Jump to content

Moto Zajednica

Večita polemika

Recommended Posts

  • Zainteresovan, 857 postova
  • Lokacija: BGD
  • Motocikl: KTM 1190 ADV R ROTTWEILER

Topic-a sa sličnom sadržinom postoji nekoliko na našem dragom forumu.

Novi motori se sve više i više kupuju, a srećni vlasnici, inače presrećni sa kupovinom, se suočavaju sa veoma kompleksnim procesom, koji kao što neki kažu traje i do 10000km.

To je naravno, razrada mašine motocikla.

 

Razrada, razrada.....

Veoma ozbiljna i obimna tema, koja muči sve kupce novih mašina.  Naravno, svima je u interesu da se motor dobro razradi, kako bi mogao da razvije maksimalnu snagu i naravno, traje tj. postigne zadovoljavajući radni vek.

Rekao sam svima. Zašto? Prvi vlasnik koji je odvojio određenu sumu novca (u većini slučajeva krvavo zarađenu) da priušti sebi to zadovoljstvo, želi da poseduje dobar motocikl sa kojim neće imati problema u budućnosti. Sa druge strane, taj motocikl će za nekoliko godina biti prodat, sad već drugom vlasniku koji takođe ne želi probleme sa svojim polovnjakom.  Dakle, od odluke prvog vlasnika, kolege bajkera, zavisi vaše, moje, svačije zadovoljstvo.

 

Na temu razrade se mnogo polemiše. Zato sam i postavio ovaj topic, da bi svi vlasnici novih motocikala mogli da pročitaju moj preterano dugačak uvod i vaše, nadam se, obimne odgovore.

 

Vise od sedam dana kružim internetom tražeći pravi odgovor na moje pitanje koje glasi: ''kako najbolje razraditi mašinu?''

Naravno kao i uvek naleteo sam na milion različitih odgovora, ista priča kao kad nekog pitate: ''e brate da instaliram Windows XP Home ili Windows XP Professional??'', svi pričaju svoju priču.  Fabrika vam napiše u user manualu 2 rečenice kao da su vam prodali biftek pa vam objašnjavaju kako da ga ispržite (stavi ulje, baci biftek na tiganj, ostavi da se peče 1600km  ;D ). Da ne dužim, idemo dalje.

 

Do sada naišao sam na nekoliko načina razrade, prevešću sa Engleskog:

 

Prvi i najzastupljeniji (najlogičniji) način je sledeći:

 

Motor maziti i paziti, šaltati jako nisko (mali broj obrtaja), voziti na vrhu gasa, ne opterećivati mašinu, nikako dvoje, ne držati konstantan broj obrtaja.

Ovo je ujedno, kako sam gore napisao, i najlogičniji način razrade motocikla. Nove stvari treba čuvati, jer beba se ne uči da hoda čim se rodi.

 

 

Drugi način kako pametni Ameri kažu je:

 

''RUN IT HARD''

 

Ukratko, po njihovom mišljenju, ako gaziš motor u razradi, bolje će se ponašati u budućnosti, imaće veću snagu itd... Ali šta je sa radnim vekom?

Piše na nekoliko sajtova, čim uzmete motor iz salona, zagrejete motor i krenite ka auto putu. Na auto putu, krenite sa brzinama dakle prva druga treća do 8000 obrtaja pa pustite gas, i tako nekoliko puta. Posle toga, isto prva druga treća ali do crvene linije?! Posle tog procesa zameniti ulje i vaš motor je razrađen?

 

Čisto sumnjam...

 

 

Treći način je ''zlatna sredina'' i najbolje objašnjen, koliko sam ja shvatio:

 

Jedan od ciljeva razrade motora je da prsten oko klipa, nalegne što bolje kako bi stvarao dobru kompresiju. U cilindru, postoji nešto što se zove ''Break Mean Effective Pressure'' i to je bukvalno pritisak koji se povećava sa obrtajima mašine. Taj pritisak gura klip ka zidu novog, hrapavog cilindra.  E sad, kako bi nalegao taj prsten oko klipa (stvarno ne znam kako se to zove na Srpskom, karika?), taj pritisak o kom sam pisao mora da postoji, što je veći, to je veća šansa da prsten oko klipa lepo nalegne. Taj B.M.E.P. raste sa većim obrtajima i smanjuje se sa manjim obrtajima. Takođe, kako raste broj obrtaja, tako raste i trenje između zida cilindra i klipa. A ako raste trenje, raste i količina temperature. I tu dolazimo do fatalnog dela. Na većim temperaturama, koje postoje između zida cilindra i tog prstena, uljani film na zidovima cilindra se razlaže i ''lepi'' na zid, stvarajući oblogu koja sprečava dalje smeštanje prstena(tj.sprečava trenje koje omugućava smeštanje prstena) i takav zid cilindra se na Engleskom naziva ''GLAZED CYLINDER WALL''.  Sa druge strane, da ne bi došlo do tih temperatura na kojima se ulje ''lepi'', logično je da ne naprežemo mašinu. E, nije ni to dobro jer ako ne naprežemo motor dovoljno, B.M.E.P. će biti nizak i prsten oko klipa neće da nalegne lepo.

 

 

 

Ova slika predstavlja 3 vrste zida cilindra, obeleženi su sa A, B i C

my.php?image=breakinnj3.gif

 

 

I šta sad raditi? Voziti motor 15minuta sa kratkim i povremenim intervalima opterećenja i onda nazad u garažu? I tako 1000 kilometara?!

Ne verujem da će to neko raditi... 

 

Takođe, šta je sa ostalim delovima novog motora? Npr. menjački sklop? Zar ti intervali opterećenja novih delova neće uticati negativno?

 

Naravno, tu je još jedna bitna stavka. Zamena ulja i filtera. Fabrika kaže da ne moramo menjati filter i ulje pre prvog servisa i pored opiljaka koji se nalaze u ulju, jedan od razloga je da je tih opiljaka jako malo a drugi je da je čep za ispuštanje ulja namagnetisan.

Kako ovde postupiti?

 

 

 

Mišljenja na celokupnu temu razrade su podeljena, znam da na ovom forumu ima dosta ljudi koji se razumeju u mehaniku (za razliku od mene), takođe ima dosta onih koji na satu svog nedavno kupljenog motora imaju po par desetina hiljada kilometara.

 

Svaki odgovor je dobrodošao, zato molim kolege forumaše da pomognu vlasnicima novih mašina, jer ćete možda baš vi kupiti motor koji je Pera, Žika, Laza ili Miloš razrađivao.

 

 

P.S. ko nije razumeo o čemu sam pričao, ovo je originalni link teksta na Engleskom jeziku  http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm

 

post-3595-12879009279831_thumb.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5900 postova
  • Lokacija: Novi Sad - Cacak, Srbija
  • Motocikl: Suzuki GS 400, Sacsh Madas 125, Piaggio Zip, Tomos Targa, Honda NX 650 Dominator

  Da budem kratak - ja sam za razradjivanje motora.  Otprilike bar prve 2000 km da se ne gazi i ne przi vise od 2/3 obrtaja  ( ako ti crveno polje pocinje na 9000 obrtaja - ne voziti preko 6000 ) . Naravno ispostovati sve po servisnom uputstvu ( zamena ulja i filtera ).  Pre dvadesetak godina sam bio u prilici da vidim servisnu knjizicu za BMW R 25/3 , i ono sto mi je najzanimljivije bilo je to sto je u knjizici pisalo : Na servisu na 5000 km - osim uobicajenih radnji ( zamena ulja, podmazivanje ) se ugradjivalo Sediste za Suvozaca. Znaci BMW je u to vreme predvideo da se motorcikl solo vozi do 5000 km , a tek tad ti ugrade sediste za suvozaca. Zato i ne cudi sto se ti motori i dalje voze i toliko dugo traju .

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 953 postova
  • Lokacija: Bliski Istok

Aj da probam da budem kratak.

 

Zagrejati motor i voziti maksimalno do polovine broja obrtaja, bez naglih ubrzanja ili jakih kocenja motorom.  Nikako ne pregrejati motor i stalno menjati broj obrtaja. Stajati svakih 20 minuta voznje i praviti pauzu od sat vremena da se motor ohladi. Ulje promeniti novim posle prvih 100 kilometara. Koristiti kvalitetno MINERALNO ulje odgovarajuce gradacije za vas tip motora i TEMPERATURNE uslove u kojima vozite.

 

Zagrejati motor i voziti do dve trecine broja obrtaja uz konstantno menjanje broja obrtaja. Izbegavati gradsku voznju ili guzve da se nebi motor pregrevao. Praviti pauze na svakih sat vremena voznje a moze i cesce da se motor ohladi. Zameniti ulje posle 500 kilometara kvalitetnim mineralnim uljem odgovarajuce gradacije prema tipu vaseg motora i temperaturi vazduha tog doba godine.

 

Zagrejati motor i voziti po potrebi do crvenog polja ali nikako ne ulaziti u crveno i ne drzati motor u tom rezimu obrtaja vec stalno menjati broj obrtaja. Nikako ne pregrejati motor. Otici na prvi servis i zameniti ulje nekim kvalitetnim polusintetickim ili sintetickim opet po specifikaciji vaseg agregata i vremenskih uslova u kojima se koristi.

 

Voziti po zelji i menjati ulje na 3000 do 5000 km najvise.

 

Ovo je u najkracem moj nacin postupanja do kog sam dosao uporedjujuci razna iskustva i proučavajuci cetvorotaktne benzinske sus motore i motorna ulja.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Enduraš, 6399 postova
  • Lokacija: Paracin
  • Motocikl: CRF300L

Stajati svakih 20 minuta voznje i praviti pauzu od SAT vremena da se motor ohladi. Ulje promeniti novim posle prvih 100 kilometara.

Cisto sumnjam da neko tako radi, a sumnjam da je uopste i potrebno. Voleo bih da vidim objasnjenje zasto je potrebno hladiti motor sat vremena posle 20 min voznje ?

 

Voziti po zelji i menjati ulje na 3000 do 5000 km najvise.

Ovo zavisi od tipa motora i nacina voznje. Na Transalpu i Africi se recimo po servisnom uputstvu ulje menja na 12.000 km ili ako je starije od 6 meseci. Ja ga menjam pocetkom svake sezone, prelazim oko 6-7000km za sezonu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 953 postova
  • Lokacija: Bliski Istok

Stajati svakih 20 minuta voznje i praviti pauzu od SAT vremena da se motor ohladi. Ulje promeniti novim posle prvih 100 kilometara.

Cisto sumnjam da neko tako radi, a sumnjam da je uopste i potrebno. Voleo bih da vidim objasnjenje zasto je potrebno hladiti motor sat vremena posle 20 min voznje ?

 

Odgovor na ovo pitanje je obiman pa cemo pricati uzivo ako budes zeleo. Uglavnom postiji vise razloga.

 

Voziti po zelji i menjati ulje na 3000 do 5000 km najvise.

Ovo zavisi od tipa motora i nacina voznje. Na Transalpu i Africi se recimo po servisnom uputstvu ulje menja na 12.000 km ili ako je starije od 6 meseci. Ja ga menjam pocetkom svake sezone, prelazim oko 6-7000km za sezonu.

 

Odgovor na ovo pitanje nije u tipu motora ni u nacinu voznje vec u hemijskom sastavu benzina koji sipamo. Zbog toga su Mercedes benz i drugi renomirani proizvodjaci smanjili na pola intervale zamene ulja u garantnom roku u njihovim ovlascenim servisima.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 272 postova
  • Lokacija: NOVI SAD
  • Motocikl: trenutno bez

;D Bogu hvala, pa sam, konacno ove godine prolazio kroz ovu dilemu. Elem, ima nesto lepo u tom slatkom iscekivanju razrade, a ona se svela na preporuku fabrike iz "Users manuala", koji sam, uzgred, detaljno procitao vise puta. Oni kazu: prvih 800 km do 7000 rpm (ja vozio prvih 1000 km do 6000 rpm), posle do 1600 km do 10500 rpm (ja vozio do 8000 rpm), posle toga fabrika kaze vozi slobodno, ja produzio razradu do 2000-tog km. Users manual kaze da je prvi servis na 1000 km najvazniji servis koji se radi na motoru, sto sam naravno obavio u predvidjenom roku. Na kraju, zelim svim kolegama da sto pre prolaze kroz ovu dilemu! ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 857 postova
  • Lokacija: BGD
  • Motocikl: KTM 1190 ADV R ROTTWEILER

;D Bogu hvala, pa sam, konacno ove godine prolazio kroz ovu dilemu. Elem, ima nesto lepo u tom slatkom iscekivanju razrade, a ona se svela na preporuku fabrike iz "Users manuala", koji sam, uzgred, detaljno procitao vise puta. Oni kazu: prvih 800 km do 7000 rpm (ja vozio prvih 1000 km do 6000 rpm), posle do 1600 km do 10500 rpm (ja vozio do 8000 rpm), posle toga fabrika kaze vozi slobodno, ja produzio razradu do 2000-tog km. Users manual kaze da je prvi servis na 1000 km najvazniji servis koji se radi na motoru, sto sam naravno obavio u predvidjenom roku. Na kraju, zelim svim kolegama da sto pre prolaze kroz ovu dilemu! ;)

 

Da li si stalno šaltao na 6000 ili se recimo voziš sat vremena i par puta ga opališ do 6000? Koliko su ti vremenski trajale vožnje za vreme razrade?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 599 postova
  • Lokacija: Auckland, New Zealand
  • Motocikl: nema

Aj da probam da budem kratak.

 

Zagrejati motor i voziti maksimalno do polovine broja obrtaja, bez naglih ubrzanja ili jakih kocenja motorom.  Nikako ne pregrejati motor i stalno menjati broj obrtaja. Stajati svakih 20 minuta voznje i praviti pauzu od sat vremena da se motor ohladi. Ulje promeniti novim posle prvih 100 kilometara. Koristiti kvalitetno MINERALNO ulje odgovarajuce gradacije za vas tip motora i TEMPERATURNE uslove u kojima vozite.

 

Zagrejati motor i voziti do dve trecine broja obrtaja uz konstantno menjanje broja obrtaja. Izbegavati gradsku voznju ili guzve da se nebi motor pregrevao. Praviti pauze na svakih sat vremena voznje a moze i cesce da se motor ohladi. Zameniti ulje posle 500 kilometara kvalitetnim mineralnim uljem odgovarajuce gradacije prema tipu vaseg motora i temperaturi vazduha tog doba godine.

 

Zagrejati motor i voziti po potrebi do crvenog polja ali nikako ne ulaziti u crveno i ne drzati motor u tom rezimu obrtaja vec stalno menjati broj obrtaja. Nikako ne pregrejati motor. Otici na prvi servis i zameniti ulje nekim kvalitetnim polusintetickim ili sintetickim opet po specifikaciji vaseg agregata i vremenskih uslova u kojima se koristi.

 

Voziti po zelji i menjati ulje na 3000 do 5000 km najvise.

 

Ovo je u najkracem moj nacin postupanja do kog sam dosao uporedjujuci razna iskustva i proučavajuci cetvorotaktne benzinske sus motore i motorna ulja.

 

To sto kaze Vladamir (sto bi Ameri rekli "What man says" :D)...neki cak kazu da najvise spona nastane u prvih 20-30km, pa cak i tad savetuju prvu zamenu mineralnog ulja...Inace, upravo zbog onog pritiska ulja i nalezanja karike ne valja mnogo motor gnjaviti i maziti kad je nov...ali i treba znati sta se radi...mislim da ima jedan mnogo lep clanak o razradi motora, kako, koliko, i, sto je najvaznije, zasto, pa cu pokusati da ga nadjem...

 

Cilj takve razrade je da se dobije slika "B" sa Miloseve slike. Suvise mnogo maltretiranja, i dobice se slika "A"...suvise mazenja, i dobice se slika "C"...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 272 postova
  • Lokacija: NOVI SAD
  • Motocikl: trenutno bez

Da li si stalno šaltao na 6000 ili se recimo voziš sat vremena i par puta ga opališ do 6000? Koliko su ti vremenski trajale vožnje za vreme razrade?

Nisam stalno na 6000, naravno. To je bio maksimum za taj period, sto za masinu gde crveno polje pocinje na 14000 stvarno nije mnogo. Voznje su u tom periodu trajale do sat vremena igrom slucaja, ubedjen sam da ni duze ture uz postovanje broja obrtaja ne bi nista promenile.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • I N S T R U K T O R, 1209 postova
  • Lokacija: Beograd i okolina
  • Motocikl: R 1200 R

Promenio sam dosta novih i kola i motocikala i uvek sam se pridrzavao onog starog principa ( nasledio sam to jos od mog oca) :  Prvih 2000 km ne opterecujem masinu, voznja je uvek na maximum polovini maximalnog broja obrtaja ( ako je max. broj obrtaja 12000 o/min moj najveci broj je 6000 o/min), posle 1000 km, promenim ulje i posle toga po neki put napravim izlet do 2/3 maximalnog broja obrtaja, a ulje kasnije menjam na svakih 5000 km

, sipam kvalitetno ulje, ali ja inace kad vozim, pogotovo duze ture, pridrzavam se toga da ne prelazim te 2/3 maximalne brzine ( ili max. broja obrtaja) i menjam, uvek kvalitetno, ulje na 5000 km.Zato pri kupovini vozila, ako trazis vozilo kojim zelis putovati sa putnim brzinama u proseku npr. 150 km/h, trazi vozilo koje ce tu brzinu ostvarivati na max. 2/3 od maximalnog broja obrtaja, tj. nikad nece biti preforsirano.

I evo druga sam generacija kojoj ta vozila kasnije dugo i dobro sluze.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12115 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

U jednoj staroj knjizi o masinstvu ima savet za razradu motora: voziti promenljivom brzinom i povremeno pustiti da brzina padne za 30-40km/h samo na motornom kocenju. Tada motor radi bez opterecenja a vodena i uljna pumpa rade svoj posao.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1854 postova
  • Lokacija: NBG

da me neko ne shvati pogrešno, mislim da je amerikancima najmanja briga kako će taj motor raditi u trećoj četvrtoj ruci. te priče "odmah pun gas" meni n ikako neamju neku težinu i vrednost. mislim da je zlatna sredina najbolja, ni preterano kidanje ali ni preterano gnjavljenje agregarta. i par zamena ulja u prvih 500km.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1261 postova
  • Lokacija: Beograd

da me neko ne shvati pogrešno, mislim da je amerikancima najmanja briga kako će taj motor raditi u trećoj četvrtoj ruci. te priče "odmah pun gas" meni n ikako neamju neku težinu i vrednost. mislim da je zlatna sredina najbolja, ni preterano kidanje ali ni preterano gnjavljenje agregarta. i par zamena ulja u prvih 500km.

Svojevremeno sam u slovenmiji kupio novog lancera mitsubishi 15, i prodavac mi rače obavezna razrada 1000 km. Usput svratim do servisa, čisto da se raspitam, i naletim na Kričku Janeza, druga iz vojske.

Čovek me šokirao, i promenio moje mišljenje iz korena.

Postoje dva razloga za kvar, jedan je zamor materijala a drugi je greška u prozvodnji. Ako ti se bol šta od ovoga desi u garantnom roku, to poravlja prodavac odnosno fabrika. A ako se to ne desi, mala je verovatnoća da će se desiti u narednih 60.000 km, odnosno prvog velikog servisa. To se odnosi na sve segmente vozila, kako motora tako i ostalih delova.

 

Pogledajte na YouTubeu kako razradjuju motor formule jedan (sa tim da se ti delovi tek posle ugradjuju u takmičarski motor, kada preleže sve dečije bolesti)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1162 postova
  • Lokacija: turija
  • Motocikl: Kawasaki Z750

moja razrada motora po servisnoj knjizici je trajala ovako:od 0-1000km voziti do 4000obrtaja i na 1000km prvi servis gde su mu zamenili ulje i filter za uljezatim oz 1000km-1800km voziti do 6000obrtaja a ja sam vozio na 6000obrtaja do 2000km i zatim postepeno dodavati gas.a na servise idem na svaki 6000km

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE

Do sada sam razradio cetiri motora, evo ti najkraci i sigurno najbolji savjet:

 

Kada kupis novi motorcikl, odmah uzmes User Manual koji se dobije sa novim motorciklom uvijek (isti se najcesce nalazi pod sjedistem ili ti ga prodavac da u ruke). Uzmes ti tako taj User Manual (nazivaju ga jos i Owners Manual) i procitas lijepo sve sta tamo pise o nacinu koriscenja i upravljanja tvojim motorciklom i tamo ces naci gooomilu korisnih informacija za koje nisi ni slutio da treba znati i izmedju ostalog imas i par stranica posvecenih razradi motorcikla i nacinu koriscenja motorcikla u tom periodu. Samo slusas ta uputstva i neces imati NIKAKVIH problema. Ja sam svoje motore DRAO i u periodu razrade ali pod pravilima kojima sam bio ogranicen uputstvom iz svog Manual-a. Ta prica nije ista za svaki motorcikl, zato ti treba text iz Manuala BAS za taj konkretan motorcikl (razrada se razlikuje za R-ove, jednocilindrase, tourere itd.).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 845 postova
  • Lokacija: Niksic
  • Motocikl: KTM 990 Adv, KTM 350 Freeride

Do sada sam razradio cetiri motora, evo ti najkraci i sigurno najbolji savjet:

 

Kada kupis novi motorcikl, odmah uzmes User Manual koji se dobije sa novim motorciklom uvijek (isti se najcesce nalazi pod sjedistem ili ti ga prodavac da u ruke). Uzmes ti tako taj User Manual (nazivaju ga jos i Owners Manual) i procitas lijepo sve sta tamo pise o nacinu koriscenja i upravljanja tvojim motorciklom i tamo ces naci gooomilu korisnih informacija za koje nisi ni slutio da treba znati i izmedju ostalog imas i par stranica posvecenih razradi motorcikla i nacinu koriscenja motorcikla u tom periodu. Samo slusas ta uputstva i neces imati NIKAKVIH problema. Ja sam svoje motore DRAO i u periodu razrade ali pod pravilima kojima sam bio ogranicen uputstvom iz svog Manual-a. Ta prica nije ista za svaki motorcikl, zato ti treba text iz Manuala BAS za taj konkretan motorcikl (razrada se razlikuje za R-ove, jednocilindrase, tourere itd.).

 

sta je pisalo za r6 a sta za ktm, ukratko

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE

Ukratko ovako:

 

R6:

Prvih 1000 km ne prelaziti 7000 obrtaja, od 1000 do 1600 km ne prelaziti 9000 obrtaja, poslije toga je sve dozvoljeno.

 

690 SM:

Prvih 1000 km ne prelaziti 6000 obrtaja.

 

Za jedan i drugi vazi da ih u prvih 1000 km ne treba voziti duze vremena u konstantnim obrtajima i ne koristiti nagla ubrzavanja i kocenja prvih 100 km zbog guma koje su nove i zbog ostalih sklopova koji treba da se uhodaju (narocito kocnice).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1854 postova
  • Lokacija: NBG

da me neko ne shvati pogrešno, mislim da je amerikancima najmanja briga kako će taj motor raditi u trećoj četvrtoj ruci. te priče "odmah pun gas" meni n ikako neamju neku težinu i vrednost. mislim da je zlatna sredina najbolja, ni preterano kidanje ali ni preterano gnjavljenje agregarta. i par zamena ulja u prvih 500km.

Svojevremeno sam u slovenmiji kupio novog lancera mitsubishi 15, i prodavac mi rače obavezna razrada 1000 km. Usput svratim do servisa, čisto da se raspitam, i naletim na Kričku Janeza, druga iz vojske.

Čovek me šokirao, i promenio moje mišljenje iz korena.

Postoje dva razloga za kvar, jedan je zamor materijala a drugi je greška u prozvodnji. Ako ti se bol šta od ovoga desi u garantnom roku, to poravlja prodavac odnosno fabrika. A ako se to ne desi, mala je verovatnoća da će se desiti u narednih 60.000 km, odnosno prvog velikog servisa. To se odnosi na sve segmente vozila, kako motora tako i ostalih delova.

 

Pogledajte na YouTubeu kako razradjuju motor formule jedan (sa tim da se ti delovi tek posle ugradjuju u takmičarski motor, kada preleže sve dečije bolesti)

 

 

sve si napisao samo nisi kako si na kraju razradio tog lancera...  ;D ;D ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1261 postova
  • Lokacija: Beograd

da me neko ne shvati pogrešno, mislim da je amerikancima najmanja briga kako će taj motor raditi u trećoj četvrtoj ruci. te priče "odmah pun gas" meni n ikako neamju neku težinu i vrednost. mislim da je zlatna sredina najbolja, ni preterano kidanje ali ni preterano gnjavljenje agregarta. i par zamena ulja u prvih 500km.

Svojevremeno sam u slovenmiji kupio novog lancera mitsubishi 15, i prodavac mi rače obavezna razrada 1000 km. Usput svratim do servisa, čisto da se raspitam, i naletim na Kričku Janeza, druga iz vojske.

Čovek me šokirao, i promenio moje mišljenje iz korena.

Postoje dva razloga za kvar, jedan je zamor materijala a drugi je greška u prozvodnji. Ako ti se bol šta od ovoga desi u garantnom roku, to poravlja prodavac odnosno fabrika. A ako se to ne desi, mala je verovatnoća da će se desiti u narednih 60.000 km, odnosno prvog velikog servisa. To se odnosi na sve segmente vozila, kako motora tako i ostalih delova.

 

Pogledajte na YouTubeu kako razradjuju motor formule jedan (sa tim da se ti delovi tek posle ugradjuju u takmičarski motor, kada preleže sve dečije bolesti)

 

 

sve si napisao samo nisi kako si na kraju razradio tog lancera...  ;D ;D ;D

Nisam smeo , matori mi je bio u gostima i visio mi nad glavom. Inače se razrada svodila na udri po gasu, samo nemoj u crveno i šaltaj što češće (valjda se i menjač razradjuje). Na našu sreću ništa nije crklo, i tako već 17 godina (moj ćale se i dalje ne odriče usluga istog automobila) samo menjaj potrošnui materijal, a za skupe komade (limarija, staklarija i trapovi) sam doterao stranca pre pet godina kada su mi crkli homokinetički i amortizeri.

Nikako da crkne da se rešimo govneta. Inače moj ćale ništa ne prodaje dok ga skroz ne ubije, a onda ga da budzašto samo da ga ne popravlja. Inače ne postoji deo karoserije koji nije ulubljen ;D ;D ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 655 postova
  • Lokacija: Predsednik FREE WHEELS-a VEL.PLANA
  • Motocikl: XL 1000 V Varadero, crni

Na moju zalost nikad nisam kupio nista novo(osim mob. telefona) pa sam samim tim i izbegao razradu!najnoviji motor mi je bio sa 1600km pa nisam obracao paznju na taj segment!Inace motor se vozi i dan-danas(60000km) i nista mu nije falilo!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1854 postova
  • Lokacija: NBG

Nisam smeo , matori mi je bio u gostima i visio mi nad glavom. Inače se razrada svodila na udri po gasu, samo nemoj u crveno i šaltaj što češće (valjda se i menjač razradjuje). Na našu sreću ništa nije crklo, i tako već 17 godina (moj ćale se i dalje ne odriče usluga istog automobila) samo menjaj potrošnui materijal, a za skupe komade (limarija, staklarija i trapovi) sam doterao stranca pre pet godina kada su mi crkli homokinetički i amortizeri.

Nikako da crkne da se rešimo govneta. Inače moj ćale ništa ne prodaje dok ga skroz ne ubije, a onda ga da budzašto samo da ga ne popravlja. Inače ne postoji deo karoserije koji nije ulubljen ;D ;D ;D

 

ih bre pa te lancere ni panduri nisu uspeli da ubiju, a pola njih nauči da vozi na službenim kolima....  ;D ;D ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja