Jump to content

Moto Zajednica

Poliranje blatobrana, pomoc

Recommended Posts

  • U prolazu, 3 postova

Pozdrav svima !

 

Došao sam na ovaj forum guglajuci o problemu koji me muci - poliranje.Potpuni sam početnik u bilo kakvoj restauraciji i moje iskustvo svodi se na odgledane klipove i slike sa interneta. Video sam da postoje teme gde ljudi imaju razna iskustva u vezi sa poliranjem :

 

http://forum.bjbiker..._1#entry1523083

http://forum.bjbiker...poliranje-en-a/

..

 

U mom slučaju se radi o blatobranu od bicikla koji restauriram a ne motora, ali verujem da će ova tema biti od koristi svima koje zanima poliranje. Palo mi je na pamet da restauriram neki stari bicikl, Prvi na redu su blatobrani - i vec sam zapeo, naime :

 

Uzeo sam na zajam od jednog prijatelja kolutove i paste za poliranje nerđajućeg čelika - pretpostavio sam da se radi o celiku jer ga magnet privlaci (jel ovo ima smisla ?). I tako sam smirglom 150 masinski obrusio sve ogrebotine i rdju sa blatobrana, zatim ručno 180, pa 220 pa 320 pa 400 i 500. Onda sam uzeo te kolutove i paste i ispolirao blatobran do "ogledalo" sjaja - kada je izgledao kao da je tek izasao iz fabrike, a ne kao da je star 30 godina.

 

Međutim, već u naredna 2 dana pojavio se problem - verovatno neki od vas vec naslucuju o čemu je reč, a ja kao potpuni nepoznavalac ovog zanata nisam ni sanjao o njemu - rđa. Rđa je se pojavila po toj blistavoj, neodoljivoj površini i već posle 5-6 dana zauzela polovinu površine i potpuno je uništila.

 

Šta mi je činiti ? Jesam li šmirglanjem skinuo neki zaštitni sloj sa blatobrana ? Može li se ispoliran blatobran zaštiti od rđe ? Mogu li to nekako sam kući da izvedem nekim hemikalijama/lakovima ili moram da plaćam galvanizaciju/hromiranje ? Da li to zavisi od toga od kog konkretno metala je blatobran ?

 

Cilj mi je da mi blatobran izgleda kao go metal koji se sija kao ogledalo, a ne da ga farbam. Kao na primer auspuh iz 1. teme koju sam pomenuo gore.