Jump to content

Moto Zajednica

Sprint Cross-kako ga pojacati

Recommended Posts

  • Ghost Rider, 65 postova
  • Lokacija: Toplicki okrug
  • Motocikl: Kymco KR-Sport

Posedujem Sprint Cross 50cc 4T godiste 2009 i zeleo bih da ga pojacam sa ulaganjima do nekih 100-150e.

 

 

Nisam u mogucnosti da polazem za A kategoriju kao ni da doplacujem za drugi motor sto znaci da ovaj ostaje kod mene a kad je vec tako onda malo i da ga doteram,bar traktori da me ne preticu.

 

Do sad znam samo za jednu opciju a to je zamena cilindra sa klipom tj stavljanje veceg. Sadasnji je fi39 a u prodaji ima fi47.

To zadovoljstvo kosta oko 60e u motobike shopu a pojacava motor sa 50 na nekih 70-80cc.

 

Pa...ako ima boljih ili slicnih opcija da cujem...

Hvala unapred.

 

2dvoegg.jpg

 

fcvhat.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2996 postova
  • Lokacija: Obrenovac
  • Motocikl: FleXeR

Veca kubikaza i malo duzi prenos je NAJbolje resenje.... koliko vidim i nije skupo, samo kako ce radilica da podnese isto tek ce da se vidi....

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 152 postova
  • Lokacija: Jagodina
  • Motocikl: Kle

Posto je to 4T agregat pitanje koliku ces brzinu dobiti ubacivajnem kita a svakako ce da opteretis radilicu i tako skratiti zivot motora.ja samto hteo raditi na mom Keeway x-ray 50 pa sam na kraju odustao jer dovoljno mi je ovih 75-80kmh sa skinutom blokadom to mi je zadovoljavajuce za 2T mmotor. Kit na 75ili 80ccm je bolje staviti na na 2T masini jer mozes da dobijes vecu brzinu i preko 100kmh ali opet je pitanje koliko ce trajati to prvenstveno zavisi od tebe tj. tvog stila voznje

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ghost Rider, 65 postova
  • Lokacija: Toplicki okrug
  • Motocikl: Kymco KR-Sport

Sad sam nasao jos neke informacije na internetu da je uz ovaj cilindar dobro staviti i vecu diznu i neki sportski filter.

 

@nikola

Tvoj motor je 2T tako da je dosta jaci u odnosu na ovaj.Problem nije maksimalna brzina koliko je snaga.Oseca svaki uspon ma koliko mali bio i mnogo je slab za svoju tezinu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • MZ Rider, 4137 postova
  • Lokacija: Arilje - Zemun
  • Motocikl: Piaggio liberty 125, Honda XRV 750 RD07a

skrati prenos... 0takoje.gif naprimer napred manji lancanik za 2-3 zuba da vidis kako ima da ide uzbrdo.. 1moto3.gif ali naravno nema velike brzine..

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • MZ Rider, 4137 postova
  • Lokacija: Arilje - Zemun
  • Motocikl: Piaggio liberty 125, Honda XRV 750 RD07a

Sad sam nasao jos neke informacije na internetu da je uz ovaj cilindar dobro staviti i vecu diznu i neki sportski filter.

 

KN filter, i veci karburator ili veca dizna karburatora... 0takoje.gif naravno ako stavis veci cilindar, onda ide i vece opterecenje na lezajeve radilice, i klipnjacu.. 1zvizduk.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 641 postova
  • Lokacija: Valjevo
  • Motocikl: etz 150 ,Yamaha xs 250

Nemoj ni pokusavati da ga nesto posebno pojacavac iz puno razloga a navescu samo neke.Prvi razlog je finansijski tj. ne isplati se jer jako puno kosta.Samo zamenom cilindra i klipa vise gubis nego sto dobijas na prvom mestu ostajes bez radilice za manje od 2k km.Ako bi bas i hteo da uradis sve kako treba potrebno ti je: cilindar sa klipom,druga radilica,glava motora ili bar bregasta.karburator veceg difuzora ili na ovom druge dizne i protocniji filter,prerada auspuha ili drugi.I opet se postavlja pitanje kako ce to sve izdrzati ram jer i sa standard masinom puca kod nosaca masine.Sve ovo je provereno jer sam ih do sada u servisu imao preko 10kom sa prolupalim radilicama,puknutim ramovima,izgorelim klipovima i sl.Inace motor je udoban za voznju,jako malo trosi a sam kvalitet je osrednji.Bolje skupi jos para pa lepo prodaj taj

i kupi nesto drugo.Ja sam na jednom radio zamenu masine ubacio sam Tomosovu od bt-a ali ima dosta prerade oko nosaca masine,lancanika,elektrike i ojacavanja rama.Po meni je Tomos ctx daleko kvalitetniji i bolji motor pa razmisli o njemu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3087 postova
  • Lokacija: The very heart of southern Banat

Хајде и овде да ти одговорим.

 

Поменутим китом повећаваш запремину на тачно 72 кубика.

 

Радилица је иста и на моторима који фабрички имају постављена те цилиндре и главе из, да кажем - кита (пошто то није класични кит за тјунунг, већ делови који се разликују код исте машине, али веће радне запремине) . И то нису Кинези смислили, већ Јапанци, који су истим путем добијали веће запремине. Провери шта је Хонда све производила са 70 кубика и погледај им ход и пречник клипа и упореди са њиховим 50-кубикашима.

 

Без обзира да ли је 50 или 72 кубика, и кинески мотори без проблема прелазе барем 20.000 километара до генералне. Има једно "али" - правилно разрађивање је готово па најважнија ствар која обезбеђује дуга радни век. А разрађивање је отприлике овакво: првих 500 км не натерујеш мотор преко 1/3 гаса и не возиш туре дуже од сат времена, следећих 1000 км не прелазиш половину гаса и без оних фора "да на кратко набијем гас, да продувам мотор". У периоду разраде су уобичајени прегревање мотора, црна свећица (богатија смеша), нестабилан лер гас и још гомила ствари које се дешавају током разраде. Потом, још наредних 1000 км на дајеш више од 2/3 гаса, а после, у редовној експлоатацији, не преко 3/4 гаса или ако поставиш обртомер - 7500 обртаја, јер је ту највећа снага. Даље повећање обратаја нема смисла јер снага пада.

 

Јеси ли у таквом режиму и ти разрађивао моторче? Ако ниси, онда немој да очекујеш да ће да ти иде како би могао.

 

Завијање гаса до даске додајке још једну незгодну ситницу - прегревање. Лек је или да се смањи адреналин, или да се угради хладњак за уље,

 

У вези обртаја - пошто исправан ЦДИ може правилно да ради до неких 11-12000 обртаја, неће бити потребе да га мењаш за неке "спортске", јер нећеш моћи да га искористиш. Људи који возе мопеде и скутерете са овом машином, пишу да тек после разраде, чак и после 5 или 6 хиљада километара, мотор почне да даје боље перформансе.

 

Карб са дифузором од 16 мм, какав би требало да је на Кросу, сасвим добро подмирује и 72 кубика, али треба да се замени главна дизна - на 50 кубика је величина 60 или 72, а на 72 кубика дизна је обично 80. Ако се играш са филтерима (пипав пос'о и тражи пробе и подешавања карба док се не постигне да мотор равномерно повлачи и свећица има праву боју), вероватно ће требати да се помера и иглица, замени дизна или мења ниво бензина у лончету карба. Иначе, има манијака који су испробали тај карб и кажу да сасвим коректно ради и на моторима запремина 110 кубика (то ти је исто кућиште мотора, али клип 52,4 мм са "дугоходном" радилицом - 49,5 мм, наспрам "краткоходне" радилице са 41,5 мм код 50 и 72 кубика).

 

Важна је још једна ствар - честа провера зазора вентила, поготово у периоду разраде. 0,05 мм за усис и 0,08 мм за издув. Ако су зазори већи - машина ће да клопара, али то није страшно. Страшно је када су стегнути, па не затварају, поготово издувни. Тада је прогоревање вентила далеко само коју десетину километара вожње .

 

Ако издувна грана Кроса има и катализатор и цевчицу за смог-пумпу (ЕГР вентил), мотору никако неће сметати да се постави издувна грана без тих керефека. Код главе за 50 кубика може да се види и изузетно мали пречник издува на глави. Људи су уз помоћ оних чеоних брусилица са савитљивим вратилом (сајлицом у бужиру) и брусним каменом проширивали те отворе. Резултат је био мирнији рад мотора у читавом опсегу. Ово јесте карактеристично за 50-кубикаше, али постоји и више варијанти глава за 72 кубика које могу да имају узак издув и где ово брушење помаже. Неко чачкање ауспуха није имало неких ефеката, осим што мотор гласније прдуцка.

 

Крос има изузетно кратак пренос, па би нпр. за два зуба већи предњи ланчаник, решио проблем кратке прве брзине и урлања мотора при малој путној брзини.

 

Избор уља је важан, а правило је једно - никако потпуно синтетичко уље; пос'о ради свака нормална полусинтетика вискозитета 10 или 15 W 40.

 

Иначе, сво ово жонглирање око повећања кубикаже имају неке лимите - за 50 кубика је нормална максимална брзина од око 55-60 на сат, а за 72 кубика је 70-75 на сат. Разлика у максималним брзинама јесте мала, али је приметна разлика у томе како мотор повлачи. Да се не зезамо - 4Т мотор мале запремине не може да иде к'о 2Т исте запремине. Лек је или да се одмах иде на прераду на 110 кубика, или да се иде и даље, на "big bore" хоризонталце, са 125, 140 и више кубика.

 

Има и тај проблем са Спринт Кросом што га не купују људи који ће њима лаганица ићи на пецање или до киоска по новине, већ што га у великој већини возе тинејџери који очекују да то иде барем осамдесет и да моће да шлајфује у месту к'о они из "Побеснелог Макса". Таква клинејтела може да сјебе и "Ентерпрајз", само ако им се да у руке.

  • Podržavam 6

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ghost Rider, 65 postova
  • Lokacija: Toplicki okrug
  • Motocikl: Kymco KR-Sport

Kao prvo hvala na odgovorima.

 

@Zorge

 

Znaci ako sam dobro razumeo promena cilindra sa klipom nece da osteti radilicu i da crkne posle par hiljada km...

 

A sad da te upoznam malo bolje sa mojim motorom... Ima predjenih 3000km. Do 2000km ne znam kako je vozen jer nije bio kod mene.Ali sobzirom da me je covek savetovao da na otvorenom putu drzim pun gas u trecoj ili cetvrtoj brzini mogu da predpostavim da je i on isto radio...

 

Maksimalnu brzinu moze da razvije realnih 70kmh ako ne gledamo njegov kmh koji laze vec recimo merimo GPS uredjajem ili automobilom koji ide uporedo. Za preko toga je ponekad i moguce par kmh vise ali neka bude to slucajnost,vetar,mozda neka blaga nizbrdica ili ne znam sta vec.

 

Ulje sipam Motul 10-40.

 

Ne spadam u tu grupu sto unistava Enterprajz vec cuvam i odrzavam stvari koje imam. Postoje trenuci napada ludila kada dolazi i do otpadanja plasticnih delova sa motora ali to je retko...

 

Tu diznu 80 nisam mogao da pronadjem u prodaji,ili ne znam gde to da nadjem.

A ni cilindar trenutno nema u motobike shopu. Bice za dve-tri nedelje kazu.

U Linea moto kazu kako je gazda bolestan pa nece da nabavljaju te delove sigurno nekih mesec dana.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 641 postova
  • Lokacija: Valjevo
  • Motocikl: etz 150 ,Yamaha xs 250

Ja ti kazem da ce ti radilica stradati takvo je moje iskustvo kao servisera.Istina je da su na kinezima uglavnom kopije Honde 4t i Minarelija 2t ali su ipak kopije i to loseg kvaliteta.Samo dobra radilica koja moze da podnese enormno povecanje snage(a slozicete se da je sa 3kw na 6 i vise kw enormno)kosta preko 200e.Na tim modelima strada radilica i sa standardnim delovima na 8000 do 12000km u zavisnosti od nacina odrzavanja i voznje.Precnik fabrickog klipa je 39mm a kitovi krecu od 44mm sto je nekih 60ccm pa nadalje,izracunaj samo koliki je to procenat povecanja pa ce ti biti jasnije sta treba da istrpi standardana radilica,lezajevi a ne zaboravi i jako nezan menjac na tom modelu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3087 postova
  • Lokacija: The very heart of southern Banat
Postoje trenuci napada ludila kada dolazi i do otpadanja plasticnih delova sa motora ali to je retko...

И човек који је миран читавог живота, само на тренутак полуди и убије неког.

 

Tu diznu 80 nisam mogao da pronadjem u prodaji,ili ne znam gde to da nadjem.

"Мотобајк" из НС, одеш на сајт.... ма дај, ево ти одма' линк - http://shop.motobike.../prod_8647.html

 

pa gde vise od 70km/h sa 4t i 50ccm??

Јеси ли и ти приметио ту нескромност?

 

Ja ti kazem da ce ti radilica stradati takvo je moje iskustvo kao servisera....

 

....Na tim modelima strada radilica i sa standardnim delovima na 8000 do 12000km u zavisnosti od nacina odrzavanja i voznje.....

Баш је чудно да код нас продају неку кинеску марку, а нпр. Руси и Украинци, чији мото форум лопатам и око 1500 страна посвећених тим хоризонталцима, који пазаре некакве мопеде склопљене по ко зна каквим кинеским фабрикама/шупама, немају цркавања радилица на око 10.000 пређених километара. Спаљују вентиле, кидају ланце за развод, стружу све оне гумене ланчанике у разводу, зезају се са струјом, али радилице им баш и не одлазе тек тако.

 

Samo dobra radilica koja moze da podnese enormno povecanje snage(a slozicete se da je sa 3kw na 6 i vise kw enormno)kosta preko 200e.

Јесте, кошта, али ако је пета рука или је нека опака јапанска "Такегава", "Дејтона" или "Китако". Стандардне "Хондине" или кинеске су барем дупло јефтиније. Нпр. код "Мавридиса" у Солуну, цене радилица су овакве - http://mototrade.gr/...&page=1&sort=4a . Добар део радилица је за "big bore" машине, па су скупље од оних за ситнеж до 110 кубика.

 

....a ne zaboravi i jako nezan menjac na tom modelu.

Шта се квари код њега?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ghost Rider, 65 postova
  • Lokacija: Toplicki okrug
  • Motocikl: Kymco KR-Sport

Da kazem samo da sam na kraju odlucio da ipak stavim ovaj veci cilindar i vecu diznu.

 

Cena cilindra sa postarinom izlazi oko 6500 + veca dizna jos 1500din.

U moto-bike shopu su mi danas rekli da ovi delovi stizu pocetkom marta a mozda i par dana ranije.

 

Postavicu slike cim stignu delovi i pocnu radovi.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 702 postova
  • Lokacija: Чачак
  • Motocikl: CBF600N ABS & Hornet 600

Брате мој иде 50 максимум

Све заблуде да има блокаде су нетачне....

 

Само што сам ја имао удес па сам дигао руке од њега...

Зорге, пријатељу стари, мени је мењач пук'о начисто...

Маши брзине, кад уђе у другу или трећу неће да изађе...

У четврту нисам ни убацивао одавно...

Не смем са њим да кренем нигде даље од 1км од куће...

Зато терам скутер и надам се куповини нечег бољег....

Ипак, захвалан сам јамасакију јер ме је он научио на квачило и мењач, драже ми је што сам њега баталио него неки мотор од +3000€...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 2915 postova

ja imam kinroad copera sa istim takvim agregatom koji vozi moja zena a ponekad i jaVoznja na njemu je meditirajuca,nemoze preko 45km.Takav je i osecaj u voznji znaci brzinometar ne laze pa mi sad nije jasno kako moze isti agregat na crosu da ide 70.Da li ima nesto na tom motoru na cega se treba obratiti paznju da ne bi crkavo na sitno ili na krupno -radilice i slicno.Sipam elf ulje moto 20-50 za vazdusare.Da li je moguce da se po proizvodjacu ulje menja na 800 km a po hondi dax na 5000 km.Otkud tolka razlika.primetio sam da je menjac jako osetljiv i da je prva tolko kratka da ako ubacite u nju dok niste skroz stali motor zakucava u mestu.treca do 35 tako da se stalno vozite u cetvrtoj a ostale sluze samo za kretanje.Motor mi se inace svidja jer u odnosu na kineze skutere od 50ccm je spejs satl -udobnost i kocenje kao na velikom motoru pa cak i zvuk kad dolazim kod nekog bajkera mnogi pomisle da ide ,,pravi motor,,jedino sto ja sa 190 cm visine izgleda da sedim kao na wc solji a imam 75 kila zamislite nekog sa 120.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ghost Rider, 65 postova
  • Lokacija: Toplicki okrug
  • Motocikl: Kymco KR-Sport

Mozda imas neke blokade pa ne moze preko 45kmh. Bar 60 bi trebalo da istera. Ne znam da li je tezi od ovog krosa?

Meni tresne kad ga prebacim iz prve u drugu,kao da sam zveknuo sa nekom sipkom.Ne znam zasto.

Ulje koliko znam treba da se sipa Motul 10-40...

I da...crkavaju sijalice za kratko svetlo. I to kupujem iste kao za neki traktor,zamisli. Ostalo nisam imao problema....

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3087 postova
  • Lokacija: The very heart of southern Banat

ja imam kinroad copera sa istim takvim agregatom koji vozi moja zena a ponekad i jaVoznja na njemu je meditirajuca,nemoze preko 45km.Takav je i osecaj u voznji znaci brzinometar ne laze pa mi sad nije jasno kako moze isti agregat na crosu da ide 70.

Ни мени, али оно што стоји, јесте да су се за мој примерак моторчета из исте фабрике својски потрудили да не прелази тај законски .лимит од 45 на сат. Карб има дизну 60, а обично на хоризонталцу са 50 кубика Кинези ставе дизну 72. Чудно извијена цевчица између карба и главе има пречник дифузора карба 16 мм (што је исто као и на самој глави), али на излазу само 12 мм. ЕГР вентил на грани сам по себи ништа не смета, али је фора што је та цевчица на који је он пришрафљен, дубоко заривена у издувну грани и сигурно смањује проток издувних гасова. Остаје питање да ли је и сам крај издувне грана, који је у лонцу, "уштинут" и смањен проток и ту. На крају, ту је и кратак пренос, што је и најлакше исправити од свега побројаног. Са нешто мање од четири коња и скоро сто кила масе моторчета, 60-65 на сат је плафон.

 

Da li ima nesto na tom motoru na cega se treba obratiti paznju da ne bi crkavo na sitno ili na krupno -radilice i slicno.

А и да ти цркне, делови су јефтинији него за Томос, а и не мораш да се замараш са питањем да ли си купио кинески део - јеси сигурно. :lol:

Оно што сам ја накупио од информација о експлоатацији код живих људи, јесте да моторче треба да се пази од прегревања (што се догађа када се машина префорсира - гања пуним гасом, што и није тежак пос'о, обзиром да је само 50 кубика) и да се барем једном у сезони подесе зазори вентила, да не буде њиховог прогоревања.

 

Sipam elf ulje moto 20-50 za vazdusare.Da li je moguce da se po proizvodjacu ulje menja na 800 km a po hondi dax na 5000 km.

Не сипај синтетику, и не мора да буде посебно уље за мотоцикле. Било које аутомобилско за бензинце или дизеле, али без антифрикционих адитива ће радити пос'о. У крајњу руку, испробаш неко па сам оцениш. Овај вискозитет кога користиш је добар за летње време, кад упече, За све остале случајеве стандард је 10W-40. Важно је и да се проверава ниво уља и држи ближе горње границе, пошто иде у мотор само 7-8 деци, а глава се практично највише хлади уљем, сваки мањак може да да остави неке последице.

 

После разраде, замена је на 1500-2000 километара. Да постоји прави филтер за уље, а не само онај центрифугални у квачилу и мрежица испод пумпе за уље, период би се двоструко увећао, али.... кића. Тих Даксовских 5000 ми се чине баш превише, а ако ћу да мењам на 800 километра, онда ћу рађе да купим двотактни мотор и она фенси италијанска уља за мешавину која миришу и да њих сипам. Кад су ми трошкови за уље исти, барем да мирише и да не морам да се замазујем мењајући га.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja