Jump to content

Moto Zajednica

Putevima i džadama Male Azije i Bliskog Istoka

Recommended Posts

  • Svrati ponekad, 364 postova
  • Lokacija: Vancouver
  • Motocikl: CB125 K3

 

XVIII

 

Noći u Kasabu su veoma hladne, celu noć smo se otimali o tanki pokrivač.

 

HW8nW_put20083460va4.jpg

 

Ujutro nas, kod gazdarice, njenog oca, nihove komšinice i njene kćeri, čeka ljudska topla reč i još topliji čaj koji ćemo zaslužiti tako što ćemo ispričati sve o sebi i našem putovanju. Mišljenja, o tome su podeljena. Starijima se ne dopada, mlađima se sviđa. Dedi je to đavolja rabota... eto, ni televizor ne gledamo...

 

Gazdarica nam pokazuje porodičnu fotografiju. Na slici je ona, deda, ovaj ovde, i još dvadesetak mladih žena i devojaka. Sve one su dedine ćerke i unuke i sve su lepotice. Nema niti jednog muškarca. Kažem, da kod nas, u Srbiji, po manjim mestima i selima, vlada nestašica žena. Ako dođu, poženićemo ih sve za pet minuta. Dedi se to i nije preterano dopalo, ali barem je prestao da gnjavi. Gazdarica nam priča o Kasabu. Većina meštana, kao i pridošlica sa koferima novca, koji zidaju sve ove hotelčine, su hrišćani. Oni su iz Alepa, i ovde su sebi, eto, «skromno» napravili da imeju i oni negde preko leta, kada su u gradu velike vrućine. U Kasabu će prekosutra biti kao u košnici, pošto se svake godine održava masovna molitva, procesija i svetkovina u čast Device Marije. Da smo sutra došli, ne bi našli smeštaj ni za lek. Tačan povod za slavlje nismo baš uspeli da dokučimo, ali kao i kod nas, gde ima da se jede, pije i prangija, druge stvari i nisu toliko bitne. Prvi maj ili Uskrs, sve može ... a najbolje oba. Svetkovina u Kasabu je dan u godini, u kojem oni koji imaju darivaju one koji nemaju, slično Kurban Bajramu kod muslimana. Navodno, Bogorodici se prinose žrtve, ovce, krave, koze i sl. Sve se to kolje se i kuva u ogromnim kazanima celu jednu noć. Sledećeg jutra se bogobojažljiva svetina par puta prekrsti, malo prošeta, pa na krkanluk. Donese se vino, muzika ...do jutra. Gazdarica kaže da je to ranijih godina imalo smisla, a sada je najobičniji karneval. Ona izgleda dosta drži do religije, bila je čak i na hodočašću u Međugorju, u Hercegovini.

 

Za kraj, naše poslednje hodočašće u arapsku pekaru. Fatajer. Na graničnom prelazu nam ponovo naplaćuju taksu za izlazak iz zemlje i carinu za motocikl. Dvadeset dolara. Policajci nam, za utehu, daju smokve. Vozeći kroz nepunih sto metara ničije zemlje shvatamo da nam Sirija već nedostaje. Turci su nam samo udarili pečat i rekli welcome. Nema više – voljkom.

 

JRlH1_put20083463co4.jpg

 

Prolazimo pored stare i čuvene Antakije. Sa planina se spuštamo ka moru, ka Kirkale.

 

04tDQ_put20083467sk8.jpg

 

Ubrzo, dobra stara džada postaje dobri novi auto-put ...da se prisetimo kako se ono beše vozi u Evropi. Bez naglih pokreta. Afrika zadovoljno prede ko' skadarlijski mačak. Na karti je i gradić po imenu Dortyol. Naše znanje turskog je već toliko da znamo šta tačno znači ta reč. Dort je na turskom – četiri. Yol znači – put. Četiri puta = raskrsnica. Olja želi da iz Dorćola pošaljemo razglednice našim prijateljima Dorćolcima. Izražavam sumnju da je verovatnoća da ovaj Dorćol ima svoju razglednica, jednaka onoj da istoimeni fudbalski klub iz Beograda osvoji Kup šampiona. Izgleda se nisam dovoljno ubedljivo izrazio... Skrećemo sa auto-puta na put koji je put jedino po tome što su rupe na njemu organizovanije od onih pored. Umesto kaldrmom, neko je ovaj put popločao rupama. Do Dorćola ima nekoliko raskrsnica, i na svakoj mašimo pravac. Na kraju, mladi bračni par na mopedu nas upućuje na nešto što podseća na pustu i prašnjavu ledinu u središtu oaze Palmira ...samo bez oaze. Niko od ovih Dorčolaca ne šeta tarzanku i tojzla i niko ne podiže donji deo trenerke do ispod sise. Ne sedi se ispred kafičima i niko ne kaže – eee, brateee. Jedino što je isto je  - muzika. Razglednica naravno nema  ...rasprodato.

 

4TTni_put20083464iu2.jpg

 

Ponovo na auto-putu. Vetra nema pa je milina voziti. Nad nama su planine a ispod nas je more poput onog u Siriji. Industrijsko. Najistočnija tačka Sredozemnog mora je ovde negde ...kod Dorčola.

 

Penjemo se u brda i put nas vodi od obale u kontinent. Stotinak kilometara do najvećeg grada ovih prostora – Adane.

 

0VnqZ_put20083482na3.jpg

 

Auto-put, brzo postane dosadan. Prema onome pored čega prolazino, ništa vredno skretanja sa puta. Adana je četrdeset kilometara od mora, tako da se ne uklapa u ideju obilaženja i gustiranja turske obale.

 

7CtTL_put20083489sj1.jpg

 

Primećujemo da je vazduh dosta vlažan i da se znojimo više nego u pustinji. Nimalo prijatno. Stajemo na British Petrol pumpu da se napijemo benzina, vode i neke slatke gaziranuše. Sedimo na ivičnjaku ispred male prodavnice i ćaskamo sa pumpadžijom koji nema posla. Na dva metra ispred nas parkira jedina lada koju smo videli posle Bugarske. Zaklanjaju nam pogled. Izlaze otac, majka i sin od trideset godina. Sin nas puta treba li nam smeštaj. Ne hvala. Otac, original Balkanski špijun, sa rukama iza leđa, preko sina koji prevodi, pita odakle smo. Iz Beograda, Srbistan. Aaa, Srbistan. Čitao je u vestima o hapšenju Radovana Karadžića. Kaže, on je Srbima spasao čast. Molim? Karadžić je veliki čovek, heroj... Slušaj ćale, malo si pobrkao lončiće. Karadžić je onaj loš momak... Da može, taj bi pobio sve Turke ...i tebe. Šta je tu veliko? Svo troje se, ćutke, vraćaju u ladu i odlaze bez da su sipali gorivo. Koja su to kola bolja od moskviča? Lada.

 

Planine uz koje vozimo su južni obronci najvećeg planinskog masiva Anadolije – Toros. Vrhove obavijaju oblaci oblaci. Jednom mi je neki seljak iz Njeguša u dve rečenice objasnio sve tajne metereologije. Ako je o vrh Lovćena okačen oblak, biće kiše, ako nije, biće lepo vreme. Misli lokalno, deluj globalno. Par kilometara od skretanja za Adanu nas hvata takav pljusak da smo posle deset sekundi potpuno mokri. Kasnije smo našli neku napuštenu benzinsku pumpu i sačekali da se ispada. Nije dugo trebalo. Sunce i vrućina koji su nas dočekali u Mersinu su nas osušili za dva minuta.

 

ixCqZ_put20083493hc6.jpg

 

Od Mersina, auto-put se završava i narednih skoro hiljadu kilometara vozićemo uz more. O Turskoj obali znamo samo to da je beskrajna i da postoje mesta Bodrum, Kušadasi i Alanja koja treba zaobići. Prvi susret nas ne oduševljava preterano. Prolazimo kroz manja turistička mesta u kojima je sva zabava što sporije pretrčati preko puta sa što većim dušekom.

 

Camping Karavan, idemo da vidimo. Kamp je skoro pa prazan. Velike masline na sve strane, stenovita obala sa koje se pruža pogled na tvrđavu na malom ostrvcu. Lepo je, ali možemo mi to i bolje. Pitamo gde je sledeći kamp. Akčakil camping, posle grada Silifke i sela Tašudžu. Pičimo kroz Silifke, grad i velika luka. Nije nešto... Tašudžu. Ništa specijalno... Put se sužava kreće da vijuga.

 

ZWKMX_put20083497sj7.jpg

 

Silazimo sa puta i za minut smo na recepciji kampa, kafanskim stolom za kojim gazda pije čaj i puši cigaru na muštiklu. Ooo, Srbistan. Imao sam goste iz Srbistana. Naučili su me srpski. «Ko te šiša». Ha, ha. Vodi na dvadeset metara od plaši i pokazuje nam mesto među maslinama koje je preko celog dana u hladu. U kampu ima nekoliko prikolica stalnih gostiju od kojih je većina prazna. Uveče možemo u restoran. Sprema se samo riba koju ujutro upecaju. Sklapam šator, dosta uspešnije nego u Kapadokiji.

 

q0DrR_put20083508mv8.jpg

 

Uskačemo u Mediteran. Čisto, plavo i toplo. Savršeno. Nekih sto metara od plaže je skakaonica na pontonskoj platformi. Naravno, svoj deci smo pokvarili zabavu...

 

Predveče odlazimo do Tašudžu, da u nekom supermarketu obnovimo zalihe hrane. Od sada ćemo samo kampovati, tako da je potrebno imati nešto više od konzerve sardina. Kada smo sve lepo doneli i rasporedili odlazimo u restoran gde nas dočkuje pet najboljih konobara na svetu. Jedini problem je što pričaju samo turski. Šta želimo? Ribu... Da li želite da dođete unutra i da izaberete šta bi ste želeli? Ja biram oradu, Olja brancina. Vidi se da je upecano danas. Nije bazenska riba. Ok, sve šta  ide uz dobru ribu. Belo vino. Imate li vino. Hoćete li da izaberete. Hoću. Polica sa vinima. Sva su turska. Biram jedan rizling. Želite li hlađen ili ne. Hlađen. Ubrzo, na kolicima, stiže cooler za vino i naša boca. Dva konobara je otvaraju sa toliko veštine i meraka da je, pored svog tog cirkusa, koji inače prezirem, bilo milina gledati i biti glavni lik u predstavi. Probam ...mmm, lepo. Pijuckamo i čekamo. Dižemo čašu Jildizu, gazdi kampa, koji još uvek sedi za svojom tzv. recepcijom, par metara od nas. Čaj je zamenio pivom, a cigaru na muštikli drugom ...tačnije pedesetom. Ko te šiša! Ja te šiša! Ha, ha, ha. Stižu ribice, perfekcija. Sve kako treba da bude i još bolje od toga. Na kraju kafica, prava turska ...i cigarica.

 

Za kraj - noćno kupanje. More je i dalje toplo. Plivamo do platforme sa  skakaonicom i gledamo kako nam se približava veliki jedrenjak na kome je žurka. Bend, tarabuka razvaljuje. Dobro zvuči, nije kao ono đubre sa Pinka. Ovo je prava orijentalna muzika ...koja je lepa i koja nosi. Svi igraju. Dovikuju – Akčakil, over here! Wake up! Posle dve-tri pesme ostavljaju nas kampere da ćutimo i gledamo zvezde.

 

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 245 postova
  • Lokacija: Novi Sad

Eto, bas lepo. Ponovo smo u Turskoj. Sve je skladno.

 

Od sada ćemo samo kampovati

 

lose: verovatno nece vise biti gostovanja kod zanimljivih ljudi.

dobro: popravice svoje postavljanje satora.

 

a ovo na desktop:

iqWsS_put20083464iu2.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1715 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Kilo Smor L8

Nedostajace mi Arapi, jako si lepo docarao taj za mene daleki i neobicni svet, dao si mi sasvim drugu sliku od one koje sam imao.....moracemo i mi da uvezemo malo Sirijaka U Zemun i Dorčol, pa da i nama bude VRH BRATE, da sprecimo oseku duha i kulture na tim prostorima i vratimo sjaj i ugled kosmopolitskom Beogradu :D

 

Steta bi bilo da ovakva fenomenalna prica ne zazivi sa nekim interesantnim slikama u formi knjige ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 245 postova
  • Lokacija: Novi Sad

Probali smo, svidelo nam se i trazimo jos. I trazimo vise. Nije nam vise dovoljna ova doza. A ti si nas navukao.

 

Na vreme sam te upozorio matijak. Eto sta se desi kad mi ljudi ne veruju.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 364 postova
  • Lokacija: Vancouver
  • Motocikl: CB125 K3

 

XIX

 

Posle celog jednog dana provedenog na relaciji šator, plaža, kafana, po ko zna koji put spremamo našu afriku za nove kilometre. Naše prve komšije, stariji bračni par, nas pozivaju na kafu ispred svoje kamp kućice, na koju je nakačen veliki klima uređaj. Živeli su u Ankari, ali pred odlazak u penziju su kupili kuću u Silifke, ali najradije provode vreme, ovde, u kampu. Pecaju. Jildiz im je dobar prijatelj. Hvalimo Jildizov restoran. Da, ovaj restoran je poznat širom zemlje...

 

Malo se raspitujemo o putu koji je pred nama...  njima je, od cele turske obale, ovde najlepše i najprijatnije. Klima je mnogo suvlja od one oko Anatolije i na zapadu. Koliko sam mogao da primetim, ovde je dosta vlažno i sparno. Kada budete videli kako je na drugim mestima, shvatićete... Turizam ovde još uvek nije uzeo maha. Ljudi se bave poljoprivredom i ribolovom. Umesto za postavljanje ležaljki i suncobrana, plaže se koriste za postavljanje plastenika. Pitamo ih šta vredi videti. Najlepši deo turske obale je pred nama. Stotine kilometara planina i more. Put je loš i uzak i zato je ovo područje zabačeno i nerazvijeno, sa druge strane, priroda je netaknuta. Pred Alanju počinje  civilizacija, gradovi i turizam... i tako do Istanbula. U turističkim mestima sve je mnogo skuplje ...njihove penzije to ne bi mogle da isprate. Nije mi pravo što to čujem. Potajno se nadam da nije u pravu. Joy, u našu kartu, zaokružuje mesta koje trebamo videti. Uglavnom sve ono što nam je već zaokružio Ivo, u Sofiji. Starogrčki gradovi i nalazišta. Izgleda ih ima više nego u Grčkoj.

 

Kada su bili mladi, jedno leto su autom obišli celu Jugoslaviju. Veoma im je bilo lepo, a najviše im se dopalo u Velikoj plani. Bili su u nekom, beauutifull hotelu u kome je svirala neka beauutifull yugoslavian music... U Beogradu i Zagrebu nisu mogli da nađu smeštaj. Svi hoteli su bili puni. Žao im je što se Jugoslavija raspala.

 

Pitam ih šta će im onoliki klima uređaj na prikolici. Zbog Whiskyja, našeg psa. Star je, i ima problema sa srcem. Smeta mu vrućina. Hajde Whisky, dođi da upoznaš Olju i Matiju. Whiski dolazi tako što ga donose. Malo smo se pomazili, pa su ga spustili na zemlju ...da prošeta. Whisky nije napravio ni koraka, samo je blentavo stajao na suncu, dok ga nisu vratili nazad u prikolicu.

 

Opraštamo se od komšija kampera i Jildiza, daje nam preporuku za sledeći kamp. Penjemo se na put ...i rock 'n' roll može da počne! San svakog motordžije. Dobar asfalt, bez igde ikoga, krivine, zavoji, uvoji, usponi, spustovi... Planine, obrasle mirisavim borom i pinjom, uranjaju u more takvih boja, kakvih ni na razglednicama nema. Pogledi su fascinantni.

 

gHkOY_put20083524qu9.jpg

 

Tu i tamo, pusta plaža, kakvih se Karibi ne bi postideli. Red vožnje, red kupanja. I tako, satima... Đavo nam nije dao mira da se ulogorimo na nekoj od ovih plaža i tu ostanemo dok nas vojska i policija ne otera.

 

404.jpg

 

Radoznalost nas je terala sve dalje i dalje, a i dobar put. Hoćemo još! Na nekom prevoju od preko hiljadu metara iznad mora, čovek je napravio kafanu sa pogledom od neprocenljive vrednosti. Niske sofre, ćilimi, jastuci... Uštipci i palačinke sa domaćim pekmezima ...i turska kafa. Ne mora se u Indiju po nirvanu. Nekoliko BMW endura staje na parking, pošto su videli afriku sa onoga sveta. Jednim pogledom na naše face dobijaju sve potrebne informacije o putu koji je pred njima. Ne gubeći vreme, samo su se okrenuli i uzjahali motore u pravcu iz kog smo došli. Na kraju, gazda nam poliva ruke kolonjskom vodom sa mirisom  limuna...

 

Put između Anamura i Gazipaše je kompilacija najlepšeg kroz šta smo prošli. Bezbroj serpentina visoko iznad mora. Daleko na pučini se vide obale Kipra. Kako nema saobraćaja, od afrike izvlačimo maksimum. Skoro da koferima kačimo asfalt. Dugo ću pamtiti tih sedamdeset i sedam kilometara. Prvo što me Olja pitala, kada smo stali na Petrol Ofisi pumpu u Gazipaši, je da li sam umoran od svog onog peglanja. Kamo sreće, ljubavi moja, da se do kraja života umaram ovako.

 

Pumpadžije nas zovu na čaj, na drugi čaj ...slikamo se.

 

TXIFf_put20084001jf5.jpg

 

Kasnije nam se pridružuju i lokalni bajkeri. Svi voze jawe - laser. Najstariji pumpadžija nas zove kod njega kući na ručak, večeru, spavanje, doručak, ručak, večeru, spavanje... Kaže, u Gazipaši nema turizma, more je prelepo. Postoje i ostaci iz stare Grčke... Hvala, ali mi hoćemo u Side, mesto koje nam je Joy zaokružila. Pre toga ćemo videti turski Las Vegas - Alanju. Da vidimo gde to Srbija ide na letovanje. Zahvaljujemo se pumpadžijama i umesto – srećan put, dobijamo besplatno pranje motocikla. Afrika je zasijala, poput kakve sveže iskopane i umivene antičke statue.

 

HrsZb_put20084003tw2.jpg

 

Napuštamo Gazipašu i vozimo po ravnom putu prema Alanji. Nije prošlo puno kada je pored nas promakao jedan ogroman hotel. Zatim drugi, zatim stoti. Više od sto kilometaara vozimo, valjda, kroz najveći hotel resort na svetu. Sve je izgrađeno u zadnjih, možda, pet godina, sve je novo i sve je puno ljudi! Natpisi su na turskom i ruskom. Kupite nekretnine!

 

0YBaI_put20084010zx3.jpg

 

Nismo ni primetili kada smo ušli u Alanju. Ustvari jesmo, Alanja je ono gde nam afrika kuva. Gužva.

 

Što pre pobeći odavde! Vlaga i vrućina su u porastu. Lepo su nam rekli...

 

jWHVK_put20084016wk2.jpg

 

Nastavljamo prema Side, gradiću čuvenom po antičkom gradu i po šiš čopu. Silazimo sa puta i posle par kilometara se nalazimo okruženi mramornim stubovima, statuama, amfiteatrima... i hotelčnama. Idemo na šiš čop, valjda je to nešto ozbiljnije. Sedamo u prvu kafanu i naručujemo. Da li želite turski hleb? Želimo. Šiš čop? Želimo. Čoban salata? Želimo. Pivo? Daa... Stiže efes, ladan ko' zmijče. Dvoje, za susednim stolom, nam nazdravljaju vodkom. Skul. Vodka po ovoj vrućini? Tu je i pivo, da se gasi... Pijani su ko' letve. Oni su iz Švedske i ove godine su ponovo došli u Sidee. Jako im se dopada... Jedini je problem piće ...sve moraju da vuku sa sobom. Pokazuju nam na dva ogromna kofera na točkovima. Booz ...he, he... U rančićima su pasoši i kupaće gaće. Živeli! Uzdravlje!

 

Šiš čop su loša verzija naših ražnjića. Ok, videli smo Side, divno mesto za odmor.

 

Sledeći na redu je velegrad, Antalija. Sat vremena dosadne vožnje.

 

UVNNr_put20084007fd9.jpg

 

Jedino interesantno je bilo kada su policajci, na nekom semaforu, za uši izvukli iz auta čoveka bez majice. Pa ko se ne bi skinuo? Što više pada mrak, sve je vlažnije i sve više se znojimo. Ko hoće da smrša, a ne želi da se odrekne jela i pića, neka letuje ovde. Probijamo se kroz gužvu Antalije sat vremena. Topimo se... Mrak ne donosi olakšanje, naprotiv, sve je gore. Izlazimo iz grada i vozimo prema sledećem zaokruženom mestu na karti. Kemer ispod Olimposa, ima kamp ...zaboravio sam šta tamo treba videti.

 

U0Gi6_put20084034dm9.jpg

 

Ne znam koliko smo stotina kilometara prešli. Crkli smo. Ulazimo u kamp. Odmah se vidi da je ogroman, da je prepun ...i dosta skroman. Nije Kemer, nego Čemer. I gosti su dosta skromni. Turska radnička klasa, oni kojih nema na Anatkabiru... Otupelih pogleda, u potkošuljama, sede ispred bednih prikolica, puše i piju pivo. Znoj se sliva...

 

Umesto dobrodošlice, lenjo nam klimaju glavom, mada mogli su i bez nas. Podižemo šator na brzinu. Samo da se dočepamo neke česme, tuša, vode... Kupatilo je grozno. Vraćamo se do šatora, neko nam je, pred šator, postavio sto i dve stolice. Brka, od prekoputa, podiže flašu. Bujrum Srbistan! Tešekur edijorum.

 

Za dva minuta smo ponovo gola voda. Idemo do plaže. Rashladićemo se, taman stajali u vodi do jutra. Plaža je jadna i prljava, poput kampa... Ja sam se malo bućnuo pa se vratismo nazad. Usput, uzimamo par efesa i pridružujemo se komšijama. Sedimo u tišini i gledamo pred sebe. Znoj kaplje na zemlju...

 

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 904 postova
  • Lokacija: Šumadija-Pašaluk
  • Motocikl: SUZUKI V- STROM

Kada kliknem na nove postove u temama koje chitam,vidim da ima necheg novog na ovom pisaniju po Saracenskim zemljama. :D Ali obicno,posle cekanja da se strana otvori,vidim gomilu postova tipa:" jao sto je ovo super,necu da se zavrsi ......" i slicne izjave.Nema nastavka putopisa jos a ja sam samo gubio vreme cekajuci da se velika strana otvori.Niko lepo da pita ovog decka nesto u vezzi puta tj.oblasti u kojoj je bio i sl.Nemojte vise da smarate i razvlacite temu na duplo vise stranica nego sto treba.Pustite ljude da citaju putopis................

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 245 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Beverly 500ie Cruiser

Kada kliknem na nove postove u temama koje chitam,vidim da ima necheg novog na ovom pisaniju po Saracenskim zemljama. :D Ali obicno,posle cekanja da se strana otvori,vidim gomilu postova tipa:" jao sto je ovo super,necu da se zavrsi ......" i slicne izjave.Nema nastavka putopisa jos a ja sam samo gubio vreme cekajuci da se velika strana otvori.Niko lepo da pita ovog decka nesto u vezzi puta tj.oblasti u kojoj je bio i sl.Nemojte vise da smarate i razvlacite temu na duplo vise stranica nego sto treba.Pustite ljude da citaju putopis................

 

pa pitaj ga, jel ti branim?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja