Jump to content

Moto Zajednica

Sprint Challenger(Jinlun JL250V)Sve vezano za ovaj motor i ideje za prepravke...

Recommended Posts

  • Svrati ponekad, 286 postova
  • Lokacija: KULA
  • Motocikl: Kinroad 250

Ljudi otvorio sam aupuh sutra idem po njega ajde jedna pomoc na brzinu koje svecice da uzmem NGK C7HSA ili NGK CR6HSA???

Ja sm dosad imao 6-cu ,sad sam uzeo 7-cu.. NGK CR7HSA...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2265 postova
  • Lokacija: Stara Pazova

A koja je ralika uopste izmedju 6. i 7.?

Sedmica bi trebalo da je bolja za vece turaze i vece brzine, a sestica za umerenu voznju i grad. Tako nekako, da li se oseti razlika i koliko - pojma nemam, ali vise se sedmica forsira.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1347 postova
  • Lokacija: Kraljevina Mirijevo/Beograd
  • Motocikl: BMW R1100RT

 

Razlika je u toplotnoj vrednosti,ovo je preuzeto sa NGK sajta:

 

Heat range

 

The term spark plug heat range refers to the speed with which the plug can transfer heat from the combustion chamber to the engine head. Whether the plug is to be installed in a boat, lawnmower or racecar, it has been found the optimum combustion chamber temperature for gasoline engines is between 500°C–850°C. When it is within that range it is cool enough to avoid pre-ignition and plug tip overheating (which can cause engine damage), while still hot enough to burn off combustion deposits which cause fouling.

 

The spark plug can help maintain the optimum combustion chamber temperature. The primary method used to do this is by altering the internallength of the core nose, in addition, the alloy compositions in the electrodes can be changed. This means you may not be able to visually tell a difference between heat ranges. When a spark plug is referred to as a “cold plug”, it is one that transfers heat rapidly from the firing tip into the engine head, which keeps the firing tip cooler. A “hot plug” has a much slower rate of heat transfer, which keeps the firing tip hotter.

 

An unaltered engine will run within the optimum operating range straight from the manufacturer, but if you make modifications such as a turbo, supercharger, increase compression, timing changes, use of alternate racing fuels, or sustained use of nitrous oxide, these can alter the plug tip temperature and may necessitate a colder plug. A rule of thumb is, one heat range colder per modification or one heat range colder for every 75–100hp you increase. In identical spark plug types, the difference from one full heat range to the next is the ability to remove 70°C to 100°C from the combustion chamber.

 

The heat range numbers used by spark plug manufacturers are not universal, by that we mean, a 10 heat range in Champion is not the same as a 10 heat range in NGK nor the same in Autolite. Some manufacturers numbering systems are opposite the other, for domestic manufacturers (Champion, Autolite, Splitfire), the higher the number, the hotter the plug. For Japanese manufacturers (NGK, Denso), the higher the number, the colder the plug.

 

Do not make spark plug changes at the same time as another engine modification such as injection, carburetion or timing changes as in the event of poor results, it can lead to misleading and inaccurate conclusions (an exception would be when the alternate plugs came as part of a single precalibrated upgrade kit). When making spark plug heat range changes, it is better to err on the side of too cold a plug. The worst thing that can happen from too cold a plug is a fouled spark plug, too hot a spark plug can cause severe engine damage

 

A ovo sa domaceg,prevedeno(manje,vise isto:

Svećice:

 

 

 

Iz ovog teksta možete osim podataka o svecicama puno nauciti o pravilnom radu vaše svecice i o tome kako bi ih trebali servisirati. Svecice su jedna od najviše neshvacenih komponenata motora.

 

Mnogi postavljaju pitanja na koja ne dobijaju odgovor i baš zato sam odlucio da napisem nešto o ovom važnom delu svakog motora. Ljudi cesto kupuju jeftine i neodgovarajuce svecice misleci da one obavljaju jednak posao kao i svaka druga svecica. Ovaj clanak tj. ovaj celi tekst se odnosi na sve motore (2-T, 4-T, rotacione,...).

 

 

Svecica je vaš svedok koga možete pitati šta se dogada u komori za sagorevanje i nju možete koristiti kao alat za dijagnostiku stanja vašeg motora. Da bi bolje razumeli svecice moramo nešto znati o njihovoj svrsi i delovanju. Svecica kao komponeneta ima dve osnovne funkcije: pali mešavinu vazduha/goriva i uklanja toplinu iz komore za sagorevanje.

 

Svecice prenose elektricnu energiju koja pretvara gorivo u radnu/mehanicku energiju.

Da bih se kroz zazor pojavila varnica kroz sistem za paljenje se mora dostaviti dovoljna kolicina ''voltaže''. Temperatura glave svecice mora biti odgovarajuce niska da bih se sprecilo privremeno paljenje smese ili predpaljenje i dovoljno visoka da bih se sprecilo gušenje motora sa previše neupaljenje smese.

 

Ovo se kod svecica definiše kao ''Toplotne performanse'' i te performanse se odreduju sa toplinskom vrednošcu svecice koju ste izabrali. Važno je znati da svecice ne proizvode toplinu kao što vecina misli, nego je otklanjaju. Svecica radi kao prenosnik topline tako da odvodi neželjenu toplotnu energiju od komore za sagorevanje u sistem za hladenje. Toplotna vrednost se definise kao mogucnost svecice da rasprši toplinu.

Toplotna vrednost svecice nema nikakve veze sa voltažom koja prolazi kroz svecicu.

 

Mera toplotne vrednosti se odreduje sa nekoliko faktora: dužinom središnjeg keramickog izolatora, mogucnošcu upijanja i prenošenja toplote i materijala od kojih je napravljena centralna elektroda.

 

 

 

 

 

Toplotna vrednost i tok toplote kod NGK svecica

 

Bilo da su svecice smeštene u kosilicu, brod, tunirani automobil, motocikl ili drugo vrh svecice mora imati temperaturu od najmanje 500°C do najviše 850°C. Ako je temperatura vrha niža od 500°C podrucje izolatora koji okružuje elektrodu nece biti dovoljno vruce da sagori ugljenik (cad) i ostatke iz komore.

 

Ovi akumulirani ostaci mogu uzrokovati da gorivo ulazi u komoru a da to isto ne može u potpunosti sagoreti pa tada dolazi do karakteristicnog pucanja iz auspuha. Nasuprot tome ako vrh svecice ima temperaturu vecu od 850°C tada ce se svecica pregrejavati i to može uzrokovati razna sitna oštecenja u obliku rupica na keramickom izolatoru i to može uzrokovati da se centralna elektroda otopi.

 

Ovi problemi mogu uzrokovati probleme kao što su pred-paljenje i zatim cesto detonaciju. Ovo ce vas koštati puno novca jer cesto oštecuje osim svecice i sam motor.

 

 

Temperatura vrha i izgled glave svecice Izgled glave zavisi od temperature vrha svecice.

Postoje tri osnovna izgleda glave svecice: dobra, pregrejana i ''ugušena''.

 

Granica izmedu ''gušenja'' i optimalnog rada (500°C) se naziva temperatura samostalnog cišcenja. Ovo su problemi i nacin rešavanja problema sa svecicama: Odnos vazduh/gorivo može ozbiljno uticati na performanse motora i uslove rada svecice.

 

Prebogata smesa vazduh/gorivo može uzrokovati smanjenje temperature vrha svecice i dovesti do gušenja motora. Presiromašna smesa vazduh/gorivo može uzrokovati povecanje temperature vrha svecice i povecanje temperature u cilindru što vodi do prevremenog paljenja, detonacije i ozbiljne štete na svecici i motoru.

 

Važno je da proverite stanje svecice više puta tokom procesa tuniranja da bih ste postigli idealni odnos zrak/gorivo. Brzina motora i opterecenost motora je proporcionalna povecanju temperature. Kada putujete na konstantno visokim brzinama ili nosite vrlo teške terete hladnija svjecica bi trebala biti ugradena.

post-3264-12879031013777_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 91 postova
  • Lokacija: Lebane

Snimao sam motor samo sam se malo zurio pa je snimljeno 13 sek. a i nije snimljeno kamerom vec dig.aparatom snimacu ga kamerom ovih dana samo da se malo prolepsa jer ovde kod mene je uzas vreme danas.

 

 

 

 

Stavljene su i NGK (CR7HSA)svecice,takodje sam namestio i novi branik sad mi ostaje josh far.

 

Nebi bilo lose da ivice auspuha zastitim nekako (a da to lepo izgleda) jer se na pocetku malo skinuo nikl(najvaznije mi je da ne nastavi da se skida dalje),predlozi?.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 364 postova
  • Lokacija: Vlasotince
  • Motocikl: kawa er5

Ne,ne nisam ja to sekao a i nije samo nazad otvoren josh nesto mu je radjeno ali nemam pojima sta  :D...

 

hmmm daj malo detalja...

 

a zavoznju tu smo blizu

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 91 postova
  • Lokacija: Lebane

Izlagacu te ako ti kazem sta je radjeno jer mi je covek iz Leskovca otvarao auspuh,a ja nemam pojima sta je radio,pitacu ga kad se budemo videli sledeci put.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 870 postova
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Motocikl: Suzuki XF650 Freewind

Sorry na off-u ali cisto da se malo pohvalim da sam bas juce na mom motoru sredio auspuhe :) Cuje se ko' zmaj! :) :) Ako nabavim neki fon ili kameru koja lepo snima zvuk, snimicu pa cu postaviti snimak. ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 620 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Honda ST 1100 Pan Europa

Wolflorde jesi li ga busio ili skroz ispraznio?Ja sam moj samo izbusio i imam utisak kao da mi za nijansu slabije ide mada se mozda i varam jer sam vozio prosli vikend na Frusku goru sa dosta jakim ceonim vetrom pa nije realno stanje stvari.Sorry za off Sprintovci ali auspuh je auspuh a kinez je..

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1347 postova
  • Lokacija: Kraljevina Mirijevo/Beograd
  • Motocikl: BMW R1100RT

Da malo osvezim temu,vec nekoliko puta mi se dogadjalo da posle pranja,ili strasne kise imam problema sa Challenger-om.Pokusacu da opisem kako to izgleda: Upalim ga,ali pod jacim gasom,gusi se,ne prima gas,dimi,i na leru se ugasi.Pod gasom do kraja radi kao na leru,i kao da izbacuje cist benzin,pri tom oba cilindra rade.Elem,danas otkriven "problem"!

Filter za vazduh (koji se nalazi sa desne strane napred ispod plastike) je u stvari kartonski,iako izgleda kao metalni KN.Popije vodu,i cao-zdravo!Resenje sam nasao uz pomoc brace Oblaka,i DragonFly-ja veceras,tako sto smo skinuli filter,i stavili neku sinteticku nazovi gazu iz prve pomoci,i motor radi bolje nego ikad.Po dolasku kuci sam istusirao filter (iznutra, da izbaci prljavstinu na napolje),i sada se susi do ujutru.Obzirom da cu sutra rano do Zlatibora,verovatno ga necu ni postavljati do nekog odmorista."Gaza" je toliko gusta,da i sto prodje kroz nju ne bi smelo da napravi nikakav problem.

Takodje sam uspeo i da otkinem sraf za dotezanje lanca sa leve strane.Sada nema kontra maticu,ali sam privremeno zategao jedan,i nakucao kraj srafa da ne moze da se otpusti.

Oblak ce mi po povratku napraviti sraf od kvalitetnijeg materijala,a razmisljam da i onaj sa druge strane zamenim.

Sve u svemu,nista za skoro 12000 predjenih!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 224 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Kawasaki ER5, Lyberty125, Typhoon 50...

Evo i ja sam skoro resio problem sa lancanikom.

Znaci nisu silen blokovi pravili problem nego je zadnji lancanik povodom starih pojedenih silen blokova poceo da jede felnu nakon sto sam zamenio 4 silen bloka ponasao se skoro isto tako da sam sve rastavio pa privremeno stavo neku biksnu od neke cevuljage. A sad pre par dana sam ga napravio da valja kod metalostrugara sam napravio biksnu i na bubanj potoku kupio zeger osigurac koji sam nakon stavljana na tocak i zavario tako da ne moze da se otpusti. Mada treba da uskoro menjam lezajeve na zadnjem tocku osim ako mi ne pukne film pa pazarim neku zadnju viljusku od neke yamahe zajedno sa tockom i lancanikom.

Osim toga nema bitnih promna stim sto sam mu nakacio maglenku a nameravam i da mu stavim xenon kit samo razmisljam da li 35 ili 55 wati.

PITANJE: kad opodmazujem lanac sa sprejem na svakih koliko dana ga podmazujem?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2265 postova
  • Lokacija: Stara Pazova

 

...Filter za vazduh (koji se nalazi sa desne strane napred ispod plastike) je u stvari kartonski,iako izgleda kao metalni KN...

I? Ko je sada u pravu? ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 5 postova
  • Lokacija: Ivanjica

Pozdrav drustvo

Treba mi savet, uzeo bih challengera 250cm3 pa me zanima ....sve zivo, saveti mane i ostalo

Trenutno je 150000din sto nije mnogo

Pisite unapred zahvalan

M_b

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja