Jump to content

Moto Zajednica

SUZUKI RF600/900

Recommended Posts

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad

Tako je, RF koji je bio kod Bisketa :) Gde na prodaju, RF ako ti legne je saputnik na duze staze. Zato i preporucujem RF900R jer je RF600R relativno ogranicen za duza putovanja (veci tovar) ili ako planiras voznju sa saputnicom. RF-ovi imaju obicaj da najvise vibracija sa agregata na ram prebacuju na 4000-4500 obrtaja sto ti je kod RF6 taman putna brzina na otvorenom. I RF6 trazi obrtaje da bi izvukao to malo obrtnog momenta iz 600 kubika. Kome odgovara dranje kao R-a da voze tu je ok, ali je RF6 sa svim tecnostima tezak ~230kg. RF9 se lakse vozi, ide kao popizdeo, nosi teret bez problema, nekima se cak vise svidja lezanje u krivinama dok nekoga voze, trosi zanemarljivo vise od RF6, odrzavanje cenovno isto, a kod nas je cena 200-300e razlike izmedju ova dva modela. Zato ja pratim oglase i cekam da se pojavi RF9 u odgovarajucem stanju i kolornoj semi da prosirim ergelu, a kad se i pojavi takav primerak lak sam na obaracu :D 

 

Slag na torti, Suzuki RF900R Manta Ray - limitirana serija koja se prodavala u zemlji kengura, ali je lep broj zavrsio i u EU

45491507_10156356379764331_7842166779878047744_n.jpg.7bcd0a4346137ba5de7db15a29697ac8.jpg

 

Jagoda na slagu: Nolan Freebury, dezurni entuzijasta iz grupe koji je blago modifikovao svoj RF900R za stazu i redovno iza sebe ostavlja novije litre. Na motoru su prepravljeni fabricki oklopi, motor je olaksan maksimalno i nosi prednji kraj od Yamahe R1. Agregat je manje vise u osnovnoj formi, karburatori imaju druge dizne i koristi K&N filter vazduha. Takodje je ugradjen ignition advancer koji toplo preporucujem i za RF6 i za RF9 (jeftina modifikacija) uz napomenu da rashladni sistem mora biti u dobrom stanju. Za kraj par slika pomenutog motora na stazi:

42206896_10156818109358573_5750172902456557568_o.thumb.jpg.47cf063a259053e5e4338d4babe203e8.jpg42201374_10156818109103573_7006314213626871808_o.thumb.jpg.a8ff405c93154cd0e732c21f98a94d32.jpg42098385_10156818109173573_640818754174844928_o.thumb.jpg.1e6c6afbfdda4c7b7017801a27f93c6d.jpg

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad

Na prvu loptu:

- Dobro obratiti paznju na prednju masku sa nosacem, bocne oklope i unutrasnje trimove jer se na slici vidi da nije uklopljeno najsjajnije. Moguce je da nije sve uklopljeno kako treba posle zamene retrovizora, a isto tako je moguce da je nosac prednje maske iskrivljen pa da zbog toga postoje zazori koje na slikama vidim.

- Motor ima manuelni spaner lanca razvoda cim spominje da je lanac dotegnut. 

- Vidim gomilu dodatne opreme na njemu. Bocni slajderi nisu losa opcija, ali racunar da su gonji grilovi seceni zarad montiranja slajdera pa ti skidanje istih bas i nije opcija. Wingrack za RF600R je uzasno redak i postoji mogucnost da je prilagodjen sa nekog drugog motora - lako se proveri na osnovu reference proizvoda i malo guglanja na licu mesta. Adapteri za stender, zmigavci, drugi tegovi i rucke su vec stvar ukusa.

- Proveriti materijal suvozacevog sedista jer koliko me secanje drzi treba da bude ljubicasto za tu kolornu semu. Nemoj me drzati za rec kucam iz secanja, morao bih proveriti za potvrdu.

 

Inace ovo je prva generacija RF6, kod njih je bitno dobro pregledati izduvnu granu jer su znale da propadnu relativno brzo. Ovako deluje ok, nazovi pa ako ti se svidi sta ima da kaze mislim da vredi i pogledati ga

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Hronični Motociklopata, 7031 postova
  • Lokacija: Severna Bačka
  • Motocikl: Banditos 650

Da budem iskren, nikako mi se ne svidja RF u toj zelenoj varijanti, najlepsi je u crvenoj varijanti, pa onda crnoj sa crvenim felnama, linijama i nalepnicama

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad

Manta Ray je trazena roba kod hard core ljubitelja zbog ekskluzivnosti limitirane serije, znam desetak ljudi iz grupe na fejsu koji imaju nekoliko fantasticno negovanih RF900R motora, MR je bukvalno kruna kolekcije :) 

 

Moj favorit je definitivno ova sara:

45153565_10156150261113073_7394549140874592256_o.thumb.jpg.7a108e38c4b227b8f27812cecefc445b.jpg

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 135 postova
  • Lokacija: Lozanj, GM
  • Motocikl: U potrazi
22 hours ago, Thaedass said:

Manta Ray je trazena roba kod hard core ljubitelja zbog ekskluzivnosti limitirane serije, znam desetak ljudi iz grupe na fejsu koji imaju nekoliko fantasticno negovanih RF900R motora, MR je bukvalno kruna kolekcije :) 

 

Moj favorit je definitivno ova sara:

45153565_10156150261113073_7394549140874592256_o.thumb.jpg.7a108e38c4b227b8f27812cecefc445b.jpg

Kakva lepota:care:

Hvala za detaljan odgovor oko onog sivog sa oglasa, mada mislim da mu je cena malo jaka:stabre:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad

Prvi nacin da se raspoznaju "prva" i "druga" generacija je boja rama - "prva" generacija je radjena sa bojom rama u boji oklopa ili u crnoj boji, "druga" generacija je radjena iskljucivo sa sivom bojom rama.

Drugi nacin (mada nije pravilo) je sistem kacenja topa auspuha - "prva" generacija se srafi ispod kartera,"druga" sa tri srafa na samom topu. Sta mislim pod onim "nije pravilo" - po dokumentaciji Suzuki sistem kacenja sa tri srafa na topu koristi od "druge" generacije, ali se zbog problema originalnog dizajna ovo redizajnirano resenje moglo naci i na kasnijim modelima iz 1994. Sta je promenjeno i zasto? Na odredjenim trzistima izduvna grana originalnog dizajna je znala ozbiljno da pati od rdje do te mere da postoje zabelezeni primerci zamene u garantnom roku (par ljudi iz grupe je dozivelo ovo, UK). Redizajnirana izduvna grana osim promene kvaliteta materijala je i drugacijeg oblika pa je i karter morao biti drugacijeg oblika.

Kako ih definitivno raspoznati? Pogledati plocicu sa brojem rama gde pise godina proizvodnje i oznaka modela :) Farba rama nije poznata kao otporna na udarce (tipa zakacis ga rezervoarom ili alatom po ivici i postoji lepa sansa da ces je ostetiti) pa su mnogi prefarbani. Zbog problema sa propadanjem izduvne grane i stopiranja proizvodnje ranijeg tipa mnogi RF-ovi su zbog nedostatka zamenskog dela u toku svog zivotnog veka "pretrpeli" konverzaciju na noviji tip izduvne grane sa pripadajucim karterom. U slucaju da pomenuta plocica nije prisutna godiste se moze utvrditi na osnovu godista ugradjenih delova. Kociona creva imaju DOT oznaku na sebi koji oznacava nedelju i godinu proizvodnje kao kod guma, a znamo koliko cesto ih ljudi menjaju (nikad). Svi placticni delovi imaju oznaku kada su proizvedeni. Plastike mogu biti proizvedene u razmaku (obicno) do 6 meseci, sve preko toga je najverovatnije zamenjen deo (tipa prednji oklop je 8/94, desna maska 12/94, leva maska 3/95, rep 2/97 sva je sansa da je rep menjan ako drugacije ne moze da se utvrdi godiste motora). Ozake datuma proizvodnje na plasticnim delovima obicno izgledaju ovako:

Picture1.png.43b7773ebae88f998c5fccdc2852248b.png558151.jpg.759e48adf825247e9c7d0da7eaaebd48.jpg

Na prvom primeru imate oznake tackama po koloni - uspravno je godina, horizontalno mesec brizganja, ukrstite mesec i godinu gde se nalazi poslednja tacka i dobijete datum. Na drugom primeru strelica je uperena u mesec, a brojke pored strelice oznacavaju godinu brizganja. U razvijenim zemljama (ne svim) postoji nacin da se preko online forme i broja rama dobije datum prve registracije u toj drzavi sto opet nije najpreciznije, ali moze da pomogne.

 

Na dalje cu probati da opisem sve promene koje su primecene u toku celokupne proizvodnje RF-a. Najranije serije nisu posedovale grejanje karburatora (znacajan upgrade u hladne dane). Sistem klizaca za saug (kod karburatora) je doziveo promenu krajem 1994. da bi se krajem 1995. nasao na svakom proizvedenom primerku. Prvobitni dizajn je definitivno trajniji pa je cenjena roba (redak i skup deo za to sto jeste). Prenos sa bendiksa na alternator je doziveo promenu u istom periodu. Originalni dizajn ima solid type prenos dok je kasniji model imao bush type prenos. "Kasnija" proizvodnja je radjena kao cost saving measure i da ublazi vibracije na alternatoru. Caura za prenos je zalivena sa spoljasnjim prstenom nekom vrstom gume koja zna da propadne i ovaj sklop nosi naziv Coupling po Suzukijevom katalogu (nisam nasao odgovarajuci prevod), a kosta ~30e plus shipping + carina i pdv. Ovo je problem kasnije proizvodnje koju ce svaki kasniji primerak motora doziveti. Ja sam ga iskusio i odradio sam konverzaciju na stari tip i za to je potreban odgovarajuci par bendiksa i alternatora. Alternatori se razlikuju u osovini rotora koji ulazi u prenos na bendiksu pa se ne mogu mesati. Originalni dizajn alternatora se prepoznaje po zelenoj nalepnici proizvodjaca i nesto duzoj osovini, dok je kasnija proizvodnja oznacena crnom nalepnicom.

Untitled.thumb.png.b118a9121257bb1409bfa012c3d57744.png

 

Verujte mi na rec zesce je sranje kad u toku voznje ostanes bez struje, a vecina "mehanicara" te ubedjuje da je crkao regler (koji je u alternatoru i nije sklon crkavanju (uostalom ovo nije Crk'o Brate Regler)). Kod RF900R je pojavom S1 modela promenjeno i kvacilo pa prilikom narucivanja delova treba znati sta posedujete. Za RF600R nemam proverenu informaciju, ali mislim da nije bilo izmena. Kod RF900R takodje postoji i dva tipa glava agregata, nema nikakve bitnije promene osim usavrsavanja proizvodnog procesa, svi "potrosni" delovi su identicni samo je odlivak  glave blago drugacijeg oblika. 

 

Generalne obzervacije korisnika kroz godine upotrebe.

Generalno receno motor je pouzdan kao kamen, slabo sta crkava, a delova ima. Kod nas su jos uvek relativno retki, ali u kombinaciji sa losim odrzavanjem i nestrucnim "mehanicarima" makar polovnih delova ima sve vise. Pinjon i sajla brzinomera se mogu unistiti ako se prilikom vracanja tocka neobrati paznja - nagnjecis semering, voda udje i ispere mast, pinjon "pojede" sam sebe, a kod sajle obratiti paznju da je montirana sa odgovarajucim o-ringovima na spojevima inace sledi vrlo slican scenario. U otvoru za pristup svecicama postoji drain port koji se zavrsava iznad izduvne grane i ima ulogu da vodu koja je nekako dospela tu iscuri van kako bi motor radio normalno. Ovo retko ko kontrolise pa se voda zadrzava i dolazi do probijanja svecice. Da ne spominjem koje muke nastaju ako vam uleti svecica sumnjivog porekla koju fino nacne rdja sedeci u toj vodi x vremena. Karburatore odrzavajte kao da su najznacajniji deo motora jer kod RF-a to i jesu. Za nekoga ko zna da radi karburatore (ali stvarno zna) karburator je karburator, ali za nekoga ko "zna da cacne" ovi su preveliki zalogaj. 3 od 4 RF-a koje sam imao prilike da cujem uzivo kod nas nisu radili kako treba. Karbovi mogu toliko da poremete rad agregata da masina promeni zvuk kao da pati od istegljenog lanca razvoda i generalno je bucnija. RF nije tiha i uskladjena masina, kao i svaki rasni Suzuki ima blagi agrikulturalni zvuk u odnosu na svileno ugladjene Honde, ali se lako razaznaje zdrav agregat. Zadnji amortizeri su bili mehh i kao novi, polako se sve vise i vise pojavljuju problemi sa njima u grupi, godine cine svoje. Odredjena godista GSXR-ova su idealni donori uz napomenu da treba poruciti i malo duzi sraf (odgovarajuce jacine) sa malo vecim platnama (isto) radi sigurnog kacenja za koske - fabricki nije dovoljno dug pa hvata ~40% navoja u matici sto po knjizi nije dovoljno. Senzor pritiska ulja se povremeno (u poslednje vreme) javlja kao problem, najcesce zbog korodiranih kontakta i ostecene zice. Pumpe za gorivo se povremeno jave u grupi, popravka je ~50% uspesna, obicno ide potraga za novom. Ako pumpa i resi da se usere u toku voznje motor je vozljiv na manjim obrtajima dokle god u rezervoaru ima vise od 1/3 goriva. Kineske alibaba i ebay varijante treba izbegavati jer je efektivnije taj isti novac ritualno spaliti u nadi da ce problem magicno nestati. Menjac i ispadanje druge brzine se simpaticno povezuju za devedesete ili preciznije za Suzuki koji je ovaj problem znao da ima do 2005. na raznim modelima (zli jezici kazu da je posle Yamaha preuzela stafetu). Salu na stranu mnogi modeli svih proizvodjaca su patili (i pate) od ovoga, RF9 i RF6 su eto najmeksi na tom polju. Ako do ovog problema i dodje jedino trajno resenje je zamena ostecenih delova. Masinska obrada napadnih linija koski nisu (ponavljam NISU) resenje ako su viljuske istanjene i/ili iskrivljene ili je klizac viljuski iskrivljen. Ako vec dajete pare da agregat ide dole i da se cupa menjac onda to uradite kako treba inace postoji dobra sansa da ce se problem vrlo brzo vratiti (pa isti trosak ide opet). Moj savet je da pre skidanja agregata promenite relativno jeftin prenosni sistem poluge za menjanje brzina (shifter linkage) jer je verovatno niko nikada nije menjao pa to izaziva problem. K&N i slicne slot-in filtere slobodno zaboravite. Karburatori su osetljivi na svaku promenu i zahtevaju iskusnog mehanicara koji ce ih ustelovati uz takav setup. Skidanje airbox-a i postavljanje "pecurki" je no-no jer (opet) karburatori :) Iridijumske svecice nemojte uzimati je crkavaju relativno brzo, nabavite sebi odgovarajuce obicne svecice od proverenog dobavljaca. Kod svih motora sa karburatorima iridijumske svecice znaju biti zalivene gorivom sto im drasticno skracuje zivotni vek, a RF ih bas jede - oko 25% zivotnog veka obicne vs 1 iridijumska pa ako hocete da bacate pare 4x cesce go ahead.

 

Da ne bude samo negativa, do sada sam nabrajao sta se najcesce javlja od problema, propusti u dizajnu, promene u toku proizvodnje, zapazanje korisnika oko odrzavanja, sad malo vedrije cinjenice :) U grupi na fejsu nas ima par hiljada, vecina motora je presla minimum 50k km, dobar deo te vecine nas (da, tu sam i ja) je preslo cifru od 70k km, a ima i desetak primeraka koji su srecno obrnuli sat (100k). Govorim o motorima ciji agregati jos nisu otvarani. RF je jeftin motor koji se uz redovno odrzavanje pokazao kao pouzdana sprava. Kako ga je najlakse opisati objektivno? Kao motor koji ti osim dizajna nece izmamiti uzdah, ali ce se sa tobom provozati gde god hoces dokle god vodis racuna o njemu. Nije najbolji ni u jednoj kategoriji, ali je generalno dobar u svim. Kome se dizajn svidi, ko ga proba i legne mu, ima saputnika na duze staze. Cisto statistike radi, iz grupe velika vecina bivsih vlasnika je zamenika nasla u Z1000SX i H2SX jer pre toga nisu nasli nista bolje sto bi opravdalo cenu novog motora. 

 

Oznake po godinama: 

-RF600R: 1993. P; 1994. R; 1995. S; 1996. T; 1997. V

-RF900R 1994. R; 1995. S1 i S2 ; 1996. T; 1997. V; 1998. W*; 1999. X*; 2000. Y*

*- RF900R se zvanicno proizvodio do 1997. , ali se u zemljama gde se godiste motora odredjuje po prvoj registraciji mogu naci i W,X i Y oznake.

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad

Ne znam ja nista specijalno oko RF-ova, svako iz grupe kome je stalo do onoga sto vozi zna isto :)

 

Posto je vecina (koliko vidim) zainteresovana za RF600R na sta je bitno obratiti paznju, na plocici fabricke deklaracije stoji i interna oznaka modela - GN76x. Postoje tri globalne verzije: GN76A, GN76B i GN76C. GN76A je ono sto trazite jer su B i C varijante fizicki limitirane na odredjenu snagu - karburatori (B) sa manjim izlaznim otvorom, drugaciji profil bregastih (C, oba). Pored toga postoje i varijacije u Exx oznakama. Okacicu i sliku sa listom kodova, glavna razlika ovde je izbegavanje modela za trzista gde su isli limitirani modeli je imaju drugaciji ECU. (L i R oznake u zagradama na slici oznacavaju na kojoj strani se vozi odnosno gde far "baca" svetlo)

13239171_1108142809228030_6805305366083692364_n.jpg.1534b59872e38d1884d475626ac86c36.jpg

 Slicna prica vazi i za RF900R, odnosno GT73x (A,B,C i D verzije). Koje su tacne razlike za RF900R ne znam, ali koliko sam primetio vecina u grupi su GT73A i GT73B. Ako bude postojalo interesovanje (ili ako ja naidjem na zanimljiv primerak) potrudicu se da isceprkam informacije :) 

 

Generalni saveti za prve korake. Postali ste vlasnik RF-a, servis odradjen, motor u generalno dobrom stanju, na sta obratiti paznju kako bi se izbegle neprijatne situacije? Pored onog sto je vec napisano moj savet je zamena svih creva za gorivo (ovo vazi za sve motore). Ceo set sa dodatnim filterom je tipa £24 with postage ili ih skrojite sami :) Linije za gorivo niko nikada verovatno nije menjao, a bitan su element svake masine. Drugi savet je reparacija slavine za gorivo, set sadrzi sve zamenske gumice koje takodje verovatno nikada niko nije menjao. Dalje, RF-ovi imaju (verovali ili ne) wheele control u vidu jedne pink zice :D Motor detektuje kada je u prve tri brzine i smanjuje izlaznu snagu, otkacite pink zicu i imate punu snagu u svim brzinama. Spominjao sam ignition advancer, uz njega motor lakse povlaci u nizim obrtajima, ispegla se rupa na srednjim obrtajima, generalno motor je vozljiviji i brze reaguje na gas. Kod RF900R ova modifikacija je skoro pa must have jer je dobitak zaista dan i noc razlika. Napomena stoji da kod ovakve modifikacije sistem hladjenja mora biti u dobrom stanju jer ce motor proizvoditi nesto vise toplote. Dok sve funkcionise kako treba sistem hladjenja je i vise nego adekvatan, ali ako je pola hladnjaka zapuseno/neprotocno bolje prvo uradite nesto po tom pitanju... Dodatak za blatobran je jos jedna modifikacija na koju su se mnogi odlucili. 

 

Seticu se verovatno jos necega pa cu dopunjavati "listu"

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Malinar u pokusaju, 1559 postova
  • Lokacija: Kg
  • Motocikl: uljara 600
On 11/25/2018 at 8:39 PM, Thaedass said:

Kineske alibaba i ebay varijante treba izbegavati jer je efektivnije taj isti novac ritualno spaliti u nadi da ce problem magicno nestati

ahahahahahahah genijalno :lol3:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 135 postova
  • Lokacija: Lozanj, GM
  • Motocikl: U potrazi

Sjajni tekstovi. Svaka čast na uloženom trudu i vremenu, ovo je velika pomoć sadašnjim i pogotovo budućim vlasnicima RF-a. Btw, koliko sam ja shvatio najbolje su prve serije, msm imaju najmanje dečijih bolesti:)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad
11 hours ago, milomir22 said:

ahahahahahahah genijalno :lol3:

Samo se ti smej, taj bandit koristi istu pumpu :P 

Edit: heh slepog li maceta, ti vozis starijeg Bandita koji ne bi trebalo da ima pumpu za gorivo, ispravi me ako gresim. GSF 1250 i GSX 650 F ih imaju, toliko znam sigurno :D 

1 hour ago, xpetronije said:

Sjajni tekstovi. Svaka čast na uloženom trudu i vremenu, ovo je velika pomoć sadašnjim i pogotovo budućim vlasnicima RF-a. Btw, koliko sam ja shvatio najbolje su prve serije, msm imaju najmanje dečijih bolesti:)

Najbolje je naci sto bolje odrzavan primerak koji je bio kod nekoga bar nekoliko godina :) Sve sto je bilo, trenutno se radi ili sto ce se nadalje masovno proizvoditi je dozivelo odredjene izmene. Nekad je to usavrsavanje proizvodnje (citaj: kako da ga jeftinije proizvedem,a da radi istu stvar), nekad peglanje bubica. Generalno najveci problem za nase trziste je prenos sa bendiksa na alternator. Kod nas nije vlaznost vazduha kao u UK ili Indiji i vidjao sam RF-ove po skupovima sa fabrickim izduvnim granama (gen 1) koje su bile u vizuelo dobrom stanju :) Zli "coupling" koji je kod mene ispustio dusu je bio fabricka ugradnja, trajao je samo 20 godina (pih!). Bendiks od prve generacije sam uzeo od coveka koji nije znao sa kog je motora i kostao me je 1200 dinara, redovna cena je 50-60e. Alternator sam dobio od druga za 30e, redovna cena ~60e. Dakle ako do problema i dodje nije ne znam kakva cifra, a sva je sansa da ce nadziveti motor. Dobra stvar za RF-ovce je sto dele dosta delova sa Banditima iz prve generacije kojih kod nas ima sto na drumu sto u kantama po raznim garazama :) 

Promenio član Thaedass
ko rano rani radio je trecu

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Malinar u pokusaju, 1559 postova
  • Lokacija: Kg
  • Motocikl: uljara 600

2001. godiste, bandit nije imao pumpu, vec samo slavinu za gorivo, a napaja se prirodnim padom. Ne gresis, ali je mene i ta slavina zezala, pa sam kupio kinesku s ebaya za 500 din, pa se ispostavilo da ta nova nema dovoljan protok i jos je pogorsala situaciju. Problem sam na kraju resio sa polovnom slavinom od stare r6, jes da nema rezervu, vec samo on/off, ali se motor preporodio.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Xtreme, 390 postova
  • Lokacija: Zrenjanin/Novi Sad

^ ma ja sam majmun, kad procitam Bandit odmah povezujem za ovog novijeg "velikog" (jer mi se jako svidjaju), a davno sam pretresao dokumentaciju za GSF seriju pa nabadam iz secanja. Dobro, mozda sam se ispalio za foru, ali me makar secanje (koliko,toliko) drzi :D 

 

Mmmmm slobodan dan :hej:

 

Uz ovo divno jutro pocinjemo sa kocnicama. Upravo ovaj period kad je na putu bljakavica i sve sto divni nam putari nisu pobacali po istom drasticno skracuju vek trajanja kocionom sistemu. RF 600R napred koristi par dvoklipnih (klizecih/"plivajucih") kocionih klesta dok su nazad obesena dvoklipna klesta (fiksirana). Da bi sistem funkcionisao kako treba (nesmetano) odrzavanje je obavezno. RF 600R je posebno osetljiv na spoljasnje elemente jer ako mu je klizac dovoljno zaprljan kocicete sa samo jednom plocicom po klestima napred i krivicete diskove. Kociona klesta imaju dva klipa koji su na spoljasnjoj strani (gledano sa motora) dok je na unutrasnjoj strani samo metalni nosac za plocicu. Kada stisnete prednju kocnicu klipovi pritiskaju spoljasnju plocicu na disk, odguruju klesta od sebe i time privlace i pritiskaju unutrasnju plocicu na disk. Zato je bitno da je klizac cist i neostecen, fino podmazan i zasticen neostecenom zastitnom gumenom cizmom. Ja na mom motoru vrsim proveru i ciscenje sa svezim podmazivanjem na svakoj zameni plocica cisto da vozim mirne glave. Ceo sistem kada je ispravan radi normalno tj necete primetiti nikakvu razliku u nacinu kocenja u odnosu na motore sa kocionim klipovima na obe strane kocionih klesta. Ono standardno odrzavanje i proveru elemenata kocionih klesta necu detaljisati jer je procedura ista na svim motorima. RF 900R napred koristi par odlicnih cetvoroklipnih klesta. Koliko su dobre govori i cinjenica da su preko mnogi vlasnici prve generacije Hajabuse menjali sestoklipne Tokico za ove cetvoroklipne Nissin sa RF9. Ako je nekome bitniji izgled i voli da se igra liftiranja sad zna cije sestoklipne kandze da trazi :D  Salu na stranu, Nissin sa RF9 je stvarno odlican, a pritom je jednostavniji za odrzavanje pa je zato cenjen i u Hajabusa svetu. Osim toga nemam sta da dodam, a da je specificno za prednje kocnice kod RF9. Zadnja kociona klesta su ista kod oba RF-a i osim sto su ok za zadnju kocnicu zesce su njesra za odrzavanje. Ko vozi vecim delom godine ili tokom cele godine (a ima nas), a pritom vozi motor sa obesenim zadnjim kocionim klestima mrzece ovaj detalj za sve pare. Zasto? Iz dva razloga, prvi je da sva sranja koja tockovi podignu ovde imaju gde da se nastane, a drugi je povecana upotreba zadnje kocnice kad je put klizav. Ta kombinacija je idealna da prasinari na kocionim klipovima brze izgube bitku, propuste nezvane goste i dobijete zaglavljene klipove. Ovo se resava redovnim ciscenjem zadnje kocnice. Ja sam malo ekstremniji slucaj mrcinara, ne koristim zadnju kocnicu svakako pa sam je celu ususkao u garazi :D Montiram je samo za ovaj period kad je sneg i bljakavica i na prolece posle ciscenja i servisiranja leti ponovo u kutiju. Naravno, ovo ne bih preporucio nikome, niti bilo ko osim mene ima pristup mom motoru, ja znam zasto sam to uradio i vozim ga takvog na svoju odgovornost. Sad kad smo zadovoljili moralni deo interneta da nastavimo. Za RF6 preporucujem kvalitetnije sinter plocice, ja licno trosim EBC HH, a na prolece cu da potrazim nesto bolje iz SBS kuhinje pa i to da probam. RF6 u normalnijoj (i jeftinijoj) postavci za normalnu voznju koci ok, ali bih i dalje preporucio kvalitetnije plocice jer motor nije lagan (~215 bez i ~230kg sa gorivom), a moze d'ide :) Kod RF9 malo bolje sinter plocice preporucujem za vozace koji znaju da protegle noge ovom motoru (a verujte na rec, voli to). Za zadnje kocnice uzimajte organic plocice jer su dovoljne za ovaj tip motora. Pancirna kociona creva napred savetujem kao must have. Vec sam napisao i ponovicu, sva je sansa da ce motor biti opremljen fabrickim kocionim crevima. Ne znam koliko vas je upoznato, ali kociona creva imaju vek trajanja - Suzuki kod RF-ova preporucuje zamenu svake 4 godine. HEL Performance prednja Racing pancirna kociona creva izadju 10.000-12.000 dinara zavisno gde ih nabavite (redovna cena) i mirni ste za ostatak radnog veka motora. Razlika izmedju Racing i OEM zamenske varijante je ta da kod Racing imate dve kocione linije (creva) direktno sa kocionog cilindra na klesta dok OEM zamenska ide jedna linija do fabricke racve pa odatle dve linije na klesta. Pancirna creva za zadnju kocnicu su oko 4.000-4.500 dinara i uzimate ih po zelji (mislim da je jasan moj stav oko zadnje kocnice :) ). Kod RF9 savetujem i pancirno crevo kvacila uz svez set za reparaciju pomocnog cilindra kvacila (zahvalite mi se kasnije). Ide napomena da se pancirna creva proveravaju na fizicka ostecenja prilikom redovog servisiranja cisto da bi sacuvali svoju glavu. Kocioni cilindri kod RF-ova nisu nista posebno, basic Nissin varijante, ali su skroz adekvatne za ovaj tip motora i njegove sposobnosti. Ko zeli nesto bolje uvek ima opciju da ih menja. Ja vozim prilicno agresivno i nisam nasao razlog da ih menjam. 

Jos jedna modifikacija koja je dosta popularna je i montiranje zadnjeg blatobrana. RF-ovi fabricki ih nemaju, ali zato pase sve radjeno za GSF 1200. Uz malo modifikacije trebalo bi da leze i sa ZX9R. Ako imate muke da nadjete aftermarket varijante za ova dva modela ili su vam skupe, a pritom zelite da pomognete domaci biznis moja topla preporuka je Brka iz Mladenovca - mozete ga kontaktirati ovde na forumu :) Koji su benefiti montiranja ovog dela? RF-ovi fabricki imaju gumenu zavesicu koja nije bas adekvatna da zastiti zadnji amortizer u potpunosti od spoljasnjih elemenata, a mnogi su za radnog veka i ostali bez iste. Dakle nije samo vizuelno poboljsanje vec ima i prakticnu primenu.

Bocne tank gripere savetujem svakome ko vozi malo ostrije jer su ram i rezervoar dosta klizavi pa nemate bas lepu podlogu za pridrzavanje nogama. Ja nisam nasao primerak radjen specificno za RF, ali zato mozete postaviti nesto radjeno za druge motore uz napomenu da zavisno za sta su originalno bili namenjeni postoji sansa za potrebom da se "prekroje" i prilagode RF-u. Kineske alibaba i ebay varijante opet izbegavajte jer su se pokazali kao hit&miss - dok neki lepo stoje drugi otpadaju na malo jaci pogled... 

Ko zeli da postavi rezervoar sa RF 900R na RF 600R zbog vece zapremine neka racuna da ce morati da prepravi vozacevo sediste jer se rezervoari kod sedista zavrsavaju pod malo drugacijim uglom.  Kad smo vec kod rezervoara jedan savet: kad otvarate rezervoar pre okretanja kljuca pritisnite prstom cep jer smo se nagledali polomljenih i uvijenih kljuceva kod novopecenih vlasnika.

Pro tip: pre kupovine protresite retrovizore (blago da vam neostanu u ruci). Tegovi u njima znaju da se od povecane vlage odlepe pa da prave zurku u retrovizorima. Vremenom ostete ogledalo pa mozete da ih gledate kako divljaju i proizvode buku i vibracije kao da imate dve cegrtaljke u visini glave.

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Hronični Motociklopata, 7031 postova
  • Lokacija: Severna Bačka
  • Motocikl: Banditos 650

Ja jednom bio da vidim neki RF600 i liku se predamnom slomi kljuc u cepu rezervoara, i naravno da nije imao rezerni i nije mogao da upali motor, ja sta cu, okrenuh se i otisao...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja