Jump to content

Moto Zajednica

JawaMania

Recommended Posts

  • Svrati ponekad, 226 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: FJ 1100 Yamaha

Ako je nekom potrebno posedujem prednji blatobran i prednji tocak od Jawe TS 350. Cena stvar dogovora.. Pedja 064/1286226 a stvari se nalaze u Moto laboratoriji...

 

Cisto da podsetim...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1306 postova
  • Lokacija: Nish
  • Motocikl: MZ-ts 250/1 (custom)

Jawatori opet ja sa jednim pitanjem, opetm malo neobicnim. Da li ima neko predstavu sta bi se dobilo ako bi se radilica zarotirala, pa bi umesto naizmeninog dobili paralelni twin.

Neko bi rekao zasto to raditi... pa evo objasnjenja:

1. onda bih mogao bez problema da stavim jedan veci auspuh a da cilindri ne guse jedan drugog

2. paljenje bi imalo jednu tacku, a preko duple bobine bi se struja razdvajala na dve svecice, i obe bi radile isto

3. mogao bih da ugradim jedan veci karburator,

i na kraju najvaznije: kod starijih masina usled dotrajalosti, moze doci do prelaska komresije , iz jednog kompresionog prostora u drugi, ovakvom modifikacijom prelazak kompresije nema uticaja na rad jednog i drugog klipa.

Naravno mislim da bi se dobio i nesto dublji zvuk.

 

Sta se jos dobija.... pa recimo "malo" vece vibracije (kao kod MZ-a)

 

Mislim da bi ovako sredjen motor imao "zdravji" rad nego obicna jawa, koja radi kao da su se klipovi zbunili koji treba da pali :).

 

Sta milsite?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3827 postova
  • Lokacija: Kula
  • Motocikl: Honda VFR750 RC36

Ne razumem se puno u mehaniku Jawe, ali s obzirom koliko bi vibracija u tom slucaju bilo, radilica ne bi izdrzala dugo... A pogotovo aluminijumski polumeseci i dekle u kojima lezajevi stoje... Sve bi se to raspalo vrlo brzo... Mozda gresim, ali to mi je nekako logicka pretpostavka... Mada ideja deluje zanimljivo...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1306 postova
  • Lokacija: Nish
  • Motocikl: MZ-ts 250/1 (custom)

Ne vidim gde je problem... radilica se izbalansira vrlo lako, pa nije balansiranje naucna fantastika. Cak mislim da bi se ovako sama masina mnogo manje grejala. Stari puch sgs ima takozvane blizance klipove, dva klipa a jadna klipljaca, kapa i jedan kopresioni prostor, ovo bi bilo nesto slicno samo bi imala odvojene svecice.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1306 postova
  • Lokacija: Nish
  • Motocikl: MZ-ts 250/1 (custom)

E sad mi nesto nije jasno. Kako je radilica spojena na sredini kod srednjeg lezaja? Meni se cini da je u pitanju bolcna koja je pod presom nabijena u obe polutke. E sad ja to lepo razvojim (mislim, ne ja vec neko na presi), zarotiram polutke za 180o i vratim (eventualno ako je potrebno odradim drugu bolcnu kod strugara).

Ne secam se tacno kako je spojena radilici na sredini, davno sam je rasturao, ali mislim da je ovo izvodljivo???

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1306 postova
  • Lokacija: Nish
  • Motocikl: MZ-ts 250/1 (custom)

Pa razmisljam da uzmem jednu jawu, motor joj je los ali vrlo lepo preradjena, pa ako se dogovorim sa vlasnikom da je uzmem po razumnoj ceni, onda bi mi se isplatilo eksperimentisanje. Inace u dvoristu mi stoji jos jedna sa perfektnom masinom, pa ako jednu masinu unistim samo ce da joj legne druga. Ne bih se upustao u ovakve poduhvate bez rezerve :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

Ma vrtela mi se u glavi ideja da uzmem jednu jawu (neke kompencazije), ta jawa ima lose cilindre i klipove, dok je radilica i ostatak mehanike dobar. E sad kada bi se umesto njenih fi 58 ubacili klipovi od mz 69, dobilo bi se motor od nekih 500ccm sto bi bilo bas fino. Problem je samo sto bi u tom slucaju trebalo izbustiti blokove i cilindre i ubaciti nove vece hilzne. A sve to sa neizvesnim ishodom. Pa sam malo u dilemi.

 

ETZ ima veci (aluminijumski) blok sa svojih 250ccm nego Jawina dva bloka zajedno sa 350ccm. Dovoljno receno? Drugim recima, mislis li zaista da bi jedan Jawin rebrasti blok, predvidjen da odvodi toplotu za 175ccm (pa i taj zadatak ne izvrsava bas sa lakocom), izdrzao toplotu od 250ccm? Mislim da bi se ubrzo doslovno istopio. Sto se tice zamajavanja sa vodenim hladjenjem i slicno mislim da nema smisla raditi o tome. Tim pre sto je pitanje i sta bi ostalo od prelivnih kanala, kao sto si i sam primetio. Po meni je bolje resenje, ako ti je vec stalo, da nadjes negde Rotax 500 single masinu i stavis je u Jawin ram, ima da se doradjuje, 4t jednocilindricna je masina pa treba rezervar za ulje, drugacija radilica i sl. ali moze da se uradi ako nadjes negde ovde takvu masinu. Znam jednog u Engleskoj koji je to uradio i zadovoljan je rezultatima (nije jedini u svakom slucaju). Mada je po meni i to skroz bespotrebno jer Jawa sa fabrickom masinom, kada se skinu odredjeni restriktori, ima obrtni moment (vucnu silu, ubrzanje) sa kojim malo koji motor i vecih kubikaza moze da se meri, a ni max brzina nije mala.

 

A ova druga varijanta, pomeranje faze da pale istovremeno, mislim da te razumem sa obzirom da sam i ja zaljubljenik u chopper/cruiser motore, ali ne zaboravi da je to 2t masina koja po definiciji radi dosta nestabilnije od 4t, zato se na svaki nacin gleda da sto ravnomernije rasporedi obrtni moment kako bi se motoru pomoglo da stabilnije i ravnomernije radi. Ta prica bi palila na 4t, ali na 2t cisto sumnjam. Mislim da bi dobio vrlo nestabilan rad, velike vibracije, losu "vozljivost" (obrtni moment bi bio vrlo grubo isporucivan pa bi bilo tesko upravljati motorom), rasipanje snage (opet usled nepovoljne isporuke momenta na radilicu) i jos drugih losih efekata kojih ne mogu da se setim. U svakom slucaju mislim da bi bilo puno gore nego sa fabrickom varijantom.

  • Podržavam 3

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

@winger: Da li bi mogao nesto vise da napises o skidanju i prepravljanju tih restriktora na Jawi? Vidim da se dosta razumes oko mehanike motora...0takoje.gif

 

Vec sam ranije pisao o tome pa evo link: http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/9303-jawamania/page__view__findpost__p__740244

 

Nije moja zasluga, sve ovo sam naucio od jednog Engleskog eksperta, samo sam primenio na mojoj Jawi i dalo je dobre rezultate.

Ako treba neko dodatno objasnjenje samo reci.

 

Pozdrav

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3827 postova
  • Lokacija: Kula
  • Motocikl: Honda VFR750 RC36

@winger: Da li bi mogao nesto vise da napises o skidanju i prepravljanju tih restriktora na Jawi? Vidim da se dosta razumes oko mehanike motora...0takoje.gif

 

Vec sam ranije pisao o tome pa evo link: http://forum.bjbiker...post__p__740244

 

Nije moja zasluga, sve ovo sam naucio od jednog Engleskog eksperta, samo sam primenio na mojoj Jawi i dalo je dobre rezultate.

Ako treba neko dodatno objasnjenje samo reci.

 

Pozdrav

Puno hvala za post! Bice posla oko motora... A hteo sam te samo pitati, nije mi jasno oko usisne grane na karbu...kakvu plastiku spominjes... Ja u tom podrucju nisam nista primetio da ima od plastike... Jedino plasticni prsten izmedju gume koja zaptiva karb na usis i metalne selne koja tu gumu pritiska... A i ta plastika je cini mi se potrebna da metalna selna bolje pritisne gumu...

 

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

Englez, Terrence možda? :)

 

Jedan dugogodisnji Jawin mehanicar i entuzijasta iz Dorseta koji pored licno svojih odrzava i motore nekoliko Jawa/CZ reli klubova kojih u Engleskoj ima dosta (interesanto je da Englezi vole vozila istocnog bloka, ne samo Jawe). Vozi i popravlja Jawe zadnjih 30 godina i trenutno ih svojih ima preko 5, a samo on i Bog znaju koliko ih je proslo kroz njegove ruke. Vise puta je kao konsultant boravio i u fabrici u Ceskoj. Zove se Andy Reid.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

@winger: Da li bi mogao nesto vise da napises o skidanju i prepravljanju tih restriktora na Jawi? Vidim da se dosta razumes oko mehanike motora...0takoje.gif

 

Vec sam ranije pisao o tome pa evo link: http://forum.bjbiker...post__p__740244

 

Nije moja zasluga, sve ovo sam naucio od jednog Engleskog eksperta, samo sam primenio na mojoj Jawi i dalo je dobre rezultate.

Ako treba neko dodatno objasnjenje samo reci.

 

Pozdrav

Puno hvala za post! Bice posla oko motora... A hteo sam te samo pitati, nije mi jasno oko usisne grane na karbu...kakvu plastiku spominjes... Ja u tom podrucju nisam nista primetio da ima od plastike... Jedino plasticni prsten izmedju gume koja zaptiva karb na usis i metalne selne koja tu gumu pritiska... A i ta plastika je cini mi se potrebna da metalna selna bolje pritisne gumu...

 

Ne ta plastika koja je spolja ispod selne, to je u redu i sluzi da zastiti gumu od ostecenja selnom. Na nekim verzijama postoji plasticna podloska (kao zastor) ubacena izmedju gume karburatora i usisnog grla, koja smanjuje otvor rupe i prigusuje protok smese. Isto kao sto u cevi usisa vazduha (na kutiji filtera, ispod sica) nekad postoji umetak koji smanjuje otvor. Ako toga nema u toliko bolje, nema na svim verzijama. Ono sto ces gotovo sigurno naci (ako neko pre tebe nije uklonio) su restriktivni prstenovi na zadnjem segmentu prigusnica u izduvima i klipovi sa sirokim perajima koja pokrivaju prelivne kanale u GMT. Ove dve stavke su glavni restriktori i mislim da postoje na svakoj 638 koja je radjena za nase trziste.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • MZ Rider, 4126 postova
  • Lokacija: Arilje - Zemun
  • Motocikl: Yamaha XT600k 3tb, Honda XRV 750 RD07

@winger: Da li bi mogao nesto vise da napises o skidanju i prepravljanju tih restriktora na Jawi? Vidim da se dosta razumes oko mehanike motora...0takoje.gif

 

Vec sam ranije pisao o tome pa evo link: http://forum.bjbiker...post__p__740244

 

Nije moja zasluga, sve ovo sam naucio od jednog Engleskog eksperta, samo sam primenio na mojoj Jawi i dalo je dobre rezultate.

Ako treba neko dodatno objasnjenje samo reci.

 

Pozdrav

Puno hvala za post! Bice posla oko motora... A hteo sam te samo pitati, nije mi jasno oko usisne grane na karbu...kakvu plastiku spominjes... Ja u tom podrucju nisam nista primetio da ima od plastike... Jedino plasticni prsten izmedju gume koja zaptiva karb na usis i metalne selne koja tu gumu pritiska... A i ta plastika je cini mi se potrebna da metalna selna bolje pritisne gumu...

 

 

 

 

nego jesi ti procitao jedan vazan podatak?? da Jawa posle takve prepravke guta kao ZIL.. 1lol.gif Ali jes da ideeeee.. 1moto3.gif zato su je moji drugari u Ukrajini obozavali.. 0takoje.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

Meni je trosila oko 8l po gradu a 6-7 na otvorenom nakon prepravki. Po meni razumna potrosnja sa obzirom na performanse....

 

P.S.

Evo i slika klipa u cilindru u GMT (sa pogledom na prelivne kanale) nakon dorade peraja: http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/9303-jawamania/page__view__findpost__p__766182

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • MZ Rider, 4126 postova
  • Lokacija: Arilje - Zemun
  • Motocikl: Yamaha XT600k 3tb, Honda XRV 750 RD07

Meni je trosila oko 8l po gradu a 6-7 na otvorenom nakon prepravki. Po meni razumna potrosnja sa obzirom na performanse....

 

P.S.

Evo i slika klipa u cilindru u GMT (sa pogledom na prelivne kanale) nakon dorade peraja: http://forum.bjbiker...post__p__766182

 

ali dali je to razumno kad pogledas cene pre 5 godina i sad??? nekad meni MZ trosio 7-8 po lokalu i 6-7 na otvorenom ali benzin bio 100din slatko se navozam za 1000.. 1moto3.gif Jbg 8L je mnogooo a i te prepravke bi radio na motoru koji nebi vozio svaki dan.. 1zvizduk.gif

 

Video sliku, po meni to otvaranje je savim nepotrebno jer su svi kanali rastereceni kad je klip u gmt, dobija se samo veca zapremina.. i time veca kolicina smese u cilindru odatle i poticu bolje perfornanse.. 0stabre.gif

 

+ skratio si originalni klip.. ?? 0stabre.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • MZ Rider, 4126 postova
  • Lokacija: Arilje - Zemun
  • Motocikl: Yamaha XT600k 3tb, Honda XRV 750 RD07

2T motori imaju "dar" da na rang broja obrtaja sa max obrtnim momentom moze da se utice i doziranjem otpora u izduvnom sistemu (auspusima). Tako se smanjivanjem otpora snizava (i skracuje) i rang sa max obrtnim momentom, tako da kada iz auspuha izvadis sve prigusnice ukljucujuci i zadnji zastor (ostanu suplje cevi) dobijes max obrtni moment na malo preko 2000 obrtaja i tu vuce ko lud, ali odmah posle toga obrtni moment naglo pada. Motor se otprilike ponasa kao kamion tegljac, mozes iz trece da krenes. Ovo naravno nema upotrebnu vrednost (osim ako ces da ores sa motorom) jer smanji max brzinu na oko 60km/h. Sa druge strane, za najvisi "torque range" treba ostaviti sve prigusnice u auspusima, osim one jedne kragne koja je kontraproduktivna i koju treba ukloniti (82. strana). Ovo obezbedjuje najvecu max brzinu, a ostavlja ipak dovoljno obrtnog momenta i na nizim obrtajima. Ja sam se licno odlucio za srednju varijantu, tako da sam izvadio sve prigusnice osim zadnjeg zastora (onog sto ga drze dva srafa). Tako sam dobio max brzinu zadovoljavajucu za moj ukus (oko 120 km/h), ali zato izuzetan obrtni moment na nizim obrtajima koji je obezbedjivao veliku vucnu silu i ubrzanje na srednjoj (cak i na nizoj) turazi.

 

 

e ovo me zivo zanima.... 0takoje.gif

 

Imam jednu rezonu pa bi da eksperimentisem.. kao sto je poznato rezona na kraju treba da ima samo proalznu cev, ali dali bi nekom prepravkom tima neki prigusivac na kraju mogao da postignem ovo gore pomenuto??

 

GL9Ql_dscf1390h.jpg

 

0x5P6_dscf1392u.jpg

 

ovako nesto..

 

tpiped4.gif

Promenio član Šumi Zmajček

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

Meni je trosila oko 8l po gradu a 6-7 na otvorenom nakon prepravki. Po meni razumna potrosnja sa obzirom na performanse....

 

P.S.

Evo i slika klipa u cilindru u GMT (sa pogledom na prelivne kanale) nakon dorade peraja: http://forum.bjbiker...post__p__766182

 

ali dali je to razumno kad pogledas cene pre 5 godina i sad??? nekad meni MZ trosio 7-8 po lokalu i 6-7 na otvorenom ali benzin bio 100din slatko se navozam za 1000.. 1moto3.gif Jbg 8L je mnogooo a i te prepravke bi radio na motoru koji nebi vozio svaki dan.. 1zvizduk.gif

 

Nego nije mi bas naj jasnije to sto si naveo sa obradom klipa.. zar kod Jawe ne ide ovako: 1 smesa ulazi u prostor izpod klipa kroz uzisno grlo(klip-celo klipa nikad ne otvara usisno grlo) to je 1 kanal. 2 klip dole i pod pritiskom ispod klia smesa ide na gore kroz 4 kanala ?? (tako je kod mene na MZ-u ne moj mi zameriti nisam bas upucven koliko ima preliva Jawa) pa me zaniam odakle taj jos jedan kanal?? tj. ako ima ukupno 3-4kanala za potisak smese u kpmresioni prostor STA KLIP ZATVARA?? 0stabre.gif jer kad je u dmt svi prelivni kanali + ispusni su otvoreni osim usisnog koji je zatvoren.. 0stabre.gif

 

Izvini sto smaram.. 1neznam.gif

 

Druze pitanje je skroz na mestu, nema smaranja, dobijao sam takva pitanja i od majstora.

 

Tacno kao sto si rekao, ne samo na Jawi nego na svakom klasicnom 2t motoru situacija izgleda otprilike tako - kada klip ide gore u komori ispod njega nastaje vakuum, tada se otvara (ispod klipa) usisni kanal i radna smesa ulazi u komoru ispod klipa, kada nakon toga klip krene dole on svojim telom tj. perajem zatvori usisni kanal i stvori pritisak u komori ispod sebe, a kada dodje blizu DMT iznad klipa se otvara prvo izduvni a potom i prelivni kanali (prvo kroz izduvni izadje vecina izduvnih gasova a potom kroz prelivne udje sveza smesa, izbacujuci i zaostale izduvne gasove), nakon toga kada klip ponovo krene gore zatvaraju se prvo prelivni a onda i izduvni kanal i klip sabija smesu iznad sebe (u kompresionom prostoru), nakon toga oko GMT seva varnica, smesa se pali, klip krece ponovo dole usled ekspanzije i ceo ciklus se ponavlja. Kao sto se vidi, ovde su (za razliku od 4t motora) taktovi delimicno isprepletani, tako da se delimicno istovremeno desava "usisavanje" tj. ulazak goriva u kompresioni prostor i izduvavanje, kao i sabijanje iznad i usisavanje smese ispod klipa. Sto se prelivnih kanala tice (to su oni koji povezuju komoru ispod klipa sa komp. prostorom) njihov broj moze da varira, ali koliko god da ih ima princip je isti, stvar je samo tehnicke izvedbe. Kod Jawe ih ima 4, manji i veci jedan do drugog, sa obe strane, kao sto se vidi na slici koju sam linkovao (vidi se jedna strana, isto je i na drugoj). Dakle kao sto rekosmo, ove kanale klip otvara/zatvara celom, kada se nalazi u blizini donje mrtve tacke (DMT). I vecina bi rekla da su oni skroz nebitni kada je klip u GMT. To na prvi pogled zaista izgleda tako.

 

Medjutim - evo u cemu je trik: znamo da smesa prvo ulazi u komoru izpod klipa, kada on ide prema gore. Usisni kanal (ispod klipa) se otvara upravo malo pre GMT, kako bi gorivo "uletelo" u vec postojeci vakuum koji je klip napravio cim je krenuo prema gore. Sto je veca komora ispod klipa to ce vise goriva tamo uci (koje ce kasnije preci u komp. prostor i sagorevati). Ne zaboravimo da su u pitanju velike brzine i da se ceo proces odvija u vremenskim intervalima reda milisekundi, sto pridaje jos veci znacaj velicini i pristupacnosti te komore - gorivo (smesa) ce ispuniti slobodan prostor koji joj je dostupan, ali nece imati vremena da se zavlaci po coskovima i ispunjava i udaljene krajeve, prosto receno. Sto je vise slobodnog prostora bez prepreka - vise ce goriva uci. Rekli smo da prelivni kanali povezuju komoru sa komp. prostorom, znaci oni su otvoreni prema komori ispod klipa. Buduci da je njihov gornji otvor (prema komp. prostoru) sada (GMT) takodje ispod klipa, znaci celi kanali se prakticno nalaze ispod klipa, oni zapravo predstavljaju deo, dopunu potklipne komore u ovoj situaciji. Eto poente price - ako ih u tom trenutku klipno peraje zatvara gorivo nece moci da udje u njih kroz gornje otvore. Istina moglo bi kroz donje, ali kao sto rekosmo to bi bilo "zavlacenje po coskovima" sto brzina procesa ne dopusta, znaci manje goriva ce uci u ove kanale. Ali ako su slobodni, smesa ce uci i u njih kada udje u komoru i za toliko veca kolicina smese ce biti na raspolaganju motoru - prakticno komora ce biti povecana za zapreminu tih kanala (koja nije mala). Fabricki, na ovim nasim verzijama Jawe (MK 2 i nadalje), kada je klip u GMT, njegovo peraje zatvara oba gornja otvora manjih prelivnih kanala (po jedan sa obe strane), ostavljajuci otvorene samo vece kanale. Tako se ogranicava kolicina goriva koje biva usisano u manje kanale. Nakon dorade, i manji kanali su skoro potpuno otvoreni sto povecava kolicinu goriva u njima, dajuci vecu snagu (to gorivo kasnije ide kroz iste kanale u komp. prostor gde sagoreva i obezbedjuje energiju - vise goriva je vise energije). Znaci, u opisanoj situaciji prelivni kanali zapravo ne sluze kao prelivni nego kao prost dodatak potklipne komore i to je ono sto se na prvi pogled ne uocava i pravi zabunu tipa "kakve veze imaju prelivni kanali kada je klip u GMT".

 

Izvini na duzini teksta ali nije se moglo krace objasniti.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

Meni je trosila oko 8l po gradu a 6-7 na otvorenom nakon prepravki. Po meni razumna potrosnja sa obzirom na performanse....

 

P.S.

Evo i slika klipa u cilindru u GMT (sa pogledom na prelivne kanale) nakon dorade peraja: http://forum.bjbiker...post__p__766182

 

ali dali je to razumno kad pogledas cene pre 5 godina i sad??? nekad meni MZ trosio 7-8 po lokalu i 6-7 na otvorenom ali benzin bio 100din slatko se navozam za 1000.. 1moto3.gif Jbg 8L je mnogooo a i te prepravke bi radio na motoru koji nebi vozio svaki dan.. 1zvizduk.gif

 

Video sliku, po meni to otvaranje je savim nepotrebno jer su svi kanali rastereceni kad je klip u gmt, dobija se samo veca zapremina.. i time veca kolicina smese u cilindru odatle i poticu bolje perfornanse.. 0stabre.gif

 

+ skratio si originalni klip.. ?? 0stabre.gif

 

Upravo je to poenta, sto ne napisa odma da ne pisem one litanije :aha:

 

Slika je nakon prepravke, pre toga su manji otvori bili pokriveni perajem. Ne skracuje se klip, samo se suzi peraje u gornjem delu (pre obrade je postojao luk a posle obrade se dobije skoro prav ugao izmedju peraja i plasta, kao sto vidis na slici).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

2T motori imaju "dar" da na rang broja obrtaja sa max obrtnim momentom moze da se utice i doziranjem otpora u izduvnom sistemu (auspusima). Tako se smanjivanjem otpora snizava (i skracuje) i rang sa max obrtnim momentom, tako da kada iz auspuha izvadis sve prigusnice ukljucujuci i zadnji zastor (ostanu suplje cevi) dobijes max obrtni moment na malo preko 2000 obrtaja i tu vuce ko lud, ali odmah posle toga obrtni moment naglo pada. Motor se otprilike ponasa kao kamion tegljac, mozes iz trece da krenes. Ovo naravno nema upotrebnu vrednost (osim ako ces da ores sa motorom) jer smanji max brzinu na oko 60km/h. Sa druge strane, za najvisi "torque range" treba ostaviti sve prigusnice u auspusima, osim one jedne kragne koja je kontraproduktivna i koju treba ukloniti (82. strana). Ovo obezbedjuje najvecu max brzinu, a ostavlja ipak dovoljno obrtnog momenta i na nizim obrtajima. Ja sam se licno odlucio za srednju varijantu, tako da sam izvadio sve prigusnice osim zadnjeg zastora (onog sto ga drze dva srafa). Tako sam dobio max brzinu zadovoljavajucu za moj ukus (oko 120 km/h), ali zato izuzetan obrtni moment na nizim obrtajima koji je obezbedjivao veliku vucnu silu i ubrzanje na srednjoj (cak i na nizoj) turazi.

 

 

e ovo me zivo zanima.... 0takoje.gif

 

Imam jednu rezonu pa bi da eksperimentisem.. kao sto je poznato rezona na kraju treba da ima samo proalznu cev, ali dali bi nekom prepravkom tima neki prigusivac na kraju mogao da postignem ovo gore pomenuto??

 

ldNX5_dscf1390h.jpg

 

7yMm7_dscf1392u.jpg

 

ovako nesto..

 

tpiped4.gif

 

Na konkretno pitanje u vezi rezona ti ne znam odgovoriti jer se nisam nikad bavio sa tim, ja sam rezonantni opseg podesavao samo putem prostog menjanja otpora u izduvima vadeci/vracajuci delove fabrickih prigusnica.

Ali evo par reci o rezonanciji, mozda ti pomogne. Naime, rezonancija 2t motora, tzv. Kladenov efekat (Klaaden effect) kako je ja shvatam, predstavlja pojavu karakteristicnu samo za 2t motore, da se deo izduvnih gasova, u kojima postoji znacajna kolicina nesagorelog goriva, vraca nazad u kompresioni prostor i, buduci da su pod veoma visokom temperaturom, omogucavaju lakse sagorevanje sveze smese a i sami sagorevaju usled ostataka goriva u njima, dajuci motoru dodatnu snagu (tj. obezbedjujuci dodatni obrtni moment). Ovo se desava zbog cinjenice da motor periodicno izbacuje porcije izduvnih gasova u auspuh - u jednom trenutku, koji zavisi od raznih faktora medju kojima je znacajan i otpor u izduvima, desice se da izbacena porcija gasova naidje na visok pritisak nastao izbacivanjem prethodne porcije, koji ce je potisnuti natrag u motor kroz isti izduvni kanal. U tom trenutku se dakle potrefila odredjena rezonancija. To se, pri datom otporu u izduvima, uglavnom desava u odredjenom rasponu broja obrtaja motora, u kojem ce motor s toga isporucivati najveci obrtni moment (najbolje ce "vuci" na tim obrtajima). Visina ovog raspona na skali broja obrtaja (dali ce se nalaziti pri nizim ili visim obrtajima) kao i njegova duzina (sto je duzi to je bolje) se mogu podesavati menjanjem otpora u izduvnom sistemu, kao i korekcijama na samom izduvnom kanalu, tzv. "porting". Iz iskustva, manji otpor u izduvima ce ovaj opseg skratiti (los efekat) ali ga i spustiti na nize brojeve obrtaja obezbedjujuci dobru "vucu" pri niskim obrtajima (dobar efekat za one koji vole niskoturazne masine), dok ce veci otpor uciniti suprotno tj. produziti rezonantni opseg ali ga i podici na vece obrtaje (losije ce vuci na manjim obrtajima a bolje na vecim) - karakteristicno za visokoturazne, sportske masine. Naravno, sa ovim povecavanjem ili smanjivanjem otpora se ne moze ici u nedogled, to ima granice preko/ispod kojih se ne ide. A te granice, kao i konkretan otpor koji ti odgovara mozes da nadjes ili putem probe ili putem proracuna, ali za drugu varijantu moras imati poprilicno znanja i uslova, da ne kazem da moras biti masinski inzenjer i imati institut za sus motore. Svakako je lakse putem eksperimentisanja. Ja sam, kazem, dosao do "zlatne sredine" kada sam povadio sve prigusnice osim krajnjih zastora (siroki prsten sa malim cevastim otvorom u sredini), ali to je bilo po mom ukusu (niskoturazna voznja). Nekom drugom bi odgovaralo drugacije.

 

Znaci u principu sve se svodi na menjanje otpora i putanje gasova u izduvima, menjajuci na taj nacin uslove pod kojima ce doci do opisane rezonancije.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • MZ Rider, 4126 postova
  • Lokacija: Arilje - Zemun
  • Motocikl: Yamaha XT600k 3tb, Honda XRV 750 RD07

@Winger

 

Povacanom kolicinom goriva koje se sagoreva u motoru dali se povecava istepen grejanja motora?? Koliko sam upucen povecavanjem sveze smese u komori povecava se i hladjenje komore, ali suprotno tome oslobadja se veca kolicina toplote u kompresionom prostoru? Kakve su osobine posle prerade, dali se pregreva vise nego obicno?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 184 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Gold Wing 1000

@winger

Druze, imas li mozda sliku od prigusivaca pre i posle skidanja gorepomenutog restriktora...?

 

Nemam nazalost. Ali evo skice. Sa "2" je oznacen krajnji zastor koji se drzi sa dva bocna srafa i kroz ciju sredinu prolazi kraj brezona. Preko njega se nalazi ukrasni poklopac. Kada skines ta dva srafa i navrtku brezona, prvo skines ukrasni (hromirani) poklopac a onda izvudes kompletnu prigusnicu zajedno sa tim krajnjim zastorom (2). Videces da prigusnica ima tri segmenta izmedju kojih su siroki zastori (sa uzim zaptivnim podloskama) koji se skidaju. Jedino zadnji segment (prema kraju auspuha) ima zastor koji je punktovan (tackasto zavaren) na njemu i ne moze da se skida. Koliko se secam to je taj koji sam obelezio crvenom strelicom. Pazljivo ga odvalis cekicem i bacis u staro gvozdje. Ako hoces mozes i ocistiti prigusnice kao sto sam opisao, kad su vec rastavljene. Nakon toga sastavis prigusnice i vratis ih u izduvne cevi. Obelezi ili nacrtaj negde kako su stajali segmenti pre rastavljanja i gde je bio koji zastor i podloska (od ovih sto se skidaju) da bi znao pravilno da ih sastavis.

baffle.bmp

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja