Jump to content

Moto Zajednica

Alat za balansiranje karburatora za 156 din.

Recommended Posts

  • Çelebi, 2415 postova
  • Lokacija: Beograd - Vuk
  • Motocikl: Imam

Ovo uopšte nije nova stvar i čak mislim da je pomenuta u nekoliko tema ali nisam video sliku pa evo par slika za one kojima će to možda zatrebati. Sprava služi za balansiranje dva karburatora. Krajevi creva se navlače na ispitni izvod (tamo gde se kači vakumetar). Dužina letvice je par cm manje od metra (toliki je bio otpadak od lajsne) a dužina creva je 8m. To je dovoljno da sprava visi dovoljno daleko da bi se lepo videla sa svih strana i da creva nigde ne dotiču vrele delove motora. Prečnik creva je 6mm. Ulje je dvotaktol. Neki kažu da je bolje koristiti antifriz ali ni dvotaktol nije loše rešenje. Radi se o tome šta biva ako motor usrkne tečnost. Dvotaktol će svakako bolje izgoreti od običnog ulja pa... Mada ATF ima lepšu, crvenu boju ali sam se plašio da će napraviti belaj ako ga motor usrkne. Ukupan trošak je bio 156 dinara. Toliko košta 8 metara creva. Plastične vezice sam već imao. Za pravljenje mi je trebalo 17,34 minuta. Crveni krajevi creva su parčići debljeg creva koji kao glume šelne. Pa ko želi, neka pravi sebi alatku.

post-5498-12879016458126_thumb.jpg

post-5498-12879016458524_thumb.jpg

post-5498-12879016458913_thumb.jpg

post-5498-12879016459303_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Çelebi, 2415 postova
  • Lokacija: Beograd - Vuk
  • Motocikl: Imam

 

a i treba znati kako ustelati motor...

 

Pa ajd' objasni za nas neuke.

 

Pa kad neće bokilic, evo ja ću. Ovo što pišem je onako kako štelujem karburatore na svom bmwu. Ima ih dva, membranski sa konstantnim vakuumom (stalna brzina protoka vazduha). Ovo nije presudno za štelovanje jer opisujem princip a ne detalj za konkrtetan tip karburatora. Cilje je da oba karburatora "vuku" istom silom i da oba isto reaguju na komandu (sajlu). Pred početak se treba uveriti da su obe sajle jednako ili približno jednako nategnute. Između kraja bužira i holendera treba da postoji mali zazor, slobodan hod bužira od 3 do 5 mm (opet za bmw. Drugi tipovi mogu da se razlikuju od ovoga). Dakle, motor mora biti na radnoj temperaturi. Ne važi zagrevanje u garaži. Mora se voziti desetak km. Paljenje, ventili i sve resto u vezi rada mora biti ispravno i naštelovano. Na ispitne priljučke se navuku oba creva a sprava se okači na vidno mesto. Ler gas štelujem "na uvo" ili pomoću gunson colortune svećice. Na uvo, UVRĆEM diznu za ler gas dok motor ne počne da se guši. Tada je ODVRĆEM dok ne počne da diže obrtaje. Tu se zaustavim. To je najčešće tačka od koje se čuje jasan pad obrtaja ako dalje UVRĆETE diznu. Naštelujem ler gas na oko 900-1100 obrtaja. Posle ću sinhronizovati sve. Posle svakog doštelavanja malo mu ga dam po gasu da se produva. Ukoliko niste neverovatne sreće ulje u spravi će poći ka onom karburatoru na kome je leptir (u mom slučaju klizač) više ZATVOREN što prouzrokuje veću silu vakuuma. Pažljivo uvrćite šraf za ler gas dok ulje ne prestane da se penje a zatim samo još malo da polako krene nizbrdo. Kad stigne do tačke ravnoteže, odvijete šraf za ler da ulje stane. Proverite da li je ler između 900 i 110 obrtaja. Ako nije, povećajte ga ili smanjite ravnomerno na obe strane i doštelujte ler na svakom karburatoru ponaosob.

Sve ukupno ovo ne treba da traje duže od 5 minuta jer se motor greje. Štelovanje sajli za gas. Polako odšrafljujem holender za bužir sajle gasa dok ne nestane slobodnog hoda bužira. Zavrnem kontra matice da jedva liznu telo karburatora. Kresnem motor i dam mu po gasu. Treba da ima još sasvim malo slobodnog hoda. Okrenem korman na obe strane i slušam da li se menja turaža. Ako se menja, sajle su previše zategnute. Otpustim ih malo, ravnomerno obe. Dam mu gas do 2500 obrtaja i sačekam. Ako ulje u spravi krene na jednu stranu (viši nivo), na suprotnoj strani (niži nivo) ušrafim holender dok ulje ne stane a zatim krene ka ravnoteži. Ne smanjujem obrtaje. Ako se ulje ne pomera, dok mu lagano dajem i puštam gas, dva karburatora su sinhronizovana. Ugasim motor, zategnem kontra matice i kresnem ga opet. Ako se ništa ne menja, posao je gotov. Zatim proverim još jednom sve. Za svaki slučaj. Paziti na pregrevanje!!!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 914 postova
  • Motocikl: BMW R50/5

Lepo. Hvala ti.

Jedino je mali problem to što oba šrafa (1.za podešavanje smeše i 2.za podešavanje broja obrtaja na leru)  zoveš šraf za ler gas, pa nije najjasnije kada na koji misliš. Ili ja nisam dobro razumeo.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Çelebi, 2415 postova
  • Lokacija: Beograd - Vuk
  • Motocikl: Imam

Lepo. Hvala ti.

Jedino je mali problem to što oba šrafa (1.za podešavanje smeše i 2.za podešavanje broja obrtaja na leru)  zoveš šraf za ler gas, pa nije najjasnije kada na koji misliš. Ili ja nisam dobro razumeo.

 

Izvinjavam se na nedoslednosti. Dizna za ler gas je zapravo samo dizna za smesu. To se pominje na pocetku, prica o tacki od koje pada broj obrtaja motora, i vise ne dira. Stelovanje ide samo putem zavrtnja za obrtaje na leru. Sraf za ler gas je broj obrtaja na leru.

Jos jednom se izvinjavam. Ako je jos nesto nepoznato, recite pa da razjasnim.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 275 postova
  • Lokacija: Sisak

Ja već dugo kod sebe radim sa takvom napravom i mogu reći da sam čak zadovoljniji nego sa original, ali nekim jeftinijim manometrima.

Jedino treba paziti ako je motor jako raštelovan da ti ne povuče vodu.

Zato je najbolje kupiti više creva pa okačiti nrgde za plafon tako da ako voda krene da imaš vremena okrenuti ključ !!!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 249 postova
  • Lokacija: cacak

Ja već dugo kod sebe radim sa takvom napravom i mogu reći da sam čak zadovoljniji nego sa original, ali nekim jeftinijim manometrima.

Jedino treba paziti ako je motor jako raštelovan da ti ne povuče vodu.

Zato je najbolje kupiti više creva pa okačiti nrgde za plafon tako da ako voda krene da imaš vremena okrenuti ključ !!!

 

U pravu si ,mada sa zivom je najsigurnije!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 644 postova
  • Lokacija: BG
  • Motocikl: BMW F900GS

evo i ja sam isprobao ovu alatku i zadovoljan sam. Prvo sam u creva sipao benzin, medjutim, poshto je benzin lagan a meni vakuumi bili dosta rashtelovani jedva sam uspeo da u poslednji chas ugasim motor da ne usisa iz creva. Onda sam sipao pomeshano ulje i benzin (vishe ulja) i kada sam upalio krenulo je da se penje bez stajanja ali dosta sporije nego sa chistim benzinom. Posle drndanja od oko 5-10 minuta nivoi su se nashli na istoj visini :)

Moram sam oda napomenem da je ovo shtelovanje jako osetljivo i mora da bude bash precizno. Chim se pipne shraf za balansiranje nivoi se poremete (ili je moja technost bila dosta retka pa je bila preosetljiva).

 

Super izum U(k)radi sam :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1693 postova
  • Lokacija: Ljubljana
  • Motocikl: BMW R1200C , BMW R1200GS, Yamaha TDM900,Kove 500X, KYMCO S200 People, Suzuki Burgman 650 executive, Tomos Automatic

Ja već dugo kod sebe radim sa takvom napravom i mogu reći da sam čak zadovoljniji nego sa original, ali nekim jeftinijim manometrima.

Jedino treba paziti ako je motor jako raštelovan da ti ne povuče vodu.

Zato je najbolje kupiti više creva pa okačiti nrgde za plafon tako da ako voda krene da imaš vremena okrenuti ključ !!!

naravno pošto je ovo diferencijalni manometar, koji je najprecizniji....

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Çelebi, 2415 postova
  • Lokacija: Beograd - Vuk
  • Motocikl: Imam

Alatka jeste maximalno precizna i to je njen osnovni kvalitet. I ja se drndam više puta dok ne ušiljim karbove jer čim pipnem šraf za štelovanje, ode sve u ferfoglu. Ali kad ih jednom tako naštelujem, oseti se kako motor bolje radi.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • :), 5945 postova
  • Lokacija: Nova Pazova!
  • Motocikl: Bicikl

ma vakumetri su u louisu 70tak,e,i tacni su,i meni sigurniji od ovih crevaca sa vodicom,meni bi bilo smesno da musteriji vakumiram karburatore sa crevcima,,valjda mi nikad vise nebi uso u radnju niko kad bi videli tako nesto,a inace imamo i profi zivine stubove za vakumiranje carbova za 6 carba,ali se to cuva u kutiji i bogme,,,bas pazi, :) :) :) :)

e sad ako neko hoce sam da cacka i u sopstvenoj reziji da ih stela...moze,nekada smo ih i na uvo i oko stelovali,pa i zato kazem nje i ovo lose,ali,, :) :) :)

ah da,dzaba da se uvakometrisu carbovi ako nivoi nisu dobro odradjeni,ako siberi imaju lufta,ako su dizne nejednako pojedene itd itd, :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 644 postova
  • Lokacija: BG
  • Motocikl: BMW F900GS

Hahhaa, zamisli dodje ti neko na servis a ti mu kazesh: evo samo da zagrejem mashinu i pochnesh da duvash u creva i da ih punish :P Ovo nije loshe za nas koji volimo da chaprkamo po malo sami oko svog motora pa nam kupovina manometara dodje kao totalno neisplativa investicija.

Jebiga, ja sam i uzeo motor sa idejom da ga sam radim jer ono sve shto sam radio na njemu bi me izashlo oko 1000€, pretpostavljam (rasturanje komplet motora, menjanje karika, provera radilice, popravka sistema za anlaser - onaj krug shto se u jednu stranu vrti sam a u drugu netje - pranje i chishcenje od garezi, obrada glave i ventila - ovo su mi radili u nekom servisu i platio sam :) - provera svega i svachega da znam shta je unutra, farbanje rama, pa zatim i komplet ahregata, kilomtar sat, trouglovi blablabla...)

Aj bash mi reci kolko bi to izashlo, okvirno, da znam kolko sam imaginarno zaradio :)

JOsh je ostao karburator, poshto je motor pre servisa troshio oko 6 kila shto je bash dosta...a normalno sam ga vozio, tu i tamo po gasu ponekad. Sad je velika razlika posle servisa, ne mogu da ocenim u kojoj sam brzini, dosta vishe snage, a nadam se posle balansiranja josh vishe, al nisam uspeo da probam od hladnoce i kishe, a sad i snega. Takodje, osim balansiranja, shraf za ler (vazduh) sam vishe otvorio pa onda shrafovima smanjio benzin, te ochekujem da ce manje troshiti. Nivoe sam podeshavao josh ranije i proveravao na ispusnim crevima, opet sistemom spojenih sudova. Trebalo bi da je uredu. Ostao je josh problem misterioznog nestajanja oko pola loncheta jednog karburatora u roku od 1-2 sata kada motor stoji a slavinica je zatvorena :S

 

I najjache od svega je shto posle svega ovoga verovatno necu moci da registrujem motor zbog poskupljenja osiguranja, tehnichkog, izduvnih gasova i svega ostalog... >:(

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja