Jump to content

Moto Zajednica

Kociona kljesta ne vracaju klipcice

Recommended Posts

  • Ne silazi, 6487 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Drukanjem gumice u cilindru imaju duži hod(od kraja do početka) nego u normalnoj uporabi gdje su več "ispolirale" dio cilindra svom rasponu rada, ostali dio cilindra može bit nagrižen i može oštetit gumicu prilikom drukanja, znači nisam mislio na silu koja se upotrebljava.

 

Prvi put sam ostao bez kočnice tek što sam položio vozački, propišo glavni kočioni na skoro novom autu na pešačkom u centru Beograda kod Beograđanke i zahvaljujući tome posebnu pažnju posvećujem radu kočniog sistema i isključivo sam ih radim kroz protekle godine, ko što padobranac pakuje padobran. Mnogo kasnije mi je puklo crevo u raskrsnici sa ulicom koja ima prednost, mehos na štelovanju trapa nije ga vratio u gumeno ležište i jednostavno se od trenja prerezalo. Taj osećaj nemoći ne želim nikom, ručna, šaltanje u nižu, nišanjenje gde da udarim,...užas.

 

Kočioni cilindri propadaju uglavnom ka spoljnim stranama, kod glavnog je to na početku hoda a na klještima pri kraju.  Svaki radno hidraulični cilindar ima svoju definisanu mrežu i poliranost,(prekomerna) je oštećenje. Dalje, simuliranim statičkim delovanjem po komandi nikada se ne otera pun hod klipa kao što se dešava u panici kako već naglasih, u strahu velike oči a i snaga. Zatim, bez obzira na teoretsko samo podešavanje, u praksi komanda polako i neosetno tone ka dole kako se troše kočione obloge i diskovi/doboši, na par uzastopnih druka naraste. Rad sistema na hladno i toplo nije isti jer jednostavno dolazi do disanja, mikro proširenja cevi, naročito od bakra, omekšavanja gumenih creva koja se nadimaju tako da praktično rad u servisu se poprilično razlikuje od realnog. Inače kočiona gumena creva traju 5 godina, piše gotovo u svakom masnualu. Potom, pri oštrom voženju dolazi do "kuvanja" ulja i tad se komanda ponaša ko da se stiska balon, ima neki otpor i tone  a kočenja nema. Praktično je pitanje vremena ili trenutka kada će se hod klipova približiti graničnom. Prošao sam i voženje sa skroz istrošenim kočnicama kao i mučenje sa proključalim. Ako je cilindar načet ili pak ovalan a i sama sumnja u moguću neispravnost je nužan razlog da se izvrši pregled, remont ili zamena. Kočnice se ne štede u servisu, ako imaju tendenciju da puste, bolje tad nego kad zatreba za glavu. Ako nisam siguran u cilindre ili ih nisam prepakovao, to činim i kad su novi,  testiram rad u krajnjem položaju gde isto mora da bude relativno tvrda komanda. Posle punog servisa obavezno oštro iskočim na sigurnom pravcu, nekad sam praktikovao brzinac, duga Avala, da dokočim i dobro zagrejem sistem da bih bio što sigurniji odnosno bezbedniji.

 

 

Tako se deklariše ali nije 100%, dot 5.1 ima sastojke koji kod pojedinih vrsta guma ne pašu i zato se je naj sigurnije sipati ono što piše na poklopcu kočionog suda.Taj podatak sam našao na netu a potvrdio mi je tehnolog Fuchs-Silkolena:

 

http://forum.bjbikers.com/index.php?/topic/105872-r1200rt-zamena-kocione-tecnosti/?p=1692251

100% kompatibilnost kočionih tekućina je u određenom (vrlo malom) postotku upitna i kod "ulja" iste oznake, ali različitog proizvođača... imao par slučajeva kod sebe u radioni ...

 

 

To važi kod bilo kog ulja ne samo za hidraulična. Pri svakoj zameni ili dolivanju kočionog ulja a druge marke, pomešam malo da vidim kako se mešaju. Uprkos mojoj izričitoj napomeni da ne dira kočnice, dEnkovski je zamenio ulje u mom motorciklu i pošto je došlo vreme za izmenu, Silkolen moto kočiono se meša al nekako sa kašnjenjem, plus mi se pod rukom nije svidelo to njegovo, ispiranje instalacije i glavni kočioni na sto, prepakovan bez izmene gumica i sad je komanda u bradu kako se kaže među automobilistima, hvata na vrhu i nije gumena, doduše ja imam Špilbergova creva i Brembo sistem čija sam klešta izservisiro pre par godina. Odlična kočnica je zahvaljujući mom načinu sklapanja ali mislim da i samo ulje nosi veći udeo jer već imam takvo iskustvo nakon sipanja Silkolena.

 

Moja pomagala, flaša levo  i crevo za zadnji kočioni, dva creva iz ABS-a i dva iz prednjh kočionih u desnu flašu, snaga za rad u obliku pljeske i polako drukni, stisni, otvori, zatvori,.. i tako po litre, potom test zaptivenosti.

 

2015_0721_210105_001_zpsujvouxce.jpg

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • U prolazu, 25 postova

Hvala na odgovorima.  Majem se vec 5-6 dana , i vidi se pomak klipcici se vracaju ali sve hvata na dnu , promenjene su sve gumice gumice u  glavnom kocionom, u celjustima dve na klipovima jedna na sredini, i sve isto i na onom srafu koji gura klip pritiskom na pedalu za kocenje kad ga odvrnem, zavrnem sve hvata pri dnu i to slabo.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Zainteresovan, 704 postova
  • Lokacija: Majilovac (SRB) / s'one strane Jadrana(ITA)
  • Motocikl: BMW R1150GS & CR 125

...i procisti onu malu rupicu u kocionoj posudi - iglom od sprica,zavrtis par kruga dok ne prodje .pazi da ne ostetis gumicu .

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

  • Ne silazi, 6487 postova
  • Lokacija: Singidunum
  • Motocikl: đački pešački

Izduvavanje instalacije kompresorom isključivo sa otkačenim klještima i glavnim kočinim cilindrom, a pre zamene bi staro ulje valjalo izvući iz kočionih posuda špricem i pokupiti prljavštinu da ne ode u sistem. Pri ispuštanju ulja i vazduha lako se ustanovi  da li  je protočnost dobra i jel potrebno temeljno ispiranje i čišćenje instalacije. Pri zameni gumica se mora voditi računa o usmerenosti, nekad se lako permutuje i kočnice neće da rade. Potrebno je ustanoviti zaptivenost, ne sme da bude nikakvog vlaženja nigde, kad se stave nove ili su dobre stare  "prašnjare", spoljne gumice, bez pritiska u sistemu retko će biti vidljivo propuštanje kompresionih pa je potrebno svući prašnjaru i videti da li ima ulja ispod nje što je znak da nešto ne valja. Ponekad nije moguće pronaći vlaženje ali vazduh ulazi u instalaciju jer je ređi od ulja. Kod nekih cilindara dolazi do takozvanog pretakanja, sve suvo, nema vazduha, al nema dobrog potiska. Pri drukanju prepipaj creva, naročito kod holendera gde hoće da popuca unutrašnji kord i tu se naduvava više ko loptica. Kod pojedinih sistema se pritisak i pravilan rad dosta sporo dobija, ko što reče Strašilo, svaki je individualan i traži drugojačiji sistem rada, ako je APSOLUTNO SVE KAKO TREBA, moraš biti strpljiv i uporan. Recimo, na  Africi smo posle sat i po drukanja hteo da skinem klješta jer sam sumnjao u remont, kad dobismo iznenada u dva druka punu efikasnost, na BMW-u sa 3-4 drukni-ispusti je dovoljno da se dobije skoro puna kočnica. Odušak na čepu naročito pravi kermes na rezervoaru, skini kompezacione gume iz kočionih lončića i ne zatvaraj ih hermetički pri drukanju.

 

Ako ne rešiš ili zaključiš da može da prođe, čak i ako si 100% siguran, otiđi kod nekog iskusnog servisera da pregleda jer kočnica spašava glavu. U ovakvoj sitaciji gde nema dovoljno znanja je nemoguće virtuelno savetovati da bi se osposobio naj vitalniji sistem na prevoznom sredstvu.

Podeli ovaj odgovor sa prijateljima


Link to post
Share on other sites

Pridruži nam se!

Možeš sada da napišeš svoj odgovor, a kasnije da se registruješ. Ako imaš nalog, uloguj se i napiši svoj odgovor.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Aktivni korisnici   0 članova

    • Nema ulogovanih članova koji gledaju ovu stranu.


×
×
  • Create New...

Važno obaveštenje

Nastavkom korišćenja ovog sajta prihvatate Pravila korišćenja