Jump to content

Moto Zajednica

filteri vazduha iskustva problematika

Recommended Posts

  • Ne silazi, 2839 postova

kao što sam napisao interesuju me problemi sa filterima vazduha jer vozači a i majstori što moto ,što automehaničari nevide problem u njima nego pre u svemu drugom.To je naravno iz iskustva ,ali ja sam imao problem na versisu da ponekad štuca iznad 120 km  ali sam menjao svećice,čistio filter ,i dizne pa se rešilo a neznam šta je bilo.Pretrazujući net a i iz iskustva nekih novosadjana ljudi su radili gomilu  stvari oko karburacije i struje,naplacali se delova i majstora ,radili iste stvari vise puta sumnjjuci u sve pa se ispostavilo da nevalja filter vazduha.

Filter je naravno delovao veoma dobro ili ko nov ali nije bio funkcionalan-malo da malo ne.Jedan kolega ga je isekao raširo papir,gledao lupom da bi nešto shvatio i nista nije video što ne bi trebalo ali motor neradi kako treba.

Nema pravila nekupuj tu i tu firmu pošto i oni na 99,99% motora rade posao.

Najviše me zbunjuje to što svi koji su imali prilike da vide filtere zastavinih vozila koja su  starija su zakljucili da auto ide normalno na ,,jako prljav ,, čak i  masan filter-možda u teoriji malo više troši a ovi koji su  imali problem imali su ga baš zato što su izgledali potpuno normalno pa niko nije očekivao da su zaprljani i da prave problem zbog manjeg protoka vazduha.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Нек иде живот, 858 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Vulkan 800 некада био Keeway Supershadow 250

Верујем да зато и постоји замена на толико и толико км. :ups: па ваљда та гомила инжињера која је тупила на неким факултетима и трт. мрт зна нешто или приучени мајстор који ће то да среди издувавањем компресором и то у контра правцу од улаза ваздуха ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2753 postova
  • Lokacija: MNE-SRB-BIH-CRO (trenutno Herceg Novi))
  • Motocikl: GPZ 500 Street Twin

Druže, zastavina vozila izvlače 55 konja iz 1100 kubika, većina motocikala iz iste kubikaže izvlači bar duplo veću snagu, ponekad i gotovo četvorostruku. To je sve do načina na koji motor diše, omogućeno mu je da usisa više vazduha i izgori više goriva, i to efikasnije izbaci kroz minimalno restriktivan auspuh. I dođe tako neki mozak koji se školovao na traktorima i zastavinom programu i počne od oka da utvrđuje stepen potrošenosti pojedinih djelova, "dobre su gume, vidi kakva im je šara"

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Integrisan, 8417 postova
  • Lokacija: Kragujevac
  • Motocikl: ---Honda---

Sta je tu problematika? Filter vazduha svojom propusnoscu direktno diktira odnos u smesi goriva i vazduha... 

Npr, stara Honda koju sam vozio 1000f, bez diranja karburatora, samo zamenom filtera vazduha (saito iz louisa, 20eura) radi preposno, masina pinguje i pregreva se, svecice bele... Rad sam dobio tek obmotavanjem 1cm sundjera oko istog, kutija naravno dihtuje dobro...

Sledeci BMC koji vazi za otvoren, kupljen u 3t racingu, balosava, 70eura, motor se naliva, nece preko 6000rpm, svecice crne... Tu je trebalo za broj manje dizne 120/38 ako me secanje sluzi i za pola kruga zavijanje "ler smese"... KN je opet drugo nesto trazio...

Shvatalju ljudi olako taj filter a on uz funkciju odrzavanja cistoce igra i krucijalnu ulogu u radu, ponasanju i dugovecnosti motora.

 

Pozdrav Nenad.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6487 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Pusti Saša Zastavu, relativno veliki filter, sa ili bez njega nema neke razlike osim kad nije totalno začepljen. Tu je kratak talasovod, praktično ga i nema jer je na samom karburatoru. Kod dugog usisa i kad je filter malo odaljen i međurastojanju, ima mnogo veći uticaj jer utiče na parametre talasovoda  i performanse motora, pre svega na brzinu i podpritisak usisavanja. Mali poremećaj može da učini da deo ušpricanog goriva se ne meša dobro i eto "rupe".

 

Juče sam prisustvovao zameni filtera na nekom auto BMW-u, pozamašan cilindrično elipsoidni filter i sa finim mikro filcanim omotačem. Samo se radi OEM, MANN i Kneht, košta solidno, dok ostali jeftiniji jednostavno su bez toga. Dolazimo oet do one čuvene trgovačke preporuke, "odličan, svi kupuju, niko se nije žalio do sad",...obično se radi o krajnje jeftinim proizvodima, pa se zato i  kupuje razumljivo. Afrika ne može da se podesi bez originalnog filtera, čak ni sa Šampionovim koji pravi dobre filtere, al ako su original.  Ima filter od nekog Tamića il tako nekog dizel kamiončeta, cilindričan, preseče se na pola, zalepi dance i praktično za smešnu kintu dobije filter, odnosno čak dva. Porediti uslove dva agregata sa jedno pe puta većom razlikom samo u obrtajima je besmisliseno.

 

Papirni filter je naj bolji pročišćavač, svi ala K&N propuštaju mahom mikro čestice, pogotovu ako se tretiraju priručnim sredsvima, WD 40, Graso, dvotaktol itd. Visoko protočan filter može da ima uticaja na performansu, obično uz dobitak bude i neka manjkavost pored neizbežnog propuštanja mikro prašine. Čišćenje izduvavanjem jeste poželjno ali se time ne može izbeći intervalna zamena, moš gledaš pod lupom kolko hoćeš al se ne vide mikro čestice koje smanjuju protok. postoji propisan interval zamene ali bojim se da on nije primenljiv našim uslovima, možda ga treba prepoloviti. Kod mene u kraju svuda uz ulicu se parkiraju automobili na bivšoj travi i svaki dan kamere zemlje nanesu na kolovoz i to se jednostavno usisava u motore, vrlo prosto za zajključivanje, filter kabine, ili klime, na 5K da Bog sačuva recimo.

 

Cena filtera zavisi od kvaliteta, količine i vrste filtrirajućih slojeva. OEM filtere rade mahom firme od ugleda i njihovi filteri su po ceni tu negde originala, sve jeftinije je diskutabilno. "Filter ko filter, šta tu ima"...ja sam na nekom Fordu TDI radio punu generalnu zbog vazdušnog filtera, jesam vozio bez podkrila i time izložio usisnu cev atmosferiji, ali sam filter nije imao dovoljna ojačanja na sebi, savio se i prljavština direktno došla u turbinu i obrijala je, motor se ispiro viškom goriva i uz propuštanu prašinu ajd zdravo i to za vrlo kratku kilometražu. ( Nakon kupovine je odmah servisiran kod uglednog majstora, nije verovo da je motor geknuo.)

 

Mi volimo tuđa "mišljenja" koja nam laskaju, "dobro je, odličan ti motor, ne diraj, ne bacaj pare, ja sam to izduvo" itd. a mi srećniji da ne mož više, al je maaajstor dobar.

 

 

 

 

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 2839 postova

vidim da je to ozbiljna problematika a mi treba da se opterećujemo samo kako da ga kupimo pa da radi bar 10.000 km ,kola motor svejedno ali izgleda da nedovoljnu posvecenost poslu inzinjeri i vlasnici fabrika prebace na naš keš.

Na mom autu je velik filter kao valjak ,turbina 150 ks ,benzin i posle oko 2000 km je pocelo da mi pada vreme otvaranja dizni sa 2,1 na 1,6 ms.

na leru dok brojo brtaja stoji.Isto i na benzinu i  na plinu i na potpuno potrosenom i raskacenom plinu.To se vidi tek kao jako blago podrhtavanje.

Promeno više majstora čak i čovek koji ima isti auto kao ja a bavi se samo mehatronikom i kod kuce i u ovlastenom servisu.

Pre sledeceg i nadam se zadnjeg odlaska kod majstora hocu da pokupim sto vise informacija a jedna dobra od čoveka koji radi sve u vezi elektronskih sistema u kolima i to vec 20 godina i to perfektno kaže prvo probaj malo d pomeriš filter vazduha da dobije slobodan vazduh pa vidi šta se dešava

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6487 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Svaki sklop mora da ima intervalno održavanje, nekad je bilo i mnogo češće, recimo, podmazivanje trapa na po 5K, danas se tera više desetina, pa i stotina K bez da se i podešava vešanje.

 

Prevozi su sve kompleksniji i komplikovaniji, stari i dobri majstori ne mogu da isprate sve veću sofisticiranost u vidu silne elektronike, novo nastali pak nemaju dovoljno znanja o baznoj mahenici koju često ni ne razumeju a sem toga previše ističu važnost elektronike smatrajući je svemogućem, zato nije iznenađenje što masa izbegava da se vata problema.

 

Taj majstor ti je dobro rekao, polazi od naj banalnije stvari pa će verovatno istim poštenim pristupom na dalje. Ako dizne prekratko rade, onda je izlazni nivo CO2 bio previsok, znači manjak vazduha, prvi sumnjivac je filter. Sama turbina ima neku rezervu kapaciteta, tu je glavni štos kod tjunovanja, tako da do neke mere može da doda vazduh, pogotovu ako je elktronski kontrolisana. Međutim, obaranje goriva može da bude zbog neke dizne. Ako jedan cilindar nema pravilan rad zbog jedne , indikativno na plinu, kompjuter pokušava da se izbori i ako ne može na njoj da doda gorivo, onda jednostavno na sve četiri izvrši korekciju na manje, na preostale 3 smanjenjem goriva uravnoteži segmentnu ugaonu brzinu. Imo si temu oko pranja i kontrolisanja brizgaljki, to ti je drugi krug osumnjičenih. Naravno, ima još kontrolera, al oni obično idu sledeći, bar bi tako ja jer dizne valjaju da se intervalno čiste i istestiraju. Turbina za kraj osim ako dijagnostika ne ukaže na nju ili iskustveni majstor za taj tip automobila.

 

@N.S.F.-  Baš tako kako si iskustveno naveo.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja