Jump to content

Moto Zajednica

Ciscenje rezervoara elektrolizom i premazivanje epoxy prajmerom

Recommended Posts

  • U prolazu, 14 postova
  • Lokacija: 025
  • Motocikl: CBR 600 f2

Iako postoji par tema o ovome, smatram da ce mozda bas moja nekome pomoci i olaksati, pokusacu detaljno da objasnim proces, a ustalom, taman da podelimo iskustva, pohvale, kritike i slicno. Moj proces elektrolize je trajao 11 dana, premazivanje prajmera jos 1 dan i nakon toga, susenje dvokomponentnog epoxy prajmera ukupno 25 dana.

Jos pocetkom sezone uradih elektrolizu u rezervoaru,ali nikako da se nakanim da objasnim postupak.

Posto mi je trebalo mnogo truda da postignem sve kako treba, nakon raznih konsultacija i pomoci drugih, resih da objasnim postupak u nadi da cu pomoci drugima kada zatreba, posebno sada nakon vise od pola godine, kada sa sigurnoscu znam da je sve uradjeno kako valja.

Pa da pocnemo... Iako je bio nov motor, zbog prethodnog vlasnika i njegove nemarnosti uhvatila se rdja u rezervoaru3tras1.gif, sto sam cim sam uzeo motor resio da sredim da ne bi, ne daj Boze, bilo daljih komplikacija.

Priprema:

Za postupak elektrolize, u mom slucaju koji je bio na skali od 1-10 jaka 9ka, potrebno je:

1.430g/24L tecnosti (idealan rastvor za elektrolizu rezervoara, struja bude u opsegu 3-5A,a kasnije se pojacava srazmerno smanjivanju kolicine rdje)

2.Celicna sipka koja sluzi kao elektroda (trebalo mi je par komada zbog trosenja, lakse menjati novu nego cistiti staru)

3.Ispravljac za struju (punjac akumulatora)

4.Izolator oko elektrode da ne bi dosla u kontakt sa rezervoarom (u mom slucaju to je bio iseceni vrh plasticne flase od jogurta, sa njim sam uspeo taman da zastitim vrh i elektrodu da "uguram" do sredine rezervoara a pri tome da rezervoar napunim bukvalno "do cepa").

 

Postupak skidanja rdje elektrolizom:

-Prvo treba izmeriti tacnu zapreminu rezervoara, u "lezecem" polozaju kada je cep u idealno horizontalnoj ravni, ja sam sipao proverenih 20L za koje sam znao da mogu da stanu + 1L +1L..sve dok nisam dosao do neverovatnih 24L.

Jako je bitno da prilikom sipanja, kada dodje "do vrha" lagano udariti dlanom rezervoar pri ulubljenjima i pri vrhu, iznenadicete se koliko vazduha izadje i koliko tecnosti jos moze da stane, u mom slucaju to je bilo preko 1L.

-Drugi korak je odredjivanje tacne koncentracije odnosa soda bikarbona / voda, u mom slucaju 430g sode na 24L vode, odnosno npr 430:24=x:10 --> x=180g/10L vode.

-Treci korak je pravljenje rastvora, najbolje je rastvor prethodno razmutiti u nekoj velikoj plasticnoj posudi sa mlakom vodom (nit' vrela nit' hladna vec izmedju) jer ukoliko sipate hladnu jako tesko cete rastvoriti, uglavnom ostane talog iako nije prezasicen rastvor, temperatura vode je bitan faktor pri pravljenju rastvora. Naravno, to mesati sve dok ne nestane soda, lako je uocljivo, 5-7min mesanja.

-Cetvrti korak je sipanje rastvora u rezervoar, prethodno namestiti rezervoar u odgovarajuci polozaj da se moze sipati do cepa, pri tome paziti da ne dodje do "ljuljanja" prilikom sipanja, bilo bi dobro da je fiksiran.

Napomena: pripremiti malo vise rastvora (koju litru vise 2-3L) jer u postupku elektrolize treba dosipati rastvor koji ispari a elektroda ostane "zdrava".

 

Nakon sipanja rastvora do cepa, ja sam stavio isecen vrh od flase od jogurta (2L moja kravica 1lol.gif) koji je bio uronut u rastvor a kroz njega sam provukao elektrodu od celicne sipke koja je bila precnika kao vrh od flase koja ga je pridrzala savrseno, sto veca povrsina elektrode efikasnije prikupljanje rdje na njoj, odnosno elektroliza.

Na elektrodu se dovodi + sa upravljaca,a na rezervoar masu, odnosno -, i pri tome treba obratiti paznju da se stavi na deo koji nije zardjao ili pod farbom, najbolje je staviti na onaj metalni deo na koji ulazi "zabica" jer stoji ispod i ne vidi se ukoliko ga malo zagrebete,ispod sedista tacno.

Na ispravljacu podesiti intenzitet napona 12V i ostaviti, ja sam svakih 2h vadio elektrodu i kontrolisao u kakvom je "stanju", cim postane rdjava zamenio sam je novom. Najlakse je pratiti preko indikatora napona, cim napon opadne treba menjati elektrodu,a rastvor menjati po potrebi, ja sam menjao svaki dan u pocetku jer je postao skroz narandzast, a kasnije svaka 2 dana.

Prilikom ispiranja rastvora videcete napredak u ciscenju, pa u zavisnosti od toga elektroliza ume da potraje, kao u mom slucaju gde je rezervoar bio jako zardjao.

Nakon elektrolize, prvo sam odmastio rezervoar nekim odmascivacem (trenutno nemam tacan naziv, dopunicu kada nadjem bocu u garazi), isprao vodom jaaako dobro, osusio kompresorom za vazduh. Nakon toga sam sipao 1L antirosta i "muckao" po rezerovaru par minuta i onda lagano svakih 10ak minuta muckao i posle toga rotirao rezervoar i ostavljao da tecnost deluje u pojedinim tackama ulegnuca . Postupak sam ponovio jos jednom jer je vidno bilo poboljsanje (ruke mi otpale 3gaa.gif)

Nakon ispiranja antirostom ponovio sam postupak pranja vodom i nakon toga sipao 2L 95% alkohola kako bi on vezao vodu i "ispario". Pomogao sam alkoholu da ode sa kompresorom kroz teske suze, mog'o sam bar 4L rakije da smuckam od njega 2cirka1.gif!

 

Postupak nanosenja dvokomponentnog epoxy prajmera:

Za ovaj postupak koristio sam dvokomponenti prajmer "Zorka" Sabac koji se koristi za premazivanje rezervoara i ne reaguje ni sa vodom NI sa benzinom. Ovo je bitno jer ukoliko se desi da benzin reaguje sa prajmerom kojih ima jako puno, znate posledice po dizne, karburator itd ...

Razredjivanje prajmera se vrsi pomocu upustva koje se dobije zajedno sa prajmerom. Mesanje A i B komponente, + razredjivac tako da se dobije smesa koja nije previse retka, a ni previse gusta kako bi se ostvarilo uspesno nanosenje na unutrasnjost rezervoara.

Postupak "razlivanja" prajmera: Nakon mesanja komponenti A i B i razredjivanja prajmera, sipati smesu (u mom slucaju 400ml na ceo rezervoar) i PRETHODNO obavezno dobro zatvoriti sve rupe na rezervoaru jer ce u suprotnom iscureti bas tu i imacete gubitke,a takodje predje preko navoja gde ga ima i onda veliki problem nastane oko narezivanja istog jer se ne moze skinuti.

Razlivanje prajmera, u zavisnosti od oblika rezervoara, u mom slucaju trajalo je preko 2 sata uz omiljeni film i jako dobru vezbu za bicepse i tricepse, ruke mi otpale jer sam vrteo rezervoar kao Gorenje ves masina centrufugu 1lol.gif1haha1.gif.

Nakon razlivanja ostaviti rezervoar u polozaju gde se visak tecnosti moze "sliti" u jedan deo rezervoara i taj isti visak izvaditi, ispustiti iz rezervoara proizvoljnom metodom, ja sam koristio metodu "kradje goriva iz rezervoara" sto ne preporucujem jer je gusto i toksicno,pa iako imate silikonsko crevo morate obratiti paznju da ne uvucete, a gratis drogiranje isparenjima1lol.gif. Moj rezervoar je takvog oblika da drugacije nisam mogao da odlijem visak prajmera, zato sam bio primoran da koristim ovu metodu.

Nakon razlivanja OBAVEZNO ostaviti rezervoar na provetren prostor zbog isparenja i susenja, i proces traje po upustvu proizvodjaca 15 dana, a ja sam ostavio 25 dana da se susi jer od viska glava ne boli, sezona nije ni pocela tada,a i radio sam na menjanju ulja u kocinicama i ciscenju kocionih kljesta, kao i premazivanje svih plastika prajmerom za ojacanje istih, o kojima cu u nekoj od drugih tema, jer sam takodje uspesno odradio ojacanje kineskih plastika i zabica za male pare...

Posebne zahvalnice kolegama mouse0-u i Andrew-u koji su bili asistenti prilikom radova 0takoje.gif1zdravo.gif

Sve pohvale, primedbe, kritike slobodno recite, sve je dobrodoslo, ako nekom treba pomoc na raspolaganju sam 1zdravo.gif

 

 

20w9.jpg

 

w8kz.jpg

 

t2wo.jpg

 

ln5e.jpg

 

2gs0.jpg

 

m8tz.jpg

 

s4to.jpg

 

0otl.jpg

 

v2ks.jpg

 

6gwk.jpg

 

yf04.jpg

 

6ykz.jpg

 

fc08.jpg

 

swbd.jpg

 

v28q.jpg

 

i8i0.jpg

 

56fv.jpg

 

jyd6.jpg

 

bi02.jpg

 

qq0u.jpg

 

Izvinjavam se na losem kvalitetu slika, ovaj moj "digitron" od mobilnog nije mogao bolje, zato sam se trudio kroz detaljniji opis da to nadoknadim1zdravo.gif

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 4

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 333 postova
  • Motocikl: Suzuki GSX600F '01

Svaka cast, neka si se vise nakanio, sigurno ce nekome mnogo koristiti!

Zivi sam svedok da je odradjeno sve za medalju, ima posla ali se isplatio trud0takoje.gif

Nego ajde ovih dana jos koju temu postavi, svasta si ti doradjivao na Qingqi-ju, greh je ne podeliti sa ostalima, posebno ono za plastike koje su im fabricka boljka 1zdravo.gif

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6285 postova
  • Lokacija: Meljak
  • Motocikl: XT600E 3TB ADV edition,KLX250S efi klot, GV 2.0 ADV edition

Meni je rezervoar na Hondi bio za '6' (1-10) i struju sam puštao 4 dana, prvi sloj Zorke sam sušio 3 a drugi sloj 10 dana, ukupno 17 dana bez motora u sred sezone :jee:

Sad šljaka sve u deset :moto3:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Нек иде живот, 858 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Vulkan 800 некада био Keeway Supershadow 250
0takoje.gif Браво за опис и слике ово је корисно свима .

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • hoochie coochie man, 1239 postova
  • Lokacija: BG/ZG
  • Motocikl: Harley Davidson Road King Classic '07 & Honda CB750K '81

Jos jedan rezervoar uspesno sredjen vec proverenom metodom...

 

Nisi morao da se cimas i pises ovoliki tekst, zato sto sam ja vec davno to uradio u temi koja vec postoji :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 119 postova
  • Lokacija: Pančevo
  • Motocikl: Hornet 600, TRK 251

Ta zorkina farba je stvarno sjajna, ja sam je koristio za svoj rezervoar. Međutim, samu rđu sam očistio sistemom antirost + parče lanca sitnijih alkica i udri bućkanje iz 3-4 puta. Nisam imao "tehničkih mogućnosti" da radim elektrolizu, ali i ovako funkcioniše već pune dve godine. Eto ako ima poklonika invazivnih metoda čišćenja, da znate da može ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 493 postova
  • Lokacija: NL / Bgd
  • Motocikl: Honda Vision

To je u stvari prajmer, i trebalo bi preko njega da ide jos jedan sloj farbe, da kazem finalni sloj. Mada ako su iskustva dobra kao sto jesu i ako u loncetu ili filteru nema cudnih naslaga onda je to ok.

Moram da otvorim i izvarim jedan vec truli rezervoar i probacu bas tu kombinaciju epoxi prajmer pa onda ovaj tankplast.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 333 postova
  • Motocikl: Suzuki GSX600F '01

Mislim da ti nece trebati tankplast. Ovo je dvokomponentni epoxy prajmer, on je sam po sebi "finalni" sloj, on nema naslage ukoliko ga "razmazes" kako treba, tj prelivas, kao kada sipas u vruc tiganj smesu za palacinke 1oda.gif ... Kod Draleta je bilo malo viska zbog dizajna rezervoara, ima ulubljenja (ne od udara vec je tako Kinez napravio), taj visak se izvadi i nema problema..

Srecno u svakom slucaju 0takoje.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 119 postova
  • Lokacija: Pančevo
  • Motocikl: Hornet 600, TRK 251

Mislim da ti nece trebati tankplast. Ovo je dvokomponentni epoxy prajmer, on je sam po sebi "finalni" sloj, on nema naslage ukoliko ga "razmazes" kako treba, tj prelivas, kao kada sipas u vruc tiganj smesu za palacinke 1oda.gif ... Kod Draleta je bilo malo viska zbog dizajna rezervoara, ima ulubljenja (ne od udara vec je tako Kinez napravio), taj visak se izvadi i nema problema..

Srecno u svakom slucaju 0takoje.gif

Da potvrdim, nema potrebe, kod mene već pune dve godine stoji kao prvog dana. Taj tankplast mislim da je predviđen za veće cisterne i nanosi se onako domaćinski, u debelom sloju pa nisam siguran koliko je dobar za rezervoar motora

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 51 postova
  • Lokacija: BG
  • Motocikl: Suzuki Bandit 600N Suzie-Q

Cuo sam da je Antirost, Beorost, Antikorozin... los za ciscenje rezervoara jer posle njega ostaje prah i tanak sloj tzv. masnoce.

Ovo mi ima logike jer kasnije sve to ide u karbove a ciscenje i stelovanje istih nije naivan posao.

Da li se nekome mozda zapusio odusak na rezervoaru nakon nanosenja zastite?

Ukoliko jeste mozda bi resenje bilo da pre nego sto se Tankplast osusi uzme sajlica, stavi na busilicu i okretanjem u pravcu pletenja sajle iscisti kanal od viska sredstva.

Ako bi se odusak ostavio zapusen to moze da napravi problem pri paljenju motora ako je duze bio na suncu.

Inace sve ostalo je ekstra odradjeno.

Svaka cast za trud i hvala za podeljeno iskustvo.

:takoje:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 333 postova
  • Motocikl: Suzuki GSX600F '01

Antirost i ostala sredstva za uklanjanje rdje ostavljaju masnocu (mozda se kolega Andrej_hotstepper nadoveze da objasni malo detaljnije), najbolje je da posle antirosta isperete vodom, pa onda u zavisnosti od velicine rezervoara uspete 1-2L medicinskog alkohola i time uklonite i vodu i masnocu, vodom isperete dobrim delom, kasnije alkohol da "pokupi" vodu u rezervoaru... 0takoje.gif

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 14 postova
  • Lokacija: 025
  • Motocikl: CBR 600 f2

Antirost ostavlja fini beli sloj, koji ako se posle toga ne prefarba ili ne nanese epoxy jako brzo pocne da korodira. Zato se i koristi odmascivac, ispere vodom, sipa alkohol da veze vodu, izduva kompresorom i onda krene nanosenje epoxy-a.

 

Sto se tice Tankplast-a, mislim da nema potrebe dodatno da se nanosi, jer epoxy se super pokazao.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 119 postova
  • Lokacija: Pančevo
  • Motocikl: Hornet 600, TRK 251

Ja sam negde svojevremeno pročitao da antirost nema potrebe ispirati, pa sam tako uradio. Ne mogu da se setim gde sam to video, ali sam našao ovo

clip2.jpg

 

Irkom

 

Posle dve pune godine farba u rezervoaru ne pokazuje znake otpadanja, a rezervu, na koju nisam smeo ni da pomislim pre farbanja, koristim bez problema. Ako sam nešto pogrešio, recite :takoje:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 8 postova

ja sam pre dve godne rado elektrolizu na kinezu. i dosta sam se napatio kod muckanja jer ima velik deo ispod slavine pa stalno je u njemu ostajalo djubreta.Obavezno prohromska eletroda-tanak lim i brisu se naslage novinama jer gvozdena se razjeda prilikom elektolize.Obavezno kalcinisana soda koja sekoristi u industriji za ciscenja raznih truleziorganskog porekla ,cak i u drvenim buradima-poljoprivredna apoteka.prtom ne nagriza nijedan materijal i moze se koristiti za ciscenje rezervoara i pumpi za gorivo od auta i slicno gde ima zapecenih lakova koji se nemogu ni cekicem izlupati.Ovo je nepoznanica za sve novosadske automehanicare ukljucujuci i one specijalizovane za auto pumpe-reporucuju pranje toplom vdom a taj zapeceti ostatak od bencina nemoze ni u nitru da se rastvori.Ako se mora posle svegakoristiti i antirost-izbegavajte obavezno ga posle neutralisati nekom bazom -mpze ta ista soda ili soda bikarbona,da ga nebi dalje nagrizala kiselina.Ja imam lose iskustvo sa zorkom Na kinezumi se deo u rezervoaru koji je u pari van tecnosti kruni ali ne jako a onaj u benzinu bar ne vidljivo i to tako vec 2 godne .Stavio sam na filterslavine malo zenske carame i predflilter i nemam problema

Moje pitanje je da li treba cistiti i japance-star 7 godina i jedva vidljive male tackice i malo ih ima.Da li je to bolje uradti radi prevencije da se nebi zagusivao filter u pumpi.Moj filtr nemoze da se skine i ocisti pa bi verovatno je morao menjati-350 e.Da li moze da prodje i bez farbanja i sta radite sa pumpom elekticnom u rezervoaru da li ona ostane za vreme ciscenja -nekako zastititi flter ili je skidate i da li joj steti struja i kako onda zatvarate rupu odole.na rezervoaru

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 14 postova
  • Lokacija: 025
  • Motocikl: CBR 600 f2

Sto se tice malih tackica kontam da nije probrem dok god ima goriva da mucka u njemu, meni je bio u katastrofa stanju zato sam ga i sredjivao kako je vec opisano. Bez farabanja mislim da ne moze da prodje jer se skidaju slojevi zastite i brze korodira, a da li steti struja to ne bih znao1neznam.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • moto merkat °°, 4891 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Yamaha TDM 3VD

Odlcno odradjeno i opisano :takoje: ,dodao bih mali savet-pri susenju par puta dnevno kompresorom "ubaciti svezeg vazduha" ja ubacim crevo kroz otvor za cep u rezervoar i pustim da izduva jer se bolje i malo brze susi kada ima svezeg kiseonika! Inace postupak farbanja bi preporucio za svaki metalni rezervoar,narocito oni koji jos nisu pordjali,preventiva zbog kvaliteta ili ti NEkvaliteta naseg benzina a i mali broj nas napuni rezervoar "do cepa" kada parkira motor makar na par dana.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Dođu tako vremena, kada pamet zašuti, budala progovori..., 3301 postova

Nebi ponovo da otkrivam toplu vodu, niti da filozofiram na temu nastanka korozije u rezervoaru, ali me je na to ponukao danasnji prizor izdvajanja vode iz goriva usljed grijanja i hladjenja posude u kojoj drzim  dizel za pranje masnih i prljavih dijelova. Zanaci za one ne upucene prakticno vidjenje kondenzata koji se u dodiru sa kiseonikom pretvara u hrdju u unutrasnjosti rezervoara, pa za`rad toga imamo temu ciscenja rezervoara i sprecavanja njegovog hrdjanja. ;) E sad ne znam zasto sam ovo napisao, ali ako ovo ne koristi ne mozeda skodi. :)

 

DSC00110.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1180 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Suzuki SV 650 N

Zorka više ne proizvodi farbu za rezervoar. Ima li neke druge alternative za tu farbu? I ko u Srbiji (poželjno Novi Sad i okolina) radi čišćenje rezervoara od rđe i premazivanje rezervoara?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja