Jump to content

Moto Zajednica

MZ vesanje / prednje-zadnje, tockovi...

Recommended Posts

  • I Love The Smell Of Two Stroke In A Morning, 1839 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: MZ ETZ 250 SV 01-028

Ne bih ti savetovao da diras manzetne, jer one sluzi i kao cistilica od prasine, i dok su tvrde  dobre su ako ih razmeksas, samo menjaj posle. Videces  u voznji po prasini kako ostaju prstenovi prljavstine u najvisem delu sipke, odnosno do onog nivoa dolke se nabijala viljuska.

NE PIPAJ NISTA!! ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 4879 postova
  • Lokacija: Beograd - Karaburma
  • Motocikl: Honda CBR 1100 XX, Honda XL 1000 Varadero, MZ ETZ 251

Bajker bi menjao semeringe viljuške pa nam je ovde potrebno objašnjenje o načinu i postupku radova.

 

Meni je Bokilic zamenio semering na štapu gde je kočnica. I lepo me pitao čovek da li da menjamo i drugi a ja sav ponosan na sebe kako drugi valja odbijem to, ne treba, držaće 100 godina. A onda izbije na putu ka Novom Sadu. >:(

 

Kada sam video da je počelo da curi ulje podignem manžetnu i vidim da je izbio na pola, iskrivio se pa ulje piški polako. Kako bih bar malo zapušio rupu nabijem ga nazad nekim štapom i vidim da drži, super je ::),  ihiii, bolji nego nov. ;D

 

Po Temerinu se nismo nešto ni vozili ali u povratku kvar uzvraća udarac, ulje izleće kao da nema manžetne pa kada sam došao kući nisam znao ko je Crnac, ja ili motor.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5900 postova
  • Lokacija: Novi Sad - Cacak, Srbija
  • Motocikl: Suzuki GS 400, Sacsh Madas 125, Piaggio Zip, Tomos Targa, Honda NX 650 Dominator

  Zamena semeringa :  E pa ljudi, ovo sam radio na MZ-u bar 30 -tak puta pa da pocnemo. Za pocetak je potrebno skinuti sa motora prednji tocak, blatobran i klesta za disk. Preporucujem iz iskustva da se pre skidanja teleskopa oni obeleze kirnerom  i to na onom mestu gde se stezu na donjem mostu ( jednom sam radio motor nekom momku, i on mi se vrati posle par dana kaze da viljuska ne radi dobro. Probam motor po rupama - stvarno ne radi kako valja. Rasturim teleskope, odem kod prijatelja, ubacim ih u strug - kad oni malo krivi. Momak je bio mozda peti vlasnik motora, on nije nigde udario, al neko pre njega jeste. Silno sam se napatio dok ih nisam stavio da lepo rade. Od tad obelezim kirnerom  teleskop, i vratim ga na isto mesto i nema problema ! ) . Treba obratiti paznju na gornje srafove ( cepove ) teleskopa - noviji modeli imaju plasticne kape preko srafova, pa ako uhvatite kljucem - unisticete ih, znaci ako ih imate, prvo njih skinete, pa onda odvrcete sraf. Kada ste skinuli teleskope izvadite opruge, i stavite teleskope naopacke da se ulje ocedi, najbolje u neku tacnu ( a posle to ulje procedite za svaki slucaj, moze da se nadje u njemu nesto sto ce vam faliti kasnije ).  Potom sa donje strane cizme cevastom desetkom odvrnete srafcic koji se nalazi u sredini.  Zaboravio sam reci da kad se skine teleskop treba odmah skinuti i gumenu manzetnu ( harmoniku ) .  Kada ste skinuli taj M 6 sraf razdvojte stap teleskopa od cizme ( donjeg dela ), i opet to stavite nad tacnu da se ocedi, a i da u nju poispadaju sitni delovi. . Od sitnih delova tu bi trebalo da bude jedna tanka oprugica, metalni sesiric i jedna plasticna podloska ( obicno crvene boje ) . Pazite da tu  podlosku ne izgubite, ili ako je nemate - napravite je od neke plastike debljine oko 1 do 1,5 mm. Njena uloga je da dihtuje kako ulje ne bi isteklo. 

  E sad kad ste sve to rasturili, okrenete teleskop naopacke da ispadne i klip iz njega ( to je ovaj deo na koji se srafi cizma ). Prvo u tacni operete benzinom ove sitnije delove, a potom operete i stap, cizmu i oprugu. Cizma posle pranja mora da se sija kao cev od puske ( ko je sluzio vojsku - zna kako to izgleda ) znaci mora se maksimalno sijati, i nigde po dnu ne sme biti nekih necistoca za pranje i ciscenje cizme koristim jedan dugacki stap koji je na vrhu rascepljen, pa tu zaglavim krpu i ribam. Na dnu cizme se obicno nataloze necistoce ( prasina, trunke od rdje ( opruga obicno vremenom korodira ) i to sve treba ocistiti. Posle benzina ponovim odmascivacem, i isperem vodom pod pritiskom i na kraju sve posusim.  Na dnu stapa postoji ventil koji se takodje moze skinuti, mada se on moze dobro oprati i bez skidanja.  Oprugu takodje treba dobro oprati, ako je dosta korodirala - ocistiti je zicanom cetkom, za nedostupne delove koristim i staru cetkicu za zube ili provlacim krpu - celom duzinom opruge.  Oprugu ne treba prati vodom !

    Iz gornjeg dela cizme izvaditi semering, i oprati i njegovo leziste.  Semeringe treba nabaviti kvalitetnije, ja sam uglavnom nabavljao iz Madjarske one zelene koji na sebi imju i brisace od prasine ( dupli semering ) .

    Pre sklapanja vizuelno treba proveriti da nema nekih mehanickih ostecenja na kliznim delovima teleskopa icizme i klipa.

  Potom se pristupa sklapanju obrnutim redom od rasklapanja. Semeringe postavite u svoje leziste, nauljite ih da bi lakse naisli na stap. U stap ubacite klip, progurate ga oprugom da izadje napolje, i zavrnete sraf preko opruge dok ne montirate cizmu. Na klip se prvo stavi sesiric okrenut na dole, potom opruga, pa plasticna podloska. Zatim se navuce cizma polako i pazljivo da semering lepo naidje na stap, i na kraju se zavrne sraf. Ispod srafa ide jedna tanka ( kao zilet ) sajbna - treba obratiti paznju prilikom skidanja, obicno ostane zalepljena za cizmu, a ispadne prilikom pranja.  Ukoliko se priliko stezanja srafa pocne klip okretati - dovoljno je da levom rukom nategnete cizmu na oprugu, a desnom stegnete sraf.

  Posle toga skinete sraf sa gornjeg dela stapa, pa stap provucete kroz mostove, centrirate stap pomocu oznake koju ste napravili kirnerom, opet stavite gornji sraf, i zavrnete koliko mozete da navucete stap u gornji most. Pri tome pazite na onu oznaku da se stap ne bi zarotirao. Posle toga stegnete sraf na donjem mostu.  Sve ovo ponovite i sa drugim stapom.

  Kad ste stegnuli srafove u donjem mostu, odvrnete gornje srafove, sipate ulje po 220 - 250 mll  u svaki stap.  Ja koristim : "VALVOLINE - FORK OIL " ulje za teleskopske viljuske, ima ga u snabdevenijim radnjama i kosta oko 800 dinara litra.  Ukoliko vam je viljuska malo upala ( potonula ) - gusce ulje vam nece pomoci, jer se radi o zamoru opruga, vec je lek da pre srafljenja gornjih srafova preko opruge nesto podbacite, mogu se ubaciti podloske, ili neka deblja navrtka ( matica ), pri tome obratiti paznju da se nadju dve iste navrtke da bi opruge u oba stapa bile podjednako napete.  Ostaje vam jos da vratite tocak, kljesta za disk i blatobran, i da isprobate motor .

    Preporucujem : da za unutrasnje pranje i ciscenje teleskopa i cizme koristite samo drvene ili plasticne stapove, poluge i sl - NIKAKO METALNE  - da ne bi slucajno nesto ostetili.

Sretan rad 8)

  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • I Love The Smell Of Two Stroke In A Morning, 1839 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: MZ ETZ 250 SV 01-028

Manzetne, zvane "prasinarke" odlicno drze, takodje i semerinzi, testirano do Bora i natrag! Jes da je tvrdji ali po onim KrivinamA se pokazala izuzetna stabilnost, odlicno se obara i u najkrivini!!

Nisam promasio jedno 10 rupa koje su  bile sa ostrim ivicama, tvrda viljuska odlicno j primala sve udare! ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 4879 postova
  • Lokacija: Beograd - Karaburma
  • Motocikl: Honda CBR 1100 XX, Honda XL 1000 Varadero, MZ ETZ 251

Drumskalisica je dao odlično objašnjenje za negu viljuške.

 

Veliko hvala! :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5900 postova
  • Lokacija: Novi Sad - Cacak, Srbija
  • Motocikl: Suzuki GS 400, Sacsh Madas 125, Piaggio Zip, Tomos Targa, Honda NX 650 Dominator

  Pa trudio sam se da lepo objasnim , drago mi je sto vam se svidja. Jos da dodam - najbolje je raditi jedan po jedan teleskop, da se ne bi pomesali delovi ( levi stap - desna cizma ) . U principu sve je to isto, ali treba uzeti u obzir da je zadnji MZ zvanicno uvezen 1990 godine, sto znaci da najmladji sad ima 18 godina. Ako su neki delovi radili 18 godina - upareni, mislim da treba tako i da ostane ( nalegli su jedan na drugi ) !

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3121 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: '75 Honda cb 750F ss / '83 Jawa babetta typ. 207

Manzetne, zvane "prasinarke" odlicno drze, takodje i semerinzi, testirano do Bora i natrag! Jes da je tvrdji ali po onim KrivinamA se pokazala izuzetna stabilnost, odlicno se obara i u najkrivini!!

Nisam promasio jedno 10 rupa koje su  bile sa ostrim ivicama, tvrda viljuska odlicno j primala sve udare! ;D

 

Definitivno ispustam SAE 30...meni je ovo mnogo tvrdo!!

Kada mi Bokilic sredi novi zadnji blatobran, ispustam SAE 30 i sipam ili ATF ili SAE 15-40 i napred i pozadi!

MZ bre treba da "spiluje" - da bude udoban a ne da bude tvrd kao neki sportnjak!!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • I Love The Smell Of Two Stroke In A Morning, 1839 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: MZ ETZ 250 SV 01-028

Manzetne, zvane "prasinarke" odlicno drze, takodje i semerinzi, testirano do Bora i natrag! Jes da je tvrdji ali po onim KrivinamA se pokazala izuzetna stabilnost, odlicno se obara i u najkrivini!!

Nisam promasio jedno 10 rupa koje su  bile sa ostrim ivicama, tvrda viljuska odlicno j primala sve udare! ;D

 

Definitivno ispustam SAE 30...meni je ovo mnogo tvrdo!!

Kada mi Bokilic sredi novi zadnji blatobran, ispustam SAE 30 i sipam ili ATF ili SAE 15-40 i napred i pozadi!

MZ bre treba da "spiluje" - da bude udoban a ne da bude tvrd kao neki sportnjak!!

Ja tu nebih nista di'ro! ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 4879 postova
  • Lokacija: Beograd - Karaburma
  • Motocikl: Honda CBR 1100 XX, Honda XL 1000 Varadero, MZ ETZ 251

MZ bre treba da "spiluje" - da bude udoban a ne da bude tvrd kao neki sportnjak!!

 

Dobro je što motor dozvoljava da se od njega napravi sve po potrebi samo o potrebama treba dooobro razmisliti, posle je kasno.

 

Kada je tvrd idealan je za ravan asfalt, ne plaši se krivina, može nemilosrdno da se koči i viljuška ne ponire dole pa je težište uglavnom tamo gde jeste.

 

Ali i najmanja rupa protivprirodno šteluje bubrege na bolan način. ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3121 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: '75 Honda cb 750F ss / '83 Jawa babetta typ. 207

Po mojim potrebama, a i po performansama samog motora mislim da ce mi vise odgovarati SAE 15-40 ili ATF...Ja ne teram bobber-a brzinski, vise volim da uzivam u voznji(za prvih 1000 km koliko sam do sada presao sa njim najveca brzina kojom sam ga terao je 100!!!)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5900 postova
  • Lokacija: Novi Sad - Cacak, Srbija
  • Motocikl: Suzuki GS 400, Sacsh Madas 125, Piaggio Zip, Tomos Targa, Honda NX 650 Dominator
8)  Ja sam i u viljusku i u zadnje amortizere sipao isto " Valvoline Fork oil " . Ulje je namensko za teleskope , a meni se pokazalo dobro i u zadnjim amortima, i ja sam prezadovoljan, a i cena je prihvatljiva !  ::)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2681 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: MZ ETZ 250, NSU SuperMax 250, Kawa GPZ500S i 1100

Po mojim potrebama, a i po performansama samog motora mislim da ce mi vise odgovarati SAE 15-40 ili ATF...Ja ne teram bobber-a brzinski, vise volim da uzivam u voznji(za prvih 1000 km koliko sam do sada presao sa njim najveca brzina kojom sam ga terao je 100!!!)

 

Ako sipate SAE mot. ulja u viljusku,onda izbegavajte multigradna ulja. Ona menjaju svojstva zavisno od spoljasnje temperature. Monogradno se prihvatljivije ponasa u ulozi hidraulicnog ulja. Ja koristim SAE 30.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 599 postova
  • Lokacija: požega (HR)

ja sam okreno guvernal naopako mada bes nevolim sportski tip motora al jebga tak se bolje osjecam u voznji i to da sto sam nasuo sae 90 jebiga lakse je kod zavoja i kocenja a i ja se u 95 slucajeva vozim asfaltom a rijetko kad izajdem na prtenjak ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 800 postova
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Motocikl: MZ ETZ 250

Definitivno ispustam SAE 30...meni je ovo mnogo tvrdo!!

Kada mi Bokilic sredi novi zadnji blatobran, ispustam SAE 30 i sipam ili ATF ili SAE 15-40 i napred i pozadi!

MZ bre treba da "spiluje" - da bude udoban a ne da bude tvrd kao neki sportnjak!!

Koje si na kraju ulje sipoa Picasoo?Ja juče sipah SAE 30,ali ga nisam probao.Tek u subotu ću ga videti.Ako bude tvrdo Goca će me opeglati kao pravog,a zameniti ulje iz  prednjih verovatno bi značilo potpuno identičan postupak ( menjaj semeringe,skidaj štapove ...).Opet bi me opeglala Goca.Zadnje ne smem ni da pipam za sad.Čekam da vidim kako će ići polaganje za A,pa možda zimus

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 4879 postova
  • Lokacija: Beograd - Karaburma
  • Motocikl: Honda CBR 1100 XX, Honda XL 1000 Varadero, MZ ETZ 251

a zameniti ulje iz  prednjih verovatno bi značilo potpuno identičan postupak ( menjaj semeringe,skidaj štapove ...).

 

Nije obavezno. Uspeo sam crevom za infuziju da odozgo izvučem sve ulje iz štapova.

 

OK, skoro sve, ali sam merenjem izvađenog ustanovio da je unutra ostala beznačajna količina.

 

Ako je crevo oko jednog metra iz par puta će moći da se isisa kao slamkom. I tako po svakom štapu.

 

Međutim, to ne rešava problem jer sve na kraju zavisi od semeringa i toga kako će leći. Ukoliko ne prianjaju najbolje hoće i ti novi brzo da izbiju.

 

Ali o tome mogu oni koji znaju da rade a ne samo da pametuju. ::)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5900 postova
  • Lokacija: Novi Sad - Cacak, Srbija
  • Motocikl: Suzuki GS 400, Sacsh Madas 125, Piaggio Zip, Tomos Targa, Honda NX 650 Dominator

a zameniti ulje iz  prednjih verovatno bi značilo potpuno identičan postupak ( menjaj semeringe,skidaj štapove ...).

 

Nije obavezno. Uspeo sam crevom za infuziju da odozgo izvučem sve ulje iz štapova.

 

OK, skoro sve, ali sam merenjem izvađenog ustanovio da je unutra ostala beznačajna količina.

 

Ako je crevo oko jednog metra iz par puta će moći da se isisa kao slamkom. I tako po svakom štapu.

 

Međutim, to ne rešava problem jer sve na kraju zavisi od semeringa i toga kako će leći. Ukoliko ne prianjaju najbolje hoće i ti novi brzo da izbiju.

 

Ali o tome mogu oni koji znaju da rade a ne samo da pametuju. ::)

 

  Ne valja ovako sa crevom, nikad se ne moze sve pokupiti.  Lepo se samo skine prednji tocak, i sa donje strane uvuce cevasti kljuc 10 , odvrne matica i donji deo viljuske povuce za oko 1 santimetar da iscuri ulje ( pre toga odvrnuti cepove na gornjoj strani viljuske ) . Treba biti jako pazljiv pa donji deo viljuske ne povlaciti vise da ne poispadaju neki delovi koji su na dnu, jer ko ne zna kako stoje - nece znati ni da ih namesti pravilno.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3121 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: '75 Honda cb 750F ss / '83 Jawa babetta typ. 207

Ukoliko Vas ne mrzi da skidate prednji tocak (a ko ima i celjust) najbolje je da se povade stapovi, izvrnu naopacke i ulje garantovano iscuri, naravno povremeno treba sabijati stapove!

 

 

Koje si na kraju ulje sipoa Picasoo?

 

Napred SAE 15-40

Pozadi SAE 30

E sad', novi amortizeri su od IZ-a nisu vise MZ-ovi, ovi IZ-ovi imaju drugacije prelive i mnogo "tolerantnije" ventile tako da se na njima bas lepo ponasa sa SAE 30...doduse moj MZ je u ovom izdanju vise "jednosed" ali se moja squo ne zali, meni opruge na sedistu odlicno "spiluju" tako da kada sam sam mogu i bez zadnjih amortizera  :D

Za MZ bih ti preporucio i napred i pozadi SAE 15-40, doduse ako osovine i ventili nisu mnogo propali moze i ATF mada ako je doslo do "trosenja" materijala u amortizerima ATF moze da bude "meko" a moze i da piski pored semeringa iako su novi semerinzi...

 

Meni se ''upiskio'' zadnji levi!! Picasssssooooo upomoc!! :'(

 

Znas gde sam, svrni psi su vezani  :D :D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 39 postova
  • Lokacija: Glogonj(opstina Pancevo)

Ove sezone sam promenio dva kompleta,kupljena kod gabora,za neke bagatelne novce,i opet su mi stapovi masni od ulja,hocu da kazem da ne drze nikako,koja je alternativa,proizvodjac me interesuje i gde po kojoj ceni mogu da se kupe,molim vas za pomoc :-)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 4879 postova
  • Lokacija: Beograd - Karaburma
  • Motocikl: Honda CBR 1100 XX, Honda XL 1000 Varadero, MZ ETZ 251

Ne mora da znači da samo semerinzi ne valjaju. Zapravo, oni sigurno ne valjaju  ;D ali treba videti kakva je čizma, da sli su štapovi krivi...

 

Picasoo će mi ujutru pomoći, ima slična tema pa ćemo ovu spojiti sa postojećom.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 39 postova
  • Lokacija: Glogonj(opstina Pancevo)

Sve je u toleranciji,i ispravno ali jes da kostaju 50 dinara komad,ali su za momentalno djubre,mislim da su to semerinzi koje dobijamo za radilicu ili za neku osovinu koja se okrece,a drugaciji su za vile po necemu neam pojma po cemu,jedan prijatelj je narucio da mu naprave neki u bg-u sto prave po meri isto se pokazali katastrofalno,on zvao da ih malo poprica sa njima onii mu rekli da nisu za te namene,ne trpe toliki pritisak jbg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5900 postova
  • Lokacija: Novi Sad - Cacak, Srbija
  • Motocikl: Suzuki GS 400, Sacsh Madas 125, Piaggio Zip, Tomos Targa, Honda NX 650 Dominator

  Onda nabavis originalne " duple ", platis malo vise al valjaju. Naravno kad ih menjas, moras svo staro ulje baciti, i sve unutra viljuske dobro oprati i izglancati ( donji deo kad se opere mora da se sija ko cev od puske !

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3121 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: '75 Honda cb 750F ss / '83 Jawa babetta typ. 207

Sve je u toleranciji,i ispravno ali jes da kostaju 50 dinara komad,ali su za momentalno djubre,mislim da su to semerinzi koje dobijamo za radilicu ili za neku osovinu koja se okrece,a drugaciji su za vile po necemu neam pojma po cemu,jedan prijatelj je narucio da mu naprave neki u bg-u sto prave po meri isto se pokazali katastrofalno,on zvao da ih malo poprica sa njima onii mu rekli da nisu za te namene,ne trpe toliki pritisak jbg

Nikada ne mozes da znas da li su ti stapovi u toleranciji...!

Dovoljno je da su se "pojeli" 0.1 mm pa da ulje curi, posebno ako si stavio "retko" ulje!!

Proveri da ti se ulje ne sliva sa gornjih srafova-kod upravljaca!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • I Love The Smell Of Two Stroke In A Morning, 1839 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: MZ ETZ 250 SV 01-028

A da nisi okrenuo naopako semeringe, priznajem ja sam to uradio pa video da nesto ne valja pa okrenuo kako treba. hihihihihii :D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja