Jump to content

Moto Zajednica

KAWASAKI ER-5 i GPZ 500

Recommended Posts

  • Ne silazi, 4303 postova

Pozdrav drustvo. Malo mi je bilo dosadno danas pa reko da upalim motor pa me zvuk podseti na zadnje dve godine - kao da ima neko caktanje u masini, nzm kako da opisem :D Masina na leru standardno radi kao poljoprivredna masina, kao i svaki gpz i cegrta to je sve normalno od prvog dana koliko ga vec posedujem ali cujem kao nesto cak-cak dok radi na leru ne znam da li je to anlaser ili neki od 3 lanca iz masine. Masina normalno pali, radi, ide nista neobicno. Jedino me taj zvuk malo iritira. 

Na snimku se bas i ne cuje osim standardnog cegrtanja masine.
https://drive.google.com/file/d/12aNawx98LydsvFnj-9p1mTpWoQsfOoDb/view?usp=sharing

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 4303 postova
4 minutes ago, Biker-Boy said:

Kladim se da je razvod, to jest spaner razvodnog lanca, to je skoro pa jedina boljka tim agregatima.

I meni je palo napamet, mada je drugar kada je radio sinhronizaciju karbova dotegao i spaner itd. Svakako ne planiram nikakve intervencije te vrste tipa da nesto otvaram samo da bih pregledao, samo redovno odrzavanje. Reko cisto da proverim. U voznji se ne cuje niti se nesto pojacava sa turiranjem, dodavanjem gasa itd. na leru smara to caktanje.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Hronični Motociklopata, 7032 postova
  • Lokacija: Severna Bačka
  • Motocikl: Banditos 650

Spaner na toj masini je sa prednje spoljne strane, izmedju izduvnih grana, pa je lako dostupan,  sto mu je ujedno i mana, bar mi tako rece jedan majstor, zato klepece toliko, ali eto bar je lako doci do njega i zameniti ga 

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 4303 postova
6 minutes ago, Biker-Boy said:

Spaner na toj masini je sa prednje spoljne strane, izmedju izduvnih grana, pa je lako dostupan,  sto mu je ujedno i mana, bar mi tako rece jedan majstor, zato klepece toliko, ali eto bar je lako doci do njega i zameniti ga 

Jeste napred je, lako je dostupan. :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 4303 postova

 

 

 

 

Zamena prednjeg master kocionog cilindra, bilo koji motor.

 

Set

2WGfU6W.jpg 

-

Potreban alat, otprilike. Uzmite zeger klesta ravna a ne zakrivljena kao ja, i unutrasnja su u pitanju. Zakrivljenja ne dohvate osigurac do kraja.

XB1LTFS.jpg 

 

Pre same operacije dobro zastitite motor krpama, ceradom, najlonom... jer je kociono ulje poprilicno agresivno i ukoliko se malo duze zadrzi na farbi, unistice je.

-

Mozete celu operaciju da uradite bez skidanja posude i creva. Ukoliko skidate creva, obavezno nakon toga zamenite bakarne podloske na srafu.
yJdkuQV.jpg

 

Skinite polugu kocnice.

-

Kako bi lakse pristupili klipu, skinite zadnju plastiku od gas sajle.

br4bUWT.jpg 

-

Nakon toga imate nesto ovako.

X2dhcCA.jpg 

-

 

Nakon toga, skinete ovu zastitnu gumu sa klipa. Mozete da je pokidate, u setu dobijate novu. Ova guma ne sluzi da drzi ulje vec je zastita od prasine itd..

FZr7Ubv.jpg 

-

Nakon toga treba sa zeger klestima da skinete osigurac i nakon toga mozete izvaditi klip, jednu gumicu i oprugu. Zapamtite redosled i smer opruge!

 vVcKg5Z.jpg 

 95nAbL0.jpg 

-

Sada najtezi i najbitniji deo - navuci gumicu na klip. Prvo obratite paznju na smer gumice da deblji/visi deo bude napred (uporedite sa starom...). Mozete nauljiti kocionim uljem i navlaciti  u smeru sa slike. Kada dodjete do metalnog dela preko kojeg treba prebaciti moracete da podbodete ravnim srafcigerom ispod gumice, napravite polugu preko metalnog dela klipa i prevucete preko. Ne koristite nista ostro da ne ostetite gumicu. Poprilicno je jaka tako da se nece pokidati pri pravljenju poluge. Nakon toga proverite da li je dobro nasela, rotirajte je malo dok ne nasedne kako treba.

 

YcVoyBW.jpg 

-

 

Nakon toga vracate sve nazad obrnutim redosledom kako ste sve vadili. Slika od gore - opruga, okrugla gumica, klip sa navucenom gumicom, osigurac, kasnije dihtung za prasinu.Stavite odmah okruglu gumicu na feder.

 

Takodje malo zahtevniji deo, nakon sto ste vratili oprugu sa okruglom gumicom, stavite klip i pritisnite prstom unutra, dok drugom rukom stavite osigurac zeger klestima. Osigurac mora da klikne, proverite posle ravnim srafcigerom da li je potpuno legao u zljeb. 

vVcKg5Z.jpg 

-

Nakon toga mozete da stavite gumicu za prasinu, koristite ravan srafciger da sedne u zljeb kod osiguraca, prednji deo navucite preko klipa.

Yfu3ppg.jpg 

-

Nakon toga , mozete vratiti polugu kocnice.

-

Naspite kociono ulje u rezervoar i pocnite da pumpate ulje. Trebalo bi da se pojave mehurici vazduha u posudi za ulje, a nakon minut-dva polako i pritisak u polugi kocnice. Pazite na nivo ulja u posudi kako sistem ne bi povukao vazduh. 

bZYbLQR.jpg 

-

Nakon sto dobijete zadovoljavajuci pritisak na polugi, mozete da pocnete sa ispustanjem vazduha iz sistema.

9jkm6WY.jpg 

 

Klasicna metoda za sva vozila. Dole na srafu za ispustanje je kljuc 10. Pumpate polugu kocnice nekoliko puta, pritisnete a drugom rukom otvorite sraf za ispustanje ulja u kocionim klestima (slika gore). Nakon toga u providnom crevu treba da se pojavi ulje sa mehuricima... Ponavljati proces u nedogled dokle god se pojavljuju mehurici u crevu pri tome paziti na nivo ulja u posudi gore i povremeno dolivati. Nakon sto dobijete zadovoljavajuci pritisak na polugi a u crevu se vise ne pojavljuju mehurici, mozete zavrsiti sa procedurom. 

-

Vratite poklopac posude ulja i zatvorite. 

rwuOnIl.jpg 

-

 

Za kraj mozete iskoristiti i zip tie trik da isterate vazduh, ukoliko je ostalo, gore u posudu tako sto cete zavezati polugu rucice i ostaviti nekoliko sati tako, ili preko noci da sav vazduh zavrsi gore u posudi. Ujutru bi trebalo da imate skroz tvrdu polugu kocnice, mada to zavisi i od stanja kocionih creva i samog sistema na vasem motoru. 

RvDLE3a.jpg 

 

-

HVALA NA PAZNJI

[/spoiler]



  • Hvala 1
  • Podržavam 3

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 988 postova
  • Lokacija: Požarevac
  • Motocikl: Yamaha xtz 660 tenere

Ja i drugar gledali za njegov motor, njegov je 1992, ima 16ice. Nasli smo neke mitasove touring force prednja 100/80-16 zadnja 120/80-16 ali pise na mitasovon sajtu da su za skuter mada obe ispadaju 9000 din. A i on se plasi da ne bude nizi motor jer i sad zakacinje lezece policajce raonikom.

 

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 4303 postova
13 minutes ago, x-man said:

Ja i drugar gledali za njegov motor, njegov je 1992, ima 16ice. Nasli smo neke mitasove touring force prednja 100/80-16 zadnja 120/80-16 ali pise na mitasovon sajtu da su za skuter mada obe ispadaju 9000 din. A i on se plasi da ne bude nizi motor jer i sad zakacinje lezece policajce raonikom.

 

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Stavljaju ljudi na prvu generaciju napred 110 a nazad 130.110/90-16 130/90-16. Probajte te naci. 

Mislim da je fabricki 100/90/16 i 120/90/16 ili 80 umesto 90 nzm.

Promenio član Motorcyclist

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 648 postova
  • Lokacija: Železnik
  • Motocikl: Yamaha Xj900s - za odrasle
On 26.1.2021. at 18:22, Motorcyclist je napisao:

Stavljaju ljudi na prvu generaciju napred 110 a nazad 130.110/90-16 130/90-16. Probajte te naci. 

Mislim da je fabricki 100/90/16 i 120/90/16 ili 80 umesto 90 nzm.

Mitas Ima prednju 100/90-16, ali nema zadnju 130/90-16

Za sebe sam poručio i danas stavio nove prednju Duro 100/90-16 i zadnju Maxxis 130/90-16

Mitas ima sa unutrašnjom 130/90-16, ali ne bih unutrašnju stavio na tubeles felne u tri života.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 41 postova
  • Lokacija: bg
  • Motocikl: GPZ 500S 1998

Tek sam počeo da vozim Gpz 500 s I dešava mi se da na beloj zebri proklizava na suvom a na mokrom da ne spominjem. Na motoru su Mišelin pilot Road I prednja i zadnja prešle su 1500 km. Dot je 2014. Da li dot ima naj važniju ulogu u proklizavanju ili i model gume nije nešto.?

Poslato sa LDN-L21 pomoću Tapatoka

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja