Jump to content

Moto Zajednica

markovisacki

Članovi
  • Broj tema i poruka

    198
  • Pridružio se

  • Posetio poslednji put

1 Pratilac

O članu markovisacki

  • Rođendan 10.06.1987.

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.smk-klasik.com

Profile Information

  • Pol
    Muškarac
  • Lokacija
    Vrsac
  • Motocikl
    Kwaka ZX-9R, GPz810 unitrak

Poslednji posetioci profila

Sekcija koji prikazuje poslednje posetioce ovog profila je isključena i ne prikazuje se ostalim članovima.

markovisacki's Achievements

Svrati ponekad

Svrati ponekad (2/6)

927

Reputacija u zajednici

  1. Nazalost prelivanje se desava i u voznji. Na vecim obrtajima na otvorenom putu moze i da sagori taj visak donekle, ali cim stanes na neki semafor i motor radi na leru cilindri se zalivaju.
  2. Prelivaju ti karburatori 101%, vozim taj motor samo 15 godina Još ako nemaš centralni štender već samo ćopavu, eto belaja. Iglice su vrlo retko uzročnik problema. Najčešće pušta gorivo oko samog sedišta iglice (ono se vadi iz tela karburatora, drži se na jednom šrafu), i ima na sebi naravno o-ring. Tu prvo popusti. Pored toga visina plovka, ti Mikuni BS34 su jako osetljivi na to, obavezno proveravati na stolu sa cevčicama gde je pravi nivo posebno kad se stave u položaj kako stoje na motoru, i naravno testirati uz nagib (ćopava). Nemoj slučajno da bacaš pare na bobine i struju, to je kod njih "300 do 500 godina vek". Dok motor stoji karburator nalije gorivo u cilindar (Čak i ako imaš elektro ventil u njima ima mnogo goriva) i tako mokra svećica ne baca varnicu. Kad je izvučeš siguran sam da je čađava crna, jer se gorivo samo gomilalo bez detonacije. Znači jedan dobar remont karburatora je na redu.
  3. Na prodaju odličan drumaš desetobrzinac, sa dosta dodatne opreme. Ram je veličine 56. (Ja sam 187cm) Lula: SR Royal Kočnice: Dia Compe Drop Forged dvostruke napred i pozadi Gume: 23-622 (Continental Grand Prix) Hromirane felne bez tačkice oštećenja (kao ogledalo) 10 brzina (2x5) Menjači Sachs Huret Duple poteznice za kočnicu tako da možete kočiti i dok su vam ruke gore na volanu. Šticna: Zoom Sedište: Scout vader Nova traka volana Force Nisam nikakav preprodavac, bicikl je kod mene preko 15 godina. Maksimalno održavan, sve u odličnom stanju. Pakne, lanac, sajle - sve ok, nikakvih ulaganja nema. Razlog prodaje: Nemam vremena da ga vozim i stoji. Cena: 280e Kontakt: 061/132-64-00
  4. Bukvalno poslednji detalj na motociklu - obnovljeno sedište. Štep, raspored šavova je isti kao na fabričkom.
  5. https://pipeburn.com/killer-kwaka-kawasaki-gpz750-by-marco-visacki/
  6. Neko sa strane ko nije prošao kroz ovako nešto, uglavnom bi rekao nešto u stilu "Lepo, malo ste je picnuli". Mogu samo reći da je potpuni restomod na mojoj Kawi GPz810, sa sve menjanjem kompletnog vešanja, ogibljenja, kočnica sa modernog motora, prelaska na 810cm3, pa i farbanja bio sa tehničke strane dečija igra u odnosu na posao koji je zahtevao ovaj mali motorić. Kod Japanaca je to sve u stilu "skinem staro, napravim na CNC-u adapter, i stavim novo". Kraj priče. Ovaj ČZ je pojeo toliko radnih sati da neko sa strane ne bi poverovao, i da nije bilo prijatelja Marka koji je daleko smireniji i sam rešio tonu stvari budući da je daleko vičniji sa strugom, aparatom za varenje, pravljenjem električnih instalacija od nule, itd, pitanje je u kom pravcu bi se sve odvijalo, a evo i zašto: 1) Količina "čačkanja i pipanja od strane nestručnih lica" koje MZ, Jawa, ČZ motori prežive za tako male kilometraže na ovom podnevlju može da se uporedi sa kvakom na vratima gradske pošte. Bukvalno je retkost da je bar neki deo netaknut. Tek kad se sve rasturi kreće "Ovde je zalomljeno, ovde je polomljeno, ovde je prozviždao navoj, itd." - Čini mi se da na Kawi 1 navoj nisam razbušivao nakon 40 godina. 2) Izvorno su dolazile sa krajnje primitivnim sistemom montiranja (Sve lim na lim, bez gumenih čaura, distanci, silenblokova), i ako to planirate da malo unormalite čeka vas tona strugarskog rada - kao u ovom slučaju. 3) Od zamenskih delova ništa skoro ne paše šraf na šraf i sve traži doradu, bušenje, brušenje itd. 4) Ne vidim drugi način da se izborite sa tom količinom korozije i svega osim peskiranja/prajmera/plastifikacije. Trebalo bi napomenuti i timeframe: Po motocikl sam išao 10.oktobra 2023, a slika retrovizora je od juče, znači faktički je urađena za tri i po meseca, ali se radilo na svim frontovima u isto vreme. Delovi na hromiranju, delovi na farbanju, nas dvoje na pripremi i mehanici, i još smo za neke stvari morali dosta da čekamo delove iz Češke. Ali kad je vidim kako je ispala, srce mi je na mestu.
  7. Jedna od sitnica koja je preostala da se namontira jeste retrovizor. Zvuči jednostavno ali nisam hteo klasične retrovizore kojih ima na svakom uglu, već sam hteo nešto iz perioda kad je taj motocikl bio nov, a stariji će se setiti da su se tada koristili retrovizori koji se montiraju na kraj volana, hromirani. Na kraju sam uspeo da nađem tako nešto - novo. Materijal: polirani aluminijum/brušeni aluminijum. I namontirano na motocikl:
  8. Ovog proleća motor puni 50 godina. Došao je i trenutak da se udaljim par metara od motora i vidim kako to sve izgleda. Preostaje par zaista sitnica, npr sedište da stigne sa sređivanja (Za potrebe slikanja i vožnje pozajmio sam ovo sa 350 modela), ugradnja kontrolne lampice za dugačko svetlo i retrovizora koji ide na kraj volana. I na kraju kratak snimak sa probne vožnje: Biće još slika kad otopli sredinom marta i dobije tablicu. Nadam se da ste uživali bar delom koliko i ja tokom ove restauracije. Otac je oduševljen kako izgleda i jedva čeka da napravi bar mali krug i podseti se kako je to izgledalo kad je 1969 preuzeo novu iz radnje.
  9. Idemo dalje... Auspuh nije bio loš koji je došao sa motorom ali je imao dva problema: 1) prigušivač je definitivno bio oštećen sudeći po zvuku 2) na jednom mestu je procurela nekad akumulatorska kiselina ili nešto slično i oštetila hrom. Ispolirao sam ga i to oštećenje se nije mnogo videlo ali sam ipak rešio da proverim da li mogu naći bolji auspuh čisto iz estetskih razloga. Kao što znate 477 modela u principu nema u ovoj zemlji. Ali 350 ima višestruko više. Međutim nisam bio siguran odgovara li levi auspuh sa 350 na 175. Izgledali su isto na oko ali za kačenje nisam bio siguran. Međutim kaže moj imenjak i učesnik u projektu da je uporedio njegove sa 350 i da to izgleda zaista isto, uključujući i kačenje. Nađem na kupujemprodajem čoveka koji prodaje polovne delove, i pošalje mi ceo lonac levi sa 350 za malu sumu novca. Kad je stigao ispregledao sam ga i rešio da napravim kombinaciju, telo auspuha i prigušivač od 350, a zadnji kraj od 175 jer je moj bio u boljem stanju na tom krajnjem delu. Stavim plastificirani nosač i nove šrafove, I na kraju je sve to izgledalo ovako: Zatim se prešlo na zadnje amortizere. Amortizeri na motoru su cureli, a evo i zašto: Osovini nije bilo spasa. Dok smo premeštali motor u toku rada, stavili smo privremeno amortizere sa 350 (472), koji su i duži i širi od 477 modela. Takođe smo uvideli bitnu stvar. Ako je amortizer duži od originalnog, ne može da se namontira nosač auspuha kako treba. Znači rešenje za moj problem u vidu montiranja dobrih 350 amortizera nije mogao da prođe. Igrom slučaja imam prijatelja sa kojim sam vozio Moto Klasik Šampionat, koji ima sigurno par desetina klasičnih motocikala. I setim se da je imao i jednu 477 u delovima. Pitam ga da li ima amortizere, ima! Vrlo lako se dogovorismo oko cene. Ako čita ovo, pozdrav za Vladimira! Rasturili smo ih i iskoristili sa njih samo osovine. Telo je ostalo moje plastificirano, hromirani delovi su ispolirani, a opruge sam stavio nove iz Češke. Na slici sa leva na desno: Amortizer od 350/472, nova opruga za 477, stara opruga sa 477 koja je bila na motoru. Stavljeni su novi semerinzi, sipano je novo ulje, i spakovano: Na kraju namontirano na motor: Nastaviće se...
  10. Neću imati žmigavce, našao sam tehnički pregled gde može tako ako donesem originalnu brošuru iz 1960tih kao dokaz da ih nije imala.
  11. Da nastavimo priču dalje. Pravljenje nove instalacije, uspostavljanje valjanog punjenja akumulatora i rešavanje problema poznatog kao regler: Pa da krenemo: Instalacija na motoru nije bila loša generalno. Može se reći da je bila 90% originalna, iako se na MZ, Jawa,ČZ motociklima obično umeša svaki stanovnik sela sa svojim modifikacijama "i unapređenju" instalacije ali ovde nije bilo mnogo prekrajano, ali su žice bile prilično krute i to mi se nikako nije sviđalo posebno zbog dela oko volana. Tako smo rešili da celu instalaciju napravimo novu, ali ne tako što ćemo kupiti iz Češke novu komplet jer je to Kineska instalacija, nego bukvalno sami po ugledu na staru i fabričku šemu motocikla. Hteo sam da to napravim novo, regler originalni očistimo, naštelujemo, proverimo dinamo, stavimo obične sijalice (Ne Led koje će kasnije doći radi uštede struje), baš da bih video gde sam što se tiče voltaže.Nisam hteo da odmah stavljam LED koje sam imao spremne i na taj način maskiram problem, već me je interesovalo pravo stanje. Brinulo me je to što se u ono vreme ti motori nisu vozili sa svetlima 100% vremena kao sada, plus ću se ja dosta voziti po gradu sa njom na niskim obrtajima i nisam želeo da dolazim u problem oko toga. Takođe na mojoj je bio fabrički dinamo od 45w, originalan. Originalni regler je otvoren: Očišćen, naprskan kontakt sprejem. PAL regler ima u sebi 2 seta platina koje se u toku rada mehanički pomeraju i prave vezu sa jednim od 2 kalema. Kućište sam ispolirao, svi elementi u njemu su delovali ok. Onda smo počeli sa instalacijom: Svi kablovi, konektori, su stavljeni novi naravno. Sprovedena je na najbolji mogući način približno kao i fabrička: Cela instalacija je napravljena za jedno veče. Sve to ide brzo budući da ona nema žmigavce, komutator, cdi itd kao moderni motori. Povezano je sve i upalili smo motor. Na leru tinja lampica za punjenje, čim se dodirne gas i najmanje ista se gasi. Kada se motor zavrti u obrtaje i skine klema od akumulatora, on može da radi samo na svojoj struji. To je po merilima mog imenjaka i saučesnika u projektu ispravan sistem Jawa/ČZ punjenja. Međutim mene je interesovala voltaža, posebno sa svetlima, i nažalost imao sam i šta da vidim. Na leru - ne puni ništa Na srednjim obrtajima 6.1v (tek neko slabo punjenje, praktično ništa) Na punim obrtajima 6.4v Odmah mi je bilo jasno da to neće funkcionisati i da će LED sijalice samo ublažiti problem. Prešli smo ne štelovanje reglera, ali su razlike bile praktično neznatne, punjenje je bilo prisutno tek na praktično punim obrtajima. Šta raditi dalje? Prva ideja je bila nabavka jačeg dinama, jer su u kasnije modele 350 sa žmigavcima stavljali dinamo od 75w, i on naravno paše šraf na šraf, ali ja sam hteo da idem drugim putem. Hajde da ostavimo originalni 45w dinamo, ali umesto originalnog mehaničkog reglera iz Češke poručim namenski elektronski za nju. Pa ako zaista i sa novim reglerom ne puni valjano, onda ću ugraditi jači dinamo kao poslednju slamku nade. Vrlo je mali, veličine kutije šibica, i vezuje se praktično isto kao i originalni. Postoje 2 modela, i bitno je da znate da li vaš postojeći sistem ima pobudu preko minusa ili plusa (u zavisnost od tržišta, radile su se 2 opcije). Regler nije skup, oko 30e. Stigao je i odmah smo skontali da ga možemo namontirati u kućište originalnog reglera, izbacivši ceo mehanički mehanizam starog, tako da će sa strane motocikl izgledati identično. I onda palimo motocikl. Na leru: ~7v: Na već srednjim obrtajima 7.5v: Savršeno punjenje, i pored fabričkog dinama od samo 45w, samo zahvaljujući elektronskom regleru. Znači nemaju problem slabog dinama kako naš narod voli da priča, već su regleri loši. Nažalost kod nas se ne prodaju novi elektronski, samo mehanički, tako da to morate rešiti poručivanjem online. Ovo je unapređenje koje bih naveo kao apsolutno obavezno svakome ko se uhvati restauracije bilo koje Jawe/ČZ/MZ. Sada ću moći da se bez brige vozim i na manjim obrtajima bez brige o punjenju akumulatora. Nastaviće se...
  12. Dok se motor remontovao mehanički, farbar je paralelno radio svoj deo posla. Rešio sam da idem na dvobojnu kombinaciju, kakve su fabričke i bile. Blatobrani i dekle - šampanjac metalik, a rezervoar crven akril ali uz mnogo slojeva bezbojnog laka preko da bih zaštitio nalepnice, a i ujedno dobio na sjaju bez potrebe da ga poliram u budućnosti kako je već praksa sa akrilnom bojom. Fabričke nalepnice sam naravno kupio nove. Onda sam na blatobran stavio plastificirani nosač, stavio novu plastiku štopaljke, nov hromirani ram za tablicu i napravio novu instalaciju koju sam provukao kroz kanal unutar blatobrana predviđen za to. Prednji blatobran namontiran: Y Namontiran i zadnji blatobran. Na fotografiji su stari amortizeri sa 350 koji su tu samo privremeno. Naknadno su stavljeni novi hromirani ali više o tome u nekom od narednih postova. Farbar je takođe završio i bočne dekle i rezervoar. Ispalo je baš kako sam želeo. Na red je došlo pravljenje nove električne instalacije out of scratch, rešavanje starog problema sa Češkim reglerima itd, o tome malo više u sledećem postu. Nastaviće se...
  13. Hteo bih da nešto kažem sa prijateljske strane, nisam neko ko mrači, i prvi sam za to da se sve što se može spasi umesto da se baci u đubre, kao što je trenutno praksa u svetu i potrošačkom društvu u kom živimo. Međutim, moram da iznesem jednu informaciju vezanu za aluminijum. Kada se radi eloksacija aluminijuma, neophodno je prvo omeksati aluminijum (annealing ), tom prilikom se desava"reset" strukture samog aluminijuma, a to se desava na temperaturi 650 farenhajta, odnosno 340 stepeni. Sudeci po slikama koje si okacio temperatura je zaista bila visoka. Ako je stigao do tih 340 stepeni, aluminijum nece vise imati cvrstinu kakvu je imao ranije. Savijace se mnogo vise, i ujedno ce prenositi silu na druge elemente dalje. Ja lično ne bih mogao da vozim motor i u isto vreme razmišljam o tome kako je prošla struktura mog rama na motoru, već bih ipak ostavio taj motor sa strane, a ti uradi kako misliš da treba.
×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja