Jump to content

Moto Zajednica

joda2

Članovi
  • Broj tema i poruka

    30
  • Pridružio se

  • Posetio poslednji put

O članu joda2

  • Rođendan 11.03.1957.

Profile Information

  • Pol
    Muškarac
  • Lokacija
    Subotica
  • Interests
    Klasični (naked) i oldtimer motocikli i automobili.
    HiFi Audio samogradnja, i skoro svi žanrovi muzike
    (najviše Progresivni Rock i tehno).
    Minijaturne željeznice i maketarstvo.
  • Motocikl
    Honda CB900F Bol D'or iz 1982g.

Poslednji posetioci profila

2249 profile views

joda2's Achievements

U prolazu

U prolazu (1/6)

8

Reputacija u zajednici

  1. joda2

    Aprilia2

    Lepe nalepnice! Ima li nekih i za klasicne Honde (za moju Boldorku na pr.)? Da li ove nalepnice ti kreiras i pravis ili se preko tebe mogu nabaviti?
  2. U mojoj boldorki imam svecice NGK DR8ES a isprobao sam zazore od 0,6...1,2mm, najbolje mi radi u svim uslovima i leti i zimi (ne vozim ga samo kad je sneg ili led) sa zazorima 0,8...0,9mm ali je primetno losije ako je manje od 0,7mm i vece od 1,0mm. A na komentar "prvi put cujem da sintetika u tako stari motor" Na BJB-u je pre izvesnog vremena bio objavljen opis karakteristika ulja Mineralno, polusintetika, sintetika, redje, gusce, aditivi itd... To je bila fantasticno prikazana tema. Veoma sam zahvalan autoru, steta sto sad ne znam navesti njegovo ime (ili njihova imena) zasluzuje to. U to vreme kad se pojavila Boldorka nije ni postojalo sinteticko ulje, ali nije ni bezolovni benzin a probajte sada staviti u rezervoar olovni super od 98 oktana. Ali ide i sa bezolovnim i nikom nista. A svako neka stavlja lje kakvo zeli ali sem da sam isprobao Castrol Magnatec sa pohabanim motorom i razocarao se, prvih oko 600km posle generalke kad sam motor uhodavao isto sam stavljao mineralno ulje, sav ostali period Liqui Moli sintetiku. Obrazlozenje: (izvedeni zakljucak na osnovu clanka kojeg sam spomenuo + licno iskustvo) Ovo su kako god bilo, vec svi uglavnom stari pohabani motori a delovi skupi. Sintetika mnogo bolje drzi razdvojeno mehanicke delove od mineralnih, pa je habanje najmanje moguce. Mineralna ulja su nakon 2000...3000km vec dosta razbijena i lapljiva, taj efekat je jedva primetan kod sintetickih. To se jako oseti u radu kvacila a malo manje u menjacu. Kad je hladan, sintetika manje uhvati motor pa se lakse startuje (mozda ga zato palim lakse nego oni koji sumnjaju u to). A Liqui Moly vec ima dosta veoma prijatnih aditiva vec ugradjeno u svoja ulja. On jeste gadno izgleda, crno je ko da je za baciti, ali ja sam snjime veoma zadovoljan. Inace, posteno je navesti da sam imao veliku prednost u odnosu na mnoge, da poznajem Cvrkusic Vladu koji je vec vise od 30g velik entuzijasta i vrsni moto-mehanicar. Kad sam kupio svoju Boldorku pravo sam je nosio kod njega. On je od jednog veoma bolesnog motora izvuko cudo. On mi je stavio ove svecice, ovo ulje, podesio paljenje, karbove, ventile (mada bi karburatore trebalo prestelovati na sadasnje stanje posle generalke koju sam sam radio ja sam bez njega). Sve u svemu, njegova podesavanja i saveti su mi pruzili pouzdanu referencu za kasnije.
  3. Mislim da je malo preterano zlobe za Tomos-e. Tada su svi domaci proizvodi bili zasticeni od strane konkurencije, svejedno da li su to Fica, Z-101, KolorTV, itd... Ei, Cajavec, RIZ, Gorenje, Iskra, Zastava, TAM, Fap sta god bilo. Puno od njih je i dalje u upotrebi, ljudi ih vecinom vole, cak i sad kad su izlozeni otvorenoj konkurenciji. Meni, ali i mnogim, cak bih rekao, svim mojim poznanicima, Tomos mopedi su decenijama pruzali mnogo zadovoljstva. Na njima smo odrasli, naucili voziti, s njima idemo na izlete, skolu, posao, kupovinu. Njihova trajnost je vec odavno dokazana, nista nisu bili losiji od Puha, ili raznih Italijanskih ili drugih slicnih mopeda. Svako ima svoja iskustva, utiske, uspomene, ali mislim da ce svet biti tuzniji bez Tomosa, a oni koji su hteli nesto jace, vece od osnivanja Tomos-a do danas uvek su to mogli imati. Neku Jawu, MZ, BMW ili sta im je vec odgovaralo, ali to je nesto drugo i ne treba danasnje R-ove uporedjivati sa mopedom, to nema smisla. Zamislite bakicu na Hajabusi kako ide kupovati na pijacu. Al na Automatiku je to svakodnevnica i dan danas.
  4. Sa akumlatora ide jedna zica plus voda na automat, i to na taj kontakt na kojeg je spojen i glavni osigurac od 30A. Ova zica od akumlatora do automata treba da je sto kraca i sto deblja (to vazi i za minus izmedju aku. i sasije) Ako nema dovoljno debele zice za ovo, moze se staviti dve tanje paralelno vezano. Meni su ovi vodovi ako se ne varam oko 10mm2. Stopice treba da su debele i jake, bakarne, ciste, bez oksidacije.
  5. Za sve one koji kazu da Boldorka tesko pali: Kad je hladno stvarno treba saug, i prvih dvadesetak sekundi malo nemirnije radi, ali da lako pali to je fakat. Pitajte Jager Zorana (vozi Afriku), on je bio kod mene i gledao kako palim Boldoru koja mi stajala u dvoristu, na minus -10 stepeni, nije paljena pre toga vise od mesec dana, povucem saug i odma upali. A tada je jos i motor bio pre generalake. A kada sam ga trebao verglati vise od 2 sekunde to je bilo samo kada sa njim nesto nije stimalo. A sto se ulja tice: Koristim Full-sintetic Liqui Moly Racing sint 4T 10W-50. Probao sam jednom Castrol Magnatec ali je razlika bila drasticna pa sam nakon par dana ponovo stavio Liqui Moly nazad.
  6. Sa anlaserom sam i ja imao malo problema. Evo mojih iskustava: 1. Masa ne mora direktno na motor, moze i na ram ali mora imati veoma cvrst kontakt i to za velike struje na celoj liniji, to jest jake stopice i debela zica. Slabo provodjenje struje od akumlatora do anlasera se moze utvrditi tako da gledate kontrolne lampe na instrument tabli, ako za vreme anlasovanja svetle isto kao pre onda je negde slaba kontakt. Ako se zatamne pri anlasovanju onda uzrok problema verovatno nije slab kontakt nego kratak spoj ili los akumlator. 2. Plus pol mora takodje imati celom linijom isto dobru vodljivost za velike struje. imao sam problema sa oksidisanim kontaktima na kontaktima automata, ocistio sam ih pa je bilo ok. 3. Anlaser Boldorke zna imati i podli trik: izvodi sa statorskih namotaja su veoma blizu kucista i ako se anlaser ne sastavlja dovoljno pazljivo zna napraviti kratak spoj na kuciste anlasera kad je u radu a u mirnom polozaju sve izgleda ok, a ipak nije. Simptomi su da nema snage za verglanje, kao kad je slab akumlator (Ovo sam imao na mojoj makini) 4. Ako je akumlator slab, ili nema startnu snagu kakva je fabricki propisana za ovaj motor, isto se desava slabo verglanje. (Akumlator koji je pokretao anlaser Afrike nije bio dovoljan za Boldorku) 5. Nemam iskustva sa svojom boldorkom po pitanju pretpaljenja, jos ga nisam dirao, (cak ni proveravao), jer nemam stroboskop, a bez toga se to ne sme dirati, ali iz mog ostalog iskustva, siguran sam da veliko pretpaljenje bome zna jako otezati pokretanje motora anlaserom, anlaser se ponasa kao da nema snage. (Tu je savet i misljenje Bokilic-a zakon koji se treba slusati) Jedino sto bi jos dodao da ako je sve ok. Boldorka pali za 1sec i leti i zimi ili nakon dugog stajanja, (ili ja imam srece sa mojom). A ovi mali anlaseri i ne smeju dugo da se verglaju kao sto to znamo raditi ponekad na automobilima, jer se mogu lako pregrejati.
  7. A imas li izduvne grane, prigusivace, sediste, rezervoar, glavu motora?
  8. Od menjaca imam celi snop sa svime na osovini, a mislim da je to linija na kojoj je kvacilo. Jos cu pogledati, pa se javim. Nisam to mislio bas prodati, al ako to spasava nekog, dogovoricemo se.
  9. Sta ste hteli reci sa prekidacima? Imate ih visak ili ih trazite? Ja ih nemam, ali bih rado nabavio rezervne.
  10. Dobro! Skupljam pare. Zmige i Stop svetlo mi svakako trebaju. Javljam se za par dana (verovatno tokom ove nedelje) Pozdrav, joda2
  11. Ako su lepi i u dobrom stzanju, cena je OK. Moze li zamena za nesto?
  12. Prodaja delova od Boldorke je jos uvek aktuelna. Stop Svetlo i zmigavci me interesuju, samo sam trenutno malo dekintiran. Moze li da se menjamo za nesto, ili da sacekate da malo popravim ekonomiju? Inace koliko ih cenite i u kakvom su stanju? Mozda neka slika? Ja cu fotkama svojih delova koje prodajem verovatno u nedelju 4 Sep. dopuniti ovaj oglas. Poz. joda2
  13. joda2

    Honda CBX 750 F

    Ja tu vidim problem u tome sto je ulje vec davno iscurilo a ostatak osusilo u cilindrima, pa su karike vec sigurno zalepljene korozijom na zid cilindra, bar u onim kod kojih je neki od ventila stajao otvoren. Moj izriciti predlog je da se motor nikako ne pokusa paliti, nego bih na tvom mestu, bez obzira na dodatne troskove, prvo skinuo glavu motora i pregledao cilindre. Ako se nadje korozija (a sigurno da hoce) velik deo nje se da lako ocistiti krpom i naftom. Po potrebi skinuti i cilindre da se redovno ociste zidovi. Pa sve onda sataviti. Ostali delovi motora su manje izlozeni koroziji ali bih jos zbog lezajeva radilice gde nije sigurno da li se ulje osusilo, sa veoma retkim uljem ili naftom bih nalio motor znatno preko maksimuma i ostavio bih ga da stoji par sati zatim bi manuelno okretao radilicu ali i ostale delove (menjac) toliko da se rastvori osuseni talog na kriticnim mestima. Tek posle staviti redovno ulje pa startovati motor. Korozije obicno ima malo i nije debeo sloj, ali ako se startuje motor ona sigurno zagrebe cilindar i lomi karike. A i lezajevi radilice mogu da se okrenu. Pozdrav i sretno.
  14. Nemam, sorry
×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja