Jump to content

Moto Zajednica

Satelis

BJB Vitez
  • Broj tema i poruka

    9650
  • Pridružio se

  • Posetio poslednji put

O članu Satelis

  • Rođendan 04.06.1984.

Profile Information

  • Pol
    Muškarac
  • Lokacija
    Beograd - M.M.Lug
  • Motocikl
    Peugeot Satelis250 ...... Honda NC750XD

Poslednji posetioci profila

62413 profile views

Satelis's Achievements

Integrisan

Integrisan (6/6)

17,2k

Reputacija u zajednici

  1. Prvi korak je da skines i otvoriš tj rasklopis tablu. Drugi korak je da pazljivo izvadis iglu, zakrenes u desno, vratiš je u ležište i probaš. Ako stoji na 1.6-1.7krpm to je to, probaj jos par puta pre sklapanja da li će tako ostati. Ako si omanuo jbg ponovi postupak dok ne ubodes kako treba.
  2. Ovde laže cajger. Kao što kaže Sarki ne može bajk raditi na tim obrtajima. Inače optimalni obrtaji su mu 1.600-1.700 rpm, 500-ke rade na 1.500rpm.
  3. Ima raznih veličina, tvrdoća.....kad se ubode kako treba nema da smeta za prstiki, prekidači
  4. Dosta godina vozio sam od snega do snega. Prvo sam kupio dobre rukavice ali opet prsti su ti koji se uvek smrznu. Resih da dodam ručice sa grejačima. Super pije vodu 15-20min, posle toga opet pocinje da bude ladno. Spas pronadjoh kad sam muf dodao. Muf (Held) u kombinaciji sa grejanim ručicama je vrh jer tad ne trebaju debele moto rukavice. Vozio sam u najobicnijim zimskim onim tankim civilnim. Ma idi....nikakva zimoca, ne smeta za prekidače jer je ugodjaj fin jer su tanke. Moja preporuka je za tu kombinu, muf + grejane ručke i nema zime.
  5. Malo je skakljiva teme ako pričamo o Ovlašćenim kućama tj serviserima. Nju treba kanalisati na više grana da ne bi došlo do zabune, pogrešnog shvatanja. Jedna jedina i glavna kuća je npr. PGS za Piaggio, Platner/Barel za Yamahu, Eurosumar za Suzuki, Delta za Hondu , tu je Kawa, Kimco, Kinezi....svi imaju polaznu stanicu. Na zadnjoj strani serv knjige obično je stajao kontakt servisera koji su pri Ovlasenoj kući i mogu biti sa raznih strana Srbije. Ovlašćena kuća treba tj mora imati dobrog, ako ne i najboljeg servisera/majstora u odnosu na sve ostale koji su u igri. Zašto to kažem..... zato što je tu najveća i prava riznica znanja, protok informacija mnogih situacija i rešenja problema. Sve je na globalnom nivou, koga zanima može mnogo naučiti. Kako je kod drugih ne znam, znam kako je bilo kod Peugeot game. Verano je rešavao sve moguće i nemoguće probleme tj serviser koji je tad radio po imenu Ludvig Saša. Ostali serviseri koji su bili na spisku pri ovlascenoj kući kao što je npr Kiza iz Tehnodelte ili VM tj Vraneš Motors, Lesevic i bar još toliko drugih su stepenik ispod što se znanja tiče. Koga zanima taj će se nadograditi, interesovati kad dodje do problema, rešiti uz pomoć ovlašćenog servisera često preko telefona. Koga ne zanima, pakuje bajk i salje ga u Vojvode Stepe 352, nakrivi kapu i ostane "glup" za ceo život. Jedan od problema velikih kuća je taj što ne šalju svoje glavne majstore na obuku, mislim na majstore koji su na moto programu. Svake godine bude nekih novina u manjoj ili većoj meri na svim poljima, polja su mehanika, elektrika, limarija, farbarija. Na obuku idu svi sem moto mehaničara jer to kod nas nije od značaja a ne bi trebalo biti tako iz mnogih razloga. Jedan moto mehaničara, serviser mora znati komplet sve o mehanici, elektrici i elektronici. Zatim rad na dijagnostici kao i ogibljenju, kočnicama, vulkanizerske usluge. Pride da zna da zavari gvozdje i plastiku, ofarba šta treba po mogućstvu......univerzalni vojnik jednom rečju. Platner znam da je slao na obuku jer sam u kontaktu sa serviserom, za ostele ne mogu ništa reći.
  6. Da krenem redom sa desavanjem. Uros u opisu problema nije napisao da bajk ne pali kako treba i da puca na auspuh dok je imao otvoren izduv. Jako je bitno da mi se kaze svaki detalj problema ili desavanja jer to u mnogocemu usmerava problematiku. Da ne pali kako treba saznao sam sutradan. Prvo paljenje odradi kako treba, svako sledece paljenje pritiskom na taster ne desava se nista po nekoliko sekundi 5-10-15sec i odjednom upali. Ako nece da vergla, cim se gas da zavergla i upali. Koja god da je kombinaija ovo se ne sme desavati. Po davanju kontakta cim se pritisne dugme starta bajk momentalno vergla i pali.... svaki put bez ikakve zadrske. Kad sam upalio bajk otisao sam da napravim probnu voznju, vidim desavanje rada motora, menjaca, lanca, kakav je na kocenju, oslanjanju, upravljivot..... - Odmah mi upada u kadar lose upravljanje i oslanjanje. Za upravjanje kriv je lezaj vrata viljuske (nakucan), za oslanjanje prednji amorti.... ka da ih nema, naglo propada prednjica. - Kocnica mi je mrsava, prednja pogotovo kao mini luft da ima. - Menjac i lanac odradjuju kako treba, tu primedbi nemam. E sad dolazimo do desavanja..... nakon 5 min rada pali se EFI lampa, ubrzo zatim pocne da treperi instrument tabla, potom se pali i blinka konstantno ABS. Motor radi normalno, menjac salta normalno. Kad se stane, motor radi....instr. tabla prestane da flesuje, ABS iz treperanja prelazi konstantno da svetli a EFI lampa iz konstantnog svetlenja krece da blinka misi su uprte da ovde struja negde zeza, prvo dijagnoza dzek je sa desne strane mali crveni Nakon dijagnoze definitivno imam problema sa strujom. Kvar krecem traziti od baterije, klema, kucista osiguraca, glavnog osiguraca, glavnih masa sa leve srane, prekidaca desne strane na kormanu, instalaciji ..... mozda tabla i racunar abs-a. baterija je dobra, kleme Ok, punjenje dobro Za paljenje tu nije problem, idem gore na prekidace. Maknuti zice sa prekidaca kocnice, maknuti kocioni cilindar da bi se prislo srafovima prekidaca sa zadnje stane komada 2 odviti i razdvojiti prekidac. Zatim mali krstak pa odvidi start prekidac koji takodje ima 2 mala srafa. pazljivo razdvojiti.... kako radi klizni je, kad se stisne plocica unutra s'jednog kraja klizne na drugi tako ostvari kontakt koji dalje prenosi ka automatu anlasera evo ga krivac za zadrsku kod startovanja motora Nastavice se.....
  7. Za ekipicu iz ćoška samo da javim da je problem rešen. Opisacu kako je išao tok zbivanja jer je i za mene bilo novih izazova zbog čudnog ponašanja. za sad nek stoji slika bolesnog pacijenta
  8. Šta kaže naučna fantastika na kraju, jel se izvukao neki valjan zaključak ? Da skratim (opet) muke, tpms može na običan gumeni ventil. Ventil se podrazumeva da je svež a ne raspao od truleži. Neverni Toma nek zakači vulkanizerski teg 15g na sam ventil odozgo pa pojača izolir trakom sa strane i gas na autoban da proba dal će se desiti nešto. Čisto ako ima sumnju, di će bolji test od toga, čak je ovo pojačana verzija. Tpms lagano ide na metalni ventil. E sad kad smo kod tpms....stavite kvalitetne senzore i nema problema. E da, bitan detalj.....negde će tražiti da se zakrivljen ventil dodatno zakrivi il okrene na drugu stranu jer u kombinaciji sa senzorom može zakačiti kočiona klešta. Čisto da znate, ne bude posle ....nisi kaZo. Oni koji nikad ne bi stavili tpms .... poštujem izbor, nije moranje i nema problema, svima lepo.
  9. @bobi_krofna Pride prešao si koliko hiljada km sa senzorima?
  10. Prvo skini sliku sa neta gde se vidi poprečni presek delova i redosled pakovanja kod zadnjeg točka. Zatim poskidaj sve kod tebe i uporedi da li se gadja viđeno sa slikom....mora se gadjati. Što ti to kažem.....zato što tu imas neke podloške, čaure/distancer od čega direkt zavisi pozocija i razmak traverzne od felne tj diska. Koliko vidim gore na slici, rekao bi da su klešta mnogo blizu diska.... što znači da fali neki distancer ako niko nije budzio nešto sa felnom. Ispravan ležaj u traverzni mora biti. Klešta kočiona takodje moraju biti od njega, klipovi da ne glave i klizači uredno čisti/podmazani. Felna dobra, prava kao i disk na felni. Ako odaljis traverznu od diska tu kod osovine, za isto toliko moras na desnoj strani odaljiti (gde se srafi na agregat). Ako to ne uradiš (poravnjanje) vrlo brzo stradace ležaj u traverzni.
  11. Može biti da je puklo, može biti da je samo spalo crevo ako nisu lepo kliknuli dovod goriva kod dizne ....to su samo nagađanja. Skini plastiku ispod sedišta, lampa, zaviri i vidi šta se dešava, slikaj pa će biti lakše doći do rešenja. Daj kontakt na kratko i vidi odakle tačno dolazi curenje. PS. Nema puno opcija....ili kod pumpe imaš problem ili kod dizne. Ili je spala spojka, ili je popustila selna jer ne verujem da je puklo crevo (mlad je bajk).
  12. Imaš na 2 strani.
  13. Momci da probam da Vam skratim muke. Imamo tri vrste ventila, cetvrtaa za sad ne postoji Ventil od gume, obican ravan ili zakrivljen....pozeljno je uraditi zamenu svaki put kad se gume menjaju. Na takav ventil kad se stavi senzor koji čita pritisak jeste teži za 10g od kapice, (imam sliku merenja), u vožnji...... neće se ništa nepoželjno desiti. Naučnoj fatastici tu nije mesto. Ventil od metala ili ti metalni ventil kako ga zovu ne menja se gotovo nikad. Ali opet izmadju tog metalnog ventila i rupe na felni imamo gumu koja služi da dihtuje. Može bit ravan a može bit i zakrivljen. Na takav ventil ako se stavi TPMS ...... nema nus pojava. Na kraju ili na početku imamo ventile koji na sebi već imaju senzore. To je ono znate oem što izadje iz fabrike. Takav ventil ima djuntu (bateriju, senzor) koja je unutar felne, vani viri klasicno telo na kom je ventil i kapica.....to svi znate. Zivotni vek tavog ventila je min 4 god da radi kako treba, čitaj....da čita pretisak u točku. Senzor kao senzor nikad ne rikne, rikne baterija, ventil je metalni. Da ne duzim dalje.....koristan gedžet svakako, posebno znači nama na 2 točka. Te brzine koje se pominju kao rizične gde će nas napasti naučna fantastika....... nije Vam tad tpms bitan
  14. idemo dalje sa zbivanjem iz oduska Sad imam jednu mogucu teoriju sta se zbilo, otkud ulja ovoliko? Misljenja sam (sto ne mora da bude tacno) da je motor imao pad na levu stranu te da je usled toga pukla leva poluga koja je zamenjena nekom koja ne odgovara tj brusilica ili tocilica je radila da bi se upasovala. Rekli smo, kad ode na bok dok radi motor, ulje iz motora preko creva ibera uvuce tj dospe u kuciste f. vazduha. Zavisno koliko dugo radi agregat u tom polozaju, toliko ce nafilovati ulja u kucistu. Nekad napuni one male dve providne cuce na dnu, nekad bude do pola kucista u ulju. Zato, kad dodje do pada iz nekog razloga..... sto pre ugasiti motor na kljuc, kill, povuci copu, nije bitno... bitno je da se rad agregata prekine. kuciste obostrano oprati kao i drenazno crevo, CVT otvoriti nov filter spremiti sve lamele se otezano otvaraju zapeklo, tesko sam ih svukao sa osovina rolnice, lezaj u dekli, roler kaisa nisu valjani kad se pruzi prilika valja ubaciti malossi centralnu oprugu povrsine ispeglati moze se pakovati i ovo poglavlje je gotovo sledeca stanica nema opijaka il diht masa, nije pokrivljeno (od pregrevanja) provera stanja baterije, punjenje, kleme.... sve je OK Kad sam probao MP3 pre radova cuo sam dva zvuka i povremeno treci koji mi je bio skroz nejasan. Jedan je dolazio iz prenosa, druga dva iz agregata. Iz prenosa je eleminisan, iz agregata nije jer je poceo da kucka kad se zagreje i ostao je onaj sto mi nije bio jasan sta i odakle zazvrci. kad sam otvorio plasticno prozorce ispod sedista, nadjoh kljuc za stelovanje zadnjih amorta na agregatu na momente tako zazvrci da se zapitah sta se i odakle ovo cuje, kluc nije mali Rodjaci to vam je toj.... za sad, kod ovog. drugi beli je malo boljeg stanja On je imao muku sa kvacilom, vodjice u tanjirima su se pojele i dovele do velikog lufta i zapinjanja pri otvaranju tanjira. Rezultat toga je jako cimanje kad se da gas, tacnije na kretanju i ubzanju nema problem, problem nastaje kad se nakon ubrzanja oduzme pa nesto kasnije da gas. Tad pocne da dobija jake udare i da cima kao blesav. Drugu, mnogo vecu muku ima na upravljacu. Izubijan je od rupa toliko da su lezajevi stradali, pocinje borba na malim brzinama s'upravljanjem jer je nakucan venac lezaja. Zadnja felna je takodje dobila po nosu, djuska ceo zadnji kraj. Iz ovih razloga skrenem paznju, apelujem..... da dobro, bas dobro otvorite oci pre kupovine!
  15. Ima ekipica iz AR koji izmedju ostalog dovlace i pordaju tricikle, MP3 uglavnom. Milim da je njih troje koji rade, Nemanju poznajem jedino, ostale ne. ovaj MP3 dosao je iz AR novi vlasik zivi u Mladenovcu, od njega do mene, noc, te ujutru zatekoh takodje zatekoh..... xx puta rekli da se ne gasi na kill prekidac uvek na ON isto smo rekli da se master kljuc ne koristi za svaki dan on se cuva u fijoke,koristi se samo kad se novi kljuc treba ucitati po datom kontaktu odmah se pali indiator dugog svetla i ako nije ukljucen oboreno svetlo a ni dugo nemam, samo pozicija radi ide na operacioni sto km nema veze sa mozgom u rshladnom sistemu ima vodu oem su selne iza selne.... antifriz je gotov, prelazim da vidim sta se sa svetlima desava prekidac je zveknuo, morace se zameniti sijalice su ispravne napajanje nije dobro osiguraci sredjeni, prekidac zamenjen, dzek kod fara sredjen signalizacija proradila kako treba vlasnik se pozalio da mu stop svetlo stalno treperi u voznji leva strana pravi problem, zaviriti sta se desava sa prekidacem i polugom prekidac je za zamenu, polugu je ladno neko.... brusio i lepio neki alu limcic nov prekidac nova poluga problem resen moze se spakovati taj deo kad sam vec tu gore, resih da predjem na kocnice.... stanje je uzasno stanje kod pedalne treba bit za pozadi mora se min amortizer raskaciti da bi se nipli prislo Stanje koje se moglo videti gore....ka da je u kiselini bilo je zbog hemiske reakcije prilikom zamene kocione tecnosti. Neko je sipao tecnost koju nije trebao, pametovao dok lepo pise na poklopcu sta ide....vrlo je prosto. kad je vec raskacen amortizer iskoristih priliku da zamenim ulje u diferencijlu zatim napadam stabilizaciju tu je takodje lose stanje, ko zna dal je i kad zamenjena tecnost svecice su dobre, cicenje pa vratiti nazad sad da vidim otkud toliko ulja na usisu Nastavice se.....
×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja