Jump to content

Moto Zajednica

Šta treba gledati prilikom kupovine polovnog motora?

Recommended Posts

  • Zainteresovan, 837 postova
  • Lokacija: Mladenovac

Posto ovih dana treba da kupim polovan motor palo mi je napamet da postavim ovu temu koja ce pomoci neiskusnima prilikom kupovine polovnog motora...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 308 postova

evo vam ceo tekst sa hrvatskog moto portala...

 

Savjeti pri kupovini rabljenih motocikala

 

Objavljeno u ponedjeljak, 25. ožujka, 2002.

 

 

 

 

tekst: Saša Milinov

 

 

Prilikom kupovine motocikla, sudeæi prema uvriježenom mišljenju meðu ljudima, najveæi je problem financijskog karaktera. Štednja, štednja i opet štednja, dizanje kredita i traženje jamaca, povlaèenje za rukav i razno razne uslugice. Potom odricanja u jelu i piæu, izlascima i opæenito uživancije u društvenom životu. I tako sve dok se ne skupi dovoljno novaca, no varaju se oni koji misle da je mukama došao kraj. Pasti na nulu psihièki i fizièki nije dovoljno nego po dobrom starom obièaju vrijedi da muke tek poèinju.

 

No dobro nije baš sve tako crno, u principu nakon što ste skupili novce svrstavate se u jednu od dvije kategorije kupaca. U prvu kategoriju spadaju oni koji jednostavno uðu u odreðeni moto salon, pogledalu šta se nudi, možda užicaju i kakvu probnu vožnju (praksa koja je kod nas još uvijek vrlo rijetka) te nakraju bace novce na stol. Takvi "sretnici" se nemoraju brinuti da su možda kupili maèka u vreæi. Njihov je motocikl potpuno nov, pod garancijom je i ima ovlaštenog servisera te sve što njima ostaje je da uživaju u razraðivanju motora i laganom otkrivanju performansi svoga novoga ljubimca .

 

Druga kategorija kupaca su oni koji traže polovni motocikl. Za njih je put do svog ljubimca nažalost vrlo dugaèak, èesto pun razoèaranja, ali ponekad i smijeha (pogotovo kada vidite što sve ljudi prodaju i koliko traže za to). Problemi koji nastaju pri kupovini rabljenog motocikla su prvenstveno zbog toga što kupac uvijek želi proæi što jeftinije dok prodavaè naravno, želi što bolje prodati. Stvar na našem tržištu još dodatno pogoršava i èinjenica da opæenito baš i nema puno motocikala pa se nerijetko dešava da motocikl kakav želimo zapravo od nikoga nemožemo kupiti jer ga jednostavno nitko ne prodaje. Kada jednom napokon naðemo da netko prodaje dotièni motocikl, èesto doživimo šok i razoèaranje kada shvatimo da vlasnik traži hrpu novaca za nešto što realno ne vrijedi ni približno toliko. Tako se zna desiti da se jedna kupovina rabljenog motocikla zna odužiti i do pola pa èak i cijelu godinu. Takva frustrirajuæa situacija zna na kraju navesti ljude da kupe sasvim drugi motocikl, jer jednostavno nemogu naæi ono što žele a da im je prihvatljivo po cijeni i stanju u kojemu se nalazi.

 

Razlog ovako lošem stanju na tržištu rabljenih motocikala s jedne strane leži u èinjenici da se motocikli i dalje smatraju luksuzom, pa su im zato takve i cijene. S druge strane motocikli su skloni padovima i ošteæenjima, koje vlasnici žele sanirati što je moguæe jeftinije. Tako nije rijetkost da se veæ na par godina starim motociklima mogu vidjeti pripasani dijelovi sa drugih motocikala (pa èak i automobila!) a što su motocikli starijih godišta to su takve "majstorije" sve èešæe i veæe (naravno postoje izuzeci koji znaju biti oèuvani kao da su juèer došli iz tvornice ali takvih je nažalost malo).

 

Još jedan razlog ovako lošeg stanje veæine polovnih motocikala u Hrvatskoj, prema mišljenju jednoga od naših sugovornika (inaèe jedne od upuæenijih osoba u stanje rabljenih motocikala u nas), leži u èinjenici što dosta ljudi (zbog slabije financijske situacije) servisira svoje motocikle kod sumnjivih "struènjaka" koji rade u kojekakvim nadstrešnicama, podrumima ili parkiralištima (pa èak i šupama, dodao bi naš sugovornik). Takvi majstori nakon što "poprave" odreðeni motocikl sa istom dozom struènosti (a najèešæe i sa istim alatom) mogu "popraviti" i veš mašinu, uvesti struju u vikendicu, emajlirati kadu, promijeniti lamelu na Škodi Favorit i još niz drugih poslova. Neosporna je èinjenica da meðu nama stvarno postoje pojedinci koji su pravi moto genijalci, koji poznaju motocikle u dušu i koji su u stanju u svojoj garaži srediti motocikl i bolje nego neki ovlašteni servis. Ali, nažalost takvih je ljudi vrlo malo i oni su obièno zaljubljenici u motocikle koji to rade iz svoje vlastite strasti, te ih jako malo pokušava tu svoju strast komercijalizirati i unovèiti. Drugi razlog lošeg stanja "polovnjaka" su jeftini i nekvalitetni dijelovi koje ljudi ugraðuju u svoje motocikle (ili im to urade mehanièari). Takvi dijelovi osim što skraæuju vijek motocikla takoðer i ugrožavaju sigurnost samog vozaèa, naime dosta ljudi štedi na krivim mjestima tako primjerice ako kupujete jeftine disk ploèice i to obièno pod motom : "Pa bolje su od ovih koje imam", zapravo se igrate sa životom. Motocikli koji nerjetko idu i preko 200km/h (mada je za nesreæu dovoljna i puno manja brzina) moraju se moæi i zaustaviti, ukoliko stavljate nekvalitetne disk ploèice koje imaju slabiju moæ koèenja, naravno da vam je zaustavni put sve duži, a nakon par uzastopnijih jaèih koèenja zna se desiti da koènice i otkažu.

 

Svemu ovome još možemo pridodati i motocikle koji se sreðuju na sve moguæe i nemoguæe naèine samo da se što bolje "utope" nekom nesretniku koji neæe dovoljno paziti prilikom kupovine.

 

Najugroženije osobe u ovom kupovnom lancu su mlaði deèki (i cure) koji su svoje prve moto korake radili na skuterima ili eventualno manjim enduraèama pa èak i raznim 125-icama. Oni (vjerojatno s pravom) smatraju da je vrijeme da sjednu na nešto veæe i jaèe te onda nekako sklepaju novce i kao po nekakvom pravilu "navale" na stare GPZ-ove, GSX-R-ove, GPX-e i ine druge jurilice koje èesto znaju biti i starije od svojih kupaca. Na takve istrošene dinosaure (koje obièno kupuju za nekih 1000 do 2000 eura) nabace polovne gume (èesto krivih dimenzija) potrošene na Grobniku koje se dobiju za neku siæu i najjeftinije disk ploèice . Takvi deèki nažalost sami sebe osuðuju na propast jer imaju malo iskustva a koncepcijski zastarjele i neispravne motocikle koji jure preko 200 km/h. Svi smo mi svjesni financijske krize u kojoj živimo i teško je nerazumjeti deèke (a i starije ljude) kojima su srce i želja za motociklima jaèi od bilo èega drugoga, pošto financijsku krizu definitivno nemožemo riješiti što znaèi da æe ljudi i dalje održavati motocikle kako znaju i umiju, ne preostaje nam ništa drugo nego da si pomognemo meðusobno i da se oboružamo sa znanjem i meðusobnim iskustvima te pokušamo ukazati potencijalnim kupcima na neke važnije stvari na koje treba obratiti pažnju prilikom kupovine.

 

Gdje tražiti motocikl?

 

Definitivno najveæi izbor motocikala možete naæi u oglasnicima (tu u Zagrebu je najveæi Plavi oglasnik ali vjerojatno i drugi gradovi imaju imaju svoje oglasnike), dalje treba pogledati u male oglase u razlièitim moto glasilima poput wwwmotora , èasopisima ili siteovima koji se bave oglašavanjem polovnih vozila.

 

Dobro je obiæi i servise motocikala i moto salone jer se èesto zna desiti da ljudi koji žele prodati motocikl ostave obavijest u servisu. Takoðer je èesta praksa da kada netko kupi novi motocikl, ostavi stari u moto salonu da ga se proda za njega. Takvi motocikli su u pravilu nešto skuplji, ali su zato obièno i usèuvaniji i bolje servisirani.

 

Dobar naèin pronalaženja motocikla je i da drugim bikerima kažete kako hoæete kupiti motocikl (bikeri su vrlo druželjubiva biæa koja su stalno u kontaktu sa drugim bikerima), ta informacija onda malo procirkulira meðu ljudima te na kraju i to zna završiti dobrom kupovinom. Nerjetko se zna desiti da se željeni motocikl nalazi u drugom gradu tako da morate biti spremni i na duža putovanja.

 

Uvoz polovnog motocikla je poprilièno kompliciran posao (morate paziti na godište, homologaciju i još hrpu drugih stvari) tako da se jako malo ljudi odluèuje na taj potez, a još manje ih nešto i kupi na kraju.

 

Motocikli su uvijek jeftiniji van sezone (kod skupljih motocikala ta razlika se može popeti i do 1000 eura). Hendikep takve kupovine je u tome što po zimi baš i ne možete isprobati motocikl onako kako treba pa je potreba za poznavanjem problematike polovnih motocikala tada još i veæa.

 

Kada ste napokon pogodili godišnje doba i pronašli motocikl koji vam se sviða, vrijeme je da zapoènete sa pregledom.

 

Kada idete pogledati motocikl, uvijek idite za vrijeme danjeg svijetla (nikada nemojte pregledavati motocikl u mraku ili nekakvoj slabo osvjetljenoj garaži) i probajte povesti još nekoga sa sobom ( po moguænosti nekoga tko se kuži u motocikle) jer èetiri oka ipak bolje vide od dva. Ako prodavatelj kaže da se sve super vidi i kod njega u garaži vi budite dosljedni i tražite da ga vidite na danjem svijetlu, vi ste kupac, novci su vaši i imate pravo zahtijevati da pregledate motocikl u uvijetima koji vam najbolje odgovaraju.

 

Prilikom pregledavanja motocikla ne dopustite da vas vlasnik zaprièava ili požuruje (vrlo vjerojatno ima nešto što ne valja pa vam to pokušava sakriti), lijepo se skoncentrirajte i pregledavajte svaki detalj. Kada uoèite neki veæi nedostatak na motociklu, nemojte se upuštati u rasprave sa vlasnikom (koji æe vjerojatno pokušati na sve moguæe naèine objasniti kako to uopæe nije neki nedostatak i kako je njegov prijatelj/susjed/netko treæi ima isti takvi sluèaj, a evo vozi se bez greške veæ n godina), jer vas to neæe dovesti nikuda. Bolje je izigravati "dobroæudnog blentavca " i pustiti vlasnika da se izlane o možebitnim nedostaticma.

Savjeti pri kupovini rabljenih motocikala

 

Objavljeno u ponedjeljak, 25. ožujka, 2002.

 

 

 

 

Provjera stanja motocikla

 

Najbolje je krenuti sa prednje strane motocikla. Prvo pogledajne u kakvom su stanju diskovi. Oni nesmiju biti tanji od minimuma otisnutog na vanjskoj strani diska, a propisanog od strane proizvoðaèa. Ta se vrijednost razlikuje od proizvoðaèa do proizvoðaèa. Ukoliko je disk tanji ili blizu kritiène vrijednosti to veæ uraèunajte u poèetne troškove vaše kupovine. Ukoliko su diskovi zadovoljavajuæe debljine, ali su plavkaste boje tada je to oèit znak jeftinih disk ploèica ugraðenih na motocikl.

 

Prednje vilice.

Gledajuæi iz razlièitih kuteva (važno je da to izvodite pri danjem svjetlu) vizualno provjerite vilice. Njihov odsjaj mora biti svugdje jednak. Ukoliko primjertite pojavu mat odsjaja ili razlièitost od ostalog dijela vilice velika je vjerojatnost da je vilica ravnata i da je sa motocikla veæ padano. Takoðer vilice opipajte jagodicama prstiju da bi napipali moguæa udubljenja ili nabore. Bilo koji od ovih simptoma dokaz je ravnanja vilice te budite sigrni da je motor bio na podu i to vrlo vjrerojatno malo jaèe.

 

 

Provjerite semeringe na vilicama. Ukoliko je podruèje oko njih masno tada æe se oni zasigurno morati mijenjati. S obzirom da se oni uvijek mijenjaju u paru, te je potrebna i promjena ulja u amortizeru, javlja se dodatni trošak od oko 500 kN. Koji je dobro ukalkulirati u poèetnu cijenu motocikla. Semerinzi najèešæe odlaze zbog èeste vožnje po zadnjem kotaèu (zapravo zbog spuštanja prednjeg kraja i njegovog lupanja u tlo). Ako je motocikl novijeg godišta a semerinzi veæ sline tada je vrlo oèito da je vlasnik "nestaško" koji voli "juriti po zadnjem".

 

Provjerite ulje u amortizerima. Sjednite na motocikl, pogurajte ga malo prema naprijed i jako prikoèite prednjom koènicom. Ukoliko je pomak velik vrlo vjerojatno treba zamijeniti ulje u amortizerima.

 

Nosaè prednje maske.

"Spiganost" je znak padova, a položaj prema dolje znak je èeste vožnje po zadnjem.

 

Satovi.

Ošteæenost plastike na spojevima satova dokaz je njighova rastavljanja i vjerojatnog vraæanja kilometraže. Nemojte živiti u zabludi da se digitalni pokazivaèi preðene kilometraže nemogu skinuti. To se radi vrlo vješto i èak jednostavnije nego kod analognih.

 

Ruèice i utezi.

Provjerite u kakvom su stanju ruèice i utezi na krajevima. Istrošenost i ogrebanost odaju veliko korištenje i padove. Ukoliko vam se èini da je sve novo treba biti posebno oprezan jer definitivn postoji razlog zašto je vlasnik sve to zamijenio osobito pred prodaju motocikla.

 

Okvir (rama).

Provjerite da li na rami ima udubljenja i znakova ravnanja (pogotovo na dijelu gdje ruèke dodiruju ramu). Udubljenja na tom mjestu evidentan su znak padanja motocikla jer rama, prilikom pada, uvijek strada upavo na tom mjestu zbog zabijanja ruèice upravljaèa u nju. Ne vjerute ako vam vlasnik kaže da je do udubljenja došlo zbog pada motocikla sa nogara jer budite sigurni da takav pad ni u kom sluèaju ne izaziva navedeno ošteæenje.

 

Spremnik ispod sica.

Otvorite spremnik ispod sica i pogledajte stanje okvira. Savinutost cijevi znak je jakog pada ili èak prevrtanja motocikla.

 

 

Oklopi sa unutrašnje strane.

Oklop sa vanjske strane.

 

Provjerite oklope sa unutrašnje strane. Oklopi najèešæe pucaju pri padovima tako da ih vlasnici èesto daju na varenje i lakiranje.

 

Kako je vidljivo usporedbom lijeve i desne slike, varenje se može prekriti sa vanjske strane, ali ne i sa unutrašnje.

 

Hladnjak motora.

 

Kao i do sada najèešæi uzrok ošteæenja su padovi, prilikom kojih ponajviše stradavaju njegovi spojevi i crijeva. Dakle, potražite eventualna ošteæenja ili krpanja na tim mjestima.

 

Pregledajte motor sa svih strana da bi otkrili možebitne tragove ulja ili ošteæenja.

Dihtung dekla.

Provjeriti da dihtung dekla ne slini i da oko crijeva od vode nema sasušenog kondenzata. Sasušeni je kondenzat znak curenja koje još uvijek može biti prisutno što znaèi da postoji moguænost da je motocikl vožen sa malom kolièinom rashladne tekuæine.

 

Desni dekl.

Desni dekl se èesto izgrebe tijekom pada. Ukoliko je friško ofarban ili prièvršæen sa sa razlièitim vijcima postoji vjerojatnost da je padano sa motocikla.

 

Izderani i udubljeni Auspuh.

Ukoliko je auspuh postavljen na veæoj visini tada izderanost i udubljenja su naznake padova. S druge strane, niže postavljeni auspuh može biti ogreben i zbog jaèeg naginjanja u zavojima.

 

Lanac i lanèanici.

 

Pogledajte lanèanika. Ukoliko su previše zašiljeni i nagnuti na jednu stranu tada æete se vrlo brzo morati upustiti u dodatne troškove njihove izmjene (za skuplje R motocikle zamjena lanca i lanèanika može koštati i do 2500 kn). Naknadno umetnute karike u lancu znak su slabog i lošeg servisiranja motocikla (ukoliko se je štedilo na lancu u kakvom su tek stanju ostali dijelovi motocikla!!!!)

 

Gume.

 

Potrošene i ošteæene gume morat æete što je moguæe prije zamijeniti, dakle raèunajte sa dodatnim troškom od 1000-2000 kN (ponekad i više)

 

Poguljeni fuziæi.

 

S obzirom da su novi fuziæi veliki izdatak, vlasnik ih nakon pada vrlo vjerojatno neæe zamijeniti. Dakle na njima je vrlo lako zamijetiti eventualne padove motocikla.

 

U koliko se radi o R motociklima, ostruganost vrha fuzièa može znaèiti da je vozaè jednostavno dobar u zavojima i da ne mora znaèiti da je padao sa motora.

 

Nakon što ste dobro pregledali motocikl i ako ste koliko toliko zadovoljni sa onim što ste vidjeli, vrijeme je za probnu vožnju. Ukoliko je motor hladan, upalite ga vi sami i nemojte pustiti vlasnika da ga upali ( nemojte popušiti izjavu vlasnika poput: " Dajte budem vam ga ja upalio, jer znate kad je hladan prvo treba odvrnuto gas do tri èetvrt pa upaliti žmigavce, pritisnuti koènicu, i dva puta pogledati oko sebe pa tek onda upaliti." Ako je motocikl ispravan, morate ga moæi upaliti (bez ikakvih finti i trikova) i vi i ja i bilo tko drugi. Ako je motocikl duže stajao možda æe malo duže verglati, ali on svakako mora upaliti.

 

 

Kada je motocikl upaljen osluhnite rad motora. Uobièajeno je da je hladan motor nešto glasniji i nemirniji od toploga, ali nikakva trokiranja i štucanja nemogu biti pravdana èinjenicom da je motor još hladan. Ukoliko vlasnik odmah nakon paljenja poène bjesomuèno turirati motor da bi vam pokazao kako zvuèi Akrapoviè (ili neki drugi auspuh) i kako motor radi kao "švicarski sat", može vam odmah biti jasno o kakvom se tipu radi kada hladan motor hoæe tako turirati. Nakon što je motor odradio 30 sekundi do jedne minute, jaèe dajte gas pa naglo popustite. Ako iz auspuha krene plavièasti dim to vam je znak nezdravog stanja motora. Mastan auspuh je takoðer znak stanja pogonskog agregata.

 

Izravnajte upravljaè i stanite se iza motocikla te vizualno provjerite da li se kotaèi nalaze u istoj ravnini. Neki ljudi vole smoèiti kotaèe vodom i prijeæi par metara, te pogledati kakav je trag motocikl ostavio na cesti.

 

Pogledajte razinu ulja za koènice i provjerite kolièinu ulja u motoru, pitajte vlasnika koje ulje koristi i kada ga je mijenjao (ako vam kaže da je ulje mijenjano nedavno a razina ulja je mala tada ili motor troši ulje ili vlasnik nešto mulja – kako god okrenete nije dobar znak).

 

Ukoliko kupujete motocikl sa Alu felgama provjerite njihovo stanje (dali su požuljane, razbijane itd), a ako je rijeè o felgama sa žbicama tada provjerite dali su sve žbice na broju i dali su dobro našpanate.

 

Dok motor lagano radi provjerite svu signalizaciju, te krenite u probnu vožnju. Nemojte ništa forsirati dok je motor hladan, laganije dodavajte gas i osluškujte kako motor radi.

 

Isprobajte koènice (prednju i zadnju) te pogledajte koliko propada prednji kraj pri jaèem koèenju (to ste veæ trebali provjeriti i dok je motocikl stajao, ali ne škodi provjeriti i u vožnji).

 

Nakon upoznavanja sa motociklom vrijeme je da malo pojurite, jaèe odvrnete gas i promatrate šta se dešava. Ukoliko se broj okretaja strelovito penje prema crvenom podruèju, a motocikl to ne prati sa adekvatnim ubrzanjem tada je to oèit znak potrošenih lamela koje naravno treba promijeniti.

 

Ono na šta treba obratiti veliku pažnju (pogotovo na sportskim motociklima) je i stanje getribe. Naime dosta ljudi voli voziti po zadnjem i još k tome mjenjati brzine. U takvim sluèajevima getriba nema dobro podmazivanje te dolazi do njenog ošteæenja. Manifestiranje oteæenja se ogleda u cukanju motocikla pri nekih 6000 okr/min, da bi se daljnjim porastom broja okretaja stanje smirilo. Probajte par puta prešaltati u drugu i jaèe odvinuti gas te probajte uoèiti možebitna zacukivanja.

 

Prilikom vožnje obratite pozornost na ponašanje motocikla u zavojima, prilikom prolaska kroz lijevi i desni zavoj morate imate isti osjeæaj (ne smije vam motocikl u jednom zavoju izgledati teži nego u drugom), odnosno sile otpora moraju biti jednake. Isto tako izaðite na neku ravnu dionicu te pri 30-40 km/h na trenutak maknite ruke sa upravljaèa te pogledajte dali motocikl drži pravac ili zavlaèi u neku stranu.

 

Nakon što ste se navozili siðite sa motocikla i pustite ga da radi na leru te malo pogledajte kakav dim izlazi iz auspuha, plavièasti dim je nezdravi dim, ali i crni dim sa karakteristiènim mirisom izgorjelog ulja je isto znak da su u najboljem sluèaju otišle karike na klipovima (a i to je veæ poprilièan trošak pogotovo ako motocikl ima više od jednog cilindra).

 

Na motociklima starijih godišta su elektriène instalacije èesto totalno u komi, tako da vlasnici ponekad znaju friško napuniti akumulator tako da sve štima dok se ne proda a onda dalje je to vaša briga, zato upalite svjetla i gledajte dali se kada dodajete gas pojaèava i jaèina svjetla (ne puno ali oku vidljivo). Ako se ništa ne dešava tada su vjerojatno instalacije u lošem stanju i popravak je blizu.

 

Ako kupujete enduro motocikl, onda još dodatno treba provjeriti lagere zadnje vilice (koji èesto odlaze na enduro motociklima). Stanje lagera provjerite tako da stanete iza motocikla i probate malo prodrmati stražnju gumu lijevo-desno. Ako ima lufta, lageri su zreli za promjenu. Još jedan od trikova za prikrivanje stvarnog stanja motora karakteristiènih za stare enduraèe su i friško crno polakirane mašine, ako naletite na takvu dobro provjerite svaki detalj jer prema tvrdnjama naših sugovornika to je jako èesti naèin prikrivanja nedostataka.

 

Konaèna odluka

 

Sada kada ste sve ispitali i provjerili sastavite konaènu raèunicu. Uoèili ste možebitne nedostatke i dodatne troškove, znate sa koliko novaca raspolažete i koliko možete izdvojiti za motocikl. Lijepo recite vlasniku vašu ponudu, objasnite mu gdje vi vidite troškove (nemojte mu pljuvati po motociklu nego recite šta biste vi zamijenili ukoliko doðe do kupovine), te pogledajte kako on reagira.

 

Ono što morate zapamtiti je to da niti jedan motocikl zapravo ne košta onoliko koliko ste ga vi platili nego nešto više. Npr.ako kupujte motocikl za 5000 Eura morate u džepu imati barem 6000 Eura, jer nakon kupnje slijedi plaæanje prijenosa (obièno ga plaæa kupac), manji servis (promjena ulja filtera za ulje, rashladne tekuæine, štelanje ventila, rasplinjaèa) koji æe vas koštati bar 600 Kuna, eventualna zamjena guma ili disk ploèica i još pokoja sitnica. Sve navedeno sluèaj je ukoliko je motor u potpuno ispravnom stanju. Svi nedostaci poput istrošene lamele,lanca i lanèanika, slinenja na semerinzima i dr. znaèajno poveæavaju cijenu.

 

Važno je da zapamtite da se polovni motocikl nikada ne kupuje na preèac nego lijepo i smireno. Pratite oglase odlazite ih pregledavati i pripremajte se na ono pravo. Sve ovo što piše u ovom tekstu na prvi pogled može biti jako zbunjujuæe ali kada pregledate 10-ak motocikala i više shvatiti æete da je ovo samo jedan dio od onoga na što možete naiæi i na što morate obratiti pažnju. Najbolje je shvatiti kupovinu motocikla kao mali ritual kroz koji skupljate korisna znanja (zaèuditi æete se koliko možete nauèiti pri pregledavanju motocikala) i na kraju æete sigurno doæi do motocikla koji vam odgovara.

 

Ako nakon ovoga teksta i dalje niste sigurni da ste sposobni sami pronaæi odgovarajuæi motocikl ostaje vam još jedno riješenje. Neki moto-servisi æe vam za stotinjak kuna obaviti cjelokupni pregled motocikla i toèno æe vam reæi na èemu ste i gdje oni vide troškove i koliki æe oni biti. Što znaèi da lijepo odete pogledati odreðeni motocikl, provjerite ove osnovne stvari koje su navedene u tekstu i zatražite od vlasnika da odete zajedno do servisa da vam još i oni kažu svoje mišljenje, ukoliko se vlasnik usprotivi, lijepo se zahvalite, okrenite i otiðite jer ako je motocikl O.K i ako on nema što skrivati zašto nebi htio otiæi u servis.

 

I za kraj zapamtite da najjeftiniji motocikl nemora u stvarnosti biti i najpovoljniji, jer se vrlo lako može dogoditi da ste na kraju za novce koje ste uložili mogli kupiti motor mlaðeg godišta u puno boljem stanju, dakle polako, staloženo i uživajte.

  • Hvala 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 60 postova
  • Motocikl: klr

 

 

Tekst je napisan kao rekacija na brisanje posta. Posto urednistvo ne dozvoljava negativno kometarisanje oglasa, nadam se da nece imati nista protiv ovog teksta koji bi trebao da pomogne eventualnim kupcima pri izboru polovnog dvotockasa.

 

Pravilo broj jedan.  Motor je mnogo lakse kupiti nego prodati. Vi, kao kupac, odredjujete da li ce te ga kupiti ili ne. Prodavac moze da nametne svoju cenu, ispod koje nebi prodavao motor, ali pare se vase, sami ste ih zaradili, i samo odlucujete da li cete platiti tu cenu za motor ili ne.

Pravilo broj dva, ne pozajmljujte pare za kupovinu motora. Pogotovo polovnog motora. Racunajte i na troskove koje cete imati nakon kupovine motora, kao sto su prenosi, porezi, registracija, osiguranje...

 

Ostala pravila

Raspitajte se i dobro razmotrite svaki oglas. Ukoliko oglas zvuci previse dobro da bi bio istinit, onda verovatno i nije istinit.

 

Dalje, ne nasedajte na price "jeftin je jer treba samo da se promeni taj dio, kod majstor rake je 20e, al mene mrzi da ga popravljam". Istina je da je motor pokusao popraviti i majstor raka i majstor sima, i jos jedno 20 majstora, i svaki je na kraju imao komentar da se motora treba sto pre resiti.

 

Ne nasedajete ni na price da ce vam prodavac pomoci da sve ono sto ne valja popravite uz majstore koje one privatno zna. Da je tako motor bi vec odavno bio popravljen.

 

Ne verujte ni da je "to bilo tu, tako se culo i kada sam ga ja kupio, i nista mu ne smeta" Ne treba vi da ispravljate njegovu gresku koju je napravio kupovinom tog motora.

 

Ne verujte kilometar satu.Vecinu km satova moze da nasteluje svako ko ima elektricnu busilicu sa promjenjivim smerom obrtanja i par srafcigera. Za razliku od analognih, elektricne je malo teze prepraviti, jer nema svako laptop i program za stelovanje, al i ovaj problem nije enigma za one koji hoce da izbrisu sat. Takodje, ukoliko na motoru pise da je presao 40 000 km, a star je 20ak godina, verovatno je i tacno, jer dosta motora ovog godista nakon 99 999km prelazi na 0, sto ce reci da je doticni motor presao 140 000, a mozda i 240 000 km.

 

Vecina motora kod nas je uvezena sa zapada, uzmimo za primer da se u tim zemljama racuna da se godisnje predje 20 000 km sa automobilom. Naravno, motorom se neprelazi toliko (cast izuzecima) zbog ogranicenosti vremenske sezone, ali svejedno, i da je 10 000 po sezoni(recimo da je sezona 7 meseci, znaci da motor prelazi oko 1500km mesecno, iliti oko 400km sedmicno, sto je vrlo realna cifra), za motor star 10 godina (znaci 99 godiste) dobija se cifra od 100 000km koje je motor presao.

 

Umesto zagledanja u kilometar sat, obratite paznju na stanje kocionih diskova, ukoliko imaju nabore po sebi (predjite prstima po disku), motor je presao vise od deklarisanih 30 il 40 000 km. Naravno, i ovo se moze resiti brusenjem diskova, no vecina prodavaca nece ulagati u motor koji hoce da prodaju. U slucaju brusenja, istanjuje se citav disk, pa ce biti mnogo tanji od propisanih recimo 4mm koja su urezana na disk.

 

Dalje, vizuelna inspekcija je najbolja ukoliko imate nekoga iskusnog kraj sebe. Platite majstora da dodje sa vama i pogleda, mnogo ce vas manje izaci majstor tada, nego kasnije kada budete vozili motor na popravak.

 

obratite paznju na sve plastike ukoliko je motor oblozen njima. Posebno na one koje "izviruju" sa strana. One prve nastradaju u slucaju pada. Obratite paznju i na deklo. Ukoliko je ram motora iskrivljen, ili mozete golim okom da vidite ulubljenje zahvalite se prodavcu i zaboravite na taj motor. Ukoliko je motor farban gotovo je sigurno da je padano sa istog. Obratiti paznju i na krajeve rucica volana, kao i retrovizore. Eventulane ogrebotine na njima svedoce o padovima motora. Ukoliko su ti krajevi drugaciji od standardnih, onda su bili toliko izgrebani da su morali biti zamenjeni. Pre nego odete da pogledate motor, proverite na internetu boje(color codes) u kojima je vas motor izradjivan. Takodje obratite paznju na pokazivace pravca, i oni prvi nastradaju pri padu motora. Pametan prodavac ce ukoliko pokazivace menja iz estetskih razloga, stare tj originalne pokazivace sacuvati. Motor se najbolje prodaje kada lici na fabricki.

 

Zamolite prodavca da ne pali motor par sati pre nego vi dodjete da ga vidite. Kao i kod automobila, vecina greski na motoru se najlakse vidi pri paljenju i zagrejavanju. Ukoliko iz auspuha izlazi beli dim, proverite da li motor ima problema sa sistemom hladjenja. Ukoliko je dim plavicast, to je znak da motor trosi ulje. Ukoliko neravnomerno radi potreban je servis karburatora. Ukoliko prodavac pali motor uz dodavanje gasa ili cok-a, a napolju nije hladno, onda takodje motor kuburi od loseg karburatora, slabe kompresije, i slicnih boljki normalnih za stare motore. Cesta su i lupkanja koja se desavaju samo kad je motor hladan.

 

Kada je motor zagrejan, i u leru, okrenite rucicu gasa, prvo par puta lagano, a onda brzo. Kazaljka motora treba da prati okretanje vaseg zgloba. Ukoliko se javlja zadrska na odredjenom broju obrataja, karburator je zreo za servis.

 

Probajte motor pri voznji, ukoliko menjac "ispada" iz druge brzine, znaci da je bio tockiran i da mu sleduje nimalo jeftin servis menjaca. Laickim objasnjenjem, prilikom tockiranja pumpa za ulje ne zahvata ulje, te ne podmazuje motor, i dolazi do krivljenja "viljuske" koja drzi cupcanike brzina.

 

Moje neko pravilo je da negledam motore starije od 20 godina. Cini mi se da cu uskoro promeniti isto pravilo na motore sa vise od 15 godina starosti. Omiljeni primer su gumice koje se koriste na raznim spojevima, plastike i aluminijuma, alumijum i aliminijum, i slicno. Doticne gumice se prave od polietirena. Uradite search na guglu i vidjecete da je standardom propisan zivotni vek polietirena 5 godina.

 

Detaljnije pregledajte i stanje lanca. Ukoliko je tocak pomeren skroz unazad, a lanac je i dalje labav, onda motoru ne gine promena lanca i oba zupcanika. Moguce je i da je lanac zategnut malo pred prodaju, al ce se ponovo istegnuti vec nakon par stotina km. Ukoliko dodje do pucanja lanca u toku voznje, vrlo cesto ce se lanac zaglaviti i napraviti rusvaj na pogonskom agregatu.

 

Zapamtite sve nelogicnosti koje ste primetili, i napomenite ih prodavcu prilikom pregovaranja cene.

Budite kulturni u pregovaranju i bilo sta da odlucite zahvalite mu se sto vam je pokazao motor.

 

eto, nadam se da cu bar nekom biti u pomoci, i da ce drugi forumasi ostaviti svoje predloge za dopunu ovog teksta

 

  • Sviđa mi se 1
  • Podržavam 6

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1702 postova
  • Lokacija: Novi Sad

Kad ste vec toliko navalili  na oglase,mogu da idem u off svejedno ce se tema obrisati.

 

 

Jeste da je vase iskustvo veliko,imali ste cak dva motora,ali isto tako iz mog skromnog iskustva(jbg,klinac)sa masinama koje su prelazile i 500 000km pa i mnogo vise,znam da su te price za gumice i to gluposti.

 

 

Ne mogu svega sto sam ovde procitao da se setim,ali recimo zmigavci,rucice i ostale stvari koje ''vire''  se mogu ostetiti i na druge nacine koji su isto tako cesti.Takodje i razlozi farbanja ne moraju uvek biti ti,farba se ostecuje na razne nacine,nekom se ne svidja trenutni izgled,boja itd...  I ovo sa viljuskama je glupost totalna.Ima i pametnih saveta,to stoji,ljudi stvarno mnogo lazu.

 

pozdrav

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • drkadzija, 1216 postova
  • Lokacija: novi sad
  • Motocikl: njemac tisuca za na koleno
Ukoliko prodavac pali motor uz dodavanje gasa ili cok-a, a napolju nije hladno, onda takodje motor kuburi od loseg karburatora, slabe kompresije, i slicnih boljki normalnih za stare motore.

 

Ne mora uopšte da znači, stariji kawasaki-ji terže saug pri svakom paljenju kad su hladni bez obzira na spoljnu temperaturu.

 

Vecinu km satova moze da nasteluje svako ko ima elektricnu busilicu sa promjenjivim smerom obrtanja i par srafcigera.

 

Takodje ne tačno, satovi se rastavljaju i onda je moguće podesiti kilometražu bez igranki sa bušilicom a i mnogo je prostije.

 

Vecina motora kod nas je uvezena sa zapada, uzmimo za primer da se u tim zemljama racuna da se godisnje predje 20 000 km sa automobilom. Naravno, motorom se neprelazi toliko (cast izuzecima) zbog ogranicenosti vremenske sezone, ali svejedno, i da je 10 000 po sezoni(recimo da je sezona 7 meseci, znaci da motor prelazi oko 1500km mesecno, iliti oko 400km sedmicno, sto je vrlo realna cifra), za motor star 10 godina (znaci 99 godiste) dobija se cifra od 100 000km koje je motor presao.

 

Pogrešna matematika , t.j. postoje motori koij nisu prešli navedene kilometraže (160000km) već samo 60000 prvih ali je njihova cena viša pa ih preprodavci redje dovoze, A i još jedna bitna stvar ni 100000km nije problem kod motora koji su normalno održavani, što u Srbiji najčešće nije slučaj.

 

Ukoliko je motor farban gotovo je sigurno da je padano sa istog.

 

Takodje ne mora biti slučaj, postoji i situacije gde se motor farba iz čisto estetskih razloga (setite se farbachevih radova ) ili zbog manjih ogrebotina uzrokovanih padom u mestu (npr.sa ćopave) ili prostim grebanjem od cibzara po rezervaru ili  stendera za zimsko pakovanje.

 

A u kranjoj liniji prijatelju promašio si podforum, ovome je meto ili u garaži ili u motorima.

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • NW, 2592 postova
  • Lokacija: НОВИ САД
  • Motocikl: R 1200 GS

Covek je lepo napisao svoje misljenje i to treba ispostovati.

Da li se ja slazem sa tim ili ne to je upravo stvar foruma, pokazi svoje misljenje...

Mada ne slazem sa sa napadanjem pojedinih oglasa, covek nudi sta nudi i prica sta

prica ako se upecas upecao si se ako ne odlicno si prosao...

Koliko neka stvar traje a koliko ne ... to je samo stvar odrzavanja....

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1702 postova
  • Lokacija: Novi Sad

menjac iskace jer na tocku pumpa ne uzima ulje pa se pokrive viljuske?!

 

ako u nesto ne znas onda nemoj pisati, ispadas neozbiljan.

 

Nemoj tako covek to na osnovu svog iskustva  ::) ::)  znas sta je par sekundi jednoj viljusci bez ulja pod pritiskom  ::)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 60 postova
  • Motocikl: klr

na stranu to sto mislim da je temi mesto na oglasima, jer ce retko ko ko kupuje motor ici da cita bas sve teme na sve i jednom forumu da bi nasao, ne ovaj moj post, vec recimo ovaj iznad izdvojeni, u kojem je mnogo bolje objasnjena tematika kupovine polovnjaka.

 

@Ra$a  Mozda si me pogresno razumeo. Kada kazem da se iskrive viljuske, onda mislim na viljuske koje drze zupcanike brzina, eng "forks". Svaki zupcanik ima razlicit broj zubaca. Kada menjate brzinu, onda samo birate razlicite zupcanike. Ajd da zamislimo motor u normalnom polozaju, znaci kada stoji na oba tocka. Uljna pumpa kupi ulje sa kartera, izbacuje ga na uslovno receno vrh agregata, i tako podmazuje sve delove. E sad ti dignes motor na zadnji tocak, ulje se salije u desnu stranu kartera(osnovni zakoni fizike), i uljna pumpa vise ne povlaci ulje, jer ga nema tamo odakle je dosad povlacila. Ne podmazuje delove agregata i kao posledica dolazi do povecanog trenja materijala, trenje znaci toplota, toplota znaci krivljenje materijala, tj viljuske koja drzi zupcanike brzina. Nemoram ti reci da se uglavnom sva tockiranja rade u drugoj brzini. Ili mozda ti imas neko drugo objasnjenje za fenomen ispadanje motora iz druge brzine?

 

@floyd Nikad nisam rekao da si "klinac", i cenim svaki tvoj komentar.Pa cak i ovaj poslednji, cinicni. Mozda nisam u pravu za gumice, da vidimo sta kaze literatura:

 

Millathane millable polyurethanes are used in applications such as business machines, automotive, textiles and footwear. Typical high-performance applications for millable urethane and polyurethane include roller coverings, belts, o-rings gaskets, diaphragms, seals, vibration isolators, bumpers, impellers, hose tube and covers, and shoe soles. Millathane compounds can range from 30 Shore A to 95 Shore A, or even 60 Shore D) in hardness.

-------------------------------

ARP 5316 is often used as a guideline in determining useful shelf life of elastomers used in other industries.

  5 years: Polyurethane (millable)

  15 years: Nitrile, Neoprene, SBR, HNBR, Polyacrylate ...

 

@grof Stariji kawasakiji traze paljenje sauga/coka kad agod su hladni? Pitanje, dal su trazili cok i kada su bili novi? Nigde u literaturi nisam procitao da je za normalno operisanje motorom potrebno da se motor zagreva pod cokom pred upotrebu. Al mozda nisam u pravu, cekam objasnjenje.

 

 

 

 

 

 

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1702 postova
  • Lokacija: Novi Sad

 

 

@floyd Nikad nisam rekao da si "klinac", i cenim svaki tvoj komentar.Pa cak i ovaj poslednji, cinicni. Mozda nisam u pravu za gumice, da vidimo sta kaze literatura:

 

 

 

Ma sala za ovo,taj poslednji komentar je glup,samo ne volim kad mi neko na osnovu god. sudi koliko imam iskustva,mali nesporazum.Pise tu da je vek trajanja 5 god,ai u praksi izdrzavaju i mnogo mnogo duze.

 

pozdrav

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2314 postova
  • Lokacija: Staro Selo
  • Motocikl: Yamaha XT600

Ajd da zamislimo motor u normalnom polozaju, znaci kada stoji na oba tocka. Uljna pumpa kupi ulje sa kartera, izbacuje ga na uslovno receno vrh agregata, i tako podmazuje sve delove. E sad ti dignes motor na zadnji tocak, ulje se salije u desnu stranu kartera(osnovni zakoni fizike), i uljna pumpa vise ne povlaci ulje, jer ga nema tamo odakle je dosad povlacila. Ne podmazuje delove agregata i kao posledica dolazi do povecanog trenja materijala, trenje znaci toplota, toplota znaci krivljenje materijala, tj viljuske koja drzi zupcanike brzina.

 

Veruj mi da će u slučaju da pumpa ostne bez ulja i ne diže isto u vr' agregata, viljuška koja pominješ poslednja, odnosno NIKAD neće stradati, jer će pre toga da vrisne bregasta, radilica, klip, karike, hilzna...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 60 postova
  • Motocikl: klr

pa eto nisam, a ti neces da mi objasnis, bas nisi fer

 

struja, ako moze, tvoje razmisljanje na temu zasto se cesto desava kod trkalica da ispadaju iz druge?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2314 postova
  • Lokacija: Staro Selo
  • Motocikl: Yamaha XT600

Vidiš, ja od tebe sad čuo da se kod trkalica često dešava da ispadaju iz druge. Iskreno, do sada nisam vozio a koliko a ni primetio da neka ispada iz druge.

 

Al evo, reći ću ti MNOGE druge probleme kod dizanja na točak, propiša semerin prednje vile dok se čovek ne nauči da spušta lagano motor, takođe pde ležaj glave upravljača iz istih razloga, vrisne lamela od silnog proklizavanja, lanac se brže istegli i stradaju lančanici, zadnja guma se MNOGO brzo oćelavi!

 

Da se vratimo na temu, kod kupovine polovnjaka je najbolje raspitati se o motoru, raspitati se o vlasniku i kako je održavao i vozio motor. BJB je hvala bogu toliko velik i ima članova iz svih krajeva Srbije i preko dva-tri poziva se može doći do informacija o svim motorima i njihovim vlasnicima kod nas... Barem su mene često ljudi zvali da se raspitaju za neki motor, kakav i kako je vožen i kakav mu je gazda...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Vlasnik sajta, 5340 postova
  • Lokacija: Beograd, Srbija
  • Motocikl: BMW R1200 GS Adv, S1000RR; Beta 350RR

Koliko god da je tekst problematican, mislim da je vrlo koristan. Svi znamo sta se sve prodaje i kakve muke mnogi imaju sa polovnim motorima nakon sto ih kupe, pogotovo sto je prilican broj polovnih (cesto i matorih) motora uvezen u Srbiju.

 

Svaki savet (makar i suvise paranoican) prilikom kupovine polovnog motora puno znaci. Hajde da se temi prikljucimo svojim savetima, da pomognemo ljudima koji ce kupovati svoj mozda prvi motor i koji sigurno nece znati sta da gledaju. Bolje nego da se medjusobno napadamo i ujedamo... Svi smo ovde pripadnici jedne velike moto familije, a pritom smo i uglavnom iz Srbije. Nemojte sami sebi da budemo najgori. Toliko problema imamo na svakom koraku, daj da barem jedni za druge da imamo tolerancije dovoljno i da svakom postu, temi, coveku pristupimo prijateljski. Ako ispadne da taj neko toga nije vredan, nista strasno. Mnogo bolje nego da se usere potencijalno dobra prica sa nekim, samo zato sto smo dozvolili da nas svakodnevno ludilo pokvari i ucini gorim nego sto jesmo u srcu.

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1854 postova
  • Lokacija: NBG

tekst generalno jeste dobar, ja sam se samo osvrnuo na deo,koji,po meni, nije tacan.

 

inace nijedan nedostatak nije prevelik ako je cena korektna.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 589 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Suzuki SV 650

Tekst mnogo lici na dodatak novogodisnjeg broja jednog moto casopisa, bas cu da uporedim kada se vratim sa posla.

Brate preterano, pa na novom novcijatom motoru bi nasao neke od ovih nedostataka, na kinezu i vise njih. Treba sve pogledati, razmislis koliko ti para treba za popravke za koje prodavac nije imao para ili nije hteo da sredjuje pred prodaju jer je zakljucio da ce ga vise to kostati nego sto moze da digne cenu i ako ti se krajnja racunica uklapa kupis motorce i uz malo srece uzivas u voznji.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 60 postova
  • Motocikl: klr

 

Ajd zogu, kad  uporedis, skeniraj nam tu stranu posto sigurno ima nesto sto ja nisam spomenuo, pardon, iskopirao.

I sta bi se to moglo naci na novom motoru od onog sto sam ja gore ispisao? Nije tu nista "preterano", vec smo navikli da nam prodaju #$@ za bubrege, svi odreda. Prvo ovi gore zbog kojih i nemozemo otici van i kupiti neki normalan motor, onda oni napolju koji pricaju kavi smo divljaci, a kad malo razmislim, i jesmo...

 

elem, raspitah se malo o fenomenu "druge brzine", i zakljucak je da se desava, ne tako cesto kolko se spominje na netu, sa trkalicama tipa r6, r1, kawama i slicnim. Neko sumnja da se radi o menjanju brzina bez kvacila (pa se izglodju zubi i kasnije nemogu na nalezu jedan na drugi),drugi zbog "mucenja" motora u drugoj, al se generalno slazu da je motor preterano izraubovan, iliti po srpski "dusu mu izvadili".

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2314 postova
  • Lokacija: Staro Selo
  • Motocikl: Yamaha XT600

Malo bolji vozači i šaltaju bez kvačila, sportisti posebno... Čitao sam tekst o ugrađivanju tastera za gašenje motora na nožici menjača koji ugasi motor u trenutku šaltanja kako bi rasteretio zupčanike radi lakšeg šaltanja a sve to da bi rasteretili ruku, da ne gase motor njome ili da smanjuju gas da bi rasteretili prenosni sistem - što je gora solucija jer gube milisekunde smanjivanjem gasa...

 

Što se tiče mučenja, opet mislim da bi mnogi drugi delovi stradali pre druge brzine, koje god da mu mučenje rade.

 

Baš si me zaintrigirao sa tim ispadanjem baš iz druge brzine i istražiću malo to... prvi put čujem pa ne bih da pričam napamet...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • :), 5943 postova
  • Lokacija: Nova Pazova!
  • Motocikl: Bicikl

i tako podmazuje sve delove. E sad ti dignes motor na zadnji tocak, ulje se salije u desnu stranu kartera

 

pa valjda kad dignes motor na tocak ulje ode ka nazad a ne na desno......a uljna pumpa nece tako da ostane lako bez ulja,pa makar i ceo dan vozio na tocku,pogotovu kod motorcikla sa suvim karterom..a ima ih bogami podosta,,,,,sstruja ti je objasnio vec dosta toga,a to sto ispada iz druge nema veze sa podmazivanjem vec sa udarima koje trpe zupcanici u menjacu... :) :) :)

a to sto treba saug,,pa kad je hladan treba,a na gomili novijih motora,isto treba cim se malo prohladi,to moze i da znaci da malo trosi,kad mu netreba saug to znaci da su mu dizne rasvirane i da ima predovoljnu kolicinu goriva ili zacepljen filter vazduha...vise volim kad mu treba saug,, :) :) :)

sto se farbanja tice tu si delimicno u pravu,u srbiji ipak 70% motorcikla farbaju zato sto su imali pad. :) :)

  • Podržavam 2

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 30 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: x9 250, nc700

Koliko god da je tekst problematican, mislim da je vrlo koristan. Svi znamo sta se sve prodaje i kakve muke mnogi imaju sa polovnim motorima nakon sto ih kupe, pogotovo sto je prilican broj polovnih (cesto i matorih) motora uvezen u Srbiju.

 

Svaki savet (makar i suvise paranoican) prilikom kupovine polovnog motora puno znaci. Hajde da se temi prikljucimo svojim savetima, da pomognemo ljudima koji ce kupovati svoj mozda prvi motor i koji sigurno nece znati sta da gledaju. Bolje nego da se medjusobno napadamo i ujedamo... Svi smo ovde pripadnici jedne velike moto familije, a pritom smo i uglavnom iz Srbije. Nemojte sami sebi da budemo najgori. Toliko problema imamo na svakom koraku, daj da barem jedni za druge da imamo tolerancije dovoljno i da svakom postu, temi, coveku pristupimo prijateljski. Ako ispadne da taj neko toga nije vredan, nista strasno. Mnogo bolje nego da se usere potencijalno dobra prica sa nekim, samo zato sto smo dozvolili da nas svakodnevno ludilo pokvari i ucini gorim nego sto jesmo u srcu.

 

 

 

^Word za ovo

 

Hajde posto sam ja taj jedan od onih kome su preko potrebni saveti,pomozite mi oko sledecih pitanja

 

Inace,planiram da kupim svoj prvi motor(polovan skuter,neki izmedju 200cc i 400cc) nemam A dozvolu(a ni nijednu drugu).

.

Potrebna mi je pomoc oko sledecih pitanja:

 

1.Da li je bolje prvo kupiti motor , pa se onda "zezati" oko polaganja?

2.Koja je procedura kada se kupuje motor koji nije registrovan(kad prodavac kaze "ide na vase ime")

3.Kako da se osiguram prilikom kupovine(od prevaranata) i sta trebam obavezno da uradim (kako da saznam da li je kraden,da li je placena carina itd)

4.Drugarov mehanicar-majstor bi isao sa mnom kada bi kupovao motor; koja pitanja bi trebao da mu postavim(sta je meni bitno ,kao buducem vozacu da znam)

5.Koliko bih morao da izdvojim novca,izuzimajuci cenu samog motora,na ostale stvari(registracija,prenosi vlasnistva,auto skola itd)

6.Koji skuter bi vi preporucili (ja sam bacio oko na malaguti madison-a 250 ili 400,piaggio x8,x9 ,ili mozda apprilia atlantic 250,napominjem da se meni ovi svidjaju,ako imate nesto da kazete bitno o tim modelima bilo bi super)

 

ps.ovu temu sam vec postavio ali u pravni deo foruma,i za to sam samo dobio i odgovore

 

Hvala unapred prijatelji!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 2285 postova
  • Lokacija: Kragujevac
  • Motocikl: Honda Sevenfifty

I dalje smatram da je ubedljivo najbolja tema za kopuvinu polovnih motora Bokiliceva. Josh su na bju i pridodati neki vrlo korisni komentari. Ja sam je memorisao napamet kad sam ishao da kupim motor i evo 5000km za pola sezone i NISHTA. Samo sipaj i vozi. Sacu da nadjem link...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja