Jump to content

Moto Zajednica

Procedure za konzervaciju motora tokom zime

Recommended Posts

  • Drug član, 1192 postova
  • Lokacija: Bg
  • Motocikl: Dominator

Darkside je pokrenuo temu održavanje zimi ( http://bjbikers.com/forum/viewtopic.php?t=3421 ), a ja bi da se nadovežem nekim podacima koje sam sakupio online, nekim stvarima koje su krajnje logièe za zimski san (za one kojima makine spavaju zimi) a i nekim stvarima iz liènog iskustva.

 

Prièa bi uglavnom poèinjala ovako...

 

Sve se u ovoj prirodi zasniva na ciklistici. Od ponedeljka do ponedeljka, od obrata do obrtaja, od roðendana do roðendana. Jedino nikada više neæemo biti mladi, a sa nama ni naši motori. Kao što je pranje zuba logièno za operaciju pred spavanje, tako bi i našim ljubimcima trebali da "operemo zube" ako ih planiramo odmarati. Prvo pitanje donosi dilemu "Kada je vreme za spavanje?" Svako od nas razlièito leže, ali kada je sunce dovoljno jako da se probija kroz krošnje drveæa, a ti primetiš da je svo lišæe opalo, kada jutrom ideš na posao sa upaljenim farovima, a vraæaš se kuæi po mraku iako si furnuo neki minut ranije, kada odeš sa društvom na basket u parkiæu a ono mrak pre treæe partije... e to veæ znaèi da je a) drveæe pravljeno od gvožða, b) radiš dve smene, c) Igrate do 101, ili je jednostavno došla jesen. Neminovno je da æe jesen doæi.

 

Ajd da vidimo šta mi možemo da uradimo našem ljubimcu, da bi lakše preprodio tih par hladnih nedelja kada ga ne možemo voziti.

 

1. Oprati i ispolirati motor. Pranjem celog motora se s anjega skidaju masnoæe, ulje, prljavština i svi oni korozivni materijali koji bi mogli da naškode vašem motoru ili pojedinim delovima.

 

2. Idealno bi bilo prkirati motor tako da su mu gume u vazduhu, odnosno da ne dodiruju tlo. Ukoliko je to nemoguæe, parkirajte ga tako da mu gume dodiruju drvene površine (poturite neku dasku). Drvo neæe oštetiti vaše gume kao beton ili vlažna zemlja.

 

3. Istoèite ulje iz motora. Tako æete izbeæi taloženje odreðenih derivata vašeg ulja prilikom stajanja. Takoðe eliminišete verovatnoæu korozije unutar agregata.

 

4. Podmažite lanac da ne bi korodirao tokom zime.

 

5. Istoèite gorivo iz rezervuara i karburatora. Ostaci goriva (posebno visokovalitetnog kakvo je u SRB) mogu da oštete karburatote ukoliko stoje preko zime u njima.

 

6. Proveriti strujne instalacije. Ne štedite vreme u ovoj proveri. Lagano prstima preðite preko svih žica koje možete da vidite, kontakt sprejem naprskajte sve buksne i konektore i zamenite po potrebi delove za koje procenite da su dotrajali. Sve žice na motoru su bakarne i podložne koroziji.

 

7. Skinite akumulator. Akumulatori ne vole zimu, a vi svakako ne želite da neko startuje motor dok je bez ulja.

 

8. Iskoristite skidanje akumulatora da oèistite kleme. Malo èelièna èetka, malo šmirglica ili neki sprej za èišæenje, u svakom sluèaju je lakše to uraditi sada nego u neko drugo vreme. Tovatna mast æe biti dobra zaštita preko zime za kontakre ka klemama akumulatora kao i za kleme, a i lako se skida na proleæe.

 

9. Proverite koènice. Ukoliko imate moguænosti, zaštite diskove od kiše/snega/grada/kuèiæa. Dopunite ulje za košnice.

 

10. Zamenite/oèistite filter vazduha. Kad je bal nek je na vodi.

 

P.S. Neke procedure ovde navedene se odnose na skraæivanje vremena koje vam treba da pokrenete motor na proleæe. :wink:

 

Za sve ove procedure koristite User Manual koji možete skinuti na onim linkovima koje smo pronašli. Zima, zima e pa šta je... A na proleæe, samo akumulator, ulje i gorivo i rokaj! Ustvari, sve ovo je i napisano da bi brže izleteo na ulicu prvog lepog dana u, nadamo se, Martu 2008.

 

najzli

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1689 postova
  • Lokacija: Ljubljana
  • Motocikl: BMW R1200C , BMW R1200GS, Yamaha TDM900,Kove 500X, KYMCO S200 People, Suzuki Burgman 650 executive, Tomos Automatic
Darkside je pokrenuo temu održavanje zimi ( http://bjbikers.com/forum/viewtopic.php?t=3421 )' date=' a ja bi da se nadovežem nekim podacima koje sam sakupio online, nekim stvarima koje su krajnje logièe za zimski san (za one kojima makine spavaju zimi) a i nekim stvarima iz liènog iskustva.

 

Prièa bi uglavnom poèinjala ovako...

 

Sve se u ovoj prirodi zasniva na ciklistici. Od ponedeljka do ponedeljka, od obrata do obrtaja, od roðendana do roðendana. Jedino nikada više neæemo biti mladi, a sa nama ni naši motori. Kao što je pranje zuba logièno za operaciju pred spavanje, tako bi i našim ljubimcima trebali da "operemo zube" ako ih planiramo odmarati. Prvo pitanje donosi dilemu "Kada je vreme za spavanje?" Svako od nas razlièito leže, ali kada je sunce dovoljno jako da se probija kroz krošnje drveæa, a ti primetiš da je svo lišæe opalo, kada jutrom ideš na posao sa upaljenim farovima, a vraæaš se kuæi po mraku iako si furnuo neki minut ranije, kada odeš sa društvom na basket u parkiæu a ono mrak pre treæe partije... e to veæ znaèi da je a) drveæe pravljeno od gvožða, b) radiš dve smene, c) Igrate do 101, ili je jednostavno došla jesen. Neminovno je da æe jesen doæi.

 

Ajd da vidimo šta mi možemo da uradimo našem ljubimcu, da bi lakše preprodio tih par hladnih nedelja kada ga ne možemo voziti.

 

1. Oprati i ispolirati motor. Pranjem celog motora se s anjega skidaju masnoæe, ulje, prljavština i svi oni korozivni materijali koji bi mogli da naškode vašem motoru ili pojedinim delovima.

[/quote']

 

važno je napomenuti, da je potrebno zaštititi i hromirane delove motora ....recimo sprejem WD40.....

 

3. Istoèite ulje iz motora. Tako æete izbeæi taloženje odreðenih derivata vašeg ulja prilikom stajanja. Takoðe eliminišete verovatnoæu korozije unutar agregata.

 

za ovo nisam baš siguran.....po mom mišljenju bolje je ostaviti mašinu na miru' date=' jer i raznorazni semerinzi u mašini nisu baš oduševljeni "suvim" stanjem preko zime.....a korozija je veèa....

 

5. Istoèite gorivo iz rezervuara i karburatora. Ostaci goriva (posebno visokovalitetnog kakvo je u SRB) mogu da oštete karburatote ukoliko stoje preko zime u njima.

 

sa istakanjem goriva iz rezervoara ste napravili sebi medveðu uslugu....naime rezervoar poèinje korodirati iznutra....puno bolja varijanta je napuniti rezervoar do vrha benzinom i ostaviti ga na miru,mada je potrebno znati, da pri dužem stajanju motora, gorivo gubi oktansku vrednost, pa se može kasnije pri prvom paljenju motora pojaviti efekat "klenkanja"....to važi samo za rezervoare goriva

preporuèljivo je ispustiti gorivo iz karburatora, da ne bi dolazilo do taloženja ...

 

9. Proverite koènice. Ukoliko imate moguænosti' date=' zaštite diskove od kiše/snega/grada/kuèiæa. Dopunite ulje za košnice.

[/quote']

 

Ovde bih ja lièno preporuèio zamenu ulja u koènicama i u kvaèilu (ako je hidraulièko)...naime trošak ulja je tako malen, a efekat može biti jako velik, pogotovu ako je ulje u koènicama veè jako staro....a da ne spominjem eventuelne troškove oko zamena gumica koèionih cilindara i koèionih klješta .....naime redovito menjanje olja produžava vek trajanja svih tih sklopova...

 

Za sve ove procedure koristite User Manual koji možete skinuti na onim linkovima koje smo pronašli. Zima' date=' zima e pa šta je... A na proleæe, samo akumulator, ulje i gorivo i rokaj! Ustvari, sve ovo je i napisano da bi brže izleteo na ulicu prvog lepog dana u, nadamo se, Martu 2008.

 

najzli[/quote']

 

tako je...ako postoji user manual, najbolje se držati njih..

Ja lièno kada konzervišem motor preko zime skinem i sveèice ,onda sprejem koji se koristi za konzervisanje motornih èamaca ( a dobar je i WD40) ušpricam u svaki cilindar malu kolièinu spreja, ubacim u 4.brzinu i okrenem zadnji toèak par puta, da se sprej jednakomerno razporedi po cilindru....onda stavim sveèice nazad i gotovo.....naime nema korodije cilindra sa unutrašnje strane, jer sprejem napravim tanak film po cilindru

 

lp.

bmw

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 489 postova
  • Lokacija: Kraljevo<->Beograd

ja ccu nazzalost svoju makinu ove dine konzervirati tako shto ccu je celu rasturiti... mislim rastaviti u delove da ne bi pao u nedoumicu da vozim sa novim kitom ibez novog karba i auspuha radilice itd... a i volim da rastavljam...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1249 postova
  • Lokacija: underlittleforest
  • Motocikl: nekakvo motokros sokocalo

ne slazem se sa 3. treba motor do vrha napuniti nvim i tecnim uljem i ostaviti , a ne nikako ostavljati djelove unutar motora suve

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE

U svakom user manual-u postoji detaljno objasnjeno sta treba uraditi i kako isto uraditi. Dakle, uzmite manual za svoj model i proucite to. Kod mene konkretno ima jos masu detalja koje treba odraditi...

 

Inace, Najzli, svaka cast za ovaj univerzalni prikaz, nekome ce definitivno koristiti. :kul:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1192 postova
  • Lokacija: Bg
  • Motocikl: Dominator

Što se tièe ulja u motoru i dileme da li ga istoèiti, o tome možemo da prièamo do zauvek. Kolièina ulja u agregatu nije dovoljna da svi unutrašnji delovi budu u ulju. Gornji delovi agregata æe svakako da budu suvi. Ostavljanjem ulja u agregatu (bez povremenog paljenja), neæemo obezbediti podmazivanje preko zime. Što se tièe punjenja rezervuara, i to je diskutabilno. Suve površine ne korodiraju, ali, takoðe ni površine koje su u benzinu. Slažem se da bi na poèetku sezone trebalo zameniti gorivo ako je ostalo u rezervuaru. Sparco, okrade, probajte da napišete zašto se ne slažete ili slažete sa nekim stvarima koje sam napisao. Ovo i jeste forum gde svako treba da kaže svoje mišljenje.

Dodao bih da ne bi bilo loše da se na auspuh(e) stavi najlonska kesa i stegne gumicom za teglu, èisto zbog visoke vlažnosti vazduha u jesen i smrzavanja zimi.

 

najzli

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 89 postova
  • Lokacija: Beograd,Srbija

Moje misljenje je da,ako je motor garaziran u relativno toplom prostoru,i ako se povremeno pali i zagreje kako ja to zovem-"do ventilatora" sve sto je potrebno da se uradi je,kako je Najzli i naveo u nekim tackama svog posta,da se opere,ispolira,prekontrolise sve i podmaze lanac.Nisu motorcikli bas tako slabe "masinice"pa da ce da im toliko naskodi ostavljeno ulje ili nesto drugo.Naravno da se moramo brinuti o svojim "ljubimcima" ali ne treba bas preterivati.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 577 postova

ma nema frke, nego mi nije logicno. agregat se projektuje za uslove u kojima ce biti esploatisan, znaci za rad, zato nijedna fabrika nece bacati pare da radi delove od kojekakvih legura, ako to moze da se zavrsi obicnim celikom koji zadovoljava ostalo a ne antikorozivne osobine. to je stvar sa samim zupcanicima, osovinama u menjacu, kao i sa limom od rezervoara. jednostavno, dole se non stop mulja ulje, a gore corba, pa stavljaju gvozdjuriju.

ja punim rezervoar do cepa, jer dok stoji duze vremena nema muljanja. s vremena na vreme ubacim u 5 i provrtim zadnji cakto da razbaca malo ulja po zupcanicima. pre bih dopunio menjac do vrha nego ga ispraznio.

materijal zupcanika i osovina je tvrd,cvrst, elastican i ko zna sta jos do bola, ali rdja, ko ima nek ostavi napolju stari pa nek vidi.

i sto bi reko snoopuza: BAAANZAAIIIII

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 8 postova
  • Lokacija: Kikinda
  • Motocikl: Honda VFR 750

znaci onda samo sipati goriva, pali ti ga s vremena na vreme, dici ga da ne stoji na beton, naci mu neku lepu garazicu po mogucnosti da ne duva promaja i cekati da se zavrsi zima :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1592 postova
  • Lokacija: Budva - MNE
  • Motocikl: Aprilia Pegaso 650 Strada

Ovo sto cu napisati cista je teorija (iz raznoraznih casopisa, pa spojih na jedno mjesto)

 

Ovo ne vazi za moje krajeve gdje se motocikl vozi tokom cijele godine. Ako temperature ne padaju ispod nule opet ne morate biti ,,detaljni'' kako je dolje opisano.

 

Da bi se lakse snasao podjelio sam cijelu proceduru u korake (napominjem da je na nekoliko mjesta nesto drugacije opisano, ja sam povezao ono sto je slicno i sto mi zvuci logicno)

 

1. KORAK: Kupiti nephodne ,,sitnice'':

 

Sve ,,sitnice'' najverovatnije nećete naći na jednom mjestu. U zagradi je navedena vrsta radnje gdje bi najpre mogli pronaći određeni artikal)

Šampon i ostali pribor za pranje i poliranje, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Stabilizator goriva, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Motorno ulje, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Filter za ulje, (uglavnom kod vašeg dilera)

Filter za vazduh, (uglavnom kod vašeg dilera)

Sprej WD40, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Ulje u spreju (specijalizovane motociklističke radnje, oprema za čamce)

Kontakt sprej, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Destilovana voda, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Kočiona tečnost, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Antifriz, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Sprej za lanac (auto djelovi, specijalizovane motociklističke radnje)

Sredstvo za čiščenje diskova, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Sredstvo za čiščenje felgi, (auto djelovi, benzinska pumpa)

Ako je potrebno ulje za viljušku, (auto djelovi, specijalizovane motociklističke radnje)

Ako je potrebno nove gume, (auto djelovi, specijalizovane motociklističke radnje)

Ako nemate, poželjno bi bilo da kupite i alat koji je potreban za skidanje rezervoara, akumulatora, .... (Gvožđara)

Ako nemate kupite i ceradu za pokrivanje motocikla (specijalizovane motociklističke radnje)

 

 

2. KORAK: Obezbjedite mjesto za ,,zimski san'' motocikla

 

Takvo mjesto bi trebalo zadovoljavati sledeće uslove:

Motocikl držati podalje od ekstremnih temperatura, što zapravo znači držati ga u zatvorenom prostoru ako je to moguće, npr. u garaži.

Ne ostavljajte motocikl u blizini električnih motora, grejača ili tamo gdje ima izduvnih gasova. Elektromotori i grijači generišu ozon koji je loš za gume. Izduvnui gasovi imaju tedenciju nagrizanja i isušivanja plastičnih i gumenih djelova motocikla.

Ne ostavljajte motocikl na mjesto gdje postoji i najmanja mogućnost rušenja odnosno prevrtanja. Pronađite mjesto sa što ravnijom površinom koji nije uz prolaz.

Ne ostavljajte motocikl na na prljavštinu ili zemlju gdje će vlaga koja isparava iz podloge te se skuplja ispod cerade uzrokovati koroziju nekih metalnih dijelova.

 

 

3. KORAK: Operite motocikl

 

Operite motocikl temeljno. Prvo dobro isprskajte motocikl da bi uklonili sve naslage krupne prljavštine. Hladan mlaz i topla mašina mogu da naprave štetu. Mlaz nikada direktno ne usmjeravajte na ležajeve, dihtunge i ostala osetljiva mjesta.

Ako niste kupili specijalni šampon za motocikle ili automobile poslužiće i kućni deterđent za pranje posuđa. Mlakom vodom i deterđentom dobro istrljajte motor. Temeljno čišćenje podrazumjeva da dobro operite zadnju vilicu zajedno sa ovjesom, donji dio motocikla i sve skrivene djelove.

Ako ne ovakav postupak ne pomaže prilikom pranja masnih djelova koristite specijalna sredstva za skidanje masnoće.

Poslije svega isušite motocikl, najbolje je produvati kompresorom mjesta električnih spojeva i sva pregibna mjesta. Ako nemate kompresor i lagana vožnja po kvartu će biti dovoljna da osušite motocikl. Gledajte da je suv i sunčan dan i izbjegavajte lokve i loše puteve jer onda poništavate trud oko pranja motocikla. Ovu vožnju možete iskoristiti i za 4. korak. Poželjno je prosušiti sve djelove krpom (felge, okvir, rezervoar, oklope, ...).

Oni vredniji mogu i ispolirati motocikl. Držati se tačnih upustava koje je dao proizvođač polir – paste.

 

 

4. KORAK: Provozajte se malo.

 

Napravite koji krug s motorociklom. Vozite se dok ne postignete radnu temperaturu i vozite se tako bar pola sata. Zašto? Kada je motor ugrijan oslobodili smo se nakupljene kondezacije i motorno ulje postaje rjeđe i lakše veže prljavštinu i nusprodukte same mašine. Kada budemo istakali ulje, zajedno sa uljem oslobodićemo se i te prljavštine iz motornog prostora.

Na povratku napunite rezervoar do čepa. Na povratku, da bi rezervoar bio što puniji kada parkirate motocikl. Tu na benziskoj pumpi bi bilo najbolje da sipate stabilizator goriva da bi se gorivo i stabilizator pomješali u jednu fluidnu cjelinu. Razlog je vrlo jednostavan. Ako je rezervoar poluprazan dolazi do kondenzacije što osobito smeta željeznim tankovima, a i samom gorivu.

Ako već niste do sada, dodajte prikladnu količinu stabilizatora goriva u rezervoa čim se vratite na mjesto skladištenja motora. Kako bi bili sigurni da je gorivo sa stabilizatorom prošlo kroz cijeli sistem morat ćete ostaviti motor da radi od prilike 5 minuta. Gorivo je smjesa desetak različitih sastojaka koje u stajanju različito reaguju. Na taj način se stvara talog. Stabilizator goriva svojim djelovanjem sprječava ovakvu pojavu.

 

 

5. KORAK: Uradite kompletan servis na vašem motociklu

 

Promjenite ulje i filter za ulje sada dok je motor još topao od vožnje. Zagrejano ulje je ređe i lakše će iscuriti iz motora, a na taj način zajedno sa uljem izbacujemo svu prljavštinu i nusprodukte samog motora. Promjenu ulja i filtera uradite onako kao je napisano u upustvu za upotrebu motocikla. Vodite računa da ulje odgovara specifikacijama koje je preporučio proizvođač motocikla.

Kada promjenite ulje, ako je motor još topao, upalite ga opet. Na taj način osiguraćete da ulje prodre na sva potrebna mjesta. Ako se motor ohladio nemojte paliti motor jer na taj način će te pospješiti stvaranje kondezacije u samom motoru.

Zamjenite filter za vazduh. Kada dođe nova sezona vaš ljubimac če mnogo lakše ,,disati''.

Provjerite još jednom nivo rashladne tečnosti. Antifriz je korisna tečnost ne samo zimi već i ljeti jer štiti da pumpa i ostali vodovi za rashladnu tečnost ne korodiraju. Pogledajte 7. korak. Možda će te morati odložiti ovaj dio. Oni koji imaju vazdušno hlađenje preskaču ovo.

Promjenite ulje u kočnicama. Kočiona tečnost je hidroskopna, što znači da u dodiru sa vlagom mjenja svojstva. Još ako ste imali oštra kočenja tokom sezone i nekoliko puta opasno digli temperaturu kočione tečnosti, definitivno je ulje izgubilo svoja prvobitna svojstva.

Provjerite i po potrebi zategnite lanac, odnosno ramen. Oni koji za primarni pogon njihovog ljubimca imaju kardan oslobođeni su ove obaveze.

Podmažite sve djelove koje preporučuje proizvođać na za to ogovarajući način (lanac, ručica mjenjača, sajla kvačila i sl.)

Izložene metalne djelove motocikla poprskajte sprejom WD40. Ovo će sprečiti pojavu i širenje korozije tokom zime Sprejom WD40 isprskajte sve zglobove: ručice kočnica i kvačila, nogare i bočni nogar.

Ako sprejom naprskate usput i neke nemetalne djelove, odmah očistite ili operite to mjesto kako bi sprečili nagrizanje laka, hroma, plastike, ... tokom stajanja motocikla.

Provjerite gume, eventualno ih zamjenite ako su one koje su na motociklu potrošene. Ukoliko nemate centralni nogar ili stendere, ostavite zamjenu guma za početak sledeće sezone. Ovo da bi sprečili deformisanje gume uslijed stajanja motocikla. Ako niste vješti u mjenjanju guma, ipak taj posao ostavite za početak sledeće sezone, s tim da jedna od prvih vožnji bude do vulkanizera.

Poželjno je promjeniti ulje u viljušci, ali najbolje je da se ,,posavetujete'' sa upustvom za vaš motocikl.

Provjerite stanje mosta i nosača volana. Podmažite po potrebi (opisano u upustvu za održavanje motocikla).

 

 

6. KORAK: Postavite motocikl na centralne nogare ili na stendere

 

Ako motocikl ima centralni nogar, ne trebate ništa drugo nego ga samo postaviti na njega i završili ste sa 6. korakom, ako nema centralni nogar onda...

Postavite motor na stendere i uskladištite ga, ako nemate ni stendere... U toku stajanja motocikla trebaće te malo više pažnje posvjetiti gumama. Povremeno gurajte motocikl par metara da se gume ne bi deformisale. To radite bar jedanput nedjeljno.

 

 

7. KORAK: Zaštitite cilindare

 

Da bi došlo do svječice i kablova na pojedinim motociklima potrebno je razmontirati rezervoar ili hladnjak. Prilikom demontaže rezervoara ne skidati crijeva za gorivo i rashladnu tečnost. Ukoliko ipak morate skidati crijeva za rashladnu tečnost onda je bolje da 5. korak uradite na početku sledeće sezone. Ako imate takav motocikl, alat u ruke i na posao.

Kada mjesto gdje je montirana svjećica postane pristupačno očistite svu prljavštinu i odvrnite svjećicu i u sam cilindar najsprejate ulje u spreju. Ako niste kupili takav sprej može da posluži i WD40 ili sipajte u svaki cilindar po jednu malu kašikicu motornog ulja koje ste kupili.

Mjenjać stavite u najveći stepen prenosa i rukom vrtite točak. Napravite nekoliko okreta točkom. Na ovaj način ste podmazali stjenke cilindra. Ako ste preskočili 6. korak, onda koristite samo ulje u spreju ili WD40. Sprejevi se bolje razmazuju i šire stjenkama cilindra.

Vratite svječice na mjesto. Za njihov navoj možete koristiti gore pomenute sprejeve ili ulje (jedna kap, a može i dvije, više nego dovoljno).

Kablove isprskajte kontakt sprejom.

Mjenjać ponovo vratite u položaj ,,neutral''. Da bi olakšali vraćanje mjenjaća u položaj ,,neutral'' možda će opet biti potrebno da se rotira zadnji točak.

Ako ste skidali rezervoar i(li) hladnjak ponovo ih montirajte, osim u slučaju ako vam za sledeći korak nije potrebno da ostanu razmontirani.

 

 

8. KORAK: Zaštite usis i izduv

 

Nakon što se auspuh (aspusi) ohladio dok je paralelno s tim mašina još topla, u auspuh naprskajte malo WD40 i pokrijte otvore sa poklopcem ili plastičnom vrećom kako bi spriječili ulazak vlage u mašinu. Budite sigurni da vreća dobro prijanja uz auspuh te da nema mogućnost ulaska vazduha, gumeni krajevi i gumice dobro rješavaju ovaj problem.

Isto tako prekrijte i zaštitite usis vazduha u air box. Ako su rezervoar ili hladnjak bili razmontirani sada ih možete montirati.

 

 

9. KORAK: Pogledajte sistem za napajenje gorivom

 

Ako ste uradili sve što je gore napisano (3. korak) onda je gorivo sa stabilizatorom napravilo cijeli ciklus kroz sistem i nije potrebno čistiti karburatore od goriva.

Mnogi motocikli imaju ventil za gorivo sa tri položaja: zatvoren, rezerva i otvoren. Ventil stavite u položaju zatvoren. Ako vaš motocikl nema ovaj ventil to je vjerovatno iz razloga što ima direkno ubrizgavanje.

 

 

10. KORAK: Spremite i akumulator za zimu.

 

Akumulatori sadrže veliku količinu vode. Prilikom smrzavanja voda se naglo širi čime se može napraviti šteta na samom akumulatoru u vidu pucanja spoljneg omotača. Kada temperatura poraste voda se odmrzava. Osim vode u akumulatoru ima dosta kiseline. Zbog svega gore opisanog moguće je da se po motociklu cijede vrlo agresivne tečnosti, zato je najbolje izvaditi akumulator.

Ako je motocik uskladišten na mjestu gdje nema niskih temperatura onda nije potrebno vaditi akumulator iz motocikla.

Akumalotor uvjek mora biti pun. Provjerite nivo elektrolita i po potrebi dolijte destilovanu vodu.

Očistite akumulator i mjesto gdje je montiran na motociklu. Zbog mogućeg prosipanja kiseline iz akumulatora najbolje je očistiti kombinacijom sode za kuvanje i vode. Poslije toga operite sa blagim rastvorom deterđenta i vode. Potom krpom prebrišite da bi sve dobro osušili.

Kleme akumulatora očistite čeličnom četkom.

 

 

11. KORAK: Završno čiščenje motocikla

 

Očistite detaljno felge. Za čiščenje možete koristiti specijalna sredstva za čiščenje felgi. Na felgama ima dosta prljavštine, pogotovu kočione prašine koja se ljepi za felgu i nagriza je. Zato je neophodno detaljno čiščenje felge. Ako treba kupite četkicu za zube koja može poslužiti u tu svrhu.

Sa sredstvom za čiščenje dikova oprete disk kočnice.

Provjerite da li ima neki dio motocikla koji se isprljao tokom predhodnih koraka, ako ima operite te djelove motocikla.

 

 

12. KORAK: Zavisno od mjesta zimovanja dodatno osigurajte motocikl.

 

Za razliku od predhodnih ovaj korak nije pod ,,moranje'', ali je ipak preporučljiv. Motocikl možete vezati lancem, ili zaključati disk ili neku drugu mehaničku zaštitu. Alarm neće pomoći ako ste ga u 10. koraku skinuli sa motocikla iz gore navedenih razloga. Ako imate skup motocikl vredi mu i dodatno platiti kasko osiguranje.

 

 

13. KORAK: Prekrijte motor

 

Kada sate uradili sve predhodne korake, uvjerite se da je motocikl potpuno suv. Ako prekrijete mokar motocikl vlaga koja se zadrži ispod pokrivača može da uzrokuje korodiranje pojedinih djelova motocikla.

Ako je motor uskladišten na suvom i toplom mjestu dovoljno je da ga prekrijete običnom ceradom koja nije vodonepropusna, samim tim je i jeftinija. Na nepokretnim stvarima skuplja se prašina. Prekrivačem sprečavamo tu pojavu, pa će i vaš motocikl sledeću sezonu dočekati čist.

Ako ste motor ostavili da zimuje na otvorenom, onda obavezno stavite vodonepropusnu ceradu koja ima dobar sistem provjetravanja kako se ne bi skupljala vlaga. Cerada mora prekriti motocikl i na dnu bi trebala imati rupice kroz koje je moguće provući gumene steznike koji bi držali ceradu ,,na mjestu''.

 

 

Na ovaj način ste spremili motocikl za ,,zimski san''. Kada dodje nova sezona on će biti svjež i spreman za nove krivine.

 

 

 

Kada osvane dan za koji ste procjenili da je dobar za početak sezone odradite sledeće korake:

 

 

1. KORAK: Spremite motocikl za prvo ,,kresanje''.

 

Uklonite ceradu i sve eventualne mehaničke blokade motocikla.

Provjerite pritisak u gumama, eventualno dopumpajte gume na idealan pritisak za vožnju.

Spustite motocikl sa centralnog nogara ili stendera.

Operite motocikl kako bi uklonili sve preparate kojima ste premazali vašeg ljubimca.

Ako ste vadili akumulator iz motocikla sada je red da ga opet vratite.

Otvorite ventil za gorivo.

Skinite zaštitu koju ste stavili na usis i izduv.

Ako je motocikl bio na nekom prozračnom mjestu upalite ga, ako nije, odgurajte ga do takvog mjesta i onda upalite. Neka radi bar dvadesetak minuta, dovoljno dugo da se motor, ulje i svi sklopovi ugriju. Možete i provozati motocikl laganim tempom.

 

 

2. KORAK: Odradite neophodni servis na motociklu.

 

Glavni servis motocikla ste napravili kada ste ga skladištili. Ako ste nešto preskočili uradite to sada. To je onaj 5. korak u spremanju motocikla za ,,zimski san''. Ako niste napravili kompletan servis kada ste skladištili motocik uradite to sada. Ako ste nešto preskočili iz 5. koraka to obavezno uradite sada. Neki kažu da je bolje kompletan servis uraditi na početku sezone. U pricipu, to jeste tačno, ali i nije toliko bitno. Zar nije bolje da vas motocikl dočeka spreman u novoj sezoni.

 

 

3. KORAK: Vozite motocikl.

 

Poželjno bi bilo da u prvih nekoliko sipanja goriva u rezervoar dodate i neki od aditiva za čišćenje sistema.

Vozite, zato ga valjda i imate.

 

 

 

To bi bilo to, mada je po meni mnogo jednostavnije voziti ga tokom cijele godine i onda ostaje samo redovno odrzavanje.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 11 postova
  • Lokacija: Beograd

Svaka cast na detaljnom objasnjenju.

 

Ja drzim motor u garazi i uopste ga ne konzerviram. Jednom nedeljno ga palim. Po snegu ne vozim i onda ga pustim da radi 10 tak minuta u garazi da mi se akumulator ne isprazni.

 

Ako nema snega onda obucem odelo i provozam ga malo. Na primer danas sam ga vozio po gradu.

 

Na prolece ga uvek teram na redovni godisnji servis.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1332 postova
  • Lokacija: okolica Osijeka, RH
  • Motocikl: Tuareg 660
Što se tièe ulja u motoru i dileme da li ga istoèiti' date=' o tome možemo da prièamo do zauvek. Kolièina ulja u agregatu nije dovoljna da svi unutrašnji delovi budu u ulju. Gornji delovi agregata æe svakako da budu suvi. Ostavljanjem ulja u agregatu (bez povremenog paljenja), neæemo obezbediti podmazivanje preko zime....[/quote']

 

Evo da se malo ukljuèim i ponovim jedan mali TIP po tko zna koji

put - korištenjem motornog ulja na ester bazi dobiva se efekt

dugotrajnog podmazivanja jer se molekule ulja zalijepe za metalne

površine i ne dolazi do scurivanje ulja! Mnogi manuali su pisani

davno i uzimaju u obzir najlošije uvjete eksploatacije, a to su bila

vremena kada estera nije bilo u ponudi na tržištu. Ja sam isto bio

skeptik pa sam isprobao i uvjerio se da stvar funkcionira - tanak

sloj ulja dugo se drži na metalnoj površini i one nisu suhe! Dakle,

nakon izmjene ulja treba se provozati i tih nekoliko mjeseci neæe

predstavljati problem. Najlošija situacija je ako je èista minerala

unutra, ona uvjerljivo najviše haba motor pri startu - pumpabilnost

joj je slaba, dok je hladna je gusta, kad se zgrije je rijetka, a dosta

je sklona pregaranju pri optereæenju, te hlapljenju što obièno tumaèimo

kao "potrošnju" ulja, a zapravo je ishlapilo. To što minerala nekim

motorima više "paše" u vožnji drugi je par rukava i samo je naša

vlastita percepcija i èesto krivo tumaèenje. Èesto se zna dogoditi da

korištenjem full ester sinta mjenjaè teže šalta nego sa mineralom, a

to je posljedica rijetkog mineralnog ulja kada je zagrijano, dok ester

ima puno ravniju krivulju viskoziteta i teško ga je degradirati nabrzinu.

Zbog toga se dogodi da je lakše šaltati kad je minerala unutra, no to

NE ZNAÈI da je bolja. Itd...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE
Što se tièe ulja u motoru i dileme da li ga istoèiti' date=' o tome možemo da prièamo do zauvek. Kolièina ulja u agregatu nije dovoljna da svi unutrašnji delovi budu u ulju. Gornji delovi agregata æe svakako da budu suvi. Ostavljanjem ulja u agregatu (bez povremenog paljenja), neæemo obezbediti podmazivanje preko zime....[/quote']

 

Evo da se malo ukljuèim i ponovim jedan mali TIP po tko zna koji

put - korištenjem motornog ulja na ester bazi dobiva se efekt

dugotrajnog podmazivanja jer se molekule ulja zalijepe za metalne

površine i ne dolazi do scurivanje ulja! Mnogi manuali su pisani

davno i uzimaju u obzir najlošije uvjete eksploatacije, a to su bila

vremena kada estera nije bilo u ponudi na tržištu. Ja sam isto bio

skeptik pa sam isprobao i uvjerio se da stvar funkcionira - tanak

sloj ulja dugo se drži na metalnoj površini i one nisu suhe! Dakle,

nakon izmjene ulja treba se provozati i tih nekoliko mjeseci neæe

predstavljati problem. Najlošija situacija je ako je èista minerala

unutra, ona uvjerljivo najviše haba motor pri startu - pumpabilnost

joj je slaba, dok je hladna je gusta, kad se zgrije je rijetka, a dosta

je sklona pregaranju pri optereæenju, te hlapljenju što obièno tumaèimo

kao "potrošnju" ulja, a zapravo je ishlapilo. To što minerala nekim

motorima više "paše" u vožnji drugi je par rukava i samo je naša

vlastita percepcija i èesto krivo tumaèenje. Èesto se zna dogoditi da

korištenjem full ester sinta mjenjaè teže šalta nego sa mineralom, a

to je posljedica rijetkog mineralnog ulja kada je zagrijano, dok ester

ima puno ravniju krivulju viskoziteta i teško ga je degradirati nabrzinu.

Zbog toga se dogodi da je lakše šaltati kad je minerala unutra, no to

NE ZNAÈI da je bolja. Itd...

MOTUL 300V Factory Line Double Ester :kul:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 328 postova
  • Lokacija: Jagodina
  • Motocikl: Honda TransAlp XL600V

Evo da ozivim malo temu jednim pitanjem!Nismo ispratili sve stavke na vreme,tacnije iz nekog razloga ni ja ni burazer se nismo setili da pogledamo stanje goriva u rezervoaru i posto ga je bilo malo rezervoar je povukao nesto korozije koja se ogleda u solidnoj kolicini"tackica"rdje unutar rezervoara i vidim baterijom da na dnu ima malo taloga od rdje,znaci da se te tackice osipaju i gorivo spira i talozi tu rdju na dno!!

To ne bi bilo toliko strasno,ocistio sam ja to sa komsijom,uzeo par litara neke antirost tecnosti i oprao rezervoar,osusio ga i sipao opet nesto goriva,koliko sam tada imao u kanti,s obzirom da sam staro izvadjeno iz rezervoara prosuo jer je bilo puno rdje ali sam opet imao nedovoljno (ne vise od pola rezervoara) i nakon sto zbog obaveza nisam dirao motor par nedelja,imam sta i da vidim,rdja se vratila i sad je opet isto,ako ne i gore nego pre!?

Pretpostavljam da pranje antirost tecnoscu i nije bilo najbolje resenje mada je pranje EKSTRA uspelo,bio je skoro kao nov,i sada ne znam sta da mu radim,da li da opet perem istom tecnoscu ili ima nesto bolje!?

Problem je znaci pranje i zastita,posto nemam ideju cime bih ga sada oprao a da ga dam nekom profiju ne isplati mi se,nije bas u najboljem stanju ni ovako,jos da ga nosim ko zna koliko daleko na plastificiranje ili sta vec... ne isplati se,a zamena je jos teza jer motor nije bas cest na nasim putevima pa polovnjaka skoro sigurno necu naci,znaci MORA da se cisti (DA LI ponovo antirost tecnoscu) i,ako je moguce,zastiti necim,ili ako nije moguce onda ce mu valjda punjenje do vrha pomoci bar malo da ne rdja vise!?

Pozdrav 8)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Enduraš, 6297 postova
  • Lokacija: Paracin
  • Motocikl: CRF300L

Cime god da ga cistis, ako ne uradis neku zastitu tipa plastificiranje rdja ce se vratiti. Najbolji lek protiv ponovne korozije ako ne uradis plastificiranje je da ti rezervoar uvek bude pun goriva, znaci ne ostavljaj ga da bude prazan duze vreme.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 155 postova

A sta predlazete u ovom slucaju. Doterao sam do 24,000 kada bi trebao da odradim veliki servis na er6n. Buduci da ne vozim po zimi niti kad je kisa, maksimalno cu preci jos koju stotinu km do kraja oktobra ( ako bude solidno vreme). Dal odraditi ovaj servis pre zimskog sna ili na pocetku sledece sezone?

 

Takodje negde sam na netu nasao da u nedosstatku stendera, i par slojeva kartona izmedju gume i betona u garazi mogu da pomognu?

 

I jos jedno pitanje, da li je korisno tokom zime paliti motor ( recimo 2 puta mesecno)i provozati se tipa 30tak min (ili ga pustiti da radi u garazi), ili ne?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 254 postova
  • Lokacija: Vidikovac
  • Motocikl: KTM 790 Adv

Ko god hoće da baci gorivo posle stajanja u rezervoaru preko zime neka ga baci kod mene, moj kawasaki će ga reciklirati

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 344 postova
  • Lokacija: zemun

stabilizator se puno koristi u nautici(čamci stoje uglavnom po pola godine) i razbija nakupljenu vodu koju motor posle može da proguta,nije psihički stvarno radi ali ako vam je rezervoar bio pun verovatnoća za kondenz je minimalna,tako da nema potrebe sipati...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja