Jump to content

Moto Zajednica

Definisanje zahteva u vezi problema prilikom tehničkog pregleda

Recommended Posts

  • 8-bit, 1049 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KLX300, R1100GS

Poštovane kolege, ovo je nastavak popularne teme o novim pravilima pri tehničkom pregledu.

Zamolio bih da se tamo nastavi sa opštim pričama, konkretnim događajima pri tehničkom itd.

Ovde bi se usmerili na pisanje konkretnog "zahteva" u formi dopisa koje prepoznaju birokratske strukture.

Takođe bi organizovali jedan ili više sastanaka kojima bi prisustvovali svi zaintresovani, gde bi tema bila ovaj dopis.

 

Za početak treba definisati "teze" koje ćemo razraditi u zahtevu, na primer:

- aftermarket delovi - potrebno odobrenje proizvođača vozila,

- samogradnja - šta, kako?

- ...

 

Dopišite šta mislite da zahtev treba da sadrži.

 

  • Sviđa mi se 3
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • U prolazu, 6 postova

Nov sam na forumu a i u moto svetu (tek sam na casovima) ali sam spreman da pomognem koliko mogu. Pravnik sam, tako da cu probati da ispratim temu i posle ako bude trebala neka pomoc oko pisanja dopisa ukljucicu se, imam nekog iskustva u vezi svega toga a i sad radim u drzavnoj upravi.
Za pocetak evo spisak svih podzakonskih akata u vezi Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, većina nije bitna ali ima ovih par pravilnika koji se tiču tehničkog pregleda i vozila.


Na ovom linku imate tekst ZOBS-a, i sa desne strane tab gde pise povezani propisi, tu mozete da klinkete na svaki i da ga procitate 

 

https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/reg/viewAct/8b57d1e9-9b34-4fa0-9693-7ceb6da65486


Podzakonski propisi:

 

4.1 Уредба о ценама услуга које врши Агенција за безбедност саобраћаја: 121/2012-18, 39/2016-10
 
 
4.2 Одлука o образовању Тела за координацију безбедности саобраћаја на путевима: 62/2014-40
 
 
 
4.3 Oдлука о одређивању најниже цене теоријске и практичне обуке кандидата за возаче и најниже цене за полагање возачког испита: 105/2012-7
 
 
 
4.4 Одлука о одређивању накнаде за уклањање возила: 109/2009-35
 
 
 
4.5 Одлука о одређивању цене техничког прегледа возила: 109/2009-26
 
 
 
4.6 Одлука о оснивању Агенције за безбедност саобраћаја: 104/2009-148
 
 
 
4.7 Правилник о техничком прегледу возила: 31/2018-41
 
 
 
4.8 Правилник о саобраћајној сигнализацији: 85/2017-3
 
 
 
4.9 Правилник о саставу, начину рада и поступку пред другостепеном лекарском комисијом: 71/2017-27
 
 
 
4.10 Правилник о начину регулисања саобраћаја на путевима у зони радова: 134/2014-41
 
 
 
4.11 Правилник о техничким карактеристикама уређаја за давање посебних звучних и светлосних знакова и њиховој уградњи, постављању и начину употребе: 108/2014-26
 
 
 
4.12 Правилник о начину обављања ванредног превоза: 90/2014-9
 
 
 
4.13 Правилник о начину непосредног регулисања саобраћаја на путевима у зони школе: 89/2014-12
 
 
 
4.14 Правилник о начину употребе средстава за снимање саобраћаја: 86/2014-124
 
 
 
4.15 Правилник о техничким средствима за успоравање саобраћаја на путу: 9/2014-66
 
 
 
4.16 Правилник о садржају, начину вођења и роковима чувања евиденција из области оспособљавања кандидата за возаче: 93/2013-89, 116/2013-33, 108/2014-28, 36/2015-26, 51/2015-13, 77/2016-53, 63/2017-28, 112/2017-111
Правилник је ступио на снагу 26. октобра 2013. године (види члан 24. Правилника).
Правилник о изменама и допунама Правилника о садржају, начину вођења и роковима чувања евиденција из области оспособљавања кандидата за возаче ("Службени гласник РС", број 77/2016) ступио је на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 22. септембра 2016. године, осим одредаба чл. 1. и 3. овог правилника, којима се мењају чл. 7. и 10. Правилника о садржају, начину вођења и роковима чувања евиденција из области оспособљавања кандидата за возаче, а које се примењују по истеку 15 месеци од дана ступања на снагу овог правилника (види члан 7. Правилника - 77/2016-53 и члан 1. Правилника – 63/2017-28).
Правилник о измени Правилника о садржају, начину вођења и роковима чувања евиденција из области оспособљавања кандидата за возаче ("Службени гласник РС", број 63/2017) ступио је на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 29. јуна 2017. године (види члан 2. Правилника – 63/2017-28).
 
 
 
4.17 Правилник о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит: 93/2013-51, 116/2013-33, 108/2014-28, 36/2015-31, 51/2015-12, 86/2015-244, 104/2015-49, 77/2016-53, 82/2016-34 (исправка), 63/2017-27, 112/2017-111
Правилник је ступио на снагу 26. октобра 2013. године (види члан 48. Правилника).
Члан 10. овог правилника примењиваће се од 1. јануара 2016. године (види члан 40. Правилника, члан 5. Правилника - 108/2014-28, члан 22. Правилника – 36/2015-31 и члан 3. Правилника – 51/2015-12).
Одредба члана 28. став 6. овог правилника, примењиваће се од 1. јануара 2016. године (види члан 43. Правилника и члан 3. Правилника – 51/2015-12).
Одредбе члана 36. ст. 3-5. овог правилника, примењиваће се од 25. октобра 2018. године (види члан 44. Правилника и члан 14. Правилника – 77/2016-53).
Правилник о изменама и допунама Правилника о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит ("Службени гласник РС", број 36/2015) ступио је на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије“, односно 22. априла 2015. године, изузев одредбе члана 3. овог правилника која се примењује од 1. јануара 2016. године (види чл. 26 и 28. Правилника – 36/2015-31 и члан 4. Правилника – 51/2015-12).
Обрасци 6а, 6б, 6б1, 6ц, 6д, 6е, 6ф и 6м који су одштампани уз Правилник о изменама и допунама Правилника о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит ("Службени гласник РС", број 36/2015) и чине његов саставни део, примењују се од 1. јануара 2016. године (види члан 27. Правилника – 36/2015-31 и члан 5. Правилника – 51/2015-12).
Правилник о изменама Правилника о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит („Службени гласник РС“, број 86/2015) ступио је на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 15. октобра 2015. године (види члан 2. Правилника – 86/2015-244).
Правилник о изменама Правилника о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит ("Службени гласник РС", број 104/2015), ступио је на снагу осмог дана од дана објављивања у "Службеном гласнику Републике Србије", односно 25. децембра 2015. године, а примењује се од 1. јануара 2016. године (види члан 2. Правилника - 104/2015-49).
Правилник о изменама и допунама Правилника о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит ("Службени гласник РС", број 77/2016) ступио је на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 22. септембра 2016. године, с тим што се одредбе чл. 1. и 2, члана 3. став 2, чл. 5. и 12. овог правилника примењују по истеку девет месеци од дана ступања на снагу овог правилника, док се одредбе члана 3. став 1. и чл. 8. и 13. овог правилника примењују по истеку 15 месеци од дана ступања на снагу овог правилника. (види члан 15. Правилника - 77/2016-53 и члан 1. Правилника – 63/2017-27).
Правилник о измени допуни Правилника о организовању, спровођењу и начину полагања возачког испита, вођењу и роковима чувања евиденција о возачком испиту и условима које мора да испуни возило на којем се обавља возачки испит („Службени гласник РС“, број 86/2015) ступио је на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 29. јуна 2017. године (види члан 3. Правилника – 63/2017-27).
 
 
 
4.18 Правилник о теоријској и практичној обуци кандидата за возаче: 93/2013-36, 116/2013-33, 108/2014-28, 36/2015-27, 51/2015-13, 86/2015-244, 104/2015-49, 77/2016-54, 63/2017-27
 
 
 
4.19 Правилник о условима које мора да испуњава привредно друштво, односно огранак привредног друштва или средња стручна школа који врше оспособљавање кандидата за возаче: 93/2013-20, 116/2013-33, 108/2014-29, 127/2014-52 (исправка), 36/2015-24, 51/2015-12, 86/2015-244, 104/2015-49, 77/2016-52, 63/2017-27, 112/2017-111
Правилник је ступио на снагу 26. октобра 2013. године, с тим што одредбе, члана 10. став 1. тач. 6), 7), 8), 9), 10), 11), 12) и 14), у погледу противблокирајућег система (ABS) радног кочења примењују се по истеку пет година од дана ступања на снагу овог правилника (види члан 38. Правилника и члан 15. Правилника– 77/2016-52).
Поступци за добијање дозволе за оспособљавање кандидата за возаче започети до дана ступања на снагу овог правилника окончаће се по одредбама овог правилника (види члан 36. Правилника).
Правилник о изменама Правилника о условима које мора да испуњава привредно друштво, односно огранак привредног друштва или средња стручна школа који врше оспособљавање кандидата за возаче ("Службени гласник РС", број 86/2015), ступио је на снагу наредног дана од дана објављивања у "Службеном гласнику Републике Србије", односно 15. октобра 2015. године (види члан 2. Правилника - 86/2015-244).
Правилник о изменама Правилника о условима које мора да испуњава привредно друштво, односно огранак привредног друштва или средња стручна школа који врше оспособљавање кандидата за возаче ("Службени гласник РС", број 104/2015), ступио је на снагу осмог дана од дана објављивања у "Службеном гласнику Републике Србије", односно 25. децембра 2015. године, а примењује се од 1. јануара 2016. године (види члан 3. Правилника - 104/2015-49).
Правилник о изменама и допунама Правилника о условима које мора да испуњава привредно друштво, односно огранак привредног друштва или средња стручна школа који врше оспособљавање кандидата за возаче ("Службени гласник РС", број 77/2016) ступио је на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 22. септембра 2016. године, осим одредаба члана 4. овог правилник, којима се мења члан 7. Правилника о условима које мора да испуњава привредно друштво, односно огранак привредног друштва или средња стручна школа који врше оспособљавање кандидата за возаче, које се примењују по истеку 15 месеци од дана ступања на снагу овог правилника (види члан 16. Правилника - 77/2016-52 и члан 1. Правилника – 63/2017-27).
Правилник о измени Правилника о условима које мора да испуњава привредно друштво, односно огранак привредног друштва или средња стручна школа који врше оспособљавање кандидата за возаче ("Службени гласник РС", број 63/2017), ступио је на снагу наредног дана од дана објављивања у "Службеном гласнику Републике Србије", односно 29. јуна 2017. године (види члан 2. Правилника – 63/2017-27).
 
 
 
4.20 Правилник o изгледу и садржају обрасца дозволе за управљање трамвајем: 82/2013-56, 91/2013-59
 
 
 
4.21 Правилник o изгледу и садржају обрасца дозволе за управљање туристичким возом: 82/2013-53
 
 
 
4.22 Правилник о обуци, начину спровођења испита и вођењу евиденција за возача туристичког воза: 66/2013-17, 71/2013-75 (исправка)
 
 
 
4.23 Правилник о обуци, начину спровођења испита и вођењу евиденција за возача трамваја: 66/2013-9, 68/2015-83
 
 
 
4.24 Правилник о условима које мора испуњавати насељено место у којем се обавља полагање практичног испита кандидата за возаче и вођењу евиденција о местима која испуњавају прописане услове: 55/2013-51, 65/2014-38, 50/2015-22, 36/2017-44, 65/2017-25
 
 
 
4.25 Правилник о начину смештаја терета, његовог обезбеђења и означавања: 13/2013-31
 
 
 
4.26 Правилник о организацији семинара унапређења знања, спровођењу испита провере знања и вођењу Регистра издатих дозвола (лиценци) за инструктора вожње: 58/2012-90
 
 
 
4.27 Правилник о спровођењу испита, организацији семинара унапређења знања и вођењу регистра издатих дозвола (лиценци) за испитивача: 53/2012-115
 
 
 
4.28 Правилник о начину вођења регистра привредних друштава, односно средњих стручних школа, за којe је издата дозвола за оспособљавањe кандидата за возаче: 53/2012-7
 
 
 
4.29 Правилник о подели моторних и прикључних возила и техничким условима за возила у саобраћају на путевима: 40/2012-4, 102/2012-12, 19/2013-9, 41/2013-25, 102/2014-20, 41/2015-180, 78/2015-24, 111/2015-106, 14/2016-67, 108/2016-49, 7/2017-51 (исправка), 63/2017-28, 45/2018-50
 
 
 
4.30 Правилник о спровођењу испита, организацији семинара унапређења знања и вођењу регистра издатих дозвола (лиценци) за предавача теоријске обуке: 25/2012-35
 
 
 
4.31 Правилник о програму за полагање стручног испита за испитивача, програму и роковима за одржавање семинара, начину полагања стручног испита и испита провере знања и изгледу и садржају обрасца дозволе (лиценце) за испитивача: 21/2012-62
 
 
 
4.32 Правилник о програму и роковима за одржавање семинара, начину полагања испита провере знања и изгледу и садржају обрасца дозволе (лиценце) за инструктора вожње: 21/2012-53
 
 
 
4.33 Правилник о висини накнаде за предавача на припремној настави, обукама и семинарима и учешће у раду у комисијама, које организује, односно образује Агенција за безбедност саобраћаја: 16/2012-67, 100/2012-145
 
 
 
4.34 Правилник о испитивању возила: 8/2012-123, 13/2013-51, 31/2013-76, 114/2013-291, 40/2014-5, 140/2014-38, 18/2015-96, 82/2015-21, 88/2016-55, 108/2016-48
 
 
 
4.35 Правилник о програмима и роковима за одржавање семинара, начину полагања испита и изгледу и садржају дозволе (лиценце) за предавача теоријске обуке кандидата за возаче: 1/2012-79
 
 
 
4.36 Правилник о ближим здравственим условима које морају да испуњавају возачи одређених категорија моторних возила: 83/2011-12
 
 
 
4.37 Правилник о условима које морају испуњавати здравствене установе које врше анализу крви, урина и/или других телесних материја у циљу утврђивања садржаја алкохола и/или психоактивних супстанци у организму које су забрањене за употребу пре и за време вожње: 76/2011-3
 
 
 
4.38 Правилник о унапређењу знања из безбедности саобраћаја за возаче којима је одузета возачка дозвола: 59/2011-338
 
 
 
4.39 Правилник о условима које са аспекта безбедности саобраћаја морају да испуњавају путни објекти и други елементи јавног пута: 50/2011-210
 
 
 
4.40 Правилник о ближим условима које мора да испуњава предавач – испитивач из прве помоћи, начин стицања дозволе (лиценце), изглед и садржај дозволе (лиценце): 33/2011-6
 
 
 
4.41 Правилник о посебној ознаци на возилу којим управља лице са пробном возачком дозволом: 22/2011-24
 
 
 
4.42 Правилник о ближим условима које морају да испуњавају Црвени крст Србије, односно здравствене установе за обуку из прве помоћи и организовање и спровођење испита: 5/2011-13
 
 
 
4.43 Правилник о изгледу и начину постављања знака за обележавање возила којим се врши организован превоз деце: 3/2011-16
 
 
 
4.44 Правилник о возачким дозволама: 73/2010-105
 
 
 
4.45 Правилник о регистрацији моторних и прикључних возила: 69/2010-20, 101/2010-265, 53/2011-96, 22/2012-30, 121/2012-61, 42/2014-14, 108/2014-27, 65/2015-31, 95/2015-112, 71/2017-41, 63/2018-11
Правилник о измени Правилника о регистрацији моторних и прикључних возила ("Службени гласник РС", број 63/2018) ступа на снагу деведесетог дана од дана његовог објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 15. новембра 2018. године (види члан 2. Правилника - 63/2018-11).
 
 
 
4.46 Правилник о начину вршења контроле и непосредног регулисања саобраћаја на путевима и вођењу обавезних евиденција о примени посебних мера и овлашћења: 69/2010-8, 78/2011-259, 31/2013-76, 37/2013-57 (исправка), 85/2014-87, 98/2016-104 (УС)
 
 
 
4.47 Правилник о знацима које учесницима у саобраћају на путевима дају полицијски службеници: 56/2010-46
 
 
 
4.48 Правилник о међународним возачким дозволама: 49/2010-42
 
 
 
4.49 Правилник о извршењу мера забране управљања моторним возилом: 46/2010-19
 
 
 
4.50 Правилник о начину вођења евиденција о казненим поенима и одузимању возачких дозвола: 46/2010-18
Правилник је ступаио на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, односно 9. јула 2010. године, а примењује се од 1. новембра 2010. године (види члан 9. Правилника).
 
 
 
4.51 Стратегија безбедности саобраћаја на путевима Републике Србије за период од 2015. до 2020. године: 64/2015-8
 
 
 
4.51.1 Закључак о усвајању Акционог плана за спровођење Стратегије безбедности саобраћаја на путевима Републике Србије за период од 2015. до 2020. године: 1/2017-11
 
 
 
4.52 Закључак (о утврђивању Полазне основе за доношење Националне стратегије безбедности саобраћаја на путевима): 94/2014-6
  • Sviđa mi se 2
  • Hvala 5
  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Drug član, 3222 postova
  • Lokacija: Rotterdam, the Netherlands
  • Motocikl: Triumph Daytona 955i SE

Odlična incijativa, jako me zanima upornost i konacni rezultat ove akcije.

Ja bih razdvojio 2 stvari, u vezi aftermarket delova i samogradnju. Mislim da bitka za prvi deo je dosta lakša za dobiti dok je druga dugorocnija. I da ne bi prva bitka bespotrebno se razvlacila čekajući na drugu, ja bih to razdvojio. Ako ništa drugo bar da budu 2 praseta na ražnju na kraju bitke umesto jednog praseta. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Duh Bez Sekire, 967 postova
  • Lokacija: Beograd - Miljakovac, Ljubovija
  • Motocikl: Yamaha XJ600N, Cagiva Canyon 600

Evo da napišem nekoliko tačaka koje su u ovom trenutku u potpuno sivoj zoni kada su motocikli u pitanju a tiču se tehničkog pregleda:

1) nosači prtljaga uključujući i obične distancere za bisage

2) roll barovi, slajderi i druge zaštite motora od fizičkih oštećenja uzrokovanih padom

3) viziri

4) aftermarket izduvi

5) svetlosna signalizacija

 

Za sve 4 navedene tačke, vlasnici motocikala su trenutno u situaciji da će ih na jednom TP vratiti a na nekom drugom neće ni obraćati pažnju na to. Ovi prvi ljude vraćaju jer su preplašeni, jer im se preti zatvaranjem i jer ne postoji jasno formulisano tumačanje šta se podrazumeva pod preradom koja zahteva atestiranje.

 

Za prve tri tačke mislim da je stvar jednostavna. Dodatke za nošenje prtljaga i zaštitu motora, kao i vizire ne treba tretirati kao preradu na motociklu. Tehnički pregled bi trebalo da fotografiše motocikl kao takav i to je sve.

 

Za aftermarket izduve je stvar komplikovanija. Ukoliko se radi o firmiranim izduvima, po meni bi bilo sasvim dovoljno poneti sa sobom homologacijski list i priložiti kao dokaz da je izduv homologovan za predmetni motocikl. Za sve ostalo, ne znam šta bih rekao - izduv treba da zadovolji propisani nivo buke i propisanu emisiju štetnih gasova. U teoriji, svi tehnički pregledi bi sada trebalo da imaju uređaje za merenje i jednog i drugog. Najjednostavnije bi bilo izmeriti nivo buke i gasova i ako zadovoljava propisane norme, puštati. E sad, ako pretpostavimo da država neće da se odrekne harača na sve i svašta, onda treba zahtevati da obezbedi mogućnost da odete u opitni centar, da platite atest na buku i izduvne gasove i sa tim papirom dođete na tehnički pregled u kom slučaju bi postupak bio isti kao kad imate fabrički homologacijski list.

 

Za svetlosnu signalizaciju bi stvari trebalo da budu daleko jednostavnije. Jasno je propisano kakav snop treba da baca kratko i dugo svetlo, kako treba da migaju migavci, itd... Turio si ksenon ili LED u H4 far koji nije za to namenjen i ubijaš snopom 'tice po nebu - ne možeš da prođeš i gotovo... Samim vizuelnim pregledom tehnički pregled može da utvrdi da li far/migavac ima homologacijsku oznaku (E, ECC, CEE, trt., mrt.,...) i na osnovu toga pusti ili ne pusti... Hoću reći, nigde tu ne bi trebalo biti nikakve preterane filozofije već samo i isključivo insistiranja na suštini... To bi trebalo da bude poenta svega...

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 3

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • 8-bit, 1049 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KLX300, R1100GS
9 minutes ago, Savan said:

Ja bih razdvojio 2 stvari, u vezi aftermarket delova i samogradnju. Mislim da bitka za prvi deo je dosta lakša za dobiti dok je druga dugorocnija.

Samogradnja odnosno procedura odobravanja prerade nam je bitna zbog rolbarova, nosača kofera, vizira, čak i sedišta. Većina je ovde iz domaće radinosti od poznatih nam majstora.

Postavlja se pitanje šta i ako imaš "firmiran" deo, recimo Givi nosač kofera, ali je ugrađen ko zna gde i kad. Odakle ti račun i homologacija? Na njemu nije ništa utisnuto.

Rešenje bi bilo u vidu pregleda od ovlašćene kuće. Obično je to radio mašinski fakultet. Oni to dobro iscimaju, izdrndaju, šta već. Platiš neku taksu i ideš na tehnički.

Ova procedura bi nas koštala - nešto, ali bi dobili neograničene mogućnosti prerade.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • 8-bit, 1049 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KLX300, R1100GS
24 minutes ago, icatenej said:

Za prve tri tačke mislim da je stvar jednostavna. Dodatke za nošenje prtljaga i zaštitu motora, kao i vizire ne treba tretirati kao preradu na motociklu. Tehnički pregled bi trebalo da fotografiše motocikl kao takav i to je sve.

Treba proveriti kako je to u EU rešeno.

 

edit:

To bi nam bio najbolji adut, da odaberemo procedure iz EU koje idu nama u korist.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Drug član, 3222 postova
  • Lokacija: Rotterdam, the Netherlands
  • Motocikl: Triumph Daytona 955i SE
Samogradnja odnosno procedura odobravanja prerade nam je bitna zbog rolbarova, nosača kofera, vizira, čak i sedišta. Većina je ovde iz domaće radinosti od poznatih nam majstora.
Postavlja se pitanje šta i ako imaš "firmiran" deo, recimo Givi nosač kofera, ali je ugrađen ko zna gde i kad. Odakle ti račun i homologacija? Na njemu nije ništa utisnuto.
Rešenje bi bilo u vidu pregleda od ovlašćene kuće. Obično je to radio mašinski fakultet. Oni to dobro iscimaju, izdrndaju, šta već. Platiš neku taksu i ideš na tehnički.
Ova procedura bi nas koštala - nešto, ali bi dobili neograničene mogućnosti prerade.

Možda je kod mene iskrivljena slika po tom pitanju ali rollbarove, nosače kofera/telefon/navigacija, vizire, ja to sve vidim kao add-on.
Samogradnjom bi tretirao samo neki cafe racer, bobber gde je radila brusilica i aparat za varenje oko rama / vešanja.


Auspuhe, jel zadovoljava emisiju i zvučne limite? Ne štrči izvan gabarita, nema opasnosti po opekotine? ajd ćao ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • 8-bit, 1049 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KLX300, R1100GS
7 minutes ago, Savan said:

Možda je kod mene iskrivljena slika po tom pitanju ali rollbarove, nosače kofera/telefon/navigacija, vizire, ja to sve vidim kao add-on.

U pravu si, samo sam ja rekao "samogradnja" jer imamo dosta recimo Sebinih roll-barova, a nisam siguran da čovek može da izda bilo kakav papir, pa je to praktično samogradnja. Možda bi ispravno bilo samogradnja dodatne opreme :neznam:

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • 8-bit, 1049 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KLX300, R1100GS
21 minutes ago, Savan said:

Auspuhe, jel zadovoljava emisiju i zvučne limite? Ne štrči izvan gabarita, nema opasnosti po opekotine? ajd ćao ;)

Ovo je po meni ok da se stavi u zahteve, samo drugačije sročiti i možda se pozvati na praksu iz neke druge države (ako nam ide u korist).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Duh Bez Sekire, 967 postova
  • Lokacija: Beograd - Miljakovac, Ljubovija
  • Motocikl: Yamaha XJ600N, Cagiva Canyon 600
pre 15 minuta, mradomir je napisao:

Treba proveriti kako je to u EU rešeno.

 

Ne postoji pojam "kako je u EU rešeno"... To i jeste najveći problem - što mi kenjamo o EU kao da je to neka jedinstvena zemlja a NIJE. Svaka zemlja članica EU ima drugačiju regulativu i po ovom, kao i po moru drugih pitanja... Ali generalno - na ove konkretne tri stvari - koliko sam se ja uspeo raspitati, nigde se ne zahteva atestiranje niti se iste upisuju u homologacijske kartone vozila u zemljama gde takvi kartoni postoje. Obično sam proizvođač daje uz tu opremu neko parče papira na kome piše da proizvod ispunjava neke norme i standarde (u praksi, to je izjava kojom potvrđuju da je cevuljaga kvalitetno iskrivljena i zavarena i da su ti u paketu isporučili kvalitetan šraf da to zašrafiš na motor). Konkretno - obično piše nešto tipa "This product complies with 154526 ECC rules" - i kad pogledaš "154526 ECC rules" onda vidiš da se ista odnose na postupke prilikom obrade metala... Motocikl kao takav nigde se ne spominje... BUKVALNO! Pri tome - nema nekog smislenog načina da znaš da je neku cevuljagu savio Hepcko&Becker a neku drugu Seba... Upravo zbog toga je zakonodovac u tim ozbiljnijim zemljama zaključio da je besmisleno zajebavati narod oko tih i takvih dodataka (isto bi se odnosilo na retrovizore, kormane, rajzere, ručke, nosače za ovo i ono, dodatnu elektroniku po motoru itd...). Besmisleno je zajebavati se sa tim jer suštinski ne utiče na bezbednost u saobraćaju.

 

Za izduve i svetla je stvar drugačija.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • 8-bit, 1049 postova
  • Lokacija: Beočin
  • Motocikl: KLX300, R1100GS
12 minutes ago, icatenej said:

Ne postoji pojam "kako je u EU rešeno"... To i jeste najveći problem - što mi kenjamo o EU kao da je to neka jedinstvena zemlja a NIJE. Svaka zemlja članica EU ima drugačiju regulativu i po ovom, kao i po moru drugih pitanja...

To je jasno, znači treba da iskopamo neki propis iz neke od EU zemalja i na to se pozovemo u našem zahtevu :/. Ajd da probamo da nađemo.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Svrati ponekad, 309 postova
  • Lokacija: Vojvodina
  • Motocikl: Honda VT600

Pozdravljam inicijativu i rad sam da se priključim koliko to mogu.

Jasno je da u EU nisu sto posto uskladjeni i da svaka zemlja uredjuje sama ali ovi "naši" se toliko pozivaju na uskladjivanje sa propisima u EU a svaki njihov pokušaj se završi sa još komplikovanijom peocedurom i ispada da smo svakom izmenom samo dalje od propisa u EU.Treba se pozvati na propise koji važe u okruženju i u nekim bitnijim članicama.I mislim da treba paralelno sa ovom pisanom inicijativom kontaktirati preko "nekog" neke televizije ili SAT i probati organizovati tribinu sa predstavnicima ABS i MUP sa dobro definisanim pitanjima da se ne desi kao u emisiji SAT gde su pričali o folijama a ona "kokoška" iz ABS nije odgovorila ni na jedno pitanje već iznosila gluposti.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • U prolazu, 6 postova

Malo su različiti stavovi, a trebalo bi se potruditi da se što više ujednače. Problem kod nas je manufaktura i siva privreda, koja je može da izda nikakav papir gde piše da ispunjava uslove tako da bi prerade (ili dodatke, zavisi kako bi se definisali) trebalo podeliti u 2 grupe
1. Manufaktura - ide na pregled
2. OEM i sl - ako imaju neki sertifikat, da ili ne mora ništa ili da se vrši samo provera istovetnosti

Ici na to da agencija za bezbednost vrši proveru, i da se gleda suština (ovo je najveći problem), nakon pregleda da se dobije atest. Naravno to sve se plati.
Po pitanju regulativa, mislim da pravilnici nisu toliki problem u vidu tehničkih uslova, oni su postavljeni široko, vec tehnički pregledi koji ih tumače debilno iz straha. Tako da po mom mišljenju treba raditi na proceduri, da kad se dobije atest, tehnički pregled se tu više ništa ne pita.

I mislim da bi trebalo doći do SAT, da se organizuje neko gostovanje

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Svrati ponekad, 309 postova
  • Lokacija: Vojvodina
  • Motocikl: Honda VT600

I naravno treba insistirati da se ukine ta famozna "saglasnost proisvodjača" za sve gluposti.Kao recimo za automobile lepljenje folija je prerada a ugradnja TNG uredjaja gde se i menja vrsta goriva ne smatraju za preradu.Tako i kod motocikla ugradnja nosača kofera i kraš barova se smatra za preradu to je sve debilno i moraju da promene.Isto tako BMW i Mercedes ne smatraju da je ugradnja folija prerada i ne izdaju potvrde pa su vlasnici tih marki toga poštedjeni što se čak kosi sa ustavom jer je to diskriminacija.To su samo neki primeri za koje se treba uhvatiti.

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Zainteresovan, 773 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Honda NC700D Integra

Najpre treba reći da dodatna oprema ne utiče na tehničku ispravnost vozila. Pod dodatnom opremom se smatraju nosači prtljaga, različiti viziri, izduvni sistemi (ako se ne meri nivo buke, nebitno je ko je proizvođač, isto kao što njih ne interesuje koje ulje sam sipao u motor).

Dodatna svetla takođe spadaju u dodatnu opremu, pod uslovom da se ne koriste u gradu. Ranije su naplaćivali kazne za upaljene maglenke na autu, ali sam svakako mogao da ih posedujem instalirane.

Sa ovim se pokriva barem polovina problema.

Treba proveriti za rol i crash barove kako stoji obzirom na gabarite vozila ili postaviti pitanje organu kao i za led i xenon svetla.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Drug član, 3222 postova
  • Lokacija: Rotterdam, the Netherlands
  • Motocikl: Triumph Daytona 955i SE
Hajde, saznaj nam uslove atestiranja samogradnje u Holandiji. To bi bila konkretna pomoć... Da se ne raspline i ova tema. 

Holandija je pogresna zemlja za to, ili možda i nije, sve zavisi kako se gleda. Tamo nema tehnickih pregleda za motore tako da je ‘javašluk’ na maksimumu.

Ali probacu nešto izvuci. Evo link da ga posle lakše nadjem kad se vratim sa godišnjeg pa da se malo zadubim

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/bedrijven/individuele-goedkeuring-aanvragen/motor/toelatingskeuring-motor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Svrati ponekad, 109 postova
  • Lokacija: Srbija i okolina
  • Motocikl: Tomos 14 M 1981

Obzirom da se, amaterski, bavim personalizacijom motocikala i doradom onoga što fabrika nije smatrala za shodno, podržavam inicijativu.

Kupovinom novog vozila, mi proizvođaču plaćamo "kilažu" upotrebljenih materijala (cena legure i troškovi finalizacije proizvoda).

Dalje tu ide računica ostalih troškova, zarade, prodavac, itd...

Dodatna oprema je nešto što nije neophodno da bi vozilo bilo ispravno za učešće u saobraćaju (čak i fabrike, u svojoj ponudi, imaju spisak dodatne opreme), ali ima svojih osnova (estetika, unapređenje bezbednosti, sigurnost transporta stvari...).

Za početak, moje lično mišljenje je (zasnovano na iskustvu), da ne bi trebalo izlaziti sa zahtevima tipa spiska (kofer, auspuh, rol bar...),  jer na njih nema ko da odgovori.

A i samo postavljanje teme, gde ćemo predlagati šta i kako, ne obećava, baš...

Potrebno je angažovati javnost i nastupati sa stanovišta onih koji znaju o čemu govore...

Informisati nadležne i tražiti obrazloženje za njihove postupke (ako uopšte znaju za iste).

 

Agencija kaže da se ne bave registracijom vozila (tehnički pregledi to rade, javite se njima).

 

Na šalteru MUP-a dobijam odgovor da oni postupaju po onome što dobiju od tehničkih pregleda.

 

Tehnički pregledi vraćaju sa objašnjenjem, da im treba pokriće u vidu nekakvog papira (uvek neki papir, potvrda, COC...).

 

ZOBS takođe propisuje da prepravku mora da izvede preduzetnik ili privatno lice.

Iza ovog stoji namera da se prepravka stručno izvede, ali je apsurdno to što ne postoje posebni uslovi za stručnost firme, pa je dozvoljeno da prepravku izvede recimo frizerski salon, ali ne i mehaničar koji nema svoju radnju.

Zakon o bezbednosti saobraćaja napisan je tako da i za beznačajne stvari moramo na atest.

Zato se postavlja pitanje da li su takvi propisi zaista osmišljeni zbog bezbednosti u saobraćaju ili da bi se ljudima uzimao novac?

Sve ovo je definisano za "prava" vozila (putnička, teretna, home made…).

Motocikli bukvalno ne postoje, niti se bave njima (zbog toga je sve po sistemu ko se kako snađe).

 

 

http://www.abs.gov.rs/sr/vozila/ispitivanje-vozila/ispitivanje-prepravljenih-vozila/podnosenje-zahteva-za-ispitivanje-prepravljenih-vozila

 

Po ovome, što se događa, ispada da će svaki strani motociklista, ako želi da se preveze preko naše zemlje, morati da, na granici skida dodatnu opremu, a kofere i stvari da šalje kurirskom službom na destinaciju gde planira da stigne.

 

Stavimo im do znanja da je bezveze to što rade (po zakonu Tomos može da saobraća auto-putem, jer je postao motocikl).

Ako ih to uopšte zanima i žele (mogu) to da shvate.

Inače, uzalud nam trud svirači...

  • Hvala 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Ponosni BJB Redar, 1079 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: R1100GS
U pravu si, samo sam ja rekao "samogradnja" jer imamo dosta recimo Sebinih roll-barova, a nisam siguran da čovek može da izda bilo kakav papir, pa je to praktično samogradnja. Možda bi ispravno bilo samogradnja dodatne opreme :neznam:


Pratim temu jer sam već “opečen” novim zakonom. Foliju koju je “ugradila” FA Zastava morao sam da skidam na TP (?!).

Ovaj deo koji sam citirao mi je upao u oko zbog Sebe majstora. Naime, pre par dana je Seba postavio sliku desetine policijskih motora na kojima je radio. Možda on zna kako se to rešava na TP ili može da pita kako su ti motori prošli ovaj novi zakon?

Verujem da bi odgovor na ova pitanja bio koristan koliko i zanimljiv! ;)
  • Sviđa mi se 1
  • Haha 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Zainteresovan, 844 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Suzuki SV 650
Pre 3 sati, bocca_bastard je napisao:

Recimo nasi susedi na koje se toliko ugledaju kad nam dizu cenu goriva. 

Hrvatska i Slovenija 

Zašto bi tražili nešto što postoji u Hrvatskoj ili Sloveniji? ( ako sam dobro razumeo?)

Juče pričam sa ženom koja radi u tužilaštvu. Oni su usvojili neke američke zakone. Procesi mogu da traju,nagomilavaju se,koštaju državu i onda je lakše za sve sporazumno rešenje, nagodba.

Što mi ne bi tražili da imamo zakone poput ludih amera ili takvih njihovih zemalja?

Može sve, i prepravke i svašta.

Bojim se ako mi izadjemo sa zahtevom o svemu što menjamo na motociklu, da će naši jedva dočekati. 

Pa ću onda za svaku glupost ići da mi provere, da dostavim dokumenta, da dostavim račun, da sto gluposti na koje ću izgubiti 10 dana...i normalno daću im pare za to.

Jel treba ja sad da se bavim time što sam stavio štelujuće LSL ručke kočnice i kvačila i to platio 200 eura, da još sad idem po agencijama,tehničkim i ko zna gde i da im dostavim dokumenta,objašnjavam se itd.

Bojim se samo da kad krenete u ovakvu inicijativu, odete u preteranu širinu objašnjavajući šta se sve ugradjuje na motore...da će ispasti gore...

 

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Zainteresovan, 844 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Suzuki SV 650
Pre 1 sat, Savan je napisao:


Holandija je pogresna zemlja za to, ili možda i nije, sve zavisi kako se gleda. Tamo nema tehnickih pregleda za motore tako da je ‘javašluk’ na maksimumu.

Ali probacu nešto izvuci. Evo link da ga posle lakše nadjem kad se vratim sa godišnjeg pa da se malo zadubim

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/bedrijven/individuele-goedkeuring-aanvragen/motor/toelatingskeuring-motor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Znači može Holandski zakon.

Nema tehničkih pregleda za motore.

Ofiderzen.

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites
  • Zainteresovan, 844 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: Suzuki SV 650
Upravo sada, bocca_bastard je napisao:

Mislio sam da trazimo da se kod nas radi kao i tamo. Sto se tice motocikala.

 

 

Razumem al opet kažem, mora li ko u Hrvatskoj i Sloveniji?

Ako nam odgovara njihov zakon, u redu...

Al ako ne, neka bude Rumunija, Bugarska, Albanija, Grčka i Avganistan

Što bih se ja vezivao za Hrvatsku i Sloveniju u bilo kom smislu?

 

  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Napravite nalog ili se ulogujte da biste postavili komentar

Morate biti član zajednice da biste mogli ostaviti svoj komentar.

Pridružite se!

Napravite svoj nalog u našoj zajednici. Vrlo je lako!

Registrujte novi nalog

Ulogujte se

Imate nalog? Ulogujte se ovde.

Ulogujte se odmah

  • Aktivni korisnici   0 članova

    Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.



×

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja