Jump to content

Moto Zajednica

Farbanje felni

Recommended Posts

  • Drug član, 1190 postova
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Motocikl: Yamaha R1, Kawasaki KX450F

Treba za par dana da mi stignu tockovi sa peskiranja, zicane felne, sta mi je potrebno za farbanje, samo prajmer i taj 2K sperj?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 330 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Suzuki GSXR 1000 K3

Posto imam u planu da odradim malo estetsko sredjivanje mog motora, felne u fluorescentnu zutu i prednju masku u svetliju plavu boju, kao sto je na bocnim oklopim, naletim slucajno na ovaj tekst.

 

http://www.wheel-specialist.com/novosti-poliranje-felni/peskiranje-pa-plastificiranje-felni/

Jel ima istine u tome da ce felne biti slabije ?

Inace,ovako zamisljam da odradim.

post-1780-0-32608600-1484749998.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 563 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Integra 700

Istina je. Fora je u tome da ljudi uglavnom rade plastifikaciju auto felni na kojima ima mnogo vise "mesa" a moto felne koje su velikog precnika a poprilicno uske ne bih stavljao u pecku nikad. Da ne pominjem peskiranje... Da li si video nekad na sta lici alu felna posle peskiranja? To treba da se rilja i rilja smirglom da bi se izvukla ravna povrsina. Jedino da se peskira kvarcom ili sodom, obicnim peskom nikako.

A da te pitam... Zasto razmisljas o peskiranju pa plastifikaciji? Koliko vidim na slici felne ti lepo izgledaju, boja je ujednacena i nije se nigde potklobucila. Zasto ih jednostavno ne ofabas. Starom dobrom bojom pa 2 do 3 sloja clear coata. Ima da budu lepse od plastifikacije, isto tako postojane, a ako ti se posle digne da im promenis boju, smo ih matiras i ides u drugu boju. Ako ih plastificiras, nema farbe preko. Moras ponovo da riljas do aluminijuma da bi mogao da prskas preko. 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 330 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Suzuki GSXR 1000 K3

Ja sam laik sto se tice ovih stvari oko farbanja, zato sam se i javio ovde da cujem misljenja i savete sta je bolje.

 

Dakle tvoj savet je da batalim peskiranje/plastificiranje i da ih odradim standardno farbanje sa pistoljem?

Jel se mora skidati bela boja do aluminijuma sa smirglom ili je dovoljno samo u 2-3 sloja preci preko trenutne boje sa fluorescentnom zutom, hoce li boja biti lepa na oko, sjajna ?

Bitna mi je estetika, ali i funkcionalnost felne, tj necu da ih upropastim peskiranjem.

I jos jedna stvar, cesto perem felne sa petrolejom jer skida masnocu od lanca perfektno, da li ce i nova boja biti otporna na petrolej ?
 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6479 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Čelične felne mogu da se plastificiraju bez problema, čak se prepokrije gruboća od srednjeg  do grubog peskiranja, deblji sloj ili u dva nanosa. Autu točkovi Al legura jesu deblji i jači, ali trpe poslično opterećenje ko na motoru, tako da i tu važi isto pravilo. Aluminijum je osetljiviji, fina granulacija peska ili sa starim, ne mora kvarcni, a naj bolje sodom bikarbonom, em je fina površina em nema rizika lepljenja čestica peska koje vremenom otpadnu. Plastifikacija preko već plastifikovanog je moguća sve dok predhodna debljina omogućava provodljivost i uspostavljanje elektrostatskog polja. Parcijalne popravke su takođe moguće, rastvaranjem praha u rastvaraču, postoje i gitovi za zapunjavanje, a može se prefarbati bojom kao bilo koja plastika ali uz korišćenje kvalitetnog prajmera u obilnom dvostrukom nanosu i predviđenom intervalu za ceo pstupak. Bez obzira što je uobičajeno da se plastifikacija nanosi na metal tek mehanički pripremljen, bolje je hemijski prajmer, postoje i sredstva za istovremeno odmašćivanje, pranje i tanku pasivizaciju ali ih retko ko od majstora koristi. Takođe postoji i prajmer u vidu praha za plastifikaciju, ali tek dvojica hoće da rade, bar na rečima i koliko sam uspeo da iznađem, po ceni celokupnog posla sumnjam. Po mom saznanju, kod nas, sva ponuda praha za plastifikaciju je isključivo za unutrašnju dekorativnu upotrebu, znači nije otporna na atmosferiju, pre svega na UV zračenje, cena takvih materijala je oko 30€ kilo u nabavci, standardni su oko 5-6€. Nešto je kvalitetniji postupak sa bezbojnim prahom ali je problem što svetlim bojama menja nijansu. Uobičajeno i masovnost nečega u tehničko tehnološkoj primeni je često zabluda bez obzira što jedan ili više mogu da tvrde pozitivan rezultat.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 330 postova
  • Lokacija: Šid
  • Motocikl: Suzuki GSXR 1000 K3

Prosto receno, sta mi je ciniti, a da boja potraje godinama bez ljustenja ?
Tj necu ja, nego majstor.
Jel dovoljno samo reci da hocu da mi ofarba felne ili da jos nesto napomenem, neki vid zastite felni zbog dugotrajnosti itd ?

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6479 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Završno farbanje, odnosno špricanje je naj manje važno, sa standardnom bojom iole lakirer će da uradi da budu sjajni, a kao i u svakom poslu, priprema je sve,  ona se ne vidi a obezbeđuje trajnost. Da li će majststor da prihvati i uradi sve što se traži je stvar savesti odnosno poštenja i znanja,  a obično svaki  od njih tvrdi da ima neku foru koja ne često odstupa od propisanog tehnološkog postupka, tj. školskog. Radio sam reparaciju par točkova kako je navedeno s početka teme, pripremu je uradio vlasnik Mrva i to nema cenu, istina,  vraćeni su iz mrtvih. Ponovo možda same sebi i to iz čistog estetskog hira, dunulo mi da budu crni,  izgledaju kao novi i nije potrebna nikakva sanacija ali je i dalje jako veliki posao koji nije isplativ, praktično od uslužnih majstora se moro očekivati i tražiti nešto manje zahtevno. Kako je bilo i kako je sad, bez celog postupka:

 

IMG_20160502_132701_zpspwtnguyr.jpg

 

IMG_20160430_200520_zpsamangnft.jpg

 

IMG_20160704_191321_zpslox38gsq.jpg

 

Ova hrapavost potiče od očišćene pting korozije, pošto je unutrašnja strana, nije dodatno brušena i zapunjavana, dok spoljna vidljiva jeste, crvenkasto u niplovima je mast, da ne ispadne da sam ostavio koroziju nege:

 

IMG_20160912_201017_zpsvafvqg4u.jpg

 

Završen točak, brojčane oznake su geometrijske mere aksijalnog odstupanja izražene u stotim, AT posle 23 godine:

 

IMG_20160906_104805_zpszentc3qx.jpg

Promenio član đunta
  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • I have limited knowledge to make room for faith..., 435 postova
  • Lokacija: Padova, Italy
  • Motocikl: R1200GS

Ja sam moje felne ofarbao u crno. Kupio prajmer, dali mi u radnji neki koji ide za aluminijum, osmirglao malo, prajmer, opet 2000 smirgla da se ublazi ako ima neravnina i posle baza u koju je bio umesan ucvrscivac. Kad ti zamesaju boju imas sat dva da potrosis inace se stvrdne. Ustvari, ovde imaju sprej sa ventilom na dnu, tako da boja moze da stoji, kad hoces da koristis stavis neki dodatak dole puknes sprej od gore i ono se unutra pomesa. Ne znam ni sam kako radi taj sprej...

Uglavnom, ja sam zadovoljan i mislim da se nece ljustiti, ne vidim zasto bi. Ako se izgrebe, sledeci put kad mi gume budu za menjanje ospricam opet taj okvir i cao. Krakovi ne bi trebali da se izgrebu, jer ne vozim makadam i slicno...

Sve u svemu, promenio sam boju felni za nekih 20 evra i pri tom se malo igrao...

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6479 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Odlično, bitno je da se bude zadovoljan, pogotovu kad sam čovek uradi, meći slike, obećo si.

 

Da pokušam još malo zbog nedoumica. Svaka boja traži da površina na koju se nanosi bude ohrapavljenja u nekoj gruboći koja može da bude zapunjena i nevidljiva posle završnog sloja. Za pred premaze se koristi šmirgla 600-800, zavisno da li se nanosi jedan ili dva sloja, pravilo je da se ide sa 2 sa međubrušenjem. Za završnu boju se priprema sa 1.000-1.200, finije od  toga ne obezbeđuje dobru mehaničku adheziju, dok sa grubljom površinom  je već moguće da se vide risevi šmirglanja pa se tad šprica sa gušćom bojom u debljem nanosu što dovodi do pojave takozvane pomorandžine kore bez obzira na sjajnost. Završni slojevi se nanose u 2 nanosa mokro na mokro u predviđenom vremenskom razmaku što je varjabilno zavisno od spoljne temperature i brzine reakcije učvršćivača i razređivača, postoje više gradusanih, svaki proizvođač navodi precizne podatke. Preran nanos nosi rizik da dođe do slivanja ili do pojave "kuvanje boje", zakasneo čini da se sloj ne utopi u prvi sloj i javi se pomorandžina kora ili matnjikav prašnjav izgled. (  Ponekad se nanosi i treći sloj a može se raditi i sa međubrušenjem ali to višestruko produžava rad zbog potrebnog vremena sušenja da bi moglo da se šmirgla. )

 

Aluminijum i legure kao i obojeni metali gde spada i cink ili pocinkovano gvožđe su jedno, a gvožđe drugo i na njega ide bilo koji premaz.( Hrom, nikl itd. ne primaju ni jednu boju, plastifikaciju da. ) Go aluminijum i eloksirani opet pa nisu isti. Na goli ide takozvani reaktivni premaz, uobičajen naziv Voš ili Šo prajmer, on u sebi ima sastojke koji neutrališu "masnoću" i  nagrizaju površinu i na taj način se vezuje a istovremeno razdvoji sledeći naneti sloj, obično ide samo jedan nanos. Sam po sebi nije neka zaštita. Postoje i namenski špric gitevi koji su na neki način kompromis, malo aktivne supstance, malo zapunjujuće. Na eloksirani aliminujum su ti reaktivni premazi malo delotvorni mada neće doći do samoljušćenja. Za elksirani aluminijum je bolji epoksidni premaz, takođe i za gvožđe, mnogo je  jači i otporniji pogotovu na hemikalije, u debljem sloju je kao fini špric git, jako lepo se bori sa korozijom, usporava je ili štiti, uz sledeće dalje nanose obezbeđuje dug vek, za njega postoji takođe predviđeni intervalni način upotrebe. 

 

Sprej, koristim i ja jednoko komponentni, 1K,  srebrni i crni, tek da zamažem nešto i da ne gledam ofucano, trunkom razređivača se odmah obrišu bez obzira što su akrilni. Dvokomponentni, 2K , su kako treba, u suštini, sve boje sa učvršćivačem su neuporedivo jače od onih bez njih iako mogu biti iste baze. Sprej sa dvostrukim punjenjem koji se mešaju okidanjem, po mom nekom ne proverenom saznanju, jedna komora sadrži aktivator, neki supsitut učvršćivača, a u drugom delu je boja sa razređivačem, pravilo je inače da se u boju prvo umeša ućvršćivač pa onda razređivač. Sprej jeste primamljiv i zgodan za manje površine i bez nekog zahteva za pravim kvalitetom, zbog nemogućnosti korekcije viskoziteta, pritiska i rasprskivača ne omogućava dobar rad ali u redu, postoje pomagala koja kao simuliraju pištolj al to nije to. Popravka sprejom nije moguća u farbaskom kvalitativnom smislu al ajd, stvar ličnog kriterijuma, ne smeta kad se vidi iz aviona. U sprej od tih 400-500ml ide 80-140 ml pripremljene boje, (ili bilo čega),  znači učvršćivač i nešto više razređivača da bi mogao da se rasprskava i praktično i sa 3 sloja to bude tanko, nema mesa što se kaže i samim tim je otpornost diskutabilna, a i sama priprema mora da bude finija, na stranu što ode više sprejeva, doduše, može i sa jednim al ko flis papir "debelo", svaki proizvođač boja propisuje minimalne debljine da bi se to smatralo ofarbanim i zaštićenim.  Cena spreja je 3-4 puta skuplja od kupovine boje na gram, 0,1 seta košta tih 10€, znači set 100€, zato ih prodavci i forsiraju jer na istom utrošku boje zarađuju višestruko više zloupotrebljavajući našu nemoć i neimanje uslova za pravi rad, a i obmanjuju nas da je to isto, a očito da nije ni po čemu. No, tako je kako je, uglavnom je bolje ili drugojačije nego što je bilo i to je naj bitnije. Cenovno je znatno jeftinije nego da se nosi kod farbara, al kolko para, tolko muzike. I da ne zaboravim, podrazumeva se da sva površina koja se farba mora da bude ohrapavljena makar malo, bez prašine i odmašćena, dlanovi i prsti se neposredno pre dodirivanja obrišu nitro razređivačem ili se koriste namenske rukavice, ko može sa njima da radi.

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • I have limited knowledge to make room for faith..., 435 postova
  • Lokacija: Padova, Italy
  • Motocikl: R1200GS

Nemam slika samog procesa, ali postupak je bio smirgla 800, 1200, 2000, pa prajmer, pa 2000 smirgla, pa 2k lak koji je bio zamesan sa ucvrscivacem... zadovoljan sam rezultatom, boja je vrlo postojana, a kako vec rekoh ako se izgrebe, lako je preprskati ponovo... ovako to sada izgleda. Meni se svidja kombinacija crno crveno, e sad neko ce reci da je ruzno, sto je opet ok. Ukusi su razliciti... naravno motor ima i kofer, ali nije na slici...

 

post-9075-0-40974700-1485011626.jpg

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6479 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Ukusi jesu različiti al je ovo ipak odlično. Ako si radio obe boje, svaka čast, meni se sviđe, u tonu motora.

 

Za odvajanje se koriste namenske trake koje su tanke, ne one zaštitne papirne, obično se to radi u sistemu baza lak kad se sve prelazi bezbojnim lakom tako da nema prelaza pod prstima, ima tu još finesa kako i zašto. Inače, bezbojni lak može da se nanosi i preko akrila. U predhodnom postu, ne mom, je spomenta baza u koju je umešan učvršćivač. To nije previđeno da bude samostojeći završni nanos, mahom se koristi za unutrašnje delove auto karoserija, daje mat do neki polusjaj zavisno od udela učvršćivača, 30-50%, preko toga je sloj prekrut inače, a i sami proizvođači predviđaju da se u bazu doda 10% učvršćivača da bi pratično kristalni prah bio homegeniji i čvršći i time bilo moguće blago šmirglanje radi ujednačavanja šarenila koje ume da se javi prilikom špricanja, naročito kad je u recepturi više pigmenata i veće granulacije. Baza ide bez učvršćivača i lak može posle više sati i duže, kad se ubaci učvršćivač, tad mora da se radi odmah po već pomenutom intervalu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja