Jump to content

Moto Zajednica

Aprilia Atlantic 200 - losa varnica

Recommended Posts

  • U prolazu, 10 postova

Zdravo svima,

 

kupio sam Apriliu Atlantic 200 u solidnom stanju, hocu da je sredim. Uzeo sam je kao neispravnu, majstor je sredio pred zimu (navodno menjao paljenje jer je namotaj bio izgoreo), samo sam je prevezao kuci i parkirao. Na prolece je imala ponovo isti problem - nece da baci varnicu u toku verglanja, baci samo na trenutak kada pustim start dugme. Nekad se desi da 2 sekunde na pocetku baca varnicu i vise nikako - sacekam 2min i ponovo isto, baci samo na pocetku verglanja, prestane potpuno da baca ako je verglam dalje i baci tek ponovo na kraju kada pustim start dugme. Svecica nova, bobina nova.

Sta mu moze biti?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 785 postova
  • Lokacija: Srbija i okolina
  • Motocikl: Tomos 14 M 1981
  • U prolazu, 4 postova

Pozdrav ljudi,

 

Imam GPZ500S ali sam nedavno kupio i Apriliu Atlantic 200, 2003 godiste u neispravnom stanju - ispao mi je u trampi pa sam resio da okusam srecu. Za sada, krenuo sam od svecice i struje jer varnice nije bilo, svecicu sam uzeo iridijumsku novu ali i dalje nema pomaka. Bobinu sam skinuo sa ispravnog skutera kako bih otklonio i tu sumnju, varnicu baci jedino u trenutku kada pustim dugme za startovanje i kocnicu. Na verglanje se ne desava nista, jedino na trenutak baci jaku plavu varnicu kada prestanem da verglam. Sta moze biti, ima li neko ideju?

 

Hvala unapred.

 

Vidim da si već pisao o ovom problemu.

 

Svaki servisni priručnik savetuje da se prvo proveri veza ili prekidač, koji se pokvasi/uprlja/olabavi (jer su ona ili on najčešće u pitanju).

To će uzrokovati ovakve vrste problema a da nije uvek u pitanju kvar određenih komponenti  (najlakše je zameniti deo drugim, ne zamarati se uzrokom, pa i njega sejbati lošom instalacijom).

 

1. Prvo se prouči šema struje (Electric Wiring Diagrams) da se vidi gde-šta i odakle-kuda vodi.

 

2. Početi sa proverom da li su svi osigurači čisti, potpuno umetnuti i učvršćeni.

 

3. Veza od "prekidača" prema komponentama  (provodljivost i otpor) i veza između komponenti (povezanost ili prevezanost).

Često puta se, kod polovnjaka, naleti na spojeve kablova, gde je neko već krpio instalaciju, na veoma maštovit način (sa "udrvenčenom" izolir trakom, spojem koji je patinirao načet vodom i tragovima korozije na žicama...).

 

4. Takođe proveriti da li je kapa uvrnuta do kraja u visokonaponski kabl svećice i kakvo je stanje dela koji naleže na svećicu.

Ponekad se kapa odvoji od žice ili elektrode svećice, dovoljno da se drži labavo i napravi isprekidanu vezu. 

 

5. Kakav je napon akumulatora?

Slab akumulator može uzrokovati preskakanje paljenja CDI-a (čiji komdenzator mora da se napuni da bi mogao  dati dovoljno struje za pobudu kalema bobine).

 

6. Proveriti masu iliti uzemljenje instalacije (CDI je veoma osetljiv kada/ako ostane bez veze sa minus polom akumulatora).

 

Ima tu još i tzv. Pick Up, koji treba da dadne impuls CDI-u kada da okine i pusti struju prema bobini).

A ako je CDI AC tipa tu je još i namotaj paljenja.

 

A da bi Pick Up to lepo odradio u pravom trenutku treba da se susretne sa odgovarajućim mestom na magnetu.

A to će moći samo ako je magnet dobro postavljen na osovinu radilice (da se pogodi trenutak pre GMT klipa).

Ako je magnet "obrnuo" (napred ili nazad) i nije na pravom mestu u pravo vreme dobijamo prerano okidanje (kondenzator CDI-a nije napunjen, daje slabašnu struju bobini, varnica mršava) ili kasni paljenje pa dobijamo varnicu kasno, detonacija, pucanje (koje ne čuješ kada ti je svećica odvrnuta).

.

Ovo dole je samo ilustracija kako to izgleda i za ovo ti treba stručnjak.

vclic-cdi.png

 

Nisam nikakav elektr(on)ičar ali sam se u životu dosta puta borio sa "gremlinima" (to zna biti dobrano  obeshrabrujući osećaj) i popio sam u toj borbi hektolitre kafe.

 

Elektrika je pipav posao.

Zahteva: strpljenje i mozganje, oko za detalje i dedukciju. Logika iznad srca.

;)

 

Promenio član feniks
  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 10 postova

Hvala na odgovoru.

Ono sto meni pada na pamet je neki kondenzator jer mi nekako laicki lici na to s obzirom da pri pocetku verglanja ima varnice na svecici a nakon toga ne, pritom, kada prestanem sa verglanjem pa odmah krenem nece ponovo baciti na pocetku varnicu. Onda posle 2min stajanja sa vracenim kljucem u neutralnu poziciju pri ponovnom verglanju baca varnicu na 2,3 sekunde i opet nista. Pritom, prodao sam GPZ koji sam imao pa ga palim na akumulatoru od 70Ah, ukoliko ima uticaja.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 785 postova
  • Lokacija: Srbija i okolina
  • Motocikl: Tomos 14 M 1981

Nema na čemu.

Pošto me nisi ništa poslušao.;)

 

Ti imaš ovo:

 

Čovek koji je imao ovaj problem je napisao sledeće:

"Očistio sam sve konektore, pronašao glavnu žicu za uzemljenje, CDI, regulator napona, pick-up, osigurače, proverio sve...  I dalje nema varnice.

Odlučio sam da malo odmorim... Očistio sam garažu.

I kad sam krenuo, ponovo sam pritisnuo dugme za startovanje i "zasevala" je jaka varnica!

Sada sam ponovo na početku.

Kako to da se varnica niotkuda pojavila?

Siguran sam da nisam ništa popravio, to je samo slučajnost. Jednog dana će nestati, brzo kako je i došla...

Nemam pojma kuda da nastavim, osim, slepom, zamenom svih elektronskih komponenti..."

 

Pre 10 sati, mladen-gsxr je napisao:

pa ga palim na akumulatoru od 70Ah, ukoliko ima uticaja.

Ima li ona svoj akumulator?

I kako povezuješ tu "strvinu" od 70 Ah?

 

Ima li fabrički CDI?

Ovaj, vrhunski, skuter im Electronic CDI ignition with automatic timing (Elektronsko CDI paljenje sa automatskim podešavanjem tajminga varnice, zavisno od broja obrtaja).

 

Valjda bi trebao prvo proveriti sve prekidače i konektore...

Proveriti sve tačke vezanja mase, ošmirglati i staviti zvezdaste podloške između okvira i spoja kako bi se osiguralo da "zagrize" u metal.

Može biti puknuta žica unutar izolacije (bužira), tamo gde se okreće, pomera ili gde se penje uz glavu upravljača do prekidača.

Ako je prignječena (precvikana žica a izolacija spolja izgleda ok).

Ili je oštećena izolacija pa žica sa "živom" strujom dodiruje metal...

To je puno posla (sa kojim neće nijedan majstor da se zajebava, "zadžabe").

 

Znam kako ti je.

Podsećaš me na mene, kada sam imao 12 godina.

Stavim novu platinsku dugmad a Tomos, ako i upali, trokira ili se pregreva, zavisno koliko rano ili kasno otvaraju platine (pretpaljenje šta to beše?).

:takoje:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 10 postova

 

 

Napravio sam snimak i okacio na yt, ovo je trenutno stanje.

 

Na veliki akumulator ga spajam kablovima. 

 

Taster za gasenje sam proverio, skinuo sve, ocistio. Takodje, svaki konektor sam razdvojio, cistio kontakte, spojeve, osigurace itd.

 

Nemam predstavu sta bi moglo biti.

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja