g-tec 9 Napisano Septembar 16, 2008 Svrati ponekad, 276 postova Lokacija: Novi Sad Motocikl: XT660R Prijavi odgovor kao problematičan Ljudi recite kako postupate sa masinom kad je hladna,ja sam ubedjen da vecina ljudi praktikuje zagrevanje u mestu sto je kako sam nasao na par sajtova POGRESNO Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
bobangsxr 1362 Napisano Septembar 16, 2008 Drug član, 1139 postova Lokacija: cuprija- basel Motocikl: Aprilia SL 1000 Falco - Honda XL 1000 Varadero - Yamaha XVS 1300 Midnight Star-Yamaha Xcity 250-Yamaha Xmax 125 Prijavi odgovor kao problematičan eto ovo prvi put cujem ??? a zasto je pogresno Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
g-tec 9 Napisano Septembar 16, 2008 Svrati ponekad, 276 postova Lokacija: Novi Sad Motocikl: XT660R Prijavi odgovor kao problematičan Evo odgovora,ovo je vezano za kola ali masina je masina a slican odgovor sam nasao i na nekoliko stranih sajtova a inace vrsena su istrazivanja na Harlikama i ova metoda se pokazala boljom za motor Automobil je sazdan da pruža slobodu kretanja, a da bi se pokrenuo najpre je neophodno startovati motor. Upravo je to radnja koju èinimo pre svake vožnje, èesto više puta dnevno, što na godišnjem nivou èini preko hiljadu startovanja motora. Ono preko èega, pak, olako prelazimo jeste èinjenica da je ovo veoma kritièna radnja sa stanovišta eksploatacije. Ovo je šok za motor koji može da pohaba njegove pokretne delove kao nekoliko stotina kilometara preðenog puta umerene vožnje. Na samo pokretanje motora i nismo u prilici mnogo da utièemo, ali smo potpuno odgovorni na proces zagrevanja motora koji poèinje neposredno nakon njegovog starta. Bitno je znati da konstruktori motora proraèunavaju dimenzije komponenti za temperature koje æe one imati u toku ustaljenog rada motora. Zazori izmeðu delova, karakteristike uljnog filma, odvijanje procesa sagorevanja, strujanje gasova - sve je to projektovano za rad na nekoj nominalnoj temperaturi za koju se pretpostavlja da æe biti blizu proseka radnih temperatura. Nakon proraèuna dimenzija komponenti na takvoj temperaturi, vrši se njihovo svoðenje na dimenzije koje æe ovi elementi imati na 20 OC uzimajuæi u obzir temperaturno skupljanje raznorodnih materijala od kojih su oni izraðeni. Iz tog razloga, stanje meðusobno pokretnih delova nije ni blizu projektovanog u trenutku pokretanja motora, te je ovde proces habanja posebno izražen. Hladan start „Hladan start” motora je veoma kritièna radnja koja može i da ošteti motor. Loš tretman motora od strane vozaèa u periodu zagrevanja negativno se odražava na stanje i radni vek motora. Stoga je veoma bitno slediti proceduru koja æe elemente motora brzo dovesti do radne temperature i pri tom ostaviti minimalne posledice na stanje njihovih površina. Tema ovog teksta je upravo to - recept koji treba pratiti prilikom zagrevanja motora kako bi on što duže pružao zadovoljstvo svojim korisnicima, uz minimalno održavanje i troškove upotrebe. Nasuprot ustaljenom shvatanju hladni start nije pokretanje motora na niskim zimskim temperaturama. Pod pojmom hladnog starta podrazumeva se pokretanje i rad motora u uslovima kada mu delovi i radni fluidi nisu na projektovanoj radnoj temperaturi, odnosno, kada imaju temperaturu okoline. Stoga, hladan start postoji i leti, a ne samo zimi. Zapravo, hladan start je slièan razraðivanju motora, samo što se potreban period meri minutima, a ne stotinama preðenih kilometara. Recimo da ono što nije dobro za razradu motora, nije dobro ni u zagrevanju. Za izrazito hladna podruèja razvijeni su posebni sistemi za zagrevanje motora. Sam proces zagrevanja traje dok sve komponente ne postignu radnu temperaturu. Èinjenica je da se ove temperature razlikuju. Izduvni ventili i èela klipova postižu temperature od nekoliko stotina OC, rashladno sredstvo oko 100 OC, ulje može i više, kao i cilindri. Takoðe, zagrevanje navedenih elemenata odvija se razlièitom brzinom. Najbrže se zagrevaju klipovi, dok se ono kod cilindara odvija daleko sporije. Zagrevanje rashladne teènosti ubrzava se pomoæu termostata koji spreèava prolazak teènosti kroz hladnjak, ali i pored toga zagrevanje traje više od deset minuta. Slièno tome, i ulje se zagreva prilièno sporo. Dok je ono hladno teèljivost mu je mala, te se ne raspršuje adekvatno i ne dospeva do svih mesta gde je ono poželjno. Visok pritisak ulja koji se u motoru postiže kad je ulje hladno uopšte ne znaèi da je podmazivanje dobro – naprotiv! Visok pritisak je posledica toga što ulje ne može da protièe kroz vodove sa istom lakoæom kao kada je zagrejano. Kada je zagrejano na svoju radnu temperaturu ulje teèe kao voda, a uljna magla dospeva u svaki kutak motora. Loše procedure Na osnovu reèenog izgleda logièno da bi posle startovanja motora najbolje bilo saèekati da se on zagreje, pa tek onda krenuti u vožnju. Meðutim, to definitivno nije ono što savetujemo. Zagrevanje motora na parkingu je dugotrajnije nego zagrevanje u vožnji, ulje se intezivnije degradira, delovi više habaju, a na kraju ovo je i skuplje. Zagrevanje motora na parkingu dugo traje, turiranje nije najbolja ideja. Naime, kako se pri radu motora na praznom hodu za isto vreme sagori manje goriva nego u vožnji, oslobaða se i manja kolièina toplote, te se motor sporije zagreva. Dalje, rad na praznom hodu (leru) zbog lošijeg procesa sagorevanja dovodi da nesagorelo gorivo rastvara uljni film i dospeva u karter. Štaviše, i produvavanje izduvnih gasova pored klipnih prstenova je poveæano jer nema dovoljnog pritiska gasova u cilindru pa klipni prstevnovi slabije zaptivaju komoru. Sa druge strane, još lošije rešenje je prekomerno optereæivanje motora neposredno nakon starta – npr. dinamièno ubrzavanje vozila. Time se naglo zagrevaju klipovi, dok se istovremeno ostale površine daleko sporije greju. Ovo je loš ambijent za odvijanje kvalitetnog procesa sagorevanja, pa je ono nepotpuno i lako prekida uljni film na zidu cilindra. To je razvoj stvari koji dovodi do pojave mikro zavara izmeðu klipnih prstenova i zida cilindra što rezultuje pojaèanim habanjem. Posebno su ugroženi motori koji i nezagrejani imaju dovoljno snage da daju povoda vozaèu za «težu nogu» (ili ruku) na gasu. Skraæen vek motora tada nikako neæe biti posledica lošeg kvaliteta izrade ili neèeg drugog - u pitanju je iskljuèivo nestrpljenje korisnika. Preporuèena procedura Nakon analize loših rešenja, vreme je da se pozabavimo dobrim postupkom zagrevanja motora. - pre startovanja, kod dizel motora obavezno treba saèekati da grejaèi odrade svoj posao. Nakon gašenja signalne lampice treba ostati strpljiv još sekundu-dve jer su grejaèi obièno još toliko aktivirani. U hladnijim danima pre samog starta rad grejaèa ponoviti par puta kako bi pokretanje motora bilo olakšano. prilikom zagrevanja treba se odupreti iskušenju zalaska u visoke obrtaje - pokretanje motora treba obaviti bez prateæeg turiranja! Podizanje nepodmazanog motora u visoke obrtaje nikako nije pametna ideja. - nakon starta je potrebno saèekati 15 do 20 s u mirovanju kako bi se povišeni prazan hod, koji može biti uslovljen i upotrebom automatskog ili ruènog startnog ureðaja, stabilizovao. U ovom periodu menjaè izbaciti iz brzine i pustiti kvaèilo kako bi se pokrenulo ulje u menjaèu. Posle nekoliko sekundi motor bi veæ trebao da može da reaguje bez gušenja na dodavanje gasa (ali ne prevelikog!). Vezivanje pojasa, podešavanje muzike i ventilacije, te izlazak sa parkinga ili iz garaže, obièno je sasvim dovoljno da vozilo zbog trzanja i nedovoljnog ubrzanja ne predstavlja smetnju u saobraæaju. - po isteku ovog perioda polako krenuti i menjati stepene prenosa ranije nego obièno, bez ulaska u više obrtaje motora. Ovo je posebno važno kod turboprehranjivanih motora jer je za odgovarajuæe podmazivanje turbine potrebno izvesno vreme. - Ruèni startni ureðaj („saug”) treba iskljuèiti èim vozilo bude u stanju da se kreæe bez njegove pomoæi. Ako ruèni startni ureðaj ostane predugo ukljuèen, sagorevanje je nepotpuno, a prebogata smeša spira uljni film sa zidova cilindra i razreðuje ulje, što loše utièe na vek motora. Zato i postoji signalna lampica koja upozorava vozaèa na to da je ruèni startni ureðaj ukljuèen. Za kraj Broj hladnih startova umnogome odreðuje vek motora. Motor koji se èesto pokreæe i vozi se na kratkim relacijama, može se smatrati kao motor koji radi u lošim uslovima. U tom sluèaju biæe potrebno intenzivnije održavanje, ako se želi normalan eksploatacioni vek - na prvom mestu èešæe zamene ulja i preèistaèa (filtera). U toku lagane vožnje motor æe se pre zagrejati nego tokom rada na „leru” I još jedan savet: posle dužeg perioda gradskih vožnji, preporuèljivo je jedan dan izaæi van grada na jednu dužu vožnju i voziti auto malo oštrije, kako bi se svi delovi i ulje normalno zagrejali, a nagomilani produkti nepotpunog sagorevanja išèezli iz motora. Thnx to MILY ! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
bigbad86 825 Napisano Septembar 16, 2008 Drug član, 2285 postova Lokacija: Kragujevac Motocikl: Honda Sevenfifty Prijavi odgovor kao problematičan Ovo ima smisla. Ja sam ovo na svoju ruku poceo odavno da koristim. Jer sam primetio ako je napolju 10-ak stepeni agregatu treba 10-15 minuta na leru( a radi kao traktor tada) da se zagreje, dok u voznji samo 5-7 min s tim da se ne gazi do daske, znachi sto manji gas ali da se ne gushi i menjanje brzine shto pre s tim da se ne gushi kada nastavite u sledecoj. Ajde malo iskusniji postujte? Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
acim 766 Napisano Septembar 16, 2008 Ne silazi, 5815 postova Lokacija: Minhen Motocikl: Kawasaki H2 SX SE '23 / Triumph R3 Storm R '24 Prijavi odgovor kao problematičan Puno zavisi i od toga koja je temperatura napolju, a obzirom da većina vozi motore kada je toplije, recimo preko 15 stepeni, onda ovo nije toliko važno, rekao bih. Ja startujem motor i čekam da se oznaka Lo pretvori u 40 stepeni ili više i onda krećem. U prvo vreme, dok motor ne postigne još veću temperaturu, ne forsiram po gasu. Tačno je da se agregat, bilo u kolima ili na motoru, brže greje pri sporoj vožnji u većem stepenu prenosa i tu foru redovno koristim na automobilu zimi, kada su niske temperature. Onda već nakon 1km krene da greje. Treba reći i da je u današnje vreme sa daleko kvalitetnijim uljima sve ovo manje bitno. Nekada su automobili, pa i motori, imali crvena polja na pokazivaču za temperaturu i za nisko i za visoko područje, a toga sada ima samo za visoku temperaturu, što će reći da hladan start više nije toliki problem. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
mrle 8667 Napisano Septembar 16, 2008 nekrunisani kralj moto cigana, 3207 postova Lokacija: Banovo brdo, Juzni Beograd... Motocikl: 4x4 Prijavi odgovor kao problematičan Po nekom mom iskustvu, treba posle kraceg zagrevanja i spustanja saugha odmah krenuti u voznju, naravno sa sto manjim obrtajima, na vrh gasa i ranije menjati stepen prenosa na vise. Pored brzeg zagrevanja, i uljna i vodena pumpa rade na vecim obrtajima i bolje cirkulisu fluide. Jer tokom eksploatacije svi ti "protokopokretaci" slabije rade, pa ih ostavljanje u leru ne dovodi u optimalni rezim rada i cak ne ispunjavaju minimum svog delovanja. Ima dosta veze i spoljasnja temperatura. Naravno kada leti vozim motor, pa ga ostavim usijanog na usijanom asfaltu i onda ga startujem posle par sati, vozim veoma kratko i ugrejan je, jer ulje i nije stiglo da se rashladi ispod 30-40 stepeni. Samo laksi gas u pocetku da se ulje "izbucka" po masini i samo vozi. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
dane@ 98 Napisano Septembar 16, 2008 Drug član, 1777 postova Lokacija: Sibir Prijavi odgovor kao problematičan Slazem se sa svim sto je G-tec napisao!!! Jedino, posto je motorcikl u pitanju, paljenje je sa kvacilom, i ja ga drzim jos par sekundi dok se motor ne stabilizuje... I plus, ovaj poslednji savet sto je dao, da se posle duzeg perioda gradske voznje "produva" masina na otvorenom putu je jos bitniji kada su motorciklil u pitanju, jer je i kvacilo u istom tom ulju sa sve menjacem, pa ce i menjanje brzina ici osetno lakse i lepse... p.s. bila je vec ova tema i zakljucak je bio isti ovaj, ali nije bilo ovako podrobno objasnjeno Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
dane@ 98 Napisano Septembar 16, 2008 Drug član, 1777 postova Lokacija: Sibir Prijavi odgovor kao problematičan http://www.bjbikers.com/smf/index.php?topic=1189.0 http://www.bjbikers.com/smf/index.php?topic=11569.0;viewResults Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
m900 227 Napisano Septembar 17, 2008 Zainteresovan, 537 postova Lokacija: Virovitica Motocikl: 916 SPS; M900;A35 AML Racing Prijavi odgovor kao problematičan Eto kopije mog posta iz 11. mjeseca prošle godine : Odg: zagrijavanje motora « Odgovor #42 poslato: 24.11.2007. 12:46 » Citat Izmeni -------------------------------------------------------------------------------- Glasao sam za zagrijavanje u laganom pokretu , zašto... Kada upalite hladan motor i ostavite ga da radi pod "sauhom" motor je uvjek hladan i tolerancije su mu veće ,a dobiva prebogatu smjesu koja nepotpuno sagorjeva i tako ostatci nesagorjelog goriva lagano ispiru cilindar i prodiru u karter motora i tako pomalo razrjeđuju ulje . Rad na mjestu nema neke koristi osim što je potrebno da se ulje protjera kroz cijeli sistem , a to je dovoljno da navučete kacigu i rukavice . Dobro je zatim lagano krenuti i ne pretjerivati sa gasom i što prije otpustiti "sauh" jer pod umjerenim opterećenjem motor bolje diše i sagorjeva smjesu , čišći mu je ispuh , a i bolje se podmazuje . Oznake radne temperature na mjeračima odnose se samo na temperaturu rashladnog medija što znači da se on zagrije već nakon 2-3 pređena kilometra , ali motornom ulju je potrebno (ovisno o gradaciji i količini u motoru) 15-20 pređenih kilometara da dostigne radnu temperaturu to znači da su tek tada svi dijelovi i sklopovi motora dostigli radnu temperaturu . Dakle cepaj tek nakon 20 km , a to najbolje osjetiš po mjenjaču , kada se motor meko šalta ulje je zagrijano . Ulja više gradacije 20W-X ili 15W-X sporije se zagrijavaju i u hladnom stanju teže i nepotpunije podmazuju i štite motor(koji se tako i više troši) , a u vezi hladnog starta 10W-x je najbolja solucija za najširu paletu motora (osim starije generacije jednocilindraša) dok 0W-x i 5W-x samo po preporuci i odobrenju proizvođača motora . Zaključak- izguram motor iz garaže , sjednem na njega , povučem "sauh" do pola , upalim ga , navučem kacigu i rukavice , otpustim sauh da motor može mirno raditi , krenem polako i kada ušaltam u treću ili četvrtu otpustim sauh do kraja i vozim motor u drugoj četvrtini režima rada kao dedica . Kad prođem tako 10-15 km vozim kako mi se hoće (nekad do panja , nekad normalno ovisi o situaciji) Nadam se da sam dobro objasnio razloge zbog kojih vozim kako vozim i ne zagrijavam motor na mjestu duže od 15 sekundi . M900 Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
saxi 736 Napisano Septembar 17, 2008 Drug član, 1737 postova Lokacija: Beograd Motocikl: Kilo Smor L8 Prijavi odgovor kao problematičan A kako sve ovo pije vodu kad su u pitanju maxi skuteri koji imaju automatski saug ??? Ja moj licno pustim par minuta da se zagreje jer obicno pri paljenju ide preko 2000 obrtaja,a posle toga smakne na standardne 2000 i ja vozim lagano, al nisam siguran dal je to dobro ili ne ;D Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
castor 384 Napisano Septembar 18, 2008 Drug član, 1163 postova Lokacija: Beograd Motocikl: Kawasaki Z750 nigga rabbit edition Prijavi odgovor kao problematičan Prije xy godina sam čuo od čovjeka koji je odrastao na motorima, vozio trke i sam održavao svoje motore, da se motor čeka/pušta da radi u mjestu samo 45 sekundi dok se svjećice ne ugriju, tj. ne postignu svoju optimalnu temperaturu. Poslije toga, malo lagano (par kilometara) i onda kako hoćeš... Ja praktikujem slijedeći princip: izguram motor ispred kuće, stisnem kvačilo, upalim ga i odem da obučem opremu (potkapa, jakna, rukavice, ranac ako ga nosim, kaciga) i kad se obučem sjedam i krećem. U ljetnom periodu zbog manjka opreme na jakni (ne stavljam goretex liner, nisam lud) i manjka rajsfešlusa za zakopčavanje, sjedam na motor za nekih 60-90 sekundi od paljenja. Po ovom vremenu, kao što je danas, treba mi dve minute. Pritom ne žurim nikuda ni u jednom slučaju (ljeto/zima)...Kad sjednem odmah krećem i prvih 3-5 kilometra zbog guma vozim laganije, a onda dostižem vrtoglave brzine od 60 km/h... Motor ima automatski ćok (ćok = choke = sauh) koji on otpušta - moje je samo da ga vozim... Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Shortshifter 8071 Napisano Septembar 18, 2008 Super specialist, 6028 postova Lokacija: Šumadija Motocikl: Suzuki GSXR600, Kawasaki ZX10R Prijavi odgovor kao problematičan Zaključak do kog ste došli je ono što sam i ja ranije čuo. S tim da je zagrevanje u hodu korisno i zbog toga što čak i na motociklu agregat nije jedini deo. A pogotovo nije jedini koji treba da se zagreje. Potrebno je i zagrevanje kvačila, o čemu ste pričali, ali i kočnica, guma i svih ostalih drangulija. Tek kad se svi delovi zagreju motor funkcioniše kako treba. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
deki59 141 Napisano Septembar 18, 2008 Zainteresovan, 699 postova Lokacija: Srce Srbije pod jakim infarktom-Kosovska Mitrovica Motocikl: Tomos APN6-82,BMW R 1150 RT-03,Kawasaki EN 500-94 Prijavi odgovor kao problematičan Kod turbo dizel masina prvih 30-ak sekundi ne sme se preci 1000 o/sec Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Neške 30 Napisano Septembar 18, 2008 Drug član, 1898 postova Lokacija: Sumadija GM Motocikl: BMW F650 Prijavi odgovor kao problematičan Ja moj motor uvek zagrejem 1-2 min i onda polako vozim u sto vecem prenosu na sto nizim obrtajima,naravno pri tome gledam da ne gusim masinu i tako do radne temperature. Veoma bitan faktor o kojem vodim racuna da i gume postignu radnu temperaturu, e tek onda po gasu. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
nightrider 0 Napisano Septembar 18, 2008 U prolazu, 34 postova Prijavi odgovor kao problematičan na crosseru sa fergazerom moraš prvo grijat bar 2 min motor pod čokom jer uopče ne lovi gas dok se ne zgrije odnosno guši se- znači grijanje u mjestu. na xt 660 r ne grijem mašinu prije kretanja uopče-al ga i ne koljem prvih par minuta-prešao 30 000 km i nikakvih posljedica do sad. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
tzok 1 Napisano Septembar 18, 2008 U prolazu, 77 postova Lokacija: Beograd Motocikl: CB500XA Prijavi odgovor kao problematičan eh taman da ja pitam za svoj sluchaj? U mestu motor grejem kratko do minut a chim krenem imam jednu dobru uzbrdicu, znam da se motori jako greju na uzbrdici a ja ga vozim polako u prvoj (poshto nemam obrtomer mislim da ne prelazim 2500 obrtaja). Da li ga "ta" uzbrdica ubija ili je to u redu shto radim? (inache motor je vazdushar) Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Evil_Zo 9 Napisano Septembar 18, 2008 U potrzi za performansama..., 3388 postova Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE Prijavi odgovor kao problematičan @ g-tec: Hvala! Postedio si me silnog i ponovnog kucanja, vec sam nekoliko puta pisao o ovome i mnogo me mrzjelo da ponovo to radim Dakle, najbolje je to uraditi ovako, upalite motor, stavite na glavu kacigu i na tijelo ostatak opreme koju nosite, krenete, lagano, bez velikih obrtaja do radne temperature i onda pun gas! Motor je najranjiviji kada je hladan i zato ga tada treba pazljivo koristiti, ali mi ne zelimo da njegovo zagrijavane dugo traje jer onda i intenzivno habanje duze traje, zato ga ne grijemo u mjestu vec ga odmah vozimo ali polako i pazljivo do radne temperature... Onda se narod pita, kako to da tureri prelaze toliko, pa jednostavno, oni imaju neuporedivo manji broj hladnih startova nego motori koji se koriste za grad... Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
revolution 52 Napisano Septembar 19, 2008 Drug član, 1261 postova Lokacija: Beograd Prijavi odgovor kao problematičan Niko nije naglasio da se predhodnio tekst i objašnjenje može primeniti samo na 4t motorcikle. Kod 2T situacija drugačija, tamo količina ulja zavisi od otvora klapne na karburatoru, od podpritiska kod samomešajućih agregata. Čuveno grejanje motora je zaostavština iz doba JURE kada su se na trkama vozilo 2t motorcikli, te je dok je motor hladan neophodno zbog smanjenja habanja, odnosno boljeg podmazivanja agregata, polako opterećivati a zatim naglo rasterećivati motor. Opterećenjem postižete veći broj obrtaja, a rasterećenjem povećavate podpritisak te motor dobija više ulja pošto povlači ostatke iz donjeg kompresionog prostora, a postupak se ponavlja dok agregat ne postigne radnu temparaturu. napomena: sa 2t motorima se nikad ne koči motorom, razlog je manjak ulja na povišenom broju obrtaja. Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...
Bogda 36 Napisano Septembar 19, 2008 Drug član, 1399 postova Lokacija: Chicago IL - Babusnica - Nish Motocikl: Husqvarna tr650 strada abs 2014 Prijavi odgovor kao problematičan A kako sve ovo pije vodu kad su u pitanju maxi skuteri koji imaju automatski saug ??? Ja moj licno pustim par minuta da se zagreje jer obicno pri paljenju ide preko 2000 obrtaja,a posle toga smakne na standardne 2000 i ja vozim lagano, al nisam siguran dal je to dobro ili ne ;D I ja taka radim. Sacekam da se ugasi sauh i krecem na minimalnom gasu, nikako uz brdo ili pun gas! Citat Podeli ovaj odgovor sa prijateljima Link to post Share on other sites More sharing options...