Jump to content

Moto Zajednica

Skidanje rđe elektrolizom

Recommended Posts

  • moto merkat °°, 4792 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Yamaha TDM 3VD

Sto se tice Zorkinog epoksi farbao sam rezervoar pocetkom 2013 jedan sloj naneo, susio tri nedelje i evo i dan danas stoji, ako se setim slikacu sutra kako izgleda posle 9 god. jedino sto je tada bio narandzasti, ali msm da je sastav isti. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • moto merkat °°, 4792 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Yamaha TDM 3VD

Bilo hladno vreme, nije po preporuci nego onako kada se vec ne vozi neka se susi, jos sam svaki drugi treci dan kompresorom uduvavao svez vazduh. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 886 postova
  • Lokacija: Južna Bačka
  • Motocikl: Honda VT750 ACE

Pa i pretpostavljao sam pa mi zato nije jasno to čekanje od tri nedelje. U redu ako nije sezona i ne radiš svaki dan da što pre završiš ali nije neophodno toliko čekati uvek.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • moto merkat °°, 4792 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Yamaha TDM 3VD

Prvi put sam radio a citao tafa ako ubrljam imacu ozbiljan problem, pa sto je sigurno sigurno je :)

Oziljci od pistolja, nista strasno posle toliko vremena

 

IMG_20220908_065217.thumb.jpg.d9eae7bb0443b12eaeacca0ff5619d94.jpg

 

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 4 postova
  • Lokacija: Banja Luka
  • Motocikl: Honda XL 500

Detaljno sam proučio čitavu temu, ali pošto sam iz Banja Luke nisam uspio pronaći Zorkin epoksi primer. U nekoliko radnji preporučili su mi proizvod Body 989 koji je po njihovim riječima bolji od Zorkinog. Da li je neko imao iskustva s navedenim proizvodom?

hb-body-989-4-1-epoxy-primer-surfacer-1l-activator-250ml-grey-6758-p.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 2805 postova

Ja sam pre 10 godina pisao u jednoj od ovih tema za skidanje rđe elektrolizom i spominjao to zorkin prajmer. Meni se pokazao srednje žalosno. Može ali sam jednom godišnje čistio slavinu. Kad sam gurnuo prst u rezervoar i stisnuo farbu ona radi pod rukom kao da klizi po rezervoaru. Farba se srušila mesec dana na oko 15 - 18 stepeni a rađena elektroliza u potpunosti. Ima li neko ideju koji epoksi da uzmem. Da li postoji neka specijalna boja za rezervoare koja služi baš za to

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 2805 postova
On 23. 1. 2013. at 3:35, sergio je napisao:

I dok cekamo 2. sloj farbe u banditovom rezervoaru, da se prisetimo malo kako je to sve izgledalo kod Pekija.. :)

 

Kao i uvek, zaboravili smo da uslikamo rezervoar pre elektrolize :D

 

1-6.jpg

 

Posle 2 dana tretmana

 

4-4.jpg

 

3-6.jpg

 

2-8.jpg

 

Nakon zavrsene elektrolize i tretmana anti rostom

 

6-1.jpg

 

Ofarban

 

IMG_0080.jpg

koliko je trebalno vremena da se uradi tako uspešna elektroliza i kolko struje je vukao trafo.

Da li treba raditi elektrolizu sve dok ima i najmanje rđe na prohromskoj šipci lili u vodi i koliko realno treba vremena za to  jer vidim da neki rade po 2 dana a neki 7-10 dana.Verovarno zavisi od količine rđe i načina rada jer čitam da nekima eletroliza ide dobro a nekima baš i ne.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 2805 postova

što se tiče farbe za unutrašnjost sam odustao od svih varijanti osim zorke.

Malo se raspitujući kod stručnik lica restauratora i konzervatora.došao sam do saznanja da se obavezno radi sa destilovanom vodom po golom čeliku zbog hlora koji nagriza.Može i iz bokala poštp piše das skuplja 100% HLOR štp verovatno nije tačno-.Eventualno ispiranje pod pritiskom vode sa česmovačom a onda opet ispiranje nje destilovanom.

 

Posle elektrolize limuntus 5-10% koncetraccije napraviti i držai 2-3 dana da pojede ostatke rđe.To je zato jer je unutrašnost nepristupačna a za spoljne delove nemora jer se skidaju fizičom silom.Naravno ispiranjedbokal ili destilovana.Nju dobro isprati i neutralisati sodom od oko 5% ,Nemora pun rezervoar nego mućkanje.Onda nju isprati pod pritiskom pa opet voda iz bokala.Odma sušiti fenom i pri kraju može i pomoć 98% alkohola i sve do kraja fenom.To nikako ne raditi na hladnom ispod tačke rose i najboje na suncu da se ugreje rezevoar spolja da ne bi došlo do prevelikog  kondeza prilikom hlađenja .Raditi završetak fena sa hladnim vazduhom radi postepenog hlađenja koje ide sa duvanjem hladnog vazduha koji isušuje eventualne tragove kondeza.Vlažnpst vazduha što manja a max 70.

Čim se osuši odma sipati antirost, mućkati da prekrije celu površinu više puta,izliti ostatak i ostaviti da se osuši 24 časa i to ne napolju osim po suncu ako nije hladno.Npću zbog vlage uneti unutra.Posle 24 časa ako je pre elekrolize bilo dobro odmašćeno i bez rđe treba da je vidljiv samo fosfatni oksid vezan za metal.Beli ostatak nije vezan i trebalo bi ga ukoloniti duvanjem hladnim fenom ili kompresorom bez imalo vlage u njemu iz pomoć nekih savitljivih četki i krpa.Čak i ako se ne ukloni sve nije važno jer tih fosfata iama i u farbi i ne štete osim ako nisu preveliki pa da ih dobro ne zahvati farba prilikom vezivanja.

Farbu naliti i mućkati.NIKAKVO ISPIRANJE ANTIROSTA NE DOLAZI U OBZIR JER SE SKINE ZAŠTITNI SLOJ ZBOG ČEGA JE I KORIŠTEN ANTIROST

što se tiče zorkine farbe restauratori neznaju ništa.

Promenio član sasa ns 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 44 postova
  • Lokacija: Smederevo - Osipaonica
  • Motocikl: apn4 T15 - CBF500

Nekada sam obecao da cu okaciti kako izgleda skidanje rdje limuntusom. U prilogu su slike pre i posle tretmana. Oko 600 grama limuntusa na 30 litra vode ,24 sata kupanja. U trenutku vadjenja iz limuntusa cevi su bile kao nove. Oprane su samo cistom vodom ,nije nista neutralizovano sodom bikarbonom. Ociscene cevi su slikane posle 2-3 dana stajanja napolju. Obrisane su celicnom vunom i krpom s razredjivacom ,posle farbano. Ne znam da li bi tretiranje bikarbonom pomoglo oko sprecavanja brzog pojavljivanja sveze rdje.
U slucaju rezervoara verujem da bi dobro pranje i nasilno susenje zagrevanjem pomoglo u sprecavanje sveze rdje. Posle zastita po zelji ,mada meni pada na pamet da bi moglo da se odradi niklovanje u kucnoj varijanti. Verujem da bi to bilo poprilicno trajno resenje..



Ima gomila videa na tu temu. 

IMG_20230607_192752.jpg

IMG_20230609_180334.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 4 postova
  • Lokacija: Banja Luka
  • Motocikl: Honda XL 500

Nakon detaljnog proučavanja teme i generalno skidanja rđe elektrolizom, odlučio sam isprobati ovaj proces. Prvo sam zaštitio rezervoar najobičnijom streč folijom, skinuo ventil i rupu začepio šarafom koji sam omotao teflon trakom.

 

IMG_20230725_165216.thumb.jpg.f28f444b83a2cbd1dda9b5435e09ffac.jpg

 

Kao što se može vidjeti na slici, rezervoar je bio u očajnom stanju, tako da druge metode nisam ni razmatrao.

 

IMG_20230725_165243.thumb.jpg.6994962a8604f671914fed6900c00a7e.jpg

 

IMG_20230725_165745.thumb.jpg.191decd1ed262d298c4cb213455d31da.jpg

 

Za anodu sam upotrijebio stari nož od rosfraja, koji sam pričvrstio na komad drveta koji sam prvi pronašao. Odlično se pokazao, bez ikakvih znakova trošenja, tako da nisam imao potrebu da čistim elektrodu. U rastvoru sam koristio oko 3% NaOH (Kaustična soda), što se kasnije pokazalo kao previše, pa s toga savjetujem da napravite rjeđi rastvor pa kasnije po potrebi dodate još. Zagrijavanjem tekućine dolazi do porasta struje, tako da i to uzmite u obzir. Rezervoar nisam odmastio prije elektrolize, zbog čega je prljavština na samom početku procesa izlazila na otvor. Pri upotrebi NaOH obavezno koristite rukavice, jer iritira kožu. Prvobitno sam koristio punjač od 30A maksimalne struje, gdje je na početku procesa korišteno 10A. Zbog zagrijavanja tekućine i porasta struje bio sam prinuđen ovaj ispravljač zamijeniti starim čija je maksimalna struja 10A. Elektroliza je trajala oko 3 dana. Po danu sam koristio 12V 9A. dok sam po noći preventivo napon spuštao na 6V, što je za posljedicu imalo pad struje na nekih 6A. Struju takođe možete ograničiti rednim dodavanjem žice na jedan od polova.

 

IMG_20230725_182334.thumb.jpg.08f7d351659ce32356fdad12a2ce2b01.jpg

 

IMG_20230725_182353.thumb.jpg.d279621859fb35660f09bd7be55862fa.jpg

 

IMG_20230725_200837.thumb.jpg.c4a88ae4429dd0f6789f274b5d82d4a4.jpg

 

Nakon završene elektrolize u rezervoar sam stavio matice i mućkao nekoliko desetina minuta, u cilju skidanja krupnije rđe koja ostane prilijepljena. Potom je nasut antirost, koji je nakon 1h skinuo i najsitnije tragove rđe koji su ostali. Preostala tekućina je osusena upotrebom fena, gdje sam odmah pristupio bojanju rezervoara.

IMG_20230728_181531.thumb.jpg.de33c955e31334ba8946b55741c27c71.jpg

 

IMG_20230728_181547.thumb.jpg.dc140ae55bbc0312abf6829705360084.jpg

 

Kao zaštitu sam koristio Zorkinu 2K Epoksi boju, koja je kupljena u Beogradu u Romi. S obzirom da nisam kupio razrjeđivač za ovu boju, jer ga nisu imali na stanju, za prvu ruku sam iskoristio 1/3 boje, što se pokazalo kao previše, tako da slobodno možete korisititi i manje. Nakon sipanja boje u rezervoar okretao sam ga sve dok se boja nije razlila na sve dijelove. Nakon 24h sušenja nanešena je i druga ruka boje. Za drugu ruku obavezno razrijediti boju, jer se meni nije baš najbolje razlila zbog svoje gustine, i boljeg lijepljenja na prvu boju.

IMG_20230728_183454.thumb.jpg.2f4ecef0beca86af1a9c54d685df57fa.jpg

 

IMG_20230729_163728.thumb.jpg.d27f2a2b5983ee0aaa6064797bee6ee7.jpg

 

Rezervoar je planirano ostaviti mjesec dana da se suši. Nadam se da će vam moje iskustvo pomoći, kao što je i meni vaše pomoglo. Ako sam nešto zaboravio napisati ili imate dodatnih pitanja, rado ću pomoći.

  • Sviđa mi se 4
  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 886 postova
  • Lokacija: Južna Bačka
  • Motocikl: Honda VT750 ACE

Jedno zapažanje i savet.Epoksi prajmer obavezno razrediti da ne bude u debelom sloju. On ide u rankom sloju jer gde je ddebelo oće vremenom da puca.

Sent from my M2006C3MII using Tapatalk

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • motoras, 2347 postova
  • Lokacija: PECINCI
  • Motocikl: BMW '73. zderac kilometara // TOMOS APN 4/deva //Gpz900r Ninja // VULCAN VN1500

Količina boje uglavnom zavisi i od veličine samog rezervoara. Ja sam u moj rezervoar od 900r nasuo pola seta istog tog Zorkinog prajmera, ali sam nakon što je cela unutrasnjost prekrivena bojom višak istocio napolje. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 4 postova
  • Lokacija: Banja Luka
  • Motocikl: Honda XL 500

Slažem se za zapažanjima. Kao što sam napisao, nažalost nisam uspio kupiti razrjeđivač, pa sam bio prinuđen na bojanje sa gustom bojom. Nadam se da boja neće pucati. Takođe zaboravio sam napisati da je u mom slučaju zapremina rezervoara 9 litara, pa sam odokativno na osnovu toga određivao količinu boje. Nakon salivanja ostavio sam rezervoar naopako kako bih izbacio višak boje. Problem je što se višak boje ne može ponovo iskoristiti, pa se zbog toga bespotrebno baca. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja