Jump to content

Moto Zajednica

Problem sa aparatom ili neshto drugo.

Recommended Posts

  • Svrati ponekad, 497 postova
  • Lokacija: OBRENOVAC
  • Motocikl: Bez motora

Danas sam bio na trci u Batajnici i po povratku kuci doziveo razocarenje....Slike koje sam napravio mojim dig aparatom nisu ni za k......  Koja to karakteristika nedostaje mom aparatu,ili sam ja negde pogresio pri slikanju  kad slike izgledaju ovako. Na nekim je ok,ali na vecini motocikli izgledaju ovako "razmazano".

 

 

post-700-128790059749_thumb.jpg

post-700-12879005975404_thumb.jpg

post-700-12879005976043_thumb.jpg

post-700-12879005976463_thumb.jpg

post-700-12879005977043_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2883 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Kliks

 

Nije do aparata sigurno. Ako si zeleo da ti i motor (centar pazje) i pozadina budu 'zamrznuti ' i jasni, trebalo je da malo povecas brzinu zatvaraca i vise otvoris blendu. Ja sad ne znam jel imas manuelno podesavanje na tom modelu, ali mislim da moze. Na prvoj fotki si bio dosta blizu objekta (motora) koji se veoma brzo kreca, a slikao si ne pomerajuci se. Brzina zatvaraca ti je bila 1/500sec, a otvor blende F5, sto je i moglo da rezultuje sa zamrzavanjem motora, ali se on ipak prebrzo kretao. Da si ga recimo "pratio" neko vreme pre okidanja (sa stisnutim okidacem na pola) i okinuo kad je bio pored tebe, motor bi ti bio jasan, a pozadina zamucena. Za cistu fotku ti je trebala u toj situaciji brzina 1/800sec. (ili 1/1000sec)  i F2.8 (otprilike), i mozda ISO(osetljivost senzora) da se digne na 200 jer je bilo oblacno (manje svetla). Uh, mozda sam te i smorio. U svakom slucaju treba malo da vezbas sa pokretnim metama.  ;)

 

Ajde profici pomagajte coveku.  :)

 

 

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2143 postova

 

Nije do aparata sigurno. Ako si zeleo da ti i motor (centar pazje) i pozadina budu 'zamrznuti ' i jasni, trebalo je da malo povecas brzinu zatvaraca i vise otvoris blendu. Ja sad ne znam jel imas manuelno podesavanje na tom modelu, ali mislim da moze. Na prvoj fotki si bio dosta blizu objekta (motora) koji se veoma brzo kreca, a slikao si ne pomerajuci se. Brzina zatvaraca ti je bila 1/500sec, a otvor blende F5, sto je i moglo da rezultuje sa zamrzavanjem motora, ali se on ipak prebrzo kretao. Da si ga recimo "pratio" neko vreme pre okidanja (sa stisnutim okidacem na pola) i okinuo kad je bio pored tebe, motor bi ti bio jasan, a pozadina zamucena. Za cistu fotku ti je trebala u toj situaciji brzina 1/800sec. (ili 1/1000sec)  i F2.8 (otprilike), i mozda ISO(osetljivost senzora) da se digne na 200 jer je bilo oblacno (manje svetla). Uh, mozda sam te i smorio. U svakom slucaju treba malo da vezbas sa pokretnim metama.  ;)

 

Ajde profici pomagajte coveku.  :)

 

 

 

 

 

 

Evo jos par detalja , mada je Busman vec dosta toga objasnio: za slikanje moto-sporta je potrebno malo iskustva, rutine u upotrebi aparata, a i malo bazicnog predznanaja o fotografiji uopste. Naravno, lakse je sa profi-kamerama, ali evo gomila clanova je napravila pristojne slike skokova sa obicnim aparaticima. Nisam citao EXIF-e, ali otprilike ti je ovakva situacija:

 

Sta je vazno - brzina ekspozicije mora biti najmanjae 500 ili vise ako svetlosni uslovi omogucavaju, a tada je blenda obicno maksimalna a dubinska ostrina minimalna - pa se greske u focus-u ne oprastaju , znaci ako promasis focus point (mesto na kome je aparat izostrio) na blendi 2,8 nemas dubinsku ostrinu koja ce to kompenzovati, kao kad na primer slikas sa blendom 8, pa u 1 metru dubinske ostrine "pokrijes" nepreciznost u focusu. Ovo sve takodje zavisi i od toga kojim objektivom slikas, normalac, tele ili cak sirokougaoni. Sto je jaci teleobjektiv, to brzina mora biti kraca a fotograf smireniji dok radi, za neke nije loshe imati monopod (stativ sa jednom nogom), Jedno jaaaaako staro pravilo kaze: za teleobjektiv od 200 mm , nikad ne slikati ekspozicijom ispod 1/200 sec....naravno isto vazi i za 300, 400....

 

Ako slikas manjom brzinom zatvaraca da bi dobio efekat "kretanja" (panning) onda moras da kamerom pratis objekat i da se poigras oko probanja kojom brzinom da pratis da bi ti objekat (motor) bio ostar , a pozadina razmazana.

 

Osetljivost slobodno mozes da dignes na 400 ASA, ne znam  tvoju kameru, mozda mozes i na 800, ali probaj, time dobijas kracu expoziciju ako je loshe svetlo.

 

Takodje, amaterske kamere imaju BUFFER, a to je vreme od kada ti pritisnes okidac do momenta kad aparat otvori i zatvori zavesicu i "napravi" sliku. Moze biti i do par sekundi. E to je jedna stvar koju ne mozes da promenis, ali i to moze da se navezba, da znas kada da pritisnes - malo "unapred" da bi dobio ono sto zelis.

 

Bas sam udavio, ali nemoj da se obeshrabris, izadji danas odmah na prvu ulicu gde se vozi malo brze i probaj, igraj se, treniraj pracenje objekta i napravi slike na oba nacina, videces ako provedes samo jedan sat vezbajuci imaces upotrebljivih slika.

 

Ako nisam u pravu , placam pivo....

 

;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE

Kada su motorna vozila u pitanju UVIJEK moras raditi "Panning"! Ja bih ovo tvoje uhvatio i sa 1/60 i sa 1/500, a fora je u tome da bi sa 1/60 mozda i bilo ljepse jer bi, kao sto Gremlin i BusMan rekose, pozadina bila lijepo razmazana i time postizes sjajan osjecaj brzine. Igranjem sa tim razmazivanjem mozez dati efekat da nesto ide mnogo brze nego sto zaista ide i obrnuto, samo se igraj. Tvoj aparat ima manuelne komande i mozes ici do ISO 400, ali mislim da preko dana nemas potrebe za tim.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 497 postova
  • Lokacija: OBRENOVAC
  • Motocikl: Bez motora

Hvala na savetima..Imam josh jedno pitanje,posto sam potpuni amater a voleo bih da imam par lepih slika sa trka  i slicno jel moze neko da mi objasni shta je na primer ekspozicija to jest shta dobijem njenim povecanjem ili smanjivanjem(neko pravilo ako postoji,za slikanje trka to jest vozila koja se krecu treba koristiti manju ili vecu i slicno)i ostalo u manual podesavanjima  ISO,  F  .........Hvala unapred na odg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE

Evo ti link za skidanje jedne knjige u .pdf varijanti:

 

http://jarac.net/skola_fotografije/Djulijano_Belic-Skola_fotografije_v4.zip

 

To su u stvari tri file-a, skini to i pogledaj .pdf pod nazivom "Foto aparat i blic". Tamo pogledaj poglavlja koja opisuju stvari koje si naveo da te zanimaju i sve ce ti biti kristalno jasno ;-)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2883 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Kliks

Hvala na savetima..Imam josh jedno pitanje,posto sam potpuni amater a voleo bih da imam par lepih slika sa trka  i slicno jel moze neko da mi objasni shta je na primer ekspozicija to jest shta dobijem njenim povecanjem ili smanjivanjem(neko pravilo ako postoji,za slikanje trka to jest vozila koja se krecu treba koristiti manju ili vecu i slicno)i ostalo u manual podesavanjima  ISO,  F  .........Hvala unapred na odg

 

Expoziciju cine zajedno: velicina otvora blende (F) i brzina zatvaraca ( recimo:15sec, 10sec, 4sec,1.3sec, 1sec, 1/1.3sec, 1/ 13sec,1/50sec, 1/200sec, 1/640sec...  1/4000sec.). Brzina zatvaraca ustvari odredjuje vreme koliko ce dugo blenda biti otvorena da propusti svetlost na senzor.

Na tvom aparatu najveci otvor blende je F2.6, a najmanji F5.5 (bar tako pise u jednoj specifikaciji). Brzina zatvaraca ti ide od 15 sekundi do dvehiljaditog dela sekunde (1/2000sec.)

 

ISO vrednost (osetljivost senzora) mozes da podesavas na vrednosti 80,100,200,400,800 i 1600. Ima tu mnogo da se objasnjava i ovo sto ti je Evil_Zo preporucio je meni mnogo pomoglo da shvatim dosta toga. Napamet je stvarno tesko napraviti lepu fotku, a tamo je bas lepo i postupno objasnjeno sve. Kad procitas, shvatices koliko je ustvari sve to jednostavno, naravno, u okviru amaterskog fotografisanja. Tek kada sam procitao "Jarca", poceo sam da istrazujem moj fotoaparat i njegove mogucnosti. A najbolje je da ti je aparat pri ruci dok citas literaturu, da se bolje upoznate.

 

Jel to u najavi jos jedan foto-biker?  ;)

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2883 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Kliks

Nego , jel ovaj sto pita isao na "popravni"  ??? Gde su slike ???

 

;)

 

 

Pa cita covek, ali i mi smo nestrpljivi.  ;D ;D    `Ajde  Mito_Maniace, poceli smo da cupkamo.  ;)

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 497 postova
  • Lokacija: OBRENOVAC
  • Motocikl: Bez motora

Hvala na savetima..Imam josh jedno pitanje,posto sam potpuni amater a voleo bih da imam par lepih slika sa trka  i slicno jel moze neko da mi objasni shta je na primer ekspozicija to jest shta dobijem njenim povecanjem ili smanjivanjem(neko pravilo ako postoji,za slikanje trka to jest vozila koja se krecu treba koristiti manju ili vecu i slicno)i ostalo u manual podesavanjima  ISO,  F  .........Hvala unapred na odg

 

Expoziciju cine zajedno: velicina otvora blende (F) i brzina zatvaraca ( recimo:15sec, 10sec, 4sec,1.3sec, 1sec, 1/1.3sec, 1/ 13sec,1/50sec, 1/200sec, 1/640sec...  1/4000sec.). Brzina zatvaraca ustvari odredjuje vreme koliko ce dugo blenda biti otvorena da propusti svetlost na senzor.

Na tvom aparatu najveci otvor blende je F2.6, a najmanji F5.5 (bar tako pise u jednoj specifikaciji). Brzina zatvaraca ti ide od 15 sekundi do dvehiljaditog dela sekunde (1/2000sec.)

 

ISO vrednost (osetljivost senzora) mozes da podesavas na vrednosti 80,100,200,400,800 i 1600. Ima tu mnogo da se objasnjava i ovo sto ti je Evil_Zo preporucio je meni mnogo pomoglo da shvatim dosta toga. Napamet je stvarno tesko napraviti lepu fotku, a tamo je bas lepo i postupno objasnjeno sve. Kad procitas, shvatices koliko je ustvari sve to jednostavno, naravno, u okviru amaterskog fotografisanja. Tek kada sam procitao "Jarca", poceo sam da istrazujem moj fotoaparat i njegove mogucnosti. A najbolje je da ti je aparat pri ruci dok citas literaturu, da se bolje upoznate.

 

Jel to u najavi jos jedan foto-biker?  ;)

 

 

 

Izgleda da jeste,sve vise sam poceo da se interesujem za foto-svet....  :) :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 497 postova
  • Lokacija: OBRENOVAC
  • Motocikl: Bez motora

Nego , jel ovaj sto pita isao na "popravni"  ??? Gde su slike ???

 

;)

 

 

Pa cita covek, ali i mi smo nestrpljivi.  ;D ;D    `Ajde  Mito_Maniace, poceli smo da cupkamo.  ;)

 

 

 

Evo danas sam ceo dan bio u nekoj guzvi (krece se na fakultet sutra) pa nisam imao vremena za vezbu.Poceo sam  sa citanjem literature koju mi je dao Evil pa se nadam da ce vec sutra biti novih pokusaja...Cim probam javljam rezultate,i postavljam slike.Hvala na savetima.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U potrzi za performansama..., 3388 postova
  • Lokacija: Chemnitz / Beograd / Herceg Novi
  • Motocikl: KTM 690 SUPERMOTO ORANGE

Evo danas sam ceo dan bio u nekoj guzvi (krece se na fakultet sutra) pa nisam imao vremena za vezbu.Poceo sam  sa citanjem literature koju mi je dao Evil pa se nadam da ce vec sutra biti novih pokusaja...Cim probam javljam rezultate,i postavljam slike.Hvala na savetima.

Pozuri sa citanjem, hocemo slike ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 497 postova
  • Lokacija: OBRENOVAC
  • Motocikl: Bez motora

Evo danas smo bili na maloj voznji pa sam taman iskoristio priliku da se "igram" sa aparatom... 

 

Na prve dve slike,glavni deo to jest motor nije mutan ali sam se zato zeznuo jel su slike previse tamne....Previse sam smanjio brzinu zatvaraca a svetlosti nije bilo dovoljno...

 

post-700-1287900649914_thumb.jpg

post-700-12879006499657_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 497 postova
  • Lokacija: OBRENOVAC
  • Motocikl: Bez motora

Posle toga smo promenili mesto(izasli smo iz sume),pa su  slike ispale malo bolje,ali opet to nije to...Uglavnom mislim da polako shvatam celu ovu umetnost slikanja,i gde pravim greske.Cim opet pokusam  javljam rezultate,nadam se bolje...

 

post-700-12879006500238_thumb.jpg

post-700-12879006500764_thumb.jpg

post-700-12879006501426_thumb.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3121 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: '75 Honda cb 750F ss / '83 Jawa babetta typ. 207

Bolje bi bilo da si motor uslikao u trenutku kada je bio ispred tebe...Prati ga aparatom i fokusiraj i kada bude ispred tebe (tebi najblizi) tada ga "okini"!!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 503 postova

huh, A590 is

 

sve su ti Busman, EvilZo i Gremlin rekli, a ja da dodam još koju pametnu: krenuo si da fotografišeš najbrži sport na svetu (dobro F1, bla bla truć) bez predznanja i neodgovarajućom opremom. Brzina ekspozicije za prvu fotografiju je bila 1/500 što je predugačko da bi se "zamrzao" kretanje motora. U slučaju ogromnih brzina (pazi ovaj motor je pored tebe prošao ... pa vidi može da se i preračuna čak vrlo lako) ~ 100 -120 km/h, pa za potpuno fiksiranje bi bilo potrebna ekspozicija (trajanje osvetljavanja) ~ 1/8000 ili više. To tvoj aparat(ić) nije u stanju da napravi. Ono što možeš je da maksimalno izbegavaš profil, tj prošišavanje motora, već da nekako vidiš kako da slikaš motor anfas (čeono) ili 3/4 anfas - odnosno polupofil. Ove fotografije dizanja na zadnji su tog tipa. Da bi smanjio i problem sa veličinom motora u kadru, zumiraj na maksimalni tele položaj (približi), jer će u tom slučaju (kažem za anfas) situacija biti daleko povoljnija po pitanju velike brzine kretanja.

 

Kod trka gledaj da se pozicioniraš negde uz šikanu, tu su brzine najmanje, a akcija najveća (maksimalno leganje, maksimalna deformacija guma, amortizeri, kočenje, napetost, a daleko najmanje brzine). Izbegavaj pravce i dosadne blage krivine.

 

Problem ćeš imati uvek sa količinom svetla. Ti mali aparati su predvidjeni da najbolje rade u uslovima dobrog osvetljenja, porodičnih, turističkih, odnosno amaterskih upotreba, a za sport  posebno ovakve ekstreme jako teško.

 

Profi fotografija sa takvog takmičenja u opremi košta koliko i jedan od tih motora, a znanje i umeće fotografa je jako teško merljivo u €/$

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2883 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Kliks

 

Heeej, majstore, kako ide ?  :)  Evo i "sin ludog oca" ti napisa jos jednu istinu u vezi sportske fotografije. Vidi se po gornjim fotkicama da si procitao "Jarca". Sad ostaje da vezbas, tj. da se igras.  ;)  Kad imas dilemu sa "svetlom", kao sto je bio slucaj sa sumom na prve dve slike, stavi aparat na poluautomatski mod - "Shutter Priority". Tu mu ti podesis brzinu zatvaraca (npr. 1/800 kao na ovim slikama), a otvor blende on sam odredjuje. Blendu si na gornjim slikama stavio F5, sto je rezultovalo da one budu malo tamnije.

 

Evo ti dve moje slicice kao primer. Uzmi u obzir da sam ja moj aparat uzeo pre 4 meseca i isto kao i ti, tek sam poceo da kapiram sta je sta. Uzgred, izmedju tvog i mog aparata je razlika u perfomansama neznatna kad je u pitanju "sport".

 

Kod trka gledaj da se pozicioniraš negde uz šikanu, tu su brzine najmanje, a akcija najveća (maksimalno leganje, maksimalna deformacija guma, amortizeri, kočenje, napetost, a daleko najmanje brzine). Izbegavaj pravce i dosadne blage krivine.

 

Ada Huja...  nasi SuperMoto drugari su malo vezbali, a ja se igrao sa aparaticem...

Pantokrator.jpg

ExposureTime: 1/240sec.    FNumber : F3.8      ISO : 100      Bilo je oblacno i sunce se tek po malo promaljalo.

 

 

A ovde sam uspeo, predhodno prativsi "objekat" sa stisnutim okidacema na pola, da dobijem zamucenu pozadinu, a da mi "Shesti" bude bistar i jasan (panovanje).

Shesti.jpg

ExposureTime : 1/200Sec    FNumber : F3.7  ISO : 100 

 

Nego, jos danas i eventualno sutra popodne imas fore da napravis nesto za "SUMRAK". Krajnji rok je 10.10.`08. Ocekujemo te !  ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja