Jump to content

Moto Zajednica

Putevima i džadama Male Azije i Bliskog Istoka

Recommended Posts

  • Drug član, 1366 postova
  • Lokacija: Kraljevo
  • Motocikl: Orion craus 49

Aca-pn lepo kazhe. Cela fama oko ukidanja slika je hvaljenje tvoga britkog pera. ;)

Nadam se V delu pre mecha Djokovic - Federer. Propusticu mech, jbg. ;D

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5343 postova
  • Lokacija: Trebinje
  • Motocikl: Honda Varadero 1000 ABS

Izgleda nista danas od zabave :(

Izgleda pero radi samo radnim danima. ;)

 

Ne da ne želim da ukinete slike, nego ih želim barem duplo više.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • - enduro sector -, 2146 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: adventure

Komshija, svaka chast na uspeshno zavrshenoj turi ... a ovo je jedan od lepshih putopisa koji sam prochitao na ovom forumu ..

keep rollin`

lurkeret4.gif

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2245 postova
  • Lokacija: Beograd

ja tek juce video ovo (Dane ga je pomenuo u jednom postu...ne znam kako mi je promaklo).

 

Ovo je do sada medju prva tri putopisa koja sam igde procitao, ukljucujuci, sve SFRJ i sve forume koje koriste jezike koje razumem ili natucam.

 

Nemam reci! Sve sto si do sada napisao sam procitao u cugu....pa sam danas ponovo procitao (napolju bas prijatnih 40C pa mi se ne ide nigde).

 

PS na "otvori se sezame, otvori se surdulice...." sam se smejao tako da sam probudio dete u drugoj sobi. Pa gde si se toga setio jbte!!!!?? 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1777 postova
  • Lokacija: Sibir

ja tek juce video ovo (Dane ga je pomenuo u jednom postu...ne znam kako mi je promaklo).

 

Ovo je do sada medju prva tri putopisa koja sam igde procitao, ukljucujuci, sve SFRJ i sve forume koje koriste jezike koje razumem ili natucam.

 

Nemam reci! Sve sto si do sada napisao sam procitao u cugu....pa sam danas ponovo procitao (napolju bas prijatnih 40C pa mi se ne ide nigde).

 

PS na "otvori se sezame, otvori se surdulice...." sam se smejao tako da sam probudio dete u drugoj sobi. Pa gde si se toga setio jbte!!!!?? 

 

Otvaram ja tebi oci, polako, mic po mic

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • - enduro sector -, 2146 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: adventure

ja tek juce video ovo (Dane ga je pomenuo u jednom postu...ne znam kako mi je promaklo).

 

Ovo je do sada medju prva tri putopisa koja sam igde procitao, ukljucujuci, sve SFRJ i sve forume koje koriste jezike koje razumem ili natucam.

 

Nemam reci! Sve sto si do sada napisao sam procitao u cugu....pa sam danas ponovo procitao (napolju bas prijatnih 40C pa mi se ne ide nigde).

 

PS na "otvori se sezame, otvori se surdulice...." sam se smejao tako da sam probudio dete u drugoj sobi. Pa gde si se toga setio jbte!!!!?? 

 

Otvaram ja tebi oci, polako, mic po mic

 

lol

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 3121 postova
  • Lokacija: Svilajnac
  • Motocikl: '75 Honda cb 750F ss / '83 Jawa babetta typ. 207

Hocete li da ukinemo slike?

 

To bi isto bilo kao kada bi rekao: "Hocete li tortu BEZ SLAGA!?"

Nego, nesto si i sa tortom zatajio...?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1073 postova
  • Lokacija: Beograd.........Srbija.......
  • Motocikl: BMW R1200GS Adventure 2014 - Touratech oprema full + F650GS Dakar

Olja, Matija............cestitke od srca za divan putopis koji ste nam poklonili.

Da ne ponavljam hvale koje su drugi vec napisali zeleo bih da vas pitam kako vam je sluzio sator model Kalahari (do sada u putopisu nema reci o tome da ste ga podigli), drugo - naplatna rampa u Srbiji se "obavezno" ne placa ..........kao protest za iznos koji zele da naplate (isti kao i automobil sa prikolicom), ja sam jednom prilikom imao raspravu sa policijom (koja me zaustavila videci da ne placam) i to sam im objasnio i mirno rekao da sam saglasan da me vode kod sudije ako je to neophodno.........nije bilo neophodno, pustili su me.

Trece - matica i kontra matica na ventilu se stezu (blokiraju) na oko 5 mm od felne (ovo je znavican savet Michelin sajt) i sluzi da unutrasnja guma moze malo da "radi" kako pri tom radu ne bi iscupala ventil.

Cekam kao i svi ostali sa nestrpljenjem nastavak vaseg putopisa....................sve je ODLICNO, cista desetka.

Veliki pozdrav iz Afrike...............

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 343 postova
  • Lokacija: PG, MNE

Nisam htio nista da pisem, da ne brljam putopis, ali kad sam jutros vidio da nema nastavka, pomislih, mozda bas na  mene cekate da vas ohrabrim  ;D ;D

 

 

Dajteeeeeeeee sledeeeciiiiiiii dioooooooo!

 

I jos slika! Jos! Jooooos!

:)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 364 postova
  • Lokacija: Vancouver
  • Motocikl: CB125 K3

V

 

Svanuće dočekujemo u punoj ratnoj opremi na motoru. Jutarnja hladnoća nas je ubrzala. Ipak, niko se ne žali. Znamo ćemo se uskoro sa nostalgijom prisećati svega ispod 30, 40, 50  stepeni Celzijusa. Spustili smo se. Umesto brda i planina sada vozimo kroz blago zatalasana polja žita. Kao i svemu drugom, u Turskoj, kraj je negde daleko, iza horizonta. Sve je žuto, blješti, vreme je žetve. Van Gogu ovde ne bi bilo dosadno.

 

JOkUS_put20081274lw3.jpg

 

Do Ankare imamo trideset kilometara. Betonski mastodonti nikome ne kažu – Bujrum.

 

xgBi9_put20081278ru0.jpg

 

Pratim putokaz koji pokazuje levo za Sehir Merkez, centar grada. Nešto tu polazi naopako, pošto smo umesto u centar ušli u cigan malu oko koje ničeg nema. Prema onome što se može zaključiti iz uputstava koja dobijamo, centar je na severu, na jugu, na zapadu i na istoku. Savršeno tačno. Objasniše nam braća Cigani u tri reči i Konfučija i Zaratustru i sve ostale hašišare, pa otpraviše na put, u sreći i rahatluku, da vežbamo. Što se kaže, puštamo put da se bavi nama a ne mi njime.

 

Projektanti nove Ankare, nažalost, nisu ni blizu imali tako ugodne i plodne vizije. Pred očima je stajalo samo kratko i jasno naređenje Tate svih Turaka, Ataturka, da se od malene čaršije, poznate jedino po angorskoj vuni i mačkama, stvori, i to odmah,  velegrad, koji će Istanbul učiniti tek pobenavelim laprdavim dedom čije priče slušaju još samo mala deca. Ataturku je trebao čvršći oslonac od maglovitih bosforskih obala. Našao ga je upravo ovde, u Anadoliji. Bezbeli, odavde je uspeo da celu tursku carevinu okrene naglavačke i istrese je iz gaća. Pre toga je, na Galipolju, isto uradio sa engleskom, francuskom, australijskom i novozelandskom armijom ...i flotom. Ser Vinston Čerčil je tu puno toga naučio ...mada nije puno pominjao.

 

Aupq1_put20081280lm4.jpg

 

Staroj Ankari je dopušteno da ostane tu gde i kakva jeste, valjda ne bi li užurbani, mladi, poslovni svet imao da još negde ode osim u kino i zoološki vrt. Čaršija se, u znak zahvalnosti, blago naklonila i nastavila da klanja pet puta dnevno i ispija čaj. Svačiji vakat ima i glave i repa.

 

Qswzq_put20081283ph0.jpg

 

Vrtimo drugi krug oko strmog brda - stare čaršije,. Olji je negde ispala rukavica, rođendanski poklon. Stare kuće na padinama su poduprte stubovima. Mora da na svaki zemljotres, kojih ovde ima često, pootpadaju kao zrele šljive.

 

Krojačev pomoćnik izlazi iz radnje ne bi li nas odveo do minijaturnog parkinga iza radnje. Niko nam ništa neće dirati. Majstor nam maše iz radnje. Olja je tužna zbog rukavice. Vidim da je vrag odnio šalu i da je u pomoć potrebno pozvati profesionalce. U poslastičarnici, teatralno izgovaram - Bir kadaif, bir baklava, uč limunada luften. Olja, osmeh od uva do uva. Kadaif je nešto za šta samo znam kako se kaže i da je moj otac jako voleo. Dobijam gomilicu slabo kuvanih domaćih rezanaca u slatkom sirupu. Olja, hoćeš da se menjamo? Neću. Probam, perverzija. Daj da probam. Ne dam. Da platim. Kać para? Un lira. Un lira?...aman jarabi. Hajd’, Alajh manet. Pored turskog, znam ja i bosanski. Mama je Bosanka, ni jedno  leto nije moglo da prođe bez mesec dana u Sarajevu. Pre dvadeset i kusur godina, društvo ispred prodavnice mješovite robe, u papučama marke Kordun, belim potkošuljama i Yassa trenerkama, s pivom u ruci, je na sarajevskom Aneksu od ranog jutra pevalo: Sarajevo ceste od betona, bjež' mala, lupiću te ciglom.

 

kA52v_put20081291bs2.jpg

 

Idemo nizbrdo, upadamo u Kazandžiluk, svi mogući lonci, šerpe, tepsije, plehovi.. Zatim, jorgandžiluk, aščiluk, bozadžiluk, saračiluk... Na kraju, sve to pomešano ...za one koji nemaju vremena – express čaršija. Kad smo već u staroj čaršiji greh je a ne pojesti ćevape. U Ankari su ubedljivo najgori na svetu.

 

Ofody_put20081303tw6.jpg

 

Hajmo sad uzbrdo. Materijali, odeća, krpice... Da vidimo ostade li šta od strpljenja. Olja u punom zamahu. Ipak mi nije dosadno. Kupuje prelepe šalvare bez da prvo pita koliko koštaju. Plaća 20 lira. Nije skupo. Kažem joj da treba da se cenjka. Sve ostale šalvare u Ankari, kada pitaš, koštaju 5 lira. Dobar kupac dobiće ih za tri. Slede haljiine, mahrame, đinđuve, torbice....

 

88Peo_put20081306dr1.jpg

 

Pitam za muzej Ataturka. Nisam znao da treba da kažem - Anatkabir. Šalju nas u muzej Anadolije koji nije ono što tražimo, ali kada smo već tu... Piše da je muzej pre par godina dobio nagradu za najbolji evropski muzej te godine. Svi najvredniji ostaci zvanično prve civilizacije sveta, Mesopotamije, nalaze se ovde. Glavni lokaliteti su na granici Turske i Sirije, dolina Eufrata, a kako su Turci vladali Sirijom relativno do skoro, pokupili su sve. Ep o Gilgamešu je tu napisan. Glinene pločice, klinasto pismo... Sa fantastičnih reljefa, zaboravljena mitska bića poručuju – biće skoro propast sveta.

 

d1kyR_put20081323vz5.jpg

 

Pre toga je kolekcija predmeta praistorije i drugih epoha pre otkrića cediljke za pomorandže. Pod staklom se nalaze čitavi zidovi pećina sa prvim slikama. Dostojne najvećih majstora. Pećinski ljudi su pravili remek-dela bez znanja o tome šta je proporcija, šta perspektiva, šta je Zlatni presek. Zato su anatomiju su imali u malom prstu. Jedna od tih je i slika anđela u letu. Nije poznato šta tačno i koga predstavlja. Još manje je jasno  šta predstavlja neobičan predmet koji su, kopači grobova sa diplomom, arheolozi, krstili - Disk Sunca.

 

uWA1a_put20081313iq0.jpg

 

Kod tri jelena...  umesto da pere sudove, anonimni sumerski vajar, i boem, ovim je  platio kafanski ceh. Sada predstavljaju simbol Ankare, u centru grada je izgrađena ogromna fontana, identična ovom parčencetu bronze.

 

404.jpg

 

Zato statua devojke sa velikim slovom A preko grudi predstavlja neoboriv dokaz da je i Gilgameš lično izlazio na Akademiju, pio pivo i slušao The Clash.

 

Olja je upoređujući turski i engleski tekst, koji stoji pored svakog eksponata, došla do epohalnog otkrića. Baklava znači – dijamant!

 

U dvorštu, pored muzeja, mnoštvo najvećih ćupova koje sam u životu video. Izgleda da nam je Ali Baba poslao kaznu za nedozvoljen ulazak na kontinent. Ponovo polukružni na peti, pa lagano ka našoj africi.

 

qekLy_put20081333gq3.jpg

 

Pre toga, normalno, čaj sa krojačem, krojačevom ženom, krojačevom majkom (koja slabo čuje), krojačevim sinom, krojačevom ćerkom, krojačevim rođakom, krojačevim komšijom, krojačevim drugim komšijom i krojačevim prijateljem. Krojačev pomoćnik je poslat Olji po cigarete.

 

Tražimo Anatkabir, Ataturkov mauzolej. Najbolji putokaz, prst, ponovo pokazuje u vis. Turci su oca svoje nove države, na večni počinak, smestili na jedno od mnogobrojnih brda Ankare, Rasatepe, u mauzolej od žutog kamena, koji najpre izaziva asocijacije na staroegipatski hram. Brzo smo tamo, pošto, za promenu, znamo gde idemo. Taksisti će voditi brigu o motoru.

 

8yyQg_put20081345bm0.jpg

 

Na ulazu stroge mere bezbednosti. Dobijamo mapu kompleksa, pošto Anatkabir nije samo mauzolej. Tu je smešten muzej posvećen Ataturku kao i Muzej Rata za nezavisnost. Jedno od pravila je da svi skinu šešire. Park vodi ka ogromnom platou. Sada već nema sumnje da se radi o večnom naselju faraona. Umesto heijeroglifima okruženi smo Ataturkovim ličnim predmetima. Nije mi jasno kako je mogao da tegli tabakeru od barem pola kile zlata, poklon srpskog princa Pavla. Ataturk je bio visok i naočit. Čovek od ukusa. Nosio je štap, frak i cilindar, ali nije se libio ni pumparica ni kačketa, niti toga da sam bude svoj šofer. Kadilak je kupio od ušteđevine. Srpski poslanici i ministri trebali bi da posete ovaj muzej. Svako ko pročita samo naslove knjiga njegove biblioteke može se smatrati učenjakom. Bilo kakvo fotografisanje je najstrožije zabranjeno.

 

Muzej Rata za nezavisnost je prepun maketa bojišta Galipolja kao i Sakarije gde su Turci  porazili Grke. Počasno mesto zauzima figura gorostasa bez kose, prostog čoveka iz naroda, seljaka, koji je na Galipolju, uprkos gubitku cele posade protivbrodskog topa, sam ubacivao granate od preko 200 kilograma u top i potopio jedan od najboljih brodova engleske mornarice. Ugođaju doprinosi neprekidna pucnjava, sa nevidljivih zvučnika - na autoreversu. Kasnije, hiljade uljanih slika narodnooslobodilačke borbe. Poput suvenira za turiste, angažovana umetnost je svuda ista. Na kraju, nekoliko prostorija, nalik na kripte. Svaka od njih čuva uspomenu na po jednog Ataturkovog generala. Kafeterija. WC.

 

Izlaz muzeja je na drugom kraju platoa. Sunce blješti, ne možemo da gledamo.

 

9pmEi_put20081355iq1.jpg

 

Počasna straža svih rodova vojske. Olja je uhvatila jednog da zabušava.

 

Nt1bT_put20081350ch5.jpg

 

Stepenicama se penjemo do mauzoleja. Unutra polumrak i četrdesetotonski mermerni sarkofag, ali prazan. On je tu samo da izaziva strahopoštovanje. Prema izrazima lica domaćih posetioca – veoma uspešno. Ispod sarkofaga, postoji posebna soba u kojoj je manji i pravi sarkofag. Sarkofag, u obliku osmougla, okrenutog prema Meki, okružuju, jedna do druge, velike mesingane vaze. U svakoj se nalazi po grumen zemlje neke od turskih provincija uključujući današnji severni Kipar i Azerbejdžan. Pitali smo se čemu cela ta komplikacija. Da bi telo Ataturka moglo biti položenu u pravo tlo.

 

5S9zL_put20081349mm6.jpg

 

Nisam mogao da odolim a da ne odemo u malu bioskopsku dvoranu. Holivudski trailer na turskom. Glas je dublji a pucnjava jača i obilnija od one holivudske. Olja je opet malo dremnula.

 

Sa Anatkabira, puca pogled na sve strane Ankare. Pet miliona duša. Tražim jug, naš  pravac. Kapadokija. Na izlazu prolazimo pored tri kamene figure. Turski vojnik, turski intelektualac i turski seljak. Turskog radnika ni od korova. Srpu u Turskoj nisu bile potrebne usluge čekića.

 

qWbqv_put20081352ww1.jpg

 

Brzo smo u sedlu, kroz centar grada smo se probili brzo, ali zaglavljujemo u predgrađu. Motor se pregreva, jedva se pomeramo. Radovi na put.

 

ojFMZ_put20081367bv4.jpg

 

Prema Kapadokiji vode dva puta, mada ni jedan direktno.. Prvi ide više na istok, preko brda i planina, dok drugi put vodi južno, kroz nenaseljenu ravnicu ka starom gradu Konja i prema jezeru Tuz Golu, koje je, prema karti, površine sedam-osam površina Ankare. Na obalama nema ubeleženog niti jednog jedinog naseljenog mesta. Biramo južni put prema izmaštanim romantičnim slikama ogromne vode u sred beskraja polupustinje. Nalazimo putokaz za Golbaši, napuštamo auto-put i tranzit oko Ankare. Dok sipam benzin na pumpi koja ima i restoran Kebabistan, tri dečaka mi daju da biram. Da im dam bakšiš da mi očiste cipele ili da im dam bakšiš da oni odmah odu na sladoled.

 

YEuoY_put20081381ad6.jpg

 

Beskraj i štrafta. Odavde vozimo po džadi. Put je asfalt koji vodi do sledećeg naseljenog mesta, dok je džada sloj kartana preko koga je nasut krupan tucanik, i koji se, po pravilu, završava u nekoj od priča 1001 noći.

 

zjYpJ_put20081396vo2.jpg

 

Sa obe strane džade, gradnja je dozvoljena jedino Fatamorgani. Prava Azija počinje tamo gde slike iz mašte postaju stvarnost ...tu negde.

 

LDuRv_put20081399pr6.jpg

 

Gume na ovakvoj podlozi ne traju dugo. Ne smem ni da pomislim šta bi od nas ostalo ako bi ovde pali.

 

404.jpg

 

Nova i skupocena vozila kakva se mogu videti po ulicama velikih turskih gradova nemaju dozvolu za kretanje po džadi. U obzir dolaze samo ona punoletna. Mi tu nismo izuzetak. I estetski se dobro se uklapamo. Čak dobijamo komplimente, ljudi mašu i odobravaju. Pozdravljaju nas sirenom. Na kamionima se često može videti natpis Mashallah. Mašala.

 

eI7Aw_put20081383mj8.jpg

 

Skretanje za Konju nas podseća da sedimo na motociklu koji ide sto na sat.

 

Sve što želimo je da se pod hitno bućnemo u Tuz Golu. Znamo već da je jezero slano, pošto u Burger Kingu na kesici soli piše – Tuz.

 

Eno ga! Nešto najlepše što sam u životu ideo. Ostajemo ovde barem dva dana. Imamo vode, imamo hrane. Kampovaćemo na plaži.

 

nSoS4_put20081416db0.jpg

 

Teramo afriku u sprint. Tražimo skretanje, hoćemo na obalu. Malo makadama i eto nas na divljem parkingu. Nekoliko automobila. Tražimo kupače na plaži, u plićaku. Svi su odmakli, skoro  kilometar od obale – šetaju! Olja, lupi mi šamar. Ne bre tako, jako. Tip po jezeru trči za fudbalskom loptom. Šta je bre ovo? So?? Pri Stvaranju, Bog je ovde malko - presolio. Pa, draga, jesi li za šetnju? Moožeeee.

 

usu4V_put20081401zo4.jpg

 

twIrs_put20081406yt4.jpg

 

Još jedan iz plejade dežmekastih brka zagleda afriku. Košulja, dekolte, tri kile zlata ...za svaku kilu dlaka po jedna.. Šone motorrad. Ih arbeit ab Dojčland. Šprehenzi dojč? Najn, ih bin partizanen, kraden kukuruzen.Was? Tamo, jezero, vaser? Wasser??? Ho, ho, ho, nihc waser. Najn ... wasser ..ho, ho. Danke. Bitte ...oho, ho, ho. ...wasser...

 

Naselje, Sereflikočhisar, ne uliva poverenja da na njega spustiš cipelu. Ko zna, možda je od pire krompira. Opet jezero ...rekao bih Fatamorgani par reči, u četiri oka, mada kasno je, duva vetar, Olji se piški, gladni smo ...možda sutra. Pored puta čovek, magarac i još dva malo manja magarca sa glavom psa. Dobro, možda se odljutim...

 

u2yOL_put20081414ol9.jpg

 

Aksaraj je već nešto opipljivije. Skoro pa Sarajevo. Od sada, igramo samo na sigurno.  British Petrol. Benzin miriši na benzin, toalet smrdi na kuglice iz pisoara. Na parkingu se družimo sa par momaka iz sela Kapadokije. Odela, frizure, sve je spremno za nastup na Pesmi Evrovizije. U Kapadokoji, u selu, je dosadno, ovde je Kopakabana. Dobro, more je malo isparilo.... Svi voze mopede, krševe od 100-150 kubika osim jednog koji vozi novi BMW X5 džip. Živi u Liverpulu, leta provodi sa starim drugarima. Ne dozvoljava da u njegovom prisustvu bilo ko pomisli na novčanik. Želimo li sa njima u diskoteku. Pijemo li što? Hvala, žurimo ka Nevšehiru. Mrak će za pola sata. Momci sa motorima se zgledaju, kažu da smo zakasnili. Zakasnili?? Na šta smo zakasnili? Ne pratim ja fudbal. Vetar  ...spavajte ovde, ima hotel. Hvala, lep provod i nemojte puno da pijete, možete da se napijete, prećićemo mi tih 50 kilometara taman sekire padale. Opet se zgledaju. Napuštamo Aksaraj, po mraku. Ubrzo, jedino što se može videti su mesec i komad džade koju osvatljavamo. Odjednom, pred nama, magare sa glavom psa. Turski ovčarski pas. Igrač koji ga ne zaobiđe ili pogodi minobacačem gubi sve živote. Zaobilazimo. Jedva. Nije nas nije ni pogledao, kao ni jedan drugi kasnije. Ima tu nečeg od magareta...

 

Tornado. Molimo te Bože, samo da se dočepamo nečeg tvrdog. Makar dve cigle. Hvala ti. Sto puta. Pumpadžije nam dopuštaju da prespavamo na travnjaku mesdžita, uz zidić ograde. Drugačije sam zamišljao Ritz-ov Royal Suit, ali sumnjao nisam da smo na pravom mestu. Za pet minuta smo u krevetu. Opranih zuba. Nevidljiva ruka gasi prekidač rasvete oko male džamijice i pušta film na najvećem ekranu na svetu. Mlečni put i sve zvezde.

 

8NJgC_put20081422ke8.jpg

 

 

 

 

 

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 364 postova
  • Lokacija: Vancouver
  • Motocikl: CB125 K3

Ljudi, hvala na komplamentima. Drago nam je da vam se svidja i ima da se uobrazimo.

 

Marikanac, hvala na savetima oko unutrašnje gume. Slažem se sa savetima MIchelina. Sve vreme razmišljam o tome zašto guma nije izduvala postepeno, nego se otkinuo ventil. Zaključak je da je unutrašnja malo izduvala, ali spoljašnja je ostala naduvana poput tubelessa. Unutrašnja je "radila" i otkinula ventil. Da je matica, tj. dve matice (nisam znao), bila na nekom odstojanju od felne guma bi postepeno ispuštala vazduh i mi ne bi imali iznenađenje kakvo smo iskusili. Pritegnuta matica ventila je privukla unutrašnju gumu tolko uz felnu da vazduh nije mogao da izađe kroz kroz rupu ventila.

 

O Kalahariju 3 imam samo reči hvale, mada sklopili smo ga svega četiri puta, u Kapadokiji, dva puta na turskoj obali i na Adi Bojani, pošto smo uglavnom spavali pod vedrim nebom. Nije bilo potrebe za šatorom. Na turskoj obali smo koristili samo prvi sloj, protiv insekata. Super je što može da se spakuje u top case ili u bočne kofere i zaključa. Šipkice su kraće. Mrežica protiv insekata je duplo gušća od šatora kakve sam do sada koristio, one mađarske iz ribolovačke radnje. Šator ima dva ulaza, tako da nema problema sa ventilacijom, ako baš nije pakao napolju. Nismo imali kiše, tako da ne znam kako se ponaša. Lepo je što ima one "šlepove" sa strane, tako da kada pada kiša, oko šatora je suvo nekih 10 cm.

 

Dane, nosači u TT.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svakom po zasluzi, 12217 postova
  • Lokacija: NBGD - KN04ET
  • Motocikl: Honde Transalp, plavi i narandžasti, oba za dečake

Moć zapažanja, lucidan duh, inteligencija i s'tim odličan smisao za humor....guraj dalje, jedva čekam nastavak ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 978 postova

 

Počasna straža svih rodova vojske. Olja je uhvatila jednog da zabušava.

 

JVAYB_put20081350ch5.jpg

 

Nalazimo putokaz za Golbaši, napuštamo auto-put i tranzit oko Ankare. Dok sipam benzin na pumpi koja ima i restoran Kebabistan, tri dečaka mi daju da biram. Da im dam bakšiš da mi očiste cipele ili da im dam bakšiš da oni odmah odu na sladoled.

 

vWlFh_put20081381ad6.jpg

 

 

PyShE_put20081406yt4.jpg

 

 

 

 

Ne vidim prve 2 slike ispod tih pasusa, moze li neko da uploaduje na imagevenue ili nesto slicno samo da nije budjavi imageshack?. A ova slika sto se vidi je eeeeeeeextra!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1073 postova
  • Lokacija: Beograd.........Srbija.......
  • Motocikl: BMW R1200GS Adventure 2014 - Touratech oprema full + F650GS Dakar

Hvala na odgovoru "Matijak", i ja treba da uzmem sator za put koji planiram u maju 2009. Bgd - Marrakesh (Maroko) - Bgd i svideo mi se ovaj model koji si ti kupio, poslacu gospodju da pazari u "Gora" prodavnici (gde si i ti kupio sator predpostavljam).

Sto se tice tvog zadnjeg tocka posto felna nije tubeless, trebao bi da ima jednu kocnicu za spoljnu gumu (neznam ? mozda je i imas) to izgleda kao slepi ventil koji u nastavku koji je u felni ima pljosnatu gumenu "pljosku" koja prati unutarnji reljef felne i "hvata" spoljnu gumu tako da kada zavrces maticu ona bukvalno priljubi rubove spoljne gume uz felnu (tockovi na motokros motociklima imaju 2 kocnice na zadnjoj felni i 1 na prednjoj felni) i onda mozes da vozis i sa 0,300 bara pritiska (recimo kroz pesak) i da ti se ne otkine ventil unutrasnje gume. Jer ventil se otkine kada spoljna guma "prokliza za centimetar dva i time otkine ventil (kod tebe je doslo do pada pritiska u unutarnjoj gumi i spoljna se oslobodila i otkinula ventil i onda si u trenutku izgubio sav pritisak ......i usledio je pad. (odlicno si prosao, i ti i Olja - na srecu).

I dalje uzivam citajuci tvoj putopis.............cekajuci nastavke.

Pozdrav iz Afrike (Gabon...........na ekvatoru).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja