Jump to content

Moto Zajednica

Yamaha Drag Star 650 Custom

Recommended Posts

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
10 minutes ago, dado_bojanic said:

Radimo sve vrste gume, nbr, hnbr, viton, silikon, epdm. Danas cu svratiti do kolege za sat da pogledam

Saljem u inbox dimenzije gumica :)

 

10 minutes ago, dado_bojanic said:

Ja sam merac obrtaja na mom viragu uzeo sa signala na tci. 

Tako cu i ja. Sve sam se trudio da sto manje cackam postojecu instalaciju. Nisam zeleo da moja elektronika zezne nesto postojece, ali mislim da nece smetati jedan optokapler koji ce da odvalci 10-20 mA :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star

Pozdrav svima. 

Hajde malo da update-ujemo temu sa proteklim radovima i desavanjima. 

 

Spomenuo sam vec da sam bacio sliku na onaj lcd, ali da se ispostavilo da je pukao. Nadam se da ce uskoro doci novi i da nece gratis doneti i virus :D :jee:

UZrHM8s.jpg

 

Razumem i drugara elektricara. Cimanje je njemu da stopira svoj neki posao da bi ja mogao da se igram sa bobinom i merim obrtaje. Tako da sam resio da svoj budz isprobam kod kuce. Skinuo sam bobinu sa motora, onaj 555 oscilator iskoristio da okida MOSFET koji je davao signal na bobinu. Signal sa izlaznog kabela nisam uspeo da uhvatim onim namotajima, kao sto sam i rekao. Ali sam ga jako lepo uhvatio rukom par puta i lepo me je prodrmalo :D

TXwDPAe.jpg

 

Da, ako nekog zanima kako je povezana ova bobina. Dve zice, na koje je sada povezana narandzasta oi zuta, su povezane na elektroniku iza akumulatora koja vodi racuna o paljenju i svemu. Kada se rasteluje paljenje, u service manual-u kazu da se to menja. Nema stelovanja :D Milina. Nisam smeo ni da pogledam koliko to kosta i tako me plasi to sto nemam pojma kako to radi :D 

Znam samo da ni jedna zica ne ide direkt na masu. Ovo jezgro bobine nije spojeno sa masom sekundara ni primara. Primar i sekundar su spojeni Crveno-crnoj zici iz instalacije, odnostno deblja stopica na bobini. To sam predpostavio da je tako zbog deblje stopice, ali sam posle potvrdio u service manualu gde su rekli da se od nje meri otpor primara i sekundara, pa sam skontao da ta mora biti zajednicka. Da ne duzim, ovo ovako ne radi. :D Nisam mogao samo jednu zicu da izvucem sa bobine jer ne znam koju koristi kao masu. Mozda je bobina uvek na 'plusu', a ona elektronika prekida masu. Ta crveno-crna zica ide na obe bobine. A druge dve idu pojedinacno.

Tako da sam zakljucio da signal moram meriti izmedju te dve zice na bobini i da cu tu imati napon od 12V. To cu meriti sa optokaplerom. Mozda cak i propustim sve to kroz grec i onda me nece boleti glava kako treba da okrenem zice. Prototip napravljen i sljaka lepo. Nabio sam mu cak i 30V i sve je izdrzalo :D Stavio sam zenerovu diodu tu, tako da sam siguran da mi optokapler nece izduvati.  Sa druge strane ide 5V kojih cu koristiti  iza mikrokontrolere.

PXlDr3b.jpg

 

Radilo se i na kodu za sve one mokrokontrolere. Odustao sam od I2C komunikacije i ako mi je ta jedna zica, koja je dovoljna za komunikaciju, bila jako interesantna. Sve je radilo lepo kada su tu npr tempereturni senzori i jedan atmega. Cim dodam jos jedan mokrokontroler u slave modu, to vise ne radi. citam tempereturu, ali on se "ne cuje". Puno smetnji u signalu koji citam. Dok sam radi lepo. Probao sam svasta da stelujem sa pull up otpornikom i nije uspelo. Reko bolje mi je SPI da koristim onda. Svakako ce mi izlazi sa svakog uredjaja biti i slobodni da ga tako mogu i programirati ako nadjem bug ili nesto pozelim da menjam. 

tako da sam sve povezao na jedan protobord i resio da napravim generalnu probu svega toga. Dodao sam i jedan mikrokontroler viska. Cisto ako sutra pozelim nesto da dodam, pa da vidim kako bi to islo. I ide lepo to sve.

7lAwkYQ.jpg

 

Crveni arduino nano, koji je dole desno, je glavni u ovoj prici. On pita ostale: u kojoj smo brzini, koja je temperatura, daj slike iz MicroSD-a za LCD, daj pritisak ulja, dalj obrtaje... e prc. Kod obrtaja sam u problemu i nadam se dacu resiti to brzo. Radio sam vremenski interrupt na 8kHz koji mi zezne komunikaciju. Taman ovaj krene da kaze koliko obrtaja ima, ovaj drugi ga presece :D Moracu neki dual core procesor da koristim za to :D :stabre:

Imam zamisao da u tu interupt metodu dodam i komunikaciju. Videcu jos kako ce to sve raditi. Verujem da cu naci resenje. Samo moram uhvatiti vremena da se time bavim. Do sada je sve bilo na zurbu neku. 

Jbg, ja sam vise C#, PHP, Java, Python programer. C sam samo na arduinu koristio i jako je interesantan kako je glup :D Skoro kao PHP :D Kad napravim niz od 5 clanova i trazim 6., ja stvarno dobijem 6. :D Neku brlju iz tog dela memorije :D :D Ludnica :D Tako da i ovaj kod je ubrzo poprimio oblike C++ jer sam mahinalno krenuo sa objektima i OOP. Da ne zamaram, kad zavrsim kod i ako nekog bude zanimalo, podelicu. 

 

Na slici se vidi LCD i servo motor. Zamisao je da motoric pokrece kazaljku za obrtaje, a ekran pokaze sve ostalo, pa i mozda i detaljnije obrtaje. I sada tu dolazimo do kucista za sve to :)

ojSmnIe.jpg

 

Da, da. Tu je brzinomer od Sprinta za koji moram zahvaliti kolegi @dado_bojanic. Hvala i ovim putem na cimanju. Sat nije tako izgledao. Bio je prilicno prljav i covek se potrudio i da ga opere i sredi.

62ASSoG.jpg

 

Sada je na meni ostalo da ga rasklopim i da u njega ubacim sve sto sam zamislio. To nece biti lak posao ako zelim da lepo izgleda, al dacu sve od sebe. Za sada imam prvu muku sa skidanjem gornjeg prstena. Moracu da sirim taj lim i lagano svucem, a da pritom ni jednom ne isklizne srafciter i ne izgrebe nesto. Ukoliko neko ima bolju ideju za rasklapanje, rado cu saslusati :) Za sada ovaj proces ceka momenat kada cu biti smiren i spreman da tako nesto uradim bez nervoze :)

OnctBZ3.jpg

 

Za jos jednu stvar moram zahvaliti kolegi @dado_bojanic. Covek je vrlo brzo napravio one gumice oko kojih se natezem sa Higumom vec.... jako dugo. Kvalitet ne moram ni komentarisati. Odlicne su. 

pOGi4po.jpg

 

I da, drugar auto elektricar mi je dao brdo pokvarenih releja i raznih elektronika za kola i te kutijice planiram da iskoristim za ove moje budzeve :) Hvala drugaru :)

jIyZipW.jpg

 

Ja sam uvek u fazonu, kada je kupovina el. komponenti u pitanju, da se uzima mnogo vise nego sto treba. Onda to ostane, pa ukoliko zatreba za neki drugi projekat, ne mora da se kupuje veci deo toga. Tako je bilo i sada. :)

I74EP3p.jpg

 

Odusevljen sam ovom prodavnicom i njihovm web sajtom. Jedino sto nisu imali dovoljno, pa sam skroz otkazao su one vodo-otporne konekcije. okacicu sliku, pa da bude jasnije o cemu pricam....

CKgqGfD.jpg

 

Ono sto mi se nije svidelo je sto oni u M&G prodaju odvojeno konekcije, pa odvojeno te stopice, koje idu unutra, i odvojeno gumice. Svega su imali na stanju, ali gumica nisu imali. Reko nemojte onda nista slati. To onda nije vodo-otporno i kontam da uzmem negde gde moze u kompletu sve. Ali gde moze? :D Nasao sam na Kupujem prodajem, ali su malo skuplje tamo. 

svakako kontam da zenske ulijem do pola u epoxy u one kutijice, pa bi samo muski stavljao na kabel. Mozda je bolje da uzmem neku staru instalaciju od kola. Videcu to jos. Ako neko zna gde mogu kupiti ovih konekcija jeftino, zamolio bih da mi kaze. :)

 

I toliko od mene za sada. Ostaje mi da se jos malo igram sa programiranjem i da to pakujem u kutijice. Do tada mi trebaju te konekcije. 
Ostalo je i da resim sestougao na srafovima. Ne mogu naci CNC nidje. Ili nece ljudi da se cimaju zbog tog sitnog. Onda treba sve to ispolirati i na hromiranje. Bio sam danas do strugara i kutijica vec lici na ono sto sam trazio. Uskoro ce je i zavrsiti i onda ja treba da predjem na poliranje. Pre toga moram naci CNC da mi resi srafove. Tako da i tu molim za pomoc ako neko moze i zeli pomoci :)


Cuo sam se i sa livcem za patkicu. Ali to cu malo kasnije resavati jer sada bijem bitke na vise frontova. Sto bi rekla jedna pesma od Letu Stuke: Milion snova me splelo u mrezu i nemam adute. Ali samo jako. Samo vatra :D Bice to sve pre pocetka sezone :)

 

Uzdravlje svima!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • 8-bit, 1759 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KTM690 Freeride 250R
pre 48 minuta, NoX2SR je napisao:

Ako neko zna gde mogu kupiti ovih konekcija jeftino, zamolio bih da mi kaze. :)

Pazario sam pre neki dan baš te konektore u Sprintel-u, u Braće Ribnikar. Imaju od 2 do 6 pinskih i to sve u delovima, kako ti i treba. Muško - ženski 4 pinski par je oko 300 din. 

 

pre 54 minuta, NoX2SR je napisao:

Pre toga moram naci CNC da mi resi srafove. Tako da i tu molim za pomoc ako neko moze i zeli pomoci :)

Uf, ćutao sam, reko neko će se već javiti :) 

Problem je što se obično rade serije i svi su u stisci sa vremenom. Skoro svaki dan sam u kontaktu sa cnc mašinama, ali i sebi bih teško nešto rešio. 

Imam drugu varijantu, ako možeš da se strpiš nedelju, dve, kad budem išao do tasta mogu ti to odraditi.

 

Pre sat vremena, NoX2SR je napisao:

Radio sam vremenski interrupt na 8kHz koji mi zezne komunikaciju. Taman ovaj krene da kaze koliko obrtaja ima, ovaj drugi ga presece :D Moracu neki dual core procesor da koristim za to :D :stabre:

Tu bi trebao da uposliš timer ATMege u modu brojača eksternih impulsa i drugi timer za period merenja. U glavnoj petlji ih čitaš i kalkulacijom dobiješ RPM. Dalje ih resetuješ na nulu i vrtiš petlju u krug. 

 

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Slow rider, 887 postova
  • Lokacija: Kragujevac
  • Motocikl: Honda NC750X 2021, Tomos automatik A35 ML 1987
Pre 8 sati, NoX2SR je napisao:

 Ako neko zna gde mogu kupiti ovih konekcija jeftino, zamolio bih da mi kaze. :)

 

 

Ja sam dve kutije vodootpornih konektora i kutiju obicnih konektora kupio na AliExpress-u. Sve ukupno je bilo nekih 20ak evra.

 

20191230-131411.jpg&key=d0b2666cd7e6d65b

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
7 hours ago, mradomir said:

Pazario sam pre neki dan baš te konektore u Sprintel-u

Moracu otici do njih onda. Bio sam pocetkom meseca, pa se ispalio jer je bio popis do 10. A u medjuvremenu sam pronasao onaj M&G koji ima odlican sajt i mnogo veci asortiman. Verujem da ima i ozbiljnije prodavce. Ovima u Sprintu moras sifru artikla da kazes da bi dobio sta zelis :D Tehnotronik i onog lika sa cvikerima da ne spominjem :D Kada bi znao sifru, kontam da bi i u Tehnotroniku nasao ovako nesto :D 

7 hours ago, mradomir said:

Problem je što se obično rade serije i svi su u stisci sa vremenom.

To je izgleda problem sa svima i zato me kuliraju. Ni jedna firma nije odgovorila na mail. Nekako slucajno sam saznao da mi drugar radi na CNC-u u nekoj firmi, pa sam i njega cimao. Imao je zelju da uradi, ali kaze da nema neki alat za te vece uglove. Tada sam se bas i zapitao kako taj alat i izgleda i kako CNC napravi takav cosak. A bas sam sinoc pricao i sa Dadom i slozili smo se da i glodalo od 1mm sasvim ok za tu svrhu. Taj radius se i ne primeti u tom sestouglu, a moze se, ako bas treba, i rucno "zaostriti" ta krivina. 

Ukoliko treba, ja cu sve nacrtati, ali nije neka pamet uraditi intersection nad cilindrom sa sestouglom od 4-5-6 mm.

Ja cu svakako traziti ako neko moze i pre da mi to uradi, pa ako se bas zaglavim dve nedelje i ne nadjem nikog, cucemo se i resavati ako mozes :)

8 hours ago, mradomir said:

Tu bi trebao da uposliš timer ATMege u modu brojača eksternih impulsa i drugi timer za period merenja. U glavnoj petlji ih čitaš i kalkulacijom dobiješ RPM. Dalje ih resetuješ na nulu i vrtiš petlju u krug. 

Tako nesto sam i uradio. To funkcionise lepo. Samo sto se taj tajmer koristi i za SPI. Nije mi sada kod tu, ali ako se dobro secam, koristio sam 3. tajmer atmega328 mikrokontrolera. Tako da sam u ISR(TIMER2_COMPA_vect) ketodi dodao to merenje jedne periode i posle racunanje ucestanosti na osnovu toga. Sljaka odlicno i izuzetno precizno. 
Samo sto mi sada to sve brljavi SPI komunikaciju. 

Zeznuto mi je malo posle posla da dodjem kuci i opet nastavim da buljim u kod. Malo mi i smeta to sto i ovu elektroniku radim. Vise mi prija kada se krecem i setam oko motora u garazi. Tako da se nadam da cu ovaj problem resiti za vikend, kada odmoran uzmem da radim. Javljam kako sam to resio.

 

 

1 hour ago, Yanco said:

Ja sam dve kutije vodootpornih konektora i kutiju obicnih konektora kupio na AliExpress-u. Sve ukupno je bilo nekih 20ak evra.

Video sam ih tamo i definitivno cu naruciti. Samo sto moram uzeti sada nesto da imam da zavrsim ovaj posao u skorije vreme. Ako mi to uzme i carina da zvace, necu sklopiti ove uredjaje do sledece nove godine. Svakako me zezaju sada sa usisnim lulicama za karburatore. To je jedino sto mi treba da mogu da skidam karburatore i menjam sajle i O-Ring-ove na onim deklama ventila i tako... A da ne pricam o brdo elektronike koja ceka da se oni smiluju na carini. 
Cekam dva RF modula koji vuku nesto jako smesn struje i neki PIC mikrokontroler koji takodje vuce struju u uA. I ako to uspe da posalje signal iz rezervoara, ja isti ne moram busiti da vucem kablove :D Sve moze sa malom dugmetarom da se resi :)

Cekam i one prekidace koje cu ugradjivati u kutijicu sto pravi strugar i jos brdo neke sitne elektronike koju sam vecinom i useo u M&G :D  

 

Interesantna prica je sto me je sinoc zvala baba. Ona, posto je cesce kuci od mene, preuzima sve te pakete iz poste kada stignu. Zvala me je da mi kaze kako bi trebao da prestanem da narucujem to sve zbog ove moguce epidemije virusa. Kaze, ne brine ona zbog sebe, nego joj frka zbog mene. Reko: hvala baba sto brines :D 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Нек иде живот, 858 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Vulkan 800 некада био Keeway Supershadow 250

Дај ти баки једну домаћу и да видиш како сви вируси нестају ;)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
11 minutes ago, srrdjan said:

Дај ти баки једну домаћу и да видиш како сви вируси нестају ;)

Heheh.. To i jeste rutina kad dodjem po pakete :D Kad nema rakije, tu je "listic" ili vinjacic :D 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Grandpa, 135 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Honda X11 - Monstrum
1 hour ago, NoX2SR said:

Moracu otici do njih onda. Bio sam pocetkom meseca, pa se ispalio jer je bio popis do 10. A u medjuvremenu sam pronasao onaj M&G koji ima odlican sajt i mnogo veci asortiman. Verujem da ima i ozbiljnije prodavce. Ovima u Sprintu moras sifru artikla da kazes da bi dobio sta zelis :D Tehnotronik i onog lika sa cvikerima da ne spominjem :D Kada bi znao sifru, kontam da bi i u Tehnotroniku nasao ovako nesto :D 

Takav konektor sam uzeo u Orbitu. Naručio preko sajta, sutradan otišao da uzmem i platim. Još me podsetili da nisam uzeo pinove za konektor - prijatno iskustvo!

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
22 minutes ago, DedaSale said:

Takav konektor sam uzeo u Orbitu

Daa. Na njih sam zaboravio skroz. Da, jesu, stvarno su profesionalni i sa njima nikad natezanja i zezanja. Sta imaju, to i znaju da imaju i uvek ljubazni. Bas cu pogledati sada sta imaju na sajtu. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
1 hour ago, misa-pei said:

zar nije preciznije iseći na water-jet mašini kad postoji potreba da se izvuku uglovi?

Nisam nikad radio nesto na waterjet-u, ali predpostavljam da kod njega nema mogucnosti da se odredi dubina secenja. Mislim da mora da ide do kraja ili da crkne pokusavajuci :D 

A posto ja zelim samo malo da upustim rupu za imbus, sa waterjet-om bi sigurno dobio rupu do kraja, pa bi cep izgubio smisao cepa jer bi opet imao rupu u njemu :D 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star

Al svakako hvala sto razmisljas o mom problemu. :) Proisteci ce valda iz ove price i neko resenje :)

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star

Pozdrav svima. 

 

Nakupilo se svasta nesto za podeliti, pa da krenem redom :)

 

Radio sam na elektronici i ovo je recimo moja izvedva elektronike za "sva cetiri". Jos ranije sam radio uredjaje na ovaj fazon, bez plocice koja oduzima dosta vremena i zivaca da se napravi, i nisam jos imao problema zbog toga. Ako negde bas bude trebala, pravicu je. 

T1j2BYu.jpg

To su dva releja koje okida neki BD NPN tranzistor i NE555 koji daje ritam toj prici. Zamisao je da svaki relej pali/gasi po jednu stranu (levu i desnu) zmigavaca.

 

U istom stilu sam uradio i blinker za stop svetlo. Tu sam napravio malu zafrkanciju, ali nije strasno. Znam za sledeci put. Koristio sam neki mosfet, ali N kanalni. To je trebao da uradi jedan P kanalni i tako bi prekidao +. Sada prekidam -. Nije strasno i to, ali moram provuci jos jednu masu sada zbog toga. Srecom, u onoj konekciji ka nazad bas ima mesta za tu masu. 
Sema je jednostavna. Jedan ATTiny 25. Isporogramiran onako kako je meni odgovaralo i ispravljac na 5V uz njega. Mikrokontroler okida mali neki BC npn tranzistor koji okida MOSFET. 
Ulaz i izlaz + i - sam izvukao napolje. I sve ovo ne radi uopste dok ne dobije struju od prekidaca. Tada se tek napaja sve.  Primeticete i onu malu crnu konekciju pored ovih vecih. E tu sam izvukao RST, MISO, MOSI, SCK, pa cu lako moci da promenim nacin treptanja ako zatreba. Ako nekom (citaj organima reda) bude smetalo to kako radi, lako prebezem masu na direkt i nikom nista :)

Oc0UyOz.png

Da, napravio sam malu zafrkanciju. Sve to treba da ide u epoxy i reko da ne bi isti zezno tu crnu konekciju, zacepicu je od dole sa super lepkom. E onda je super lepak malo zalepio one pinove unutra, pa tesko sada ulaze ovi drugi pinovi. Znam za sledeci put da ne treba super lepak :D Al resicu i to nekako.. Valda :D

 

Probao sve to da ulijem epoxy-jem iz spriceva koji moze da se uzme bilo gde i skapirao da mi treba dosta spriceva i skupo da ce da me kosta. U jednu kutijicu kad sam sasuo ceo spric od 15-ak grama, kao da sam pljuno unutra.

Tako da sam narucio kilo epoxy-ja :D 

YfTVH8r.png


Tu je i sredstvo za skidanje boje. To jos nisam koristio, al se spremam :D 

 

Rezultat svega je ovo:

oTmQFc8.jpg


Ostaje da odsecem visak plastike sa ovog za zmigavce. Tu sam se zaleteo i krenuo do vrha da sipam i srecom skapiram na vreme sta radim. 
Epoxy je odlican. Jako redak i nema sanse da ostanu baloncici. Izuzetno tvrd kada se stegne. 

 

Osecam se kao oktopod koji svakim pipkom radi nesto drugo :D 
U pauzama sam crtao sissy bar. Tj, ono gvozdje koje je puklo sam nacrtao na papiru, skenirao, obradio u PS-u, pa uvukao u AutoCAD i izcrtao, pa skalirao na one dimenzije koje su stvarne i dobio tacan model onog sto meni treba. Takva dva komada treba da isecem na water jet-u i zavarim za njih nosace bisaga. Posle sve komplet na plastificiranje i mislim da sam onda sa sissy barom gotov konacno. 
DOfkBIx.jpg

 

Necu se ovaj put ja cimati sa secenjem gvozdja jer cudno malo izgleda to sve...

a8Bv0tz.jpg

 

A i drugar mi je poslao fotku zbog koje treba stvarno da se zabrinem i uozbiljim sa alatom :D 

nblXd9U.jpg

 

I programiralo se po malo. SPI je proradio i sa interupt-ima. Ali sam u jednom momentu skapirao da izmisljam toplu vodu. SPI mi komplikuje jer moram imati dodatnu zicu za svaki sledeci slave mikrokontroler, pa bi preko te zice (SS) master, koji je u satu, birao tog slave-a. Ako zelim nesto da doradim, morao bih opet razvlaciti kablove. Tako da sam odustao od SPI-ja i resio da ubacim nesto mnogo stabilnije, a i brze za komunikaciju. RS485 :)

Mislio sam da izbacim mastera, nego da on samo slusa, ali onda dodje do brljanja. Tako da ce master da pita redom sve senzore da mu daju vrednosti i tako update-uje  svoje promenljive. 

Primer kako SPI brljavi je u predposlednjem redu ispisa. Napravi nam pakao na planeti :D 
MGeEC4P.jpg

 

A ovako to sada radi preko RS.... 
Master povede, a slave prati...

nLEeJ64.gif

 

I onda Master povede opet, a slave zna kako da nastavi :D

o0GGjHW.gif

 

Sada to sve treba da upakujem lepo sto se tice koda, a i kutijica i onda ide ugradnja :) nisam jos uzeo konekcije, al se spremam :D 

 

Zato, stigla je nova igracka :) Spreman sam za poliranje. Treba samo postolje napraviti. Samo :stabre: I ovih dana stize pasta za poliranje.

 

pLoknQR.jpg

 

Secate li se srafa za pritisak ulja?

WFGOUSf.jpg

 

E resio sam da ga bruniram jer je od celika i zardjao bi. Prvi put to radim. Koristio sam preradjeno ulje iz motora (Motul :D) I prilicno je zanimljivo raditi to :D Evo kako izgleda posle :)

9AmOnXa.jpg

 

I da.. Najlepse sam cuvao za kraj :D Bio sam kod strugara i stojao mu nad glavom da zavrsi kutijicu :D 

Ona, u tom sirivim stanju izgleda ovako sada: 
EeV0hck.jpg


Zanemarite prekidace. Cekam da dodju iz kine pravi, hromirani  :) Cak mi se svidja i odstojanje od prstiju. Mogu da dohvatim. A i ne izgleda nesto jako nabudzeno tu. Sta vi mislite? :)

8XeFLQV.jpg

 

I dok smo radili kutijicu, ja kukam za srafove i spomenem kako sam cuo da to moze na strugu da ne napravi uz specijalan alat koji lici na imbus. Kaze on meni: Ajmo do Wobby-ja da uzmemo gedoru sa torex-om i njega cemo da utisnemo. :) Tako je i bilo :D 

vjhYNsy.jpg

 

Ovako to sada izgleda na mojoj dekli :)

OwlGCR0.jpg

 

Ta rupica u sredini nije od one prve rupe koju smo busili. To se skupio aluminijum od nabijanja torexa. Nije se moglo izbeci, ali meni deluje sasvim ok. Sta vi kazete? :)

 

Toliko od mene za sada. Nadam se da cu se uskoro javiti sa jos vecim pomakom :)

 

Pozdrav :) 

  • Sviđa mi se 6

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Нек иде живот, 858 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Vulkan 800 некада био Keeway Supershadow 250

Како сте одрадили утискивање :stabre: пресом? питање је моје више у смислу ако је толико мекано да може да се утисне како ће се понашати када треба одвити? предпостављам да се на тим местима не тражи неко претерано дотезање али ипак.

Овако делује сасвим коректно мада када си већ узео сет за полирање верујем да ћеш их дотерати да буду у рангу декле :takoje:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
7 minutes ago, srrdjan said:

Како сте одрадили утискивање :stabre: пресом? питање је моје више у смислу ако је толико мекано да може да се утисне како ће се понашати када треба одвити?

To je i mene brinulo, ali nema sanse da proklizne. Utisnuli smo tako sto smo prvo probusili rupu koja je unutrasnjeg precnika torex-a.
Imali smo jedno 4-5 proba pre nego sto smo uradili sraf. Bitno je koliko se duboko probusi ta prva rupa. 

Radili smo na strugu. Ne znam kako se zove bas koji deo struga, ali utisnuli smo onim delom sto drzi burgiju :D 

Kada vise nije htelo rucno, ubedili smo cekicem. Manji sraf nije morao cekicem ,ali veci jeste. Mada smo mi posle oba razkucali cekicem jer ako se samo utisne, onda je jako knap i tesko ulazi torex unutra. Cekic napravi to malo labavije, bas kako treba da bude sraf. 

I da, nije tu potrebna neka velika sila za odvrtanje/zavrtanje. Pre toga su bili plasticni srafovi.

 

15 minutes ago, srrdjan said:

Овако делује сасвим коректно мада када си већ узео сет за полирање верујем да ћеш их дотерати да буду у рангу декле :takoje:

Da, da. I hromiracu ih da ne bi imao muke posle sa matiranjem aluminiuma.  

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star
10 hours ago, rex said:

radi li se što god.

Radi, radi. Moram priznati da su bili i momenti kada sam pomisljao: A koji mi je ovo sve trebalo :D 
 

Vidim da imam sada pristup onom sajtu za fotke, pa aj caskom da izkuckam sta se sve radilo. Do pre par dana nisam imao bukvalno ni jednu fotku da okacim jer nista vizualno nije promenjeno. Aj idemo redom...

 

Prvo, zahvalio bih burazeru na pomoci oko betoniranja drzaca za tocilo. Ja se u betonske radove ne razumem, dok je on ipak zavrsio gradjevinsku :D 

JOGGuow.jpg

 

Cimao sam par ljudi na KP da mi prodaju celu instalaciju od nekog auta i kada bi me pitali za tacan model, ja bih rekao da mi nije bitno jer bi svakako to isekao i iskoristio samo zice i konekcije koje mi trebaju. Nisam posle toga dobijao odgovor. Predpostavljam da im je bilo zao da mi prodaju ispravnu instalaciju, pa da se ja igram :D 
Jednog coveka sam uhvatio na ftku i kupio komplet instalaciju od nekog Pezoa 206, ako se ne varam. I uspeo sam naci kutiju punu konekcija do neke Alfe. Posle sam zakljucio da malo toga mogu iskoristiti jer su sve zenske konekcije. Valda su muske an tim senzorima, prekidacima i sta je sve bilo povezano tu.

IiNyw6s.jpg

 

Svakako, nasao sam konekcije koje mogu iskoristiti, a i kablove cu vaditi iz te instalacije za PezoNa. Svakako bolje to da stavljam nego da kupujem one krs audio kablove na kojima se sama izolacija raspada, a oni znaju da korodiraju iznutra.

Primetio sam da u onoj instalaciji od Pezona ima i onih uvrnutih kablova koji su propisani i RS485 standardom. Znaci da tako nesto slicno se i koristi u kolima za "pricanje" tih svih mikrokontrolera i pizdarija :D 

9LkCjo5.jpg

 

I onda momenat kada sam pomisljao na najgore :D Zapitao sam se zasto bas ja :D Trazio sam smisao zivotu i nisam ga video :D
Salu na stranu, stvarno je naporno bilo da posle posla opet sedam za komp i provodim sate kucajuci kod, trazeci bug-ove i sklapajuci svu tu elektroniku. Ne prija mi sedenje u toj meri ni malo, ali trudio sam se da izguram do kraja to sve i da opet zadrzim neki kvalitet. 

 

Odvojio sam jedan jedan taj mikrokontroler na odvojeni protobord i tamo povezao sve senzore koje sam mislio da cu imati i povezane na njega. Napravio sam situaciju kako i ocekujem da ce biti na motoru. Znaci da radi na 12V, da svi signli sa prekidaca isto budu 12V. Spustio sam napon za napajanje mikrokontrolera. Na ulaze sam stavio optokaplere.

pr5SnfZ.jpg

 

Prilicno lepo to sada radi, ali dok nije proradilo kako treba, potrosio sam 6-7 dana na kuckanje po tastaturi, debug sam radio sa diodama, pa ako blicne jednom, usao je u taj deo koda, dva puta za vamo....  Kada sam koristio Arduino, onda sam mogao i na serijskom portu da logujem sta se desava. Ovaj C koji je u nekim momentima bio i C++ je lepo iskustvo za nekog .net programera :D 

 

Ukoliko nekog zanima koliko taj jedan mikrokontroler, sa svim senzorima, vuce struje...

pnAIcJw.jpg

 

Zatim sve to sa protoborda sam izudarao lemilicom i uradio u "3D Electronics" stilu, kao i do sada. To jeste mozda ruzno, ali se nece videti u kutijici. Dobra stvar je sto stedi dosta vremana jer ne pravim plocicu. Tu se vidi i jedna jako lepa konekcija koja je cucnula kao budali samar :D Ima tacno toliko pinova koliko mi i treba. Testiranje posle lemljenja je proslo odlicno. Bukvalno iz prve je proradilo. 

X9Lvwin.jpg

 

I adekvatna kutijica za sve to...

4ABSese.jpg

 

Zatim ista procedura sa drugim mikrokontrolerom. 
Prvi mi meri pritisak ulja, temperature (spoljna i u agregatu), broji u kojoj sam brzini i izbacuje warning ako pokusam da nadjem 6. brzinu ili ako pokusam ispod 1. 
Drugi ima vremenski interrupt na 8kHz i meri obrtaje i meri obrtaje kardana koje cu posle konvertovati u brzinu. Skapirao sam da sa smanjivanjem tog interrupt-a na 2kHz ili 1kHz ne dobijam kvalitetniji odgovor, ali samo gubim na preciznosti merenja. Tako da ostaje 8kHz. Saljem sve vrednosti dva puta, pa ih posle mogu uporediti. Ako je interrupt zeznuo slanje, doci ce razlicite vrednosti i znacu da treba da pitam opet, a ove predhodne da zanemarim. 

Ovako in izgleda u polu zavrsenom stanju. Da, predhodno je isto bila procedura sa protobordom. 

xYqJWGQ.jpg

 

Da, nisam siguran kakav napon okida bobinu, pa sam namestio dva optokaplera. Jedan se okida na oko 12V i davao sam mu do 30V i izdrzavao je. 
Drugi se okida na 5V, ali zato vec na 14-15V kroz optokapler prolazi 45mA, dok je maksimum 50mA. Tako da vec tu udaram uplafon. Nisam siguran koji napon okida bobinu jer sam primetio da se greje ako joj dajem impusle na 12V. Kada sam smanjio na 7-8, sve je radilo lepo. Tak oda imam spremno obe varijante.  Primeticete zutu Zener diodu sa iskrinim znakom :D Nisam znao da oni jos rade :D To sam kupio u M&G. 

 

I za ovaj mikrokontroler se nasla lepa dzeksna. Da, pored se vidi mali crni Molex. Nije kao onaj u kompovima, nego je manji. Kupio sam ranije ceo set tih molex-a za neke ranije poslove, pa je ostalo. Sada je lepo cucnuo kao konekcija preko koje cu programirati mikrokontrolere ako nesto skapiram da treba da se menja. 

Zq414I6.jpg

 

Svaki mikrokontroler sam ubacio u svoju kutijicu i zalio epoxy-jem :)

MoldJkk.jpg

 

Ostavio sam namerno i diode unutra, pa da vidim kako radi :D  Nece se to videti, nadam se, na motoru. Ako bude smetalo, ofarbacu ga ili zalepiti nesto.

370QKZr.jpg

 

I da, mozda moze neko i da mi pomogne oko tih senzora temperature. Koristio sam ds18b20 i skapirao da je to jedno zesce sranje, da izvinete. Lepo radi u idealnim uslovima i moze se upotrebiti samo kao sobni termometar. Po specifikaciji moze da meri do 120 stepeni. Duvaljkom sam ga grejao i svaki se gasio i prestajao da salje temperaturu na 70-ak stepeni. U toku testiranja sam imao situaciju da jedan pocne da pokazuje 50-ak stepeni i ja ga pipnem, a on stvarno vruc :lud: Znaci sam pocne da se greje i onda mi salje tu informaciju :D Spustim mu napon sa 5 na 3.3 (i ako moze da radi od 3 do 5.5) i tada se nisu grejali, ali i dalje nisam mogao dobiti temperaturu vecu od 70-ak stepeni. Tako da jos ne znam koji cu temperaturni senzor koristiti. Iz tog razloga sam u onaj molex ubacio 3 Analogna ulaza, pa cu lako moci da prepravim kod i promenim nacin merenja temperature. Ovaj I2C one wire senzor je jako lepo zamisljen, ali nije ni za... Ako neko imaiskustva sa ovim senzorima, bio bih zahvalan da mi preporuci neki koji mogu ubaciti u cep za ulje i da precizno dobijem temperaturu agregata. 

 

Beton se, dok sam ovo kucao, stegao :jee:Tocilo sam zasrafio na postolje. Namestio sam "cev u cev", pa cu stalak moci da koristim za vise stvari. Mozda susilica za ves :D Stalak za suncobran za plazu. Prilicno je mobilan i lak za pomeranje :D

k6rBRDL.jpg

 

Prvo malo smirglanja sa "petstotkom", pa onda ona grublja pasta, pa meksa i na kraju se bukvalno mozes ogledati u kutijici za prekidace :)

9CJlLdW.jpg

 

Zaleteo se, pa uradio sinoc i poklopac kutijice. Ovo je vec posao koji opusta i koji moze da se radi posle redovnog posla. 

au8ibds.jpg

 

Jako je lepo kada je i Draga tu odmah iza i kao da osecam njenu podrsku dok radim  :D

VtpkTT8.jpg

 

Ostaje da se ispoliraju srafovi, pa da se to sve posalje njegde na hromiranje. Znate li nekog ko bi to lepo hromirao? Mislim da ce biti malo muke oko poliranja kocionih celjusti, ali mislim da cu se izboriti :)

 

Da, zasto se epoxy ne steze i ostaje kao med? Onaj senzor sa zutom kutijom se nije stegao. Skinuo sam skalpelom taj sloj i ispod je bilo tvrdje. Kontam da nisam dobro promesao, pa da je iz case, na kraju, izasla samo jedna komponenta epoxy-ja. Tako da sam to sve izcackao napolje i smuckao sinoc opet malo epoxy-ja i popunio tamo. Ali jutros opet vidim da je mekano, a ne bi trebalo. Nisam pametan vise sta bi moglo biti. 

 

 

Toliko od mene za sada :)

 

 

 

  • Sviđa mi se 3

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • 8-bit, 1759 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KTM690 Freeride 250R

Za epoxi sačekaj par dana, hladno je vreme.

 

DS1820 zna da pobrljavi ako mu se indukuje neka smetnja.

Možda bi ti ovo odgovaralo, ima na sebi i navoj za montažu:

STORE.COMET.RS

Online prodaja - elektronske i elektromehaničke komponente i moduli. LED rasveta. Nema minimalnih količina za poručivanje. Slanje istog dana. Comet electronics

 

Mogao bi iskoristiti i senzor sa nekog auta, obično su NTC tipa, samo moraš da ga izbaždariš, ako ne znaš tačne podatke.

Ja sam to radio tako što ga prvo potopim u vodu sa ledom, sačekam malo da se temperira i izmerim otpor, tu je temperatura 0 stepeni. Izmerim na sobnoj temperaturi i na kraju ga potopim u kipuću vodu - 100 stepeni. Nije linearna kriva ali za ovu namenu dovoljno precizna.

Vežeš ga u kolu naponskog razdelnika kao otpor prema masi. Obrati pažnju da struja kroz njega bude mala, da se ne bi "samogrejao".

Možeš u excelu izračunati funkciju koja ti povezuje direktno očitavanje AD konvertora i temperature.

 

Oni žuti poliester kondenzatori od 330nF na napajanju, bolje da su bili 100nF keramički.

 

Teraj dalje, pratimo.

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star

Rupa u onom srafu za ulje je 5mm. Ne znam sada tacno koliko je duboka. Ovaj NTC je zanimljiv, ali morao bih razbusiti onda rupu da bi usao skorz. Mzoda bolje onda da ubacim neki bez kucista ili da busim? I ako bih ubacivao neki glot otpornik, da li je ok da ga "povezem" sa srafom sa nekom termalnom pastom i onda termickim silikonom fiksiram zice koje bi isle napolje?

 

Kako je pisalo u datasheet-u, na ulaz ide 100n, a izlaz 330nF. Mislis da mogu imati problema sa ovim kondenzatorima? Do sada sam se trudio da ih ugradjujem gde god sam mogao jer sam kontao da su kvalitetniji od keramickih. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • 8-bit, 1759 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KTM690 Freeride 250R

Imaš NTC i u manjem pakovanju:

STORE.COMET.RS

Online prodaja - elektronske i elektromehaničke komponente i...

 

Možeš ga zaliti isto epoksijem. 

 

Keramički kondenzatori se dobro ponašaju na visokim frekvencijama, bolje podnose temperaturu, ali imaju lošu klasu tačnosti. Koriste se za filtriranje napajanja i u RF tehnici. 

Poliester se koristi u analognoj i audio tehnici. 

Ja obično stavim 100uF elektrolit i 100nF keramički na ulaz i izlaz regulatora. Na svaki IC u paralelu sa napajanjem 100nF.

Mislim da nije problem i ono što si povezao. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 353 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Piaggio Free (sa dusom zmaja), Yamaha XVS 650 Drag Star

Ima logike to sa kondenzatorima. Ja sam dosta, vezano za elektroniku, ucio od ljudi koji rade audio i video uredjaje, pa su mi govorili da forsiram blok kondenzatore. U filterima je bitna preciznost, ali, kao sto kazes, ovde je to u ispravljacu i bitnije mi je da je izdrzljiv. Al radice posao valda. 

Uzeo sam delove u orbitu. Otisao na njihov sajt samo da vidim te NTC otpornike da narucim, pa reko aj sada znam sta mi treba od onih konekcija jos, pa se setio da sam potrosio sve optokaplere, pa reko mozda da uzmem P-kanalnih MOSFET-a da imam za sledeci put.... I nagomilalo se delova tu :D

qy96j0x.jpg 

 

I nisam mogao da ne uzmem kada sam video... Kompas :D Definitivno cu ga ubaciti. Ne zauzima puno mesta. Tako da mogu na ekranu da vidim prema kojoj strani sveta se krecem :D 

O1IZbKQ.jpg

 

Tu su i NTC otpornici. Nisam stigao da se igram sa njima, ali nema tu sta puno. Ovo nema greske. Samo da vidim koji mi odgovara po otporu i preciznosti. Da ne prodje i kroz njega malo veca struja, pa da se pocne grejati :D 

XVz9sSW.jpg

 

Srafovi i kutijica su gotovo sa poliranjem. Ostaju jos kocioneceljusti. Nikako da probam ono sredstvo za skidanje boje. Nadam se da cu danas ili za vikend. 

nceFgO5.jpg

 

Ovako sraf za ulje izgleda na svom mestu. Prilicno lepo to izgleda uzivo. Na slici se malo vise vidi prljavstina jer nisam bas oprao motor pre rasklapanja i ako pise u service manual-u da je to prvo sto se radi pre popravke :D 

pb6wD72.jpg

 

I da, uzeo sam staru rucicu kocnice, koja se iskrivila kada sam omazao kod Djavolje Varosi, i nju malo provrteo kroz tocilo. 
To mi deluje da je aluminium, ali kao da je jos i lakirano ili tako nesto. Pa zato nisam zeleo prvo da probam na unistenoj rucici. Rezultati su odlicni i definitivno cu udariti malo i ove rucice koje su na motoru :) Btw, nokte nisam prao jer mi deluju kul ovako :D:jee:

q6J9elp.jpg

 

Tocilo mi je omiljeni alat sada. A i tu smo negde po intelektu :jee:

 

A sto se tice epoxy-ja. Malo sam guglao. Temperatura kalupa, epoxy-ja i prostorije dosta utice. JA sve to radim u kuci gde je konstantna temperatura i mislim da to nije problem. 
Moguce da sam zeznuo sa losim mesanjem i da je na kraju casice ostalo nepromesanog epoxy-ja. 
Sledeci put sam smuckao na otprilike, bez merenja, gde sam dodao i malo vise ucvrscivaca, pa je onda opet ostao kao med. Tako da sam treci put koristio vagu i propisanu razmeru. Pre toga se dobro ulepio dok nisam sve to ocistio. Mesao sam kao da pravim kajganu i to prilicno dugo. 
Sipao i ostavio. Nisam stigao jutros da pogledam kako izgleda, ali verujem da je sada ok. Ispostovao sam proceduru. 

qEyq7Bs.jpg

 

Toliko od mene za sada :)
 

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja