Jump to content

Moto Zajednica

Honda Africa Twin 650, Zimski servis

Recommended Posts

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Afrika je kod mene vec trecu godinu, i za to vreme nije videla mehanicara. A posto sam ubedjen da ni prethodni vlasnik(ci) nisu nikada radili servis, odlucio sam da ga uradim ja sam. Ko ce bolje uraditi na mom motoru servis nego sam vlasnik? :)

 

Kome je namenjeno?

 

Ovaj tekst treba da bude motivacija vlasnicima Afrika RD03 i RD04 (vrlo su slicne) da zimski servis rade sami. Takodje su ogromne slicnosti sa starijim Transalpovima, do 1999-te godine. Dobar deo teksta se moze primeniti i na RD07 Afrike.

 

Ne samo da ce time ustedeti nesto novca, vec ce i kroz rad upoznati bolje svoj motor. Servis motora je sjajna prilika za druzenje - kod mene je dosta drugara dolazilo i tu se razmeni mnogo koji dobar savet. Meni, ovaj tekst ce biti podsetnik sledecih zima... Sa druge strane, ovo je ogroman posao koji amater ne moze da uradi za jedan dan. Na momente je naporno i neke stvari traze dobre zivce i zato svaka cast ljudima koji se ovime profesionalno bave - sve sto naplate za ovakav posao vredi svaki dinar.

 

Planirao sam da uradim kompletan servis prednje kocnice, zatim srce motocikla, motor - servis karburatora i podesavanja ventila. U planu su i neki kozmeticko - konzervatorski radovi (Bokilic, ne zato sto je Afrika konzerva vec hocu da zastitim neke delove). Sem ovoga, u planu je montaza centralnog stendera, crashbarova i nosaca bocnih kofera.

 

Preduslovi, alat, potrosni materijal...

 

Imam srecu da mi se garaza u kojoj  je motor nalazi u sklopu kuce i da je grejana parnim grejanjem. To mi omogucuje da radim samo kad mi se zaista radi uz prijatno radno okruzenje - odgovarajuca muzika i kafica pored. Ne radim nista na silu, radim samo kad mi se radi, jer tada radim najbolje i sa zadovoljstvom. U pauzama posla pretresam tehnicku dokumentaciju koju imam i Internet po potrebi. Za moju Afriku (RD03) imam odlican Service Manual, mada sam povremeno konsultovao i Manual od RD04 modela, koji je kao sto rekoh, vrlo slican.

 

Od alata sam koristio set Gedora (uobicajeni naziv, inace nisu od firme Gedore) kupljen u Louisu, set okasto-viljuskastih kljuceva, kombinovana klesta, nekoliko krstastih i pljosnatih odvijaca razlicitih velicina. Tu su i mesingana i celicna cetka, set mernih listica (spijuna), vakuukmetri, skalpel i nesto sitnog alata.

 

Sto se materijala tice, za podmazivanje sam koristio fino masinsko ulje za sivace masine, Famin za pranje masnih delova i Nitro-razredjivac za ciscenje karburatora (hvala IgoreXT!). Cesto i na mnogim mestima koriscen nezamenljivi WD40.

 

1. Priprema prilaza motoru

2. Ciscenje karburatora

3. Kontrola zazora ventila

4. Postavljanje karburatora

5. Servis sajli

6. Sinhronizacija karburatora

7. Zamena rashladne tecnosti

8. Servis kocnica

 

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Priprema prilaza motoru

 

Svaki ovakav servis pocinje detaljnim spoljnim pranjem motora. Posle toga usledila je jedna kraca voznjica suvim putevima, tek da voda izleti iz lanca i da na njega Scottoiler ispusti izvesnu kolicinu ulja. Eh... ko zna kada ce biti sledeca voznja...

 

Sledeci korak je skidanje svih plastika. Na prednjim bocnim plastikama RD03 i 04 modeli imaju trkacke kopce koje se lako skidaju, a sem njih postoje i dva srafa sa krstastom glavom. Zadnja desna bocna plastika se skida odvijanjem jednog zavrtnja, leva ima dva (od kojih je jedan u prostoru za alat). Zatim se skida sediste. Za skidanje svih ovih delova potreban vam je samo nasadni kljuc 10, najbolje onaj u obliku T racve.

 

Skidanje rezervoara i usmerivaca za vazduh

 

Sledeci korak je skidanje rezerovara. Kao prvo, zatvorite obe slavine za gorivo. Na kraj slavine se prikljucuje gumeno crevo za odvod iz rezervoara. To crevo ima elasticni osigurac cije krajeve stegnite spicastim kljestima i svucite sa cevi. Potom se gumeno crevo lako svuce sa slavine. Tom prilikom ce iz creva isteci malo zaostalog goriva, ali to nije strasno. Sada ce vam trebati imbus kljuc 6 i okasti 10. Njima skidate dva zavrtnja koji drze donji deo rezerovara. Kod zavrtnja na levoj strani vam se nalazi konektor za kablove signalizacije rezerve goriva. Stisnite osigurac i odvojte konektore. Za kraj, na delu gde sediste dodiruje rezervoar, nalazi se glavni zavrtan (kljuc 11) koji drzi rezervoar stegnut za ram motora. Time ste rezervoar oslobodili svih veza i mozete ga skinuti. To se radi tako sto se rezervoar povuce lagano u nazad nekoliko centimetara i podigne se u vis.

 

Skidanjem rezervoara, oslobodili ste prilaz motoru. Da bi se pristupilo karburatorima, mora se skinuti plasticni usmerivac (na slici oznacen brojem 5) kojim vazduh iz filtera dolazi u grla karburtora. Za to je dovoljan krstasti odvijac jer je usmerivac pricvrscen sa tri selne. Jedna je na strani kucista filtera za vazduh, a druge dve na veznim gumama izmedju grla karburatora i usmerivaca.

 

e2kIr_sklop1dj1.jpg

 

 

Skidanje karburatora

 

Ispod usmerivaca videcete sklop karburatora. Postupak skidanja pocinje otkacinjanjem sajli. Sajle za gas ce te najbrze skunuti tako sto ce te skinuti ceo nosac sajli, odvijanjem samo dva zavrtnja (krstasti odvijac). Sajle sauga se skidaju tako sto se zastitna gumica u obliku lule povuce za jedan centimetar. Ukazace vam se uvodnik sajle u karburator cije je telo napravljeno tako da na njega nailazi viljuskasti kljuc 10. Odvijanjem tog dela mozete odvojiti obe sajle odjednom od karburatora. Zatim je na redu glavno dovodno crevo za gorivo - stisnite metalnu selnu na njegovom kraju i svucite ga sa prikljucne cevi.

 

MvakH_picture0101024x768bx0.jpg

 

Zatim na isti nacin skinite creva za ventilaciju i creva za ispustanje goriva iz karburatora. Karburatori se na cilindrima drze preko dve jake gumene cevi za koje su pricvrsceni na svakoj strani sa po dve selne. Otpustite ove selne i laganim ljuljanjem levo desno povucite karburatore na gore. U pocetku mi je ovo predstavljalo problem, medjutim videcete da nije tesko, potrebo je karburatore samo saviti na levu stranu recimo - tek da krenu iz gume, i onda se lagano ljuljajuci potpuno izvade. Nije bilo tesko i sada se na ovoj klupici umesto mene nalazi komad aluminijuma sa natpisom Keihin-Japan.

 

bt9Al_picture0161024x768re4.jpg

 

Cinjenica da je vadjenjem ovih delova oslobodjen prilaz unutrasnjim stranama cilindara naterala me je da napravim malu pauzu u radovima oko karburatora i iskoristim jedan od retkih zimskih, suncanih dana da sve isprskam Faminom i istrljam cetkicom. Dihtunzi ispod poklopca ventila mi nisu u najboljem stanju a novi se nalaze na gomili sa ostalim kupljenim delovima. Obratite paznju na to koliko je motor prljav!

 

WQNL3_picture0211024x768my7.jpg

 

Kruzni gumeni (vezni) nosaci na slici drze karburator na polozaju izmedju cilindara. Vrlo je bitno da ove gume budu citave i da nigde ne propustaju vazduh. Odmah iznad leve gume se vidi leva sajla od sauga sa svojim plasticnim uvodnikom na kome je navoj. Sa njim baratajte pazljivo jer se lako osteti.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Ciscenje karburatora

 

Prvobitno sam planirao da karburatore odnesem u neki servis koji se bavi njihovim servisom, ali sam odlucio da taj posao ipak uradim sam. Kazu Kinezi: slusaj-zaboravices, gledaj-zapamtices, radi-naucices. Posto cu servise motora raditi i narednih godina, ovo se moralo nauciti.

 

Vrlo bitno za odluku da li se upustiti u ovaj posao (ili ne) je da unutar karburatora nemate niceg za podesavanje. Dizne koje vadite i cistite se stezu do kraja hoda navoja, sto znaci da su male sanse da bilo sta pokvarite. Jedino sto moze da bude problematicno je dizna za podesavanje smese, (nalazi se sa spoljne strane karburatora, neposredno iznad lonceta) ali se ona prilikom normalnog servisa karburatora ne dira.

 

Neophodno je imati posudu u kojoj ce te prati karburatore, te sam ja nabavio jednu lepu za 79 dinara, kao i cetku za pranje delova :). Ovako nekako izgleda sav potreban materijal za servis

 

mKG6T_picture0031024x768gr2.jpg

 

A ovako nas pacijent:

 

dDj54_karburator3rb5.jpg

 

Potreban vam je jedan krstasti odvijiac, jedan sa pljosnatim vrhom, okasti kljuc 7, posuda, cetkica za pranje kao i samo sredstvo za ciscenje. Nije lose skuvati kaficu, pustiti neku finu muziku i pripremiti nesto strpljenja i puno ljubavi.

Posto su kaburatori bili bas prljavi, posao pocinje spoljnim pranjem za koje sam iskoristio Famin. Posle ispiranja vodom i susenja, krenuo sam dalje.

 

RtBF3_picture0331024x768xb5.jpg

 

Poklopac koji se vidi skriva u sebi membranu. Obratite paznju na polozaj poklopca, videcete da nije bas simetrican. Kada se skine, ispod cete izvaditi dugacku oprugu i videti samu membranu.

 

kcShM_picture0061024x768te7.jpg

 

Polako odlepite ivicu membrane od tela karburatora. Ovo radite veoma pazljivo, jer je membrana jako tanka, a i skupa, kako sam cuo oko 80e. Kada celim obodom oslobodite membranu, zavucite prst u njen centar i polako je podignite iz karburatora. Videcete iglu sa druge strane membrane. Pazljivo obrisite iglu i sve slozite negde sa strane.

 

4W8et_picture0191024x768uo1.jpg

 

Posao nastavljamo sa druge strane karburatora, kod lonceta. Cetiri zavrtnja sa krstastom glavom ce osloboditi poklopac.

 

LX7ir_picture0361024x768qd8.jpg

 

f4W3F_ssssze4.jpg

 

Pazljivo ga izvucite napolje. Videcete plovak karburatora koji je za telo pricvrscen osovinicom. Kod same osovinice videcete mali klip (10mm) sa gumenim vrhom. Taj klip plovak podize i zatvara dovod goriva kada je lonce puno.

 

fQHoa_picture0091024x768ux0.jpg

 

Osovinicu najpre pogurajte skroz desno i prstima je izvucite.Podignite lagano plovak u vis i videcete da mali klip visi na jezicku plovka. Sve odlozite sa strane. Dno lonceta je bilo presvuceno tankim slojem prljavstine koju sam oprao nitro razredjivacem. Poklopac zatim operite vodom i osusite. U telu karburatora sada vidite ovo:

 

b1mVV_picture0171024x768mc7.jpg

 

Najveca dizna (u grupi) na slici je glavna dizna. Pljosnatim odvijacem odvijte njen vrh a zatim okastim klucem 7 odvijte diznu iz karburatora. Pljosnatim odvijacem odvite i pilot diznu. Obe dizne stavite u posudu sa nitro razredjivacem. Kasnije, dobro izduvajte ove rupice - sve moraju biti potpuno ciste!

 

nRK6k_picture0131024x768kq9.jpg

 

Koristeci kljuc 10 odvite dovodni ventil. Ispod njega se nalazi mali filter kojeg izduvajte vazduhom, ali nikako sa jakim pritiskom!

 

TqTJC_picture0031024x768op9.jpg

 

Sa bocne strane karburatora videcete poklopac Cut Off ventila, krstasti odvijac ce vam pomoci da ga skinete. Ispod je takodje opruga sa malom membranom. Izvadite sve.

 

MuyEy_picture0391024x768wv2.jpg

 

Kompletan postupak ponovite sa drugim karburatorom - membrane, opruge, dizne, cut off ventil. Sada je telo karburatora oslobodjeno svih gumenih delova i mozete ga detaljno oprati cetkicom i nitro razredjivacem. On brzo vetri, ali posle izvrsenog ciscenja razredjivacem ipak izduvajte sva lezista dizni i sve kanale koji od njih polaze. U ovu namenu odlicno sluzi kompresor koji ja na zalost nemam, pa moze da se iskoristi i rucna pumpa uz pomoc prijatelja ili vazduh u spreju. Ja cu za sledecu sezonu kupiti kompresor, danas to nije previse skupo, a ima mnogo korisnih nacina pripreme.

 

Teoretski, trebalo bi izvaditi i diznu za podesavanje smese. Ja to nisam radio jer mi motor nije trosio gorivo preko normale. Ni fabrika to ne preporucuje osim u slucaju totalne revizije karburatora. Ukoliko i to zelite da skinete, obelezite zavrtanj za smesu u odnosu na telo karburatora i lagano ga zavijajte do kraja pazljivo brojeci krugove. Zatim odvijte zavrtanj. Tako isto ga vratite - zavijte ga do kraja a potom odvrnite isti broj krugova i poravnajte oznake na zavrtnju sa onima na karburatoru. Ukoliko ste izvadili zavrtanj a niste izbrojali krugove, po fabrickim specifikacijama taj broj iznosi 2 cela i 1/8 kruga.

 

Ovim je postupak ciscenja karburatora zavrsen. Sklapajte delove unazad obrnutim redosledom u odnosu na rasklapanje. Posebno pazljivo namestite ivice glavne membrane na telo karburatora. Obratite paznju na ispust na membrani i na isti takav ispust na telu karburatora - poravnajte ih!! Ovo je najvaznija stvar, kod ostalih skoro da ne mozete pogresiti. Takodje pre zatvaranja lonceta, proverite rad plovka - okrenite karburatore naopako i pomerajte plovak - morao bi da pada sa lakocom i bez ikakvog otpora. Takodje proverite i pokretanje igle karburatora. Sve spoljne pokretne delove (oko oprugica) podmazite retkim masinskim uljem i pokrenite nekoliko puta da ulje udje u lezista.

 

gHj3E_picture0301024x768kj7.jpg

 

Oko karburatora me ceka jos jedan posao, a to je sinhronizacija, ali o tom po tom. Dotle, karburatori ce stojati kao ukras na mom radnom stolu, gde sad, pored monitira, jos uvek lagano ispustaju miris sredstava za ciscenje...

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Kontrola zazora ventila

 

Izuzetno lep dan za ovo doba godine naterao me je da izadjem ranije sa posla i da se posvetim za mene jako vaznom i velikom poslu - kontroli ventila. Dan pre ovog sam na motor namontirao centralni stender pa su poslovi oko motora nesto pojednostavljeni. Cinjenica da su mi karburatori izvadjeni i da su jos uvek na pisacem stolu, olaksavala je rad oko ventila.

 

Podrazumeva se da je za podesavanje zazora ventila motor hladan. Skuvajte kafu, pustite laganu muziku.

 

Na glavama motora se nalazi nesto sto se u Hondinoj terminologiji zove "Cylinder Head Cover" a ja ga zovem poklopac ventila. Medjutim, moj naziv je na forumu izazvao nesporazum jer na ovom poklopcu postoje i dva manja koja takodje ljudi nazivaju "poklopac ventila". Kada se radi samo provera zazora ventila, skidaju se samo ovi poklopcici. Medjutim, meni pomalo pusta zaptivka ispod ovog velikog poklopca, pa moram da ih skinem i zamenim novom. Tom prilikom sam planirao da proverim ventile. Ja cu do kraja ovog clanka ipak Cylinder Head Cover nazivati po mome. Poklopac ventila.

 

Naravno, poklopce treba skinuti. Skidanje poklopca zadnjeg cilindra pocinje skidanjem mosta na ramu koji je pricvrscen za cetiri zavrtnja za obe strane rama (kljuc 10). Istim kljucem odvite dva zavrtnja koji poklopac pricvrscuju za glavu motora. Zatim klestima stisnite selnu na crevu oduske i smaknite je. Odvojte crevo od poklopca. Sledeca stvar je skidanje kablova svecica. Pokusaj da se sada skine poklopac nije uspeo, jer je smetala cev koja odvodi vodu iz glave motora. Dakle morala se i ona skinuti.

 

pquK2_picture0151024x768qq6.jpg

 

E sad, posto je rashladni sistem pun tecnosti, ona se morala ispustiti. Na Africi se to radi na pumpi za vodu. Da ne bi sve bilo lako, mora se skinuti aluminijusmki stitnik motora (tri zavrtnja za kljuc 13, i jedan za kljuc 14). Sa leve strane dole, nalazi se pumpa. Donji zavrtanj sluzi za ispustanje rashladne tecnosti iz sistema, sto je omogucilo skidanje gumenih creva oko glave motora. Na kraju, ostala je jos samo uvodna metalna cev za koju se pricvrscuje selnom gumeno crevo za odvod vode (kljuc 8 ). Kada ovu cev izvadite, odmah otvor zastitite nekom krpicom jer je na takvom mestu da svasta moze da upadne u njega. Time je sve odvojeno od poklopca koji se posle laganog kuckanja odvaja od glave motora. Uz malo manevrisanja (bez psovki, Honde su osetljive na to!), izvadite ga napolje. Ispod cete ugledati tri poznate klackalice ventila.

 

MC4Xc_picture0061024x768ea3.jpg

 

Mislio sam da ce postupak skidanja poklopca prednjeg cilindra biti jednostavniji. Nadao sam se tome. Ali, nisam bio u pravu... Isto kao i za zadnji, otkace se kablovi sa svecica. Iznad samog poklopca nalaze se bobine prednjeg cilindra koje su na ram pricvrscene zajednickim nosacem. Kljuc 10 u ruke i odvijte zavrtanj sa leve strane motora. Sad sam vec znao da ce crevo za vodu i prikljucna cev smetati i odmah sam ih uklonio.

 

JnVmL_picture0761024x768ay2.jpg

 

Rekao bih da sada poklopac moze napolje ali sam se prevario. Sa prednje desne strane je hladnjak preblizu i mora da se pomeri. Prvo se skida zastitna metalna mrezica hladnjaka (kljuc 10, dva zavrtnja), pa onda (takodje kljuc 10, tri zavrtnja) sam hladnjak. Dovoljno je da ga odmaknete sa mesta, ali da ne bi smetao, ja sam ga zicom pomerio u vis, ka viljusci. Sada poklopac moze lagano da se izvuce napolje i ventili su spremni za kontrolu.

 

Sada motor treba postaviti u polozaj za podesavanje prednjeg cilindra. Na poklopcu alternatora videcete dva mala poklopcica za imbus kljuceve 6 i 10.

 

8WQ7F_picture0071024x768dh6.jpg

 

Donji, veci otvor sluzi da uz pomoc kljuca 17 mozete da okrenete motor. Na gornjem, manjem otvoru videcete crticu na koju poravnavate reper koji ce te videti kad okrenete motor. Sada skinite po jednu svecicu sa svakog cilindra. Okrecite motor u smeru suprotnom od smera kazaljke na satu pazljivo gledajuci kroz gornji ovor. Ugledacete oznaku "F" i crticu pored nje. Tu crticu poravnajte sa ovom na samom otvoru. Proverite da li vam se klip prednjeg cilindra sada nalazi u GMT (gornja mrtva tacka). Rukom probajte svaku klackalicu i ako je motor u pravom polozaju, oseticete u svakoj od njih mali zazor. Ukoliko klip nije u ovoj tacki a zazora nema, okrenite motor za 360 stepeni, ponovo na ovaj reper. Sada bi morao da bude u pravom polozaju.

 

BnixS_picture0351024x768ri9.jpg

 

Sa zadnje strane prednjeg cilindra se nalaze dve klackalice usisnih ventila. Njihov zazor treba da bude 0.15mm. Proverite mernim listicima da li je tako. Sa prednje strane cilindra se nalazi klackalica izduvnog ventila, ciji je zazor 0.20mm. Kod mene je ovog puta izduvni ventil imao nesto manji zazor, pa sam ga podesio. Usisni su bili OK. Postupak podesavanja je sledeci. Viljuskastim kljucem 10 odvite osiguravajucu navrtku. Pokusajte da ostavite kljuc tu gde je, a klestima podesavajte zazor okrecuci centralni cetvrtasti deo.

 

bKivn_picture0621024x768iu3.jpg

 

Proverite ponovo mernim listicem zazor - klackalica treba da steze listic, ali da se on ipak pokrece kroz nju. Kada ovo podesite, zategnite osiguravajucu navrtku i proverite ponovo zazor. Proverite ga i sa dodatim tanjim listicima. Tolerancija zazora je 0.05mm u plusu ili minusu.

 

Zarotirajte motor za oko 360 stepeni tako da sada na reper postavite oznaku "R", sto je oznaka zadnjeg cilindra. Ponovite postupak provere na klackalicama ventila zadnjeg cilindra.

 

Sada je ostalo da se svi poskidani delove ociste i vrate nazad. Zaptivka ispod poklopca ventila je prilicno komplikovana po svom obliku.

 

y2JSq_picture0441024x768jb0.jpg

 

Ako neko ovo cita mozda se zapita sta je ovaj kruzni deo. E pa, kroz njega prolazi svecica! Zleb na samom poklopcu lagano ocistite mesinganom cetkom. Sipajte malo Hermetita, pa lagano utisnite zaptivku u zleb. Ja sam postavio poklopac da stoji na zaptivci neko vreme opterecen odozgo, tako da se zaptivka zalepi za poklopac. Vrlo je nezgodno sto se zaptivka postavlja u poklopac jer mi je nekoliko puta spala prilikom vracanja poklopca na mesto. Zato se opremite strpljenjem i polako.

 

EtpO9_picture0091024x768rq0.jpg

 

Sto se prednjeg cilindra tice, sada vratite crevo za hladenje, bobine i kablove postavite na svoje mesto i pricvrstite desni hladnjak. Zaptivka zadnjeg cilindra me je namucila jos vise, i ako mesta prividno ima vise. Medjutim ram smeta da poklopac udje lagano na svoje mesto, a na najmanji potres zaptivka ispada iz lezista. Zato sam na par mesta stavio mrvice tovatne masti da zaptivka zalepi. Sem toga napravio sam dodatni slobodan prostor skidanjem gumenog uvodnika sa kucista filtera za vazduh i skidanjem bobina zadnjeg cilindra.

 

Potom je usledilo finale celog posla, vracanje karburatora na svoje mesto. Ociscene su sve selne, navoji podmazani sa WD40 a gume oprane i osusene. Generalno, tokom svih ovih radova sam sve gumene delove (uvodnike, zastitne kapice i sl) tretirao sredstvom za negu gume. Nadam se da sam im time bar malo produzio vek.

 

Elem, prvo postavite sve selne na svoja mesta - vodite racuna o zarezima na gornjim selnama. Nemojte ih stezati, naravno. Zatim lagano unesite karburator u ram i postavite na gumene uvodnike. Lagano ljuljajte karburator levo-desno i stisnite ga na dole, prvo ka uvodniku za prednji cilindar. Kada karburator udje na svoje mesto, isto uradite i sa uvodnikom za zadnji cilindar.

 

O8ATX_picture0161024x768sx9.jpg

 

Zakacite odozdo creva za praznjenje lonicica, gore zakacite ventilaciona creva i konacno pricvrstite selnom crevo za dovod goriva. Vratite most za usvrscenje rama na svoje mesto, obratite paznju da jedan od zavrtanja za njegovo pricvrscene drizi jedan od kablova za masu. Zatim postavite sve selne predvidjene za uvodnik vazduha i njega konacno utisnite odozgo na karburator. Zategnite sve selne i proverite kako ceo sklop lezi.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Postavljanje karburatora

 

Potom je usledilo finale celog posla, vracanje karburatora na svoje mesto. Ociscene su sve selne, navoji podmazani sa WD40 a gume oprane i osusene. Generalno, tokom svih ovih radova sam sve gumene delove (uvodnike, zastitne kapice i sl) tretirao sredstvom za negu gume. Nadam se da sam im time bar malo produzio vek.

 

Elem, prvo postavite sve selne na svoja mesta - vodite racuna o zarezima na gornjim selnama. Nemojte ih stezati, naravno. Zatim lagano unesite karburator u ram i postavite na gumene uvodnike. Lagano ljuljajte karburator levo-desno i stisnite ga na dole, prvo ka uvodniku za prednji cilindar. Kada karburator udje na svoje mesto, isto uradite i sa uvodnikom za zadnji cilindar.

 

lsVJ6_picture0161024x768sx9.jpg

 

Zakacite odozdo creva za praznjenje lonicica, gore zakacite ventilaciona creva i konacno pricvrstite selnom crevo za dovod goriva. Vratite most za usvrscenje rama na svoje mesto, obratite paznju da jedan od zavrtanja za njegovo pricvrscene drizi jedan od kablova za masu. Zatim postavite sve selne predvidjene za uvodnik vazduha i njega konacno utisnite odozgo na karburator. Zategnite sve selne i proverite kako ceo sklop lezi.

 

Sada namestite sajle od sauga. Najbolje je prvo namestiti sajlu sa desne strane, a prethodno je pazljivo trasirajte, da ne bi bila iskrivljena ili previse zategnuta. Ja sam je u prvom pokusaju pogresno postavio sajlu, pa je bila previse zategnuta. Desna sajla se odmah iza mesta racvanja spusta na dole i prolazi tik ispod bobina prednjeg cilindra, i tik iznad samog poklopca glave motora! Kao sto sam ranije rekao, vodite racuna o tome da je zavrtanj koji ulazi u karburator od plastike, te je prema tome nezan. Zavite ga rukom do pred kraj pa onda na kraju kljucem 10 dotegnite. Potom namestite sajlu sauga sa leve strane motora i probajte kako mehanizam radi.

 

Time je posao oko vracanja karburatora zavrsen. Kada je vec pristup motoru slobodan, iskoristio sam priliku da postavim nove svecice. Za Africu 650 koristite NGK DPR8EA-9. Naravno, cetiri komada! :) Prednja desna i zadnja leva svecica nisu problem i menjaju se rutinski. Za prednju levu svecicu morate demontirati levi hladnjak - postupak je identican skidanju desnog hladnjaka. Tada ce pristup svecici biti slobodan. Naravno, potreban vam je sposoban kljuc sa "kardanom" za odvijanje pod uglom, kao i za zadnju desnu svecicu.

 

Proverite zazor. Treba da bude 0.8 milimetara.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Sajle

 

Sajle za gas

 

Poceo sam sa sajlama za gas. Posto sam imao utisak da mi sajle zaglavljuju narucio sam nove, ali video sam da sam mogao samo da ih servisiram. Kako se servisiraju sajle, bice opisano u delu za sajlu kvacila. Ovde cu samo opisati postupak zamene.

 

Posto su zbog prethodnih radova sajle otkacene od karburatora, ostalo je samo ih otkaciti sa rucice gasa. Za pocetak, odvite da zavrtnja koji spajaju gornju solju sklopa gasa sa donjom. Skinite gornju solju. Zatim obratite paznju na polozaj belog plasticnog dela.

 

Zl1cg_picture0201024x768no8.jpg

 

To je klizac preko koga sajle klize i vrlo je bitno kako on stoji. Kada ga izvadite videcete u gornjem delu luk preko koga klizi jedna od sajli i na samom dnu luk druge sajle. Zatim skinite i donju solju i otkacite krajeve sajli sa rucice gasa. Sada sajle izvadite iz metalnog uvodnika, vodite racuna koja sajla je gde bila. Provucite ih kroz gumenu zastitu i oslobodili ste gornju stranu sajli. Obratite paznju na to kuda su sajle provucene i izvucite ih napolje.

 

Nove sajle pre montaze podmazite retkim masinskim uljem. Kompletan sklop, solje i plasticni klizac, pazljivo operite Faminom, isperite vodom i osusite.

 

Dcerq_picture0251024x768vp1.jpgACa3Q_sajlazagas1ol0.jpg

 

Sada nove sajle provucite trasom kuda su isle stare sajle. Provucite gornju stranu kroz gumenu zastitu i postavite kroz razreze u metalni uvodnik. Zavrsetak donje sajle postavite u rupicu na rucici gasa, pa postavite donju solju kucista rucice gasa. U kuciste postavite beli klizac tako da klizac i donja solja cine komoru kroz koju ta sajla prolazi. Zakacite i gornju sajlu za rucicu gasa i postavite je na odgovarajuci luk klizaca. Na oba luka klizaca gde sajle prolaze, kapnite malo ulja za podmazivanje.

 

z3UAE_picture0241024x768he1.jpg

 

Zatim ceo sklop zatvorite postavljanjem gornje solje i pricvrstite zavrtnjevima. Pre nego zategnete do kraja obratite paznju na marker tacku - spoj dve solje mora biti bas na toj tacki.

 

NHZdT_sajlazagas2qw8.jpg

 

Sada namestamo krajeve sajli do karburatora. Zavrsetke sajli postavite u lezista na tockicu, vodeci racuna kako sajle treba da ga okrecu. Olabavite zavrtnjeve za podesavanje na buzilu i postavite sajle u leziste nosaca sajli. Zatim zavrtnjeve dotegnite i zategnite sajle vodeci racuna da sajle ostanu malo labave. Time postizete da prilikom okretanja upravljaca ne dolazi do promene broja okretaja motora.

 

cXNCU_picture0211024x768kj8.jpg

 

Obratite paznju pod kojim uglom sajla izlazi iz buzila - idealno je da su u istom pravcu i da ga nigde ne dodiruje. Pomocu zavrtnja sa velikom crnom plasticnom drskom podesavate broj okretaja motora u leru koji treba da bude oko 1300 o/min na toplom motoru.

 

Napomena: rucica gasa uvek mora da ima malo slobodnog hoda, recimo oko 5%. Slobodni hod se ostavlja da bi upravljac mogao da se okrene od jedne do druge krajnje tacke, a da se broj obrtaja motora ne promeni, sam o d sebe. Tako i proverite da li je sve ok: okrenite upravljac od krajnje do krajnje tacke i posmatrajte obrtomer - ako nema promena dobro ste uradili.

 

Sajla za kvacilo

 

Za demontazu ove sajle mora se skinuti ili rezervoar ili zastitini lim ispod motora. Dodatni prostor ce te stvoriti skidanjem zastitnog lima sa izduvne cevi. Odpustite kljucem 13 desni zavrtanj sa slike.

 

Q0k1y_picture0271024x768du8.jpg

 

To ce osloboditi sajlu tako da mozete da je izbacite iz drzaca. Zatim kraj sajle izvadite kroz razrez na samoj polugici kvacila.

 

uayaQ_picture0301024x768bd1.jpg

 

Time ste oslobodili donji kraj sajle. Gornji deo sajle kod rucice kvacila, pocinje skidanjem plasticnog sitnika za ruke - gornja strana krstasti odvijac, donja strana kljuc 10. Zatim odvite zavrtanj za podesavanje sajle i zavrsetak sajle kroz razrez izvucite napolje. Potpuno skinite zavrtanj za podesavanje (takodje kroz razrez) pa sajlu izvadite iz gumenog uvodnika kroz koji prolaze sajle kvacila i sauga. Sajla kvacila je sada potpuno slobodna pa je mozete izvaditi u celini, ali prethodno dobro zapamtite putanju kojom je isla. Mozete i da snimite fotoaparatom sva kriticna mesta, ili da razvucete neki konopac umesto sajle. Vrlo je bitno da je vratite u isti polozaj.

 

Sajla je sada spremna za ciscenje. Kod mene je bila toliko prljava da sam jedva mogao da je pokrecem kroz buzil - ne znam kako je uopste i radila.

 

Otvor iz kojeg sajla izlazi iz buzila je na donjoj strani (do motora) siri pa cemo njega koristiti za ciscenje. Navite obe navrtke do kraja i na kraj sajle postavite levak. Sajlu i levak cvrsto spojte plastibandom.

 

gv0f9_picture0411024x768hb4.jpg

 

U levak sada naprskajte WD40 tako da ulaz sajle bude potpuno potopljen. Sada pomerajte sajlu gore-dole.

 

VaLgj_picture0421024x768ff1.jpg

 

Budite uporni, postupak je u zavisnosti od zaprljanosti dug, meni je trebalo oko 40 minuta da WD izadje na drugu stranu. Izaci ce potpuno crna tecnost. Prskajte i dalje u levak i pomerajte sajlu sve dok ne pocne da izlazi cist WD. Sajla ce po zavrsetku ici slobodno i sasvim lagano kroz buzil. Zatim sajlu podmazite retkim masinskim uljem. Ovaj postupak bi trebalo uraditi i sa sajlama za gas, na potpuno isti nacin.

 

Provucite sajlu predvidjenom trasom i pricvrstite oba kraja na svoja mesta, ali prvo gore, kod rucice kvacila na kormanu. Namestanje donjeg dela pocinje provlacenjem kraja sajle kroz razrez na polugici kvacila. Odvite i razdvojte navrtke za podesavanje i sajlu postavite na nosac sajle. Sa levom navrtkom sa prve slike podesavate polozaj sajle i rad kvacila, a desna navrtka je za osiguranje polozaja sajle.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Sinhronizacija karburatora

 

Radom motora dolazi do trosenja zidova cilindara, karika, ventila i njihovih sedista. Samim tim, vakuum koji klip pravi kada krene na dole nije isti u oba cilindra. A posto od tog vakuuma zavisi i rad karburatora, potrebno je uraditi postupak sinhronizacije jednog karburatora u odnosu na drugi tako da se dobije miran i ravnomeran rad motora. Sinhronizacijom se podesava rad drugog karburatora u odnosu na referentni. To znaci da se njegov leptir dodatno podesava tako da se dobije jednak vakuum kao u referentnom karburatoru. Rezultat toga je miran i ujednacen rad motora.

 

Za ovaj posao bice vam potreban uredjaj za vakuumiranje. Na forumu je bilo par ideja o tome kako ih napraviti u samogradnji. Ja sam koristio manometre nabavljene u Louisu za oko 40e. U komletu dobijate dva instrumenta, sva potrebna creva i prikljucke.

 

Posao bi poceo oslobadjanjem prilaza mestima za povezivanje creva. Ja sam to odavno uradio, a inace se mora skinuti rezervoar i sve pre toga.

 

Imbusom 4 skinute zavrtnjeve i time oslobadjate mesta gde navijate priklucke za creva, koja ste dobili u kompletu manometara. Na slikama su mesta za prednji...

 

IHAIz_picture0091024x768na6.jpg

 

...i zadnji cilindar, gde je meni zakaceno vakuum crevo za Scottoiler.

 

c4uNp_picture0041024x768ef5.jpg

 

Posto za vreme sinhronizacije motor radi, morate mu obezbediti napajanje gorivom. Ja sam to izveo tako sto sam nabavio gumena creva odgovarajuceg precnika sa bakarnim cevcicama za nastavljanje, kao i odgovarajuce selne. Na ovaj nacin, mogao sam da postavim rezervoar na motor, ali pomeren dosta u nazad, tako da je pristup zavrtnu za sinhronizaciju bio slobodan.

 

SDPcf_picture0121024x768px2.jpg

 

Kada ste sve postavili na svoje mesto, startujte motor i pusite da radi dok se ne zagreje na radnu temperaturu. Podesite broj obrtaja na leru na 1300. Sa ventilom ispod samih instrumenata smirite poskakivanje kazaljke manometra.

 

Instrumenti bi, ako je sve u redu trebalo da pokazuju isti pritisak. Medjutim, oni iz gore navedenih razloga, ili nekog veceg servisa karburatora, mogu biti razliciti.

 

ZBLOW_picture0131024x768xb1.jpg

 

Sada vam je potreban krstasti odvijac dug bar 30cm. Provucite ga odozgo kroz plasticni uvodnik vazduha u karburator do zavrtnja za podesavanje. Lagano okrenite odvijac dok ne dobijete jednaka pokazivanja instrumenata. Zavrtanj za sinhronizaciju je u sredini, izmedju creva za ventilaciju.

 

Vnilb_picture0191024x768vp5.jpg

 

Ukoliko zbog ovog podesavanja dodje do promene broja obrtaja, ponovo zavrtnjem za podesavanje podesite taj broj na 1300. Ponavljajte postupak sve dok na oba instrumenta ne budete imali jednaka pokazivanja, a broj obrtaja na leru bude na 1300.

 

ZlsKA_picture0171024x768vb1.jpg

 

Ja sam proverio i pokazivanja na oko 3000 obrtaja. Time bi sinhronizacija karburatora bila zavrsena. Rad motora posle ovog postupka je neuporedivio mirniji i meksi.

 

 

Po zavrsetku ovog posla nisam uspeo da se uzdrzim - pricvrstio sam kako tako rezervoar i sediste i u "naked" verziji probao motor par kilometara. Prvi utisak je potpuno odsustvo vibracija i dosta tisi rad motora. Motor mnogo bolje prima gas i povlaci dosta odlucnije nego pre ovih radova. To znaci da ce mi za neku konstantnu brzinu trebati manje odvrtanja rucice gasa, a to znaci manju potrosnju. Ciscenje i podesavanje sajle kvacila je doprinelo mnogo tisem i preciznijem radu menjaca.

 

Sve u svemu - prezadovoljan sam! Rad se isplatio.

  • Sviđa mi se 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Zamena rashladne tecnosti

 

Kao prvo, treba ispustiti staru tecnost. Na Africi se to radi odvijanjem jednog od zavrtnjeva na pumpi za vodu. Nalazi se sa donje leve strane motora i kao sto sam ranije naveo, za taj posao morate skinuti aluminijumski zastitini lim.

 

tecIF_picture0161024x768q.jpg

 

Na slici vidite da pumpu drzi cetiri zavrtnja. Tecnst se ispusta na donjem levom zavrtnju. Da bi se sistem brze ispraznio odvite cep za dolivanje na desnom hladnjaku. Kada ispraznite sistem, zavrnite nazad ovaj zavrtanj na pumpi. Sada sledi punjenje.

 

Po Hondinom Manualu, postupak je jednostavan. Nalite rashladnu tecnost do vrha. Zatvarac hladnjaka nemojte vracati, hladnjak ostaje otvoren! Zatim startujte motor i pustite da radi 15 minuta. Proverite nivo tecnosti u hladnjaku i po potrebi dolijte do vrha. Postavite cep na svoje mesto i postupak je zavrsen.

 

Kupite iskljucivo G12 antifriz za aluminijumske motore.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Servis kocnica

 

Prednja kociona klesta

 

Sneg koji je u medjuvremenu pao naterao me je da se sa radovima prebacim u toplu garazu. Posto sam morao da skoknem do Beograda po svecice, red je da kompetiram i materijal za prednju kocnicu. Za to je bilo potrebno prvo skinuti kociono crevo da bi po uzoru na njega bilo napravljeno takvo pancirno.

 

Wgx7c_picture0041024x768.jpg

 

Radovi pocinju od skidanja kocionih klesta. Za pocetak kljucem 13 odvite dva glavna noseca zavrtnja. Kociona klesta svucite sa diska. Zatim odvite imbusom 5 dva zavrtnja koja osiguravaju kocione plocice.

 

t7RsE_picture0161024x768.jpg

 

Sada mozete da izvadite i same kocione plocice napolje. Ovo bi ujedno bio posao koji morate uraditi kada menjate kocione plocice - sada bi samo stavili nove i vratili sve nazad. Obratite paznju na dve podloske koje stoje izmedju plocica i klipova - morate ih pazljivo vratiti na svoje mesto. Sada kociona klesta postavite iznad neke posude za prihvat eventualno prosutog kocionog ulja. Lagano stisnite rucicu kocnice par puta i pratite kako rade klipovi u kocionim klestima. Obicno jedan od njih krene napred, drugi stoji. Kada ovaj koji je krenuo dodje do pred ispadanje, sprecite njegovo dalje napredovanje nekim predmetom koji cete poturiti izmedju njega i zida klesta. Sada opet pritisnite rucicu kocnice i videcete da se drugi klip lagano krece ka izlazu. Proverite nivo kocionog ulja - posto su klipovi maksimalno izasli verovatno da sada u rezervoaru nedostaje malo ulja da bi klipovi ispali iz klesta.

 

84SCw_picture0251024x768.jpg

 

Pazljivo na ovaj nacin doterajte oba klipa na samu ivicu i na kraju ih mozete izvaditi rukom! Time je glavni posao oko rasklapanja kocionih klesta zavrsen. Sada kljucem 13 odvite zavrtanj kojim se kociono crevo pricvrscuje na kociona klesta. Time ste oslobodili donji kraj creva. Ostaje vam jos gornji deo.

 

66EAb_picture0291024x768.jpg

 

Volan okrenite u krajnji desni polozaj. Plasticno krilo motora zastitie nekom starom krpom, za slucaj da malo ulja iscuri napolje - kociono ulje je smrt za farbu! Viljuskastim kljucem 10 odvite zavrtanj na holenderu (vidi se na slici sa desne strane). Ostalo je da klucem 8 odvijete crevo sa nosaca cime ste ga skinuli sa motocikla.

 

CUWml_picture0341024x768.jpg

 

Pisao sam na forumu da nisam zadovoljan radom prednje kocnice. Mislim da sam tokom postupka izbijanja kocionih klipova video u cemu je problem - glavno kocioni cilindar. Klipovi su se jako sporo pomerali u klestima, za razliku od proslog servisa kada su skoro odmah izleteli napolje. Verovatno treba promeniti gumice u glavnom kocionom cilindru. Sva sreca, pa sam se za to pripremio! :)

 

Ojk3L_picture0381024x768.jpg

 

Najpre priprema, unutrasnjost glavnog kocionog cilindra, gledano sa prednje strane:

 

wjrGu_kocioniclindar1.jpg

 

Kompletan prednji kocioni sklop, ako nekome zatreba tokom rada:

 

rejqt_kocioniclindar2.jpg

 

Kljuc 10 u ruke i odviti zavrtanj koji drzi na okupu rucicu kocnice i desni protektor za ruke. Trebace vam kao kontra sa donje strane.

 

2zovX_picture0241024x768.th.jpg

 

Zatim svucite sa nosaca polugu kocnice:

 

65UhG_picture0251024x768.th.jpg

 

Klucem 13 odvite holender koji drzi odvodno crevo iz kocionog cilindra. Potom ce te sa zadnje strane cilindra odviti dva zavrtnja za kljuc 8.

 

sfeiI_picture0281024x768.th.jpg

 

Sa donje strane rezervoara cete videti zice koje idu na mikroprekidac stop svetla, svucite zice. Time je rezervar skinut i spreman za dalju obradu. Ona pocinje demontiranjem mikroprekidaca kocnice, za sta vam, treba krstasti odvijac.

 

0xyJW_picture0291024x768.th.jpg

 

Proceprkajte po alatu i pronadjite zeger klesta za vadjenje unutrasnjih zeger prstenova. Zabava moze da pocne :)

 

KW2Z6_picture0141024x768.th.jpg

 

Skinite ostatke zastitne gumice. Iza nje ce te videti zeger osigurac koji morate izvaditi:

 

eVGDY_picture0241024x768n.jpg

 

Malo je pipavo i treba imati dobre zivce ali nije tesko da se skine. Kada ga izvadite, povucite klip napolje i izaci ce ceo sklop.

 

2KJK2_picture0151024x768.th.jpg

 

U kompletu cete dobiti dva gumena prstena koje treba navuci na klip. Prstenovi nisu istog unutrasnjeg precnika, a ni precnik klipa nije isti sa obe strane! Prsten sa vecim unutrasnjim precnikom navlacite sa sire strane klipa, uzi sa uze. Obratite paznju i na orijentaciju prstenova, vidi se na slici, kao sto se vidi i istrosenost starih prstenova:

 

BZP3P_picture0161024x768.th.jpg

 

EoeRX_picture0171024x768.jpg

 

Opruga koju ste dobili u setu ide na uzi kraj klipa, a svojom sirom stranom ulazi u cilindar.

 

yVrKs_picture0191024x768.th.jpg

 

Sada sa malo kocionog ulja podmazite klip i gumice, pa sve polako gurnite nazad u cilindar u rezervoaru. Postavite podlosku i vratite zeger osigurac. Na kraju, postavite novu gumenu zastitnu kapicu.

 

BUcIG_picture0251024x768.th.jpg

 

Time je servis glavnog kocionog clindra zavrsen. Prelazimo na kociona klesta. Razdvojte i delove - videcete da se sastoje iz dva dela, koji su pokrentni jedan u odnosu na drugi. Ako imate sprej za pranje kocionih klesta isprskajte ih i pazljivo ocistite od svake necistoce. Proverite stanje gumica unutar cilindara. Zatim uzmite finu smirglu i pazljivo skinite necistoce sa klipova. Ja sam poslusao savet i preprskao klip sa WD40 pa onda istrljao finom smirglom. Rezultat je odlican.

 

ZiHu7_picture0191024x768.th.jpg

 

Ovde imate crtez unutrasnjosti kocionih klesta zbog orijentacije i polozaja opruga za drzanje plocica i sl.

 

m8wJn_kocionaklesta1.jpgmBbvP_kocionaklesta2.jpg

 

Sklapanje pocinje vracanjem klipova u cilindre. Pre nego pocnete sa tim, namazite kocionim uljem gumice unutar cilindara.  Klip gurnite u cilindar tako da idu ravnomerno sve strane. Pazite da ne iskrivite i zaglavite klip!

 

BJwJ5_picture0281024x768.th.jpg

 

Zatim osovine kojima se spajaju delovi klesta namazite sa nesto masti. Postavite sve na svoje mesto i spojite polovine klesta.

 

Rmcsq_picture0341024x768x.th.jpg

 

Zatim dolazi finis, postavljanje plocica!

 

WJTug_picture0401024x768.th.jpg Ifn0j_picture0411024x768.th.jpg

 

Postavite jednu plocicu, zatim protnite zavrtnjeve za osiguranje polozaja.

 

Xbqmk_picture0491024x768.th.jpg

 

Postavite i drugu plocicu i zavrnite zavrtnjeve do kraja. Time je rad na kocionim klestima zavrsen i sve je spremno za montiranje. Postupak ide obrnutim redosledom - postavite rezervoar kocione tecnosti sa glavnim cilindrom, zatim postavite crevo (ukoliko ste menjali) i na kraju postavite kociona klesta.

 

R2hmD_picture0591024x768.jpg

 

Ostaje da se sistem napuni uljem i ispusti vazduh. Odvite ventil za ispustanje vazduha na kocinim klestima. Sipajte ulje u rezervoar na upravljacu. Lagano stiskajte polugu kocnice - videcete kako povremeno izadje mehuric vazduha iz ulja. Kako se ulje spusta i puni klesta trebace da se povremeno dolije u rezervoar. Korisna stvar je da se upravljac postavi u jedan krajnji polozaj, pa pritiskati polugu kocnice, zatim ga postavite u suprotni polozaj i dalje pritiskajte polugu. Time se sistem lakse oslobodi zaostalih mehurica vazduha.

 

Kada ulje konacno pocuri iz otvora na klestima, zavrnite ventil za ispustanje vazduha. Na ventil postavite tanko crevo ciji drugi kraj uvucite u neku staru flasicu od kocionog ulja.

 

35ZFK_picture0631024x768.th.jpg CpKbi_picture0651024x768.th.jpg

 

Sada ide poznati postupak ispustanja vazaduha iz klesta. Nekoliko puta stisnite polugu kocnice i na kraju je zadrzite sitisnutu. Drugom rukom odvite ventil za ispustanje vazduha i osetice te kako poluga propada, a u crevu vidite ulje sa mehuricima vazduha. Ovo ponovite vise puta. Izmedju svakog ponavljanja proverite nivo kocionog ulja u rezervoaru. Pozeljno je okretati upravljac u kranje tacke prilikom svake iteracije. Ponavljajte sve dok poluga kocnice ne postane "tvrda", a u crevu vise ne vidite mehurice vazduha.

 

Postupak je identican za i za zadnju kocnicu ciji sklop vidite na donjem crtezu.

 

4lcfe_kocionaklesta3.jpg

 

Ovim je servis kocnica zavrsen. Naravno, nemojte ocekivati odmah punu snagu kocenja. Potrebno je nesto kilometara da se plocice ociste i da lepo legnu na diskove.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

Ostali su samo estetsko - zastitni radovi koji bas i ne spadaju u redovan servis, pa o njima mozda u drugim temema. Takodje, prilikom zamene pinjona uradjena je i kontrola i podmazivanje lezajeva prednjeg tocka, a potom je to obavljeno i na zadnjem.

 

Ovime je motor spreman za predstojecu sezonu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1045 postova
  • Lokacija: cuprija- basel
  • Motocikl: Aprilia SL 1000 Falco - Honda XL 1000 Varadero - Yamaha XVS 1300 Midnight Star-Yamaha Xcity 250-Yamaha Xmax 125

Svaka cas na tekstu,ovo moze da koristi mnogima koji se odluce sami da rade servis,u principu je slicno za sve motore

ps: odakle si kupio set za reparaciju glavnog kocionog cilindra

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Teoreticar ..., 12091 postova
  • Lokacija: Lazarevac
  • Motocikl: BMW R1200GS Adv

ps: odakle si kupio set za reparaciju glavnog kocionog cilindra

 

Od Bokilica. Koliko sam shvatio, poslat mu je greskom. Inace, nikakav problem da se nabavi, ima ga svuda (napolju). Vidi se fabricki kod na kesici. Odusevio sam se kad sam video da su stavili u komplet i onu zastitnu gumu koja stoji spolja. A taman sam vec planirao kako da je nabavim! :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 5486 postova
  • Lokacija: Kraljevo
  • Motocikl: XT1200Z Super Tenere

Svaka ti cast! Stvarno treba imati volje da se sve ovo uradi. A ovaj tekst ce biti vodic svima koji zele sami da odradjuju ove stvari.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svakom po zasluzi, 12231 postova
  • Lokacija: NBGD - KN04ET
  • Motocikl: Honde Transalp, plavi i narandžasti, oba za dečake

E majstori majstori ima da ostanete bez leba :)

A mogu i nesto da nauce novo :)

 

Lalajko druže, menjaj profesiju ;)

 

Hvala na ovoj temi!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1433 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Ducati HYM950

Svaka čast na svim detaljima, vidi se da voliš svoju Africu.

Zaista skoro svaki ljubitelj svog motocikla, malo tehničke obrazovanosti i znanja uz adekvatan alat i uslove rada može da uradi sve ovo na ovakvom motociklu.

Kod savremenijih motocikala je malo drugačije ponekad ti je potreban specijalni alat da bi nešto skinuo, nema više klackalica nego pločica gde jedna košta 8-10eur itd itd.

Zapravo je to i najvažnije dobar zazor ventila i sync usisa, ostalo je manje više šminkanje ali naravno da pogotovo na offroad motoru treba češće nešto podmazati i očistiti.

Znači Lalajko ti si spreman pa da otvaramo još malo offroad sezonu  :D

Mene zeza nešto drugo što nemam u mojoj garaži treba mi Realtime AFR Metar pa ako ima kod tebe u LA da dođem...

  • Podržavam 1

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Svrati ponekad, 487 postova
  • Lokacija: Beograd
  • Motocikl: Yamaha TDM 850 '99

Lalajko, svaka cast! Verujem da je bilo potrebno mnogo truda i vremena za ovako iscrpan tekst! O radovima na motoru i da ne govorim. BRAVO!

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Drug član, 1898 postova
  • Lokacija: Sumadija GM
  • Motocikl: BMW F650

Bravo Lalajko, stvarno treba imati dosta zivaca i volje da se ovako nesto odradi, a naravno i uslova za rad.

Odlicne slike i jako lepo propracen tekst.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Enduraš, 6294 postova
  • Lokacija: Paracin
  • Motocikl: CRF300L

Bravo ! Napravio si odlican prirucnik za servis. Vecinu ovih stvari sam radio i stvarno nije tesko, potrebno je samo malo volje i truda, a uz ovakvo uputstvo je i mnogo lakse, zato se ne libite, ko ima mogucnosti i alat nek prione na posao :)

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Bona Fides, 1310 postova
  • Lokacija: Kraljevina Mirijevo - Beograd
  • Motocikl: http://www.motoscout.de

eex kad bi mogao ovakav jedan udzbenik i za Transalpa da napises. evo ja cu dobrovoljno da ti dam ovog mog radi ilustracija  ;) a i kafu cu da ti kuvam i da pustam muziku  :D

 

svaka cast na strpljenju i pedantnosti - i za uradjeno i za opisano.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja