Jump to content

Moto Zajednica

R1100-R1150: Ticker killer

Recommended Posts

  • Svrati ponekad, 288 postova
  • Lokacija: Čačak
  • Motocikl: BMW R1200ST

Malo smo se igrali na strugu ja i moj majstor koji na prvu sve moje ideje sprovodi momentalno,doduse ovo i nije moja ideja video ima se kupi aliii mnogo je kume,kostalo me pa morali smo da zalivamo sa pivom.Nema vise da lupka uh sto ume da nervira.

post-1925-0-42291600-1415732571_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 288 postova
  • Lokacija: Čačak
  • Motocikl: BMW R1200ST

Mozes li malo detaljnije, opis, slike... ?

 

nema tu sta mnogo da se opise sraf u sredini jednostavno umiruje i malo nateze osovinu leptira

 

 

a ovde sam video http://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/Parts.php?T=5&NU=15&M=30&Ct=FA&SbCt=BA_15_30_FA_75

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Nesvrstan, 756 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: R21A

Ja imam to na bajku,kad sam ga kupovao mislio sam da je neka budzevina...kasnije sam se malo raspitao i našao da i Louis prodaje taj killer i da košta oko 40€ ako se ne varam...nije loše u suštini nema više onog tipičnog tupkanja kod paljenja...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

To ne rešava problem niti popravlja išta već samo zamaskirava neko vreme zveckanje koje jeste tipično ali kao kvar a ne kakvoća rada, pojedenost osovina TB-a, prvo desnog pa potom sledi i levi. Teg zbog svoje težine neko vreme usporava i prigušuje zaokretanje leptira koje je uzrokovano lošim podešavanjem TB-a ali ne sprečava dalje habanje, čak ga po mojoj oceni i povećava, povećanjem aksijalnog pritiska za šta taj šraf ima namenu, a kad ponovo bude bilo čujno, a biće sasvim sigurno, razlokanost će biti mnogo veća, tolika da može da ode kućište, leptir i sam difuzor, pored osovina i biksni koje su već dobro pojedene, ako već i nije sve navedeno načeto. Inače se kvar može pojaviti već na 20.000 km i kako se zazor povećava sinhronizovanje je sve dalje i dalje od tačnog.

 

http://forum.bjbiker...ost__p__1568179

 

http://forum.bjbiker...ost__p__1646271

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Pošto niko neće da pametuje ajd da ne ispadne da sam pisao gluposti ili bez ličnog pokrića. Da preskočim razloge za ovaj tipičan kvar, i sam sam se polakomio za ovim, jeftinim rešenjem ali na BMW-u teško da ga ima bilo gde. @Lalajko-imam negde radioničke mere al čim sam video o čemu se radi, odma sam zaboravio.

 

Moje osovine su se pojele, leva malo, desna, na levoj strani oko 0,15mm.

 

1_zps2eea6254.jpg

 

Pokušao sam da uradim metalizaciju uz predhodnu pripremu, precizno formiranje gnezda u nulu kojih nema fabrički da bi kasnije bilo moguće brušenje na meru. Takođe je bilo izvršeno maskiranje radi oslojavanja samo na pohabanim površinama. Nabačeno je oko 0,20mm, nemam sve predhodne slike i urađeno vrhunsko brušenje sa napomenom, da valja da se ubode mera do dve probe inače se svuče teflonski sloj sa novih biksni i onda nove pa ponovo trnovanje.

 

2_zps56f7b7f7.jpg

 

Međutim nisam bio zadovoljan kako to sve izgleda, a koštalo i para i cimanja, same osovinice su mesingane i došlo je do nužnog oštećenja prilikom stezanja katodne kleme i praktično nisu bile jednake pa sam uradio reparacioni kit što je pa priča za sebe.

 

Ovo su neke slike sa neta pa da ih iskomentarišem. Ovo je uputstvo za ugradnju.

 

4_zps3804c1a2.jpg

 

Na desnom i kritičnijem TB-u se nalazi alu pkolopac

 

5_zps6425e35b.jpg

 

Otežano je skidanje na samom motoru pa je pokušano sa zabušivanjem rupe

 

6_zpsc9f9cee4.jpg

 

i klasično razvaljivanje, kad se skine TB može da se svuče bez oštećenja

 

7_zpscdd4ec5a.jpg

 

pojavi se osovina koja je sa ove strane osigurana zeger osiguračem i ravnom šajbnom

 

8_zps81aaf523.jpg

 

Ticker kiler je mesingani tuljak koji se jednostavno napresa na TB.

 

9_zpse2900fc1.jpg

 

na sredini ima otvor sa narezanim navojem

 

10_zpsb46ac782.jpg

 

u koji se navije šraf koji bi najbolje bilo da na drugoj strani ima deo polulopte, slično kao štel šraf klackalice

 

11_zpsf409a360.jpg

 

Kako "radi", zahvaljujući svojoj masi deluje kao običan vibro absorber i upije u sebe delimično zvuk zveckanja. Dok motor radi na leru, pomoću šrafa se zavijanjem vrši aksijalni pritisak na samu osovinu TB-a i povećava otpor trenja koje se javlja između zeger osigurača, podloške i semeringa odnosno kućišta TB-a. Što je pojedenost veća i samim tim zveckanje, potrebno je sve više sile trenja-kočenja što naravno ima za direktnu posledicu sve teže okretanje ručice gasa a sekundarno, dodatno zatezanje sajle ili sajli, zavisno o mdelu, što dovodi do habanja i same sajle i bužira i usecanja u njega naročito na prevojima. Ovim načinom se svakako može eliminisati klaparanje ali se javlja dodatno trošenje. Zbog istrošenosti koja je već prisutna, naročito na suprotnoj strani, dolazi do dodatnog košenja osovine u odnosu na osu rotacije dejstvom aksijalnog pritiska putem šrafa, tako da se pojačano jede i osovina i biksna, slično ko kad se širi burgijom rupa, monogo lakše ide kad se ukosi. Onda sledi dodatno zavijanje šrafa i tako u nedogled, odnosno dok ne dođe do probijanja omotača biksne i načinjanja samog kućišta čija revitalizacija je gotovo nemoguća ubičajenim putem, čova koji je to jedini radio više nije živ, mada naravno da može da se uradi, bar je meni moguće. Pored kućišta, mnogo veći problem je oštećenje samog leptira i kalibrisanog usisnog difuzora. Sama osovina je aksijalno blokirana sa jedne strane seger osiguračem a sa druge maticom, ali ima preveliki hod kad je leptir otvoren, a kada je skroz zatvoren, sam leptir legne fest u difuzor i nema zazora. Kod ovokvog tipa TB-a, leptir na leru nije skroz zatvoren već zavisno od modela i inžinjerskih pokušaja da se napravi kompromis između zveckanja leptira i ljuljkanja, kuckanja samog agregata, je otvoren za nekoliko stepeni i samim tim je prisutno aksijalno kretanje osovinice koje bi trebalo da bude ograničeno zbog već pomenutih blokatora, ali u praksi to nije i vrlo često leptir udara bar u jednu stranu difuzora, krajcuje sebe i jede difuzur, dodatnim pritiskom preko ove spravice samo se povećava mogućnost habanja jer se sam zeger, šajbna i kućište dodatno taru.

 

Krajcovanje se vidi golim okom

 

12_zpsd1a58c5d.jpg

 

zazor pri skroz zatvorenom položaju, ne ler-stop poziciji

 

13_zpse07618d0.jpg

 

Novo izrađeni leptiri i osovine u skroz zatvorenom položaju

 

15_zpse967002e.jpg

 

14_zps0b48c6d4.jpg

 

Kad je zazor prisutan, dolazi do sve većeg ulaska falš vazduha i nije moguće tačno podesti agregat i dobiti dobru sinhronizaciju od lera pa do punih obrtaja, ne samo u dve referentne tačke kako manual nalaže, a mnogi čak rade u samo jednoj. Onda dolazi do razrokosti BBS-a, već razlika veća od pola kruga ukazuje na prisutnost anomalije, do neke mere se disbalans kvazi može prikriti preko njih, zatim sledi ili preko sajli ili putem stop pozicija i to sve vodi sve dalje od dobrog i ispravnog motora, bez pune performanse i naravno povećane potrošnje.

 

Lično bih predložio neko drugo priručno sredstvo, recimo običan lastiš za gaće na točak koga povlači sajla i sprečava da leptir landara i lupa na leru. Može i neka mekana opruga sa nastavkom od žice, na oba načina se može naći mera između tvrdog gasa i umirenja leptira. Bolje rešenje je recimo ubaciti sa bočnih strana šeširaste tanke elastične šajbne koje i služe za lagane pred pritiske, ali teško da ih ima u prodaji kod nas. U svom reparacionom setu sam skroz eliminiso aksijalni hod osovina uz istovremeno kontrolisano lako okretanje, al ne bi o tome.

 

Zaista cenim trud ali ga smatram čistom budževinom. @samsvojmajstor, ne zameri, lepo je što je koštalo pivo, Luisova cena je nebuloza.

  • Podržavam 4

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 288 postova
  • Lokacija: Čačak
  • Motocikl: BMW R1200ST

Ma sve je to meni jasno ko dan da ovo nije nikakvo resenje uvek mogu da skinem i vratim.Imam skoro nove difuzore sve sa TPS-om ali nemogu da iskoristim nista od toga jel su za model 1100s i 1150,stoje mi dokoni.Evo i fotke kako izgledaju leptiri

post-1925-0-67202300-1415901705_thumb.jpg

post-1925-0-20740200-1415901718_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1141 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: BMW R1100R

Ako se malo razumem u to lupkanje, samo sam napravio nove caure (osovina leptira bila dobra fi 8 u plusu 0,01mm) i to od grafitne bronze, a pravio sam i od celika, i videcemo koje duze traju. Jedino sam imao problema da nabavim semering 8x3x13. Koliko se secam

caure su rupa fi8 u + 0,01 do 0,02mm spoljni precnik fi 12 + 0,00 do 0,015 unutrasnja mera rupe zavisi od spoljasnjeg precnika osovine

leptira (dali je ostecena ili nije).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Desni TB košta 400$, levi 500$, Bingov set za reparaciju u kome nema leptira nit postoji kao rezervni deo košta 266$ i prosta zamena 100& plus naravno transportni troškovi i bez podešavanja za šta BMW manual navodi da ga je moguće uraditi samo kod njih, ( to je u načelu tačno al ko zna zna :zvizduk:).

 

59BING_zps79806ddc.jpg

 

Znači remont jednog TB-a bez leptira i bez nužnog podešavanja na stolu košta tristotinak €, ali mi ne bi bili to što jesmo i gde jesmo kad ne budžili za 5€. Zveckanje potiče iz dva razloga, prvi je konstruktivna predispozicija koju neću da objašnjavam iako ima modaliteta da se poprilično potisne ali ne i eliminiše skroz, bar ne bez vrlo studiznog pristupa; drugi, silovanje činioca za sinhronizaciju i zanemarivanje nekog od uzroka koji to otežavaju ili ne dozvoljavaju. Samo zveckanje je samo glasni odraz da postoji neka anomalija ili problem i prostim prikrivanjem ništa nije rešeno već samo podmuklo zamaskirano.

 

Vrlo je retko da osovina leptira bude od mesinga koji se lako haba pogotovu na agregatu koji je predodrđen da ih troši daleko više od uobičajenog. Osovinica se jede ekscentrično plus nejednako između leve i desne strane. Što se više jede, više ili češće ili brže ili jače zvecka, javlja se zazor kroz koji se uvlači takozvani falš vazduh, do neke mere to sprečava semering al ni on nije svemoguć. Na eksentričnu osovinu se ne može staviti nikakva biksna ma u kojoj tesnoj toleranciji, makar se nabijala čekićem, a da radi ispravno, da taljiga može uvek naravno, al je to budženje i krpež. Za ovakvu osovinu ne pomaže ni čaura od zlata, jednostavno ništa.

 

3_zpsb673d987.jpg

 

Prečnik osovine je cca 8mm i samim tim nije previđena za obradu jer tanjenjem drastično oslabi, teoretski bi samo krajevi mogli do neke mere da se suze i urade povećane biksne ali je montaža u kućište vrlo komplikovana i moguća samo jednom, znači ne bi bilo moguće izvlačenje osovine kao što je to sada, što znači ako se promaši mera ili se poremeti usled nabijanja sve bi moralo novo da se radi verovatno. Inače se dva udaljena oslonca bilo koje osovine moraju trnovati, naročito kad je potrebna fina i laka raotacija kao ovde a to ne može bez probe odnosno ubacivanja osovine u kućište sa biksnama. Naravno, može da se zakuca sve i posle odvrtanje gasa sa dve šake. Levi kraj gde je navoj za vučnu koturaču i trn za nasedanje i nije moguće zbog toga prepravljati a ta strana se i jede.

 

Ja jednostavno ne razumem potrebu da se budži u negativnom smislu, postoje određena pravila mehanike kako Bog zapoveda. Ko kupi određeni motor mora da računa i prihvati njegove mane jednako ko vrline. BMW ima tipične slabe tačke i mora po-nekad da se plati njihova cena za račun svega onog drugog većinskog što nam čini zadovoljstvo i zašto smo ga izabrali. Ja jesam uvek za budženje ali u pozitivnom smislu, poboljšanja u odnosu na fabričko rešenje ispod koga nikad nisam nit ću da idem ne samo za BMW, ako ne mogu nešto bolje da nabudžim ostajem na fabričkom. U pitanju je bokser dizajn i samim tim je agregat osetljiv i na najmanju raznolikost između cilindara, mnogo više nego kod V ili linijskih sklopova. Na zadovoljstvo on ne otkazuje poslušnost niti iskazuje negadovanje padom voznog utiska, vuče i dalje vrlo zavidno, neko primeti neko ne, neko smatra da je to normalno ili uobičajeno itd. Čitao sam po netu različite priče, neki su servisirali TB-e samo zato što su čuli da bi to bilo uputno, znači bez subjektivne potrebe ali su se i te kako prijatno iznenadili kako motor ide posle, gornja slika je jednog od takvih čini mi se. Zanimljiv mi je jedan, vodili smo net prepisku oko podizanja performansi, moj modifikovani set to omogućuje, čovek je otero na valjke svoj motor na koga nije imao zamerke i izmerio 67 konja umesto 90 koliko se dobija drugim džamperom, odgovorio sam mu da ili oba TB-a ne otvaraju na punu snagu il najpre da zakida samo jedan cilindar zbog potrošenog i samim tim pogrešno podešenog TB-a kod sinhronizovanja. Oba cilindra moraju da isporučuju iste snage kroz ceo opseg obrtaja, teoretski imaju jednaku nazivnu snagu a u praksi gotovo da nema razlike tokom eksploatacije, neke minimalne razlike zbog nejednako podešenih ventila ili svećica se na leru poravna preko BBS-a, provere dal sajle jednako vuku i ako je sve ispravno sinhronizovanost je automatski na svim obrtajima. Trimovanje na drugim referntnim obrtajima, po manualu 3500-4000 je nužno samo kada i zato što se pojavi nejednaka istrošenost TB-a i najviše se oseća na tim obrtajima koji su neki kruz pa kad se zabode gas motor zatrese i zaštekće malko. Ako je sve kako treba i iz nekog razloga se diraju sajle radi sinhronizovanja na tim višljim obrtajima, sasvim sigurno pri svakim drugim je prisutna asinhronost i pad snage odnosno performanse. Zna BMW šta je konstruisao pa pružio mogućnost utehe.

 

Savršeno se razumemo i potpuno i kapiram i uvažavam preduzimano ali uz ne samo dužno poštovanje ne podržavam blago rečeno. Ovaj Bingov TB nije predviđen za generalnu obradu u klasičnom smislu, ono po specijalama mašinskom obradom već se istrošeno menja. U redu, sitna istrošenost od nekoliko stotih može možda da prođe uz poliranje i nove biksne , mojih desetu ipo na desnom nisam osećao na motoru pod rukom ali jesam čuo i nije bilo moguće sinhronizovanje bez natezanja sajle i teranja BBS-a do kraja. Tek po rasklapanju se videla pohabanost a i po gareži koja se nalepila što je i dokaz o proboju falšare i samim tim otežane sinhronizacije. Moje mišljenje je da bi biksne valjalo preventivno zameniti jer se one prve pojedu, za tu namenu postoje aftermarket koje su i bolje od OEM, u svakom slučaju slabije odnosno mekše od mesinga. Valja pregledati i podesiti aksjalni hod i leptir al sitno krajcovanje ne može da se vidi dok se skroz ne zatvori. Ako je leptir okrajcovan mora nov jer tek tad sinhronizacija nije moguća van lera, njega znate ko ima. Kod Rumuna što je Lalajko linkovao, moram da skrenem pažnju pored sveg navedenog i nužnog. Osovinice i naravno leptiri nisu su svi jednaki, razlikuju im se uglovi i parametri za podešavanje zbog toga, predpostavljam da može da se uturi ali ne bi BING u svom listu navodio niz označnih brojeva TB-a a koliko znam Rumun radi samo jedan model. Da, pri rasklapanju TB-a i vraćanje leptira na tačnu poziciju on mora da bude skroz zatvoren a osovina blokirana, to je malo teško bez optpuštanja stop šrafova a za koje manuel nalaže forbiden jer tvrde da samo oni mogu da ih ponovo podese, :lol2: od smeha. Šalu na stranu, ti šrafi se ne diraju bez nužde il podešavanja zbog neminovne potrošenosti, a često ih majstori diraju i zeznu trajno sinhronizaciju, opet više desni nego levi i to je razlog asinhronosti. @Sasamajstor- probaj da namotaš teflon vodovodsku traku, to bi moglo da kompenzuje neku istrošenost i spreči zveckanjke i delom da zaptije. Joj što volim što se ne vabim majstorom, to bi bilo to od mene.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Ma sve je to meni jasno ko dan da ovo nije nikakvo resenje uvek mogu da skinem i vratim.Imam skoro nove difuzore sve sa TPS-om ali nemogu da iskoristim nista od toga jel su za model 1100s i 1150,stoje mi dokoni.Evo i fotke kako izgledaju leptiri

 

 

Tek sam sad video, što ne bi mogao da iskoristiš. Leptire ne možeš ovako da vidiš, moraju da se skroz zatvore al sam već objasnio zašto je to problem. Deluje sve novo pa bolje ne čačkaj.( Jedno je saznati, drugo znati, treće razumeti, četvrto umeti, peto hteti, šesto uraditi, sedmo :ljubav::BMW2:,...)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 288 postova
  • Lokacija: Čačak
  • Motocikl: BMW R1200ST

Nije to neki veliki luft to je tek naceto tako da necu nista da diram,ma da je sezona nebi to meni nista smetalo bilo bi samo bbrrmm brmmmm.Morate me razumeti presao sam sa prefinjenog rada Hondinog agregata pa mi to sad pomalo smeta ali to je samo dok se nenaviknem.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 288 postova
  • Lokacija: Čačak
  • Motocikl: BMW R1200ST

Nove vesti uspeo sam da prepakujem sve osim leptira sa difuzora novijeg cak sam i povratnu oprugu stavio sa novijeg koja je dosta jaca,rezultat nema vise lupkanja i inhronizaciju sam odradio mnogo mnogo lakse i bolje.To je to nema vise pipanja.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Nove vesti uspeo sam da prepakujem sve osim leptira sa difuzora novijeg cak sam i povratnu oprugu stavio sa novijeg koja je dosta jaca,rezultat nema vise lupkanja i inhronizaciju sam odradio mnogo mnogo lakse i bolje.To je to nema vise pipanja.

 

Odlično. Predpostavljam da biksne nisi prepakivao jer bez oštećenja teško, što znači da se osovina pojela i to je problem, premeka osovina a pretvrda biksna, zato sam i spominjao preventivnu zamenu biksni. Naravno da je sinhronizacija lakša jer nema falšarice, mada je tačna ili netačna, al ajd, bolja.

 

Ko što rekoh, zveckanje se može eliminisati dodatnom oprugom što je ekvivalent jednoj jačoj. Konkretna navojna opruga služi da povrati sajlu a minorna sila je potrebna za vraćanje leptira, što jača opruga to tvrđi gas što se ručica više zavrće. Postoje još neka bolja rešenja, jedno čak gde opruga ima mogućnost podešavanja položaja kad stupa u dejstvo i bilo bi moguće da radi samo na leru. Tvrđa opruga na prvi pogled deluje spasonosno ali njena sila se razlaže i deluje bočno na osovinu što uz nužan tangencijalni pritisak same sajle čini da se osovina jede ekscentrično i zato više na strani koturača kod oba TB-a. Neveštom sinhronizacijom se često sajla pretegne i samim tim se povećava sila trenja na osovini.

 

Zveckanje se čuje na leru zbog udaranja stop pozicija koji vremenom isklizavaju iz refernce, ali je prisutno do nekih 1500 obrtaja i može se osetiti pod rukom, raste sa obrtajima frekvekvenca pa se ne uočava lako. Problem je u pulsiranju talasovoda dok ne postane teoretski konstantnim, kod nekih primeraka je izražen i kvar se javlja vrlo brzo, a kod nekih motora je moguće staviti čašu na rezervoar a da se ne prospe i kod takvih su TB-i stabilni i pri velikim kilometražama. U pitanju je šarolikost fabričkog trimovanja i raznolikost u samim delovima uključujući i elektroniku, u većini slučajeva serviseri zeznu stvar jer retko ko zaokruži ceo setap do kraja, odnosno individualne finalne parametre i performanse i otuda i različite potrošnje i vozne karkteristike relativno istih motora. Ja tvrdim ne da ne mora nego da ne sme da se dešava a kamoli čuje ovo što se smatra tipično za BMW.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Nisam bikse prepakivao jel videdeo sam odmah da bez ostecenja nemogu napolje samo sam osovinu sve sa nosacem sajle iskorisio nije bila pojedena.

 

Biksne ni ne mogu da se vide koliko su potrošene golim okom sve dok postoji klizni sloj odnosno tek kad se on svuče pa se vidi boja noseće čaure, postoje mali subitori al nisu česti u praksi.

 

Ako si stavio kotur, (ako pod time podrzumevaš nosač sajle), od jednog TB-a zajedno sa osovinom na drugi TB, moralo bi da se uradi nulto podešavanje za šta sam naveo već BMW navod a potvrđeno u praksi.

.......................................................

 

Dodatno za Lalajka.

Zveckanje se javlja najčešće kod desnog TB-a jer se levi TB smatra referentnim i svako podešavanje se po pravilu vrši na desnom, prvenstveno sinhronizacija, pa taj desni serviseri i zeznu pa zvrkne prerano, plus levi ima TPS koji ima jako malu silu kočenja ali koja je dovoljna da priguši početne simtome. Naravno da se podešavanje vrši i na i preko levog TB-a kad to nalaže rad motora ali je uvek potrebno u tom slučaju prekontrolisati TPS što većina servisera izbegava i uglavnom radi samo preko desnog čak i na silu što nije uvek rezultujuće ispravno; diranjem oba TB-a se kombinatorika multiplikuje što iziskuje kuluk da se sve natrimuje. Svakako i da levi strada doduše malo manje jer ima TPS koji umanjuje landaranje i manje ga drndaju serviseri pa samim tim ima i manje rizika da ga nameste kako ne treba. Pošto i vrapci znaju da se zveckanje prijavljuje prvo kod desnog obično tu obrate pažnju i na vešt ali loš način eliminišu početne simptome i spreče da se čuje trajno. To se jednostavno uradi, zategne se desna sajla da se stop šraf odvoji od graničnika i praktično ga ne dodiruje-udara iako i dalje landara a sinhronizuju ga preko BBS-a dok može a kad više ne može čine još grđe, otpuste stop poziciju, mušterija zadovoljna jer se ne čuje ništa, demo sinhronizacija na leru i svi zadovoljni, eventalno na 4000 obrataja podese al bez ponovnog prikazivanja na leru. Pošto obično se ide kod istog majstora što jeste normalno i najbolje teoretski, sasvim je za očekivati da se kod nekog prvo javi levi TB. Takođe je na levoj strani povećan cunder zbog spuštanja na ćopavu koji se lepi vremenom na prepreke u TB-u i zađe između osovine i biksne i šmirgla samo tako. Podsećam, BBS-i ako se razlikuju za više od 1/2 kruga međusobno indikuju problem, očitavanje sinhronizacije putem bilo kog instrumenta mora da bude apsolutno od lera pa kroz sve obrtaje ili zavrtanja gasa, sve ostalo je devijacija manja ili veća.

 

Karburator, što ovaj TB i jeste al sa elektronskim umešavanjem goriva, je srce svakog agregata i zahteva adekvatan pristup. Problematika je vrlo složena i pipava suprotno uverenju na prvi pogled ako se hoće postići pristojan rezultat a kamoli isterivanje špica.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Motor koji je nedavno promenio vlasnika  imao imao ugrađeno "ovo" iz teme i nakon možda stotinak pređenih kilometara od kupovine  je došlo do zaglavljivanja gasa na oba TB-a jer ih otvara jednostruka sajla što je krajnje opasno, pogotovu u nekoj iznenadnoj situaciji kad treba panično kočiti, dal stiskati komandu il obuzdati obrtaje može glava da strada, a  dok se stigne da se ugasi motor na panik dugme može da ode u iberturu i razleti. Odmah smo razvalili "napravu" i pristupili pored opšteg generalnog servisa i reparaciji TB-a, desni se čuo ko šivaća mašina.

 

119_zpsslmfxz6l.jpg

 

127_zpsmatupo4w.jpg

 

Desna osovinica je bila u minusu 0,07mm, deklarisino 7,99, donja mera 7,97, SKF tablica za montažu. Ležaj je deklarisan u okviru 8,055-7,990mm, što znači da je idelno da montaž zazor bude +0, a može biti u startu sa suprotnim tolerancijama čitavih 0,08mm. Ako je izmerena potrošenost na osovini tih 0,07, tek je potrošenost ležaja  veća, bar 0,10mm, što čini već popriličan zazor za tako mali gabarit sklopa.

 

129_zps3cidz56z.jpg

 

Sve rasklopljeno i dato na tretman.

 

IMG_20160220_114722_zpsp6yk35ay.jpg

 

Vraćeno sa istestiranim diznama.

 

136_zpsgt6zovhd.jpg

 

135_zpswmu7sdo5.jpg

 

Stavljeni novi SKF ležajevi i vaganje šta činiti. Tri su alternative:

1-pokušati sanaciju tako kako je

2-izraditi nove osovinice jednake originalnim

3-izvršiti izradu poboljšanih, već pomenutih gore u temi

Vlasnik je insistirao na prvoj varijanti bez obzira na rezultat i uprkos oosetnom povećanju snage i momenta sa modifikovanim usisima, empirijski, ne mojim poređenjem, dodatak je blizu dvadesetak konja kroz subjektivni osećaj. "Veži konja gde gazda kaže", obično uspem  obrnuto, šalu na stranu, procenio sam da bi moglo da fukcioniše i da sačuvam koju kintu vlasniku da ima za vožnju bar za početak sa novom makinom. Bukvalno ceo dan sklapanja i pred podešavanje i uparivanje oba TB-a, "sitne" cakice i rezultat je perfektan, vlasnik je danas pregledao, "ko novi", nema  ni aksijalnog ljuljanja koje je inače prisutno u fabričkoj postavci i zbog čega stradaju leptiri i sam difuzor. Uz dobru podešenost, očekujem  da će trajati pristojno.

 

IMG_20160225_213059_zpspey0gq1z.jpg

 

Sasamajstor@ Ovo je odgovor na tvoje pitanje, da, mogu da izradim osovinice kao što su originalne, nije to preterano zahtevno, izrada modifikovanih i sa leptirima delom  jeste. Problem pri izradi je brušenje i pasovanje, trnovanje, da osovinice nemaju trunku zazora a da se vrte bez zapinjanja, a za to je potrebno imati pri radu telo TB-a sa nabijenim novim ležajevima i osovinicu pogoditi iz 2-3 puta na +0. Naime, ležajevi su oslojeni završno sa nekoliko mikrona teflonskog kompozita i pri prvim obrtajima mikronski sloj se nalepi na osovinu trajno što znatno umanjuje trenje i habanje, n x stavljanjem i vađenjem osovine radi dorade, to se gubi.

 

Sam zanatski deo izrade je samo jedan segment, i to manji, potrebno je izvršiti podešavanje i uparivanje. Cenim da postoje anomalije pri fabričkom podešavanju a razdešenost se dešava samim neminovnim habanjem, a svako pipanje gde se inače ne dira osim na stolu, dovodi do manjeg ili većeg lošeg rada agregata, a po pravilu to čine diy i ne upućeni majstori bilo da pokušavaju da sakriju zveckanje bilo da sinhronizuju kako ne treba, ili pak ne mogu zbog kvara. I ovi TB-i su bili i pohabani i razdešeni, pored prisutnog zveckanja, videlo se odstupanje na plombi i po kraterčićima, na jednom gornja granična vrednost nije bila dobra fabrički ili usled nekog fizičkog krivljenja. Jedan  BBS je bio na pola kruga, drugi na 1 i1/4, velika razrokost i oba premalo  od potrebnog. Desni nakovanj je bio učukan sigurno 5 desetih, morao je da se prebrusi. Ono što zavarava je da i u ovakvom stanju ovi motori zavidno vuku, lično sam ga proletos isprobao i da ne znam za bolje, ništa mi ne bi falilo, uostalom i sam sam sa još gorim stanjem se vozao, to je pozitivna osobina Boksera, radi i kad mu nešto fali.

 

IMG_20160225_121547_zpsdh72hrac.jpg

 

IMG_20160225_213637_zpsejjwzubr.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

I koliko je vlasnika kostalo ovo zadovoljstvo, ako nije poslovna tajna?

 

Motor je na zimskom reset servisu i sve pojedinačne cene su normalno nešto niže, biće oko stotke.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Rezultat lakog ili polu servisa,  napunjena oba TB-a "marine" mašću:

 

IMG_20160302_191923_zpspva74p82.jpg

 

izrađen čep:

 

IMG_20160302_193736_zpskmbwbdg2.jpg

 

IMG_20160302_193916_zps9ngwkwvt.jpg

 

Zamenjena je sajla gasa koja je pustila licnu i to na mestu gde se to ne dešava, očigledno ju je neko prelomio i nažuljao. Jednostruka L sajla je ugrađena prema BMW servisnom biltenu, drugojačijom putanjom gde nema kristijanija. Besprekoran rad sajle je preduslov da oba TB-a rade tačno. Sajla je dugovečna ali pri nepažljivoj demontaži il montaži očas se deformiše i tu joj je kraj, nema ništa od pravilne podešenosti, ugradnja je trajala pola dana verovali ili ne, al to je druga tema. Na prvo paljenje je sinhronizacija bila razroka 3 prsta, što je nemerljivo na živinom, satnom ili Harmonizeru i mogla bi se smatrati idealno poravnatom. Koristim "alatku" sa dva simetrična creva preseka 4mm, nalivena Silkolene uljem za vešanje i prigušenjem isečenom iglom od šprica, pa opet je osetljivost prevelika i dosta se treba potruditi da se dobije što idealnije. Bokser naizmenično podsisava i tako đuska ulje u vagresu. Pri sinhronizaciji treba voditi računa, na ladno motor radi bez veze i treba pričekati da se prigreje, a kad pređe neku temperaturu ponovo počne da brljavi i praktično se u jednom ciklusu može raditi nekih desetak minuta, jer zbog pregrevanja ne sme se duže od dvadesetak minuta držati motor na leru već lađenje pa ponovo nastaviti iz više puta. Prva serija TB-a se razlikuje po nekim parametrima, a inače postoji različitost kroz godine kako je BMW pokušavao da eliminiše ljuljkanje, pa  samim tim i podešavanje se razlikuje, promašio sam + 100 obrtaja što se može ispeglati putem BBS-a i delom preko TPS-a, ali nastojim uvek da dobijem barem fabričku postavku ili neku još bolju, što je i dan danas enigma i vode se debate jer je više parametara uzročno posledično u igri i dobiti maksimalni optimum nije ni malo jednostavno, mada i sa relativno prosečnim agregat može da radi vrlo lepo. Dan i po utrošen da se obrtaji snize a da motor radi mirno i sinhrono, ali je odziv na gas nešto tromiji nego na +100, pa se mora produžiti podešavanje. Trenutno radi ovako uz napomenu da stubovi variraju, čas jedan, čas drugi, umeju čak i da budu na oko dosta različiti, jednostavno je živ motor i treba biti strpljiv i ne dirati rukom  svaki čas. Da, zveckanju ni traga naravno, kao ni na oko, tek se pod rukom oseti potmulo podrhtavanja i to jednako na oba TB-a i to je neizbežno, odnosno normalno, što je pokazatelj da je polu reparacija uspela, desni lupao a levi ne.

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 7480 postova

Ja ti verujem da je ugradnja sajle trajala pola dana. Radio sam isto.  :D

 

PS: da se nadoveže za grejanje motora - sinhronizacija _isključivo_ na temp. motora iznad 80C. Ne sme ni da se pregreje (posle npr. 140C već treba hladiti, bilo ventilatorom, bilo čekanjem :lol:). Temp. skidana sa senzora. Ako merite "pištoljem" spolja - oduzeti 5-10C. Inače, to variranje na stubovima dešava ti se jer ti je priručni instrument koji si napravio preosetljiv. Imaš trik: oko 3-4cm od "sisica" preseci crevo, ubaci 2cm cevčiu vrlo malog prečnika i na nju nastavi crevo. Isto za oba creva. Smanjićeš dramatično oscilacije na stubovima.

  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Ja ti verujem da je ugradnja sajle trajala pola dana. Radio sam isto.  :D

 

PS: da se nadoveže za grejanje motora - sinhronizacija _isključivo_ na temp. motora iznad 80C. Ne sme ni da se pregreje (posle npr. 140C već treba hladiti, bilo ventilatorom, bilo čekanjem :lol:). Temp. skidana sa senzora. Ako merite "pištoljem" spolja - oduzeti 5-10C. Inače, to variranje na stubovima dešava ti se jer ti je priručni instrument koji si napravio preosetljiv. Imaš trik: oko 3-4cm od "sisica" preseci crevo, ubaci 2cm cevčiu vrlo malog prečnika i na nju nastavi crevo. Isto za oba creva. Smanjićeš dramatično oscilacije na stubovima.

 

Što kaže jedan moj drugar vrasn mehaničar kome nisu dozvoljavali da kupuje delove skidanjem na sat jer ih previše skine, za 5 minuta ne može ni da se išora ko čovek, alergičan je kad mu neko uđe u servis," znaš majstore, samo 5 minuta", misleći da mu nešto popravi. Menjao sam sebi relativno lako, ali sam drugojačije složio instalaciju i sajlu kvačila i sauga oko prednjeg trapa. Šta je problem, sprovesti tako da se ne izvlači iz uvodnika ručice gasa kad se korman okrene pun desni, da ne kači gde ne treba, po instrument tabli i štapovima, i da ne mrda korman u bilo kojj poziciji kad je prednji točak odignut od zemlje na centralnom štenderu. Gotovo sam hteo da je vratim u originalnu poziciju, sa desne strane pa ispod alternatora do levog TB-a, al nađoh joj mesto da može da diše bez nus pojava.

 

Preračunavo Mrva hidro stubove i toleranciju po fabričkim navodima, prihvatljivih tih nekih 5 cm odgovara nekoliko puta većoj razlici na ovim crevima tako da je perfeto, al terem dokle mogu ispod dlake. Umirim ljuljkanje skroz malom iglom od šprica na izlazu iz rasteretnih proširenja, al je tad reagovanje mnogo sporo na promenu pod pritiska, moraću da probam ovo što si predložio, mada mi ne smeta finoća reagovanja, izazovna je.

 

Ja sam se pridržavao 2 i 1/2 okreta odvijanja BBS-a, podsetih se servisnog biltena, BMW navodi sledeće:

1100GS, 1100R i 850R - 2 i 1/4

1100RS i 1100RT 1 i 1/2

Čisti sami BBS-ovi i unutrašnji kanali, ako nisu, neminovno dovodi do odstupanja, ler 1.000 + 150, perferiram da se igla obrtaljke nasloni na crtu sata iznad kad je motor u radnoj temperaturi. Smatra se da međusobna razlika više od 1/2 kruga ukazija da je nešto loše, a podrazumeva se da je zona podešavanja +/- 1/4 kruga od navedenih podataka. Zatečeno stanje je bilo, na jednom 1 i 1/4, na drugom 1/2 il čak i manje, suprotno nego što bi trebalo jer su stop pozicije otišle u minus zbog pohabanosti, drndo ih je neko pokušavajući da eliminiše zveckanje i izvrši poravnanje što je nemoguće pri već velikoj pohabanosti i razdešenosti. Nisam proveravao crevima, probao sam proletos motor, da ne znam da može bolje da ide, ne bi imao zamerku.

 

Juče svrati Kowalski nakon ko zna kog perioda, slušam i prokomentarisah, doobrooo ti radi motor, kad on, pa ti si ga podešavao, ja zaboravio, beše poodavno. Njegov RT ima nekih 90K, izuzetno retko dobro radi, ko šestak, TB-i ne mrdaju i to je primer, verovatno fabrički dobro spakovan i nije diran previše i gde ne treba, doduše, kad je prvi put došao nije bilo dobro al ga očas posla dovedesmo kako treba.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6225 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Nekoliko dana je već motor u ekspolataciji,novo pečeni vlasnik prezadovoljan. BBS-ovi su navijeni na 2 i 1/5, tek malo više zatvoreni od fabričke preporuke, razlika se ne vidi golim okom između njih,  a ler je na 1.100 obrtaja. Sinhronost je potpuna od lera pa do kratkog zavrtanja na 8.000, a ne na samo u dva režima, ler i na 3-4.000. Pri podešavanju markiram instrument iznad 5. crte, a počinjem kad upali četvrtu i radim svega par minuta kad se pojavi peta crta i gašenje radi lađenja pre nego se šesta pojavi. Čim se pojavi peta crta, temperatura pri dnu cilindra je oko 115°C, na glavi već 125. Agregat se poravna i stabiliše tek iza pojave četvrte, inače kad je ladan ulje ode u neku stranu u rasteretni deo pa mora da se ugasi i sačeka da se ulje poravna, oko treće temperaturne crte. Znači vrlo pažljivo, strpljivo i oprezno da ne strada agregat od pregrevanja.

 

IMG_20160307_181432_zpsgxiwqsk4.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja