Jump to content

Moto Zajednica

R1150GS: Vibracije u voznji

Recommended Posts

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Drugari, kolege, forumasi...

 

Uvodna prica:

Motor sam kupio u januaru ove godine sa 52000km na satu, mali servis ( ulja, filteri, ventili) sam radio krajem marta pa je problem ostao sakriven do prve malo duze voznje na prolece. Sezona je bila nazalost sa malo predjenih kilometara, tek malo vise od 4000 ali s obzirom da sam sa motorom generalno i vise nego zadovoljan ostaje u porodici i ide pod skalpel i nadam se da ce se sledece godine zahvaliti tako sto ce nas odvesti na puno putovanja.

 

Sad malo o problemu:

Pokusacu da objasnim kako znam i umem... Najkrace, vibracije. Ne umem tacno da definisem kakve ali otprilike lice na osecaj kao kod motora sa pogonskim lancem koji se neravnomerno isteglio i dovodi do osecaja kao da se vozi na nekom talasastom putu gde se te vibracije pojavljuju u sve kracim intervalima u zavisnosti od brzine. U ovom slucaju nemaju veze sa brzinom nego sa brojem obrtaja. Dok je motor hladan i na obrtajima do 2000rpm skoro se nista ne oseti ili se osete podrhtavanja koja ne smetaju , ta podrhtavanja budu sve ucestalija kako se obrtaji povecavaju dok preko 5000rpm to preraste u neprekidno vibriranje od koje posle nekoliko desetine ili stotina kilometara trnu ruke. Sto sam primetio u povratku sa Transalpine gde sam u dugim brzim krivinama pritisnuo kvacilo one potpuno nestanu  i motor ide kao po sinama , milina jedna dok ne pustim kvacilo kada se prilikom kocenja motorom ponovo pojave u pratnji nekog zvuka koji mi zvuci kao los lezaj tocka u kolima. Dakle , po meni kardan nije, tocak i lezajevi nisu , nesto mi jako mirise na problem oko kvacila...

 

S obzirom da je jedan od cenjenih forumasa majstora rekao da se popravka kod njega ne isplati ni njemu ni meni, odlucio sam da se ipak sam upoznam sa motorom malo intimnije i pored popravke da uradim i neke servise koje svakako treba da uradim pre ili kasnije.

 

Operacijske sale nema kao ni skalpela, lokacija ce biti garaza , alata nesto imam a vremena cu naci vikendima, duga je zima.

 

Plan je sledeci:

1. zamenicu ulje u FD iako sam menjao na prolece, cisto da vidim da li ima nekih znakova propadanja velikog lezaja ( na prolece nije bilo , ulje je bilo bez metalnih opiljaka )

2. ako je ulje ok, sipam novo i skidam FD, kardan i menjac sve zajedno da bi video u kakvom je stanju kvacilo i ulazna osovina menjaca posto sam o tome citao da je jedan od vecih i poprilicno skupih kvarova

3. ako sam u pravu, nabavljam delove, popravljam pokvareno , sklapam i idem dalje na odrzavanje

4. pregled i ciscenje cilindra kvacila i zamena tecnosti u sistemu

5. zamena opruge desnog spanera lanca razvoda ( levi sam zamenio komplet set)

6. zamena filtera goriva kad vec skidam rezervoar

7. zamena svecica ( kupio iridijumske)

8. ugradnja podizaca kormana ( uzeo iz Louisa LSL sa kojim se i priblizi korman)

9. zamena kocione tecnosti

10. presvlacenje sedista sa neklizajucim materijalom u Nisu

11. da napravim neke rucke sa strane za suvozacicu

12. da napravim kutiju za alat ispod topcase-a ( video sam da imaju neki drugari forumasi npr. bmw i markone)

13. da napravim neku vrstu podesavajuceg vizira kao npr. Tobinator 

 

Videcemo kako ce se stvari odvijati, svaki savet je dobrodosao a pitanja ce biti.

 

Za pocetak :

-gde da kupim filter za gorivo i koja je cena otprilike

-cime mazati ulaznu osovinu od menjaca ( video sam da se koristi neka pasta sa molibdenom) ili mozda neko ima u okolini NS pa da se ogrebem za malo - platicu naravno

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12089 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

1-2. Preporucujem nabavku ulja od naseg Djuntoslava, ima odlicna Fusch ulja, a narocito za final drive i menjac preporucujem multigradno ulje te firme u gradaciji 75W140. Kod njega ces ujedno resiti i tacku 6.

9.  Dosta zavisi od sisema koji se kod tebe nalazi - ima li servo pojacivac ili ne. Kako god, nije bas jednostavna operacija jer  1150GS ima sistem kocenja gde se polugom na kormanu koce oba tocka, a noznom samo zadnji.

11-12. Obe tacke mozes da resis sa Sebom. On je pravio nosac top-case i Markoneo, video si kako izgleda.

 

Sto se tacke 3 tice, i meni lici na nesto oko kvacila ali ne mogu da budem siguran. Kako si opisivao prvo sam pomislio na lezaj zadnjeg tocka, ali ako vibracije nestaju stiskanjem kvacila, sumnjam da je to. Kada konacno dodje do vibracija, sta se desava u mestu podizanjem gasa na leru?

 

Srecno sa radovima i nadam se da ces sve slikati i postavljati ovde, dobra skola za sve nas zainteresovane!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 294 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: BMW K100

Pogledaj kais i remenicu alternatora. Tesko je ovako , znati sta sve moze da bude uzrok vibracijama. Kvar sa slicnom , manifestacijom, sam imao , zbog lezajeva alternatora. A imao sam isti i sa propalim lezajem radilice.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6469 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

1-2. Preporucujem nabavku ulja od naseg Djuntoslava, ima odlicna Fusch ulja, a narocito za final drive i menjac preporucujem multigradno ulje te firme u gradaciji 75W140. Kod njega ces ujedno resiti i tacku 6.

 

Tačka 6, ima tema o filteru i njegovom izmeštanju što preporučujem iz praktičnih razloga i elimisanja gumenog kolena koje je sklono pucanju.

 

Tačka 1 i 2, takođe ima tema o tim uljima, Fuchs Titan Supergar GL 4/5, značajno je da ne bude čist GL 5 jer se ne zna da li je blokirana agresivnost sastojaka. Uzeo je Joseph B 85-140, nema u 75-140, to je i moja preporuka za menjač, dok za diferncijal može 85-140, 80-90 kao i među viskozitet dobijen mešanjem te dve gradacije istog ulja, jer 140 je izrazito gusto i ako je FD fest nije potrebno, čini veći otpor i podiže temperaturu, odabir praktično na osnovu procene.  LM dodatak za menjačko/FD ulje je dobrodošao.

 

Što se tiče ostalog, premalo mi je dovoljno razumljivih informacija, suzdržavam od tipovanja koje može da rezultuje zamenom delova redom.

 

Ima i priča oko masti, dovoljno dobra je bakarna ili aluminijumska pasta, "grafitna", odnosno molibdenova mast nije ništa posebno uključujući i izvikanu Hondinu, specifična mislim da ne može da se nađe u Srbiji, u krajnjoj liniji, bolje išta nego ništa.

Promenio član đunta

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1208 postova
  • Lokacija: Novi Sad
  • Motocikl: BMW R1100R

Tacka 5 (opruga spanera) kupis u Radulovicu NS, nije skupa.

    ;     6 filter goriva MAHLE KL 145 ulaz-izlaz fi 8 oko 1800d

Za vibracije ( kako si ih opisao) najcesce bude kad su pritisne ploce (to su one izmedju kojih se nalazi lamela) ostecene,a lamela vec dosla do kraja svoje optimalne debljine,a redje bude potisna ploca usled zamora metala pa ne naleze ravnomerno (vrsi pritisak aksijalno na pritisnu plocu. Dali je to kod tebe problem, videces sa strucnjacima, ja bas nisam taj. Ostalo sto si planirao, svakako uradi (imas vremena do proleca).

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Novosti...

 

Ovih dana sam rasklapao motor, radim samo uvece po sat-dva pored drugih obaveza kad stignem.

Trenutno izgleda poprilicno ocerupan a ima jos menjac sa kardanom komplet da se skine...

Nije bilo tako strasno kako izgleda , samo treba da se obrati paznje na sve i najgore je bilo iscackati kabl od indikatora brzine u lavirintu kablova, za to je trebalo sat vremena juce u odnosu na to sto sam za isto toliko vremena skinuo desni fuzaster , airbox, cevi za gorivo, amortizer, cilindar kvacila i podigao zadnji ram...

 

Na slikama videce se problem na koji sam naisao. Naime u kucistu kvacila i u cilindru ima nesto kao kristalizovana piljevina ( tako izgleda, nemam pojma sta moze da bude) i kraj creva od kvacila mi je zardjao. Citao sam da kraj creva ustvari zardja zbog zastitnog gumenog creva preko zbog koje ne moze da se osusi od vlage.  Generalno ja nisam imao zamerke na rad samog cilindra i sad razmisljam sta da radim. Da ocistim samo i da teram dalje ili treba nesto da se menja?

 

Danas ako bude sve u redu , skidam menjac.

Stigao je filter goriva ( od Djunte MANN MWK 44 za 1650 dinara) , ulje za diferencijal i tecnost za kvacilo i kocnicu.

Kontaktirao Radulovic za cene delova ( dihtunzi, o-ringovi i sl.) ali nisam jos narucio dok ne zavrsim rasklapanje.

post-131-0-71996500-1480160888.jpg

post-131-0-99145700-1480160888.jpg

post-131-0-27579900-1480160889.jpg

post-131-0-66406700-1480160890.jpg

post-131-0-06363100-1480160930.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6469 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Hidraulično kvačilo mora da se održava redovno, ulazi vlaga, javlja se glavanska korozija a i samo ulje se degradira. Sve to lepo rasklopiš, prepakuješ i vratiš nazad pod predpostavkom da sama hilzna radnog cilindra nije stradala previše i da ne može da se sanira.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Skinuo sam menjac i nista neispravno nisam nasao. Osovina menjaca mi deluje ok, zubci u lameli su ok iako su kao oksidirani i suvi kao barut a sama lamela je debljine 6.8mm po celom obodu ravnomerno.

Ono sto sam primetio da sam srafove od potisnih ploca veoma lako odvrnuo, nisam trebao da pridrzavam zamajac uopste ( veoma lako = sa obicnim imbus kljucem sa tri prsta ne koristeci duzinu kljuca kao polugu...).

 

Pada mi na pamet mozda da kvacilo nije bilo balansirano ( citao sam da su delovi oznaceni tackom farbe ali ja ih nisam nasao). Ima li neki nacin da balansiram kvacilo u kucnoj radinosti? Ili da nadjem tezista od komponenti?

 

Narucio sam nov PK kais 4PK611 , zamenicu ipak dok je motor ovako raskupusan lakse ce mi biti da pristupim srafovima kod alternatora.

post-131-0-18466500-1480328384.jpg

post-131-0-15975100-1480328385.jpg

post-131-0-70749300-1480328384.jpg

post-131-0-41635800-1480328383.jpg

post-131-0-72385600-1480328383.jpg

post-131-0-21237800-1480328386.jpg

post-131-0-81703100-1480328386.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1689 postova
  • Lokacija: Ljubljana
  • Motocikl: BMW R1200C , BMW R1200GS, Yamaha TDM900,Kove 500X, KYMCO S200 People, Suzuki Burgman 650 executive, Tomos Automatic

generalno, nisi trebao da rasklapaš menjač, jer od njega nema vibracija.....ali ajde de, ako si več počeo.....inače OBAVEZNO , ali OBAVEZNO menjaj oba semeringa (onaj na mašini i onaj na menjaču) kad imaš več rasklopljeno. Razmisli da možda ubaciš Siebenrock lamelu (cca oko 180 eur-a) i onda si miran doživotno. Ta lamela radi i u ulju.....:)

http://www.siebenrock.com/de/produkte/technik/2122454.html

a evo ti je trenutno na rasprodaji....

https://www.louis.de/artikel/kupplungsscheibe-oelfest-fuer-diverse-bmw-modelle-fuer-bmw-r-1150-gs/60190300?filter_bike_id=0924&list=183162872&filter_article_number=60190303

 

Te vibracije koje se javljaju kod tebe se javljaju iz 2-3 razloga.

  1. slaba sinhronizacija cilindra
  2. slab zadnji ležaj u "kardanu"
  3. neravnomerno istrošene gume

 

Kod tebe je najverovatnija tačka broj 1. Menjati lamelu na 50.000 kilometara kod bmw-a je nesmisleno, jer je serijski ugrađena automobilska lamela (pasuje od Reno 4 ili Ami automobila, nisam više siguran), tako da ako je nisi spalio, nema smisla menjati. Nije ti to japanac..... ;) .najverovatnije ti je pojeden sic na osovini na TB (tela ajnšprica), pa ti na višim obrtajima dolazi do sve jačih vibracija od kojih trnu ruke.Veoma važno je da se sinhronizacija radi pri zagrijani mašini ,naštelovanim ventilima , pravilnim pretpaljenjem ter pravilnim zazorom na svečicama. Sinhronizacija se radi na celom području obrtaja (1200,2000,3000,4000 obrt/min) i ne sam na ler gasu.Jedan od majstora koji znam da znaju to da urade kako treba je cenjeni Đunta. Mislim da bi on mogao i da ti opravi tela ajnšprica ako su zazori preveliki , pa adekvatna sinhronizacija nije moguča.

Ako bi ipak bio ležaj u zadnjem kardanu, onda verovatno osečaš vibracije i na stopaljkama (fuzrasterima), mada teško verujem. Ako ipak budeš krenuo da rastavljaš zadnji FD (final drive), obavezno menjaj semeringe , ali obavezno, jer obično počnu da prokišnjavaju na oko 50.000 kilometara. Sve semeringe menjaj sa ORIGINALNIMA, ne kupuj kineze ili neke druge, jer je razlika u ceni jako mala, a u kvalitetu izuzetno velika.

Inače tom majstoru kome se ne isplati da ti popravlja motor da odneseš flašu šampanjca i da mu lepo zahvališ. Jer popravljanje R1150GS je dečja igra u odnosu na japance, tako da ti je učinio veliku uslugu oko toga.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6469 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Sve se da popraviti što je naravno pitanje koštanja, obično se poseže za polovnom alternativom što je mačka u džaku uvek, pogotovu kad se radi o zatvorenom sklopu. Zamolio sam Josepha za razumevanje i izvinio zbog suzdržavanja, premalo je informacija i tuđa zapažanja su samo to, svako tipovanje je ko gledanje u pasulj bez obzira na iskustvo. Vibracije mogu da budu od kvrge na gumi pa do ležaja menjača ili radilice, znači sve je moguće što je BMW naveo. Lamala na slici izgleda kao nova sa vidljive strane, paše od Kefira, bolje bez opruga jer menjač ima ublaživač, kod serije 1.1 nije hermetizovano kvačilo i eventalno ulje iscuri napolje bez velike opasnosti da omasti kuplung, kod 1.2 je drugojačije. Nije loše zameniti semeringe, ali ako je sve suvo ko barut i ne mora, nisam sebi kad je sve bilo rasklopljeno, al to nije savet već lični izbor. Lamele uljno otporne i trkaće sa pojačanim zahvatanjem su tvrđe pri šaltanju i lično ih ne volim, nešto između je auto/kamionska obloga i košta malo u reparaciji, jedini je problem što serviseri ne vode računa pri remontu i ostavljaju previše tolerancija koje su možda neprimetne za teška i sporohodna vozila. Balansiranje, Ljuba i Bata ne postoje više, trebalo bi da postoji još jedna mogućnost al ne pamtim kad sam imo kontakt, ima još jedan al ne znam dal može da prihvati toliki prečnik,  govorim o vrhunskom načinu gde se postupno  balansira radilica sa kvačilom. Kod BMW je sve balansirano, vide se tragovi, ako se obrada kvačila radi uz komparater, nema potrebe za balansiranjem, bar teoretski. Sklapanje može da ima  uticaj, ali ako sklop nije dobro stegnut ili vraćeni stari šrafovi bez vođenja računa, tad je očikavno da dođe do odstupanja i klaćenja, isto važi i za sam zamajac. Pregledaj svuda dal ima zazora, klaćenja, dal se sve lepo vrti itd., mora da se suzi defektaža, ne može da bude sve odjednom  uzrok, možda si ishitrio, šta god da je, rešiće se.

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Hladno je u garazi/radionici :D

 

Sto sam dosad uradio a nije bilo u temi je da sam zamenio semering na osovini menjaca, podmazao osovinu menjaca, vratio lamelu i vratio menjac. 

Semeringe sam kupio i sa strane motora ali ih nisam montirao. Racunam da ako dodje dotle da procure sledeci put se ovaj posao moze uraditi za nekoliko sati s obzirom da ne treba da se ceka rezervni deo.

Kvacilo sam balansirao tako sto sam na potisnim plocama nasao najteze strane a na zamajcu fabricku oznaku i stavio ih priblizno 120 stepeni udaljene.

 

Cilindar kvacila sam rasklopio, ocistio , sklopio , podmazao. Vratio na menjac sa novim dihtungom a crevo kvacila sam odneo na remont i poprilicno sam zadovoljan sa uslugom firme ( iza Najlon pijace u NS). Dobio novo okce sa strane rucke i novo armirano teflonsko crevo.

 

Sad sam naisao na problem pa je sklapanje na cekanju. Treba da sipam novu tecnost i da izluftiram kvacilo ali nemam odgovarajucu sisicu za luftiranje. Narucio danas iz Radulovica ali zbog predstojecih praznika isporuka ce da potraje.

Obican ventil za luftiranje M10/1 sam trazio u Temerinu ali nema ni u jednoj radnji za auto delove.

 

Polako, iako ne mogu da kazem da bas ne zurim posto mi registracija istice u januaru a treba da idem na tehnicki.

 

Na slikama je alat za centriranje kvacila...

 

 

 

post-131-0-94024900-1482233673.jpg

post-131-0-72691500-1482233692.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • moto merkat °°, 4776 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Yamaha TDM 3VD

Kako se zove firma gde si pravio crevo kvacila i kakvi su sa cenom,ako znas nesto okvirno,po metru ili kako vec naplacuju?

Pretpostavljam da prave i kociona.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6469 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Ispuštanje vazduha iz hidrauličnog sistema može da se uradi na samom holenderu i bez ventila, al ne žuriš. Kočiona creva kod motora su užeg unutrašnjeg prečnika nego kod automobila, zaboravio sam mere, Boban sajle ih nije imao recimo, mada i prećutkuju ako se ne pita decidirano. Ne znam šta si stavio od semeringa na menjač, BMW-ovi nisu neki, prekruti su, imao si odlične silikonske domaća a i turske. Da li si pogledao otisak spojničke osovine  na lameli, kod šestostepenih BMW menjača redovno lamela viri i nema puno zubljenje pa se razmrda i kasnije ode i sama osovina. Postoji pravilo sklapanja obrtnih masa, u suštini si verovatno dobro spakovao. Preporuka je da se stave novi šrafovi, pogotovu ako postoji sumnja da su načeti, a ako se vraćaju stari onda ne važi pravilo stezanja kao za nove, tu je retko mesto gde i ja trpam tredloker. Nadam se da si pregledao dobro samo kvačilo, naročito zakrivljenost lepeze i samo srce, kao i bacanje potisnog koplja. Bilo bi lepše i bolje da je ceo set kvačila ulickan al ajd, predpostavljam da si bar vođicu u radilici namastio. Jesi li pregledao obe izlazeće osovine iz menjača, da li su stabilne i jel se sve vrti normalno, menjač bez ulja, vibracije mogu da potiču i iz njega.

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6469 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Sinoć pričah sa sabratom pa me podseti. Ima više proizvođača kvačila kod BMW-a, svi delovi su na oko isti i kompatibilni al postoje razlike i ako se menja samo jedan deo umesto celog seta, treba obratiti pažnju na identičnost, a kod svakog polovnog motora, naročito srbskog, je  krajnje nesigurno pouzdati se na zatečeno i smatrati to fabričkim odnosno referentnim.

 

Pažljivije sam pogledao sliku lamele, mada bez da se uzme u šake  ništa nije pouzdano već samo virtuelno nedovoljno. Na slici u 4 nuta se vidi nešto što indikuje da je zubljenje plitko a to ne valja, mada po samoj osovini otisak je dobar, nadam se da si to pregledao kao što sam napomenuo.

 

lamela_zpspgariwpp.jpg

 

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Ispuštanje vazduha iz hidrauličnog sistema može da se uradi na samom holenderu i bez ventila, al ne žuriš. Kočiona creva kod motora su užeg unutrašnjeg prečnika nego kod automobila, zaboravio sam mere, Boban sajle ih nije imao recimo, mada i prećutkuju ako se ne pita decidirano. Ne znam šta si stavio od semeringa na menjač, BMW-ovi nisu neki, prekruti su, imao si odlične silikonske domaća a i turske. Da li si pogledao otisak spojničke osovine  na lameli, kod šestostepenih BMW menjača redovno lamela viri i nema puno zubljenje pa se razmrda i kasnije ode i sama osovina. Postoji pravilo sklapanja obrtnih masa, u suštini si verovatno dobro spakovao. Preporuka je da se stave novi šrafovi, pogotovu ako postoji sumnja da su načeti, a ako se vraćaju stari onda ne važi pravilo stezanja kao za nove, tu je retko mesto gde i ja trpam tredloker. Nadam se da si pregledao dobro samo kvačilo, naročito zakrivljenost lepeze i samo srce, kao i bacanje potisnog koplja. Bilo bi lepše i bolje da je ceo set kvačila ulickan al ajd, predpostavljam da si bar vođicu u radilici namastio. Jesi li pregledao obe izlazeće osovine iz menjača, da li su stabilne i jel se sve vrti normalno, menjač bez ulja, vibracije mogu da potiču i iz njega.

Nisam ulazio u detalje sto se creva za kvacilo tice, videcemo kako ce se pokazati, nadam se da nece biti zamerke.

 

A ventil ce stici brzo, prolete dani sa gostima i u gostima (slave, bozic, nova godina) pa svakako ne stizem puno vremena da posvetim motoru.

 

Kvacilo sam pregledao onako laicki i sa drugarom koji radi masinslu obradu nekih delova motora i verujem da ce to sve biti u redu. Koliko sam ja mogao da gledam , zakrivljenost ploca sam proveravao sa metalnim lenjirom a potisno koplje na staklu, cini mi se da nista nije iskrivljeno. Srafove sam vratio stare ( za sklapanje samog seta, zamajac nisam skidao ) i stegao na silu po uputstvu 2-3 puta u krug. Ne verujem da su stari deformisani ili sl. posto se stegnu na neki mali momenat, bas sam se cudio ( 12Nm , sad sam proverio ) . Nisam znao da ima pravilo kad se vracaju stari srafovi.

 

Stavio sam na vrh potisnog koplja i na kragnu gde naleze na oprugu bakarnu pastu, nisam stavljao mast inace.

 

Semering sam stavio sto sam dobio original, zavrteo sam sa srafovima od tocka preko kardana i cini se stabilna osovina prema kvacilu ( bar ja nisam osetio nista cudno) a drugu stranu nisam ni skidao ali u sledecem postu imacu pitanje za vlasnike u vezi kardana samo da iskopam i sliku...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Sinoć pričah sa sabratom pa me podseti. Ima više proizvođača kvačila kod BMW-a, svi delovi su na oko isti i kompatibilni al postoje razlike i ako se menja samo jedan deo umesto celog seta, treba obratiti pažnju na identičnost, a kod svakog polovnog motora, naročito srbskog, je  krajnje nesigurno pouzdati se na zatečeno i smatrati to fabričkim odnosno referentnim.

 

Pažljivije sam pogledao sliku lamele, mada bez da se uzme u šake  ništa nije pouzdano već samo virtuelno nedovoljno. Na slici u 4 nuta se vidi nešto što indikuje da je zubljenje plitko a to ne valja, mada po samoj osovini otisak je dobar, nadam se da si to pregledao kao što sam napomenuo.

 

lamela_zpspgariwpp.jpg

Moj motor je poreklom iz Svajcarske , ovde sam ja prvi vlasnik, verujem da nema nekompatibilnih delova.

Slika je dok jos nisu ocisceni nutovi a obelezene linije su da kazemo doline gde se nakupilo rdje ili tako nesto. Posle ciscenja i nutevi izgledaju sasvim korektno, sa tragovima koriscenja ali nisu osteceni da je alarmantno. Naleganje je standardno lose, uzubljeno je negde 2/3 - 3/4 , nije celom duzinom ali to je propust inzenjera, vidi se mala razlika gde ne ne preklapaju.

Video sam moguce resenje u vidu prstena, napravicu tako nesto za sledecu zimu. Imam mogucnost da se napravi na cnc glodalici ali za to treba vremena pa zasad ostaje ovako.

 

Ovako nesto :

http://www.ukgser.com/forums/showthread.php/366667-Clutch-hub-spacer-for-R1150XX-worn-input-shaft-splines

 

IMG_0030_zpsd7c27f7b.jpg

IMG_0019_zps0e987b94.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1300 postova
  • Lokacija: Temerin
  • Motocikl: R1150GS

Za vikend sam nastavio sklapanje. Montirao sam airbox, katalizator, auspuh, tocak, zadnju kocnicu, blatobran... Zamenio sam i oprugu desnog spanera, o-ringove na karburatorima ( ili sta su vec :D ) i gumene cepove od prikljucka za sinhronizaciju.  

 

post-131-0-81759700-1482848280.jpg

(slika sa interneta, ali i ja sam dobio prakticno u istoj kesici :D )

 

Ocistio i podmazao i anlaser.

post-131-0-71446600-1482848401.jpg

 

 

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja