Jump to content

Moto Zajednica

boris020202

Članovi
  • Broj tema i poruka

    4
  • Pridružio se

  • Posetio poslednji put

Profile Information

  • Pol
    Muškarac
  • Lokacija
    Banja Luka
  • Motocikl
    Honda XL 500

Poslednji posetioci profila

Sekcija koji prikazuje poslednje posetioce ovog profila je isključena i ne prikazuje se ostalim članovima.

boris020202's Achievements

U prolazu

U prolazu (1/6)

8

Reputacija u zajednici

  1. Pozdrav svim članovima foruma. Imam problem sa navedenim motorom. Motor je '86 godiste dok je mašina iz '77 godine. Na kompletnoj mašini je urađena generalka, stavljen je novi klip i karike, cilindar izbušen na prvu specijalu, glava motora obrađena, kao i ležište bregaste...itd. Naime problem je u tome što motor kad se upali radi samo na leru, uopšte neće da primi gas. Povremeno se desi da pri dodavanju gasa motor ode u visoke obrtaje i tamo ostaje i nakon pustanja gasa, ne mogu se smanjiti dok se motor ne ugasi, što se može vidjeti na linku videa što sam objavio. Ono na što sam provjerio je uzupčenost faznog lanca, koja je dobra, ugao paljenja je podešen stroboskopom tačno na F, stavljena je nova ploca sa platinskim dugmadima, i podešen zazor istih. Stavljena je nova svjećica. Karburator je detaljno očišćen i podešen po haynes manualu i uhrađen je repair kit. Detaljnije podesen je nivo plovka, pilot jet, iglica i broj glavne dizne se poklapa sa onom iz manuala. Takođe i nova prirubnica na karburatoru je stavljena. U suštini sve dijelove na koje sam sumnjao provjereni su i promijenjeni, tako da sam trenutno ostao bez ideje u čemu bi mogao biti problem. Nadam se da će mi neko sa foruma uspjeti pomoći. Sva mišljenja su dobrodošla bez ustručavanja. Unaprijed se zahvaljujem na svim odgovorima. Preko ovog ovog linka možete ući na video gdje se jasno vidi problem.
  2. Slažem se za zapažanjima. Kao što sam napisao, nažalost nisam uspio kupiti razrjeđivač, pa sam bio prinuđen na bojanje sa gustom bojom. Nadam se da boja neće pucati. Takođe zaboravio sam napisati da je u mom slučaju zapremina rezervoara 9 litara, pa sam odokativno na osnovu toga određivao količinu boje. Nakon salivanja ostavio sam rezervoar naopako kako bih izbacio višak boje. Problem je što se višak boje ne može ponovo iskoristiti, pa se zbog toga bespotrebno baca.
  3. Nakon detaljnog proučavanja teme i generalno skidanja rđe elektrolizom, odlučio sam isprobati ovaj proces. Prvo sam zaštitio rezervoar najobičnijom streč folijom, skinuo ventil i rupu začepio šarafom koji sam omotao teflon trakom. Kao što se može vidjeti na slici, rezervoar je bio u očajnom stanju, tako da druge metode nisam ni razmatrao. Za anodu sam upotrijebio stari nož od rosfraja, koji sam pričvrstio na komad drveta koji sam prvi pronašao. Odlično se pokazao, bez ikakvih znakova trošenja, tako da nisam imao potrebu da čistim elektrodu. U rastvoru sam koristio oko 3% NaOH (Kaustična soda), što se kasnije pokazalo kao previše, pa s toga savjetujem da napravite rjeđi rastvor pa kasnije po potrebi dodate još. Zagrijavanjem tekućine dolazi do porasta struje, tako da i to uzmite u obzir. Rezervoar nisam odmastio prije elektrolize, zbog čega je prljavština na samom početku procesa izlazila na otvor. Pri upotrebi NaOH obavezno koristite rukavice, jer iritira kožu. Prvobitno sam koristio punjač od 30A maksimalne struje, gdje je na početku procesa korišteno 10A. Zbog zagrijavanja tekućine i porasta struje bio sam prinuđen ovaj ispravljač zamijeniti starim čija je maksimalna struja 10A. Elektroliza je trajala oko 3 dana. Po danu sam koristio 12V 9A. dok sam po noći preventivo napon spuštao na 6V, što je za posljedicu imalo pad struje na nekih 6A. Struju takođe možete ograničiti rednim dodavanjem žice na jedan od polova. Nakon završene elektrolize u rezervoar sam stavio matice i mućkao nekoliko desetina minuta, u cilju skidanja krupnije rđe koja ostane prilijepljena. Potom je nasut antirost, koji je nakon 1h skinuo i najsitnije tragove rđe koji su ostali. Preostala tekućina je osusena upotrebom fena, gdje sam odmah pristupio bojanju rezervoara. Kao zaštitu sam koristio Zorkinu 2K Epoksi boju, koja je kupljena u Beogradu u Romi. S obzirom da nisam kupio razrjeđivač za ovu boju, jer ga nisu imali na stanju, za prvu ruku sam iskoristio 1/3 boje, što se pokazalo kao previše, tako da slobodno možete korisititi i manje. Nakon sipanja boje u rezervoar okretao sam ga sve dok se boja nije razlila na sve dijelove. Nakon 24h sušenja nanešena je i druga ruka boje. Za drugu ruku obavezno razrijediti boju, jer se meni nije baš najbolje razlila zbog svoje gustine, i boljeg lijepljenja na prvu boju. Rezervoar je planirano ostaviti mjesec dana da se suši. Nadam se da će vam moje iskustvo pomoći, kao što je i meni vaše pomoglo. Ako sam nešto zaboravio napisati ili imate dodatnih pitanja, rado ću pomoći.
  4. Pozdrav svim članovima foruma. Kao sto možete vidjeti u naslovu, potreban mi je rotor cdi za motor Honda XL 125s. Pored ovoga takođe potražujem ploču sa platinskim dugmadima za isti model motora. Na slikama se može vidjeti izgled dijelova. Unaprijed se svima zahvaljujem.
  5. Detaljno sam proučio čitavu temu, ali pošto sam iz Banja Luke nisam uspio pronaći Zorkin epoksi primer. U nekoliko radnji preporučili su mi proizvod Body 989 koji je po njihovim riječima bolji od Zorkinog. Da li je neko imao iskustva s navedenim proizvodom?
  6. Pozdrav svim članovima foruma. Ja sam Boris, dolazim iz Banja Luke. Imam 20 godina. Posjedujem više motora: Honda lead NH50, Honda Lead NH125, Honda Xl 125 S, Tomos A3 i Tomos APN6. Nadam se učenju od iskusnijih članova i razmjeni iskustava.
×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja