Moto Zajednica

All wheel drive

• Enduro maniac, 1751 postova
  • Motocikl: Yamaha XT 600 E 3TB

Skoro gledam neki filmic sa nekog hard enduro takmicenja, i provalim da jedan hard enduro ima pogon na oba tocka! Zanima me jel neko mozda ima iskustvo sa tim, ili bar zna da opise kako radi taj sistem? Hidraulika neka, ili sta? :stabre: Verovatno ima vise vrsta tih sistema, cuo sam de su pre neki vojni moto-guzzi-ji imali pogon i na prednjem tocku ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima

• Ne silazi, 5472 postova
  • Motocikl: XT1200Z Super Tenere

Taj sistem je imala Yamaha koju je David Fretigne (tako nekako se pise) vozio na Dakaru...ali mu nije pomoglo previse o okrsaju sa KTM-om.

• Ne silazi, 5812 postova
  • Motocikl: K1600GT '23

Napred je hidromotor, a do njega stižu samo dva creva sa uljem (dovodno i povratno).

Sistem je napravila i patentirala Yamaha početkom 2004. godine.

The patented 2-Trac system uses a hydraulic pump located above the gear box, and driven by a chain (in an oil bath) driven from the gear box.

The system comprises a pump connected by flexible hoses to a hydraulic engine located in the hub of the front wheel. The 2-trac is a closed loop system equipped with filtration system and is a self-regulated compact unit. The hydraulic pressure transmitted to the front wheel is proportional to the speed of the rear wheel: the more the rear wheel loses traction, the more the hydraulic system compensates by increasing the traction power to the front wheel. The distribution of the power between the front and rear wheels is variable in order to optimize traction. The front wheel can never turn quicker than the rear wheel, and the power transmitted to the front wheel is never higher than that used for the rear. This self-regulated system also allows for the conditions, so that the power to the front wheel is slowly reduced so that the rear wheel "recovers" traction.

When the throttle is closed, no power is transmitted to the front wheel, but if the throttle is opened abruptly and that the rear wheel starts to lose grip, the sudden increase in pump revs increases the hydraulic pressure of the system and a higher proportion of engine power is transmitted to the front wheel. If the rear wheel continues to spin, more power is sent to the front wheel. The proportion of the engine power provided to the front wheel is hence controlled by both the throttle and the traction of the rear wheel.

2351_01.jpg

2351_03.jpg

2351_07.jpg

2351_08.jpg

2351_02.jpg

• Svrati ponekad, 469 postova

Do 00! Svaka im čast. Voleo bih takvo nešto posedovati. Trebalo bi da je prava stvar, zar ne? Nikakvih minusa ne bi trebao takav motor da ima, pravilna raspodela trakcije

:moto3:

Da naravno, kad hidraulcna kocnica sa crevom precnika 1cm moze da nagura pritisak dovoljno jak da zaustavi motor od 200kg, zasto crevo precnika 2-3cm i neka hidraulicna pumpa ne bi mogli da prenesu 10-20% snage na predni tocak :zbunjen: Veoma zanimljivo ;) Cudno mi je samo sto to ne razvijaju dalje, moze da se primeni na teze enduro motore, dosta lakse bi bilo prebroditi neki tezi offroad ;)

• Enduraš, 6287 postova
  • Motocikl: CRF300L

Sistem se pokazao odlicno, kazu da je ponasanje motora neuporedivo bolje i je motor fakticki nezaglavljiv. Problem je verovatno cena i veca tezina motora.

Za cenu razumem, verovatno je veca. Ali tezina ne bi trebala da predstavlja problem, sistem ne bi trebao da bude tezi od 5-6 kg ;)

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Aktivni korisnici   0 članova

• Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja