Yooalexandar

Članovi
  • Broj tema i poruka

    40
  • Pridružio se

  • Posetio poslednji put

Reputacija u zajednici

20 Neutral

1 Pratilac

O članu Yooalexandar

  • Rank
    U prolazu

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/ScootWorkshop

Profile Information

  • Pol
    Muškarac
  • Lokacija
    ScootWorkshop -Zemun
  • Motocikl
    Piaggio-vise komada

Poslednji posetioci profila

1122 profile views
  1. Vidimo se! Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
  2. Nikako da se dopisem nakon Drag-a u Novom Sadu, ipak treba resiti sve tudje motore da ne zimuju kod nas.. Zbog stalnog posla i obaveza nisam stigao da postavim lambda sondu na motor,da bi prestelovali karburator kako valja uspesno je uradjena metoda "na uvce" kao ni da ustelujem prenos do kraja (gramaza rolnica) -tako da pred put Vespa je dobila pranje, naduvavanje guma, natankovano je gorivo, provera zategnutosti svih srafova i pakovanje alata, fluo prsluka, prve pomoci itd itd. Vespa vece pred put: Skupljanje ekipe iz Bg-a ( doduse usled jutarnje temperature od 7 stepeni jedino sam ja vozio na 2 tocka do NS-a, gospoda je dosla sa pick-upovima i kolima ) Slike cekajuci njih: Skupljanje kod Spens-a Staza: U 4t klasi 125-300 smo imali samo 4 ucesnika: Model- kubikaza- (najbolje vreme na 200metara) Piaggio Beverly -300ie (11,68) Gilera Runner vxr -200 (11,44) Gy6 -200Ac (13,92) Vespa Et4 -200Ac (12,40) Kompletan video amaterskog merenja vremena: (4t klasa je na 4:07) I onboard video: Takodje sam screenshotovao par slika: Suma- sumarum zadovoljan sam prvim malko duzim putem sa Vespicom. Na dragu iako ne bi trebalo,ali zbog puta sam ipak ostavio produzenje prenosa od 15% merenjem pomocu obrtaljke sam utvrdio da na brzini od 95-100 po satu sam na 7400 obrtaja dok bez produzenja je ta cifra iznosila 9600 tako da sam veoma zadovoljan ucinkom i rasterecenjem masine pri vecim brzinama, sada mi preostaje da pribavljam sledece delove, u planu je da zamenim prednji amortizer, posto mi je premekan napred, kada zamenim amortizer tada cu staviti i 11' felnu, ceka me kupovina nekog manjeg kofera pozadi i stelovanje prenosa i karburatora.. toliko u ovom javljanju!
  3. Hvala drustvo! Mali napredak oko prenosa, naime resio sam da pazarim duzi kais dimenzija 836*22 koji inace nose leaderi agregati od 200 kubika -npr: Aprilia Atlantic 200, Malaguti Madison 200, Vespa gt 200 itd, odlucio sam se za originalni kais, iako je dosta skuplji zbog trajnosti i kvaliteta, tako da sam ga uzeo od uvoznika originalnih piaggio delova. takodje uz to konacno sam otpresovao medjuzupcanik i upresovao Polinijev: Skinuo sam auspuh, staru zadnju felnu, ispustio ulje i skinuo deklicu prenosa: Oko skidanja nema problema, skidaju se srafovi sa nastavkom 10 u krug, ulje se ispusta na jedini imbus sraf broj 6 koji je u desnom donjem uglu, jedino treba obratiti paznju na jedan skriveni sraf, koji se vidi tek kada se skinu paknovi tacnije sraf stoji iza njih, nalazi se na levoj strani. postavljen polini primar i medjuzupcanik: takodje sam zamenio ublazivace- slajdere koje sam nabavio jos ranije: Nakon ciscenja povrsine gde se spaja blok sa deklom prenosa, vracen je dihtung, zasrafljeno sve i sipano ulje - 125ml Stavljena "nova" felna postavljen novi kais: Obelezena matica kod variomata: nakon voznje polozaj kaisa u remenicama ( prva slika je fabricki kais, druga je sa duzim kaisem) i konacno stavljena mat crna dekla: Sad prestoji igranje sa prenosom probane rolnice od 11, 12,5 grama kao i 14, nismo imali vise vremena, tako da to ostavljam za sledecu nedelju..
  4. Konacno sam odneo felne na plastifikaciju, odneo ujutru oko 9, potrefilo se da imaju tada posla i u 1 sam vec otisao po njih: takodje je dosao red da stavim i obe nove gume zajedno sa novim ventilima: i nakon stavljanje drugih kapica i farbanja slova sa belim markerom, to izgleda ovako: stara felna: i od lx-a medjutim posto je prednja opruga amortizera slabija, prilikom kocenja prednjom kocnicom desava se da kaci guma unutar zadnjeg dela blatobrana, dok ne sredim neki drugi amort, privremeno sam spricnuo prednju 10ku da lici na nesto dok to ne sredim, a onda ce stari set sve jedno ici na peskiranje: Takodje nisu sve lepe vesti, usled nepaznje postavio sam Vespu na centralni stender -na ne tako ravnoj povrsini, stajala je normalno i posle 2-3 sekunde se bukvalno preturila na desnu stranu.. stradao je i desni retrovizor, tako da za sada protiv uroka djiram ga tako pa na prolece se mozda budem igrao sa popravljanjem stete.. takodje je stavljen i fabricki spuh, posto kad se upadne u neku vecu rupu prethodni od zipa 125 je tacno udarao u bocnu lajsnu, toga sada vise nema posto je ovaj auspuh uvucen u odnosu na onaj od zipa.. takodje rolnice sa 11 grama su promenjene na 13gr pa sledi testiranje kada uzmem stage 6 obrtomer sa Acinog zipa Kais u zadnjim polutkama stoji ovako: i izlaznost kaisa na ventilvaru: takodje kod crne dekle sa kurblom se javilo kacenje priliko rada u leru, skinuo sam malo sa gornjeg dela lima: ali na zalost i dalje kaci, mnogo manje doduse, tad me je uhvatio i mrak i tad je pala na stranu, nisam imao ni volje ni zivaca vise, tako da je vracena siva, pa cu se time pozabaviti kada budem ubacivao produzenje prenosa...
  5. Na test nam je pristigao najnoviji model j costa variomata pod oznakom pro ili 4 ganeracija, zhvaljujući članu Francuz69. Radi se o variomatu za piaggio leader agragate u ovom slučaju za 200 lc verziju. Evo i linka iz shopa: https://www.racing-p...p-302834-1.html Zanimljivo je da je variomat svojim debijem bio na popustu i kostao oko 150e, dok sada vidimo da redovna cena izlazi na 208e. Sto se tiče piaggia,variomat se prodaje za leader 125-150, leader 180-200 i za quasare 250-300ccm pod različitim šiframa i sa različitim cenama. Dakle, šifra na pakovanju odgovara odgovara modelu leader 200ccm koji se ugradjivao skoro na sve popularne modele piaggio grupacije. U samom pakovanju dolazi variomat sa pripadajucim poklopcem, set rolnica ondosno umetaka u obliku metaka, korisničko uputstvo za upotrebu i stiker. Moram da priznam da me je sama pojava pojedinih delova blago oduševila. Variomat je inovativne koncepcije (iako postoji vec duzi niz godina) u odnosnu na klasične variomate sa rolnicama. Detalji kao što su grafitni premaz bolcne i specijalno konstrusana bronzana biksna sa grafitnim umetcima u startu nam govore da se radi o nečemu posebnom. Dakle konstrukcijska resenja su na visokom nivou ali završni kvalitet obrade nije. U ostalom tako nesto slicno je vidjano i kod konkurencije, jednostavno zaostane po neka pucna u velikoseriskim izradama. Poklopac variomata je takve konstrukcije da ne koristi slajdere a rupa na poklopcu nije nazubljena i pasent staje na nutove radilice. Ove male pucne su kasnije otklonjene pre ugradnje. Što se tiče samog variomata, kompletan sastav (variomat-12umetaka-bolcna-poklopac) su jedva nesto tezi od stok variomata. Multivar je takodje tezi od stok varimata, prvenstveno zbog veceg precnika bilcne, videcemo to kasnije u merenjima. Spoljni prečnik coste je veoma približne veličine stok variomatu ali ostale dimenzije se blago razlikuju. Na stolu uporedo imamo tri variomata, stok za piaggio leader/quasar, malossi multivar i jcostu poredjanih kontra sa leva na desno. I sa strane remena Ono u čemu se najvise razilkuju ovi variomati moze sa jasno videti sa sledećih slika, a to je njihov ugao delovanja na remen i visina celokupne konstrukcije Jcosta vs multivar Multivar vs stok Dakle, primeticemo da je ugao jcoste i multivara skoro identičan ali costa ima biksnu koja "viri" ka remenu i za toliko je i kompletna putanja remena odbijena od ventivara. Stok variomat je primer koliko se aftermarket variomati razlikuju. Dalje, neka osnovna merenja i analize. -stock piaggio leader 200: Prečnik 120mm Duzina staza rolnica 32,5mm Precnik bolcne 26mm Duzina bolcne 46,5mm Rolnice 20,5x17mm Na testu su korišćene 10,45gr /////////////////////////// -Malossi multivar leader 200: Prečnik 121mm Duzina staza rolnica 30mm Prečnik bolcne 27mm Dužina bolcne 47mm Rolnice 20,5x17mm Na testu korišcene 12,85gr /////////////////////////// - Jcosta leader 200 Prečnik 119,7mm Duzina staza rolnica 24mm Prečnik bolcne 25mm Dužina bolcne 47mm Umetci 16,3x24,7mm Na testu je korišćena vespa gt 200 '04god. Stok agragat, svež fabrički remen I nova stok centralna opruga Kvačilo, zvono i oprugice kvačila seriske. Nas hrabri rider Yooalexandar i testovi mogu da krenu... Prvo i osnovno, želim svim čitaocima da napomenem da se tema zove Jcosta, a ne uporedno testiranje. Takodje, uporedno testiranje nema za svrhu da vlasnika variomata ohrabruje ili jedan poseban brend podize u visine. Zašto? Mi nismo na testu imali sve adekvatne komponente koje se fabrički isporučuju recimo uz multivar (centrlana opruga, remen) i trudili smo se da svaki variomat dovedemo u otimalni radni opseg odnosno spic isporuke snage agregata koji u ovom slučaju na testu iznosi 8500rpm a sa komponentama kojima raspolazemo. Od testa polinijevog hi-speed variomata smo odustali jer je sa prečnikom 119mm predvidjen za 125ccm agragte. Takodje, malossi prizvodi multivar za 125 i 200ccm koji su identični i koji mi prikazujemo ovde ali je razlika u dužini bolcne izmedju 125 i 200ccm (1mm kraća), pa smo mi na testu uz kombinatoriku raznih gramaza rolnica i oduzmanjem fabričke šajbnice do vetivara došli do odredjenih rezultata. Kažem, nije ovo najrealnija slika ali je najpribližnije sa garaža komponentama i priručnom štelom u okviru jednog popodneva... ----------------------------- Prvi na testu je stock variomat kao neka vrsta benčmarka. Obrtomer kojim se služimo očitavao je sporo neke cifre, po zvuku bi se reklo da smo tu negde, nemamo pravilo poredjenje jer nismo sigurni koliko obrtaji fulaju. Korišćene su nesto neznatno lakse rolnice od fabričih 10,45gr. Malossi multivar: Kao što sam već pisao, nismo imali adekvatnu malossijevu belu centralnu oprugu i malossijev remen koji uz rolnice od 14gr koje se i isporučuju garantuju najbolje performanse, ako je verovati onome što piše u brošuri koju malossi isporučuje. Probali smo vise kombinacija gramaža rolnica kao i varijante sa i bez fabriče sajbnice na ventivaru. Najbolji rezultat smo dobili sa 12,8gr rolnicama bez fabričke sajbnice. Start silovitiji a na sličnim obrtajima kao i sa stok variomatom. Posle 20km/h obrtaji silovito i linerano rastu do 80km/h nekih 8200 figurira kao centar uz male oscilacije. Od 80km/h do 110km/h drzi stabilno 8520rpm. Maksimalni obrtaji na snimku su 8760rpm na 115km/h. Variomat koji daje mnogo za relativnu cenu. Nelinearnost u obrtajima kroz ubrzanje i nespremnost na dodavanje gasa u saobraćaju pripisujemo neadekvatnoj centralnoj oprugi. /////////////////////////// JCosta: Vec u samom startu, pre montaže, pozabvili smo se otklanjanjem fabričke završne obrade na poklopcu variomata. Ovako je izgledala nalegajuca površina poklopca na koji seda bolcna A ovako posle blagog tretmana kamenom na dremelu Takodje, vozač i mehaničar je imao pune ruke posla Po savetu kolege Steefa koji ima ogromnog iskustva sa ovim tipom agregata i variomatom, pokusali smo u napred po markiranju na bloku, a posle rada multivara, da preudupredimo kopanje po bloku i blago ufrezujemo mesta na kojima moze doci do oatavljanja tragova Montaža ide prilično jednostavno i bez ikakvih prepravki ili problema. Na test smo krenuli optimistično. Iznenadjujce, start je na sličnim obrtajima ali bez udarca i zadrške. Od 0 do 80km/h obrtaji kroz ubrzanje linearno rastu, tu su veoma slično kao i na Multivaru, nekih 8200rpm. Od 80 do 100kmh malko varira obrtomer i obrtaji se drze oko 8300-8400. Maksimalni obrtaji su ravno 9000 na 120km/h. Iznenadjujuce, totalno drugačiji koncept, mirniji i bez skokova. Po mom misljenju evo i zašto. J costa uz sve svoje inovativnosti koje nam donosi ima i malo drugačiji ugao podiznja remena. Sto se vise remen podiže, varimat ide vise u stranu odnosno siri-veci je razmak izmedju varia i ventivara. Verujem da su na taj nacin ispeglane rupe koje se stvaraju u medjuubrzanju na razlicitim variomatima za sa stok centralnom oprugom. Takodje mesingan caura viri van variomata sto ujedno donosi drugačiji prenosni odnos prilikom atartovanja a to u voznji igleda ovako. Nema osecaja cimanja sa starta ili rupa u ubrzanju, jedino sto je primetno je konstantnost. Po meni, jedina stvarno negativma strana je visoka cena. Ako uporedimo sve snimke radi boljeg pregleda i uocavanja situacije mozemo doneti jos neke zakljucke: Prvo, nismo testirali krajnju brzinu. Vespa poseduje vizir i nije ni malo prijatna voznja pri velikim brzinama. Vidi se na snimcima koliko je veliki uticaj vetra ili otpora vazduha prilikom vibriranja vetrobrana na brzini od 120km/h. Drugo, multivar ima ubedljivo najveći prečnik i za očekivati je da ce razviti istu ili vecu krajnju brzinu od j coste, a mozda i neće jer smo uvideli da su staze za rolnice kraće čak i od stok variomata te je evidentan porast obrtaja i prevravanje pred maximalnu brzinu jer su verovatno i rolnice došle do kraja svojih staza... prvi treshold ili prekidač broja obrtaja na ovom agragatu je na 10500rpm kada se gasi svaka sedma varnica odnosno drugi treshold je na 10700 kada cdi izostavlja svaku 3 varnicu u ciklusu. Ukoliko bi otpor vazduha bio manji ili imali dovoljno dugačku blagu nizbrdicu verujem da je moguće doći do 135-140km/h u prekidaču obrtaja ali mi nismo ovde imali za cilj da vadimo poslednji atom i drzimo pun gas 1,5km zarad probe maximalne brzine. Ovo je relano stanje stvari u svakodnevnoj voznji, a stvari stoje ovako. Sta se zapravo dobija kupovinom jcoste? Ako pogeldamo grafikon cifre su jasne i 3 sekunde manje do krajnje brzine zaista mnogo znače, ali kako se to najbolje vidi u svakodnevnoj voznji? Ubrzanje od 0-60 nam kazuje da smo na dragu brzi od identicnog skutera sa stok variomatom za jednu ofarbanu liniju na putu, u ovom skučaju strelica u saobraćajnoj traci a u relanom zivotu to je za celu duzinu skutera Od 0 do 80kmh j costa je pobegla poprilicno, na slici se vidi i postignuta brzina ali i po pešačkom prelazu vidimo da stok skuter kaska za dobrih 2-3 duzine skutera To je ona varijacija u obrtajima kroz ubrzanje koja svima smeta u svakodnevnoj voznji sa stok variomatom i gde se najvise i gubi, ubrzanje od 60-80km/h, odosno u svakodnevnom saobraćaju to je preticanje automobila ili izlazak iz krivine na stazi, a to su najjace strane jcosta variomata. Najveća mana, a složicemo se svi, je visoka cena jer ovaj zlatni variomat od plemenitih materijala zaista toliko i košta. Ali svaka priča ima dve strane, pa cemo se posvetiti i brošuri koja dolazi uz jcostu. Na početnoj strani za Englesko govorno područje, proizvodjač nas upoznaje sa proizvodom, materijalima i tolerancijama pri izradi... Druga strana je slikovito ispisana procedurom za montažu kao i preporukama za koje modele je nephodno dokupiti dodatke u vidu kevlarskog remena odredjenih dimenzija ili koje su jos modifikacije neophodne u montaži. Na trećoj strani dolazimo do osnovnog odrzavanja - ono sto je nama zanimljivo, kao i opisa garancije i ovlašćenih servisera itd... Garancija je 2 godine na prozivod, uslov je montaža u ovlašćenom J costa servisu. U poglavlju održavnaja, proizvodjač preporučuje periodičan pregled odnosno interval prilikom zamene ulja u agragatu i tada predlaže promenu svih pohabanih elemenata kako bi proizvod nastavio da isporučuje predvidjene performanse. Takodje, navodi se da će pohabane rolnice-metkići odavati osećaj prevrtavanja obrtaja uz umanjene performanse ubrzanja i brzine (logično) kao i dopustivu toleranciju izmedju bolcne i čaure od 0,2mm. Ako to uporedimo sa nekim drugum klasičnim aftermarket variomatom, bilo da je polini ili malossi dolazimo do saznanja da se costa ne razlikuje bitno. Cak sta vise, moja su ubedjenja da ce metkici na costi duze trajati od klasičnih rolnica jer je varimat konstrukcijski tako napravljen da metkici izlaze van variomata i time se stvara otvorenost izmedju variomata i poklopca, a metkici se tako hlade, cak i ako ima neke cestice prljavstine, ona ce odatle ispasti. Metkica ima 12 i to je jos jedan razlog zasto ce materijal duže trajati, tj pod uslovom da je materijal kvalitetan a to cemo se uveriti tek kroz expolataciju naravno. J costa ne koristi nikakava maziva. Nista se ne podmazuje u exploataciji i prilkom servisa. J costa nema slajdere. 0 dinara prilikom periodičnog servisa (čišćenja) za slajdere, naspram 6-8-10 eura za neke druge priozvodjače. J costa koristi bolcnu u bronzanoj čauri koja ima grafitne umetke. Ukoliko se ispostavi ono sto smo vec uvideli na multivaru, bolcna i čaura mogu potrajati dugo, samo treba biti dosledan i redovan u čišćenju na svakim servisu. A što se tiče cene metkića za j costu oni su malo poskupi i set od 12komada kosta oko 33eura, što je u odnisu na cenu kvalitetnijih rolnica u dimenziji 20,5 x 17 od 18-20eura za set od 6 rolnica dosta veca cena. Medjutim, koncept rada variomata je takav da nam ostavlja prostor da manevrišemo. Metkici se naslanjaju na poklopac od nekog čvrstog i lakog metala, nisam uspeo da provalim ali nije aluminijum. Veoma sam ubedjen da cemo od neke kvalitetne plastike/poliamida ili teflona u budućnosti mnogo jeftinije izradjivati kod strugara potrebne metkiće za j costa variomate nego sto je to cena nabavke na shopovima. Dimenzije smo premerili Kada podvučemo crtu, na duze staze j costa možda može da bude isplativija od nekog drugog skupog variomata ali samo u skučaju kao kod kolege Francuza. Cena polinijevog hispeeda i malossijevog multivara je oko 130eura sto je daleko manje i konkurentnije od sadasnje cene j coste od 208eura, a Francuz je svoju kupio preko Racing-planeta za 152eura. J costa zaista pruža mnogo, ali ako mene pitate kao korsnika, Francuz je napravio odličan potez kupovinom dok je cena bila promotivna, u suprotnom, relana cena me odbija. I na kraju, želimo da se zahvalimo kolegi @Francuz69 na ukazanom poverenju u testiranju variomata kao i obezbedjivanju potrebne opreme. Takodje velika zahvalnost na ovom testu idu kolegama @Steeef na asistenciji nesebičnom deljenju znanja, komentarisanju i podsticaju, kao i @Sinisa93 na režiji i izradi video zapisa. Veliko hvala od Ace i Ace! Nadam se da smo uspeli da prenesmo naš utisak i na vas, budite slobodni da pitate i komntarisete, a ja se iskreno nadam da ce vremenom jos neko možda dopuniti temu novim testovima. Živeli i vazda vesparili
  6. Nema me da se javim, imam veoma dobar razlog za to: registrovan napokon! iako nije dosta stvari gotovo sklopljen je sa starim sedistem, starim felnama, bez lajsni da se vozi da se resavaju i steluju stvari usput inace do decembra je ne bi zavrsio.. osvezio sam gume -patosnice: takodje retrovizori osmirglani: Vespica trenutno izgleda ovako: i brojimo prve kilometre voznje: Vozikao sam se za vikend, gledam osluskujem, kocnice veoma dobre, povecali smo diznu u karbu, sa 98 stavljena je 108, cekam da strugar uradi nosac za lambda sondu pa da krenemo u stelovanje valjano, moracu da potrazim vecu pilotku deifinitivno, nisam je forsirao vozikam je, sto se tice prenosa deluje mi i da su rolnice lagane, tako da dok ne stavim obrtomer sve ide bez forsiranja.. Porucene i lajsne nove, preko bratskog Vespa servisa Beograd iz Sip-a posto kod nas Aca i ja ih nigde nismo nasli kako polovne tako kod ovlascenih uvoznika.. Drugi dan voznje kad je bilo hladnije, nisam imao pun gas, falilo je goriva, na malom gasu sam se dovezao kuci, kad sam skinuo kadicu uvideo sam da je spao uvod za svez vazduh do airbox-a tako da sam skinuo vezicu i stavio selnu i resio problem.. Takodje stigla je jos jedna igracka koja ceka ugradnju, hvala puno Steef-u sa MS-a na cimanju da prenos dodje do nas: Polini 17/44 15% produzenje: Toliko za sada, jos jedna slika za kraj:
  7. Odlucio sam sam se da far odradim sa zutom folijom, posto nisam nikada to lepio uspesno, prepustio sam Aci taj posao i ispalo je i vise nego korektno: Posto gledam da sto vise hrom detalja prebacim u crno, resio sam da i rozetnu oko fara matiram, spric gitujem i ofarbam u mat crnu.. i na kraju sve 3 stvari zajedno izgledaju ovako: Takodje sam uzeo zivu gumu, i napunio sam tamo gde mislim da ima potrebe, tacnije na par mesta sam dodao, a na ostalim sam samo stavio gde je i fabricki bila: zatim smo se posvetili i to dobrano posvetili uklapanju prednjih plastika za probu, da proturimo zice i da napravimo putanje za sve kako treba, nosace rucica, prednju kocnicu da podignemo da rupe za retrovizore budu na centru itd itd.. mislim da smo skidali jedno 5 puta sve i vracali.. Sledeca stavka je stavljanje plocica, nakon sto smo stavili drugo crevo za kocnice, ocistili cantru za ulje, postavili smo ih i sipali Ipon Dot 4 takodje sklopljen je sat, imao sam planove da ga farbam u crno, ali za sada neka ostane ovako, ne slaze se znam, ali sta je tu je za sada, promenjena je jedna ubodna sijalica, tako da sve sijalice na tabli rade.. takodje sam kupio novu baterijicu za sat: i plastikice kod kasete su osvezene ( na njih sam zaboravio totalno da postoje )
  8. Nastavak sage o plastikama: kaseta slomljen deo oko bravice ( inace je zeznuto da se skida pa ko ne zna lako polomi ovo, na zalost tako dosla nema nazad.. takodje pozadi gde su rupe za zabice isto je polomljeno: uradjeno ugrubo da dobijem oblik. oko bravice bolje stanje: nakon farbanja: red je da osvezim i staru vilu: i finalno stanje: Farbanje plastika, evo slika baze: a zatim i 3 sloja laka: Prednja vila sklopljena v2.0 i namestena: ima i video: telefon mi snima kao iz bureta, tako da se nadam da ce neki sledeci klipovi biti snimani necim sto normalno snima zvuk.. na prvom paljenju krenulo je zveckanje iz dekle, lim koji stoji ispred opruge kaci o zupcanik kurble, za priliku paljenja postavljena je druga siva, a tad smo stavili i polini filter vazduha: postavljen blatobran I snimak rada motora: Eto do ovde smo stali sa radovima...
  9. Posto sa vilom od LX-a i njegovim blatobranom nisam imao puno skretanje u levo, morao sam da se vratim par koraka u nazad tacnije 3.. skidanje prednjeg dela opet, postavljanje fabricke vile i fabrickog blatobrana: Stoji kako treba i opet imam pun ajnslag u oba smera.. Aca i ja mislim da sada mozemo zmureci da ih rotiramo posto smo skidali jedno 4-5 puta za probu sa amortizerom od lx- pa od et-a, pa probaj ovo, probaj ono.. Sitacija sledeca: potrebno krpljenje prednjeg blatobrana, sredjivanje fabricke vile, podmazivanje i na kraju farbanje prednjeg blatobrana.. prava prilika da nastavim vezbanje sa masinom za armiranje plastike: masina sluzi za ojacavanje plastike pomocu "armatura" od zice, prakticno zica ima dva kabla + i - postavimo zicu u zeljenom obliku unutar kablova, zica se zagreje i tako je utopimo u plastiku, sacekamo da se ohladi i odsecemo vrhove, za ABS plastike nije neko resenje ali zato za PP i njima slicne radi savrsen posao i ne puca posle savijanja istih, a videcete i koja je povrsina zahvacena na ovom blatobranu.. Primer oblika zica: za pocetak ucvrstim lemilicom i krenem sa armiranjem, najefikasnije je staviti sto vise zica na sto manjem razmaku: posle brusenja to izgleda ovako iznutra: Spolja: takodje veoma je lako probiti zicom skroz, olaksavajuca okolnost sto se tice blatobrana je to sto su ovde zidovi debeli, tako da nisam imao problema sa probijanjem.. Nastavljam dalje radove ovo prednjeg blatobrana: unutrasnji deo secenje viska zice: zatim gruba obrada Spolja: takodje sam pribavio plasticne trakice za topljenje uzeo sam najcesce ABS I PP posle gitovanja i smirglanja: dobijamo priblizan oblik Proces koji mi je oduzeo nedelju dana tacnije par sati nakon posla svakog dana, nosio takodje na posao pa gitovao zajedno sa kolegom i Aca je isto zuljao prste pa smo na smenu smirglali.. Zatim sam krenuo da krpim masku oko fara, kao i jednu bocnu plastiku koja je ostecena u transportu: Posto imam mnogo slika ubrzacu proces vama, posto je meni trajao veoooma dugo: Spric git: konacno sve gotove i cekaju na spricanje:
  10. Proslo je mesec dana od zadnjeg javljanja,nisam imao vremena da podignem temu, ali ajde stanje je bolje nije se lencarilo za to vreme, za pocetak pristigao je ostatak delova sa Racing planeta, nove gume za 11'i 10' za felne od Lx-a. Odlucio sam se ovaj put za Kendu, posto su sasvim pristojne za njihovu cenu,pa sad ajde za neko pocetno vreme ce raditi posao. Takodje je stigao Polini filter vazduha, slajderi za Polini highspeed kao i bakarni dihtung auspuha.. I konacno smo krenuli sklapanje Vespe! Izneta karoserija iz sobe posle dugog sna: instalacija je vec bila postavljena, ali smo morali da doradjujemo i provlacimo instalaciju tako da je to sledeci korak: Rezervoar za gorivo kao i slavina isprani i postavljeni Sledeca stavka je stavljanja novih creva za vakuum i za dovod goriva u karburator: Vazna napomena za kasniji period, da bi se pomerale zice od stopa i migavaca prethodno mora da se skine rezervoar komplet, tj da sidje dole da bi imalo prostora da se provlace zice.. "Vencanje" masine i karoserije: Sledeci zadatak je skidanje boje na mestima gde nalezu kablovi za masu i fiksiranje istih: takodje smo srafove zajedno za zicama namazali litijumskom mascu.. motorni prostor, stavljanje zabica, fiksiranje zica.. postavljen usisnik vazduha od dekle: fiksiranje prednjeg dela instalacije: postavljeni novi prednji migavci, namestanje njih je bilo veoma lagano.. Dok sto se tice zadnjih migavaca sam rodio mecku, posto su zamenski migavci, verovatno nisu dobro iskalupirani, pa nisu mogli ni blizu da nalegnu kako treba, sta ces bacio sam se u turpijanje i secenje novih migavaca vide se dole komadici koliko je tu bilo mic po mic radova malo biax,malo skalpel, malo secice, od svega po malo.. finalno stanje zadnjih migaca, montiranje stopa kao i nosaca kofera: Prednja vila od LX-a ofarbana, podmazana i spremna za ugradnju! namesten prednji blatobran na vilu, stavljen donji venac i podmazivanje istog: Provlacenje vile kroz karoseriju: Postavljena vila: zatim stavljene su fabricke felne i stare gume dok ne odu nove na plastifikaciju, takodje sam prislonio sediste od Lx-a za probu: da li primecujete nesto cudno na ovoj slici? da se vratimo par postova iznad, napisao sam da za menjanje kablova od migavaca zadnjih treba da se skida rezervoar? naravno napred migavci gde moze da se pridje bez problema rade savrseno, dok pozadi sam zamenio mesta kablovima ajmo skidaj sve pa ispocetka: i konacno:
  11. Prenos: posto smo resili da ga unapredimo, moralo je malo i optimizovati da sve legne i ne kaci: Nakon postavljanja novog tipa aluminijumske remenice od modela leader i quasar lc, kvacila i zvona novog tipa i posle stezanja smo uvideli da remenica kaci unutar bloka. Problem pravi jedan od doseda srafa za fixiranje dekle reduktura sa unutrasnje strane bloka. Problem se rešava brzo, tako da sam se latio biaxa i pobrusio izbocinu na bloku: Bukvalno se radi o 1mm, ali opet dovoljno da kaci: U nekim ranijim porudžbinama odlucili smo se za provereni kvalitet Mitsuboshi kaisa, medjutim tada nismo znali da 125ice nose nesto kraći a širi remen 815x22,5 u odnsu na ostale zapremine leader i quasar lc agragata 180-200-250-300ccm za isti kraći blok, gde je fabrički remen 843x21,5. Videćemo vremenom koliku izlaznost i kakav start pruza ovaj remen Stavljen je Polini high speed variomat za pocetak,a kasnije ce biti probe i uporedjivanja sa Malossi multivarom, pa koji se bolje pokaze za ovaj setup njega cemo ostaviti. Kako nemamo predstavu o obrtajima i raspolozivoj snazi, a imamo paletu rolnica od 8 do 15gr na po 0.5gr razlike, za početak i za probu smo postavili neku srednju gramažu od 11,5gr u dimenziji 20,5 x 17. Takodje, posle merenja sirine remena na bolcni, postavljena je platna od 1mm: Reparacija Amortizera i zamena crnih opruga sa belim oprugama: Prednji: ocisceni i iservisirani, uporedjivali smo par amortizera koje smo imali ( Et4, LX, Quartz, Zip Sp) izabrali smo od 2 amortizera za LX-a jedan koji je delovao estetski najbolje. Što se tiče razlika u amortizerima izmedju navedenih modela proizvedenih od 1998 do 2007god, nema nikakvih konstrukcijskih razlIka kao ni razlika u duzinama ni u tačkama kačenja. Stariji modeli su sa oznakam fabrike, jedan prednnji amort od zipa sp nosi oznaku Paiolija dok su oba prednja amortizera od vespe lx izradjena u Kini. Svi amortizeri su sa jednostrukim dejstvom i funkcija rada im je isključivo na izduzivanje, na sabijanje nemaju otpor. Iako su svi zaperlovani, reparaciju (dosipanje ulja) je moguce izbršiti kada se odstrani opruga i klipnjača amorta sabije do kraja. Tada ostaje prostora izmedju užeg dela klipnjače i semeringa tela da se lagano uspe mala količina ulja. Potrebno je izdužiti amort i ponovo sabiti da bi klipnjača sa svojim ventilom potisnula novo ulje u rezervoar ispod. Proces je moguće ponoviti sve dok ulje ne počne da presipa. Negativna strana je sto nije moguće prekontrolisati ili zameniti radne delove ventila ili semering bez brusilice. Medjutim u odabiru presudno je da amortizeri od Vespe LX imaju 2mm deblje stablo klipnjače i ako u prvom mahu to nismo konstatovali, pa je odabir bio mnogo lakši. Opruge i amortizer nisu komplikovani za rastavljanje i ukoliko nemate stege za sabijanje opruga, potrebno je dvoje ljudi kod skidanja da ne iskoci opruga koja je napeta: Zadnji ista situacija kao i sa prednjim, čiscenje, merenje, servsiranje: na zalost nisam slikao menjanje, ali se vidi kada je sve sklopljeno: Sfo se tiče motornog ulja, poznato je da u sve leader i quasar agragate fabrika propisuje sintetiku gradacije 5w40. Zbog prerada na agragatu, prvenstveno veći kompresioni odnos kao i tuniranja glave, ventila i lifta bregaste, kao i tolerancija karika i klipa na polovnom cilindru, jasno je da će vazdušno hladjen agragat biti pod većim temperaturnim opterećenjem i da će u letnjim danima kada će se Vespa najviše i koristiti, od presudnog značaja biti izbor ulja. Odlučili smo se za racing varijantu Ipone Katana 10w50, uz naravno novi Hiflo Filter. Za sada, ovako izgleda finalni proizvod sto se tice masine, ostaje da stigne filter vazduha i sitnice poput bakarnog dihtinga grane auspuha. Stara felna je stavljena za prvu pomoc..
  12. Posto je Vespa stajala 2 sezone, sledeca stavka je kontrola, sredjivanje i ciscenje karburatora, iako je kompletan, pribavio sam jos jedan da bude u rezervi, zateceno stanje je sledece: rezervni je bio u nekoj vodi tako da tuga ga je i slikati: Sortiranje i biranje najboljih komponenti: Ciscenje karburatora uz pomoc ultrazvucne kadice: Bling-Bling ostatak karba takodje ociscen Na red je doslo i sklapanje karba: Spremljene su i dizne za kasnije stelovanje ovde pasu M5 dizne koje koristimo na Dellorto phbg karburatorima 19mm i 21mm Poručen je polinijev "double layer" filter koji je svakako deblji i gušći od fabričkog a kako nam sledi i modifikacija usisa i uz sve modifikacije na agragatu, za neku prvu ruku uvrnuta je glavna dizna 10br veća, a kako imamo na raspolaganju lambda Air/Fuel metar kasnije ćemo se baciti na detaljno setovanje. Naravno tu je i manual za svaki slucaj: Aca se bavio sklapanjem i optimizacijom karburatora, tako da ovako izgleda sklopljen i monitiran: na red je doslo i sirenje otvora kucista filtera: Poklopac kutije filtera (airbox) ima na sebi fabričku restrikciju u vidu 2 rupe od 12mm prečnika kao i jednu manju od 6mm. Matematika kaže ovako, površina prečnika difuzora ovog karba (26,5mm) je 551mm^2 a zbir povrsina ulaznih rupica 2 x 12mm + 6mm daje ukupnu povrsinu od 255mm^2 sto je svakako nedovoljno za bilo kakve tuning apetite. Ako se vodimo pretpostavkom da će samo 10% veća površina dati dovoljno kiseonika da agregat diše a i u isto vreme da ne bude previše žedan, jasno je da će optimum biti negde oko 600mm^2 a to mozemo vrlo lako (kasnije se ispostavilo teže) dobiti pravougaonim tvorom 20x30mm Problem nepristupačnosti je isplivao, nazalost, unutrasnja strana ima duboku potporu kojoj je nemoguće prići biaxom a mesta za manevrisanje ubodnom testerom na ovako malim površinama nema. Estetika je morala malo da ostane po strani, mada preko ovog restriktora dolazi crevo koje crpi vazduh iz usisnog kolektora ispod sedišta.
  13. Nastavljamo radove na bloku, lezaj osovine tocka je dotrajao tako da mu ne gine zamena.. Pre svega ispustili ulje, odvrnuli sve srafove koje drze mali blok, treba obratiti paznju na skriveni sraf koji stoji iza pakni, nakon toga skidanje starog lezaja, ali prvo se mora skinuti seger: Prvo je palo ciscenje dekle reduktora pre stavljanja lezaja, tako da je usledilo i grejanje doseda lezaja: Montiranje, obavezno nauljiti i paziti da se lezaj ne ukljesti: Zatim skidanje ostataka starog dihtunga, takodje treba obratiti paznju da se ne "kopa" pri skidanju, svako ostecenje nalegajuce povrsine moze da dovede da i kad se stavi novi dihtung da moze da propusti ulje, sto naravno nije pozeljno.. Koristio sam scraber i skalpel celom njegovom širinom. i na kraju kad se sklopi i stave se pakne to izgleda ovako: Sto se tice lezaja dekle, stari je vec skinut pre peskiranja i plastifikacije, tako da nam ostaje opet samo da ugrejemo i ubacimo lezaj.. Naravno bez Wd-a nista od posla.. Na kraju stavljen seger:
  14. Pozdrav! Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
  15. Stigli delovi sa Racing Planet-a 3 migavca bela (jedan sam bio ranije porucio) Zadnji nece da legnu na mesto, dok stari ulaze bez problema tako da ce biti malo gimnastike, Resih da se ponovim sa plocicama i paknovima (Polini for race) Takodje su stigli lezajevi- jedan za deklu, a drugi za zadnji tocak..