu kuci, veceras gledamo Dinamo (konferencijska liga ili liga europe, kako se to vec sad zove) u nekom pub-u sa druÅ”tvom, koje sam detaljnije opisao u mom prvom putopisu ovdje vezanom za jug Italije. Kuci Kum, kuma, djeca, kafa.. Zadnji dogovori pred put, slikanje dokumenata i slanje na mail (valjda neÄe trebati). Upoznajem ga sa putem za sutra, kažem mu promjenu da Äemo u povratku svratiti u Beograd kod jarana PeÄe da se vidimo, jer sutra ne možemo obzirom da je PeÄa otisao u Portugal gldati Zvezdu,te da je to 01.11.dan kad su zakazani veliki protesti (misleÄi da su u BG), pa se malo brinem E hajmo polako u kafanu sa jasnim dogovorom - NEMA PIVE! Ma da, gemist Äemo. Jebo karakter ako nije labilan. Po jedan samo!Ā DeÄko daj nam litru i litru, da nazdravimo. Uglavnom, Dinamo u sudijskoj nadoknadi zabio za 1:1,meza top, drustvo jos bolje, mi napeti utakmice se ni ne sjeÄamo, kao da sutra idemo na svadbu, a ne na put od 6.000 kilometara. Razlaz odmah po utakmici. Dogovor: ustajanje u 6, kafa i polazak do 7. Ā PS. Možda sve ovo izgleda kao previÅ”e nepotrebnih detalja, ali i meni treba da se slegne. Tek pet dana otkako smo se vratili, a ja bih opet sve ponovio ā isti put, iste ceste, isti osjeÄaj. Bilo je savrÅ”eno. Ali o tome viÅ”e u nastavku. Danas ā āservisni danā. Sutra ā ātransportni danā do Sofije. Ā Passau (DE) - Zagreb 490 km.Ā 23 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano Novembar 9 (promenjeno) U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Dan 2. ā 25.10.2025. ā ZagrebāSofija (870 km) Transportni dan Iako je dogovor bio da se budimo u Å”est, ja sam veÄ u pet bio budan. Mogu se vaditi na uzbuÄenje pred put, ali istina je da kako starim ā spavam sve kraÄe. Od korone to postade pravilo, ali nije bitno za ovu priÄu. Bitno je da sam na miru popio kafu prije nego Å”to je kumu zazvonio sat. Ko nije doživio jutarnju kafu s mojim kumom, ne zna Å”ta znaÄi brzina. Ne puÅ”i, kafu srkne u dva gutljaja i veÄ vuÄe za rukav: āHajmo!ā A ja, klasiÄni puÅ”aÄ ā pregledam vijesti, forume, mreže⦠Ako me iÅ”ta može izbaciti iz takta, to je kad me ujutro požuruju. Zato imamo dogovor ā ustajem sat ranije, popijem kafu u miru, zapalim, saberem misli. Samo da me u to vrijeme ne gura, zove, požuruje. I moram priznati ā kum se držao dogovora. Mada, nakon Å”est minuta od prve gutljaja kafe, veÄ mu noga cupka-radi ga ADHD il Å”ta li veÄ. āMogo sam ja snijeti kofere dole, pa Äu se vratiti da ti pomognemā, kaže on, a ja ga prekinem: āNe moraÅ”, sve sam spremio, ustao sam u pet, Äak i sa kafom zavrÅ”io.ā Ā KreÄemo iz Zagreba oko sedam. Vrijeme oblaÄno, ali bez kiÅ”e, desetak stepeni, dobro smo obuÄeni pa zimu ne osjetimo. Na prvoj pumpi sipamo do Äepa ā dogovor je da uvijek punimo zajedno, bez obzira koliko ima u rezervoaru. Podesili smo i radio-komunikaciju, tako da možemo priÄati bez telefoniranja. Prvi put koristim tu funkciju i stvarno radi odliÄno. Kineski BT ureÄaji s Aliexpressa, ali funkcioniÅ”u besprijekorno. Put kroz Hrvatsku i Srbiju ā ravan, monoton, temperatura lagano raste. Na komunikaciji se zezamo, prepriÄavamo planove. Stajemo na zadnjoj pumpi pred granicu, sipamo gorivo i pijemo kratku kafu s nogu. Motor i dalje ima svojĀ ritual paljenjaā moraÅ” ga malo cimnuti naprijed-nazad, nekad spustiti Äopavu dva-tri puta, pa onda upali. Nije niÅ”ta straÅ”no, ali svaka paljevina ima svoj mali performans. Na granici dogovor ā ostavljamo komunikaciju upaljenu, da Äujemo jedan drugog dok prolazimo. Äujem carinika kako pita kuma kud ide. Kum mrtav-hladan: āU Tursku.ā Bez objaÅ”njenja, kao da ide do Å abca il Å ida na kafu. Ja dolazim za njim, carinik me pogleda, a ja dodam: āKum ide u Tursku, mene kuma poslala da ga Äuvam.ā Nasmija se i pusti me bez rijeÄi. Bez problema ulazimo u Srbiju i nastavljamo prema Beogradu. Dogovor je da jedemo negdje iza grada. Mislim da je to onaj izlaz kod Ikee ā restoran āBalkanā, etno-stil, konobari ljubazni, atmosfera domaÄa. NaruÄujemo Å”iÅ”-Äevape u kajmaku za dvoje, ali po koliÄini može i za joÅ” jednu krupniju gospoÄu biti dovoljno. Poslije takvog ruÄka, viÅ”e bi nam treba dekica nego motor, ali put zove, valja poÄ'.Ā Ā Autoput prema NiÅ”u ā prvih tridesetak kilometara malo zakrpljen, a onda savrÅ”en. Po prvi put vozim tim dijelom Srbije, uživam u predjelima. Negdje izmeÄu NiÅ”a i Pirota stajemo na pumpi da dospemo gorivo i popijemo kafu. Pored nas se parkira Å vicarac, motor Husqvarna Norden ā izgleda kao da je izaÅ”ao iz Mad Maxa. Nekakve torbe je omotao krpama, pa to visi, na njemu kiÅ”no odijelo, sve blatnjavo, visi. PopriliÄno apokaliptican izgled. Kaže da ide za Istanbul, pa Äe odluÄiti hoÄe li dalje uz Crno more ili nazad preko GrÄke. Ima 10 dana odmora. PriÄa da je proÅ”ao cijeli Balkan, zna sve planine napamet i da pije rakiju gdje god doÄe ā ārakija spaja ljudeā, kaže. OduÅ”evljen ljudima, jos nas zove jugoslovenima kad priÄa, bez obzira na državu. Rastajemo se uz āsretan putā, i svako svojim putem. Do Sofije joÅ” neka dva sata. Granica s Bugarskom prolazi bez ikakvih problema. OdluÄujemo da pustimo Google Maps da nas vodi kroz centar, da barem malo vidimo grad. Sofija na prvi pogled ā siva, umorna, bezvoljna. Hotel nije niÅ”ta bolji, ali ima tri kljuÄne stvari: parking za motore koji se zakljuÄava, doruÄak i koliko-toliko pristojnu sobu. Po tom redoslijedu smo ga i birali.Ā Ā Osoblje bez trunke emocije, odraÄuju posao. Soba Äista āna prvuā, ali da ne ulazimo u detalje. Umorni smo i odluÄujemo da ne idemo u centar, veÄ da veÄeramo negdje u blizini. Na 300 metara od hotela ā etno restoran s dobrim recenzijama. Ulazimo, konobarice nas ljutito gledaju kao da smo dužni od proÅ”li put. PokuÅ”avamo s osmijehom: āKoje vam je najbolje bugarsko pivo?ā Tip za Å”ankom nas ni ne pogleda: āSva su dobra.ā Nastavlja da toÄi pive, a nas fino ignoriÅ”e. Nakon Å”to nas i konobarica odbije jer nemamo leve ā āne primamo eure ni karticeā ā dižemo sidro. Nastavljamo dalje, Å”etamo i tražimo neÅ”to pristojno. Ulazimo u restoran pun ljudi, pitamo odmah: āMože kartica?ā ā āMože sveā, kaže konobar. Eto, prvi osmijeh u Bugarskoj! Menu pola turski, pola evropski, ali barem toplo i s osmijehom. Cijene europske. NaruÄujemo jelo i pivo. Kad su stigla jela, pogledasmo se i uglas naruÄismo joÅ” neki kebab dodatno. Porcije smijeÅ”ne, tri zalogaja i gotovo. SreÄa, sis-Äevap iz Beograda nas joÅ” drži i garantuje da Äemo doÄekati jutro.Ā U razgovoru uz veÄeru, odluÄujemo da u povratku Bugarsku samo odvozimo i da idemo pravac Pirot ili NiÅ”.Ā Bugarska nece imati drugu priliku Å”to se nas tiÄe. Jednostavno, ljudi su nekakvi tužni, melanhoniÄni. Vecinom nisu neljubazni, ali ih je nesto ubilo u pojam, a i sam grad izgleda otuzno za jednu Eu prijestolnicu. Pojeftinio roaming, al poskupio kajmak Äini mi se. DeÄko daj joÅ” dvije toÄene i ponesi raÄun. Mi smo svoje ovdje zavrsili. Možda samo nismo znali naci prava mjesta, dopustam da je do nas. Stižemo u hotel, zaspivamo u letu, nakon danasnjih 870 km voznje. Transportni dan gotov i neka je. Od sutra krece zanimljiviji dio puta i ulazak u Tursku. Ā Hotel Brod 55 ⬠noÄenje sa doruÄkom.Ā Ā Promenio Novembar 9 Älan Papa del Camino 13 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano Sreda u 23:15 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Dan 3 ā 26.10.2025. Sofija ā Canakkale (680 km) Jutro, sedam sati. Budimo se optimistiÄni, valjda jer smo sve bliže Turskoj ā naÅ”oj konaÄnoj destinaciji. Brzinska kafa ispred hotela, kratki pregled motora (da nije Å”ta sluÄajno zakaÄeno za nas da prevezemo) i doruÄak. GospoÄe od recepcije do restorana ā klasiÄno namrgoÄene, ali to im je izgleda u opisu radnog mjesta. Navikli smo veÄ. Å to su one mrzovoljnije, to se mi viÅ”e smijemo i glupiramo. DoruÄak u stilu boljih sindikalnih odmaraliÅ”ta na Makarskoj rivijeri poÄetkom osamdesetih ā otužan. Mislim da smo postavili rekord u brzini odjave, pakovanja i izlaska iz Sofije. Bez trunke tuge, gasiramo najkraÄim putem van grada. Nema nikakvog žaljenja ā iza nas ostaje siva pozadina i hladna jutarnja magla. Izlazak na autoput, sipanje goriva po 1,3 eura po litri ā konaÄno neÅ”to Å”to nam se svidjelo u Bugarskoj. Ne znam, možda sam previÅ”e kritiÄan, ali realno ā sve nam je u Bugarskoj bilo nekako bezveze. Od atmosfere, ljudi, hotela, do samog grada. Nedugo nakon Sofije penjemo se autoputem prema Edirneu i prelazu Kapikula. OsjeÄa se hladan vjetar sa planina desno od nas ā vrhovi su im prekriveni snijegom. Temperatura Äetiri stepena, ali ne smeta ā troslojne jakne (stepana, kiÅ”na i glavna) rade posao. Poslije dva tunela poÄinje silazak prema Plovdivu, toplije je, uskoro smo na tropskih Å”esnaest stepeni. Ā Granica Bg-Tr Ā Dolazak na granicu ā jedno stajanje za kafu i aktiviranje eSIM kartica. Izlazak iz Bugarske brz, a na turskoj strani pravi doživljaj. Slika za raju pred carinom ā da poÅ”aljemo dokaz ānevjernim Tomamaā koje smo ostavili u Zagrebu. āVi Äete se vratiti iz Sofijeā, ādalek vam je to putā ā samo neke od rijeÄi podrÅ”ke koje su nam dale dodatni stimulans. A mi za tu priliku sprecijalno pustili brkove Turska carina ima tri kontrole. Prva ā pasoÅ”ka. SilaziÅ” s motora, slika te kamera dok carinik gleda pasoÅ”. Dvadeset metara dalje druga kuÄica ā provjera tablica i papira od motora. TreÄa ā carinska. Sva vozila pregledaju, pa i mene. Otvaram zadnji kofer ā prazan, osim Å”teke cigareta, jedne od dvije koje imam. Druga je u boÄnom koferu. U Turskoj su e-cigarete zabranjene za prodaju, pa sam ih ponio sa sobom. Carinik zastane, gleda, a ja odmahujem rukom: āma to nisu cigarete, to su elektronske, ne važi se toā ā i zatvaram kofer kao da niÅ”ta nije bilo. Nekad je pametbo ne davati legitimitet drugoj strani. Osim, ako be insistira. Ovaj nije Kaže nam da idemo na āD beÅ”ā. Nabrajam u sebi: ābir, iki, uÄ, dort, beÅ”ā ā to je sve Å”to znam brojati na turskom. SreÄa, nije rekao veÄi broj od 5. Dolazimo do hangara za RTG pregled vozila, tu je i Å”alter. Ne znam ni Å”ta su tražili, vjerovatno dokumente od motora. Nakon toga nazad do istog carinika. U meÄuvremenu dajem kumu steku cigara da prebaci u tank torbu, Äisto da nestanu iz mog kofera. Otvaram ponovo, nalazi drugu Å”teku, ja odmahnem rukom: āma to si veÄ vidio, nije to bitno.ā Malo pogleda, pa nas pusti. Sve ukupno zadržavanje oko sat i po. Prva pumpa u Turskoj ā mjenjamo neÅ”to para. Kurs 4850 lira za 100 eura. NajveÄa novÄanica 200 lira, pa doslovno vezeÅ” pare gumicom. OsjeÄam se bogato. Pitamo i za HGS karticu za autoput, ali kažu da ne treba, možemo plaÄati direktno. Nastavljamo prema Ā Edirne gdje nas Äeka prvo pravo tursko iskustvo ā grad starih sokaka, bazara i Äuvena Selimija džamija. Djelo genijalnog Mimara Sinana, podignuta u 16. stoljeÄu, za sultana Selima II. Sinan (Äitao sam o njemu, genijalan arhitekta i zanimljiv lik) je ovu džamiju smatrao svojim životnim remek-djelom, i s pravom. Kupola joj je veÄa od one u Aja Sofiji. Kad uÄeÅ” unutra ā ne znaÅ” gdje da gledaÅ”. Svjetlost, proporcije, mir. Edirne je nekad bio prijestolnica Osmanskog carstva, a Selimija njegov dragulj. Nakon kratkog obilaska ā pravac Ā Galipolje, ili Gelibolu Ā mjesto gdje svaka stopa nosi krvavu istoriju. Poluotok dužine stotinjak kilometara, Å”irine tridesetak, na obali Dardanela ā taÄno tamo gdje se Evropa pruža prema Aziji. More mirno, galebovi kruže, a vjetar nosi miris soli i tiÅ”ine. TeÅ”ko je zamisliti da je ovo nekad bilo jedno od najkrvavijih bojiÅ”ta Prvog svjetskog rata. Ovdje su ginuli Britanci, Francuzi, Australci, NovozelanÄani i Turci. Bitka je trajala od proljeÄa 1914. do januara 1916. ā pet stotina dana, pola miliona mrtvih. Po hiljadu ljudi svaki dan. StraÅ”no!Ā PokuÅ”avamo stiÄi u muzej bitke, onaj s hologramskim prikazima i 3D projekcijama, ali zakasnili smo ā radi do 16 sati, a mi stigli u 17. Nastavljamo do ANZAC Cove, gdje su se iskrcale australijske i novozelandske trupe. Ovdje danas vlada mir. TiÅ”ina, Å”um valova, galebovi. Svake godine na ANZAC Day dolaze potomci poginulih da u zoru pale svijeÄe. Ovdje nema pobjednika ni poraženih ā samo sjeÄanje i poÅ”tovanje. Na viÅ”e mjesta prolazimo pored grobalja ā sve ureÄeno, zastave, tablice s opisima bitaka bez ijedne rijeÄi revizionizma iliĀ propagande. Turska zaslužuje svaku pohvalu zbog naÄina na koji se odnosi prema poginulima, i svojim i tuÄim. KreÄemo dalje prema Äanakaleu. Nebo tamni, more se prelijeva u zlatno. Pred nama se izdiže most 1915 Ćanakkale najduži viseÄi most na svijetu, raspon 2023 metra, simbol stogodiÅ”njice Republike Turske. IzgraÄen upravo na mjestu gdje su se 1915. vodile bitke. Dok prelazimo motorima, osjeÄam se kao da vozimo kroz vrijeme ā iz rovova i blata u Äelik i buduÄnost. Turska je ovom konstrukcijom ispriÄala priÄu o ponosu i napretku. Stižemo u Äanakale, pravo na trg uz luku gdje stoji replika trojanskog konja ā poklon filmske ekipe iz filma Troy s Brad Pittom. Naravno, parkiramo motore odmah uz konja. Å ta Äe nam slika konja ako se ne vide motori! Umorni smo, slike su ispale tamne i loÅ”e, ali svejedno ā imamo uspomenu. Hotel Temizay je blizu luke, osoblje izuzetno ljubazno. DeÄko s recepcije Äak sjeda s kumom na motor i vodi nas do garaže. Rastovara motore, nosi kofere, usput nas slika, savjetuje gdje da veÄeramo... Mi odmah u gard: āsigurno nas hoÄe negdje zavrnutiā, ali ubrzo shvatimo da je jednostavno ljubazan i pomaže. Sjetimo se bugarki iz hotela i onih dan prije iz restorana dje nas izbaciÅ”e jer ne primaju eure i kartice.. Odmah popadaÅ”e sve barijere prema mladom TurÄinu.Ā Soba skromna, ali Äista, osoblje odliÄno. TuÅ”, veÄera, pivo. Kum bi joÅ” malo da Å”eta, ja jedva stojim na nogama. Razlika od devet mjeseci starosti meÄu nama veÄeras se itekako osjetila. Od veÄere do jutra ā niÅ”ta se ne sjeÄam. Ne od pive, nego od umora. Ā Hotel Temizay noÄenje s doruÄkom: 57,60 Eura. 7 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 17:57 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Pozdrav drustvo, trebam pomoc. Htio bih da uz tekst ubacujem slike, pa da opet nastavim tekst. Kako to funkcionise? Mislim da bi puno jasnije bilo da uz opise mogu ubaciti pripadajuce slike, nego da ih samo iskrcam sve, kao do sad 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
nuk 500 Napisano juÄe u 20:19 Zainteresovan, 463 postova Lokacija: NS Motocikl: Voge SR3, Aprilia Scarabeo 125, Voge DS625X Prijavi odgovor kao problematiÄan Jedino da kaÄiÅ” naĀ https://postimages.orgĀ ili neki sliÄan servis pa ubacujeÅ” linkove izmeÄu teksta Ā 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
miki 3443 Napisano juÄe u 20:50 Drug Älan, 1054 postova Lokacija: BiH Motocikl: - Prijavi odgovor kao problematiÄan Pre 2 sati, Papa del Camino je napisao: Pozdrav drustvo, trebam pomoc. Htio bih da uz tekst ubacujem slike, pa da opet nastavim tekst. Kako to funkcionise? Mislim da bi puno jasnije bilo da uz opise mogu ubaciti pripadajuce slike, nego da ih samo iskrcam sve, kao do sad Otkucaj tekst, postaviÅ” kursor tamo gdje hoÄeÅ” da ti bude fotka i klikni insert (ako stavljaÅ” direktno preko forum).Ā Ista stvar je i sa spoljnim linkovima 2 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 21:05 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Ja pisem sa telefona, nemam kursor Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 21:08 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan pre 47 minuta, nuk je napisao: Jedino da kaÄiÅ” naĀ https://postimages.orgĀ ili neki sliÄan servis pa ubacujeÅ” linkove izmeÄu teksta Ā E to ne umijem. Pisat cu dio po dio u zasebne cjeline, pa kaciti slike. Jest da ce biti more postova, al nema veze. Zelim vam pribliziti napisano i slike Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
nuk 500 Napisano juÄe u 21:23 Zainteresovan, 463 postova Lokacija: NS Motocikl: Voge SR3, Aprilia Scarabeo 125, Voge DS625X Prijavi odgovor kao problematiÄan Nema Å”ta da ne umeÅ”, uÄeÅ” na sajt, klikni izaberi sliku, naÄi sliku iz telefona koju hoÄeÅ” i dobijaÅ” nekoliko linkova, iskopiraÅ” onaj gde piÅ”e direktan link za forum gde hoÄeŔ 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 21:24 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Dan 4. Canakkale-Troya-Pergamon- Asklepion-Selcuk Ā 26.10.2025 - 410km Ā Ćanakale, buÄenje malo prije 7 h. Mi u biti pojma nemamo koliko je stvarno sati kod nas. Bugarska je +1 sat, kao i Turska, ali se tih dana pomjerilo vrijeme, Å”to Turci ne rade, pa je kod njih +2. PraktiÄno izgleda ovako ā na telefonu jedno vrijeme, na motoru drugo, a digitalni sat na ruci iz nekog razloga nije sinhronizovan s telefonom, pa pokazuje treÄe vrijeme. Ustajemo s miÅ”lju da je 6 ili 7, nema veze, možemo kafu popiti ako je 6 i saÄekati doruÄak. Silazimo na recepciju, ipak je 7 h, tamo druga ekipa za razliku od one sinoÄ, ali isto tako ljubazni i nasmijani. Poslužuju pravi turski doruÄak, Äaj, 6ā7 vrsta sira, neke prilicno bljutave salame, deset vrsta marmelada i džemova, hrenovke, med, jaja, masline i joÅ” more nekih stvari kojima ne znam ime. Turski doruÄak je inaÄe poseban ritual. Kahvaltı (doruÄak) nije samo obrok nego dobrodoÅ”lica ā Å”to je sto raznovrsniji, to ste viÅ”e poÅ”tovani kao gost.Ā Da napomenem i to: nakon onoga Å”iÅ” Äevapa iza Beograda, jedemo ujutro i naveÄer. IzmeÄu neki snack, Äokoladica, turski Äaj-kafa, upravo zbog toga da se možemo kretati i voziti. Da ne bude zabune, jelo je bilo top, ali previÅ”e, pa smo od Beograda do NiÅ”a ākunjaliā na autoputu, te smo se dogovorili da ruÄak izbjegavamo, ali zato za veÄeru bude lom . DoruÄak, kafa, pakovanje i pokret prema Pergamonu antiÄkom gradu. To je nekih 230 km od Ćanakalea. Ranije smo planirali posjetu Troji, ali je bila otpala, Å”to zbog nedostatka vremena, Å”to zbog njezine, prema rijeÄima posjetilaca i Älanova foruma, neatraktivnosti u odnosu na druge atrakcije u blizini. Brzo dovozimo motore iz garaže, tovarimo, pozdravljamo se na recepciji i pravac Pergamon. Usput sipamo gorivo i polako izlazimo iz Ćanakalea. Nakon grada vozimo se uz naselja vila i apartmanskih kompleksa uz plažu, izgleda novo i lijepo. Cesta se poÄinje penjati uz neko brdo, pa nalazimo dominantnu taÄku da se slikamo i snimim video jer se odliÄno vidi moreuz Dardaneli, most i brodovi koji furaju sa svih strana. āKume, prolazimo tri kilometra od Troje! Imamo džaba ulaz, Å”teta da ne svratimo pa makar na 20 minā, javlja se kum u komunikaciju. Fakat, ima smisla, hajmo vidjeti, Å”teta da proÄemo kad je veÄ tako blizu i uz put. Parkiramo motore i po prvi put isprobavamo Museum Card ā sve funkcioniÅ”e. Taman posla da za 165 eura ne funkcioniÅ”e . Na samom ulazu u kompleks je maketa trojanskog konja. Dalje idemo drvenim mostiÄima pored iskopina koje datiraju iz razliÄitih perioda. Troja je u stvari slojevit grad ā postoji devet glavnih slojeva i viÅ”e od 40 pod-slojeva. Svaki sloj predstavlja novi grad izgraÄen na ruÅ”evinama prethodnog. Od prahistorije, preko bronzanog doba, pa sve do rimskog perioda. Zbog toga arheolozi danas znaju reÄi da je Troja viÅ”e āistorijski kolaÄ od devet etažaā nego jedan grad. NauÄno gledano, postojanje Homerove Troje joÅ” nije 100% potvrÄeno, ali ogromna veÄina arheologa vjeruje da se rat iz Ilijade zaista vodio ovdje ili u neposrednoj blizini. JoÅ” uvijek ima puno neotkopanog terena, i mnogo artefakata stoji složeno na livadi i Äeka restauraciju. Na info tablama je sve jako lijepo objaÅ”njeno, osjeti se duh antike. Legenda o lijepoj Heleni kaže da su Grci godinama opsjedali grad, ali nisu mogli probiti zidine. Tek kad su ostavili drvenog konja ispred utvrde, u kojem su bili sakriveni najbolji ratnici, uspjeli su prevariti Trojance. Pod okriljem noÄi izaÅ”li su iz konja, otvorili kapije i ostatak vojske je uÅ”ao i osvojio grad. Danas postoji i teorija da ākonjā možda nije bio bukvalni konj, nego opsadna naprava, ili metafora za zemljotres ā jer je Posejdon bio bog konja, ali i bog zemljotresa. Bilo kako bilo, duh proÅ”lih vremena lebdi iznad iskopina, a mir ovog mjesta je oÄaravajuÄi. 1 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 21:41 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Pergamon Ā Zadržavamo se u Troji oko sat i nastavljamo put u pravcu primorskog grada Ayvalika cestom uz more. OpÄinjavaju nepregledna polja maslina. Turci jako puno koriste maslinovo ulje u ishrani, a o samim maslinama da ne priÄam. UobiÄajeno je da uz obroke konzumiraju masline, a posebno se to odnosi na doruÄak. Mi nismo nigdje doruÄkovali da je bilo manje od 5ā6 razliÄitih vrsta maslina na Å”vedskom stolu. Crne, manje, veÄe, gorke, pikantnije, punjene, zaÄinjene... to je standard. PodruÄje oko Ayvalika i Edremita se smatra āturskom Toskanomā, masline su svuda, a mnoge od njih stare su i po nekoliko stotina godina. Turci su meÄu najveÄim proizvoÄaÄima maslina na svijetu, Å”to se osjeti veÄ pri samom prolasku kroz ovaj kraj ā sve miriÅ”e na more, masline i smolu bora. Stajemo u neki restoran koji se nalazi u masliniku da se osvježimo. Ispostavit Äe se da je uz restoran i shop sa proizvodima na bazi maslinovog ulja. Kupujemo kozmetiku i zaÄine za poklon ā za viÅ”e nema mjesta u koferima. Dalje nastavljamo prema jugu, magistralnom cestom. InaÄe magistralna cesta u Turskoj je uglavnom ono Å”to mi zovemo autoput. Dvije trake plus zaustavna traka. OdliÄan asfalt, nigdje rupa, osim kad se ulazi u gradiÄe ā tu se brzina sa 120 spuÅ”ta na 40ā60 km/h Ā Polako se približavamo mjestu Bergama gdje su smjeÅ”teni Pergamon i Asklepios. Ulazimo u grad i prolazimo kroz novi dio, sa modernim zgradama i shopping centrima. Moderan grad, Å”iroke ulice, sve uredno. Dalje nas cesta vodi kroz stari dio sa živopisnim drvenim kuÄama, obojenim u razne boje. Zanimljivo, kao da prelaziÅ” iz jednog vijeka u drugi u roku od nekoliko kilometara. Dolazimo do parkinga na kojem se zaustavljaju posjetioci. Pergamon je smjeÅ”ten na vrhu brda. Do vrha vodi gondola. Äovjek koji radi na parkingu bi nas tu smjestio, a vozaÄ autobusa iza njegovih leÄa nam samo pokazuje rukom da gasamo uz brdo. Mi ga posluÅ”amo i nakon deset minuta serpentina, uskih asfaltnih puteva, dolazimo do zidina grada. Na foru ako nas ne opomenu, parkiramo najblize Å”to se može ā bukvalno uz kapiju antiÄkog grada Pergamona. Niko nas ne opominje. Na susjednom Å”tandu udaljenom 5m od motora, kupujemo magnete, Äisto da se āsjaranimoā sa prodavaÄem, da pripazi na motore. Ionako smo planirali negdje kupiti. InaÄe, Pergamon je atipiÄan staroantiÄki grad. Njegovi vladari su, za razliku od drugih velikih centara tog vremena, umjesto u vojske, ratnu opremu i osvajanja, ulagali u obrazovanje, nauku, medicinu i kulturu. Bili su avangarda antiÄkog svijeta. Ovdje je nekad stajala Pergamska biblioteka, druga najveÄa antiÄka biblioteka nakon Aleksandrijske, sa navodno oko 200 hiljada svitaka. Kažu da je Kleopatra dobila dio pergamske biblioteke kao poklon od Marka Antonija, da nadoknadi ono Å”to je izgorio u Aleksandriji. Najimpresivniji dio Pergamona je amfiteatar ā jedan od najstrmijih na svijetu. Prima 10 000 posjetilaca. Uklesan u stijenu pod nevjerovatnim uglom, pa kad staneÅ” na vrh tribina, imaÅ” osjeÄaj da se pred tobom otvara cijeli Bersama. Vjetar puÅ”e, pogledi pucaju na sve strane, a ti stojiÅ” na mjestu gdje su se prije 2200 godina održavale predstave, rituali i politiÄki skupovi. Jedan zanimljiv historijski detalj: Pergamon i Egipat su u jednom periodu āzaratiliā oko papirusa. Egipat je obustavio isporuku, raÄuna ā bez papira nema knjiga. Ali Pergamanci su onda patentirali pergament, materijal od životinjske kože. Po njemu je danas pergament i dobio ime. To im je omoguÄilo da nastave svoje zapise, knjige i nauÄni rad. Zeusov žrtvenik je bio jedan od najvažnijih arhitektonskih kompleksa ovdje, ali originalni reljefi se danas nalaze u Berlinu, u Pergamon muzeju. Ovdje su vidljivi temelji, ali kad znaÅ” Å”ta je tu nekad stajalo ā dovoljno ti je da maÅ”ta radi. Takodjer, u Pergaminu su Afroditin i Dionisov hram, Äije smo ostatke obiÅ”li.Ā Zbog posjete Troji jutros, nedostaje nam dodatni sat da malo detaljnije istražimo grad, jer nam je plan da joÅ” danas obiÄemo Asklepijevo svetiÅ”te, odnosno antiÄko ljeÄiliÅ”te koje se nalazi u podnožju Pergamona, na samo tri kilometra od Bergame. SpuÅ”tamo se strmom cestom u grad. Google Maps nas vodi najkraÄom moguÄom rutom do Asklepiosa. Prolazimo kroz, blago reÄeno, tursku favelu ā uske strme uliÄice omeÄene visokim zidovima skromnih kuÄa. Ljudi žive jako skromno, ali su nevjerovatno ljubazni i susretljivi. Äovjek kojeg smo pitali za put ā jer realno, nismo vjerovali da Äemo tim uliÄicama stiÄi do antiÄkog ljeÄiliÅ”ta ā izaÅ”ao je iz auta i hodao ispred nas stotinjak metara da nam pokaže gdje trebamo skrenuti. Ako to nije ljubaznost i dobrota, ne znam Å”ta jeste. Iz dvoriÅ”ta djeca maÅ”u i smiju se, mi uzvraÄamo. Ja žalim Å”to mi je kamera u zadnjem koferu i nije na kacigi, jer ko bi nam vjerovao? Jednostavno ne mogu opisati favelu kojom smo proÅ”li, kao ni dobroduÅ”nost ljudi kojih smo sreli, al bukvalno svi su ljubazni i nasmijani. Nisam imao takvu sliku o Turcima.Ā 2 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 21:48 U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Asklepion Ā Malo po izlasku iz favele dolazimo do Asklepiosa. Nekada pravo antiÄko ljeÄiliÅ”te, mjesto na koje su ljudi dolazili da potraže lijek za svoje bolesti. Kada zakoraÄiÅ” u Asklepion u Pergamonu, ulaziÅ” u prostor koji je u antiÄko doba važio za jednu od najboljih bolnica na svijetu. Ovo nije bio obiÄan medicinski centar ā ovo je bila kombinacija hrama, ljeÄiliÅ”ta, univerziteta i duhovnog utoÄiÅ”ta, posveÄenog bogu zdravlja Asklepiju. Ovdje je djelovao i Äuveni Galen, jedan od najvažnijih doktora u historiji ÄovjeÄanstva. Njegova medicinska uÄenja i metode dominirale su evropskom medicinom viÅ”e od hiljadu i po godina nakon njegove smrti, Å”to dovoljno govori o tome koliko je Asklepion bio napredan za svoje vrijeme. LijeÄenje u Asklepionu nije liÄilo na bolnicu kakvu danas poznajemo. Pacijenti su najprije prolazili kroz ritual proÄiÅ”Äenja ā kupanje, posebnu dijetu, lagane tjelesne pokrete i pripremu tijela i duha. Tek nakon toga su ulazili u samo ljeÄiliÅ”te. LijeÄnici su bili sveÅ”tenici koji su kombinovali molitvu, dijetu, proÄiÅ”Äenje i smirivanje uma kako bi pacijenta doveli u stanje u kojem bi mu, prema njihovom vjerovanju, u snu mogao doÄi Asklepije i otkriti lijek za bolest. Posebno impresivno djeluje podzemni tunel kroz koji su pacijenti prolazili ili jednostavno sjedili na klupama ispod kojih je tekla voda. Mali svjetlarnici na stropu razbijali su tamu, a sveÅ”tenici su u polutami Å”aptali molitve. Mogu samo zamisliti kombinaciju tame, umirujuÄeg zvuka vode, Å”apata i aromaterapije ljekovitog bilja (najÄeÅ”Äe timijana) koje su palili kako bi pacijenta opustili prije nego Å”to uÄe u okruglu prostoriju namijenjenu odmoru i spavanju ā trenutku kada se Äekalo ukazanje Asklepija u snu i njegov āreceptā za ozdravljenje. Po izlasku iz tunela dolazi se do malog amfiteatra u kojem su se održavale predstave, uglavnom komedije, jer su smijeh smatrali važnim dijelom terapije i ljekovitim sredstvom. Asklepion je bio mjesto gdje su se, mnogo prije savremene medicine, primjenjivale metode koje i danas smatramo terapijskim: hidroterapija muziÄka terapija terapija snom dijete i fiziÄke vježbe biljni lijekovi masaže inhalacije Asklepion u Pergamonu bio je simbol medicine prije medicine ā mjesto gdje se jednako poÅ”tovalo i tijelo i duÅ”a. Kad pogledaÅ” sve to, teÅ”ko je ne pomisliti koliko su zapravo bili napredni i koliko su razumjeli ljudsko zdravlje. Ili možda joÅ” bolje pitanje: Å”ta su oni tada znali, a Å”to mi danas joÅ” uvijek ne znamo? Ā 2 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Papa del Camino 293 Napisano juÄe u 22:18 (promenjeno) U prolazu, 62 postova Lokacija: Passau/Sarajevo Motocikl: Suzuki DL 1000 Prijavi odgovor kao problematiÄan Selcuk Ā Nakon obilaska Asklepiona, spuÅ”tamo se nazad do grada i nastavljamo prema jugu. Cesta nas lagano izvodi iz Bergame, a onda se spajamo na Å”iroki autoput koji vodi prema Izmiru.Ā Cesta se Å”iri prvo na 3, pa na 4, i na 5 traka. Izmir, treÄi najveÄi grad u Turskoj, ima 4,5 miliona stanovnika. Star, velik, znaÄajan, lijep prema onome Å”to sam vidio na slikama i ÄitajuÄi o njemu, ali nažalost za njega nemamo vremena ovaj put. Prilazimo autocestom i ne vjerujemo kolika je to gradusina. Kad pomislimo āposlije onog brda Å”to se vozimo prema njemu nema viÅ”eā, tek onda nikne Izmir i nove zgrade i tako 1-1,5h. Tu se polako smrkava, Å”to je rezultat izgubljenog sata u Troyi. Pridržavamo se satnice zadržavanja po atrakcijama, sve kako bi zavrÅ”ili vožnju prije 19h svaki dan, obzirom da se u Turskoj smrkava u ovom periodu oko 7h-pola 8. Po mraku stižemo u SelƧuk, naÅ”e idrediÅ”te gdje Äemo prenociti i sutra posjetiti KuÄu Djevice Marije i Efes, najbolje oÄuvani antiÄki grad na svijetu. Hotel mali, duguljasta polukružna graÄevina na sprat. U sredini dominira bazen koji i krajem oktobra privlaÄi da se okupamo. Osvijetljen u neku plavo-zelenu boju i zaista mjestu daje poseban Å”arm. Vlasnik nas je doÄekao, ljubazan i nasmijan stari roker, sa sijedom kosom vezanom u rep i nekim bikersko-rockerskim kožnim prslukom. Soba onako, niÅ”ta specijalno, ali nama bolje ni ne treba. UopÅ”te, ovo je jedini hotel gdje nemamo doruÄak, ali nam to i odgovara jer želimo veÄ u 7h biti u KuÄi Dj Marije/Meyrem, kako bi izbjegli more hodoÄasnika koji svakodnevno dolaze na ovo mjesto, pa Äemo poslije posjete negdje u grad na doruÄak. Uglavnom, mjesto SelƧuk je poznato po Ćƶp ÅiÅ Kebapu, to su male kockice zaÄinjene janjetine na Å”tapiÄu koje se peku na roÅ”tilju. Nakon smjeÅ”tanja u sobu i tuÅ”iranja, sjedamo na motore i odlazimo u grad na veÄeru. NaruÄujemo mezu, 2 porcije Ćƶp ÅiÅa, janjeÄe kotlete sa roÅ”tilja, salatu i kola (restoran ne služi pivu, poÅ”tujemo. SnaÄit Äemo se poslije veÄere). Poslije veÄere potvrdjuju se mije sumnje, kum dobija dijagnozu! Definitivno seĀ navukao na Künefe! Nije mu prvi put u Turskoj! Kunefe je desert koji liÄi na naÅ” kadaif, sa tim da je u sredini sir koji se razvlaci kao žvaka kad želiÅ” da odvojiÅ” komad od mase. Služi se u vrelom limenom tanjiru koji je netom iz peÄi. Jede se vruÄe, ima milion kalorija i ubija kako je dobro. Ja uzimam malo, a on jede ostalo, sa onim nekim Äudnim sjajem ā da ne kažem ludjaÄkim . Poslije veÄere kreÄemo prema hotelu bez namjere da idemo ugdje dalje. Umorni, najeli se, samo da se dobacimo do kreveta. Stajemo samo da kum kupi vodu u nekom marketu. Dok Äekam na motoru, primjeÄujem reklamu: Efes! Piva! Sama se ruka paÅ”i diže ā može dvije, silazim. Konobarica donosi pive, a kum ugledavÅ”i mene u kaficu za stolom, sjeda kao da smo se samo to dogovarali Äitav dan.Zaledjene ÄaÅ”e, svidja mi se Selcuk!Ā JebeÅ” karakter ako nije labilan . Nakon vitamina B blago odumirem. Vozimo u hotel, parkiram motor na najviÅ”oj taÄki parkinga, zbog moje jutarnje ritualne gimnastike ā paljenja motora. Inace, paljenje se produžilo na veÄ respektabilno grananje inodgurivanje, na parkinzima, pumpama i sliÄno. Upali on, al treba ga malo pomjerati. To malo postaje sve viÅ”e i viÅ”e. Laku noÄ. Ā Hotel u Selcuk - Atillas Getaway 32,40Eur (cijena za obojicu!)Ā Promenio pre 23 sati Älan Papa del Camino 3 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...